Poliisi muistuttaa, että syyskuussa 2009 tulleen lainmuutoksen jälkeen:
Kunnianloukkaukseen voi vähimmillään riittää toisen ihmisen halventaminen.
VARO SANOJASI
21
260
Vastaukset
- tööt!
ja kaikki tämän palstan kirjoittajat ovat siis syyllisiä....
- benedi
sanoi: " Te kyykäärmeen sikiöt"..ja sanoi muutakin, sillä seurauksella
että seurakuntalaiset, suunnittelivat Jeesuksen surmaamista, mutta toppuuttelivat viisaammat: " Ei Juhlan aikana"
Toteutuiko profetia: " Minun poikaani he kaiketi kavahtavat"? Ei toteutunut, " Tämä on perillinen, tappakaamme hänet, niin saamme hänen perintönsä"
Minä suuresti ymmärrän Jeesuksen Isää, miltä tuntuu menettää murhaajien käsiin
oma poikansa, sen saman olen minäkin kokenut, ja minulla lienee oikeus
kertoa miltä se tuntuu, kertoohan Jeesuksen Isäkin siitä koko ajan!!
Olisi törkeää, jos suomessa ei enää saisi kertoa, miltä tuntuu, joutua raiskatuksi,
puukotetuksi, kuten vuokralaiselleni kävi, tai miltä tuntuu kun autolla ajaa metsään, tai
miltä tuntuu kun putoaa jäihin, eikä ole ainuttakaan ihmistä, on vain lumipyry ja pakkasta,
tahi miltä tuntuu kun vaimo pistää miehensä lapsen lihoiksi!
On suorastaan sairasta elää suomessa, jossa nainen saa päättää, jätetäänkö perheen lapsi henkiin vai ei!
Ennen siitä päätti lääkäri, ammattilainen, nyt äiti, täysin ammattitaidoton lapsen repimiseen ulos kohdusta!
On sairasta, ettei suomella ole leipää, ja lämmintä, ja vaatteita syntyvälle lapselle, kun
äidin kootut selitykset menevät lapsen henken yli!
Kaiki pienet lapset, joita on haastateltu, ovat sitä mieltä, että on parempi lapsen henki
pelastaa kuin tappaa se!
4- 6 -12 vuotiaat osaavat jo antaa lausunnon asiassa! He kaikki ovat sitä mieltä että äidit tekevät väärin, jos eivät anna heidän elää, ja leikkiä ja ratsastaa iskän harteilla!
Poliisillakin on työ ja vaiva perustella miksi hän jonkun elämän lopetti,...mutta kukaan ei juuri kysele naisten lopettamien lasten perään!
Minäkö olen yksin jäänyt?
Eräskin perushoitaja, käytti raskaudenkeskeytystä ehkäisynä,...ja kun lääkärit kieltäytyivät, tämä meni toiseen kaupunkiin ja vaati samaa palvelua sieltä!!
14.000 kertaa tämä teurastus rituaali toistuu suomessa vuosittain!
Kenenkä edestä syyttömät lapset verensä vuodattavat? Syntisen äidinkö?
Ei tarvitse, sillä Jeesus vuodatti jo verensä, ennenkuin aborttilaki tuli voimaan! - benedi
vaikka mitä!
" eivät miehimykset peri Jumalan valtakunta... 1 Kor 6: 9
Mutta Halonen kutsui kuitenkin heidät tanssimaan, ..ja pöydästä sai ottaa.
mutta eihän linna nyt mikään Jumalan valtakunta ookkaan!
Sanojensa takiahan se Paavali vähän väliä putkassa oli,...mutta silloin kun hän kannusti
kavereitaan uskovien surmaamishommiin, niin Paavalilla meni lujaa!
Palsta on parin kolmen vuoden aikana siistiytynyt ratkaisevasti. Nyt täällä on ilo kirjoitella. Taitaa olla yksi
siisteimpiä Suomi24 palstoja. Takavuosina mm. minusta kerrottiin perättömiä loukkaavia asioita, kuten että
minulla olisi Ruotsissa suuret velat ja maksamatta jätetyt sekä että olisin hyväksikäyttäjä. Asianomaiset
kunniaa loukkaavat tietysti joutuivat vastuuseen, jäljittäminen on helppoa.
Nykyisin vain benedi on syyllistynyt kunnianloukkaukseen erästä kirkkoa kohtaan ja erästä pastoria.
