Mies, lähestytkö

naista?

jos olet tarpeeksi kiinnostunut? Silläkin uhalla että et varmasti tiedän hänen tunteistaan sinua kohtaan vai ainoastaan että tiedät hänen edes vähän olevan kiinnostunut sinusta ja vapaa?
Itse jotenkin odotan miehen juttelevan minulle, jos hän haluaa tutustua minuun, mutta mietin voinko itse tehdä ns. aloitetta vaikka ihan kaverimielessä nolaamatta itseäni...

Tai mitä syitä voi olla sille, ette lähesty vaikka haluaisit / olisit kiinnostunut?
Vaikuttaako ikä, paikka, aika, toisen kiinnostukset osoittaminen, työpaikka / oma asema tai jokin muu este lähestymiselle?

18

1544

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oman mielipiteeni voin kertoa:
      Lähestyn itse ainoastaan jos olen itse kiinnostunut tai sitten tiedän hänen olevan kiinnostunut minusta ja vapaa.
      "Tai mitä syitä voi olla sille, ette lähesty vaikka haluaisit / olisit kiinnostunut?"
      Jos on liian iso porukka ympärillä, niin silloin en. Ja jos toinen katsoo todella pahannäköisesti niin en.
      "Vaikuttaako ikä, paikka, aika, toisen kiinnostukset osoittaminen, työpaikka / oma asema tai jokin muu este lähestymiselle? "
      Ainoastaan ikä ja toisen kiinnostuksen osoittaminen vaikuttaa muulla ei ole merkitystä minulle.

    • t4t44t24tt44gg4

      Lähestyn varmasti jos olen ihastunut, saattaa tosin kestää aikaa että saan arvioitua tilannetta ja kerättyä rohkeutta. Jos olen pelkästään kiinnostunut, mutten ihastunut, lähestyn jos tilanne on otollinen. Eli jos on erityisesti tuttua porukkaa ympärillä niin en taida uskaltaa, omia tai naisen tuttuja. Monet satunnaiset kohtaamiset menee myös usein ohi koska reagoin niin hitaasti. Yleensä vaatii useamman kohtaamisen että saan lähestyttyä. Ja naiselta täytyy tulla jotain signaaleja, jotta tietää että on kiinnostusta (monesti ne signaalit on kyllä ollut harhaanjohtavia), tarkoitan tietysti toistuvaa katsekontaktia, ns. silmäpeliä. Saa olla muitakin juttuja naisen puolelta, joka auttaa lähestymistä. Ainahan voi nainenkiin avata keskustelun jostain satunnaisesta asiasta ilman suurtakaan on nolaantumisen riskiä. Työpaikka vaikuttaa siinä mielessä etten taida uskaltaa lähestyä esim. kassaneitiä tai muuta henkilöä johon olen ammatillisessa suhteessa, asiakkaana tms. Ikä vaikuttaa sen verran, että jos on reilusti vanhempi tai nuorempi, niin on suurempi kynnys lähestyä, paitsi jos toinen osoittaa selvää kiinnostusta, mutta tällöin sen kiinnostuksen pitää tulla vahvemmin ilmi kuin oman ikäisen tapauksessa, koska itsensä nolaamisen riski on suurempi. Aika ja paikka vaikuttaa myös sen verran että täytyy olla feng shuit kohdillaan, itsellä hyvä vireystila ja rento olo, jos on kovin väsynyt tai kiireinen tms. niin silloin ei jaksa mitään lähestymisiä, ja samoin paikan on hyvä olla sopivan rauhallinen tai vaihtoehtoisesti baarin mölinässä, jossa ihmiset on enemmän tai vähemmän "haku päällä" yleensä muutenkin. Parhaiten lähestyminen onnistuu kun sattumalta törmää johonkin naiseen jota on katsellut sillä silmällä muutenkin, siis jos ollaan samaan aikaan jossain hississä tai missä lie, jossa toisen huomioiminen tulee melkein automaattisesti muutenkin.

