Lääkkeet!!!

Masennuksen kourissa

Kuinkas moni palstan käyttäjistä syö nappeja vaivoihinsa? Onko kyse vain masennuksesta, vai vakavemmista ongelmista? Itse syön nyt kahtaa eri merkkiä, suurempaa apua ei ole vielä ollut. Merkitkin voin kertoa jos kiinnostaa.

Uskotteko että napit voivat auttaa ylös suosta, vai johtaako se vain ikuiseen lääkeriippuvuuteen?

30

544

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Havainto...

      Eikös lääkkeiden ja kaikenlaisten muiden nappien syöminen ole pikemminkin Pleikkarisukupolven heiniä, kun pönttö on saatava sekaisin hinnalla milla hyvänsä ? Klassinen kuvio taitaa olla perjantai-ilta lääkekääppi alkoholi ja baanalle örveltämään.

      Näitä vanhempia ja nuorempia nistejä (naisia/miehiä) näkee aina välillä kaupungilla, kun järjen lisäksi seisoo silmät päässä, ja puhe on jo parikymppisenä peruuttamattoman katkonaista.

      • lhutt

        Mielialalääkkeiden (SSRI) vaikutus alkaa noin kahden kuukauden kuluttua, niillä ei todellakaan vedetä pönttöä sekaisin. Yliannoksesta ei ole mitään hyötyä eli niillä ei saa aikaiseksi minkäänlaista pöhnää.

        Puhut vissiin bentsoista (Diapam, Tenox, Opamox jne). Niitä ei määrätä masennukseen.


      • Näin kuulin
        lhutt kirjoitti:

        Mielialalääkkeiden (SSRI) vaikutus alkaa noin kahden kuukauden kuluttua, niillä ei todellakaan vedetä pönttöä sekaisin. Yliannoksesta ei ole mitään hyötyä eli niillä ei saa aikaiseksi minkäänlaista pöhnää.

        Puhut vissiin bentsoista (Diapam, Tenox, Opamox jne). Niitä ei määrätä masennukseen.

        Pöhnästä voi olla montaa mieltä. Saa joillakin pöhnän aikaiseksi, mutta ei ilmeisesti mitään miellyttävää pöhnää. Esim. jotkut lääkkeet alkavat väsyttämään alkoholin kanssa törkeän paljon, joillakin taas menee muisti paljon helpommin.

        Mutta ei niistä tosiaan mitään hyvää fiilistä saa, vaikka vetäisi viinan kanssa sekaisin. Ei siis mitään narkkareiden tai sekakäyttäjien juttuja.


    • Hämärän rajoilta

      Elinolosuhteet eivät korjaannu lääkkeitä syömällä, ja suurin osa yksilöiden ongelmista on suoraa seurausta yhteiskunnallisista oloista. Medikalisaatio on vain tapa ehkäistä vallankumousta vierittämällä sairaus ja samalla syyllisyydentunne yksilön harteille, millä on tehokas passivoiva vaikutus.

      En käytä mitään lääkkeitä. Jopa kipeänä ollessa kuume saa huidella neljänkymmenen paremmalla puolella, ennen kuin ehkä sorrun Panadolin puolikkaan nappaamaan.

    • Älymies 23

      Jo vuosien ajan olen herkutellut mainitsemillasi pillereillä.

      • Masennuksen kourissa

        Tunnetko että niistä olisi ollut jotain apua, vai turruttavatko ne vain tunteet? Missä olisit ilman lääkkeitä nyt?

        Hämikselle: Olen paljolti samoilla linjoilla kanssasi, mutta valitettavasti elämässäni on ollut nyt niin synkkä kausi, että otan avun vastaan, vaikka se ei olisikaan siinä muodossa mitä tarvitsisin. Olen itsekin mies, joka ei edes särkylääkkeitä helpolla ota. Tällä hetkellä vain tuntuu siltä, että on parempi vaikka kytkeä tunteet kokonaan pois päältä hetkeksi kuin yrittää pärjätä ihan omillaan. Pelkään lääkkeitä, tai sitä, että ne muuttavat persoonaani, mutta en pysty muuttamaan yhteiskuntaa tai olosuhteítani tällä hetkellä.