Mutta nekin tapaukset on helppo tarvittaessa selittää tarkoitetuksi vain hengellisenä vertauskuvauksena.
Uskonnon nimissä voidaan sanoa melkein mitä vain, eikä siitä ole seuraamuksia, kun selittää miten selittää.
KUNNIANLOUKKAUS
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kunnianloukkaus
Palstalla ei ole montaakaan, jota voisi loukata, sillä useimmat pitävät henkilöllisyytensä täysin salassa.
Useat nimimerkin hankkineetkin pitävät galleriansa tyhjänä. Kun kirjoittaja käyttää nimenään yleistä
arkisanaa, jota moni muukin voi käyttää, ei hän itsekään löytäisi kirjoittamiaan viestejään uudestaan
esille, niin että näkisi, onko hän tullut loukanneeksi jotakuta tai onko häntä loukannut nimimerkitön.
Mielestäni kannattaa osoittaa vastuuntuntoa käyttämällä aina nikkiä ja galleriassa edes vähän tietoja.
Enemmän tällä palstalla on loukattu Herra Jeesus Kristus Jahvea, kuin ihmisiä.- mutta kuitenkin
omaatuntoaan kuunnellen.
Ei Jeesus suotta kehoittanut sopimaan riitapuolensa kanssa. Kannattaisi ajatella ensin, että onko se minun sanomiseni rakkaudellista, oikeutettua, rakentavaa ja asiallista. Haluaisinko minä itse, että minulle joku niin puhuisi? mutta kuitenkin kirjoitti:
omaatuntoaan kuunnellen.
Ei Jeesus suotta kehoittanut sopimaan riitapuolensa kanssa. Kannattaisi ajatella ensin, että onko se minun sanomiseni rakkaudellista, oikeutettua, rakentavaa ja asiallista. Haluaisinko minä itse, että minulle joku niin puhuisi?Minäpä luulen, ettei Jeesus nuoleskellut kyykäärmeitten takamuksia, vaan pyrki sovittamaan heidän syntinsä.
Noiden typerien teeskentelevien syntisäkkien, jotka aina olivat opettamassa muita, mutta heille ei kelvannut
kenenkään opetus. Kivet tippuivat käsistä, kun Jeesus totesi, että synnitön heittäköön ensimmäisen tuomion
kiven. Hiljaa hiipivät pois, eivät mitään tunnustaneet, vaikka pakeneminen osoitti heidät syyllisiksi.
Sinä olet toisenlainen kuin Jeesus. Jeesus kirjoitti hiekkaan niiden tuomitsevien omia syntejä.
Sinä hosut vain ilmaan, tuomiten kaikki kaikesta. Et kyennyt yksilöimään mitään esimerkkiäkään.
Matt. 12:34
Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja?
Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
Matt. 23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
Jeesuksen edelläkävijä ja Jeesuksen äidin lähisukulainen, pappissukua - on yhtä tuima parannussaarnassaan:
Matt. 3:7
Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille:
"Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?
Rakkaudella,
Antti- huonompikin!
AnttiVKantola kirjoitti:
Minäpä luulen, ettei Jeesus nuoleskellut kyykäärmeitten takamuksia, vaan pyrki sovittamaan heidän syntinsä.
Noiden typerien teeskentelevien syntisäkkien, jotka aina olivat opettamassa muita, mutta heille ei kelvannut
kenenkään opetus. Kivet tippuivat käsistä, kun Jeesus totesi, että synnitön heittäköön ensimmäisen tuomion
kiven. Hiljaa hiipivät pois, eivät mitään tunnustaneet, vaikka pakeneminen osoitti heidät syyllisiksi.
Sinä olet toisenlainen kuin Jeesus. Jeesus kirjoitti hiekkaan niiden tuomitsevien omia syntejä.
Sinä hosut vain ilmaan, tuomiten kaikki kaikesta. Et kyennyt yksilöimään mitään esimerkkiäkään.
Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja?
Matt. 23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
Jeesuksen edelläkävijä ja Jeesuksen äidin lähisukulainen, pappissukua - on yhtä tuima parannussaarnassaan:
Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille:
Rakkaudella,
AnttiEn minä itsessäni mihinkään pysty. Sillä :
"Herra, kaikki meidän tekomme olet sinä tehnyt." Jes. 26: 12
Varo sinäkin ylpeyden syntiä! Se on lähempänä kuin uskotkaan! Sinulla ei ole mitään oikeutta loukata toisia. huonompikin! kirjoitti:
En minä itsessäni mihinkään pysty. Sillä :
Varo sinäkin ylpeyden syntiä! Se on lähempänä kuin uskotkaan! Sinulla ei ole mitään oikeutta loukata toisia.EPISODI 1.