    • Mr Groove

      ... mutta voin jättää lähsetymättäkin, jos jokin asia arveluttaa. Itselläni suurin syy on ikäero, ikäistäni nuoremman näkoisenä saan paljon katseita nuorilta ja ah niin kauniilta naisilta, mutta elämäntilanteet eivät kohtaisi, enkä halua alkaa leikkimään toisen tunteilla. Toinen seikka joka aiheuttaa usein perääntymisen, on liian kiltti ulkonäkö. Olen aika eloisa tyyppi ja kovin kiltti ja ujo nainen ei ehkä ole minulle se oikea. Tosin ulkonäkö voi pettää. Kolmanneksi; eihän mieskään ole aina iskupäällä vaikka mielenkiintoisen naisen näkeekin. Jos on jostain syystä vähän apaattinen fiilis, niin silloin ei jaksa olla aktiivinen. Oikeastaan näissä kaikissa perääntymistilanteissa auttaisi, jos nainen tekisi avauksen, ehkäpä ensimmäistä lukuunottamatta.

    • 1

      jos olen tarpeeksi kiinnostunut, työpaikalla en tosin koskaan ole lähestynyt ketään "treffit" mielessä vaikka olisin kuinka kiinnostunut, onhan se toki mahdollista, voi olla että se ensimmäinen kerta vielä tulee. Kysyisin varmaankin tapaamista työympyröiden ulkopuolella, olisi luontevampaa tutustua jos ei entuudestaan tunne. Kysyn yleensä melko suoraan, ja jos kiinnostaa ja elämäntilanne sen sallii, niin sitä voi sitten ottaa toisesta selvää enemmän. En henk.koht pidä "tikusta asiaa" tyylistä, vaan suoraan kysymykseen suora vastau.
      Toki riippuu tilanteesta paljon, olen liian suoralla tyylillä onnistunut pilaamaankin lähestymiseni, se on kuitenkin toinen tarina. Jos nainen pyytäisi vaikka kävelylle, kahville, elokuviin, rannalle tai vaikka baariin, niin lähtisin mielelläni, tietenkin kiinnostusta pitäisi häntä kohtaan olla edes vähän.

      Miksi luulet nolaavasi itsesi? mitä noloa siinä on?

      • ap.

        No ei kai sinänsä mitään, mutta kyllä mulla on yleensä hieman sellanen prinsessa-asenne, että mies tekee aloitteen jos on tarpeeksi kiinnostunut naisesta. Ja se tuntuu naisena kivalta, että joku tulee juttelelemaan, kysyy treffeille tms.
        Toisaalta oon kyllä miettinyt että joskus voisi ottaa riskejä.. kyllä niitä uusia miehiä varmasti tulee (vaikkei samanlaista), ja ainakaan ei tarvisi elää epäluulossa. Mutta sitten jos on pienikin epäilys että mies ei olekaan kiinnostunut, niin en vaan halua mennä tyrkyttämään itseäni tai jos ei tunneta "tuttavallisesti" niin ei voi mennä vaan rupattelemaan.
        Mies ottaa tai yrittää sitä naista, jonka oikeasti haluaa? Näin sen olen ajatellut ja niin nooh on mulla varmaan vähän ritarillinen kuva mun miehestä, mutta näillä mennään...

        On vaan ollut vaikeeta kun ollut niin paljon tunteita, ja oon ehtinyt haaveilemaan kaikenlaista, kuinka hyvin voitais sopia yhteen ja kuinka ihanaa meillä olis ;)

        Niin, ja tää ihastus on samasta työpaikasta.


