Rillit päässä?

Mistä moinen

Voisko joku nainen kertoa mikä vika on silmälaseissa?

Pidän suurimman osan ajasta nykyään piilareita (lähes aina mitä nyt rajoituksin pystyy) ja olen huomannut että kun laitan silmälasit päähän niin naiset eivät enää kattele samalla tavoin. Saan huomiota myös baareissa vähemmän rillit päässä. Ne ovat ihan normaalit ohutsankaiset ja olen saanut palautetta että ne sopivat hyvin minulle. Joten tuskin kyse on silmälasien mallista.

Olen ihan keskipituinen ja yläkropaltani ihan "hyvin muodostunut" mieheksi joten tuskin erityisen nössöltä näytän vai onko niin että kun mies laittaa rillit päähänsä niin se laskee miehen seksuaalista kiinnostavuutta paljonkin?

Eikä ole harhakuvitelmaa.

21

957

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rillipiru

      en oo nyt nainen mutta mulla on rillit jotka istuu hyvin päähän, uusin lasit joskus ja olin vähän epävarma mallista, huomasin sitten että sain ihmisiltä ihan toisenlaista (ei positiivista) reaktiota uudet lasit päässä (eivät sanoneet suoraan mutta huomasin kyllä), no palasin sitten vanhaan malliini, ja saan kyllä naisilta ihan tarpeeksi huomiota omasta mielestäni, eli kyllä se saattaa siitä mallista olla kuitenkin kyse, vaikka monet vakuuttelee että "hyvin sopii sulle joo", samaa ne sanoo aina jos leikkaa tukan johonkin tylsään jakaukseen niin tulee joltain täteiltä kommenttia että "voi kun sä oot niin siistin näköinen nyt", hevonpaskat! käytä sitten piilareita tai etsi parempi malli, joka oikeasti näyttää hyvältä eikä vaan ihan ok. jos näytät joltain insinööriltä lasit päässä niin se on miinusta. pitää olla tyylikäs eikä mikään virkailijan tai uutistenlukijan näköinen.

      • Mistä moinen

        Minulla on eräs naistuttava joka on antanut joskus rankkaa kritiikkiä tyylistäni, mutta ei näistä laseista.
        Ne eivät oile mitkään tyylikkäät tai trendikkään vaan aika peruspokat.

        Ehkä päähäni ei sovi sitten lasit tai näytän insinööriltä, mutta entäs sitten?


    • N_35_hki

      Silmälasit. Anteeksipyytävät ja huomaamattomat lasit, ne ei minua sytytä. Ne ei anna mitään "lisää" sinulle. Sopivia pokia pitää hakea monesta liikkeestä ennakkoluulottomasti sovitellen, olisiko siksi miehillä useasti "helpot valinnat" päässä, mitä laseihin tulee? Samalla hyvä poka on tod näk kalliimpi kuin tusinamalli (neutraali).

      Pidä huomaamattomat käytössä, mutta käy sovittelemassa pokia ja hanki ne parhaat, sinulle sopivat. Pyydä joku nainen makutuomariksi, mielellään rohkea tyyliltään, joku joka osaa ja uskaltaa kommentoida ;) Kokeile metallia, muovia, yhdistelmiä, värejä - leiki edes ajatuksella ja sovittele!

      Mies jolla on sopivat lasit on seksikäs, ahhh, ja itsevarma. Taas mies jolla on huomaamattomat lasit saattaa vaikuttaa olevan tylsä tai arka. Valintasi heijastaa persoonaasi.

      Mitä haluat ulkonäölläsi itsestäsi kertoa?

      • Mistä moinen

        En hanki mitään Elton John laseja naisia miellyttääkseni.
        Valitanko heijastaa persoonaani jonka perusteella päätät olenko tylsä tai arka?

        Mitä se kertoo sinusta naisena? Ei mitään hyvää.

        Ulkonäölläkö pitää erityisesti "kertoa" jotain? Varsinkin jollakin silmälaseilla?
        Senkö perusteella arvioit ihmisiä?

        Aika pinnallista. Tätä juuri ihmettelen koska ilman laseja saan huomiota eikä voi valittaa, mutta mikä ihme voi yksistä laseista tehdä ihmisestä yhtään mitään muuta kuin likinäköisen.


      • n_35_hki
        Mistä moinen kirjoitti:

        En hanki mitään Elton John laseja naisia miellyttääkseni.
        Valitanko heijastaa persoonaani jonka perusteella päätät olenko tylsä tai arka?