"* Minä en ole kieltänyt sinua tulemasta kommentoimaan blogilleni, Antti,
vaan nimenomaan pyytänyt sinua tulemaan tänne puhumaan kasvokkain kanssani eikä selkäni takana!" (Hj)
Tuo ei ole loukkausta saati sitten kunnianloukkausta, onpahan vain änkyrää suunsoittoa.
Kun pari kertaa vastasin ja kommentoin hänen blogisivullaan viime kuussa, hän melkeinpä pillastui ja
jotta en oikoilisi hänen okkultismi-tarinoitaan, hän totesi blogikirjoittelunsa olevan vain ... - ai niin,
sitä ei ollut lupa paljastaa kellekään. Luvattu mikä luvattu, vaikka siitä sitten saan haukut että miksen
tule sinne kirjoittamaan.
Kun on kyseessä nainen, ihmettelen tuota epäloogisuutta: hän kyttää varsin tarkkaan, mitä minä täällä
kirjoitan, muttei vastaa täällä, vaan omassa blogissaan.
( http://kultaomenia.blogspot.com/2010_12_01_archive.html )
Ilman kieltoakin pysyisin poissa hänen blogistaan, sillä ei minua kiinnosta pilata hänen kirjallista kuherteluaan lukijakuntansa kanssa, mutta tällä palstalla tahdon esiin tuoda, millaisia kaikenlaisia
hömpötyksiä viimeisinä aikoina pinnalle pulpahtaa.
"* Sinä olet aloittanut pommituksen selkäni takana jo aikaa sitten, "
Kyse on endtime.net sivustoista, joita olen alkanut kommentoida tällä palstalla ja Helinä Jokinen on ainoa
nimi, jonka voimme yhdistää sivustoihin. Olen palstalla udellut kuka tietäisi hänestä. Hän on tarkkaan
seurannut tilannetta, koskapa tiesi syyttää, että olen hänen selkänsä takana pommittanut häntä.
Ei pidä ottaa, rakas Helinä, niin henk.koht., sillä ei sivustojen kommentoiminen ole henkilökohtaista.
Golden Apples blogista tiesin vasta, kun Helinä kehotti tutustumaan niihin ja tarkoin olen sitten lukenut.
Täällä ei voi tietenkään ottaa esiin kuin vain pääosin, kuten:
"" Itse en ole vieraillut vielä kertaakaan endtime.net-sivustolla, Antti! ""
Kuitenkin ainoa, johon voi ottaa yhteyttä kiittääkseen, esittääkseen kiperiä kysymyksiä tai tilatakseen
kyseisiä traktaatteja jakoon, on juuri Helinä itse! Kun Helinä nyt viimeinkin on esittäytynyt edes minulle,
tietenkin jaan tiedon palstalaisten kanssa. Moni ehkä haluaa jakaa aineistoa ja onneksi huomasin tuon
sivuston klikata auki, se on ainoa tietolähde, mainos, että mistä sitä saa.
"Kiitos siitä, että lopultakin tulit näyttäytymään blogillani, Antti V. Kantola. En tiedä, mistä alkaen olet kirjoitellut minusta Suomi24-palstalla, mutta minä olen yrittänyt vastata valheellisiin kirjoituksiisi omalla blogillani tämän vuoden maaliskuussa, syyskuussa ja marraskussa, kuten Thinkingin-blogiltani ja tältä Golden Apples-blogilta voi havaita."
En edes tiennyt Helinän blogeista ennenkuin hän itse vihjaisi niistä, mutta peräänkuulutin kyllä nimeä H.J.
Kiitos jo etukäteen Helinälle, jos vihdoinkin joskus tulee näyttäytymään kiinnostuneille lukijoillemme.
Ja selittämään, miksi endtime.net ja ne traktaatit tarvitaan. Ja mihin kirkkoon pitäisi liittyä, vaiko häneen
yhtyä. Ja mikä on endtime.net suhde adventismiin ja mikä hänen. Minä olen väittänyt, ettei endtime.net
edusta adventismia ja siinä pysyn, kunnes toisin osoitetaan.
antti- Don huonot
huonompikin! kirjoitti:
En minä itsessäni mihinkään pysty. Sillä :
Varo sinäkin ylpeyden syntiä! Se on lähempänä kuin uskotkaan! Sinulla ei ole mitään oikeutta loukata toisia."Niin, sellainen minä olen ja paljon
huonompikin!"
