Sinkkuna parempi?

mies ihmettelee

Naiset käyttävät usein tuota otsikon ajatusta. Tai oikeastaan se menee että "parempi yksin kuin huonossa suhteessa"

Nyt haluaisin naisilta vastauksia, että mitä sen miehen pitäisi sitten tuoda naisen elämään, jos raha ei riitä. Ulkonäkö suljettakoon pois, koska eivät kaikki naisetkaan voi sentään niin pinnallisia olla, että ainoa mitä mies voi naisen elämään tuoda on kiva ulkonäkö.

Siis, mitä mies voi tuoda naisen elämään jotta naisen elämä olisi parempaa kuin yksin?
Ulkonäkö ja raha vastauksista poissuljettuna.

109

7695

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *-'-'-

      Nuoruuden ihastusten jälkeen ymmärtää, ettei mies oikeastaan tuo mitään. On enemmänkin riippakivi. Jos seksi pelaa hyvin yhteen, niin se on ainut positiivinen asia.

      • ohjesuhde

      • Tervaperse

        Sama pätee toisinpäin. Nuoruuden ihastusten ja yhden avoliiton jälkeen on vihdoinkin ymmärtänyt miten hienoa on elää itsekseen. Akka on niin kallis kotieläin, että sitä ei kannata pitää. Ensin menee rahat ja sitten järki. Mitä kaikkea sitä tussun takia on mennyt tekemäänkään - hävettää jälkeenpäin.


      • tosiaankin
        Tervaperse kirjoitti:

        Sama pätee toisinpäin. Nuoruuden ihastusten ja yhden avoliiton jälkeen on vihdoinkin ymmärtänyt miten hienoa on elää itsekseen. Akka on niin kallis kotieläin, että sitä ei kannata pitää. Ensin menee rahat ja sitten järki. Mitä kaikkea sitä tussun takia on mennyt tekemäänkään - hävettää jälkeenpäin.

        .... hävettää... ei olis pitänyt....


      • Tervaperse kirjoitti:

        Sama pätee toisinpäin. Nuoruuden ihastusten ja yhden avoliiton jälkeen on vihdoinkin ymmärtänyt miten hienoa on elää itsekseen. Akka on niin kallis kotieläin, että sitä ei kannata pitää. Ensin menee rahat ja sitten järki. Mitä kaikkea sitä tussun takia on mennyt tekemäänkään - hävettää jälkeenpäin.

        Olen samaa mieltä kanssas puhut järkee kesti 8 kuukautta ennenkä sain akan poltettua rysänpäältä,epäilin kyllä ja sanoin siitä vastaukseksi kauniit vakuuttelut kiltteydestä.Rahaa paloi vitusti ja järki meinas mennä ja akka senkun kauppas itseensä jopa netissä ,se oli maailman vanhimmanammatin harjoittaja liekkö sitten rahan vain nautinnon vuoksi vai molempien tyhmyydestä sakotetaan.Kestää kauan ennenkä akkoihin vilkasen jos ylipäätään koskaan.


      • fgx
        heksa66 kirjoitti:

        Olen samaa mieltä kanssas puhut järkee kesti 8 kuukautta ennenkä sain akan poltettua rysänpäältä,epäilin kyllä ja sanoin siitä vastaukseksi kauniit vakuuttelut kiltteydestä.Rahaa paloi vitusti ja järki meinas mennä ja akka senkun kauppas itseensä jopa netissä ,se oli maailman vanhimmanammatin harjoittaja liekkö sitten rahan vain nautinnon vuoksi vai molempien tyhmyydestä sakotetaan.Kestää kauan ennenkä akkoihin vilkasen jos ylipäätään koskaan.

        ................


      • Anonyymi

        Niin se on. Minulla on vakituinen seksikumppani. Sillon ku kummallekin soppii naiaa ja joskus viestitellåån niitä näitä. Helppoa ja mukavaa. Käyään kahviloissa,baarissa,lenkillä myös eli vähä ku ystävät kera lemmen:)Monta vuotta toiminut.


    • kgfedjgbedkgvd.gik
    • Angelica46

      Tosi vaikea kysymys, olen elänyt sinkkuna viimeiset kuusi vuotta, ja täytyy sanoa, että olen nauttinut, ei kukaan määräämässä mitä teet ja koska tulet ja mistä. Minulla ei todellakaan ole mitään salattavaa, en vain tykkää siitä, että minun pitäisi perustella esim. miksi tulen kotiin vasta 19,00. En suoraan sanoen osaa sanoa, mitä tässä iässä enää olisi parempaa suhteessa, lapsen halusin ja sain nuorena. Tulen hyvin toimeen yksinkin, asun juuri niin kun haluan, omakotitalossa, olen saanut sisustaa sen juuri haluamallani tavalla. En ainakan voisi kuvitella asuvani pysyvästi miehen kanssa, en halua, että hän tuo sinne omat taulunsa ja mööpelinsä sotkemaan täydellistä sisustustyyliäni, ja koska olen esteetikko, minulle on erittäin tärkeätä miltä koti näyttää. Sanotaan nyt vaikka, että ehkä läheisyys toiseen ihmiseen jonka kanssa kemiat pelaavat 100 %:sti voisi olla yksi syy miksi voisin kuvitella suhdetta, toinen on turvallisuus, en tarkoita talodellista turvallisuutta vain, vaan se, että siinä vierellä on ihminen johon voi luottaa ja tietää, että hän aina ajattelee parastani, voisemme tukea toinen toisiamme kun tilanne sen vaatii. Tärkeintä kumminkin olisi, että itse uskoisin suhteeseen alusta alkaen täysin, kokeilemaan, jos sattuisi syntymään tunteita ei lähtisi.

      • lottamari<3

        Samalla tavalla ajattelen, mutta tuo viimeinen lauseesi vähän ihmetytti minua. "Kokeilemaan, jos sattuisi syntymään tunteita en lähtisi". Mistä muustakaan voit tietää kuin kokeilemalla? Vasta kokeilemalla, elämällä toisen kanssa voit nähdä, tuntea ja kokea onko kemia teidän kahden välillä niin vahva ja hyvin toimiva, että haluat elää tämän ihmisen kanssa loppuelämäsi. Ketään ihmistä ei voi tuntea perinpohjin muuta kuin viettämällä hänen kanssaan yhteisesti aikaa riittävän pitkään, vain siten voi oppia tuntemaan toisen. Vai onko sinulla jokin muu keino?


      • 769-54
        lottamari<3 kirjoitti:

        Samalla tavalla ajattelen, mutta tuo viimeinen lauseesi vähän ihmetytti minua. "Kokeilemaan, jos sattuisi syntymään tunteita en lähtisi". Mistä muustakaan voit tietää kuin kokeilemalla? Vasta kokeilemalla, elämällä toisen kanssa voit nähdä, tuntea ja kokea onko kemia teidän kahden välillä niin vahva ja hyvin toimiva, että haluat elää tämän ihmisen kanssa loppuelämäsi. Ketään ihmistä ei voi tuntea perinpohjin muuta kuin viettämällä hänen kanssaan yhteisesti aikaa riittävän pitkään, vain siten voi oppia tuntemaan toisen. Vai onko sinulla jokin muu keino?

        Juu, mutta pointti onkin siinä, että eka ollaan kavereita ja tutustutaan niin... suhteen aika on vasta sitten myöhemmin jos on..

        En ole edellinen kirjoittaja, mutta koen ja ajattelen tästä asiasta samoin kuin hän.


      • Angelica46
        769-54 kirjoitti:

        Juu, mutta pointti onkin siinä, että eka ollaan kavereita ja tutustutaan niin... suhteen aika on vasta sitten myöhemmin jos on..

        En ole edellinen kirjoittaja, mutta koen ja ajattelen tästä asiasta samoin kuin hän.

        Vastasit ihan samaa kuin olisin itse vastannut, tiedän monet jotka lähtevät "rakkaussuhteeseen" heti tavattuaan, ja sillä mielellä, että katsotaan tuleeko tunteita. Ei sovi minulle, vaan nimenomaan kavereina tutustutaan. Olen kerran lähtenyt suhteeseen heti, koska mies vei jalat alta, ja voin jälkikäteen todeta, että se ei ollut onnistunut valinta. Toisen täytyy kyllä tuntea ihmisenäkin, ei riitä että tuntee suunnatonta vetoa toiseen, tai se riittää niin kauan kuin suhde on uusi, mutta sen jälkeen ei ole pohja minkä päällä seistä.


      • huhuh--

        mut niitähän on,


      • kuningas kobra

        kyllä on hyvä olla yksin ei tarvitse olla kenellekään tili velvollinen ja ei keneenkään ole hyvä olla huonossa suhteessa,mutta kummassakin on hyvät ja huonot puolet sekä hyvää olisi ensimmäisenä olla kavereita ja katsoo mihin se johtaa tai sitten ei


    • happyppahh

      Mietin asiaa siltä kannalta, että mitä kumppanini tuo elämääni ja miksi olen hänen kanssaan.

      Tärkeimmäksi asiaksi koen asioiden ja elämän jakamisen hänen kanssaan. Jaettu ilo on moninkeratainen ilo ja jaettu suru on vain puolisurua.
      Mieheni avartaa maailmaani. Kun katselee maailmaa neljällä silmällä kahden sijaan, näkee ja kokee enemmän.
      Hän saa minut tuntemaan henkistä turvallisuutta. Vaikka aina ei aurinko paistakaan, niin tunteet ja sitoutuminen ei pyöri tuuliviirinä.
      Saan osoittaa rakkautta ja tuntea itseni rakastetuksi.
      Viimeisenä, mutta ei vähäisenä: seksi

      • Etsivä löytää....

        Juuri noin se menee...kiteytit asiat hyvin, kun henkistä vetoa on toisiinsa niin kaikki toimii. Nykyisin vain tuntuu, että monet ihmiset etsivät vääriä asioita, eivätkä kuuntele ensin oman sydämensä ääntä...mitä oikeasti haluavat elämältään. Pintaliito, kun ei sitä onnea tuo. Pitää olla aikaa tutustua toisiinsa sellaisina, kuin oikeasti on, eikä esittää olevansa. Niin ja kun sen oikean löytää.....tähtiä sataa taivaalta ja maailma on paljon kauniimpi paikka elää......tiedän sen kokemuksesta. Hyvää ei kannata odottaa, sitä kannattaa etsiä ja toimia...


    • yksi näkökulma

      läheisyyttä, kumppanuutta, hyvää seuraa, uusia näkökulmia elämään ...

    • Äh ja puh...........

      "Nyt haluaisin naisilta vastauksia, että mitä sen miehen pitäisi sitten tuoda naisen elämään, jos raha ei riitä."

      Heti aluksi pitää kommentoida tuota lausettasi... Harvemmat naiset ovat miehen kanssa hänen rahansa vuoksi, ei Suomalaisissa ole montakaan niin varakasta jotta sen vuoksi pitäisi roikkua suhteessa.

      Miksi parempi sinkkunako? No itse olen kokenut niin monta pettymystä, etten enää jaksa lähteä kokeilemaan uutta sellaista, ja kyllä olen erittäin skeptinen mitä tulee miehiin, liian monet ovat häikäilemättömän epärehellisiä. Sitten vielä se, kun on iältään 30-40v niin vaihtoehdot pienenee, varsinkin kun olisi tahtonut miehen jolla ei ole lapsia, eikä niitä myöskään enää halua. Ennemmin olen yksin kuin väkisten lapsia omaavan miehen kanssa, jonkalaisessa suhteessa en tunne olevani sinut.

      Ehkä, mutta vain ehkä voisin lähteä suhteeseen, jos miehet olisivat rehellisempiä (pikkuvalheista kasvaa suuri valhe), ajattelisivat ennen kuin sanovat jotain ilkeää aihetta (ei sitä jaksa vuosi tolkulla pahoittaa mielensä, toisen ilkeistä sanoista), ei antaisi ymmärtää että pitää vaikka todellisuudessa ei pidäkään minusta ja olen vain varalla kunnes löytää "paremman", saisi minut hyvälle tuulelle, suukottelisi, pitäisi kädestä kiinni ilman että siitä pitää aina erikseen mainita, tekee pieniä ylläreitä (mitä minäkin teen miehelle) esim pieni rakkauden osoitus (eväsleipien välissä muotoiltu sydän paprikasta tms),siis pieniä joka päiviäisiä "huomaamattomia" osoituksia että pitää toisesta.