        Havainnoitsijalle: En tarkoittanut nyt napit alkoholi -hörhöjä, vaan lähinnä masislääkejuttuja. Masislääkkeillä ei ilmeisesti saa kovin ihmeellisiä trippejä viunan kanssa? En aatellut kokeillakaan.


      • Älymies 23
        Masennuksen kourissa kirjoitti:

        Tunnetko että niistä olisi ollut jotain apua, vai turruttavatko ne vain tunteet? Missä olisit ilman lääkkeitä nyt?

        Hämikselle: Olen paljolti samoilla linjoilla kanssasi, mutta valitettavasti elämässäni on ollut nyt niin synkkä kausi, että otan avun vastaan, vaikka se ei olisikaan siinä muodossa mitä tarvitsisin. Olen itsekin mies, joka ei edes särkylääkkeitä helpolla ota. Tällä hetkellä vain tuntuu siltä, että on parempi vaikka kytkeä tunteet kokonaan pois päältä hetkeksi kuin yrittää pärjätä ihan omillaan. Pelkään lääkkeitä, tai sitä, että ne muuttavat persoonaani, mutta en pysty muuttamaan yhteiskuntaa tai olosuhteítani tällä hetkellä.

        Havainnoitsijalle: En tarkoittanut nyt napit alkoholi -hörhöjä, vaan lähinnä masislääkejuttuja. Masislääkkeillä ei ilmeisesti saa kovin ihmeellisiä trippejä viunan kanssa? En aatellut kokeillakaan.

        "Tunnetko että niistä olisi ollut jotain apua, vai turruttavatko ne vain tunteet?"

        On niistä apua. Jaksaa tehdä paljon enemmin eikä suutu niin helposti. Paremmat fiilikset kaikkiaan.

        " Missä olisit ilman lääkkeitä nyt? "

        Vankilassa :-))


    • En syö mitään lääkkeitä jatkuvasti.
      Ainoastaan jos tulee sairaus eli kuume joka jatkuu pitkään niin silloin asiakohtainen lääke on paikallaan.

      • Masennuksen kourissa

        No en nyt tarkoittanutkaan mitään flunssalääkkeitä yms, vaan lähinnä mielialalääkkeitä.

        Kyllä kuumeeseen kannattaa Coldrexia ottaa, jos se oloa helpottaa :)

        Kiitti vastauksesta kuiteskin.


    • 12

      Nukahtamisilääkkeet ovat salainen paheeni. Ovat olleet valitettavan pitkään. Usein varmistan uneenpääsyn puolikkaalla tabulla ja drinksulla. Auttaa stressiin mukavasti, mutta en suosittele kenellekään. Muutoin olen terveysintoilija.

      • Täplä-Tassu

        Eikös tuossa ole se ikävä puoli, että pitkäikäisessä käytössä elimistösi tottuu unilääkkeeseen, jolloin annoksen kokoa tulee suurentaa. Tästä seuraa se, että vihdoin lääkkeen teho/vaikutus lakkaa. Sama pätee kaikkiin muihin lääkkeisiin alkaen tavallisesta buranasta. Kannattaa pyrkiä siihen, että lääkkeitä otetaan vain todelliseen tarpeeseen, esimerkiksi todellisen flunssan tapauksessa - ei vain "varmuuden vuoksi".

        Oma lukunsa on lääkkeet ja alkoholi, joiden yhteisvaikutus voi olla (joillekin ihmisille) fataali. Ei kannata urheilla. Mitään lääkettä ei ole tarkoitettu popsittavaksi kuten karkkeja...


      • Ei noin
        Täplä-Tassu kirjoitti:

        Eikös tuossa ole se ikävä puoli, että pitkäikäisessä käytössä elimistösi tottuu unilääkkeeseen, jolloin annoksen kokoa tulee suurentaa. Tästä seuraa se, että vihdoin lääkkeen teho/vaikutus lakkaa. Sama pätee kaikkiin muihin lääkkeisiin alkaen tavallisesta buranasta. Kannattaa pyrkiä siihen, että lääkkeitä otetaan vain todelliseen tarpeeseen, esimerkiksi todellisen flunssan tapauksessa - ei vain "varmuuden vuoksi".