Ei Jeesus huonoutta tai heikkoutta tai vajavuutta inhoa, vaan itsepintaista ylimielistä asennetta. - onko näin?
AnttiVKantola kirjoitti:
Minäpä luulen, ettei Jeesus nuoleskellut kyykäärmeitten takamuksia, vaan pyrki sovittamaan heidän syntinsä.
Rakkaudella,
Anttikirjoituksessaan mainitsee miten Jeesus puhui, sanoi jopa kyykäärmeen sikiöksi, mutta en minä ole nähnyt Raamatussa että Jeesus olisi käskenyt meitä nimittelemään toisiamme, vaan hän käski rakastamaan jopa vihollisiaakin.
- Benedi 0n siunattu
Antilla on ollut suuret " velat", mutta kun saapa osapuoli,
näki ettei Antilla ollut millä maksaa, niin Hän antoi koko velan anteeksi!
Ja kun Antti näki, että velka maksettiin, niin Antti ilostui niin suuresti. että
sanoi saaja osapuolelle: " Herra, kiitos että maksoit velkani,
minä juhlin tätä, saamaani lahjaa joka viikko sapattina!! :)
Eikö ole suuri ilo, että käytit hyväksesi sen mitä sinulle tarjottiin? Ny olet veloistasi vapaa,
ja sama velkataakkahan se minunkin niskassani oli...saman koki Paavali..
" Meidän tietoomme on tullut, että meidän entinen vainoojamme julistaa nyt sitä uskoa,
jota hän ennen hävitti" Gal kirje
Nykyisin vain ilmestyskirja on syyllistynyt kunnianloukkaukseen, kun se väittää aivan perättömästi,
että Laodikean seurakunta, jota Benedikin pommittaa, olisi penseä, ja Jumala mukamas oksentaa heidät ulos ja heidän päällensä!
Ja vaikka tämä väittää omaavansa rikkautta, niin eikös vaan häpäisy jatku! : Olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.." Jos tuossa ei ole adventtiseurakuntaa kohtaan kunnianloukkasta, niin ei sitten missään!
Ei muuta kuin johtokunnan kokous pystyyn, ja sanoja, joka on vieläkin elossa ja voi hyvin,
on erotettava määräajaksi seurakunnasta!!
Vai oletko Antti erimieltä? Tämä vielä väittää että seurakunnan jäseniltä näkyy selvästi ettei näitä
ole ympärileikattu, joten alastomuuden häpeä näkyy.
Antti, voisitko ostaa edullisesti muutaman putkilon silmävoidetta, ja myy sitä vaikka Beetelissä:
Eli sinulle on töitä: " Nouse ja menen Beeteliin, asetu sine sapattikoulun ajaksi ja rakenna sinne alttari Jumalalle, joka ilmestyi sinulle kun pakenit "veljeäsi benediä"...
ja sano heille: " Poistakaa vieraat jumalat joita teillä on keskuudessanne,
puhdistautukaa ja muuttakaa vaatteenne"
Siinä sinulle ensi sabatiksi töitä, sillä muista" Minun Isäni tekee yhti työtä, niin myös
minä teen työtä"
Mutta älä ryhdy katsomaan mikä on lustetta ja mikä vehnää, anna niitten olla, sillä: " Elonleikkuu on maailman loppu, ja leikkuumiehet ovat enkelit"!!
Tee sinä vain evankelistan työ, sillä sinähän olit " villiaasinvarsa" etkä mikään enkeli!
Mutta Jeesus ratsasti kesyllä aasilla, ja voi ratsastaa toisenkin kerran, joten " Mene, ja puhu ne sanat, jotka käskin puhua"!!
Poliisi on hyvä asia, eikä pitäisi pelotella poliisilla,ampuen haulikolla ilmaan pelko-hauleja.
Pitäisi kertoa, ketä tarkoittaa ja mitä sanomisia. Niin moni juttu osoittautuu väärinkäsitykseksi.
Olisit voinut vaikka täsmentää sen mitä ilmeisesti tarkoitit:
Benedi, varo sanojasi kun toistuvasti kirjoittelet, että adventtiseurakunta on varastanut sinun vaimosi.