      Itse olen aina ollut suhteessa se osapuoli, joka antaa kaikkensa suhteelle ja olisin toivonut miehenkin tekevän joskus niin, mutta pettynyt liikaa. Ja se, että ensin kun mies on antanut ymmärtää että on kiinnostunut ja sitten kun itse lämpenen ajatukselle, toinen kääntääkin takkinsa ja häviää kuin tuhka tuuleen.. En enää luota/usko rakkauteen omalla kohdallani, on helpompaa olla yksin kun ei ole mitään odotuksia toisesta.

      • klöhhnöplö

        ...luulet. Ystäväpiirissäni on useampi nainen, joka on suhteessa taloudellisen hyödyn vuoksi. Olen siitä erittäin ymmälläni, että se on niinkin yleistä kun on. Minä olen ite ollut sinkkuna kohta viisi vuotta. Sinkkuna on hyvä olla, ja siksi on turha luoda suhdetta rasitteeksi. Haluaisin kyllä, mutta kemiat pitää kohdata täydellisesti. Se onkin sitten jo vaikeampi toteuttaa. Meissä miehissä on on kusipäitä varmaan paljonkin, mutta naisissa tuntuu olevan tekopyhiä enemmänkin. Miksi puhua kauniita, kun kummiskin todellisuudessa tekee ja toimii ihan toisin. No, meitä on moneksi, molemmissa sukupuolissa. Mutta ihan varmaan aitoakin rakkautta ja välittämistä on olemassa.


      • Jo riitti passaamine
        klöhhnöplö kirjoitti:

        ...luulet. Ystäväpiirissäni on useampi nainen, joka on suhteessa taloudellisen hyödyn vuoksi. Olen siitä erittäin ymmälläni, että se on niinkin yleistä kun on. Minä olen ite ollut sinkkuna kohta viisi vuotta. Sinkkuna on hyvä olla, ja siksi on turha luoda suhdetta rasitteeksi. Haluaisin kyllä, mutta kemiat pitää kohdata täydellisesti. Se onkin sitten jo vaikeampi toteuttaa. Meissä miehissä on on kusipäitä varmaan paljonkin, mutta naisissa tuntuu olevan tekopyhiä enemmänkin. Miksi puhua kauniita, kun kummiskin todellisuudessa tekee ja toimii ihan toisin. No, meitä on moneksi, molemmissa sukupuolissa. Mutta ihan varmaan aitoakin rakkautta ja välittämistä on olemassa.

        Jokaikisessä pitempiaikaisessa naissuhteessa (1 avioliitto, 1 avoliitto, 3 pitempää seurustelusuhdetta) naisen motivaatio on selvästi ajan myötä ollut vain taloudellisen edun tavoittelut. Lisäksi useat tuntemani, siis ystävänaiset, ovat sanoneet, etteivät rahan vuoksi (odotettavissa olevan huomattavan elintason laskun) voi erota.

        Naisille toinen hyöty on se, että he käyttävät miehiä jatkuvasti ns tunnetyöhön eli kaatavat loputtomasti ongelmiaan miehen kuultavaksi. Kuuntelin 4 kuukautta 5 tuntia päivässä naisen loputonta valitusta elämänsä ja työuransa epäonnistumisesta, en jaksanut. Kun sitten omasta puolestani puhuin 1.5 tuntia masennuksestani ja siitä, kuinka jatkuva kuuntelu (joka ei pyynnöistäni huolimatta vähentynyt eikä sitä voinut rajata esim tuntiin päivässä - emme asuneet yhdessä, kuuntelin siis puhelimessa!!) käy voimilleni, hän sanoi, että on HIRVEÄÄ joutua jatkuvasti minua kuuntelemaan.

        Itse kaipaisin vastavuoroisuutta, tunteiden ja asioiden jakamista, rakastetuksi tulemisen kokemusta mutta sitä ei kyllä Suomi-tyttöjen kanssa selvästikään voi saavuttaa.

        Suomalaiset sinkkunaiset ovat sairastuneet ns vahvuuteen (pääosa heistä), he ovat niin vitun täydellisiä mielestään. Tosiasiassa imevät miehestä rahat, voimat ja tunnekapasiteetin eivätkä anna juuri mitään vastineeksi. Passata heitä saa - ikinä heiltä ei saa mitään pikkupalvelustakaan vastavuoroisesti. Ex-avopuolisoni kaksi kertaa toi minulle Ilta-Sanomat kun olin 6 viikkoa kotona sairaana, vuodepotilaana toipumassa.

        Painukoon helvettiin suomalaiset akat.


      • 32v neiti

        luulenpa että ap kirjoittaja tarkoitti rahalla sitä, että sinkkuna joutuu maksamaan kaiken yksin.
        Suhteessa taas jaetaan kulut joten suhteessa eläminen on aina taloudellisesti kannattavampaa kuin yksin asuminen. Ja kyllä, tunnen liudan ihmisiä jotka eivät enää välittäisi olla puolisonsa kera, mutta taloudellisista syistä eivät viitsi erotakaan.
        Ja oma äitini ollessaan minun ja veljeni yksinhuoltaja, otti rikkaan miehen ittellensä jotta minä ja veljeni saataisi leveämpi elämä. Olen lapsesta saakka katsellut sitä, rakkaudetonta suhdetta enkä käsitä miksi se mies jäi siihen.
        Onhan se kiva, että olemme saaneet kaiken minkä haluamme, mutta mieluumin olisin elänyt köyhän lapsuuden jossa on rakkautta, kuin rikkaassa ja kylmässä perheessä..
        Ja tuntuu pahalta että äitini joutui meidän takia naimaan rahaa..
        Ja senpä takia itse olen sinkkuna pysynytkin, vain jos tapaan tyypin joka on taatusti se oikea mulle, niin lähden suhteeseen, mutten ikinä taloudellisista syistä tai siks että olis vaan joku seurana.


    • Helppoa, eikö vain

      Sen, että mies saa minut nauramaan/hyvälle tuulelle :) ei sen vaikeampaa.

      • 1+4=?

        Veit sanat suustani. Juurikin sitä kaipaan mieheltä, että saa nauraa yhdessä ja viettää mukavaa aikaa yhdessä. Se on tärkeintä! :)


    • Perusasioita

      Hyvä suhde on sellainen, jossa pääsääntöisesti on kivaa.

      Huono suhde on sellainen, jossa pääsääntöisesti ei ole kivaa.

      Yksityiskohdat ovatkin sitten kiinni yksilöistä, joiden toivelistat voivat olla kuin yö ja päivä.

      • Smack

        Olen ollut nykyisessä suhteessa kohta 4 vuotta. Vieläkin annamme aamusuukon ja hyvänyönsuukon. Iltaisin telkkaa katsellessa tykkään rapsuttaa muruseni päätä. Mieheni tekee enimmäkseen ruoan ja minä autan. Yhteispeli sujuu. Se, kun molemmat tekee jotain ilman pakkoa, tuntuu hyvältä. Olen ollut suhteessa jossa piti olla kaikki aina kohdallaan ja tehdä niinkuin toinen halusi. Sitä kesti liian kauan. Nyt on hyvä, kun saa toista halata silloin kun haluaa ja toinenkin halaa pyytämättä.


    • miehen pitäisi

      olla paras ystävä eikä pelkästään pedinlämmittäjä ja etäinen hahmo. Suomalaisilta ei normaali ystävällinen kommunikointi oikein tahdo sujua. "Normaali" puhuminen on tiuskimista, nalkuttamista ja toisen herjaamista. Yhteiset koti-illat kahdestaan tai kavereiden kesken ovat ryyppäämistä. Ei hirveästi nappaa.
      Itselleni olisi erityisen tärkeää se, että mies olisi jossain määrin syvällinen, luova ja boheemi. Kuivat salkkumiehet tai rääväsuiset duunarit eivät sovellu samankaton alle kanssani.

      Sinkkuna on ihanaa oma rauha. Kukaan ei tule arvostelemaan eikä nalkuttamaan mitä pitäisi tehdä tai miten pitäisi tehdä. Raha-asiat ei sotkeudu keskenään. Kodin saa sisustaa miten lystää. Eniten vihaan miesten "leluja" eli typeriä pleikkareita, autolehtiä, tietokoneromuja, autonromuja, puhumattakaan "aikuisviihteestä." Se on varma lähtöpassi äijälle jos niitä havaitsen alkumetreillä toisen kämpässä. Jos mies on kaiken kukkuraksi laiska sohvaperuna ja olettaa että nainen on "kodin hengetär" niin se on moro.
      Etsin aitoa ja elinikäistä kumppania, yhteisymmärrystä, en tunteetonta robottia.

      • hmmmm....

        "Itselleni olisi erityisen tärkeää se, että mies olisi jossain määrin syvällinen, luova ja boheemi. Kuivat salkkumiehet tai rääväsuiset duunarit eivät sovellu samankaton alle kanssani. "

        Itse olen mies joka näyttää fyysisesti rääväsuiselta duunarilta mutta on luonteeltaan syvällinen, luova ja hieman boheemikin.


    • 987uyf

      KUN raha ei riitä. Se ei koskaan riitä. Ja tuon ulkonäön suhteen olet oikeassa, sitäpaitsi kauneus on katsojan silmässä. Muistan kuinka eräskin missi kertoi miehestään, miten "tottakai ihastuin hänen komeaan ulkonäköönsä" ja mä katsoin ja katsoin ja mietin, että mihin?! Joten yhdelle yhtä ja toiselle toista.

      Mun huonot suhteet on olleet esim. sairaanloista mustasukkaisuutta, jatkuvaa kitinää ja itsekkyyttä, määräilyn halua ja "isän" esittämistä, valehtelua, nälvimistä ja haukkumista, roikkumista. Semmoista, että ei todellakaan ole hyvä olo. Toinen syö viimeisetkin ruoat kysymättä edes onko mullakin ehkä nälkä.
      Semmoiset suhteet, mitkä ei vaan ole toimineet, eivät ole sinänsä olleet pahoja, mutta ei vaan mikään toimi: ei ole hauskaa koskaan, vaikka mitä yrittäisit. Toinen ei lähde mukaan mihinkään etenkään omien mukavuusalueittensa ulkopuolelle, eikä voi keskustella kun iltapäivälehdistä tyyliin. Seksi on intohimotonta, siinä ei temppuradat paljon auta, jos ei koe mitään todellista yhteyttä ja halua. Kaikki on "samantekevää".

      Hyvä suhde ois semmoinen, missä voidaan olla avoimia, keskustella ja sietää toisen heikkouksia, rakastaa kaikesta huolimatta ja sen takia. Missä miehellä on oma elämä, missä kuitenkin on tilaa ja aikaa mulle ja sama toisinpäin. Tuki ja kannustus ois naisellekin tärkeää, mä haluaisin, että munkin jutut ois tärkeitä ja Minäkin kiinnostaisin, miten voin, ja tulisin kuulluksi myös, itsenäni. Mies olisi tietty myös avoin, oma itsensä, kertoisi asioita, jakaisi elämäänsä. Olisi huumoria, ja yhteishenkeä, intohimoa elämässä, ja halua. Ystävällisyyttä ja rehellisyyttä. Olisi siis riittävästi yhteisiä asioita ja riittävästi erillisiä asioita, lämmin ystävyys rakkaudella ja seksillä.
      Uskon, että elämä on silloin parempaa, kun voi jakaa asioita, molemmat kokee itsensä toiselle tärkeiksi, mutta ei tarvitse tärkeillä tai roikkua riippuvaisena. Molemmat saa rakkautta, iloa ja lohtua, olla vapaasti sitoutuneita toisiinsa ja suhteen rakentamiseen. Olisi tärkeää olla jollekin sekä vahva että heikko, saada ystävä elämän taisteluihin, jonka kanssa paikataan sotavammat, hoidetaan särkynyttä sielua ja sitten taas iloitaan ja nauretaan yhdessä. Kyllä mä olisin onnellisempi, jos olisi sellainen syli aina joskus, mihin saisi painautua, mutta mistä saisi myös nousta. Ja että olisi sellainen ihminen, mies, joka luottaisi minuun niin, että painautuisi tarvitsemanaan hetkenä minun syliini, olisi sekä vahva että heikko, olisi ihminen.