        Oma lukunsa on lääkkeet ja alkoholi, joiden yhteisvaikutus voi olla (joillekin ihmisille) fataali. Ei kannata urheilla. Mitään lääkettä ei ole tarkoitettu popsittavaksi kuten karkkeja...

        No kiitos lääkäri tästäkin diagnoosista. Kertoisitko sitten miten teen yhtään mitään jos en saa nukuttua vaikka kahteen viikkoon?


      • superneitsyt
        Täplä-Tassu kirjoitti:

        Eikös tuossa ole se ikävä puoli, että pitkäikäisessä käytössä elimistösi tottuu unilääkkeeseen, jolloin annoksen kokoa tulee suurentaa. Tästä seuraa se, että vihdoin lääkkeen teho/vaikutus lakkaa. Sama pätee kaikkiin muihin lääkkeisiin alkaen tavallisesta buranasta. Kannattaa pyrkiä siihen, että lääkkeitä otetaan vain todelliseen tarpeeseen, esimerkiksi todellisen flunssan tapauksessa - ei vain "varmuuden vuoksi".

        Oma lukunsa on lääkkeet ja alkoholi, joiden yhteisvaikutus voi olla (joillekin ihmisille) fataali. Ei kannata urheilla. Mitään lääkettä ei ole tarkoitettu popsittavaksi kuten karkkeja...

        "Eikös tuossa ole se ikävä puoli, että pitkäikäisessä käytössä elimistösi tottuu unilääkkeeseen, jolloin annoksen kokoa tulee suurentaa. Tästä seuraa se, että vihdoin lääkkeen teho/vaikutus lakkaa."

        Olet oikeassa että tämä pätee kaikkiin lääkkeisiin, mutta valitettavasti harvemmin puhutaan siitä, että nukahtamislääkkeet ovat ehkä jopa pahempia riippuvuuden aiheuttajia kuin kovat huumeet. Ihmettelen usein miten vähän harkintaa lääkärit käyttävät niiden pitkäaikaiseen käyttöön määräämiseen, mutta kun en ole lääkäri niin en voi asiaan mitään sanoakaan. Bentsoissakin on eroja, mutta pahin tai yksi pahimmista lienee tsolpideemi (Stilnoct, Stella, Somnor). Itse asiassa esim. heroiininkäytön äkillinen lopettaminen on vaaratonta (varmasti äärimmäisen epämiellyttävää, mutta ei hengenvaarallista) kun taas esimerkiksi tuon tsolpideemin lopettamiseen voi ihan oikeasti kuolla. Riippuvuutta vaikeuttaa se rebound-unettomuus, eli potilas tuskin pystyy enää koskaan muuhun kuin kemialliseen uneen - tilalle on vain saatava toinen lääke.

        Jos nimimerkille 12 tulee mitään ongelmia, hänen kannattaisi kysyä lääkäriltä yhdistelmästä Diapam Seroquel, joka takaisi ainakin pitkäkestoisen unen eikä pelkkää nukahtamista, joka muuttuu hatarammaksi käytön myötä. (Tai no, nyt kun luen viestin uudelleen niin ilmeisesti hän on käyttänyt puolikasta tablettia jo pitkän aikaa, mikä kuulostaa aika hallitulta käytöltä... jotkut pystyvät siihen, jotkut eivät - itse seurasin vierestä kun toleranssi kasvoi 150 pilleriin päivässä. Aivan niin: SATAVIISIKYMMENTÄ.)


      • Ei noin
        superneitsyt kirjoitti:

        "Eikös tuossa ole se ikävä puoli, että pitkäikäisessä käytössä elimistösi tottuu unilääkkeeseen, jolloin annoksen kokoa tulee suurentaa. Tästä seuraa se, että vihdoin lääkkeen teho/vaikutus lakkaa."