Jos nimittäin adventistit olisivat vähänkin ilkeitä, he nostaisivat syytteen kunnianloukkauksesta, sillä
asiassahan ei ole mitään perää.- Se ihminen
joka tuntee oikeanlaista Jumalan pelkoa, ei tietoisesti loukkaa ketään.
Sillä oikeanlainen Jumalan pelko on Jumalan kunnioitusta ja lähimäisensä rakastamista. Se joka on armahdettu ja pelastettu hukkumasta, ei enää tietoisesti halua ryhtyä vääryyteen, sillä siitä tulee vain paha omatunto. - pysy poissa..
menit Hj palstalle hän kuuluu uskonpuhdistus liikkeeseen ja he ovat jyrkkiä kannassaan, pysyisit poissa jos et hyväksy niitä, tämä on neuvoni.
- benedi
Ja poista tyhmyys sisuksistasi!
" Kuinka kukaan voi kantaa tulta helmassaan, tahi housujensa taskussa,
puvun häneltä palamatta"
Käsitä siis sana, äläkä puhu sellaista mitä et käsitä " Adventtikirkko on varastanutbenedin vaimon"
Kuules, kyllä Jumalan temppelin voi saastuuttaa benedin vaimolla, yhtä hyvin
kuin epäjumalalla, joka on Beetelissä!
Epäjumalain palvelijoiden on lupa tulla istumaan viereesi Beetelissä, mutta Herran nimiin ei heitä
kirjata, ennenkuin epäjumalat on heitetty tuleen, ...oikea Jumalahan ei tulessa pala!
Mutta en minä ole ehdottanut vaimoni polttamista, pois se minusta, vaikka hän todennäköisin syin sai aikaan sen, että poikani heitettiin Moolokin kitaan!
"Älkää olko seurakuntana osallisena toisten synteihin" Tämä on Antin motto, olen sen
kuullut Antin suusta, mistäs muusta? - benedi
minua vastaan kunnianloukkauksen, niin he olisivat sen jo nostaneet EGW vastaan,
sillä hän puhuu ja kirjoittaa adventisteista sellaisia asioita traktaateissaan, että
kaikkien korvat soivat.
Samoin heidän pitäisi nostaa ilmestyskirjaa vastaan iso riitainen juttu, kun Laodikean enkelin sanoma on aika
graavi esitys, adventisteista!
Mehän sanomme, että laodikean sanoma on osa adventtisanomaa!!
Ja sitäpaitsi, nämä ovat Jumalan valtakunnan asioita, koska näitä joita nuhdellaan, eivät ole tämän maan kansalaisia!
He kyllä asuvat tässä maailmassa, mutta eivät ole tästä maailmasta, niinpä heidän kurittamisekseen
on olemassa viisaita, jotka voivat ratkaista veljien välit!
Antti, sinä kun juot pastoroitua ja homogenisoitua maitoa, sinä et voi ja kykene ratkaisemaan veljien välejä!
Jos pystyisit, sinä joisit koko maitoa, ja söisit Kristuksen lihaa, ja joisit hänen vertaan,
..vaikka pakanuudesta tulleille ei olekaan määrätty muuta kuin haureuden
välttämistä ja verensyömistä!
Mutta en minä syömisestä puhunut vaan veren juomisesta!
Jos et käsittänyt, avaa Mooses ja profeetat, ja lue ja ymmärrä. - Halvennettu Jumala!
pysy poissa.. kirjoitti:
menit Hj palstalle hän kuuluu uskonpuhdistus liikkeeseen ja he ovat jyrkkiä kannassaan, pysyisit poissa jos et hyväksy niitä, tämä on neuvoni.
Varsinkin näitä sanojasi varo, näitä että Jahve olisikin saatana ,,
== Minusta näyttää nyt täysin ilmeiseltä, että (יהוה ) Jahve/Jehova-tetragrammaton on taottu "Okkultismin Pajassa"! Vihjeen siitä antaa jo se seikka, että tetragrammatonia יהוה kutsutaan okkultistisissa lähteissä nimellä "kauhea tetragrammaton". == Hj
== Ehjeh-sigili (esitelty Thinking-blogilla otsikolla "Ympyrä sulkeutuu" 9.3.2010) vahvisti EHJEH'n jumalallisuudeen, ja Jahve-sigili vahvistaa Jahven saatanallisuuden! == Hj
== Siis nimestä EHJEH löytyy jumalallinen sinetti niin kuin seteleistä vesileima tai hopealanka.
Mutta nimestä Jahve sitä ei löydykään, == Hj
Älä puhdista Jumalaa pois hallitsemasta ja hillitsemästä elämääsi, Hj!