      Jaa että niitähän löytyy? No ei todellakaan löydy. Kyllä rehellisyys ja aitous tuntuu olevan todella kiven alla, kyllä tasa-arvoinen kunnioitus ja suhde tuntuu olevan aika vaikea tavoite ja rakkaus, missä tajuttaisiin rakkauden olevan matka, harvinaista. Kyllähän tässä aika paljon törmää siihen, että tarvitseminen ja ottaminen tuntuu olevan helppoa, mutta antaminen onkin sitten vähän niin ja näin.
      Mutta uskon, että se muuttuu ja löydänkin vielä sen, mitä etsin, vaikken aktiivisesti etsikään, kunhan pidän silmät auki, elän elämääni, rakennan itseäni ja keskityn sitten olemaan tyytyväinen ja onnellinen yksin.

      Rakkaus sinänsä on laajempaa kuin vain parisuhderakkaus, joten kyllä sitä saa ja on olemassa useassa muussakin muodossa, mutta kyllä lähes ainakin jokainen jollain tasolla kaipaa rakkautta ja sitä jotain erikoista ihmistä, jonka kanssa jakaa enemmän. Ihmiset tuo niin paljon toisilleen, ehkä huonojakin asioita, mutta kyllä hyviäkin, miehet ovat monella tapaa ihania ihmisiä, aivan kuten naisetkin. Jos toinen pitää pahoin, hän syyllistyy pahoin pitelyyn ja siihen ei pidä jäädä eikä aikaansa haaskata: silloin on parempi olla yksin, mutta kyllä mä silti uskon, ettei meistä (juuri) kukaan ole saari. Vaikka jotkut joutuvatkin olemaan.

      Siinäpä kai sitä jo tulikin :)

      • mies ihmettelee

        "Ja että olisi sellainen ihminen, mies, joka luottaisi minuun niin, että painautuisi tarvitsemanaan hetkenä minun syliini, olisi sekä vahva että heikko, olisi ihminen."

        En ole sellaista naista vielä tavannut, jonka syliin voisi painautua. Naiset haluavat, että mies tukee ja halaa, mutta eivät halua itse tukea ja halata miestä.


      • 14
        mies ihmettelee kirjoitti:

        "Ja että olisi sellainen ihminen, mies, joka luottaisi minuun niin, että painautuisi tarvitsemanaan hetkenä minun syliini, olisi sekä vahva että heikko, olisi ihminen."

        En ole sellaista naista vielä tavannut, jonka syliin voisi painautua. Naiset haluavat, että mies tukee ja halaa, mutta eivät halua itse tukea ja halata miestä.

        Älä viitsi valehdella sentäs. Kautta historian ne on olleet naiset, jotka ovat tukeneet miehiään kaikessa. Koitetaas joskus toisinpäin. Vai eikö se olekaan kiva olla siellä taustalla hääräämässä, ja ehkä "kääntämässä naisen päätä", saamatta itse krediittiä?


      • Halaaaaa
        mies ihmettelee kirjoitti:

        "Ja että olisi sellainen ihminen, mies, joka luottaisi minuun niin, että painautuisi tarvitsemanaan hetkenä minun syliini, olisi sekä vahva että heikko, olisi ihminen."

        En ole sellaista naista vielä tavannut, jonka syliin voisi painautua. Naiset haluavat, että mies tukee ja halaa, mutta eivät halua itse tukea ja halata miestä.

        Naiset haluavat että mies ´tukee ja halaa, mutta eivät halua itse tukea ja halata miestä. MInusta toi ei pidä paikkaansa... Kai naisiakin on erilaisilla haluilla varustettuna, jos käsityksesi edes jossain määrin pitäisi paikkaansa.


      • 2
        Halaaaaa kirjoitti:

        Naiset haluavat että mies ´tukee ja halaa, mutta eivät halua itse tukea ja halata miestä. MInusta toi ei pidä paikkaansa... Kai naisiakin on erilaisilla haluilla varustettuna, jos käsityksesi edes jossain määrin pitäisi paikkaansa.

        Menestyneen naisen takaa löytyy..totanoin, harvemmin ainakaan mies.


      • 987uyf
        mies ihmettelee kirjoitti:

        "Ja että olisi sellainen ihminen, mies, joka luottaisi minuun niin, että painautuisi tarvitsemanaan hetkenä minun syliini, olisi sekä vahva että heikko, olisi ihminen."

        En ole sellaista naista vielä tavannut, jonka syliin voisi painautua. Naiset haluavat, että mies tukee ja halaa, mutta eivät halua itse tukea ja halata miestä.

        Niin, ensin sä kysyt ja sitten sä et kuitenkaan halua vastausta? Olisit sanonut millaisen vastauksen haluat, niin olisin säästänyt lukuvaivaasi ja jättänyt vastaamatta :)
        Jos sinä et ole jotain tavannut, onko mahdotonta siis, että sitä on olemassa? Veikkaan että suurin osa tästä maailmasta ei siis ole olemassa.

        Itse uskon, että vaikka sitä en ole tavannut, se on olemassa. Minulle se siis on mahdollista. Sinä et usko, sinulle sitä ei ole olemassa eikä se ole siis sinulle mahdollista. En siis voi väittää, että olisit väärässä.

        Minun vastaukseni joka tapauksessa on rehellinen minun vastaukseni ja se siitä.


      • Just-a-Mann
        mies ihmettelee kirjoitti:

        "Ja että olisi sellainen ihminen, mies, joka luottaisi minuun niin, että painautuisi tarvitsemanaan hetkenä minun syliini, olisi sekä vahva että heikko, olisi ihminen."

        En ole sellaista naista vielä tavannut, jonka syliin voisi painautua. Naiset haluavat, että mies tukee ja halaa, mutta eivät halua itse tukea ja halata miestä.

        "En ole sellaista naista vielä tavannut, jonka syliin voisi painautua. Naiset haluavat, että mies tukee ja halaa, mutta eivät halua itse tukea ja halata miestä."

        Minä olen tavannut useampia. Olen kokenut elämässäni suuren menetyksen. Ja sitä menetystä olen itkenyt monessa sylissä. Voin kokemuksesta sanoa, että kun mies näyttää tunteensa niin kyllä nainen ottaa ja painaa syliin.

        Naiset tahtovat sylin johon painautua ja tuntea olonsa turvalliseksi, mutta kyllä he ihan samalla tavalla ovat valmiita tukemaan miestä.


      • mies ihmettelee kirjoitti:

        "Ja että olisi sellainen ihminen, mies, joka luottaisi minuun niin, että painautuisi tarvitsemanaan hetkenä minun syliini, olisi sekä vahva että heikko, olisi ihminen."

        En ole sellaista naista vielä tavannut, jonka syliin voisi painautua. Naiset haluavat, että mies tukee ja halaa, mutta eivät halua itse tukea ja halata miestä.

        Olet "mies ihmettelee" etsinyt naisia sitten ihan vääristä paikoista :-(
        Minä tuen ja halaan, suukonkin annan ...


      • mies ihmettelee kirjoitti:

        "Ja että olisi sellainen ihminen, mies, joka luottaisi minuun niin, että painautuisi tarvitsemanaan hetkenä minun syliini, olisi sekä vahva että heikko, olisi ihminen."

        En ole sellaista naista vielä tavannut, jonka syliin voisi painautua. Naiset haluavat, että mies tukee ja halaa, mutta eivät halua itse tukea ja halata miestä.

        Mä oon matu 60. Mun Vaimo 40v. Ja ihan "lämässä"!


    • ...................

      Parisuhde itsessään tuo asioita, ei niinkään nainen yksin tai mies yksin. Parisuhde tuo hellyyttä, välittämistä (voi rakastaa ja saa rakkautta), seksiä, ystävyyttä, tukea ja sitä olkapäätä. Onnellinen parisuhde itsessään on suuri henkinen voimavara kummallekin. Näitä kaksi ihmistä voivat antaa toisilleen parisuhteessa, myös mies siinä missä nainenkin.

      Huono parisuhde: Turvattomuutta, huolta, surua, rakkaudettomuutta, ei läheisyyttä, ei turvaa. Kuluttavia riitoja, epäluottamusta, epävarmuutta. Joskus parisuhde voi olla myös voimavarasyöppö eikä siinä ole sen enempää miehen kuin naisenkaan hyvä olla.

      Tuosta sun viestistäsi jo kuvastui sen "huonon parisuhteen" ydin, ihmiset, joiden tulisi olla toistensa elämänkumppaneita ovatkin toistensa vihollisia, riitelytovereita. "Mitä sen miehen nyt pitäs tuoda,eiksrahatriitämitähä?!" ei pätkääkään sellaista toisistaan välittävien ihmisten pohjavirettä ja halua yhteisestä hyvästä, ainoastaan tämä minä vs. sinä. Tostahan kuuluu niin selvästi se turhautuminen siihen "akkaan" jolle mikään ei omasta mielestä riitä ja ainoa mitä oletat arvostavan on raha tai korkeintaan se ulkonäkö myös. Kaikki otetaan vain vaatimuksina ja koetaan, että se toinen vain syö omia voimavaroja. Mä osaan hyvin kuvitella, että niin raskaassa suhteessa oikeasti kokee, että ehkä parempi olisi olla ilman. Ei olisi ehkä niitä asioita, mitä hyvä parisuhde voi tarjota, mutta ei olisi sitten sitä huonon parisuhteen vihan ilmapiiriä.

      Onko tämä muka naisen logiikkaa?! Eivätkö miehet koe, että huono parisuhde voi olla joissain tilanteissa huonompi kuin yksin eläminen? Mä olen täältä suomi24:stäkin lukenut niin tuskastuneita miesten kirjoituksia, että vaikea uskoa tuohon. Vai onko se sitä niin naisilla kuin miehilläkin esiintyvää yksinelämisen pelkoa? Kokonaan oma aiheensa olisi sitten se, että onko mikäkin yksilöllinen parisuhde hyvä/huono vai jotain siltä väliltä. Mutta oma henk.koht. mielipiteeni; Huono parisuhde voi olla joskus pahempi kuin yksinolo (ääriesimerkkeinä parisuhdeväkivalta, alkoholistipuoliso). Ja joskus voi jopa olla niin, että miehellä tai naisella ei ole mitään tehtävissä sen suhteen.

      Jos parisuhde on niin huonossa jamassa, niin ei siinä auta kuin yrittää asennoitua eri tavalla ja pyrkiä ymmärtämään se miksi se toinen osapuoli käyttäytyy kuin käyttäytyy. Ja saada keskustelussa myös se toinen ymmärtämään. Eli mies voi tuoda keskustelutaidot, kyvyn asettua muiden asemaan, välittämisen toisen hyvinvoinnista, rakkauden, kyvyn tehdä kompromisseja. Ihan samoja juttuja joita nainenkin. Jos ei niin välitä tai näkee sen toisen vain jotenkin viemässä itseltä pois, niin silloin ehdottomasti PARIsuhdetta parempi vaihtoehto on se yksinoleminen, jossa ei tarvitse tehdä ikäviä kompromisseja, ymmärtää ja kuulla ketään muuta kuin itseään. Parisuhteessa vaaditaan lähinnä sitä yhteistä panostusta, ei niinkään sitä minä vs. sinä/nainen vs. mies vastakkainasettelua.

      • wiewioe

        Niin usein olen todennut: Parempi yksin kuin kaksin yksin. Pitkä liitto takana ja kaikkein tärkein puuttui. Henkinen yhteys ja tuki. Tunne, että olet yksin vaikka toinen on vierellä. Ihminen jolle voit avautua aivan kaikessa, ystävyyttä, seksiä, huumoria, hulluttelua. En edes kaipaa saman katon alle asumaan välttämättä enää. Raha,ura ja pelkkä ulkonäkö eivät merkitse. Yksinkertaisuudessaan toisen lähellä kokisi vain olonsa hyväksi aivan kuin olisi saapunut kotiin. Se riittäisi minulle.


      • 8

        "Eivätkö miehet koe, että huono parisuhde voi olla joissain tilanteissa huonompi kuin yksin eläminen?"