        Mitä se kertoo sinusta naisena? Ei mitään hyvää.

        Ulkonäölläkö pitää erityisesti "kertoa" jotain? Varsinkin jollakin silmälaseilla?
        Senkö perusteella arvioit ihmisiä?

        Aika pinnallista. Tätä juuri ihmettelen koska ilman laseja saan huomiota eikä voi valittaa, mutta mikä ihme voi yksistä laseista tehdä ihmisestä yhtään mitään muuta kuin likinäköisen.

        ok, kerrataan sun kysymystä:
        Kysyit naisilta miksi ei kiinnosta, jos miehellä on lasit.

        Vastaan, että kokonaisuus ratkaisee. Pahoitat mielesi ja sanot että olen pinnallinen ja huono ihminen. Kuitenkin kärsit käsittämättömästä tilanteesta jossa koet naisten viestivän sinulle, että rillit on pahasta.

        Eli: uudestaan.

        Silmälasien kanssa ei tarvitse mennä extreme Elton Johneihin. Pointti kaikessa ulkonäköön liittyvässä on, että on oikeasti mahdollista kääntää joku negatiivinen asia positiiviseksi. Vähän vaivaa täytyy nähdä.

        Persoonallisuuden ei tarvitse olla extremeä -eikä tavallisen tarvitse olla tylsää.

        Silmälasit kehystää koko kasvoja, parhaimmillaan se on plussaa.

        Mä lähden sun mukaan silmälasishoppaileen makutuomariksi, jos niin haluat. Helsingissä. Ei se ole pinnallisten puuhaa, se on hauskaa! Ongelma -mielestäni- tässä on vaan leikkisyyden puute.


      • eräsnainenn
        n_35_hki kirjoitti:

        ok, kerrataan sun kysymystä:
        Kysyit naisilta miksi ei kiinnosta, jos miehellä on lasit.

        Vastaan, että kokonaisuus ratkaisee. Pahoitat mielesi ja sanot että olen pinnallinen ja huono ihminen. Kuitenkin kärsit käsittämättömästä tilanteesta jossa koet naisten viestivän sinulle, että rillit on pahasta.

        Eli: uudestaan.

        Silmälasien kanssa ei tarvitse mennä extreme Elton Johneihin. Pointti kaikessa ulkonäköön liittyvässä on, että on oikeasti mahdollista kääntää joku negatiivinen asia positiiviseksi. Vähän vaivaa täytyy nähdä.

        Persoonallisuuden ei tarvitse olla extremeä -eikä tavallisen tarvitse olla tylsää.

        Silmälasit kehystää koko kasvoja, parhaimmillaan se on plussaa.

        Mä lähden sun mukaan silmälasishoppaileen makutuomariksi, jos niin haluat. Helsingissä. Ei se ole pinnallisten puuhaa, se on hauskaa! Ongelma -mielestäni- tässä on vaan leikkisyyden puute.

        mieltä n_35_hki kanssa! Oikeanlaisilla laseilla saa huoliteltua ja tyylikästä ilmettä. Sellaset Salkkari-Ismo- lasit ei ole yhtään hyvät. Ja hengettömät, voiko tylsempää ja rumempaa silmälasilookia olla. Silmälasitrendi on nykypäivänä voimakassankaiset, antavat kasvoille kehystä ja luonnetta. Mua viehettää tyylitellyt miehet ihanilla "nörttilaseilla"

        Tässä mielestäni hienoja kehysmalleja jotka sopii useimmille kasvoille:

        http://www.favoptic.fi/frames/Argenta/transparent/
        http://www.favoptic.fi/frames/Ascoli/black/
        http://www.favoptic.fi/frames/Caserta/black/


      • rillipää000
        eräsnainenn kirjoitti:

        mieltä n_35_hki kanssa! Oikeanlaisilla laseilla saa huoliteltua ja tyylikästä ilmettä. Sellaset Salkkari-Ismo- lasit ei ole yhtään hyvät. Ja hengettömät, voiko tylsempää ja rumempaa silmälasilookia olla. Silmälasitrendi on nykypäivänä voimakassankaiset, antavat kasvoille kehystä ja luonnetta. Mua viehettää tyylitellyt miehet ihanilla "nörttilaseilla"

        Tässä mielestäni hienoja kehysmalleja jotka sopii useimmille kasvoille:

        http://www.favoptic.fi/frames/Argenta/transparent/
        http://www.favoptic.fi/frames/Ascoli/black/
        http://www.favoptic.fi/frames/Caserta/black/