Sitäpaitsi Antti meni HJ:n kehotuksesta hänen henk.koht. palstalleen ja poistui sieltä niinikään Hj:n kehotuksesta! - Hj?
benedi kirjoitti:
Ja poista tyhmyys sisuksistasi!
" Kuinka kukaan voi kantaa tulta helmassaan, tahi housujensa taskussa,
puvun häneltä palamatta"
Käsitä siis sana, äläkä puhu sellaista mitä et käsitä " Adventtikirkko on varastanutbenedin vaimon"
Kuules, kyllä Jumalan temppelin voi saastuuttaa benedin vaimolla, yhtä hyvin
kuin epäjumalalla, joka on Beetelissä!
Epäjumalain palvelijoiden on lupa tulla istumaan viereesi Beetelissä, mutta Herran nimiin ei heitä
kirjata, ennenkuin epäjumalat on heitetty tuleen, ...oikea Jumalahan ei tulessa pala!
Mutta en minä ole ehdottanut vaimoni polttamista, pois se minusta, vaikka hän todennäköisin syin sai aikaan sen, että poikani heitettiin Moolokin kitaan!
"Älkää olko seurakuntana osallisena toisten synteihin" Tämä on Antin motto, olen sen
kuullut Antin suusta, mistäs muusta?Benedi-neiti on ilmetty Hj!
- Joko_Tai
benedi kirjoitti:
minua vastaan kunnianloukkauksen, niin he olisivat sen jo nostaneet EGW vastaan,
sillä hän puhuu ja kirjoittaa adventisteista sellaisia asioita traktaateissaan, että
kaikkien korvat soivat.
Samoin heidän pitäisi nostaa ilmestyskirjaa vastaan iso riitainen juttu, kun Laodikean enkelin sanoma on aika
graavi esitys, adventisteista!
Mehän sanomme, että laodikean sanoma on osa adventtisanomaa!!
Ja sitäpaitsi, nämä ovat Jumalan valtakunnan asioita, koska näitä joita nuhdellaan, eivät ole tämän maan kansalaisia!
He kyllä asuvat tässä maailmassa, mutta eivät ole tästä maailmasta, niinpä heidän kurittamisekseen
on olemassa viisaita, jotka voivat ratkaista veljien välit!
Antti, sinä kun juot pastoroitua ja homogenisoitua maitoa, sinä et voi ja kykene ratkaisemaan veljien välejä!
Jos pystyisit, sinä joisit koko maitoa, ja söisit Kristuksen lihaa, ja joisit hänen vertaan,
..vaikka pakanuudesta tulleille ei olekaan määrätty muuta kuin haureuden
välttämistä ja verensyömistä!
Mutta en minä syömisestä puhunut vaan veren juomisesta!
Jos et käsittänyt, avaa Mooses ja profeetat, ja lue ja ymmärrä.Kai_A JA ENDTIME.NET ,,
"" Minun näkökulmastani pahin virhe näissä traktaateissa on se, että vaikka niissä puhutaan jotakin evankeliumista, niitä ei kuitenkaan ole kirjoitettu niin, että Kristus ja hänen armonsa yksin riittävät pelastukseen. Ne edustavat myös jonkinasteista täydellisyysoppia, ihmisen täytyy Kristuksen voimassa (huom. ei armossa??) olla täydellinen ja voittaa jokainen synti. Tämä edustaa anemista ja farisealaista syntikäsitystä eikä osoita armon ja uskon vanhurskauden syvää ymmärtämistä. Adventismin valtavirta uskoo uskonpuhdistuksen periaatteeseen, jonka mukaan jokainen pelastettukin on samanaikaan syntinen. Struksnes lainaa Raamattua yksipuolisesti tämän (ja muidenkin) kantojen tueksi. ""
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9525591/47150185
"" Jos evankeliumi ymmärretään väärin, niin kaikki muukin menee sekaisin. Oppi ja profetiatulkinnat saavat ylikorostetun aseman, eikä asioita esitetä armon antamalla lämmöllä. Katolisfobia värittää näitä kirjoituksia ja niiden sinetti/pedon merkki argumentit tekevät vääryyttä sille, mitä adventistit yleensä asiasta opettavat, jos mitään.