        Ilmeisesti eivät. Tunnen useita tapauksia, joissa mies on vuosia valittanut parisuhteensa surkeutta ja toimimattomuutta. Kukaan näistä miehistä ei ole itse ollut mikään ihannepuolison, vaan jokainen jollain tapaa vajavainen. Kun parjattu vaimoihminen lopulta on kerännyt kamppeensa ja muuttanut pois yhteisestä kodista, onkin mies ollut murheen murtama. Luulisi, että olisi suuri helpotus päästä nalkuttavasta ja pihtaavasta rumasta, tylsästä akasta. Kaipa on rankkaa, kun kotitalouskone ja sängynlämmittäjä yht´äkkiä katoaa.


    • 15

      Siis ettäkö mitä eroa on , jos rahaa naisen elämään tuo itsekäs, sieluton, alistava juntti vai miellyttävä, älykäs, viisas ja lämminsydäminen ihminen, joka kykenee vastavuoroiseen parisuhteeseen ja kunioittaa sitä?

    • lo8juh

      olen yksinäinen susi, en ole koskaan jaksanut miehiä.
      Pitäisi olla räsynukke että jakasisi miehiä,
      eli hiljainen, aina hyvällä tuulella, täysin karvaton, hajuton , mauton, äänetön, taipua joka asentoon, siis räsynukke.
      Valitettavasti olen inhimillinen ihminen jolla on oma elämä ja majava.
      Jos joku mies olisi inhimillinen, kiltti, hellä, maalaisjärkinen, antaisi tilaa ja osaisi puhuakkin tarvittaessa niin WAU, mutta ei ole vielä tullut vastaan sellaista.

    • miax

      Seuraa, läheisyyttä, hellyyttä, seksiä (saa seksiä sinkkunakin, mutta parisuhdeseksin odotan olevan vähän tasokkaampaa), että on joku jonka kanssa suunnitella tulevaisuutta ja rakentaa yhteistä juttua, joku joka välittää, joku joka on kiinnostunut minun asioistani ja siitä mitä minulle kuuluu..Sinkkuudessa pahinta ei ole sinkkuus (se ettei ole vakikumppania) vaan yksinäisyys. Yhteiskuntamme rakentuu heteroparisuhdeydinperhemallin ympärille, sinkulle ei tässä mallissa riitä läheisyyttä tai seuraa vaan sinkku on totaalisen yksin ellei lähipiiristä löydy toisia sinkkuja. Hellyys, kosketus, seksi, yhteiset asiat ja suunnitelmat, yhteisen ajan vietto on yhteiskunnassamme rajattu parisuhteen ja perheen sisäisiksi jutuiksi.

      Mielenkiintoinen myös aloittajan kommentti "jos raha ei riitä". Kuvittelitko, että naiset haluavat mieheltä vain rahaa? Haluatko itse naiselta vain rahaa? Vai seksiä rahan vastineeksi? Mitä itse haluat naiselta?

      • zxcxc

        on kyllä niin totta että sinkut loppujen lopuksi jää totaalisesti yksin yhteiskunnan hylkiöiksi, sitten tämä perhekeskeisyys oikeen korostuu juhlapyhinä kuten näin joulunalla että pitäisi olla se 2,5 lasta, koira ja omakotitalon velka.
        Kävinn elilenillalla kaupassa, perheitä, perheitä, perheitä ja joka saakelin ruokapakkaus perhepakkaus :D
        Oli olo että taidan olla maapallon viimeinen yksinelävä 30.


      • vasuri sit.
        zxcxc kirjoitti:

        on kyllä niin totta että sinkut loppujen lopuksi jää totaalisesti yksin yhteiskunnan hylkiöiksi, sitten tämä perhekeskeisyys oikeen korostuu juhlapyhinä kuten näin joulunalla että pitäisi olla se 2,5 lasta, koira ja omakotitalon velka.
        Kävinn elilenillalla kaupassa, perheitä, perheitä, perheitä ja joka saakelin ruokapakkaus perhepakkaus :D
        Oli olo että taidan olla maapallon viimeinen yksinelävä 30.

        Kuitenkin Suomessakin yksineläviä on jo noin miljoona, eli siis aivan valheellinen on tuo perhekeskeinen malli. Se on yksi syy, miksi moni raivostui TV:n ns. "homoillan" jälkeen, ei varmaan pelkät homot, vaan muutkin, jotka eivät hyväksy elämän ja yhteiskunnan arvottamista heteropari - läheisyys - yhteiset biologiset lapset - linjanvedolla.

        J.K. lisää pieniä pakkauksia vähin käärein kauppoihin! vasenkätisyys kunniaan!


    • deodorantti-doora

      voisi jakaa asioita. Keskustella, viettää aikaa kaiken tekemisen parissa, antaa läheisyyttä, seksiä ja tietenkin nainenkin saisi antaa samoja asioita miehelle. Itse olen todella hellyydestä nauttiva ja annan itsekkin sitä mielelläni.
      Asioita yhdessä ja erikseen. Huumorilla höystettyä arkea ja juhlaa. Raittiutta päivä kerrallaan. Rentoutumista.

    • tukea ja turvaa

      Tukea. Molemminpuolin. Olisi kiva, jos on olemassa edes yksi henkilö (oman äidin/isän lisäksi) joka hyväksyy ihmisen sellaisena, kuin hän on.
      Monesti sekä miehet että naiset hakee jotain harhaa, tai ihastuu johonkin omaan mielikuvaansa toiesta eikä siihen, mitä toinen todellisuudessa on.

      Tai jopa yrittää muokata toista joksikin ideaaliksi, itselleen sopivaksi. Tokihan ihminen kasvaa eläessään, ja on ihan oikein huomauttaa jos huomautettavaa on käytöksessä/elämäntavoissa, mutta pitää ymmärtää että se muutos tapahtuu omaa aikaansa, ei toisen pakottaessa. Parasta on yrittää tukea toista, ei pakottaa.

      Elikkä, parempi yksin, kuin suhteessa ihmiseen jolle ei kelpaa omana itsenään.

      • äärimmäisen

        paljon, jos on vanhemmat/vanhempi, joka hyväksyy ja välittää pyytettömästi. Ymmärrän toki, ettei se korvaa aikuisella ihmisellä parisuhdetta, mutta vannon kokemuksesta, että sitä parisuhdetta on äärimmäisen vaikea rakentaa sille heikolle perustalle, jos ei ole keltään saanut hyväksyntää. Tulee niin helposti hyväkikäytetyksi.


    • iamgonnalivemylife

      Eihän se raha ole vielä mitään. Tämän päivän nainen kyllä elättää itsensä, kyllä sitä miestä johonkin muuhuntarvitaan!

    • arjuussaN

      Tunne kai se on tärkein molemmin puolin ja kemia, lisäksi halu luopua vapaaehtoisesti omasta sinkkuudesta. Kaverina on helpompi tutustua toiseen ja katsoa rauhassa, onko sen toisen lähellä hyvä olla ja miten yhteinen aika sujuu. Joskus tapaa miehiä, jotka ovat niin täynnä omia tekemisiään ja erinomaisuuttaan, et koko ajan puheissaan sitä mainostavat. Mulla herää hälytyskellot soimaan, et eiks he luota minun arviointikykyyn kuin erinomaisia he ovat. Niin miten se vuorovaikutus sujuu :)

    • moveit

      Huvittava aloituskirjoitus, mutta voihan tuostakin keskustelun näemmä kehittää. Itse olen vastikään eronnut vuoden suhteesta, koska halusin nimenomaan olla yksin. En myöskään ole lämmennyt iskuyrityksille, vain uusia kavereita olen hankkinut. Siinä ei auta yhtään mikään, mitä mies voisi tehdä ettei elämäni olisi nyt parempaa yksin, koska minä halusin juuri nyt keskittyä vain itseeni ja omaan elämääni. Olen 21, joten tässä vaiheessa itsenäistymiseni on minulle tärkeää, en halua tukeutua muihin liikaa. Haluan seistä täysin omillani, olla ajatusmaailmaltani täysin ehjä ja varma itsestäni, ennen kuin viitsin edes harkita suhdetta. Viime suhteeni oli jo liian rajoittava ja hallitseva osa elämääni, että huomasin miten laiskistuin tekemään mitään muun elämäni suhteen, kavereitakaan ei turhan montaa ollut. Kun tunteet sitten viilenivät, tajusin että nyt on pakko tarttua itseään niskasta kiinni ja hankkia se oma elämä. Typeräähän se oli, että olin aikaisemmin ollut niin flegmaattinen, mutta nyt menee taas lujempaa kuin koskaan, en ole kai koskaan ollut näin paljon menossa joka paikkaan. Kaipaan joskus myös miestä, mutta se menee ohi kun ajattelen mikä sotku siitä tulee. Eli, mies olisi tällä hetkellä minun elämässäni pelkkä energiaa vievä riippakivi, minulla ei nyt ole varaa sellaiseen. Kaikki säädöt sun muut myös jääköön pois.

    • Pieni sydän

      Haluaisin että mies olisi luotettava, ihan kaikilla elämän alueilla! Miehellä olisi tarpeeksi vahva itsetunto, ettei hän epäilisi turhaan tai olisi mustasukkainen.
      Jonka syliin voisi käpertyä kun elämä potkii tai muuten ketuttaa. Voisi keskustella ihan mistä vaan, voisi kysyä mielipidettä ja sellaisen myös saisin. Sellainen, että voisin hellitellä ja silitellä, ilman että aina sanottaisiin mene pois!!! Voisi kadulla ottaa käden käteen ilman että se vedetään pois. Voisin sanoa rakastan sinua.
      En kaipaa mieheltä rahaa. Tahdon elättää itse itseni, mutta taloudellista tukea antaisin jos sellaiseen olisi mahdollisuus. Haluaisin yhteisen elämän, ei sellaista minun sinun elämää. Myös erotiikan pitäisi olla luontevaa ja vain kahden keskinen juttu. Läheisyyttä muulloinkin kuin seksin yhteydessä. Huomioon ottamista, arvostusta molemmin puolin!

      • kirves kaivossa jo

        Olen naisena yksin pärjännyt oikein hyvin, kun pääsin eroon siitä miehestä jota piti huoltaa ja elättää kuin lasta, myönnän sen kyllä että rakastuin mahdottomaan luuseriin.

        Nyt tuntuu hyvältä, olen ostanut jamaksanut asuntoni, autokin on huollettu ja katsastettu, koti saa olla vähän sotkussakin eikä kukaan huuda minulle mistään velvollisuuksista.

        Miestä kaipaan vain harvoin. Kyllä sellainen paras-ystävä-tunne olisi se joka olisi oikea signaali suhteelle.
        Luottamus ja avunanto molemmilta ilman suurempaa kiukuttelua.Myös seksiä kaipaa joskus mutta siinä useimmat naiset eroaa miehistä: seksiä ei halua tuntemattomaksi jäävältä tyypiltä irrallisena temppuna.
        Sitä haluaa julkisesti kävellä käsikkäin oman kumppaninsa kanssa ja viestittää ympäristölleen: me ollaan pari!


      • Just TOTA hianoa!


      • ehkä vielä sittenkin

        Olipas nätisti kerrottu. Tuossa kiteytettynä asiat jotka käy "molemmin puolin". Tsemppiä Pienelle Sydämelle joka ajattelee kuitenkin suurella Sydämellä.


      • Anonyymi
        kirves kaivossa jo kirjoitti:

        Olen naisena yksin pärjännyt oikein hyvin, kun pääsin eroon siitä miehestä jota piti huoltaa ja elättää kuin lasta, myönnän sen kyllä että rakastuin mahdottomaan luuseriin.

        Nyt tuntuu hyvältä, olen ostanut jamaksanut asuntoni, autokin on huollettu ja katsastettu, koti saa olla vähän sotkussakin eikä kukaan huuda minulle mistään velvollisuuksista.

        Miestä kaipaan vain harvoin. Kyllä sellainen paras-ystävä-tunne olisi se joka olisi oikea signaali suhteelle.
        Luottamus ja avunanto molemmilta ilman suurempaa kiukuttelua.Myös seksiä kaipaa joskus mutta siinä useimmat naiset eroaa miehistä: seksiä ei halua tuntemattomaksi jäävältä tyypiltä irrallisena temppuna.
        Sitä haluaa julkisesti kävellä käsikkäin oman kumppaninsa kanssa ja viestittää ympäristölleen: me ollaan pari!