      • entistä varovaisempi
        ap. kirjoitti:

        No ei kai sinänsä mitään, mutta kyllä mulla on yleensä hieman sellanen prinsessa-asenne, että mies tekee aloitteen jos on tarpeeksi kiinnostunut naisesta. Ja se tuntuu naisena kivalta, että joku tulee juttelelemaan, kysyy treffeille tms.
        Toisaalta oon kyllä miettinyt että joskus voisi ottaa riskejä.. kyllä niitä uusia miehiä varmasti tulee (vaikkei samanlaista), ja ainakaan ei tarvisi elää epäluulossa. Mutta sitten jos on pienikin epäilys että mies ei olekaan kiinnostunut, niin en vaan halua mennä tyrkyttämään itseäni tai jos ei tunneta "tuttavallisesti" niin ei voi mennä vaan rupattelemaan.
        Mies ottaa tai yrittää sitä naista, jonka oikeasti haluaa? Näin sen olen ajatellut ja niin nooh on mulla varmaan vähän ritarillinen kuva mun miehestä, mutta näillä mennään...

        On vaan ollut vaikeeta kun ollut niin paljon tunteita, ja oon ehtinyt haaveilemaan kaikenlaista, kuinka hyvin voitais sopia yhteen ja kuinka ihanaa meillä olis ;)

        Niin, ja tää ihastus on samasta työpaikasta.

        Tuossa aloituksessasi oli heti pari aika kovaa mutkien suoraksi vetämistä, eli kirjoitit "...tiedät hänen edes vähän olevan kiinnostunut sinusta ja vapaa?" No hyvin harvoin minun kokemukseni mukaan noita asioita tietää. Tai ainakaan sellaisessa aika naisvaltaisessa työpaikassa kuin omani, jossa väkeä on kolminumeroinen määrä (tähän joukkoon mahtuu taatusti muutama, johon voisin repivästi ihastua, jos en olisi realisti ja pitäisi päätäni kylmänä).

        Ei minulla ole suurimmasta osasta aavistustakaan, ovatko vapaita vai varattuja, oletettavasti enimmäkseen jälkimmäistä joukkoa, ainakin ne kiinnostavat tyypit - sillä tuntuu että aina kun jostain kiinnostuu, niin lopulta siinä vaiheessa kun se jo kirpaisee selviää, että varattuhan se on.

        Samoin tuon naisen tunteman kiinnostuksen arvaileminen on äärimmäisen vaikeaa, pari kertaa olen luullut käytöksen perusteella sellaista olleen ja tehnyt sitten aloitteen, joka on johtanut aika noloon tilanteeseen (esim. nainen ei ole sen jälkeen ollenkaan vastannut yhteydenottoon) Siksipä nyt toimin kuten sinä, eli:
        "jos on pienikin epäilys että mies ei olekaan kiinnostunut, niin en vaan halua mennä tyrkyttämään itseäni".

        En ole täysin passiivinen, eli jos kohtaan kiinnostavan naisen työpaikalla, niin vaihdan mielellään kokeeksi aina muutaman ystävällisen sanan, työasioihin liittymättä, kun sopiva tilaisuus tulee, tai vaikka kysyn voinko liittyä lounaspöydässä seuraan, jos satun samaan aikaan paikalle. Mutta siitä eteen päin odotan, että nainenkin tekee jotain ihan konkreettisia liikkeitä osoittaakseen halukkuutta keskinäiseen lähentymiseen, esimerkiksi joskus vuorostaan tulee ihan oma-aloitteisesti samaan pöytään, pelkkään hymyilyyn en enää luota. Sellaiseen tietysti mielelläni vastaan ja niin homma etenee vuoroaskelin, jos on edistyäkseen.