        Hah, noi isot muovisankaiset hipsterilasit on just sitä trendikkäintä juttua tällä hetkellä (ainakin suurelle yleisölle, aidosti trendikkäät tyypit on varmaan siirtynyt jo johonkin ihan uuteen). Ei todellakaan sovi kaikille, pitää olla ihan tietynlainen persoonallisuus myös eikä vaan laittaa jotain trendilaseja päähän ja olettaa että ne on hyvät kun ne on nyt niin in ja pop. Kyllä aidosti persoonallinen tyyppi laittaa päähänsä ihan minkämalliset ja muotoset lasit vaan, ei nää yhdet tän hetken viileimmät hipsterilasit oo ainut keinoa viestiä "persoonallisuudesta" (mikä vitsi, kaikilla näillä "persoonallisilla" tyypeillä tuntuu olevan sama persoona, mistähän moinen?). Eipä siinä, kyllä noi sun linkkaamat lasit munkin mielestä sopii joillekin, mutta ei todellakaan kaikille.


      • n_35_hki
        rillipää000 kirjoitti:

        Hah, noi isot muovisankaiset hipsterilasit on just sitä trendikkäintä juttua tällä hetkellä (ainakin suurelle yleisölle, aidosti trendikkäät tyypit on varmaan siirtynyt jo johonkin ihan uuteen). Ei todellakaan sovi kaikille, pitää olla ihan tietynlainen persoonallisuus myös eikä vaan laittaa jotain trendilaseja päähän ja olettaa että ne on hyvät kun ne on nyt niin in ja pop. Kyllä aidosti persoonallinen tyyppi laittaa päähänsä ihan minkämalliset ja muotoset lasit vaan, ei nää yhdet tän hetken viileimmät hipsterilasit oo ainut keinoa viestiä "persoonallisuudesta" (mikä vitsi, kaikilla näillä "persoonallisilla" tyypeillä tuntuu olevan sama persoona, mistähän moinen?). Eipä siinä, kyllä noi sun linkkaamat lasit munkin mielestä sopii joillekin, mutta ei todellakaan kaikille.

        ---> just niin - sopii joillekin , mutta ei kaikille.

        Siksi pitää valita, sovitella, leikkiä, uskaltaa ja valkata ne mitkä SOPII sinulle!

        Tässähän vaan heitellään ideoita ilmaan tietämättä mitään henkilöstä (luonne, kasvot, värit, käyttötarve jne ... ) .

        Miehet, ei tämä ole yksinkertaista ollenkaan, tätä ei voi yleistää ja "tehdä helpoksi". Naisten laji ;D


    • Linja-autonkulj.

      Likinäköinen rillipäinen voimakaslinssinen bussikuski kun olen, voin kertoa, että jotkut
      naismatkustajat suhtautuvat OMITUISEN PELOKKAASTI. Varmaan pelkäävät, että likinäköisyyteni
      tarttuu ...
      Onneksi ENEMMISTÖ matkustajista suhtautuu minuun täysin luontevasti ja ystävällisesti.

    • hatkha

      Lasien valinta on taitolaji, ehkä vähän jopa liikaakin. Kannattaa roudata lasi kauppaan mahdollisimman monta kaveria ja kysellä vielä lisäksi myyjän mielipidettä. Varustaudu piiiitään päivään sovitellessa mitä kummallisimpia laseja, sillä yleensä paras valinta ei ole ne ensimmäisenä vastaan tulevat ihan ok rillit. Oikeanlaisilla laseilla voi sitten saada jopa plussaakin ;).

    • Jeppejappe

      Itsekin ajattelin pitää vielä parin vuoden ajan laseja. Kyllä huomaa että kaveripiiri on vähentynyt ja naisten kiinnostus laantunut. Myöhemmin sitten laser-leikkaukseen jotta tämä kidutus loppuu.


      Muista: tietokone vie näkösi! Pysy kaukana siitä!

      • ...

        Mä en jostain syystä oo koskaan katellu silmälasipäisiä sillä silmällä. En kyllä osaa sanoa miksi. Ehkä alitajuisesti miettii jotain geeniperimää, omille lapsille haluaa joskus parhaat mahdolliset geenit, ja hyvän näön :D Tai sitte en vaan halua sen takia ku ne vaikeuttaa elämää ja eihän ne varsinaisesti kaunista ketään. Mä siis tykkään välillä riehua ja siinä sais pelätä että rillit menee rikki ym.