        Tyttären mies elää tyttären siivellä. Häätö ollut lähellä,koska mies ei maksa osuuttaan vuokrasta eikä mistään muistakaan asioista. En ymmärrä miksi tytär pitää lokkia nurkissa. Syy ei voi olla yhteinen lapsi ja kiristävä anoppi.


    • hj

      ei ole muija vikisemässä koko ajan rahasta tai muista asioista.

      • hot cat

        Vuosi sitten heitin elämästäni ulos ryyppäävän,valehtelevan,pettävän,netissä pornosivujen äärellä runkkaavan sohvaperunan. Tämä sinkkuna olo on vaarallisen hyvältä tuntuva olotila. En todellakaan halua elämääni edellä mainitunlaista otusta. Saatikka että käytti minua taloudellisesti hyväkseen. Niitä "lainoja" en takaisin saa, mutta kuten sanottu mikään raha maailmassa ei korvaa tätä hyvää olotilaa mikä minulla tällä hetkellä on.


      • Anonyymi

        Sama täällä,ei ukkoa inisemässä.


      • Anonyymi
        hot cat kirjoitti:

        Vuosi sitten heitin elämästäni ulos ryyppäävän,valehtelevan,pettävän,netissä pornosivujen äärellä runkkaavan sohvaperunan. Tämä sinkkuna olo on vaarallisen hyvältä tuntuva olotila. En todellakaan halua elämääni edellä mainitunlaista otusta. Saatikka että käytti minua taloudellisesti hyväkseen. Niitä "lainoja" en takaisin saa, mutta kuten sanottu mikään raha maailmassa ei korvaa tätä hyvää olotilaa mikä minulla tällä hetkellä on.

        Mullakin lapsen isä oli sellainen. Pornoa,nettiä,ei osallistunut mihinkään. Hyh. Nyt on parempi kaksin lapsen kanssa ja tähän ei miestä mahu,ei minkäänlaista.


    • Jotain tietävä

      Yksinkö parempi, ei todellakaan kannata olla ainakaan loppu elämää, huonosta suhteesta kannanattaa lähteä tietenkin jos siltä tuntuu, rahalla ei osteta onnea, hienoja autoja tai jotain muuta maallista mammonaa ehkä, Läheisyys se kannattaa, pitää huolta toisesta. Tämä oli miehen mielipide elämästä tähän asti koetusta

      • Anonyymi

        Kyllä mulla on pitänyt jo 14vuotta tuo yksinolo päätös ja ahdistaa ajatella että olis jossain suhteessa. En halua edes viestitellä ahkerasti niin miten jaksaisi jossain suhteessa🤣


    • Exäträ

      Yksinkertaisesti miehen halut, teot ja lupaukset eivät kohtaa suhteissa. Mies kuvittelee haluavansa ja olevansa jotakin, mutta se ei koskaan päde. Helpoiten tämän huomaan kun minä olen se osapuoli jolla on lapsia entisestä avioliitosta. Miesten mielestä se on ihanaa ja he ovat aina halunneet lapsia jne.
      Sitten alkaakin ahdistaa kun ex mieheni hakee lapsia, soittelee että mitä lapsille jne. Sitten alkaa ahdistamaan arki. Ei päästäkkään minne vaan sillon kun huvittaa. Kaikelle pitää löytää sitä aikaa. Kotityöt osottautuvat sangen vastenmielisiksi ja lopulta kaikki on liian vaikeaa. Seksistä aina puhutaan..mutta sekin saa miehen karkuun jos nainen osaa ja haluaa vaatia sitä jokapvä. Hui kamala.
      Mutta todellakin. Jos kerrankin löytyisi mies joka tietäisi mitä haluaa, osaisi käyttäytyä kuin mies ja puhua kuin mies, niin luulisin että sitten olisin onnellisempi kuin nyt sinkkuna.
      Nyt minun tarvitsee huoltaa vain koti ja lapseni..on yksi "lapsi" pois siitä kuviosta ja ah sitä autuutta.
      En varsinaisesti etsi uutta suhdetta, mutta toki pienissä unelmissa olisi se mies joka osaa ottaa minut sellaisena kuin olen ja joka on itse niin aikuinen, että tietää mitä haluaa ja mihin kykenee.
      Näissäkin makuja on monia. Mutta läksyni olen oppinut. Älä koskaan odota niiltä lupauksilta yhtään mitään!

    • eskofasfasf

      Nykyajan naiselle ei kelpaa enää mikään, ja se on kylmä totuus. Ei mitään monimutkaisia syitä, vain tämä yksi yksinkertainen fakta.

      • ei kaikille! Mul hiano 20v. nuorempi NAINEN!


    • .

      Kysy naisilta ja saa 1000 väärää vastausta.... :D Munaa kun antaa niin kyllä ne yleensä on tyytyväisiä, sitä pitää joskus aina antaa, ei se siitä kulu. Panemaan siitä.

    • junttejariittää

      Oletko ihan tosissasi :o En yhtään ihmettele, jos naiset ovat sinulle noin sanoneet...

    • perusmaukka

      Ihminen joka hakee onnea, menestystä tai tyytyväisyyttä kumppanista, niin karikkoon karahtaa jossain vaiheessa. Ihmisen pitäisi osata olla onnellinen ja tyytyväinen oman itsensä kanssa ja sitten etsiä samassa tilanteessa oleva kumppani.
      Eli kumppanin ainoa tuominen on mahdollinen perheen lisäyksen saaminen.

    • Utopiaako?

      Mies voi jakaa naisen kanssa elämän, jos haluaa niin. Antaessaan saa ja päinvastoin. Tarkoitan tällä molemminpuolista ajatusten vaihtoa ja toinen toisensa hyväksymistä ja kunnioittamista erilaisina ihmisinä.
      Yrittää ymmärtää, että mies ja nainen eivät ole toistensa vihollisia vaan toisiaan täydentäviä kumppaneita.
      Turvallinen mies, joka ei heilu ja horju mistään syystä. Mies joka pysyy naisensa rinnalla tilanteessa kuin tilanteessa. Uskon, että nainen ei voi vastustaa tällaista miestä!

      • toduros

        "Turvallinen mies, joka ei heilu ja horju mistään syystä"; ei ihan pienet vaatimukset.


    • Nainen 30

      Minusta raha ei ole edes lähellekään tärkein asia, mitä mies voi tuoda naisen elämään. Minä haluan löytää sen toisen puoliskon, joku, joka täydentää minua ja tekevät minusta paremman ihmisen (kuulostaapa lässyltä). Tässä asioita, joita minä toivon mieheltä:

      - Kumppanuutta loppuelämäksi, joku, jonka kanssa kasvaa vanhaksi ja jakaa elämän ilot ja surut.
      - Tukea ja turvaa; tunne, että tapahtui mitä tahansa, joku on aina sinun puolellasi.
      - Isyyttä, eli haluan perustaa perheen enkä halua tehdä sitä yksin.

      Siinä minun kolme tärkeimmät kriteerit miehelle. Raha ei ole koskaan edes käynyt mielessä tärkeänä kriteerinä, ei nuorempana eikä nyt. Tienaan itseasiassa tällä hetkellä reilusti avomiestäni enemmän, eikä se haittaa meistä kumpaakaan. Komea hän kyllä on, siitä ei mihinkään pääse :)

      Sivuhuomautuksena mainittakoon, että lukiossa tein tällaisen listan tulevan mieheni ominaisuuksista:

      - Huumorintajuinen
      - Uskollinen
      - Hyvä tanssija (harrastin itse kansan- ja vakiotansseja)
      - Kiinnostunut teatterissa käymisestä
      - Siniset silmät
      - Tummat hiukset
      - Sosiaalinen
      - Kiinnostunut matkustamisesta
      - Kunnianhimoinen

      Tästä toivelistasta 6/9 toteutui, ei paha, ei paha :)

      • Eräs nainen

        Raha ei merkitse sillai mitään..Onhan se kiva,, jos ei tarvii laskea jokaista senttiä..et mihin ne riittää.
        Hellyys.,romanttisuus.,kaveruus,uskollisuus,yhessä tekeminen. Kaikki tuollaiset kivat asiat..
        Ja tietysti pukeutuminen kanssa,,ei mikään lökäpöksy..


    • Loppuelämä vapaana

      Mutta miksi parisuhteessa ollaan oikeasti tyytymättömiä?
      Eikö eripura voitaisi puolittaa ja oikeasti ajatella tuota toista ihmistä tuntevana ihmisenä.
      Mies ja nainen! Niin erilaisia kaikella tapaa.
      Toisesta aidosti välittävä, läsnäoleva, kuunteleva ja vastuullinen asenne parisuhteessa.
      Hyviä, tuntevia miehiä uskon vielä olevan olemassa.
      Kaikki lähtee siitä oman elämän hallitsemisesta, kun oma elämä on jota kuinkin kohdallaan.
      Ja päässä järki, rehellisyys, avoimuus ja usko toiseen ihmiseen.

      • Anonyymi

        No miksi ei voi olla yksin,kun yksin voi paremmin. Minä ainakin olen niin mukavuudenhaluinen,että tykkään olla kotona rauhassa yksin. Hoidan työni ja asiani ja nautin vapaa ajalla omasta rauhasta. En edes kaipaa tai etsi mitään .


    • So, it's life

      Minun mies pettää minua ja ansaitee taloudellisesti paljon enemmän kuin minä.... ja tuhlaa kaiken mieluummin itseensä.
      Olen katsonut läpi sormien kaikkia ( niitä joista on jäänyt kiinni ) suhteita ja uusia tuntuu olevan kokoajan.
      Vuosien rinnakkaiselon jälkeen tein omat ratkaisuni ja otin itseäni 15 vuotta nuoremman miehen elämääni.
      Mies on naimisissa ja hänellä on oma elämä.
      Kysyit mitä miehen pitäisi tuoda....naisen elämään.
      Raha, ulkonäkö tai arjen status ei riitä.
      Eikä mikään tapaus ole toisensa kaltainen.
      Minun mies on narsisti joka tappaa kaiken inhimillisen.
      Älä kysele mitä mies voi tuoda naisen elämään.
      Kysy, oletko sinä vastaus elämään jota naisesi haluaa.

    • EsimerkkiErkki

      Uskoisin että monilla naisilla on rima aika korkealla jonka vuoksi yksin on parempi kuin "huonossa suhteessa huonon miehen kanssa".

      Mutta ainakin itse olen samoilla linjoilla miehenäkin että ei niitä sopivia löydy helposti tai jotka kiinnostaa.
      Enkä puhu nyt naisen ulkonäöstä yms. vaikka toki esimerkiksi kehon muodolla on vaikutusta valintaani.

      Uskoisin että ihmiset tuon riman lisäksi ovat vain erilaisia ja kykenevät sopeutumaan eri tavoin yleisesti ihmisiin.

      Tiedän etten tule monien naisten kanssa vain toimeen. Yksin on vain helpompi myös ajatellen sitä toista osapuolta.

      • Mermaid -57

        Pitkän avioliiton jälkeen tulee tässä kuusi vuotta oltua yksin. Aika monia yrityksiä on seurustelupuolella ollut, mutta ei vain ole natsannut. Ja ikävä kyllä, vaatimustaso kasvaa koko ajan miesten suhteen, vaikka "ei varaa olisi" jos ottaa ikävuoteni huomioon. Tulen hyvin toimeen taloudellisesti, omaisuutta löytyy riittävästi, ja olen todella köyhistä oloista lähtöisin. Olen tarmokas ja paljon työtätekevä yrittäjä, melkein raitis, pitkä ja hyvävartaloinen, edustava ja terve.
        Jokainen varmaan ymmärtää, etten ota juoppoa, henkisesti väsynyttä, työtöntä siipeilijää.
        Yksinkertaisesti minulle sopivia miehiä ei ole enää tässä iässä vapaana. Kaikki hyvät ovat naimisissa.
        Koska seksi on tässä iässä parempaa kuin koskaan, on minulla ollut jo viisi vuotta 34-ikäinen rakastaja, joka on kuitenkin varattu. Hänen kanssaan vietän muutaman tunnin kerran tai kaksi viikossa.
        Joka toisen lauantai-illan vietän minua hiukan nuoremman, toisella paikkakunnalla asuvan yrittäjämiehen kanssa, jossa on kaikki ihannemieheni ominaisuudet, tarmokas, fiksu, älykäs, eteenpäinpyrkivä.....mutta hänellä kai on pyörityksessä monia naisia samaan aikaan, flirtti kun on. Joka ilta saan hyvänyöntoivotukset ja aamuisin huomenet...ja yleensä muutaman viestin päivälläkin. Hän pitää suhdettamme yllä...olenko siis tyhmä ja hyväksikäytetty, en tiedä.
        Totta kai kaipaisin miestä, jonka vierestä saisin viikonloppuisin herätä aamuisin, rakastella ja loikoilla sängyssä....
        saada analysoida mieltä askarruttavia kysymyksiä yms.
        Eli tasavertainen kumppani.
        Mutta toistaiseksi....näillä eväillä mennään ja olen suht tyytyväinen, mutta ikää tulee ja toivoisin toki vakiintuvani.
        Täällä näyttää olevan paljon sinkkuja. Eikö ketään muuta kuin minua vaivaa se asia, että matkatarjouksia tutkaillessani huomaan, että kaikki hinnat ovat aina ilmoitettu kahden hengen huoneella.
        Vaadin kohtuuhintaisia sinkkumatkoja!