      • wegrt46w35
        ap. kirjoitti:

        No ei kai sinänsä mitään, mutta kyllä mulla on yleensä hieman sellanen prinsessa-asenne, että mies tekee aloitteen jos on tarpeeksi kiinnostunut naisesta. Ja se tuntuu naisena kivalta, että joku tulee juttelelemaan, kysyy treffeille tms.
        Toisaalta oon kyllä miettinyt että joskus voisi ottaa riskejä.. kyllä niitä uusia miehiä varmasti tulee (vaikkei samanlaista), ja ainakaan ei tarvisi elää epäluulossa. Mutta sitten jos on pienikin epäilys että mies ei olekaan kiinnostunut, niin en vaan halua mennä tyrkyttämään itseäni tai jos ei tunneta "tuttavallisesti" niin ei voi mennä vaan rupattelemaan.
        Mies ottaa tai yrittää sitä naista, jonka oikeasti haluaa? Näin sen olen ajatellut ja niin nooh on mulla varmaan vähän ritarillinen kuva mun miehestä, mutta näillä mennään...

        On vaan ollut vaikeeta kun ollut niin paljon tunteita, ja oon ehtinyt haaveilemaan kaikenlaista, kuinka hyvin voitais sopia yhteen ja kuinka ihanaa meillä olis ;)

        Niin, ja tää ihastus on samasta työpaikasta.

        Tuossa "prinsessa-asenteessa" on just se vittumainen puoli, että mullakin on ollut parikin sellaista kokemusta että on jotain silmäpeliä ollut naisen kanssa ja olen hänen kiinnostuksen sen perusteella tulkinnut ja sitten lähestynyt ja on tullut vastaukseksi että "seurustelen". Ota siitä nyt selvää sitten kuka on vapaa ja kuka on oikeasti kiinnostunut eikä muuten vaan testailee viehätysvoimaansa tai vilkuile kuka mistäkin syystä. Jos nainen itsekin oikeasti kiinnostunut, siis OIKEASTI, niin kyllä häneltäkin jonkin verran aktiivisuutta toivoisi, vaikka sen varsinaisen lähestymisen sitten jättäisikin miehelle.


      • hyvä pointti
        wegrt46w35 kirjoitti:

        Tuossa "prinsessa-asenteessa" on just se vittumainen puoli, että mullakin on ollut parikin sellaista kokemusta että on jotain silmäpeliä ollut naisen kanssa ja olen hänen kiinnostuksen sen perusteella tulkinnut ja sitten lähestynyt ja on tullut vastaukseksi että "seurustelen". Ota siitä nyt selvää sitten kuka on vapaa ja kuka on oikeasti kiinnostunut eikä muuten vaan testailee viehätysvoimaansa tai vilkuile kuka mistäkin syystä. Jos nainen itsekin oikeasti kiinnostunut, siis OIKEASTI, niin kyllä häneltäkin jonkin verran aktiivisuutta toivoisi, vaikka sen varsinaisen lähestymisen sitten jättäisikin miehelle.

        kyllä! Samanlaisia kokemuksia näistä leikkijöistä. Onhan niitä miehissäkin.


      • Arka

        Suora lähestyminen ei ole aina mahdollista eli joissain tilanteissa "tikusta asiaa"-tyyli on ehkä ainoa mahdollisuus päästä lähelle.

        Miten jossain isossa työympäristössä työkavereiden ja asiakkaiden pyöriessä vieressä voisi kysyä mitään suorasti? Naisena en ainakaan minä pystyisi kysymään, jos toinen on vielä aika tuntematon. Kyllä siinä pitää ensin jotain merkittävää silmiin katsomista ja hymyilyä olla, että edes uskaltaudun aloittamaan juttelemisen henkilökohtaisemmin, näin siis jos olen jo ihastunut. Työhön liittyvät puheet on ihan eri asia, mutta ei niistä voi päätellä toisen kiinnostusta. Tässä vaiheessa voi ehkä auttaa, jos hakeutuisin juuri tikusta asiaa-tyylillä puheisiin, mutta jos nekin liittyvät aina työasioihin, voi mennä pitkäänkin, ennen kuin mies alkaa tajuta, miksi tuo pyörii tuossa kyselemässä itsestäänselvyyksiä. Mutta, jos niidenkään yhteydessä ei päästä muihin asioihin kiinni, niin jatko on aika vaikeaa.