      • vai huono perimä
        ... kirjoitti:

        Mä en jostain syystä oo koskaan katellu silmälasipäisiä sillä silmällä. En kyllä osaa sanoa miksi. Ehkä alitajuisesti miettii jotain geeniperimää, omille lapsille haluaa joskus parhaat mahdolliset geenit, ja hyvän näön :D Tai sitte en vaan halua sen takia ku ne vaikeuttaa elämää ja eihän ne varsinaisesti kaunista ketään. Mä siis tykkään välillä riehua ja siinä sais pelätä että rillit menee rikki ym.

        Kaikki huononäköisyys ei kylläkään tarkoita huonoa geeniperimää. Lähes jokainen ihminen tarvitsee ikääntyessään silmälasit, joskin lähinäköisten näkö paranee vanhetessaan. Että se voi olla niin, että se rillipää voi vanhetessaan luopua niistä rilleistään, kun normaalinäköiset myöhemmin tulevat niitä tarvitsemaan. Se parhaiten nauraa jne.


      • Jakkiman
        vai huono perimä kirjoitti:

        Kaikki huononäköisyys ei kylläkään tarkoita huonoa geeniperimää. Lähes jokainen ihminen tarvitsee ikääntyessään silmälasit, joskin lähinäköisten näkö paranee vanhetessaan. Että se voi olla niin, että se rillipää voi vanhetessaan luopua niistä rilleistään, kun normaalinäköiset myöhemmin tulevat niitä tarvitsemaan. Se parhaiten nauraa jne.

        Huh huh, ei muuten ole totta, että näkö mitenkään paranisi iän myötä. Jos tarvitset normaalisti miinuslasit ja näet nuorena lukea ne päässä, niin vanhana joudut lukemisen ajaksi ottamaan ne lasit päästä(kuten Matti Vanhanen)! Jos taas normaalisti nuorena et tarvitse laseja, tarvitset sitten vanhana lukulasit. Näkö ei todellakaan iän myötä parane, ikänäkö johtuu silmän mukautumiskyvyn heikkenemisestä.

        Ottakaa ihmiset selvää ennenkuin kertoilette omianne!


      • 9+4
        ... kirjoitti:

        Mä en jostain syystä oo koskaan katellu silmälasipäisiä sillä silmällä. En kyllä osaa sanoa miksi. Ehkä alitajuisesti miettii jotain geeniperimää, omille lapsille haluaa joskus parhaat mahdolliset geenit, ja hyvän näön :D Tai sitte en vaan halua sen takia ku ne vaikeuttaa elämää ja eihän ne varsinaisesti kaunista ketään. Mä siis tykkään välillä riehua ja siinä sais pelätä että rillit menee rikki ym.

        Kyllä se likinäkö on yleensä merkki nimenomaan siitä, että luetaan suunnattoman paljon. Ja ne, jotka lukevat paljon, ovat karrikoiden niitä, joilla ei ole huono geeniperimä. Vrt. lähes kaikilla korkeassa asemassa työskentelevillä henkilöillä on silmälasit. Laser-leikkaus on myös keksitty.


      • vai niin
        ... kirjoitti:

        Mä en jostain syystä oo koskaan katellu silmälasipäisiä sillä silmällä. En kyllä osaa sanoa miksi. Ehkä alitajuisesti miettii jotain geeniperimää, omille lapsille haluaa joskus parhaat mahdolliset geenit, ja hyvän näön :D Tai sitte en vaan halua sen takia ku ne vaikeuttaa elämää ja eihän ne varsinaisesti kaunista ketään. Mä siis tykkään välillä riehua ja siinä sais pelätä että rillit menee rikki ym.

        On tutkimuksia, joiden mukaan älykkyys ja likinäkö korreloivat. Riippuu tietysti, mitä pitää geneettisesti hyvinä ominaisuuksina.


      • chemical sister
        vai niin kirjoitti:

        On tutkimuksia, joiden mukaan älykkyys ja likinäkö korreloivat. Riippuu tietysti, mitä pitää geneettisesti hyvinä ominaisuuksina.

        Ehkäpä olen outo nainen, mutta pidän silmälaseista miehillä paljon. Tosin kuten täällä on ennenkin mainittu on tärkeää, että lasit ovat henkilölle sopivat, ja ovat osa tyyliä. Mutta yleensä minulle esimerkiksi toimii Todella hyvin paksusankaiset mustat silmälasit miehellä :)


    • .........

      ...mitään vikaa niissä ole. Varsinkin jos ne sopii.