      • Anonyymi
        Mermaid -57 kirjoitti:

        Pitkän avioliiton jälkeen tulee tässä kuusi vuotta oltua yksin. Aika monia yrityksiä on seurustelupuolella ollut, mutta ei vain ole natsannut. Ja ikävä kyllä, vaatimustaso kasvaa koko ajan miesten suhteen, vaikka "ei varaa olisi" jos ottaa ikävuoteni huomioon. Tulen hyvin toimeen taloudellisesti, omaisuutta löytyy riittävästi, ja olen todella köyhistä oloista lähtöisin. Olen tarmokas ja paljon työtätekevä yrittäjä, melkein raitis, pitkä ja hyvävartaloinen, edustava ja terve.
        Jokainen varmaan ymmärtää, etten ota juoppoa, henkisesti väsynyttä, työtöntä siipeilijää.
        Yksinkertaisesti minulle sopivia miehiä ei ole enää tässä iässä vapaana. Kaikki hyvät ovat naimisissa.
        Koska seksi on tässä iässä parempaa kuin koskaan, on minulla ollut jo viisi vuotta 34-ikäinen rakastaja, joka on kuitenkin varattu. Hänen kanssaan vietän muutaman tunnin kerran tai kaksi viikossa.
        Joka toisen lauantai-illan vietän minua hiukan nuoremman, toisella paikkakunnalla asuvan yrittäjämiehen kanssa, jossa on kaikki ihannemieheni ominaisuudet, tarmokas, fiksu, älykäs, eteenpäinpyrkivä.....mutta hänellä kai on pyörityksessä monia naisia samaan aikaan, flirtti kun on. Joka ilta saan hyvänyöntoivotukset ja aamuisin huomenet...ja yleensä muutaman viestin päivälläkin. Hän pitää suhdettamme yllä...olenko siis tyhmä ja hyväksikäytetty, en tiedä.
        Totta kai kaipaisin miestä, jonka vierestä saisin viikonloppuisin herätä aamuisin, rakastella ja loikoilla sängyssä....
        saada analysoida mieltä askarruttavia kysymyksiä yms.
        Eli tasavertainen kumppani.
        Mutta toistaiseksi....näillä eväillä mennään ja olen suht tyytyväinen, mutta ikää tulee ja toivoisin toki vakiintuvani.
        Täällä näyttää olevan paljon sinkkuja. Eikö ketään muuta kuin minua vaivaa se asia, että matkatarjouksia tutkaillessani huomaan, että kaikki hinnat ovat aina ilmoitettu kahden hengen huoneella.
        Vaadin kohtuuhintaisia sinkkumatkoja!

        Mullakin oli näitä loverboyta,mutta kyllästyin siihenkin. Tykkään olla yksin ja vapaa. Miksi minun pitäisi pakolla haluta suhdetta,jossa ahdistuisin


    • ystävää kaipaava

      oon nyt pari vuotta ollu yksin. parisuhde oli jatkuvaa riitaa. en oo siihen kaivannut. paitsi pari ekaa kuukautta oli vaikeeta. Yksin en halua loppu elämää elää. Kaipaan suhdetta, josta löytyy toisen ihmisen arvostus, luottamus ja kunnioitus. Eli molemmilla olis omaa aikaa ja tilaa, mutta että olis myös kiva tehdä jotain yhdessä (naimisen lisäksi.) ulkonäkö, -koko, omaisuus ja muut materiaalijutut on turhia asioita. jos rahaasiat on suht koht ok, ni sit hyvä. alkoholi ja väkivaltaisuus on ongelma. muuten riittää, et on ihminen, jonka seurassa on hyvä olla ja JOKA HYVÄKSYY MINUT SELLAISENA KUIN MINÄ OLEN JA JONKA MINÄ VOIN HYVÄKSYÄ SELLAISENA KUIN HÄN ON.

      • odottelen onneani

        Jos on itselleen sopimattoman ihmisen kanssa suhteessa, niin sinä aikana ei voi kohdata niitä oikeanlaisia ihmisiä. Tämä koskee tietysti vain naisia. Miehethän voivat alkaa heti tutkimaan ympäristöään, kun parisuhteessa jokin mättää.


      • yksin taas..
        odottelen onneani kirjoitti:

        Jos on itselleen sopimattoman ihmisen kanssa suhteessa, niin sinä aikana ei voi kohdata niitä oikeanlaisia ihmisiä. Tämä koskee tietysti vain naisia. Miehethän voivat alkaa heti tutkimaan ympäristöään, kun parisuhteessa jokin mättää.

        Mistä tietää että toinen onkin sopimaton jos puhetta ei suusta tule? Suomalainen mies ei puhu, jos suhteessa joku mättää etsitään ensimmäinen tie ulos, ja hypätään vielä suoraan toisen kainaloon. Reilu kahdeksan vuotta yhdessä joista neljä naimisissa ja mies päätti antaa aikaisen joululahjan ja läks kävelemään, selityksenä en viihdy, joten talo myyntiin ja eteenpäin. Itse olisin hieman paremman selityksen tarvinnut, kuitenkin aika monta vuotta yhdessä. Kysynkin, Miksi miehille puhuminen on niin vaikeaa???


    • tilluntalluntaa

      En tiedä olenko näinkin nuorena ihmisenä vanhoillinen vai jeesustelija, mutta pistää silmääni näitä lukiessa, miten monella lukee olevan suhde varattuun mieheen! Kuinka te kehtaatte. Omassa suhteessa menee päin helvettiä niin silti tehdään helvetti toisellekkin osapuolelle. Kummallista ajattelua.
      Eikä pettäminen kaikissa olosuhteissa ole aina väärin. En ole koskaan pettänyt, minua on petetty. Juuri näin: Naimissa, kaksi pientä lasta ja mies alkoi pyörittää haaremia. Olin niin sokea aluksi kunnes jäi verekseltään kiinni. Ja nämäkin naiset varattuja. Kaikki pettivät toisiaan. Sairasta.
      Haluanko siis maailmaani ihmisiä jotka tuntuvat kokevan että kaikki on sallittua vain siksi, että itsellä on lupa tuntea mielihyvää? En osaa vain ymmärtää enkä haluakkaan. Toisekseen, lapset tehtiin oman mieheni tahdosta, hän vannoi niitä haluavansa vaikka kerroin mitä se pahimmillaan voi olla. Voi kuule rakas..ollaanhan me kestetty muutakin jne.No kaikki ne kauhuskenaariot kävi toteen. Mies ei kestänyt, ei suostunut puhumaan, sopimaan, menemään terapiaan. Hän päätti alkaa huoraksi. Jätti minut lapsinemme kotiin, valehteli, varasti ja huijasi. Vain koska itse pettyi siihen mitä kuvitteli perhe elämän olevan. Minä joustin, sovittelin ja tein kaikkeni, rakastin tuota lusmua. Silti. Nyt voin todeta, että vaikka elämä olikin yhtä helvettiä sen hetken niin parempi ilman ihmistä johon ei voi luottaa.
      Kokeilin uutta suhdetta pari vuotta eromme jälkeen. Näitä oli pari miestä..kummatki pettivät. Olivat hekin näitä mikään pillu ei ole tarpeeksi miehiä. Hekin valehtelivat ja sotkivat kuvioon omat perheensä joita en tiennyt heillä edes olevan. Mikä onkaan kamalampi kuin huomata, että olen omalla tietämättömyydelläni aiheuttanut jonkun toisen vaimolle järjetöntä tuskaa!
      Siis miehet..niin. Olen todella onnellinen yksin. Se, että minä jaksas yrittää, ymmärtää ja tukea ei tarkoita sitä, että minut saa kerta toisensa jälkeen rikkoa.
      Onko tämä nykymaailman meno. En jotenkin ymmärrä. Pettäminen, seksi ja kaikki siihen liittyvä. Mikä teitä ihmisiä vaivaa, voitteko todella olla niin itsekkäitä? Minulle nyt ja heti kaikki.
      nämä pano buddyt muuten puhuvat vaimoistaan yms suhteistaan aina niin, että sinä tunnut olevan se joka hänet siltä pelastaa, he pyörittävät uskomatonta rinkiä valehtelemalla ja huijaamalla. Heikot naiset ovat tyytyväisiä siihen mitä saavat.
      Nyt silmät auki ja miehet..te ette voi pelastaa tätä tilannetta enää millään. Mulla on vielä se 40 vuotta ainaki elämää jäljellä. Elän sen mieluummin sinkkuna lasteni kanssa nauttien kuin että antaisin kenenkään enää satuttaa itteeni kuten teistä niin moni onjo tehnyt!

    • 10+15=1015

      Ainoa mikä parisuhteessa houkuttelisi olisi se, että olisi joku joka hoitaisi vanhana ja sairaana (riippuen siitä kumpi silloin apua tarvitsee). En kuitenkaan ole tavannut koskaan miestä, jonka kanssa olisin voinut sairastaa edes flunssaa ilman että hän lähtee siksi aikaa karkuun (ja palaa takaisin taas kun olen terve ja fiksu ja filmaattinen). Ja kuitenkin parisuhteita on ollut ja pisin kestänyt useita vuosia.

      Pyrinkin turvaamaan tulevaisuuteni muilla keinoin: vapaaehtoinen eläkevakuutus, puolivakavat suunnitelmat ystävättärien kanssa yhteisen ison osakehuoneisten hankinnasta sitten eläkeiässä; siellä voimme katsoa toinen toistemme perään ja hankkia yhteisen kotiavustajan.

      Turvallisempaa tehdä nyt paljon töitä ja kerätä turvaa vanhuuteen kuin laskea elämänsä miehen varaan tietäen, että esimerkiksi rintasyöpään sairastuminen on usein liian kova paikka miehelle - itse asiassa pelkkä vanheneminen tuntuu olevan liian kova paikka miehelle, koska nuorempaa pitää saada jo omassa viidenkympin villityksessä.

      • Anonyymi

        Olet fiksu nainen🌞


    • marina I

      Kyllä se avainasia on toistensa kunnioitus, jos se toimii molemmin puolin niin suhde toimii.
      Olen yli yhdeksän vuotta asunut yksin ja välillä tuntuu että tulen vastakin asumaan. Tietenkin toisessa pitää olla se jokin mikä mielyttää silmää ja korvaa ja kemiat pelaa. Itse vaan olen kokenut niin monta pettymystä että olen mieluummin yksin vaikka välillä onkin toisen ihoa ikävä);

    • Ei toivosta luopunut

      Olen itse eron jälkeen (n. 15 v) ollut sinkkuna paria lyhytaikaista seurustelua lukuun ottamatta. Raha on ollut erittäin tiukilla, mutta ei ole tullut pieneen mieleenkään ottaa miestä rahan vuoksi. Tarjokkaita olisi ollut liiankin kanssa ja lupauksia vaikka mistä.