        Olet oikeassa että tämä pätee kaikkiin lääkkeisiin, mutta valitettavasti harvemmin puhutaan siitä, että nukahtamislääkkeet ovat ehkä jopa pahempia riippuvuuden aiheuttajia kuin kovat huumeet. Ihmettelen usein miten vähän harkintaa lääkärit käyttävät niiden pitkäaikaiseen käyttöön määräämiseen, mutta kun en ole lääkäri niin en voi asiaan mitään sanoakaan. Bentsoissakin on eroja, mutta pahin tai yksi pahimmista lienee tsolpideemi (Stilnoct, Stella, Somnor). Itse asiassa esim. heroiininkäytön äkillinen lopettaminen on vaaratonta (varmasti äärimmäisen epämiellyttävää, mutta ei hengenvaarallista) kun taas esimerkiksi tuon tsolpideemin lopettamiseen voi ihan oikeasti kuolla. Riippuvuutta vaikeuttaa se rebound-unettomuus, eli potilas tuskin pystyy enää koskaan muuhun kuin kemialliseen uneen - tilalle on vain saatava toinen lääke.

        Jos nimimerkille 12 tulee mitään ongelmia, hänen kannattaisi kysyä lääkäriltä yhdistelmästä Diapam Seroquel, joka takaisi ainakin pitkäkestoisen unen eikä pelkkää nukahtamista, joka muuttuu hatarammaksi käytön myötä. (Tai no, nyt kun luen viestin uudelleen niin ilmeisesti hän on käyttänyt puolikasta tablettia jo pitkän aikaa, mikä kuulostaa aika hallitulta käytöltä... jotkut pystyvät siihen, jotkut eivät - itse seurasin vierestä kun toleranssi kasvoi 150 pilleriin päivässä. Aivan niin: SATAVIISIKYMMENTÄ.)

        Omat kokemukset tosta lääkkeestä on sen verran ikävät etten voi suositella. Tasaa ja rauhoittaa vähän liikaakin.


      • superneitsyt
        Ei noin kirjoitti:

        Omat kokemukset tosta lääkkeestä on sen verran ikävät etten voi suositella. Tasaa ja rauhoittaa vähän liikaakin.

        Se riippunee annoksesta - Seroquelissa on erikseen ns. psykoosiannostelu ja nukahtamisannostelu, ja jälkimmäinen on ihan minimaalinen verrattuna edelliseen. "Nukahtamisannosteluna" sitä käytetään kuulemma paljon myös vanhuksilla, eikä sen pitäisi vaikuttaa enää päiväsaikaan. Mutta todellakin, mikä lääke sopii kenellekin, siinä on tietysti paljon yksilöllisiä eroja.

        Klotriptyliä muistaakseni suositeltiin myös vähemmän huonona vaihtoehtona nukahtamislääkkeistä. Kai jokainen löytää kokeilujen sellaisen vaihtoehdon joka toimii... tai sitten ei toimi, valitettavasti.

        Itse olen kärsinyt kroonisesta huonounisuudesta (en tiedä voiko esim. 2-3 tunnin yöunta kutsua jo unettomuudeksi) ties kuinka kauan, mutta tiedän miten minun kävisi, joten jätän pillerit ottamatta.


      • Ei noin
        superneitsyt kirjoitti:

        Se riippunee annoksesta - Seroquelissa on erikseen ns. psykoosiannostelu ja nukahtamisannostelu, ja jälkimmäinen on ihan minimaalinen verrattuna edelliseen. "Nukahtamisannosteluna" sitä käytetään kuulemma paljon myös vanhuksilla, eikä sen pitäisi vaikuttaa enää päiväsaikaan. Mutta todellakin, mikä lääke sopii kenellekin, siinä on tietysti paljon yksilöllisiä eroja.

        Klotriptyliä muistaakseni suositeltiin myös vähemmän huonona vaihtoehtona nukahtamislääkkeistä. Kai jokainen löytää kokeilujen sellaisen vaihtoehdon joka toimii... tai sitten ei toimi, valitettavasti.