Noin äkkiä katsoen traktaatit eivät ole kauhean kaukana siitä, mitä adventtikirkoissa saattoi vielä 60 tai 70 -luvuilla kuulla. Mutta ne ovat ne ovat ihan eri raiteilla kuin useimmat tämän päivän adventistit. Kai ""
"" En ole näitä traktaatteja jaksanut kunnolla lukea, joten voin olla väärässä. Se vähä, mitä olen niitä katsonut antaa seuraavan vaikutelman.
Traktaattien kirjoittaja Struksnes edustaa niinkutsuttua historiallista adventismia, jossa haluttaisiin palauttaa adventtikirkko ML Andreasen nimisen adventistiopettajan oppiin. Andreasen oli jonkinlainen adventtikirkon Tuomas Akvinolainen, jonka määritelmiä kirkon opeista monet pitivät parhaina. 1950 -luvulla lopulla adventtikirkon kansainvälinen keskustoimisto alkoi ottaa suuntaa evankeliumikeskeisempään Raamatun ja profetioiden tulkintaan ja samalla etäisyyttä perfektionistiseen Andreaseniin, mikä on synnytttänyt useita kirkosta erillään toimivia fundamentalistisia ryhmittymiä, joista Struksnes ja endtime traktaatit edustavat yhtä. ""
HELINÄ JOKINEN JA ENDTIME.NET ,,
Kun tutustuu Helinä Jokisen blogien kautta persoonaan. joka endtime.net ainesitoa jakaa,
tietää, ettei ksye ole ainakaan adventismista. Myös E.G.Whitea siinä tulkitaan aivan nurinniskoin.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9497057
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9498468
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9486993
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9519803
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9507340
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9490412
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9525591/47150099 - benedi
Joko_Tai kirjoitti:
Kai_A JA ENDTIME.NET ,,
"" Minun näkökulmastani pahin virhe näissä traktaateissa on se, että vaikka niissä puhutaan jotakin evankeliumista, niitä ei kuitenkaan ole kirjoitettu niin, että Kristus ja hänen armonsa yksin riittävät pelastukseen. Ne edustavat myös jonkinasteista täydellisyysoppia, ihmisen täytyy Kristuksen voimassa (huom. ei armossa??) olla täydellinen ja voittaa jokainen synti. Tämä edustaa anemista ja farisealaista syntikäsitystä eikä osoita armon ja uskon vanhurskauden syvää ymmärtämistä. Adventismin valtavirta uskoo uskonpuhdistuksen periaatteeseen, jonka mukaan jokainen pelastettukin on samanaikaan syntinen. Struksnes lainaa Raamattua yksipuolisesti tämän (ja muidenkin) kantojen tueksi. ""
"" Jos evankeliumi ymmärretään väärin, niin kaikki muukin menee sekaisin. Oppi ja profetiatulkinnat saavat ylikorostetun aseman, eikä asioita esitetä armon antamalla lämmöllä. Katolisfobia värittää näitä kirjoituksia ja niiden sinetti/pedon merkki argumentit tekevät vääryyttä sille, mitä adventistit yleensä asiasta opettavat, jos mitään.
Noin äkkiä katsoen traktaatit eivät ole kauhean kaukana siitä, mitä adventtikirkoissa saattoi vielä 60 tai 70 -luvuilla kuulla. Mutta ne ovat ne ovat ihan eri raiteilla kuin useimmat tämän päivän adventistit. Kai ""
"" En ole näitä traktaatteja jaksanut kunnolla lukea, joten voin olla väärässä. Se vähä, mitä olen niitä katsonut antaa seuraavan vaikutelman.
Traktaattien kirjoittaja Struksnes edustaa niinkutsuttua historiallista adventismia, jossa haluttaisiin palauttaa adventtikirkko ML Andreasen nimisen adventistiopettajan oppiin. Andreasen oli jonkinlainen adventtikirkon Tuomas Akvinolainen, jonka määritelmiä kirkon opeista monet pitivät parhaina. 1950 -luvulla lopulla adventtikirkon kansainvälinen keskustoimisto alkoi ottaa suuntaa evankeliumikeskeisempään Raamatun ja profetioiden tulkintaan ja samalla etäisyyttä perfektionistiseen Andreaseniin, mikä on synnytttänyt useita kirkosta erillään toimivia fundamentalistisia ryhmittymiä, joista Struksnes ja endtime traktaatit edustavat yhtä. ""
HELINÄ JOKINEN JA ENDTIME.NET ,,
Kun tutustuu Helinä Jokisen blogien kautta persoonaan. joka endtime.net ainesitoa jakaa,
tietää, ettei ksye ole ainakaan adventismista. Myös E.G.Whitea siinä tulkitaan aivan nurinniskoin.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9497057
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9498468
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9486993
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9519803
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9507340
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9490412
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9525591/47150099Minä en halua olla Helinä Jokisen ? traktaattien sisällön tuomari ja jakomies,
kun kukaan ei ole minua siihen tehtävään valinnut!