      Mitäköhän vastaisin kysymykseesi. On sen verran laaja. Ensiksikin, ajattelen, että toisen kanssa pitää olla hyvä, tasapainoinen olo. Ei ristiriitoja (aina niitä on jonkin verran), ei mustasukkaisuutta (pieni kuuluu suhteeseen), pelkoa uskottomuudesta eli toiseen voisi luottaa kuin kallioon, toisen kannustamista ja tukemista, hyvää seksiä, yhteistä tekemistä eli molemmat osallistuvat esim. kotitöihin. Suhde pitäisi yksinkertaisesti olla sellainen, että siinä saa olla oma itsensä. Siinä se tuli. Eräs 30 vuotta onnellisesti aviossa ollut pariskunta sanoi ohjenuoraksi, että pitää kilpailla siitä, kumpi tekee toisen onnelliseksi eikä siitä, kumpi on oikeassa. Uskon, että tuossa on sen salaisuus. Ikävä kyllä, yleensä on niin, että yritetään alistaa ja muuttaa tosta eikä tueta toisen kasvua.

      Olen korkeasti koulutettu ja huomannut ikäisissäni miehissä, että he esim. neuvovat, mihin minun pitää ajaa parkkiin ja millä tavalla jne eli pitävät naista ääliönä. Ei siis ihme, että mieluummin olen yksin kuin alistun tuollaiseen. Täydellistä miestä ei onneksi ole olemassa, en minäkään ole täydellinen, mutta kunhan olisi joku, jonka kanssa olisi suht hyvä olla. Yhdelle se "suht hyvä" on aivan toista kuin jollekin toiselle.

      • Hyvä mies

        No, mä tiedän, millainen mies ei ainakaan kelpaa naisille. Olen tällainen kiltti, kohtelias ja varmaan myös epävarman oloinen mies, joka viihdyn hyvin itsekseni. En siis ole mikään sosiaalinen ja huumorintajuinen hauskuttaja vaan pikemmin turvallinen ja vakaa kallio.

        Treffiseuraa toki löytyy, mutta siihen se jää sitten. Ymmärrän hyvin, ettei kelpaa. En väkisin yrittäisikään. Minusta olisi mukava keskustella ns. raskaista aiheista, mutta kun naisten kanssa pitää olla aina niin kevyttä juttua a la Simo Frangen (mitä näitä pellejä nyt taas onkaan).

        Toivossa on hyvä elää, kunhan ei aina tarvitsisi saada pakkeja samalla tavalla. Koittakaa nyt naiset muuttaa vähän näkökulmaanne edes joskus!


      • mittää tiärä...

        siis se että todellakin mielummin yksin ku huonossa parisuhteessa.toisaalta kuten olen ystäväpiiristä huomannut että yksinäisyydenpelko voittaa ikävän usein.sitten leikitään pakolla kotia ja kustaan omat asiat.
        siis ei siinä että hukkaa omaa aikaansa mut se mikä syljettää on se et annat toiselle kuvaa et tässä mennään vielä pitkälle,vaikka todellisuudessa tietää varsin hyvin itse että suhde on vain väliaikaista.siis ei se että hukkaa omaa vaan sen toisen aikaa!!!!


      • manteli55

        Samoja ajatuksia, avioliitto takana, lapsi, hänen isä enkelikuorossa. Joitakin suhteita on yritetty, ei niistä mitään tule, ei jaksa vahtimista, milloin, miksi, minne tyyliin. Miksi monet miehet haluaa alistaa, nolata naisen joka mutkassa, miksi. Paras tapaus oli psykopaattisia oireita ilmenneessä ja kun siitä irti pääsi ei taatusti halua itsenäisyyttään, vapauttaan, elämäänsä sotkea jonkun rontin takia.
        Mitä muuta mieheltä kuin rahaa.
        Miksihän se raha aina kummittelee, naiset ovat itsenäisiä suurimmaksi osaksi tänä päivänä, ei sitä miestä elättämään tarvitse. Kaveri, ystävä, samatyyppiset harrastukset, ajatukset, molemmin puolin toistensa tukena myös alamäessä, luottamus puolin ja toisin, ettei tarvitse gynegologilta jatkuvasti käydä pyytämässä antibiotteeja 'miehen tuliaisiin', yök. Jos miehen päässä liikkuu muitakin ajatuksia kuin pelkästään reikä, voi synkata muutkin asiat.


    • ei huolta erosta

      Mieluummin sinkkuna kuin suominaisen kaa.

      • KAA, KAA

        Viestisi kertoo paljon tasostasi. Siihen riittää yksi ainoa lause.


    • Sabrina40

      Tahdon kaverin jääkiekkoa katsomaan, silitettäväksi ja rapsutettavaksi. Kuorsaava unikaverikin olisi hyvä.
      Rahaa ei tarvitse olla kuin sen verran että mies elättää itsensä.Pitäisin miestä kuin kukkaa kämmenellä, jos seksiä saisi vähintään 3-kertaa viikossa, eikä peiton alla piilossa. Rakastan rooliasuja. Kalakaverikaan ei olisi pahitteeksi :)

    • Nangas

      Olen 24-vuotias nainen, jolla on ollut kaksi suurta rakkautta. Toinen niistä oli lyhyt, mutta räiskyvä rakkaus ja toinen vaikea ja pitkäkestoinen, mutta kumpaakaan en vaihtaisi pois. Haluaisin kysyä kaikilta täällä olevilta, että oletteko te koskaan olleet rakastuneita?

      Itse tosiaan olen ollut nuo kaksi kertaa ja aion todellakin odottaa kolmatta. Nyt olen sinkku ja tämäkin on mahtavaa. Saa mennä ja tulla, roikkua baareissa ja ystävillä. Saan käyttää kaikki rahani Extempore-Pariisin matkaan, mutta se, etten enää koskaan rakastuisi. Ajatus on niin sitämätön, etten pysty edes ajattelemaan sitä. Eli siis vastaukseni on, etten minä ainakaan tarvitse mitään erikoista mieheltä, kunhan ollaan rakastuineita, eikä mitään "no toi Ville on ihan jees, ni voidaan sit vaikka tapailla".

      Rakkautta ihmiset

      • MiUmMeLi

        voi sinä ihanainen nuori. Siksi juuri me naiset olemme niin varautuneita, kun rakkaus on sokea. Se vie järjen ja näön. Siksi minä luotan retkuunkin kun ihastuksen jälkeen kaikki muuttuu rakkaudeksi. Se vie järjen.
        Ihastuminen onse tunne josta sinäkin puhut. RAKKAUS onse johon kasvetaan. Tämän olen oppinut ikävuosien tuoman kokemuksen suomin turvin. Rakkaus kestää ihan kaiken ja se ei lopu. Kaikki muu on ihastusta..sitä mikä ihanasti kutittelee mahassa, saa sydämmen sykkimään jne. Rakkaus on sitä joka ei koskaan luovuta, se tukee, auttaa, hyväksyy ja on aina luonasi. Silloin kun se on kerran kokenyt elämässään todella, sen rikkoutuminen on niin suuri asia, ettei sen palautumista usko enää. Ihastua voi joka pvä. Sukat pyörii jalassa ja ah kun ajatuksetkin laukkaa aina vaan se kullan luo.
        Pitkän avioliiton jälkeen oli kamalaa, että se mitä luulin ikuiseksi ja jonka eteen antaisin kaiken loppui. En enää luota miehiin, koska kaikki sanovat rakastavansa. se on nyt muotia. Ei rakkaus tule yhdestä nukutusta yöstä yhdessä, ei edes viikosta. Sitten lähdetään kävelemään kun: ei se rakkaus nyt vain riitä. Kyllä se riittää silloin kun se on sitä. Mutta kuten meillä suhteessaamme..minä rakastin mieheni ei. Silloin kaikki toimii kun molemmat sitoutuvat ja rakastavat, silloin se ei lopu koskaan!
        Olet niin nuori, että kerkeät teloa itsesi vielä moneen kertaan. Vasta 24v.Voi mitä kaikkee sinulla onkaan vielä edessä. Olet vasta teini. Sinun kuuluukin juosta vapaana. Et ole sinkku sanana varsinaisessa mielessä, vielä. odota vielä 6vuotta ja jos edelleen odotat sitä rakkauden huumaa ja silti olet yksin, sitten olet sinkku! Onnea sen huuman metsästykseen.


    • usein pettynyt

      vastaan että uskollisuutta ja rehellisyyttä.

    • Äippäliini

      Itse olen neljän lapsen yh.
      Ja sanon että paljon parempi on ollut 10 vuottaasua lasten kanssa kuin entisen ex kanssa.
      Vieläkin pirulainen koettaa häiritä aika ajoin elämäämme.Ei rakkauden tunnustuksin (mitä häneltä en haluakkaan) vaan ilkein viestein ja kommentein.
      Se ihminen pilasi elämästäni osan,koska sain elää katsellen sen ajoittaista ryyppäilyä ja kamalaa viinapäätä.
      Sain kärsiä hakkaamisesta ja haukkumisesta.Luulottelusta ja ties mistä.
      Eron jälkeen meni vuosia korjatessa itsetuntoa ja tuntea että hei,eihän ne asiat olleetkaan kaikki minun vika,vaikka näin mies koetti kovasti väittää ja kylälle puhua.
      Minulle miehessä riittäisi rehellisyys,huumorintaju,hellyys,ymmärtäväisyys ja positiivinen elämän katsomus.
      Ja se ettei viinapäissään ala tappelua jauhamaan kenenkään kanssa.
      Ulkonäkö ja raha on ihan sivuseikkoja.Vaan eipä sellaista miestä helpolla vastaan tule joten ns.yksin elo jatkukoon.
      Hyvää Joulua kaikille.

    • CaraMia77

      Se mitä suhteelta odottaa on kumppanuutta, uskollisuutta ja tukea. Millään muulla ei loppujen lopuksi ole väliä, jos näitä ei löydy. Omien kokemusten pohjalta miehet kyllä vaativat näitä minulta, mutteivät koskaan tarjoa niitä minulle. Joten olen mielummin yksin. Miehet vaativat, että minun pitää olla aina tarvittaessa tukena vaikeissa tilanteissa, aina pitäisi olla tavoitettavissa eikä saisi nähdäkään muita ihmisiä tai olla muuta elämää. Pitäisi vain odottaa kotona puhelin kädessä sitä, että mies tarvitsee. Miehet itse kyllä lähtevät ilmoittamatta reissuilleen, ovat tavoittamattomissa ja erityisesti he tuntuvat katoavan, kun itse tarvitsisi sitä kumppanuutta ja tukea. Miehet vaativat kaiken, mutteivät anna MITÄÄN. Sinkkuna on parempi olla.

      • kohtalonsormi

        Sulla ihan oikeaa juttua.
        Ainut että omiin kokemuksiin
        nojautuen vaihtaisin sukupuolten
        järjestystä tuossa.

        Itse olen yrittänyt kahta työtä ja
        kotitöitä ja remotoinut talon ja todella huomioivaa seksiä ja
        ollut kunnon isä joka viettää lasten kanssa
        paljon aikaa...

        Nooh vastineeksi olen sitten
        saanut pimppaa... se on kuulemma
        niiin arvokas asia että sillä kuitataan
        kai kaikki...

        Tähän tietysti moni sanoo että
        onhan se jo 50 % kun saa toosaa.
        Tottahan sekin on...


    • Luotan silti miehiin

      Minä olen eronnut nainen, miksi parempi yksinkuin...siksi, että mies(ei missään nimessä kaikki, en ainakaan usko) lopettaa luonnollisen hellyyden kun hurma on haihtunut!!!!Uskon, että ajattelet: onhan naisiakin samanlaisia...mutta nyt oli kysymys toinen. Itse menin toistamiseen 9 vuotta vanhemman miehen kanssa naimisiin ja luulin!!!tässä on mies joka tietää mitä nainen tahtoo...seksi ja seksualisuus ovat kaksi eri asiaa!!
      Mies oli "kunnon mies" mutta yksin on siksi parempi, että ei tarvitse "rääkätä" miestä naisen kysymyksillä, koska sieltä ei tule vastausta???? Uskon edelleen siihen, että on olemassa miehiä jotka osaavat pitää naisestaan yhtä hyvää huolta kuin autoistaan tai ystävistään!!!
      Olen kertonut hänelle kaikki toiveeni ja miltä minusta tuntuu kun ollaan yhdessä mutta yksin:(
      En kaipaa timantteja ym. kaipaan tavallista arkea johon kuuluu pientä huomion osoitusta kuin alussakin!!

