Pikkujoulukausi, kännissä kun apinat, siis molemmat minä ja tämä mies. Tuli meille yöks, eli panemiseksi meni tottakai ja aamulla uudestaan. Olen sinkku, samoin mieskin, MUTTA sattuu olemaan yhden parhaimman ystäväni ex. Ystäväni ja tämä mies ovat eronneet puolisen vuotta sitten,mutta tiedän että ystäväni EI OLE PÄÄSSYT tästä yli, itkeskeleekin aina välillä tämän perään. Tää on vaivannut jo siitä eilisestä tosi pahasti, ja olo on kamala. Ensin aattelin että en kerro, kiistän kaiken, koska tieto lisää tuskaa. Vai kertoa?? Tästä mun lipsahduksesta ei tiedä kukaan muu kuin minä ja tämä ko. mies. Meitä ei ole nähty yhessä, ja tiedän että tämä mies pitää suunsa visusti kiinni.. Mitä mun pitäs tehdä??!?!?
Miten kerron kaverille, että panin hänen exäänsä?
13
6928
Vastaukset
- nainen***
Miks sun pitäis kertoa? Unohda että mitään tapahtu ja jatka elämääsi.
Niin ja koita oppia jotain tästä, ei mee ihan hukkaan. - mk
Kanssa saa tehdä mikä hyvältä tuntuu vaikka seksiä kun keverin entinen muuta ystävien tai kaverin nykyisen kanssa ei moraalisyistä saa harrastaa minkäänlaista seksiä koska se voi käydä turvallisuusden päälle.
- omatunto+
Mitäpä jos kertoisit sille ystävälle että hän voi päättää haluaako sun kaltaista "ystävää" elämäänsä?
Ja kannattaa ihan kympillä kuunnella näitä pettäjä/huorapukkeja jotka on sössinyt elämänsä päin vittua. - ihana_m
jos se tuntuu hyvältä, tee uudestaan...mä en kerro
- kjjljk
koska jos olisit oikea ystävä, tollasta ei vaan olis tapahtunu. eli koska et ole ystävänä p*n väärti, tieto lisää vaan tuskaa. äläkä kerro vain siksi, että saisit asian pois omaltatunnolta. ja nämä ei ole haukkuja, vaan mielipiteitä.
- mieti mitä puhut
Niin, entä sitten. Pitääkö sen miehenkin olla selibaatissa niin kauan että hänen exänsä pääsee kokonaan irti hänestä. Pääseekö ex irti vuodessa, kahdessa vai viidessä. Jos on erottu, niin on oikeus hakea uusi puoliso, petikaveri, yhden yön kumppani tai tehdä mitä haluaa, exälle se ei kuulu pätkääkään, tämä pätee molempiin ex-puolisoihin.
Jos olit exän kanssa kostosta ja haluat näpäyttää ystävääsi niin siitä vaan. Ystäväsi ei varmasti tykkäisi susta sen jälkeen.
Voit aina kertoa ystävällesi, että ex on todennäköisesti päässyt irti hänestä kokonaan ja etsii uusia suhteita, ja hänen kannattaa tehdä samoin. - unikkoinen
Kakspiippuinen juttu:
1) Et tehnyt sinänsä mitään väärin, sillä kyseinen mies ei ole enää ystäväsi poikaystävä vaan sinkku.
2) Vaikkakin sille ei voi mitään että olet paskamainen ystävä kun koskit hänen tuoretta eksäänsä. Tosiystävät osaavat pitää näppinsä erossa. Ja vieläpä: panitte aamulla uudestaan. Kännin piikkiin touhua ei siis voi todellakaan täysin pistää (eikä se silloinkaan olisi tarpeeksi hyvä syy). Kaiken lisäksi ystäväsi edelleen kaipaa tätä miestä. Mitä oikein ajattelit?
Jos olisin ystäväsi haluaisin tietää välittömästi, jotta voisin tosiaan miettiä tahdonko kaltaistasi ystävää. Todennäköisesti ystävä haistattaa sinulle pitkät - mutta vielä vihaisempi ja loukattu hän on jos et kerro ja hän saa kuulla sen joltain muulta taholta / joskus myöhemmin. Mieti nyt itsekin: haluaisitko rinnallesi ystävää, joka on salaa pannut kaipaamaasi miestä?
Teit paskan teon, mutta voisit edes sen verran toista kunnioittaa, että kerrot mitä on tapahtunut. Olet pelkuri jos pidät tiedon itselläsi, etkä todennäköisesti saa pahaa oloa itseltäsi pois niin kauan kun vietät ystäväsi kanssa aikaa jutun salaten. :( KERRO. Ja valmistaudu osoittamaan kuinka pahoillasi tapahtuneesta olet.- Japanijapani
Mitä helkuttia se kenellekkään kuuluu jos sinkut panee toisiaan. Ex on ex ja ei ole suhteessa vaikka kuinka toinen kaipais.
Mäkin panin ex-vaimoni veljen melkein ex-muijaa, eikä siinäkään ole mitään sen ihmeellisempää, miehellä kun ei seiso, niin ei sitten seiso ja suhde oli jo hyvää vauhtia menossa kiville, niin pitihän minun vähän jelppiä. - lailalaaaaaaaaaa
Japanijapani kirjoitti:
Mitä helkuttia se kenellekkään kuuluu jos sinkut panee toisiaan. Ex on ex ja ei ole suhteessa vaikka kuinka toinen kaipais.