    • glass girl

      Jos minusta joku mies on söpö tai hyvännäköinen, niin ei se kiinnostavuus todellakaan lopu siihen kun mies vetää rillit päähänsä, päinvastoin. Ei ne rillit miestä / naista pilaa, mutta ei ne myöskään ketään tee komeammaksi / kauniimmaksi toisen mielestä, jos ei ilmankaan niitä ole minkään näköinen. Silmälasit oikeasti voi tehdä jonkun älykkäämmän näköiseksi kuin miltä näyttäisi ilman niitä, ehkä ne naiset sitten pitävät sua jotenkin liian fiksun näköisenä ja "pelkäävät" sua? Eikä niitten lasien ole pakko olla just ne viimeisimmän trendin mukaiset, kunhan vaan sopivat kasvoihin eivätkä ole rumat. Katsopa nyt niitä lasejasi uudelleen ja kysy itseltäsi, ovatko ne rumat, jos eivät, niin ei vika silloin varmaankaan ole niissä laseissa. Ehkä sitten käyttäydyt epävarmemmin lasit päässäsi ja se karkoittaa naiset? Voihan toki olla joku ryhmä naisia, joille lasit edustavat jotain epätoivottua piirrettä ihmisessä, muta mitä sä sellaisella naisella edes tekisit joka ei pidä rilleistä? Eli rillit päähän vaan jatkossakin.

    • Kyllä voi. Minullakin on slimäasit, sillä olen likinäköinen. Tämä tarkoittaa, että tarvitsen pinenetävät lasit. Silmälasit ovat pienentävät silloin, kun niiden linssit ovat koverat ja suurentavat silloin, kun ne ovat kuperat. Vaan minkäs teet, kun olen joutunut katselemaan maailmaani lasien takaa jo 20 vuotta.

    • Piippari

      Minulla on käytössä lukulasit. Pidän niitä aina mukanani kovassa kotelossa. Jos kaato on sen näköinen, voin heittäytyä intellektuelliksi ja huitaista imago-lasit päähän. Ja piparia ropisee :D.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kansalaisaloite Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Erittäin hyvä ja kannatettava aloite!
      Joensuu
      134
      2114
    2. Stubb ohjeisti Natoa: "Vapauttakaa ohjukset"

      Presidentti Stubb linjasi amerikkalaismedia CNN:n haastattelussa, että Nato-maiden pitäisi ”todellakin” antaa Ukrainalle
      Maailman menoa
      201
      1929
    3. Seiska: Suhdekohussa rypenyt Anssi Heikkilä paljastaa - Pernilla Böckermanin kanssa tällaiset välit

      Anssi Heikkilä ja Pernilla Böckerman tanssivat yhdessä TTK:ssa ja heidän ympärillään spekuloitiin suhteesta. Nyt Heikkil
      Suomalaiset julkkikset
      4
      1526
    4. Ilouutinen: Sohvaperunat Soile ja Jorma taas TV:ssä - Sohvikset jo 18 kautta - Onnea!

      Onnea Sohvikset 18 kautta! Ja ihana Soile (ja Jorma!) taas mukana! Lue lisää ja katso Soilen hauska kuva tästä: https:
      Sohvaperunat
      9
      1065
    5. Piupali Paupali

      Kun en mä tunne teitä... Hyvät huomenet ja mukavat päivät ja hyvät viikonloput, arvoisat naiset ja herrat. 😊🎩🎪🤹🏼‍♂️
      Ikävä
      164
      954
    6. Elokapinan kielto aloite kerää nimikirjoituksia kovaa vauhtia !

      Nyt klo 14 mennessä nimiä on jo liki 17000 allekirjoitusta. Nyt niitä nimiä vaan lisää meille riittää no
      Maailman menoa
      278
      948
    7. Mitä muuttaisit kaivattusi

      Ulkonäössä tai persoonassa
      Ikävä
      75
      868
    8. Elokapinan lakkautusaloite 50 000 nimeä

      Ja lisää tulee, kohta on Ylenkin uutisoitavaa aloitteesta. https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143
      Maailman menoa
      260
      854
    9. Hei, mies, kirjoita jotain minusta

      Plus jokin tunnistemerkki/kirjain nimessäni. En todellakaan ymmärrä, pidätkö minusta vai toisesta naisesta. Et ole koska
      Ikävä
      39
      799
    10. Näyttääkö kaivattusi

      Iloiselta vai surulliselta?
      Ikävä
      56
      796
    Aihe