Nolaisin vain itseni kun en ole niihin tarkemmin tutustunut..vilkaisn vain...ja huomasin ettei Babylonin
sijoittaminen katoliseen kirkkoon, paavi järjestelmään ollut raamatullinen.
Adventistit tietävät, kuten Lutherkin tiesi että " Ellei paavi ole peto, niin sanokaa minulle, kuka se sitten on"?
Jos se ei ole peto, niin onko se sitten babylon? Ei ole babylon,...me uskomme kuten Lutherkin, ja emme sano. mikä muu se sitten on!
Mutta mitä armoon tulee, niin uskooko (joko -tai) että Armoon ei sisälly " Isäsi kuritusta ja äitisi opetusta"???
Jos et usko, niin ala nyt jo uskoa!
kts. Snl 1: 8, 9
Itsekin opetat että kun Jeesus eli Sana tuli lihaksi,..ja hän oli täynnä armoa ja totuutta! Joh 1: 14
Ja Jeeus itse nimen omaan sanoi: " Minä olen pitänyt Isäni käskyt
ja PYSYN hänen rakkaudessaan"
Koeta jo tästä käsittää, että armo ja totuus kulkevat käsi kädessä Jumalan valtakuntaa kohden!!
Jos pysyt armossa, mutta heität totuuden maahan, hylkäät Armonantajasi, joka on Jeesus
kts. Joona 2: 9
Laki on annettu Mooseksen kautta, armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta!
Mooseksen kautta annettua lakia, joka on totuus, ei voida noudattaa muuta kuin Jeesuksen kautta, joka ON armo ja totuus!
" Ilman Minua te ette voi mitään tehdä" Ilman Jeesusta, kukaan ei voi noudattaa totuutta!
Totuushan on että Jeesus on tullut lihaksi, kuoli ja haidattiin ja nousi 3. pnä kuolleista..ja tästä
apostolit todistivat suurella voimalla Herran Jeesuksen ylösnousemuksestas, " ja suuri armo oli heillä kaikilla" kts. apost 4: 33
Tässä pikkuisen esimerkkiä teille siitä että armo ei sulje pois totuutta ja siitä todistamista!!
Jumalan armossa totuutta ovat julistaneet kaikki profeetat, aina Aadamista ajan loppuun
Armo on Jumalan lahja, ja kukaan sen vastaanottanut, ei käytä sitä pahoja töitä varten!!
"Sillä me olemme hänen tekonsa luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala edeltäpäin on valmistanut, että me niissä vaeltaisimme" Ef 2: 10
Jumala valmisti nämä hyvät teot vuorella, (lain taulut) ja antoi ne Moosekselle, joka toi
ne israelin ja juutalaisten kautta meille!
Ja meillä ne on kirjoitettu sydämen lihatauluun,...jossa ne muistuttavat meitä kaikesta
siitä mikä on hyvä ja mikä paha työ!!!
No mitä työ tähän sanotte? - benedi siunattu
Hj? kirjoitti:
Benedi-neiti on ilmetty Hj!
hmmm. totta, totta, niin olen Hj = " Hyvän jakaja!
Ja Jumalahan on hyvä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää2051997puukkotappelu-keskella-tieta
https://www.paivanlehti.fi/puukkotappelu-keskella-tieta-kohta-toinen-miehista-makasi-elottomana-maassa/ Poliisi sai klo171629Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.561355Missä Martina miehineen?
Onko tämä v. 2009 Turhin julkkis unohdettu nyt vallan? Mistä nyt tulee rahaa, kun ketään ei kiinnosta? Tähänkö päättyi M2131279- 511161
- 61972
Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul40916Skandaali on persujen vaaliromahdus, ei jonkun metsän kaataminen
Huvittaa kuinka persut yrittävät saada heidän omasta skandaalistaan huomion aivan toisaalle. Persut ovat huonoja häviäm307913- 60883
Miten pääsisin vielä tutustumaan sinuun?
Tekisi mieli etsiä sinut facebookista ja laittaa viestiä, se vaan olisi vähän noloa mutta silti haluaisin kokeilla. Siel34859