Mäkin panin ex-vaimoni veljen melkein ex-muijaa, eikä siinäkään ole mitään sen ihmeellisempää, miehellä kun ei seiso, niin ei sitten seiso ja suhde oli jo hyvää vauhtia menossa kiville, niin pitihän minun vähän jelppiä.en tosiaan ymmärrä näitä ihmeneuvoja KERRO... MIKS? Se mitä tapahtui on täysin tän miehen ja tän naisen välinen asia. Ei kuulu exälle enää...hoitakoot ite omat välinsä. Se mitä ei tiedä, ei haavoita. Ole ystävä mut elä omaa elämääsi. Täs maailmassa on kuulkaa niin paljon suhdeasioita joista jonkun exä tai puoliso ei tiedä...lähelläkin tapahtuvia. Miks tarttiskaan särkeä kaikki jonkun panon vuoksi, miettikää. Kukaan ei omista ketään ja kaikilla on oikeus jonkinlaiseen yksityisyyteen.
- fgsohsnäfh
jos ystäväsi tietäisi, ei hänen tarvitsisi haikalla eksän perään, koska tämä on niin idiootti, että panee kaveria. Sekin on väärin.
- kokemusta on
Jos voit luottaa ettei tämä mies halua sinun ja ystävättäresi välejä rikkoa kertomalla tälle, niin älä puhu! Rikot ystäväsi ja sinun välit sekä ystäväsi luottamuksen pahemman kerran. Tuskin hän haluaa sinua enää nähdä jos hänen rakkautensa kanssa pelasit vaikka tiedät hänen tunteensa. Miksi rikkoa toinen ihminen siksi että itse potee huonoa omaatuntoa. Sinä olet mokannut - pidä paha olo itselläsi. Mutta.. jos luulet, että tämä mies haluaa vahingoittaa teidän välejä - silloin on paras kertoa pikimmiten. Vain siten on edes mahdollisuus saada pitää ystävyytenne. Vaikka siitä ei voi olla varma.
- ilmainen vinkki
älä kerro.
kukaan ei hyödy siitä yhtään mitään, ja kertominen ei tee sinusta rehellistä ihmistä. olet himoinnut kaverisi poikaystävää, ja nussinut hänen kanssaan heti ensimmäisen tilaisuuden tullen. ja vielä aamulla uudestaan, mikä kertoo sen, että temppu ei ole ollut vahinko etkä varsinaisesti edes katunut sitä.
nyt haluaisit ilmeisesti vain puhdistaa omaa omaatuntoasi, mikä ei valitettavasti onnistu tuolla tavalla. parempi on että pidät vaan suusi kiinni ja olet ajattelematta koko asiaa. sinun nykyinen "tuskasi" on itikanpaskan kokoista verrattuna siihen minkä aiheutat jos kerrot. - SH
Hmm, kinkkinen juttu. Jos et kerro, ja ystäväsi saa sen tietää joskus jostain muualta, voit olla varma että välit menee. Ei siksi että panit exää, vaan siksi että teit niin ystäväsi vielä itkiessä perään, etkä ollut asiasta rehellinen. Valehtelu on se mikä satuttaa vielä vuosienkin päästä, vaikka ystäväsi ei enää edes kaipaisi exää.
Toisaalta, jos kerrot, menee välit myös. Joskus ne voivat ehkä palautua, jos ystäväsi oppii arvostamaan rehellisyyttäsi. Kunhan ei ole enää rakastunut exäänsä. Siinä voi mennä vuosia, mutta toivoa on.
Mieheni ehdotteli kännissä toistuvasti seksiä eräälle ystävälleni (ja muutamalle muullekin) 5 vuotta sitten, muutaman vuoden ajan (vielä senkin jälkeen kun oli minua kosinut). Vasta nyt sain tietää tästä, enkä oikein tiedä miten tulisi jatkaa miehen suhteen. Isännän kanssa siis pähkäillään jatketaanko vai ei, mutta tätä "ystävääni" en halua nähdä enää edes vilaukselta. Hän tiesi silloin, että epäilin miestäni vastaavasta, ja kuinka paha minulla oli olla kun mieheni haukkui minut pystyyn mustasukkaisuudesta, ja siltikään ei kertonut. Silloin olisin voinut kunnialla lähteä, ja löytää elämääni puolison joka arvostaa ja rakastaa minua tällaisena, eikä vikittele muita. Ei olisi ollut asuntolainoja ym. yhteistä, eikä niin vahvoja tunteita kuin nyt monien vuosien jälkeen. Joten ystävyys meni valehtelun takia, ei siksi että hän oli vastaanottavana osapuolena tekstiviestien suhteen. Usko pois, kaverisi saa tietää jossain välissä. Jos tunnet hänet niin, että uskot hänen arvostavan rehellisyyttä enemmän kuin muuta, niin kerro. Jos taas uskot, että hänen on helpompi käsittää valehtelu kuin pettäminen, niin älä kerro. Tee ratkaisu ystävääsi ajatellen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908627
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264788- 504248
- 623817
- 513226
- 503000
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262686- 432491
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.452359Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382223