    • senssit sekaisin?

      Tunnustan miettineeni tätä itsekin, ja sitä sivuten sitten sitä, miten huonosti asioiden tulee olla ennenkuin on 'lupa' luovuttaa? Kommentoikaa te siihen. Jos siis perusjutut on kunnossa, mutta parisuhteessa olemisesta on tullut ennemminkin kämppistouhua, niin kuinka toimia?

      Olen seksuaalisesti aktiivinen nainen, ja miestäni viisi vuotta nuorempi. Hänellä on ollut yksi hairahdus, jonka jälkeen olimme pari viikkoa erillämme miettimässä, miten jatkaa - vai jatkaako ollenkaan. Päätimme vielä yrittää. Itse olen ollut uskollinen, mutta tapahtuneen jälkeen myönnän miettineeni syrjähyppyä. Se ei kuitenkaan tuntunut oikealta, ja on jäänyt tekemättä.

      Taustaa senverran, että ennen tätä avoliittoa, olen ollut kertaalleen naimisissa - avioliitto päättyi, koska mies petti. Senkin jollain tavalla ymmärsin, koska olimme toistemme ensimmäisiä, enkä oikein jaksanut uskoa, että yksikään ihminen jättäisi kokemuksensa ns. yhden kortin varaan.

      Suhde ei olisi toiminut pidemmällä tähtäimellä muutenkaan, - olimme mm. aivan liian nuoria aloittamaan 'vakavan' suhteen - , josta pääsemme alkuperäisen kirjoittajan kysymykseen. Mielestäni olennaista parisuhteen onnistumiselle on jonkinlainen samalla 'tasolla' oleminen - enkä tarkoita rahaa minäkään, vaan pikemminkin henkistä/sosiaalista pääomaa. Minä ainakin haluan kumppanikseni ihmisen, jolla on sosiaalisia taitoja - haluaa siis osallistua keskusteluun kyläillessä, tutustuu uusiinkiin ihmisiin arkailematta, mutta ei silti ole mikään pintaliitäjä, joka 'keräilee' ihmisiä. Ihmisen, jolla on mielipiteitä, jotka hän osaa myös perustella ja joista voi keskustella - ei fanaatikko, joka vetää herneet nenään heti kun toinen on erimieltä asiasta, - tai ihminen, joka myötäilee aina toisen puheita, tai ei osallistu sitten laisinkaan. Ihminen, jolla on hyvä itsetunto - ja huom! itsetunto ja itserakkaus on sitten TODELLAKIN kaksi eri asiaa!Ihminen, jonka kanssa voi yhtä lailla jutella tai olla hiljaa, eikä kumpikaan vaihtoehto tunnu väkinäiseltä, joka järjestää aikaa yhteisiin hetkiin, mutta muistaa samalla harrastaa itse esim. omien kavareidensa kanssa - yhdellä sanalla tiivistäen tasapainoinen voisi olla lähellä oikeata ilmaisua.

      En missään nimessä väitä olevani helppo ihminen - olen itsepäinen, kunnianhimoinen, analyyttinen, ja usein myös sulkeutuva siinä mielessä, että tunnen tarvetta saada pohtia asioita ensin itsekseni, ennenkuin olen valmis niistä toisen kanssa puhumaan, jonkinlainen luottamuspala varmaan. Kun on ottanut siipeensä, sitä oppii varomaan ja valitettavasti vie aina kokemuksensa mukana seuraavaankin suhteeseensa. Ongelmia aiheuttaa myös seksin nälkäni, asia josta infoan kyllä suhteen edetessä hyvissä ajoin. Rakastan seksiä, mutta tyydytyksen saaminen ei ole helppoa, ja yleensä toinen väsähtää minulle liian aikaisin. Suhteen alussa suhtautuminen on positiivista - harva mies kai sanoo saavansa liikaa ainakaan oman suhteensa sisällä? - mutta ajan kuluessa toinen vain jääkin kanssani 'jälkeen'. Kun minun mielestäni voisimme vain 'harjoitella' enemmän, ja nauttia jo matkan varrella, jättäytyy toinen kuitenkin pois - koska ei halua "hyväksikäyttää" minua!

      Viestin merkkirajat lienevät jo täynnä, joten valmistaudun vastauksiinne - myös niihin hyökkääviin, joita ilmeisesti jokainen tänne kirjoittava vain joutuu vastaanottamaan! :)

    • 5

      Ei tietenkään raha riitä. Jos pelkästään raha riittää, niin silloin kyse on nimenomaan rahasta, ei miehen riittävyydestä.

      Ja mitä voit tuoda:

      Rakkautta
      Keskustelukumppanin
      Luotettavuutta
      Tukea, yhteiseloa, ollaan "me", enkä tarkoita että pitäisi olla 24/7 yhdessä.
      Apua arjenaskareissa
      Yhteisymmärrystä, seuraa, sielujen sympatiaa ja tietysti seksiä.

      Vaikka aika turhaan kai listaan jos sulla on ollut oletuksena että raha riittäis.

    • 23-v. nainen

      Koska mulla on ajoittain todella pahaa masennusta ja pelkään, että se voi viedä multa vielä työkyvyn, enkä halua, että kukaan mies joutuu elämään tämän mun ongelman kanssa, niin en myöskään aloita suhteita kenekään kanssa. Kukaan ei tiedä tästä mun ongelmasta, sillä se ei näy mitenkään ulos päin. Olen hyvännäköinen, sosiaalinen, älykäs ja mukava ja ottajia olisi, mutten mä vaan voisi tehdä sitä kellekään, että toisin keskelle tätä helvettiä.

      • rakastava_mies

        Kärsit ajoittaisesta masennuksesta, ja pelkäät, että työkykysi menee.

        Mutta kun minä haluaisin sinut silti, ja nimenomaan vaimokseni, en yhden yön sekoiluksi!

        1) Hellä halaus on tehokas masennuslääke, ja niitä helliä halauksia haluaisin antaa sinulle yltäkylläisesti, alkaen ensitreffeistä, ja jos sinulle sopii, niin kunnes kuolema meidät erottaa. Kyllä, uskon kristilliseen avioliittokäsitykseen.

        2) Koska hellä halaus on tehokas masennuslääke, niin niiden ansiosta todennäköisesti masennuksesi ei edes edisty työkyvyttömyyteen saakka, jos nyt heti teet päätöksen tulla nauttimaan hellistä halauksistani

        3) Jos olen edellisessä kohdassa väärässä, niin työkyvyttömyyskään ei johda kohtuuttomiin taloudellisiin ongelmiin, sillä tuollaisia tapauksia varten Suomessa on mahdollisuus päästä työkyvyttömyyseläkkeelle. Se ei ole iso, mutta riittää välttämättömään toimeentuloon.

        4) Jos minulle silti jotain maksettavaa jää, se ei ole ongelma, kunhan itse sitoudut avioliittoon ja rakkauteen ja hellyyteen täydestä sydämestäsi.

        5) Aidosti rakastava luonteeni näkyy kyllä parisuhdekäyttäytymisessäni, koskee niin hellyyttä, seksiä, kuin monta muutakin asiaa. Turha pelko siis pois ja ota yhteyttä !

        Tervetuloa tutustumaan, ensin puhelimessa jutellen ja sitten treffeillä hellistä haleista nauttien.

        t: Mika / 044 567 0800

        Itse olen jo pitkään etsinyt rakastavaa naista vaimokseni, mutta ongelmana on yleinen naisten epäluuloisuus. Täällä netissä kukaan ei soita, vaikka nuomero on avoimesti esillä.

        Ja "tuolla ulkona" naiset usein suhtautuvat epäluuloisesti ennestään tuntemattomiin miehiin, ja lisäksi mun 170 cm / 60 kg koko tuntuu olevan monelle naiselle este - itse en voi ymmärtää, mihin naiset luulevat tarvitsevansa pitkää ja muutenkin kookasta ja lihaksikasta miestä - moni ottaa sellaisen ja sitten pettyy aiheettomasti KAIKKIIN miehiin, vain siksi että juuri heidän valikoimansa lihaskimppu osoittautuukin luonteensa puolesta pettymykseksi.

        Olen sitä paitsi uskollista tyyppiä - se on aina kuulunut periaatteisiini, ja lisäksi, kun nyt kokemuksesta tiedän, millaisia pintaliitäjiä on valtaenemmistö naisista, niin todellakin arvostaisin erittäin paljon naista, joka valitsee miehen järjellä eikä alkukantaisten "isompi parempi" -viettiensä perusteella. Tottakai tuohon arvostukseen kuuluu myös aviollinen uskollisuus eikä pettäminen !

        Siispä soita, tutustu ja ota omaksesi - aion pitää sinut siinäkin tapauksessa että arvioni osoittautuu vääräksi ja sinusta todella tulisi työkyvytön.

        Oletko sinä valmis hellyyden- ja rakkaudentäyteiseen avioliittoon? Jos olet, älä siis epäröi, vaan soita !


    • 123143451354

      Rakkautta, hyväntuntuista kosketusta, molemminpuolista luottamusta, turvaa ja mahdollisuuden rakentaa perheen. Sen tunteen että joku oikeasti välittää.

      Näitä minä saan omalta rakkaaltani, mutta en sinkkuna saanut..

    • Anonyymi

      Suhteet nähty,sinkkuna on helpompaa.

    • Anonyymi

      Todella parempi olla yksin kuin suhteessa missä mies juo, käyttäytyy moukkamaisesti, aliarvostaa, odottaa että pestään pyykit, laitetaan ruokaa. Lisäksi vahditaan mustasukkaisesti kaikkea. En tarvi sellaista elämääni, todella parempi olla yksin.

    • Anonyymi

      Hyvää seuraa, yhteistä aikaa ja tekemistä, yhdessä viihtymistä, hyviä keskusteluja, mukavia hetkiä, hyviä muistoja, rakkautta, hellyyttä, yhteisiä toiveita ja haaveita ja niiden tavoittelua, tukea, lohtua, iloa, rohkaisua, kumppanuutta, ilojen ja surujen jakamista, niitä hetkiä kun ei tehdä mitään vain vaan ollaan yhdessä ... noita saisi mies myös takaisin. Toki myös huonoja hetkiä tulee, mutta hyviä pitää hyvässä suhteessa olla reilusti enemmän. Kaikki aika ei tietenkään ole pelkää yhdessäoloa, vaan molemmilla tulee olla myös niitä omia juttuja ja vapaus toteuttaa itseään.

      • Anonyymi

        Lisään ... millään muulla kuin noilla en tee parisuhteessa yhtään mitään. Mikään muu ei riitä syyksi kaikkeen siihen vaivaan, jota parisuhde vaatii.


    • Anonyymi

      Miehenä käytän tuota myös. Ei ole mitään ongelmaa olla yksin. Mikäs tämä on "Jos raha ei riitä" Mitä helvettiä pidätkö naisia prostituoituina jotka ovat vaikka minkä sian kanssa jos vaan on rahaa?

    • Anonyymi

      Särähti silmään tuo sama juttu kuin muilla että rahan pitäisi jotenkin innostaa naisia kyllä jos haet prostituoitua ja kyllähän näitäkin naisia on joille miehen raha ja status on kaikki kaikessa. Osa naisista hakee miestä joka tietää kaiken ja taluttaa häntä ja hänen ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin näyttää nätiltä ja levittää jalkansa aina välillä joko seksiin tai synnyttääkseen. Miehen pitää kuulemma olla vakaa kuin kallio ja varma kaikesta ja siihen riittää oman tutkimukseni mukaan paskapuheetkin jos ne kertoo vakuuttavasti. Itsellä on taas tuo totuus ja rehellisyys pääasiassa ja olen myös miehenä tunteet omaava erehtyvä ja välillä heikkokin joten tällaiset naiset kiertää minut kaukaa. Miehen pitäisi olla listat on monesti pitkiä ja hyvin ristiriitaisia. Mutta olen miehenä samaa mieltä parempi olla yksin kuin esim parisuhteessa jossa eletään vain naisen elämää on määräilevä siideriä kittaava materialistinen pettäjä narsistinen yms mielummin harrastan vakipanon kanssa seksiä ja elän muuten onnellisena elämääni omilla ehdoilla. M

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1661
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      5
      1275
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe