Taas uhkaus anti-advarilta !

Soittaja esittäytyi siksi henkilöksi, joka on signeerannut endtime.net sivustojen suomenkieliset versiot.
Aivan ilmeisesti olikin, sillä vihamielisyys oli samankaltaista, paitsi että korostui kauna myös adventisteja
kohtaan voimakkaasti. Josta syystä luokittelen hänet anti-advariksi, miksikäs muuksikaan.
Aluksi hän varmisti että puhelimessa on AnttiVKantola ja kerroin olevani.

Hän uhkasi että täytyykö laittaa kintereilleni - en saanut oikeastaan selvää keitä pitää laittaa minun
pääni menoksi liikkeelle. Väitti että olen häntä pilkannut tällä palstalla viime päivinä. Jota en ole tehnyt.

En käsitä mistä tuo helinäksi itsensä ilmoittanut on saanut, millaisilta mystisiltä hengiltä juorut, sillä tuli myös mm. tällainen viesti samasta numerosta:

"" Niiltä fiksuilta adventisteiltako sait kaikki valheelliset tietosi esim. piirimme kokoontumispaikasta,
seremonioista yms. soopasta? ""

En edes tiedä mistä tai millaisista piireistä hän puhuu. En ole kuullutkaan mistään seremoniapiireistä.
Enkä usko että sellaisia on adventisteilla. Mutta jos hän tarkoittaa suomalaista piirikuntaa, niin tulkoon
sanotuksi, että sen johtajaa Kalervo Aromäkeä kuulin hiljakkoin opettajana Ehkäisevän Päihdetyön
Päivillä ja harvinaisen fiksu tapaus hän oli, oppia saanut ja kokemusta jakanut alansa asioissa monin puolin
maailmaa.

Mitähän tämäkin viesti mahtoi tarkoittaa: "Mistä olet keksinyt minun edustavan jotakin sunnuntailiikettä?"
Sillä onhan niin että endtime.net sivustoista olen nähnyt, ettei hän mitään sunnuntailiikettä edusta eikä
paavikuntaa vaan pikemminkin aivan päinvastoin - kadotukseen hän passittaisi joka ainoan sunnuntaita
viettävän tai pakkosapattiin, jos valtaa olisi.

Olen koettanut palstalla tehdä selväksi sen tosiasian, ettei Adventtikirkko ole lainkaan vastuussa endtime.net sivustoista, ei edes tri Flink, joka on palstallakin todennut, ettei sunnuntaina kirkossa
käyminen tee pedonmerkityksi eikä sunnuntaina lepääminen. Joten vastuu sivustoista Suomessa ja
vastaavien traktaattien jaosta on yksinomaan tällä Helinä Jokisella. Adventismi sanoutuu siitä irti.

Ihan maailmanlaajuisestikin adventismi selkeästi pysyy EGW:n opetuksessa, ettei pedonmerkkiä ole
vielä edes roomalaiskatolisilla. Eri asia on sitten tämä - täysin eri asia - että adventismissa uskotaan
ennustukseen tai tulkintaan sellaiseen, että sunnuntaista tulee vielä maailmanlaajuinen ja väkipakolla.
SILLOIN se muodostuu pedonmerkiksi sen vuoksi, että lauantaisapatin viettäminen kielletään ja uskova
joutuu valitsemaan.

"PEDON MERKIN VÄÄRÄ SOVELTAMINEN - Kolmen enkelin sanoma, sivu 57

"Ole kiltti äläkä ryntää tämän luvun luettuasi sunnuntaita viettävien naapuriesi luokse ja kerro heille,
että heissä on pedon merkki. Asia ei ole näin. Pyhien sinetöiminen ja petoa seuraavien ja kumartavien
merkitseminen on vielä tulevaisuuden asia. Ellen White tekee tämän täysin selväksi:
'Kukaan ei ole vielä saanut pedon merkkiä. Koetuksen aika ei ole vielä tullut.
Kaikissa kirkoissa on aitoja uskovia, myös roomalaiskatolisessa kirkossa.' "

Antti

13

199

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuokkavieras

Kyllä sinä, Antti, olet pilkannut Helinä Jokista tällä palstalla ja sen myönnät itsekin jos olet itsellesi rehellinen. Tuskinpa oletkaan koska et ole rehellinen toisillekaan teeskennellessäsi adventistia.

Ja, jos kerran et saanut selvää mitä toinen puhelimessa sanoi, niin miksi sitten alat edes kertomaan koko puhelusta? Vain mustamaalataksesi Helinää? Helinällä ei muuten ole mitään kaunaa adventisteja kohtaan muuten kuin sinun mielikuvituksessasi.

• "Kyllä sinä, Antti, olet pilkannut Helinä Jokista tällä palstalla"

Et sitten löytänyt YHTÄKÄÄN esimerkkiä sellaisesta!!!
        Ja miten olisit voinutkaan, kun olet satunnainen kuokkavieras, ensi kertaa kai avasit palstan eteesi.

"teeskennellessäsi adventistia."

Jos minusta joskus tulisi adventisti, niin tulisi kokosydäminen sellainen. Ei semmoista, mikä sinä olet
        ollut, kun vielä olet ollut adventisti.

"" Helinällä ei muuten ole mitään kaunaa adventisteja kohtaan muuten kuin sinun mielikuvituksessasi. ""

Ei varmaankaan, mutta hän puhelimessa totesi olevansa päähänpotkittu adventisti sillä lailla kuin ne
        norjalaiset endtime.net sivustojen alullepanijat. Hänellä ei tietenkään ole kaunaa, mutta kokee olleensa
        päähänpotkittu, kun vielä kävi seurakunnassa. Kaunaa häntä vastaan siis ilmeisesti oli joillakin siellä.
        Ja eri linjoilla hän joka tapauksessa on adventistien kanssa, koskapa allekirjoittaa nuo endtime.net sivut,
        joita adventtiliike ei tunnusta omakseen lainkaan, erityisesti tri Flinkiltä olen saanut sellaista tietoa.
        Että sivusto olisi ns. änkyräadventistien opinahjo. Eri linjoilla, eri linjoilla ...

" Niiltä fiksuilta adventisteiltako sait kaikki valheelliset tietosi esim. piirimme kokoontumispaikasta,
        seremonioista yms. soopasta? "" (25.11.10)

Niin että kyllä Helinän mukaan Adventtikirkossa on paljon soopaa, sanot sinä mitä hyvänsä asiasta!
        Voi olla että hän puhuukin jostain omasta piiristä, mutta minä en sellaisesta mitään tiedä enkä utele.
        Jos jostain syystä joskus semmoisessa pääsisin käväisemään, niin osaan toki käyttäytyä, enkä ole minkään
        tahon vasikka. Olen ollut aivan ihanassa ex-adventistien ja avarakatseisten adventistien yhteisessä piirissä (ei täälläpäin) ja kaikki me eri käsityksistä huolimatta osasimme nauttia hengen yhteydestä.

Mutta mitä tulee kiistelyyn endtime.net sivuista, niin kunnioituksesta suurenmoista naista kohtaan en enää
        viitsi ainakaan tällä palstalla asiaa revitellä. Varsinkin kun Helinä itse ei jostain syystä tänne kirjoita.
        Välikäsien kautta kulkeva tiedotus tiedetään - se on epätiedotusta. Ehkä tulee meilattua joskus näistä
        asioista Helinän kanssa, kun nyt sitten vihdoinkin on jonkinasteinen yhteys luotu. Siunausta Helinälle!

Antti

• kuokkavieras
        AnttiVKantola kirjoitti:

"Kyllä sinä, Antti, olet pilkannut Helinä Jokista tällä palstalla"

Et sitten löytänyt YHTÄKÄÄN esimerkkiä sellaisesta!!!
        Ja miten olisit voinutkaan, kun olet satunnainen kuokkavieras, ensi kertaa kai avasit palstan eteesi.

"teeskennellessäsi adventistia."

Jos minusta joskus tulisi adventisti, niin tulisi kokosydäminen sellainen. Ei semmoista, mikä sinä olet
        ollut, kun vielä olet ollut adventisti.

"" Helinällä ei muuten ole mitään kaunaa adventisteja kohtaan muuten kuin sinun mielikuvituksessasi. ""

Ei varmaankaan, mutta hän puhelimessa totesi olevansa päähänpotkittu adventisti sillä lailla kuin ne
        norjalaiset endtime.net sivustojen alullepanijat. Hänellä ei tietenkään ole kaunaa, mutta kokee olleensa
        päähänpotkittu, kun vielä kävi seurakunnassa. Kaunaa häntä vastaan siis ilmeisesti oli joillakin siellä.
        Ja eri linjoilla hän joka tapauksessa on adventistien kanssa, koskapa allekirjoittaa nuo endtime.net sivut,
        joita adventtiliike ei tunnusta omakseen lainkaan, erityisesti tri Flinkiltä olen saanut sellaista tietoa.
        Että sivusto olisi ns. änkyräadventistien opinahjo. Eri linjoilla, eri linjoilla ...

" Niiltä fiksuilta adventisteiltako sait kaikki valheelliset tietosi esim. piirimme kokoontumispaikasta,
        seremonioista yms. soopasta? "" (25.11.10)

Niin että kyllä Helinän mukaan Adventtikirkossa on paljon soopaa, sanot sinä mitä hyvänsä asiasta!
        Voi olla että hän puhuukin jostain omasta piiristä, mutta minä en sellaisesta mitään tiedä enkä utele.
        Jos jostain syystä joskus semmoisessa pääsisin käväisemään, niin osaan toki käyttäytyä, enkä ole minkään
        tahon vasikka. Olen ollut aivan ihanassa ex-adventistien ja avarakatseisten adventistien yhteisessä piirissä (ei täälläpäin) ja kaikki me eri käsityksistä huolimatta osasimme nauttia hengen yhteydestä.

Mutta mitä tulee kiistelyyn endtime.net sivuista, niin kunnioituksesta suurenmoista naista kohtaan en enää
        viitsi ainakaan tällä palstalla asiaa revitellä. Varsinkin kun Helinä itse ei jostain syystä tänne kirjoita.
        Välikäsien kautta kulkeva tiedotus tiedetään - se on epätiedotusta. Ehkä tulee meilattua joskus näistä
        asioista Helinän kanssa, kun nyt sitten vihdoinkin on jonkinasteinen yhteys luotu. Siunausta Helinälle!

Antti

Yhtäkään esimerkkiä? Johan toki tuo sinun aloituksesikin oli selvää pilkantekoa Helinästä. Mitä ihmettä teidän yksityispuhelunne kuuluu väritellen kertoa kaikille palstan lukijoille? Hän ei kirjoittele täällä sinusta. Miksi sinun tarvitsee häntä retostella täällä jatkuvasti?

• kuokkavieras kirjoitti:

Yhtäkään esimerkkiä? Johan toki tuo sinun aloituksesikin oli selvää pilkantekoa Helinästä. Mitä ihmettä teidän yksityispuhelunne kuuluu väritellen kertoa kaikille palstan lukijoille? Hän ei kirjoittele täällä sinusta. Miksi sinun tarvitsee häntä retostella täällä jatkuvasti?

" Hän ei kirjoittele täällä sinusta. Miksi sinun tarvitsee häntä retostella täällä jatkuvasti? "

Oletpa ärhäkkä pistämään nokkasi tuiki tuntemattomain asioihin ja olet silti vain satunnainen kuokkavieras!
        Mutta minulla ei ole mitään sitä vastaan, että Helinä kirjoittaa minusta blogissaan minun tietämättä siitä.
        En ole herkkähipiäinen pumpulissa kasvatettu änkyrä, kuten sinä näköjänsä.

http://helinajokinen.blogspot.com/2010/03/ehjeh-ehyeh_06.html

Herra siunatkoon ja varjelkoon vitsallaan ja sauvallaan - armossaan ja totuudessa - Helinää!
        Antti

• kuokkavieras
        AnttiVKantola kirjoitti:

" Hän ei kirjoittele täällä sinusta. Miksi sinun tarvitsee häntä retostella täällä jatkuvasti? "

Oletpa ärhäkkä pistämään nokkasi tuiki tuntemattomain asioihin ja olet silti vain satunnainen kuokkavieras!
        Mutta minulla ei ole mitään sitä vastaan, että Helinä kirjoittaa minusta blogissaan minun tietämättä siitä.
        En ole herkkähipiäinen pumpulissa kasvatettu änkyrä, kuten sinä näköjänsä.

Herra siunatkoon ja varjelkoon vitsallaan ja sauvallaan - armossaan ja totuudessa - Helinää!
        Antti

Katsos, enhän minä olisi pistänyt nokkaani teidän asioihinne, ellet sinä itse olisi kirjoittanut niitä tänne avoimelle palstalle kaikkien suomenkieltä osaavien nähtäväksi.

Jos ei sinulla ole mitään sitä vastaan, että Helinä sinusta kirjoittaa blogissaan, niin miksi sitten mainita koko asiaa?

• Mielenkiinnosta lähdin jäljittelemään tämän Helinän repliikin mysteeriä:
      ""Mistä olet keksinyt minun edustavan jotakin sunnuntailiikettä?"
      Ja kyllä Helinä kehottikin etsimään hänen bloginsa.

Varmaankin olen sitten joskus esittänyt palstalla hänelle KYSYMYKSEN aiheesta - että edustaako ehkä.
      Koskapa asia on kytenyt pinnan alla niin, että oikein tapetille on täytynyt kysymykseni laittaa.
      Vaan miksei ole palstalla vastannut minulle, vaan on kantanut tuskaa kysymyksen johdosta ja kaikille
      muille paitsi minulle - on vastannut. Eräällä nettisivulla näyttää lukevan kysymykseni eräässä muodossa.
      Ja siellä lukee myös että "Kaivaten odotan". Odottanee lisäkysymystä tai käyntiäni blogissaan näkemässä
      hänen vastauksensa minulle? Helinä on käynyt katsomassa kysymykseni, mutta vastannut ihan muualla!?
      No, tänään tekstiviestissä totesin etten kuvittele häntä sunnuntailiikkeen johdossa, en lainkaan.
      Tiedän varsin hyvin että hän edustaa endtime.net sivustoja, jotka ovat kaikkea muuta kuin sunnuntaita.

Sillä sivulla oli myös viittaus:

1.Kor.13:12
      Nyt katselemme vielä kuin kuvastimesta, kuin arvoitusta, mutta silloin näemme kasvoista kasvoihin.
      Nyt tietoni on vielä vajavaista, mutta kerran se on täydellistä, niin kuin Jumala minut täydellisesti tuntee.

JOTEN vaikka kuinka inhottavat nuo endtime.net sivustot ovatkin, niin tuon lauantaina 6. maaliskuuta 2010
      laitetun sanankohdan (blogiin) kunnioittamisen vuoksi en taida haluta enää peistä taittaa mokomasta sivustosta.
      Sitäpaitsi en kykene yhdistämään sitä sivustoa tuohon kauniiseen naiseen, vaikka hänen nimensä komeilee
      ainakin yhden sivun alariveissä. ( http://www.endtime.net/finsk/KbK.htm )

Kunnioituksesta kaunista voimakaspiirteistä ja paljon hyviä harrastuksia ja tärkeän työn omaavaa
      naista kohtaan, ei antilla taida olla kanttia jatkaa kinaa oppikysymyksistä, jotka eivät edes liity ihmeemmin Raamattuun ja pelastukseen, vaan on kyse mielipiteistä:
      kumpi on kivempi, sunnuntai vai lauantai. Kumpikin päivä kuitenkin on lävitse käytävä ja juhlan tuntu arkeen saadaan niihin vain sisäisen tuntemuksen kautta.

Antti

• kuokkavieras

Mielenkiintoisia nuo endtime-sivustot ja tuo helinäjokisen blogi. Ihmisen ulkonäöllähän nyt ei ole mitään merkitystä, mutta kirjoittaa hän osaa, todella kiinnostavasti.

Sinun jurinasi taas... no, olkoon.

Mielenkiintoisia nuo endtime-sivustot ja tuo helinäjokisen blogi. Ihmisen ulkonäöllähän nyt ei ole mitään merkitystä, mutta kirjoittaa hän osaa, todella kiinnostavasti.

Sinun jurinasi taas... no, olkoon.

Kuokkija:
        "" Mielenkiintoisia nuo endtime-sivustot ja tuo helinäjokisen blogi.
        Ihmisen ulkonäöllähän nyt ei ole mitään merkitystä,
        mutta kirjoittaa hän osaa, todella kiinnostavasti. ""

Kaikenkarvaisia meitä ihmisiä on nääs.
        Minuun teki heti vaikutuksen Helinän
        suloinen kauneus ja ammattitaitoinen
        kuva lumilinnan raunioista.

Helinä ei ole kirjoittanut kauniita endtime.net sivustoja, vaan kääntänyt.
        Luepa jatkossa tarkemmin, norjalaisia sinun on niistä kiittäminen.
        Olisi kiva jos norjalaiset ja Helinä niissä sivustoissa myös esittäytyisivät.
        Ettei luultaisi adventistien sivuiksi niitä. Kun norjalaiset ja Helinä eivät
        käsittääkseni pidä siitä ollenkaan, että niistä sivuista Adventtikirkkoa
        kiiteltäisiin.

"" ulkonäöllähän nyt ei ole mitään merkitystä ""

Jos mies (poikanen?) sanoo, ettei edes naisen ulkonäöllä ole MITÄÄN
        merkitystä, niin eikö sinulla ole kokemusta vielä, miten siinä käy?
        Se on ainakin Luojan halveksimista PAHIMMILLAAN ja myös naiseuden.

Siunausta Helinä Jokisen elämään!
        Antti

• kuokkavieras
        AnttiVKantola kirjoitti:

Kuokkija:
        "" Mielenkiintoisia nuo endtime-sivustot ja tuo helinäjokisen blogi.
        Ihmisen ulkonäöllähän nyt ei ole mitään merkitystä,
        mutta kirjoittaa hän osaa, todella kiinnostavasti. ""

Kaikenkarvaisia meitä ihmisiä on nääs.
        Minuun teki heti vaikutuksen Helinän
        suloinen kauneus ja ammattitaitoinen
        kuva lumilinnan raunioista.

Helinä ei ole kirjoittanut kauniita endtime.net sivustoja, vaan kääntänyt.
        Luepa jatkossa tarkemmin, norjalaisia sinun on niistä kiittäminen.
        Olisi kiva jos norjalaiset ja Helinä niissä sivustoissa myös esittäytyisivät.
        Ettei luultaisi adventistien sivuiksi niitä. Kun norjalaiset ja Helinä eivät
        käsittääkseni pidä siitä ollenkaan, että niistä sivuista Adventtikirkkoa
        kiiteltäisiin.

"" ulkonäöllähän nyt ei ole mitään merkitystä ""

Jos mies (poikanen?) sanoo, ettei edes naisen ulkonäöllä ole MITÄÄN
        merkitystä, niin eikö sinulla ole kokemusta vielä, miten siinä käy?
        Se on ainakin Luojan halveksimista PAHIMMILLAAN ja myös naiseuden.

Siunausta Helinä Jokisen elämään!
        Antti

Niin. Minä nyt olen yksi niitä harvoja, jotka arvostavat ihmisessä (myöskin naisissa) sisäistä kauneutta enemmän kuin ulkoista. Minulle ulkonäöllä ei todellakaan ole mitään merkitystä. Ja miten niin "Luojan halveksumista". Luoja hän on luonut teidät vähemmän kauniitkin, eikö. Vai kuka sinun Luojasi on?

Niin. Minä nyt olen yksi niitä harvoja, jotka arvostavat ihmisessä (myöskin naisissa) sisäistä kauneutta enemmän kuin ulkoista. Minulle ulkonäöllä ei todellakaan ole mitään merkitystä. Ja miten niin "Luojan halveksumista". Luoja hän on luonut teidät vähemmän kauniitkin, eikö. Vai kuka sinun Luojasi on?

Jospa lopultakin tutustuisit Helinän blogeihin ja luulenpa ettet ole koskaan vilkaissut edes endtime.net

http://helinajokinen.blogspot.com/
        kultaomenia.blogspot.com
        helimarja.blogspot.com

"" Minulle ulkonäöllä ei todellakaan ole mitään merkitystä.
        Ja miten niin "Luojan halveksumista".
        Luoja hän on luonut teidät vähemmän kauniitkin, eikö. ""

Joka kunnioittaa Luojaa, ei puhu pilkkaa toisia vähemmän kauniiksi.
        Ja se on tekopyhyyttä, jos väität että sinulle näkyvä kauneus ei merkitse
        yhtään mitään ja kuitenkin sisäinen kauneus mukamas paljonkin.
        Joka näkee sisäisen kauneuden, se näkee silmilläänkin kauniina.

Kathryn Kuhlman kertoi isästään, jonka vaimo ei osannut laittaa ruokaa, mutta aina yritti.
        Mies rakasti vaimon laittamaa ruokaa ja piti sitä parhaana ateriana siksi että se oli hänen
        vaimonsa tekemää. Se maistui paremmalta kuin minkään tasokkaan ravintolan sapuskat.
        Näinhän se on. Kun minun naiseni laittaa minulle ruokaa, ei kukaan toinen pysty parempaan.
        Jos näkee sisäisen kauneuden, osaa arvostaa ulkonäköäkin.

• kuokkavieras
        AnttiVKantola kirjoitti:

Jospa lopultakin tutustuisit Helinän blogeihin ja luulenpa ettet ole koskaan vilkaissut edes endtime.net

http://helinajokinen.blogspot.com/
        kultaomenia.blogspot.com
        helimarja.blogspot.com

"" Minulle ulkonäöllä ei todellakaan ole mitään merkitystä.
        Ja miten niin "Luojan halveksumista".
        Luoja hän on luonut teidät vähemmän kauniitkin, eikö. ""

Joka kunnioittaa Luojaa, ei puhu pilkkaa toisia vähemmän kauniiksi.
        Ja se on tekopyhyyttä, jos väität että sinulle näkyvä kauneus ei merkitse
        yhtään mitään ja kuitenkin sisäinen kauneus mukamas paljonkin.
        Joka näkee sisäisen kauneuden, se näkee silmilläänkin kauniina.

Kathryn Kuhlman kertoi isästään, jonka vaimo ei osannut laittaa ruokaa, mutta aina yritti.
        Mies rakasti vaimon laittamaa ruokaa ja piti sitä parhaana ateriana siksi että se oli hänen
        vaimonsa tekemää. Se maistui paremmalta kuin minkään tasokkaan ravintolan sapuskat.
        Näinhän se on. Kun minun naiseni laittaa minulle ruokaa, ei kukaan toinen pysty parempaan.
        Jos näkee sisäisen kauneuden, osaa arvostaa ulkonäköäkin.

Niin, mutta ei kaikissa ihmisissä näy sitä sisäistä kauneutta.

Miksi sitten sanoa jotain ihmistä kauniiksi, jos ei toista saa sanoa vähemmän kauniiksi? Jos kerran kaikki Jumalan luomat ovat yhtä kauniita, niin miksi sitten mainita ulkonäöstä mitään?

Niin, mutta ei kaikissa ihmisissä näy sitä sisäistä kauneutta.

Miksi sitten sanoa jotain ihmistä kauniiksi, jos ei toista saa sanoa vähemmän kauniiksi? Jos kerran kaikki Jumalan luomat ovat yhtä kauniita, niin miksi sitten mainita ulkonäöstä mitään?

Vakituinen kuokkavieras viisastelee:
        " Jos kerran kaikki Jumalan luomat ovat yhtä kauniita, niin miksi sitten mainita ulkonäöstä mitään? "

Mutta ei todellakaan kaikki ole yhtä kauniita vaan toinen on kauniimpi toista.
        Ja toinen jalompi toista. Ja toinen armoitetumpi toista.

Ja toinen parempi toista:

Fil. 2:3
        ettekä tee mitään itsekkyydestä tai turhan kunnian pyynnöstä,
        vaan että nöyryydessä pidätte toista parempana kuin itseänne.

MEITÄ ON MONEKSI

Room. 9:21
        Vai eikö savenvalajalla ole valta tehdä samasta savensa seoksesta toinen astia jaloa,
        toinen halpaa käyttöä varten?

2. Tim. 2:20
        Mutta suuressa talossa ei ole ainoastaan kulta-ja hopea-astioita, vaan myös puu-ja saviastioita,
        ja toiset ovat jaloa, toiset halpaa käyttöä varten.

2. Tim. 2:21
        Jos nyt joku puhdistaa itsensä tämänkaltaisista, tulee hänestä astia jaloa käyttöä varten,
        pyhitetty, isännälleen hyödyllinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmis.

• Vinkin saatuani Helinältä, vierailin hänen blogeissaan - kirjoittaa mm:

"Helinä Jokinen ja endtime.net on saanut siellä pyyhkeitä ties kuinka kauan. Kovaäänisin vastustaja vaati minulta endtime.net-sivuston purkamista, vaikka minä en ole vastuussa siitä ollenkaan." http://kultaomenia.blogspot.com/

Vastasin sinne:

"" Tietenkään HJ ei ota vastuuta endtime.net (fi)
      sivustoista, vaikka yhtyy niihin ja on signeeraaja.
      Mutta adventtikirkko ei edes voisi ottaa vastuuta niistä, koska sanoutuu irti niistä.
      Paholaisenkaan päälle emme voi sälyttää sivustoja, sillä sillä ei ole hartioita, joilla
      voisi vastuuta kantaa.
      On omituista että HJ tukee vihantäyteisiä sivuja, vaikka itse opettaa rakkaudellisesti.
      Toteaa Antti ""

Näyttää Helinä jo maaliskuusta asti vastailleen minulle tämän palstan viesteihin omaan blogiinsa.
      Mutta yksityisiin palstoihin ei kannata pidemmän päälle mennä keskustelemaan, sillä ei-toivotut
      viestit on aivan liian helppo poistaa.

Näyttää Helinä olevan kova tuomitsemaan Jumalan nimissä ja perusteluna tai lupana tuomitsemiselle
      näyttää olevan hokema "Älkää tuomitko!"

Voin aika ajoin käydä siellä katsomassa ja tuoda tänne keskusteltavaksi räikeimpiä tuomioita.
      Adventismi saa siellä erityisesti rökitystä, adventtijohto. Outoa että Helinä tuomitsee hänen
      nimensä yhdistämisestä endtime.net sivustoihin, vaikka ne ovat hänen signeeraamansa ja kai
      kääntämänsä ja häneltä kirjalliset traktaattiversiot tilataan, vaikkapa jouluaattona jaettavaksi
      postiluukkuihin. Joulurauhan julistukseksi kenties? Onko yhteiskunta mennyt niin alas, ettei
      kukaan ole enää mistään tekemisistään vastuussa? Onko pedonaika jo ovella?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      175
      1550
    2. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      56
      1235
    3. puukkotappelu-keskella-tieta

https://www.paivanlehti.fi/puukkotappelu-keskella-tieta-kohta-toinen-miehista-makasi-elottomana-maassa/ Poliisi sai klo
      Rovaniemi
      13
      1211
    4. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      51
      1101
    5. Missä Martina miehineen?

Onko tämä v. 2009 Turhin julkkis unohdettu nyt vallan? Mistä nyt tulee rahaa, kun ketään ei kiinnosta? Tähänkö päättyi M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      193
      1074
    6. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      61
      972
    7. Onko enää rakkaudentunteita

Minua kohtaan?
      Ikävä
      51
      752
    8. Skandaali on persujen vaaliromahdus, ei jonkun metsän kaataminen

Huvittaa kuinka persut yrittävät saada heidän omasta skandaalistaan huomion aivan toisaalle. Persut ovat huonoja häviäm
      Maailman menoa
      252
      737
    9. Miten pääsisin vielä tutustumaan sinuun?

Tekisi mieli etsiä sinut facebookista ja laittaa viestiä, se vaan olisi vähän noloa mutta silti haluaisin kokeilla. Siel
      Ikävä
      33
      730
    10. Haluatko sä enää

Mun kans mitään? ❤️ on ikävä
      Ikävä
      37
      712
    Aihe