        Mutta tajusin kyllä tässä nyt, että vastaavassa tilanteessa se mieskin on ja miksi sitä aloitetta ei ole tullut, joten kiitos vaan aloittajalle ja vastaajille. :) En vaan tiedä pääseekö tämä juttu koskaan sen pidemmälle etenemään, jos kumpikaan meistä ei uskalla tehdä vähän isompaa aloitetta niiden pienten katseiden lisäksi.


    • joku.

      Teen aloitteen, jos se on sen arvoista. Jos en tunne naista enkä todennäköisesti tapaa häntä toiste, ei ole mitään menetettävää, ja teen aloitteen. Tässä on tietysti se ongelma, että mitä paremmin tunnen naisen, sitä suurempi on todennäköisyys, että kiinnostun hänestä tosissani, mutta samalla sitä suurempi on myös todennäköisyys, että menetän jotain, jos nolaan itseni. Siksi yritän tehdä aloitteet niin, että voin aina perääntyä kaveriksi, jos on tarvis.

      Kuormasta ei syödä, sen periaatteen kanssa olen tiukka. Eli kun olen vapaaehtoistöissä, niin alaisiini en kajoa, elleivät itse tee selvää aloitetta.

      Mutta ilahtuisin, jos nainen tulisi juttelemaan niitä näitä ihan kaverimielessä. Eiköhän asia johtaisi toiseen, jos siinä olisi mahdollisuutta enempään.

    • 3413

      "Mies, lähestytkö naista jos olet tarpeeksi kiinnostunut? Silläkin uhalla että et varmasti tiedän hänen tunteistaan sinua kohtaan vai ainoastaan että tiedät hänen edes vähän olevan kiinnostunut sinusta ja vapaa?"

      En enää ikinä vaikka olisin kuinka kiinnostunut tahansa kun naiset kohtelevat aivan kamalasti ja haukkuvat. Aina on tullut vain haukkuja ja ikävää palautetta vaikka en ole käyttäytynyt huonosti tai ollut humalassa kun olen lähestynyt. Eikä sillä väliä mikä ympäristökään kun aina tulee haukut. En tosiaan ymmärrä mikä minussa muka on niin kamalaa.

      • Eräs nainen

        Voi kuinka ikävää. Yritä kokeilla toisenlaista lähestymistapaa. En usko, että sussa itsessä vikaa on, vaan lähestymistyylisi kaipaa hiomista. Onnea uusiin yrityksiin :)

        Jos olet nuori mies, olen huomannut, että nuorilla on aika ärhäkkä kommunikointityyli. Moni tyttö peittää omaa epävarmuuttaan aggressiiviseen käytökseen.


    • 6+5

      En lähesty. Syynä on se että kiinnostava nainen on kuitenkin 99,99% todennäköisyydellä joko varattu tai jos ei ole niin sitten ei ole kiinnostunut. Tämän olen oppinut riittävän monen yrityksen jälkeen.

      • Lähestyn taatusti

        Ei se mitään haittaa vaikka tussu on varattu. Ainakaan niin kauan kuin se äijä ei halua tulla viereen katselemaan/runkkaamaan/kuvaamaan kun panen sitä naista. Yleensä ovat myöskin alkaneet jo vähän ryytyä kumppaniinsa, pääsee helposti pukille, kun tekee selväksi, että on parempi panomies.

        Sehän vaan lisää innostusta, kun tietää tehneensä jostain pienimunaisesta tossusta aisankannattajan, ja parhaimmillaan se luulee vielä siittämääni pentua omakseen ja elättää sitä.

        Varatusta pääsee myöskin helpommin irti kun kyllästyy, sillähän on aina oma äijä ikäänkuin varalla odottamassa, ei niin helposti tule mitään itkudraamaa ja roikkumista ja häiriköintiä.

        Joten ei kun vaan röyhkeästi kiinni ihan kaikkiin naisiin!


    • sinkkumies 30 v

      Riippuu tilanteesta, joskus lähestyn, joskus en.

      Syitä, milloin en itse lähesty, vaikka mieli tekisi: ikäero (jos tyttö vaikuttaa sen verran nuorelta, että uskon saavani pakit jo sen perusteella, esim. 22-vuotias kun itse olen 30), työpaikka (en halua pilata työilmapiiriä, joten piristävää viatonta flirttiä pidemmälle en töissä mene).

      Ja sen verran paljon pakkeja olen elämässäni saanut, että aloitteeseen selvin päin uskaltautuva nainen ansaitsee välittömästi ihailevan kunnioitukseni, ja ellen ole virittelemässä silloin jotain jonkun toisen kanssa (olen vanhanaikainen, tapailen vain yhtä kerrallaan vaikkei kyse oisi vielä mistään vakavasta), lähden mielelläni ainakin yksille kahveille tutustumaan paremmin. Eikä kukaan vähänkään mukava mies halua naista nolata, etenkään jos nainen osoittaa aloitteellisuutta. Oikeasti.

      Tasan kerran on tosin nainen tehnyt aloitteen mulle. Sanoin kyllä, ja kivaa oli. Pian tavataan uudelleen :)

      Ja muuten, pelkkä juttelu ei oo mikään aloite. Kyllä sen on oltava vähintään "mentäiskö joskus kahveille yhdessä".

      • ap.

        Täähän on sitten ongelma jos suurin osa (kunnollisista ja fiksuista) miehistä ajattelee, ettei halua lähestyä huomattamasti nuorempaa naista, jos on hänestä kiinnostunut. Itse kiinnostun usein jotenkin vanhemmista miehistä.. eli jos olen tarpeeksi kiinnostunut jostain tyypistä, niin mun pitäisi todella antaa pieniä vihjeitä käytöksellä että olen kiinnostunut ja odottaa että mies rohkaistuisi ja pyytäisi ulos?
        Tietysti varmaan riippuu tapauksesta, mutta olettaen ettei olla todella hyviä tuttuja.
        Itse en kovin herkästi lähtisi pyytämään miestä kahville, tai sitten miehen olisi todella pitänyt näyttää kiinnostuksena jo siinä vaiheessa.

        Baarissa on helppo hymyillä kivoille miehille ja sitten useat tulevatkin juttelemaan.. mutta miten se on niin vaikeeta arkielämässä, ainakin sille yhdelle kaikkein kiinnostavammalle tyypille - en tiedä...
        Ehkä sitä pienessä sydämessä pelkää torjutuks tulemista (vaikka ei sais pelätä) niin sitten tulee käyttäydyttyä helpomman kaavan mukaan, odottaen että toinen tekee jotain, jos tekee...


    • Tietysti!

      Jos tunnen naisen tarpeeksi hyvin ja olen kiinnostunut niin lähestyn ellei ole epäilyksiä että on varattu tai ei ole kiinnostunut lainkaan.

      Mitä kiinnostuneempi sitä todennäköisemmin lähestyn naista.
      Toisaalta jos on liian kiinnostunut niin sekään ei ole hyväksi lähestyttäessä mitä olen huomannut. Jännitys ei välttämättä vaivaa mutta osa naisista odottaa että mies on viileä välinpitämättömän oloinen viilipytty. Se ei aina luonnistu jos toisesta on tosissaan kiinnostunut.

    • miehenkuvotus

      koska naiset kokevat kaltaisteni miesten lähestymisen loukkaukseksi. Joten en halua pilata heidän päivää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1785
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1382
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      72
      1382
    4. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      295
      1290
    5. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      25
      1150
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      115
      1122
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      1039
    8. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      967
    9. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      889
    10. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      232
      848
    Aihe