        Itse olen kärsinyt kroonisesta huonounisuudesta (en tiedä voiko esim. 2-3 tunnin yöunta kutsua jo unettomuudeksi) ties kuinka kauan, mutta tiedän miten minun kävisi, joten jätän pillerit ottamatta.

        Mulla on käytetty sitä siihen psykoositarkoitukseen. Ei nukahtamiseen.

        Tuo unettomuus on jännä juttu, mä en itse käytä unilääkkeitä varsinaisesti vaan sellaisia nukahtamislääkkeitä jotka väsyttää. Syön nykyään Ataraxia ja lisäksi otan yhden miedosti rauhoittavan ahdistuslääkkeen iltaisin. Unenlaatu on semihuonoa ja nukun sen 5-7h yössä, mutta se riittää.


      • superneitsyt
        Ei noin kirjoitti:

        Mulla on käytetty sitä siihen psykoositarkoitukseen. Ei nukahtamiseen.

        Tuo unettomuus on jännä juttu, mä en itse käytä unilääkkeitä varsinaisesti vaan sellaisia nukahtamislääkkeitä jotka väsyttää. Syön nykyään Ataraxia ja lisäksi otan yhden miedosti rauhoittavan ahdistuslääkkeen iltaisin. Unenlaatu on semihuonoa ja nukun sen 5-7h yössä, mutta se riittää.

        Joo, tuota Ataraxia (yhdistettynä Diapamiin) suositeltiin myös, mutta se ei auttanut tässä kyseisessä tapauksessa.

        Vaihtoehtoja siis on - mikä tahansa parempi kuin helvetillinen Stilnoct, jos minulta kysytään.

        Pitäisi kai nytkin olla nukkumassa. Huoh.


      • Ei noin
        superneitsyt kirjoitti:

        Joo, tuota Ataraxia (yhdistettynä Diapamiin) suositeltiin myös, mutta se ei auttanut tässä kyseisessä tapauksessa.

        Vaihtoehtoja siis on - mikä tahansa parempi kuin helvetillinen Stilnoct, jos minulta kysytään.

        Pitäisi kai nytkin olla nukkumassa. Huoh.

        Niin pitäisi. Ja Atarax ei tosiaan kaikilla toimi. Mulla toimii.


      • 12
        superneitsyt kirjoitti:

        "Eikös tuossa ole se ikävä puoli, että pitkäikäisessä käytössä elimistösi tottuu unilääkkeeseen, jolloin annoksen kokoa tulee suurentaa. Tästä seuraa se, että vihdoin lääkkeen teho/vaikutus lakkaa."

        Olet oikeassa että tämä pätee kaikkiin lääkkeisiin, mutta valitettavasti harvemmin puhutaan siitä, että nukahtamislääkkeet ovat ehkä jopa pahempia riippuvuuden aiheuttajia kuin kovat huumeet. Ihmettelen usein miten vähän harkintaa lääkärit käyttävät niiden pitkäaikaiseen käyttöön määräämiseen, mutta kun en ole lääkäri niin en voi asiaan mitään sanoakaan. Bentsoissakin on eroja, mutta pahin tai yksi pahimmista lienee tsolpideemi (Stilnoct, Stella, Somnor). Itse asiassa esim. heroiininkäytön äkillinen lopettaminen on vaaratonta (varmasti äärimmäisen epämiellyttävää, mutta ei hengenvaarallista) kun taas esimerkiksi tuon tsolpideemin lopettamiseen voi ihan oikeasti kuolla. Riippuvuutta vaikeuttaa se rebound-unettomuus, eli potilas tuskin pystyy enää koskaan muuhun kuin kemialliseen uneen - tilalle on vain saatava toinen lääke.

        Jos nimimerkille 12 tulee mitään ongelmia, hänen kannattaisi kysyä lääkäriltä yhdistelmästä Diapam Seroquel, joka takaisi ainakin pitkäkestoisen unen eikä pelkkää nukahtamista, joka muuttuu hatarammaksi käytön myötä. (Tai no, nyt kun luen viestin uudelleen niin ilmeisesti hän on käyttänyt puolikasta tablettia jo pitkän aikaa, mikä kuulostaa aika hallitulta käytöltä... jotkut pystyvät siihen, jotkut eivät - itse seurasin vierestä kun toleranssi kasvoi 150 pilleriin päivässä. Aivan niin: SATAVIISIKYMMENTÄ.)

        Tsolpideemin kanssa asiat kai riippuu ihmisestä, vaikka yllä kuultu vakiosaarna "aineeseen tottuu, teho menee ja määriä on lisättävä" on etenkin lääkäreille opetettu repliikki. Oikeassa elämässä nukahtamislääkkeen käyttäjät, eivät aina ole surkeita sekopäitä. Käyttöä voi hallita vaihtelemalla ainemääriä tarpeen mukaan. Jokainen voi miettiä nollaako nuppinsa perskännillä ja säännöllisellä tupakoinnilla vai sopivalla lääkemäärällä. Liikunta, jos siihen on aikaa, on muuten erittäin hyvä keino hallita stressiä.


      • superneitsyt
        12 kirjoitti:

        Tsolpideemin kanssa asiat kai riippuu ihmisestä, vaikka yllä kuultu vakiosaarna "aineeseen tottuu, teho menee ja määriä on lisättävä" on etenkin lääkäreille opetettu repliikki. Oikeassa elämässä nukahtamislääkkeen käyttäjät, eivät aina ole surkeita sekopäitä. Käyttöä voi hallita vaihtelemalla ainemääriä tarpeen mukaan. Jokainen voi miettiä nollaako nuppinsa perskännillä ja säännöllisellä tupakoinnilla vai sopivalla lääkemäärällä. Liikunta, jos siihen on aikaa, on muuten erittäin hyvä keino hallita stressiä.

        Eivätkä kaikki lääkeriippuvaiset ole surkeita sekopäitä...


      • superneitsyt
        superneitsyt kirjoitti:

        Eivätkä kaikki lääkeriippuvaiset ole surkeita sekopäitä...

        Mutta ei tosiaankaan ollut tarkoitus kritisoida sinun lääkkeenkäyttöäsi, eikä sinulla kuulosta olevan sen kanssa mitään ongelmia - lähinnä kommentoin tuota seuraavan kirjoittajan kirjoitusta.


      • superneitsyt
        superneitsyt kirjoitti:

        Mutta ei tosiaankaan ollut tarkoitus kritisoida sinun lääkkeenkäyttöäsi, eikä sinulla kuulosta olevan sen kanssa mitään ongelmia - lähinnä kommentoin tuota seuraavan kirjoittajan kirjoitusta.

        Niin, ja lisätään nyt vielä se, että lääkäreitä on tietysti monenlaisia, mutta olen törmännyt esim. siihen että 19-vuotiaalle opiskelijatytölle määrättiin jo toista vuotta tsolpideemeja - ja toleranssi oli jo kasvanut yhdestä pilleristä muutamaan per yö, mutta kellään ei näyttänyt hälytyskellot soivan. (En tiedä mitä tytölle nykyään kuuluu.) Ei se aina niin hyvin valvottua ole.


    • fghufslkgf

      Syön säännöllisesti SSRI-lääkettä masennukseen. Ahdistukseen satunnaisesti rauhoittavia. Pahimpina unettomuusaikoina unilääkkeeksi stilkkareita. Tietysti olisin mielelläni terve, eikä tarvitsisi turvautua nappeihin. Aika heikossa hapessa olisin kuitenkin ilman noita.

    • Nuorimies.

      Pari vuotta sitten psykiatri määräsi minulle Efexoria masennukseen ja sosiaalisten tilanteiden pelkoon.
      Lääkkeestä ei ollut mitään apua ja käteen jäi ainoastaan vittumaiset vieroitusoireet.
      Epäilen myös, että tuo lääke pahensi minun masennustani ja minä itseasiassa paranin masennuksesta, kun lopetin tuon lääkkeen oton.
      Enään en suostu ottamaan lääkkeitä. :P

    • Lääkkeistä...

      Kuumeeseen otan buranaa, kurkku kipuun jotain kurkku pillereitä, ripuliin olen ottanut ripuli lääkettä. Muita en ole tarvinnut. Mitä tulee masennuksiin tai vakavampiin ongelmiin, uskon kuitenkin lääkkeiden silloin parantavat usein elämän laatua, kunhan vain oikea ja sopiva lääke löytyy. Jos tuntee ettei saa apua lääkkeestä, silloin voisi yrittää josko saisi vaihdettua johonkin muuhun merkkiin tai jotain muuta hoito muotoa.

      Se ettei lääkeiden syöminen korjaa yteiskunnallisia ongelmia, tai että myös muunkinlaiset hoitomuodot, kuten terapia, auttaa, niin uskon kuitenkin parhaan hoidon olevan useissa tapauksissa kaikkien yhteistulos. Muutoinkin jos kysymys on jostain todella vakavasta, silloinhan henkilö ei itse edes pysty arvioimaan realistisesti sitä, mikä hänelle on parasta ja mikä ei.

    • Melko tyrmistynyt

      Yhden yön aikana on kerääntynyt häkellyttävän monta mieleen vaikuttavien lääkkeiden käyttäjää samaan ketjuun. Kun ottaa huomioon porukan viestien laadun päiväsaikaankin, voi vain toivoa, että kukin löytää itselleen jonkin harrastuksen, jota käsittelevillä palstoilla voisi viihtyä tämän vainoharhaisen naisviha-väkivaltapalstan sijaan. Ei tämä oikeasti voi työntää alttiita muuhun kuin siihen pahimpaan suuntaan - ja sitä tyttöystävää ei tämän foorumin eväillä löydetä ikinä.

      • Täplä-Tassu

        Kaikki eivät onneksi mene noin helppoon provoon !

        Teknisesti ajateltuna tämä päivä on mennyt niin kuin pitikin. Aamulla ulos raikkaaseen pakkasilmaan, ja järvelle kaloja narraamaan. Kalojen perkuun jälkeen loppuilta menee sohvalla mahdollisimman mukavassa asennossa elokuvia katsellen. Cityelämää :)

        Huomenna sama setti uudelleen, paitsi illalla ilotulitusta katsomaan ja vielä naisseurassa :) Tarkemmin ajatellen, ei valittamista...


    • weeikdnd

      Ehkä ne lääkkeet helpottaa hieman naisenkaipuuta. Vievät ainakin enimmät halut pois.

      • Ei noin

        Aikoinaan mulle kokeiltiin yhtä masennuslääkettä, jonka piti ainakin paperilla toimia hyvin. No vei se masennuksen pois ja tasasi, mutta vei se sitten noi seksihalutkin aika tehokkaasti vajaalle. Hommasin itseni sitten äärimmäisen noloon tilanteeseen kun ajattelin että kai se vehje siitä herää sopivassa seurassa. No ei herännyt. Siis ihan oikeasti, mitään ei tapahtunut vaikka teki mitä. Vastapuolen suhtautuminenkaan ei ollut ihan siitä parhaimmasta päästä, tosin oli siinä omaakin vikaa mukana kun en kertonut mistä homma oli kiinni.

        No nyt jälkikäteen se naurattaa mutta ei paljon naurattanut silloin. Lääke jäi sitten saman tien hyllylle. Se on ihan ok jos vähän halut vähenee mutta kyllä nyt edes joskus olisi mukava suoriutua hommista.


    • Ei noin

      Kolmea eri merkkiä, olen ilman niitä aika toimintakyvytön. Kyseessä on masennusta vaikeampi ongelma, kaksisuuntainen.

      Mulla on ihan KELA-kortissa virallinen leima siitä että olen hullu ja saan lääkkeet halvalla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1785
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1382
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      72
      1382
    4. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      295
      1290
    5. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      25
      1150
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      115
      1122
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      1039
    8. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      967
    9. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      889
    10. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      232
      848
    Aihe