Ensimmäisenä adventtisunnuntaina 28.11.10 ihana viesti Helinältä:
"Hyvää sunnuntai-aamua Antille.
Oletko tullut ajatelleeksi, että Saatana on suurin PETO ja että hänen päivänsä
on AINA OLLUT sunnuntai eli auringonpäivä.
Tämä pedonmerkki ON OLLUT OLEMASSA AINA HÄNEN KAPINANSA ALUSTA SAAKKA.
Rauhallista päivän jatkoa. Hj."
Jotkut sanovat ettei naisesta ole opettajaksi, mutta kyllä ainakin Helinä osaa opettaa ainakin miehiä!
Sunnuntai pedonmerkkinä jo heti saatanan langettua taivaassa, ennen luomista ja katoavaisten aikojen alkua. Kun puhelimessa totesin Helinälle, että jo vuodesta 321:kö on ollut su pedonmerkki, niin Helinä
kiivaasti vastasi, ettei siellä endtime.net sivuilla sellaista sanota. Tuosta viestistä sitten sain lukea, että
on ollut verrattomasti ennen vuotta 321 jKr. Joten Helinänkin mielestä ylifariseus_1 on ihan väärässä!
Kun ihmiset sitten eri puolilla maatamme lueskelevat kyseisiä traktaatteja, joita Helinän mukaan menee
paljon, herää heillä tietysti kysymyksiä ja ainoa osoite, mistä voivat lisätietoa kysellä, on Helinä.
No, yksin ei jaksaisi niin paljon, mutta kyllä Helinä on maininnut heidät monikossakin - avustajia riittää.
Tämmöisen vastauksen minä sitten sain pedonmerkkiasiaan, että on ollut saatanan lankeamisesta saakka.
"Hänen (saatanan) päivänsä on aina ollut auringonpäivä" (Sun Day)
En käsitä tuota teologiaa, sillä silloinhan Herran sapatti olisi kuun päivä, nimittäin Saturnuksen (Saturday).
Mutta tosi adventistit eivät opeta että sunnuntai olisi saatanan päivä, vaan sanovat, että sunnuntai on
eräänlainen paavinvallan merkki ja siitä muodostuu pedonmerkki, kun paavi, heidän mielestään, pedon
vääränä profeettana saa aikaan sunnuntaipakon koko maailmaan JA SAPATTI KIELLETÄÄN. Aika näyttää miten on.
On Helinällä toinenkin puoli, se parempi (?), kiitos Herralle!
Kristittyjen yhteyden luomisessa hän on yhtä lailla avainhenkilö
kuin erottelemisessa! -->
http://www.kuntsari.fi/artikkelit/Toukokuu97/KakeJaHelina.html
Hj: su pedonmerkki jo ennen luomista !
17
296
Vastaukset
- alex-kasi
Tottakai auringon palvojia on ollut ennen kuin heidän oppejaan ja tapojaan sekoiettiin kristinuskoon - joskus 325 luvulla. Siitähän täällä on kirjoittettu vaikka kuinka monta kertaa - yritä Antti lukea mitä ihmiset kirjoittavat ja jätä ne omat olettamukset vähän vähemmälle.
alex :)- Aurinko päivä
Kukas nyt ei auringoa palvoisi, ja sitä tekee alex ja sitä tekee antti niinkuin kaikki, lähes koko maapallon ihmiset! Mutta pohjois-eurooppalaisille se on rajoitettua vuoden pimeimpänä aikana, mutta silti se on kaiken elämän lähde meille ihmisille, tällä pienellä Tellus planeetallamme. Jotta miksi palvoa tuntematonta jumalaa ja lauantaita, kun meillä on näkyvä jumala Aurinko kaiken elämän lähde! Minä ainakin palvon aurinkoa, viihdyn erittäin mielelläni varsinkin sinä vuoden aikana jolloin Hänen rakastava lämpö kohdituu suoraan maaemoon jakaen lämpöään ja rakkauttaan koko elävää luomakuntaa kohden hellästi. Kyllä sellaista Jumalaa kannattakkin palvoa sunday.
Aurinko päivä kirjoitti:
Kukas nyt ei auringoa palvoisi, ja sitä tekee alex ja sitä tekee antti niinkuin kaikki, lähes koko maapallon ihmiset! Mutta pohjois-eurooppalaisille se on rajoitettua vuoden pimeimpänä aikana, mutta silti se on kaiken elämän lähde meille ihmisille, tällä pienellä Tellus planeetallamme. Jotta miksi palvoa tuntematonta jumalaa ja lauantaita, kun meillä on näkyvä jumala Aurinko kaiken elämän lähde! Minä ainakin palvon aurinkoa, viihdyn erittäin mielelläni varsinkin sinä vuoden aikana jolloin Hänen rakastava lämpö kohdituu suoraan maaemoon jakaen lämpöään ja rakkauttaan koko elävää luomakuntaa kohden hellästi. Kyllä sellaista Jumalaa kannattakkin palvoa sunday.
Steinerlaisuudessa on paljon hyvääkin ja se on oivaltanut kunnioittaa luomistyötä
ja sen kruunua joka on auringonvalo.
Ei minullakaan ole varaa heristää nyrkkiä auringolle tai laittaa huppua päähän,
ettei se minua näkisi. Sillä voi minua, ellei aurinko minua näe ja hymyile minulle.
Ja kyllä Raamattu selvästi sanoo Jumalan luoneen auringon.
Saatana ei tietääkseni edes osaa mitään luoda. Kuunvaloa ehkä osaa lainata
- auringonvaloa kuun kautta, keskiyön aikaan tasan tarkkaan.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Steinerkoulu- uteljas
AnttiVKantola kirjoitti:
Steinerlaisuudessa on paljon hyvääkin ja se on oivaltanut kunnioittaa luomistyötä
ja sen kruunua joka on auringonvalo.
Ei minullakaan ole varaa heristää nyrkkiä auringolle tai laittaa huppua päähän,
ettei se minua näkisi. Sillä voi minua, ellei aurinko minua näe ja hymyile minulle.
Ja kyllä Raamattu selvästi sanoo Jumalan luoneen auringon.
Saatana ei tietääkseni edes osaa mitään luoda. Kuunvaloa ehkä osaa lainata
- auringonvaloa kuun kautta, keskiyön aikaan tasan tarkkaan.
http://fi.wikipedia.org/wiki/SteinerkouluTämä pedonmerkki ON OLLUT OLEMASSA AINA HÄNEN KAPINANSA ALUSTA SAAKKA.
Meillä ompi vain antin tulkinta Helinän mielipiteistä. Olisin uteljas kuulemaan Helinältä, millaisia kysymyksiä ihmiset esittävät, kun lukevat niitä lehtiä. Varmaan tulee paljon
kirjeitä, joissa ihmetellään, että saako sunnuntaina käydä kirkossa vai ei. Ja mitä Helinä
ajattelee Adventtikirkosta, miten kirkon pitäisi ryhdistäytyä, mitä hättää pois. Ja miksei
hän, Helinä, ole ryhtynyt adventistipastoriksi, kun noin aktiivinen on sentään.
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9486993/46901171
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9497057/46965790 Raamattu:
Sananl. 25:11 Kultaomenoita hopeamaljoissa ovat oikeaan aikaan lausutut sanat.
Hj. blolgissaan:
Jumala tietää, että seurakunnasta lähteminen ei merkitse selän kääntämistä Jumalalle!
Jumala näkee "salatuimpaan saakka" ja hän tietää, mitä kunkin ihmisen sydämessä on.
Minä en lähtenut adventtisrk:sta mutta eräästä muusta kauan sitten ja kipuilua kesti
parisen vuotta - lähinnä taistelua katkeruuden voittamisen suhteen. Joskus on henk.koht.
syistä väistämätöntä lähteä, mutta Jmalan armo on kaikkialla läsnä. Ei häntä muissakaan
asioissa voi paeta ...
Ps. 139:8 Vaikka nousisin taivaaseen, sinä olet siellä, vaikka tekisin vuoteeni tuonelaan, sielläkin sinä olet.
Jumalan ainoa oikea nimi on EHJEH Helinän blogin mukaan ...
"On totta, että on olemassa vain yksi tetragrammaton, joka ilmoittaa oikean Jumalan nimen,
mutta se tetragrammaton EI OLE יהוה (Jahve/Jehova) vaan אהיה (EHJEH)!"
( http://kultaomenia.blogspot.com/2010/11/vakinaista.html )
Tuohon viisauteen lisäisin, että kerran Jumalakin tulee saamaan uuden nimen ja sen tietää vain Hän itse!
Ilm. 19:12
Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja hänen päässään oli monta kruunua,
ja hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse,
Ei minun viisauteni yllä näin pitkälle kuin Helinä Jokisen avoin viisaus kaikkialle maailmaan näkyvässä blogissaan, ei järkeni osaa tähän sentään yhtyä, mutta enhän olekaan nainen:
"" Minusta näyttää nyt täysin ilmeiseltä, että (יהוה ) Jahve/Jehova-tetragrammaton on taottu "Okkultismin Pajassa"! Vihjeen siitä antaa jo se seikka, että tetragrammatonia יהוה kutsutaan okkultistisissa lähteissä nimellä "kauhea tetragrammaton". ""
Helinän oma johtopäätös tutkimuksistaan sanojen maailmassa:
"Kolminaisuus ja Jahve/Jehova on luotu yksinomaan tukemaan Saatanan kapinaa
ja inhimillisten vallanpitäjien maallista (= sekä uskonnollista että poliittista) valtaa!"
Naisimmeisillä, kuten Helinällä ja Riitalla, näyttää olevan yleensäkin semmoinen vauhti päällä
johtopäätöksiä tehdessään, että siinä mies jähmettyy ihan paikalleen ja menee kananlihalle.
Toki minullakin sentään on kondiksessa kysymys yhdestä Jumalasta. Olen aina ankkuroinut tähän yhteen:
Jes. 9:6 (9:5)
Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus,
ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.
Adventtiterveisin,
Antti- eikös vain?
uteljas kirjoitti:
Tämä pedonmerkki ON OLLUT OLEMASSA AINA HÄNEN KAPINANSA ALUSTA SAAKKA.
Meillä ompi vain antin tulkinta Helinän mielipiteistä. Olisin uteljas kuulemaan Helinältä, millaisia kysymyksiä ihmiset esittävät, kun lukevat niitä lehtiä. Varmaan tulee paljon
kirjeitä, joissa ihmetellään, että saako sunnuntaina käydä kirkossa vai ei. Ja mitä Helinä
ajattelee Adventtikirkosta, miten kirkon pitäisi ryhdistäytyä, mitä hättää pois. Ja miksei
hän, Helinä, ole ryhtynyt adventistipastoriksi, kun noin aktiivinen on sentään.
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9486993/46901171
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9497057/46965790Antti se yrittää nyt nimimerkillä ja toisella saada Helinän tänne. Taitanu alkaa vielä hormoonit hyrräämään vanhalla miehellä. Tuo uteljashan on tunnetusti yksi sinun puskis-nikkejäsi.
- alex-kasi
AnttiVKantola kirjoitti:
Raamattu:
Sananl. 25:11 Kultaomenoita hopeamaljoissa ovat oikeaan aikaan lausutut sanat.
Hj. blolgissaan:
Jumala tietää, että seurakunnasta lähteminen ei merkitse selän kääntämistä Jumalalle!
Jumala näkee "salatuimpaan saakka" ja hän tietää, mitä kunkin ihmisen sydämessä on.
Minä en lähtenut adventtisrk:sta mutta eräästä muusta kauan sitten ja kipuilua kesti
parisen vuotta - lähinnä taistelua katkeruuden voittamisen suhteen. Joskus on henk.koht.
syistä väistämätöntä lähteä, mutta Jmalan armo on kaikkialla läsnä. Ei häntä muissakaan
asioissa voi paeta ...
Ps. 139:8 Vaikka nousisin taivaaseen, sinä olet siellä, vaikka tekisin vuoteeni tuonelaan, sielläkin sinä olet.
Jumalan ainoa oikea nimi on EHJEH Helinän blogin mukaan ...
"On totta, että on olemassa vain yksi tetragrammaton, joka ilmoittaa oikean Jumalan nimen,
mutta se tetragrammaton EI OLE יהוה (Jahve/Jehova) vaan אהיה (EHJEH)!"
Tuohon viisauteen lisäisin, että kerran Jumalakin tulee saamaan uuden nimen ja sen tietää vain Hän itse!
Ilm. 19:12
Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja hänen päässään oli monta kruunua,
ja hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse,
Ei minun viisauteni yllä näin pitkälle kuin Helinä Jokisen avoin viisaus kaikkialle maailmaan näkyvässä blogissaan, ei järkeni osaa tähän sentään yhtyä, mutta enhän olekaan nainen:
"" Minusta näyttää nyt täysin ilmeiseltä, että (יהוה ) Jahve/Jehova-tetragrammaton on taottu "Okkultismin Pajassa"! Vihjeen siitä antaa jo se seikka, että tetragrammatonia יהוה kutsutaan okkultistisissa lähteissä nimellä "kauhea tetragrammaton". ""
Helinän oma johtopäätös tutkimuksistaan sanojen maailmassa:
"Kolminaisuus ja Jahve/Jehova on luotu yksinomaan tukemaan Saatanan kapinaa
ja inhimillisten vallanpitäjien maallista (= sekä uskonnollista että poliittista) valtaa!"
Naisimmeisillä, kuten Helinällä ja Riitalla, näyttää olevan yleensäkin semmoinen vauhti päällä
johtopäätöksiä tehdessään, että siinä mies jähmettyy ihan paikalleen ja menee kananlihalle.
Toki minullakin sentään on kondiksessa kysymys yhdestä Jumalasta. Olen aina ankkuroinut tähän yhteen:
Jes. 9:6 (9:5)
Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus,
ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.
Adventtiterveisin,
Anttiettä Poika teki Isän tahdon kaikessa, että itsestään hän ei tehnyt mitään.. joten yksi on kaikkiviisaan Jumalan tahto - oikeudenmukaisuus, rakkaus ja rauha maan päälle..
alex :) - uteljas
eikös vain? kirjoitti:
Antti se yrittää nyt nimimerkillä ja toisella saada Helinän tänne. Taitanu alkaa vielä hormoonit hyrräämään vanhalla miehellä. Tuo uteljashan on tunnetusti yksi sinun puskis-nikkejäsi.
Mooses oli uteljas. Anttikin on terveellä tavalla uteljas, kun tahtoo tietää, kuka ottaa vastuun ja antaa
pyydettäessä lisäselvityksiä koskien entdime.net kirjoituksia, 9 traktaattia. Anttihan saikin sitten selville,
kuka on vastuussa, vaikka kyseinen henkilö ei nähtävästi suostu olemaan vastaava tekstin suhteen, vaan
katsoo norjalaisen pariskunnan olevan yksin tein vastuussa suomalaisestakin tekstistä sekä jakamisesta.
Eiköhän endtime.net asiaa ole jo puitu riittävästi. Adventtikirkko on heitin mielestä luopumuksen tilassa
ja heillä on sisäinen pakko siitä syystä levittää niitä endtime.net opetuksia. Olisin uteljas tietämään, josko
he värväävät sitten herättämiään adventisteja ja muita tähän kilpailevaan jäännökseen =
http://www.spaup.org/
http://paimensauva.wordpress.com/
uteljas tietämään .. tämäkö jäännös kelpaisi norjalaisille ja muille endtime.net uskoville - uteljas
alex-kasi kirjoitti:
että Poika teki Isän tahdon kaikessa, että itsestään hän ei tehnyt mitään.. joten yksi on kaikkiviisaan Jumalan tahto - oikeudenmukaisuus, rakkaus ja rauha maan päälle..
alex :)Minusta näyttää nyt täysin ilmeiseltä, että (יהוה ) Jahve/Jehova-tetragrammaton on taottu "Okkultismin Pajassa"! Vihjeen siitä antaa jo se seikka, että tetragrammatonia יהוה kutsutaan okkultistisissa lähteissä nimellä "kauhea tetragrammaton".
Kolminaisuus ja Jahve/Jehova on luotu yksinomaan tukemaan Saatanan kapinaa
ja inhimillisten vallanpitäjien maallista (= sekä uskonnollista että poliittista) valtaa!
Eiks jeh että Jumalan ainoa oikea nimi on Ehyeh, EHJEH, siitähän juontuilee tämä, että EHYELLÄ sydämellä
pitää häntä palveleman. Ja tietysti myöskin Elleniä, joka oikein (v)äännettynä muistuttaa Jumalan nimeä. alex-kasi kirjoitti:
että Poika teki Isän tahdon kaikessa, että itsestään hän ei tehnyt mitään.. joten yksi on kaikkiviisaan Jumalan tahto - oikeudenmukaisuus, rakkaus ja rauha maan päälle..
alex :)Pieni vinkki vastauksen oivaltamiseen pieneksi avuksi ehkä jos mahdollista ...
1. Kor. 10:4
ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa.
Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi;
ja se kallio oli Kristus.
Timokin on palstalla joutunut ihan kyllästymiseen asti uudestaan ja uudestaan tuomaan esiin faktaa,
että Kristus on JHVH, kun te ette vain jostain syystä voi tunnustaa Jeesusta Herraksi!
Mitä tulee endtime.net sivustoihin niin ne eivät EDUSTA adventismia, sillä näin on kirjoitettu:
huomautus
TimoFlink 17.2.2010 07:48
En ole väittänyt, että sivut eivät olisi adventistien. Sanoin, että ne eivät ole
Adventtikirkon virallisia sivuja, vaan yhden kirkon sisällä vaikuttavan änkyräryhmän sivut.
Edes ylifariseus_1 ei hyväksy endtime.net sivustoja, mutta minä olen ollut tällä palstalla ainoa Timon
lisäksi - ja 17.2. lähtien myös ylifariseuksen lisäksi - ainoa joka uskaltaa ääneen tuomita ne sivustot.
TOISAALTA yf_1 vahingossa myös paljasti olevansa sittenkin mielissään endtime.net sivustoista ja saattaa
ollakin juuri tuo Helinä tai hänen ns. oikea kätensä, sillä kyllä hän sivuista enemmän tietää kuin vain yksi
vilkaisu ...
Katsoin juuri
ylifariseus_1 20.7.2010
endtime.net sivustoa eka kerran.
Näitä Norjalaisia traktaatteja joita sivusto luettelee on levitetty miljoonia ympäri maailmaa ja ne keskittyvät ekumeenisia pyrkimyksiä ja Katollista hierarkiaa vastaan, joihin Adventtikirkolla on lähempi yhteys.
Niin, niin ... "joihin Adventtikirkolla on lähempi yhteys". Mutta kyllä siellä kaikki muukin yhteydenpito
kielletään, esim. "Varo karismaattista liikettä". Luterilaisten kanssa ei yhteyttä kielletä, mutta ev.lut.
kirkon kanssa ei valitettavasti toistaiseksi ole syntynyt virallista yhteistyötä, toki paikallistasolla sentään.
Antti
" Tämä pedonmerkki ON OLLUT OLEMASSA AINA HÄNEN KAPINANSA ALUSTA SAAKKA.
Ehkä - ainakin erään - naisen logiikan mukaan, kun sapatti on viimeinen Herran luoma päivä,
niin kahdeksas päivä on sitten oltava jonkun toisen tekemä. Mutta tuossa ei ole mitään harmoniaa,
että ensin todetaan sunnuntaina aina olleen pedon päivä ja sitten toivotetaan rauhallista
päivän jatkoa. Ensin maalataan piruja seinälle ja sitten kehotetaan ottamaan rauhallisesti.
Taivaassa tosin syttyi sota ja kolmannes enkeleistä heitettiin ulos "taivaan avaruuksiin", peruuttamattomasti.
En käsitä teologisesti enkä järjellisesti enkä hengellisesti, miten ensimmäisen viikon päättäneen ensimmäisen sapatin jälkeinen ensimmäinen päivä voisi ollakin saatanan luoma eikä Jumalan.
Ja siitä eteenpäin aina joka viikon ensimmäinen päivä olisi saatanan päivä ja vissiin vain siksi,
että viikossa on vain 7 päivää eikä 8
Ei se kapinaa sapatin Herraa ja sapattia kohtaan voi olla, se että jatkaa elämää vielä sapatin jälkeenkin.
Jos joku tahtoo sanoa sunnuntaita auringon päiväksi siksi että englanninkielinen nimitys päivälle on Sunday,
niin semmoisen pitäisi lauantaita sanoa saturnuksen päiväksi, koska lauantai vastaavasti on Saturday.
No, tuossa kylläkin on logiikkaa nimityksen suhteen, tuossa että kun sanoo lauantaita Herran sapatiksi,
niin vastaavasti toteaa sunnuntain saatanan sunnuntaiksi. Mutta kun se ei ole saatanan ylläpitämä päivä,
vaan Herra sen voimassa pitää ja jos Aurinko sammuisi, niin 8-10 minuutin päästä aurinkokuntamme jäätyisi.
Muutoin olen sitä mieltä, että olisi kiva kun protestantit vaihtaisivat sunnuntaista lauantaisapattiin.
Joka tapauksessa alkuperäinen kolmen enkelin sanoma tulee päivä päivältä ajankohtaisemmaksi:
Joh.Ilm.14:6
Ja minä näin lentävän keskitaivaalla erään toisen enkelin, jolla oli iankaikkinen evankeliumi julistettavana
maan päällä asuvaisille, kaikille kansanheimoille ja sukukunnille ja kielille ja kansoille.
7 Ja hän sanoi suurella äänellä: "Peljätkää Jumalaa ja antakaa hänelle kunnia, sillä hänen tuomionsa hetki
on tullut, ja kumartakaa häntä, joka on tehnyt taivaan ja maan ja meren ja vetten lähteet".
8 Ja seurasi vielä toinen enkeli, joka sanoi: "Kukistunut, kukistunut on se suuri Babylon,
joka haureutensa vihan viinillä on juottanut kaikki kansat".
9 Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä: "Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa
ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä,
10 niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan,
ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.
11 Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä,
heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin.
12 Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
Ihana päivän tunnussana. Job 19: 24
rautataltalla ja lyijyllä hakattaisiin kallioon ikuisiksi ajoiksi!
25 Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä.
26 Ja sittenkuin tämä nahka on yltäni raastettu ja olen ruumiistani irti, saan minä nähdä Jumalan.
( http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible )
Adventtiajan terveisin,
AnttiHj omassa blogissaan marraskuussa:
"" Suomi24-palstalla pyörivää keskustelua. Olen joutunut ihmettelemään,
mitkä ihmeen uskonnollisten Helppo-Heikkien markkinat siellä on menossa!
Helinä Jokinen ja endtime.net on saanut siellä pyyhkeitä ties kuinka kauan. ""
Vaikea on miehen vastata tai kysyä, kun Helinä vain katselee keskustelua ja sitten
menee omaan Golden Apples blogiinsa kirjoittamaan, että siellä valhetellaan
hänestä ja hänen endtime.net "blogistaan".
Endtime.net ei ole sellainen sivusto, että siihen olisi yhdistetty keskustelufoorumi.
Tuntuu kuin Helinä kyykkisi puskan suojassa, kun suurennuslasilla tarkkailee vaan ei näyttäydy.
Jos siirtyisin vastailemaan hänen lukuisiin blogeihinsa, tämän palstan lukijat jäisivät paitsi
keskustelua ja blogithan ovat tarkoitetut vain mielisteleviä lukijoita varten. Paljastavat
kommentit poistettaisiin tai muutoin epämieluisat.
TÄMMÖISTÄ EN HYVÄKSY, en Helinää kohtaan, enkä ketään - KUKA SITTEN LIENEEKIN KIRJOITTANUT !
Koska Helinä itsekin on siteerannut sen blogiinsa ja kommentoinut, vain sillä perusteella siteeraan minäkin tähän ...
http://kultaomenia.blogspot.com/2010/11/suomi24-keskustelijat.html :
##==SUOMI24-keskustelijat * Pure nonsense
Seuraava teksti on suora kopio Suomi24-sivulta:
"Helinä Jokinen erosi muutama vuosi sitten Piikkiön Adventtikirkosta ja vei mukanaan muutamia uskollisia ihmisiä, jotka olivat enemmän sitoutuneita Ellenismiin eli Ellen G Whiten oppeihin, kuin nykyinen Piikkiön Adventtiseurakunnan johto.
He ovat kokoontuneet Piikkiön Luterilaisen Katolisten rakentaman kivikirkon kellarissa suurin seremonioin...vai oliko se sitä vastapäätä?
Minusta Helinä Jokinen on uskollinen lapsen uskolleen; miten on muiden adventistien laita? "
HUH HUH!
KERTOISITTEKO VIELÄ, KEITÄ OVAT NE HENKILÖT, JOTKA OVAT MUKAANI LÄHTENEET?!
TARKISTAKAAPA KOKOONTUMISPAIKKAAMME JA "SEREMONIOITAMME" KOSKEVAT TIETONNE!
Kommentti "lapsenuskosta" kuulostaa kauniilta, mutta muuten keskustelun sisältö on puutaheinää!
Herää kysymys: Pyrkivätkö Suomi24-palstan keskustelijat mihinkään totuuteen?
En tiennytkään olevani näin "merkittävä" henkilö. ==##
Ei tuommoista dramatiikkaa pidä srk:asta eroamiseen liittää ja mustamaalata henkilöitä.
Tottakai useinkin eroaa useita samanmielisiä tai myötätuntoisia ja sillä siisti.
Tietysti eroamiseen usein liittyy erimielisyydet opetuksessa ja asenteessa.
Ja vallankin vihjailut seremonioihin ovat ala-arvoista tekstiä. Mutta en usko,
että Suomi24 palstalle kirjoittanut onkaan normaali adventisti. Huomasin
tekstin vasta Helinän omasta blogista, kas kun en ole huomannut aikanaan.
Tietääkö kukaan mihin aikoihin se on palstalla esiintynyt? Toivottavasti poistettu.
"TARKISTAKAAPA KOKOONTUMISPAIKKAAMME JA "SEREMONIOITAMME" KOSKEVAT TIETONNE!"
Vaan mistäpä tuommoisia tarkistelisi? Joka tapauksessa: siunausta kokoontumisiinne!
AnttiAnttiVKantola kirjoitti:
Hj omassa blogissaan marraskuussa:
"" Suomi24-palstalla pyörivää keskustelua. Olen joutunut ihmettelemään,
mitkä ihmeen uskonnollisten Helppo-Heikkien markkinat siellä on menossa!
Helinä Jokinen ja endtime.net on saanut siellä pyyhkeitä ties kuinka kauan. ""
Vaikea on miehen vastata tai kysyä, kun Helinä vain katselee keskustelua ja sitten
menee omaan Golden Apples blogiinsa kirjoittamaan, että siellä valhetellaan
hänestä ja hänen endtime.net "blogistaan".
Endtime.net ei ole sellainen sivusto, että siihen olisi yhdistetty keskustelufoorumi.
Tuntuu kuin Helinä kyykkisi puskan suojassa, kun suurennuslasilla tarkkailee vaan ei näyttäydy.
Jos siirtyisin vastailemaan hänen lukuisiin blogeihinsa, tämän palstan lukijat jäisivät paitsi
keskustelua ja blogithan ovat tarkoitetut vain mielisteleviä lukijoita varten. Paljastavat
kommentit poistettaisiin tai muutoin epämieluisat.
TÄMMÖISTÄ EN HYVÄKSY, en Helinää kohtaan, enkä ketään - KUKA SITTEN LIENEEKIN KIRJOITTANUT !
Koska Helinä itsekin on siteerannut sen blogiinsa ja kommentoinut, vain sillä perusteella siteeraan minäkin tähän ...
http://kultaomenia.blogspot.com/2010/11/suomi24-keskustelijat.html :
##==SUOMI24-keskustelijat * Pure nonsense
Seuraava teksti on suora kopio Suomi24-sivulta:
"Helinä Jokinen erosi muutama vuosi sitten Piikkiön Adventtikirkosta ja vei mukanaan muutamia uskollisia ihmisiä, jotka olivat enemmän sitoutuneita Ellenismiin eli Ellen G Whiten oppeihin, kuin nykyinen Piikkiön Adventtiseurakunnan johto.
He ovat kokoontuneet Piikkiön Luterilaisen Katolisten rakentaman kivikirkon kellarissa suurin seremonioin...vai oliko se sitä vastapäätä?
Minusta Helinä Jokinen on uskollinen lapsen uskolleen; miten on muiden adventistien laita? "
HUH HUH!
KERTOISITTEKO VIELÄ, KEITÄ OVAT NE HENKILÖT, JOTKA OVAT MUKAANI LÄHTENEET?!
TARKISTAKAAPA KOKOONTUMISPAIKKAAMME JA "SEREMONIOITAMME" KOSKEVAT TIETONNE!
Kommentti "lapsenuskosta" kuulostaa kauniilta, mutta muuten keskustelun sisältö on puutaheinää!
Herää kysymys: Pyrkivätkö Suomi24-palstan keskustelijat mihinkään totuuteen?
En tiennytkään olevani näin "merkittävä" henkilö. ==##
Ei tuommoista dramatiikkaa pidä srk:asta eroamiseen liittää ja mustamaalata henkilöitä.
Tottakai useinkin eroaa useita samanmielisiä tai myötätuntoisia ja sillä siisti.
Tietysti eroamiseen usein liittyy erimielisyydet opetuksessa ja asenteessa.
Ja vallankin vihjailut seremonioihin ovat ala-arvoista tekstiä. Mutta en usko,
että Suomi24 palstalle kirjoittanut onkaan normaali adventisti. Huomasin
tekstin vasta Helinän omasta blogista, kas kun en ole huomannut aikanaan.
Tietääkö kukaan mihin aikoihin se on palstalla esiintynyt? Toivottavasti poistettu.
"TARKISTAKAAPA KOKOONTUMISPAIKKAAMME JA "SEREMONIOITAMME" KOSKEVAT TIETONNE!"
Vaan mistäpä tuommoisia tarkistelisi? Joka tapauksessa: siunausta kokoontumisiinne!
AnttiKun tutkiva journalisti kirjoittaa kärkevästi ja herättelee ajattelemaan, tulee helposti sellainen väärä kuva,
että kirjoittajalla olisi jotain hampaan kolossa henkilöä vastaan. Näin ei ole minun tapauksessani. Laitan vielä
tuon linkin, joka todistaa, että Helinä on arvostetun paikkansa ympäristössään ansainnut ja se on havaittu.
Oppikysymyksistä peistä taittaminen pitää osata erottaa irti henkilökohtaisuuksista ja usein on niin, että
räväkän keskustelun kautta vasta löytyy ymmärrystä suuntaan jos toiseen.
On paljon epäselvyyttä siinä, että mikä on aitoa Elleniin pitäytymistä ja mikä ei ja mitä pitää korostaa, mitä ei niin kovasti. Sitten on oma asiansa se, missä ilmapiirissä, millaisella asenteella tärkeäksi koettua asiaa ajetaan.
http://www.kuntsari.fi/artikkelit/Toukokuu97/KakeJaHelina.html
Tämä on varmasti lähikuva Helinä Jokisesta, riippumatta tilanteista ja kirjoituksista:
Kunnon Kuntalainen on musiikin ystävä
Kunnon Kuntalaiseksi valittiin tänä vuonna Helinä Jokinen, joka viime syksynä järjesti Piikkiössä seurakuntien yhteisen yhteislaulutilaisuuden ja konsertin. Siihen osallistuivat hänen "oman" Adventtikirkkonsa lisäksi Piikkiön evankelis-luterilainen seurakunta ja Helluntaiseurakunta. Yleisöä oli kolmisen sataa.
Kristittyjen yhteys on saanut suurenmoisen huomion päättäjiltä, Jokinen kiitti palkinnosta ja piti hienona sitä, että vapaa-ajan lautakunta tuki konserttia jälkikäteen myös taloudellisesti.
Ensi syksyksi hän järjestää Piikkiöön Viktor Klimenkon konserttia, johon on kutsuttu viisi eri seurakuntaa.
Ensimmäisenä adventtisunnuntaina 28. marraskuuta 2010 1.54 helinajokinen osaa ainakin minua opettaa ...
"" On aivan uskomatonta, että sinä Antti Väinämö Kantola et voi uskoa sitä,
että minä EN VASTAA endtime.net-sivuista. ""
( http://kultaomenia.blogspot.com/2010/11/alkaa-tuomitko.html )
Kommenttini:
Eiväthän noiden traktaattien jakajat ketään muutakaan osaa kiitellä ja vastaanottajat kellekään muulle
lisäkysymyksiä esittää, kun ainoaksi vastaajaksi ilmoittaudut sinä, Helinä! Ja et kai sinä sitten vastaa, että
olet aivan eri mieltä traktaatin kanssa?
"" Toivomme kuulevamme sinusta. Jos haluat tavalla tai toisella auttaa tämän tai muiden lehtisten jakamisessa, ota yhteyttä: HELINÄ JOKINEN, KUOPPAJÄRVENTIE 124, 21500 PIIKKIÖ ""
( http://www.endtime.net/finsk/KbK.htm )
Mitä tulee JHVH nmeen, niin Moosekselle Jumala ilmoitti sen nimekseen:
2.Moos.3:13
Mooses sanoi Jumalalle: "Katso, kun minä menen israelilaisten luo ja sanon heille: 'Teidän isienne Jumala on lähettänyt minut teidän luoksenne',
ja kun he kysyvät minulta: 'Mikä hänen nimensä on?' niin mitä minä heille vastaan?"
14 Jumala vastasi Moosekselle: "Minä olen se, joka minä olen".
Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne".
Jumala sanoi nimekseen "Minä olen se mikä minä olen" (Jeesus) ja niin alkoivat israelilaiset kutsua
Jumalaa nimellä "Minä Olen", hepreaksi kirjoitettuna JHVH. Jeesus lainasi puheissaan paljon tuota
nimeä sanoen "Minä olen ...".
1. Kor. 10:4
ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi;
ja se kallio oli Kristus.
Niin opettavat adventistitkin. JHVH ei ole okkultistinen saatanan nimi, vaikka niin blogissasi väität.
Antti""Todellisen Jumalan (EHJEH) kohtaamisessa ihminen kohotetaan ylös Jumalan sfääreihin. Pakanuudessa/okkultismissa Jahve vedetään alas ihmisten tasolle.""
( http://kultaomenia.blogspot.com/2010_12_01_archive.html )
Tuonkaltaisten lausahdusten väsääjän kanssa lienee mahdotonta keskustella henkeviä.
Ihmisen muka pitäisi irtaantua ruumiistaan ja nousta pilviin, jotta voisi Jumalan kanssa kommunikoida.
Ja Jahve tai Jumala nimeäkään ei saisi muka käyttää sillä tasolla, missä on, syntisenä katuvana ihmisenä.
Kyllä tuon epäaforismin kirjoittajalla on housuissaan puurot ja vellit aivan sekaisin.
Jeesus tuli alas ihmisten tasolle ja on tavattavissa, ilman että meidän täytyy jotain hengellisiä tikapuita
pitkin nousta sfääreihin.
- .......
voinut kumartaa pedon merkkiä.
Luomisviikon päätteeksi Jumala siunasi ja pyhitti lepopäivän ihmistä varten.- karlpaul
Silloin, kun ihminen sai fyysisen ruumiin, niin hän alkoi palvoa petoa! Ja juuri tuo lihallinen fyysinen ruumis on se peto jota hän tänäkin päivänä palvoo. Persoonallisuus vaatii, että tuo sisäinen ihminen luovuttaa hallituksen itsekkäälle persoonallisuudelle, siitä taistelusta Paavalikin Room.7:1-25. Näissä jakeissa selviää tutkijalle se, että mikä on meissä tuo peto, joka on aina vaatimassa itselleen kaikkea aineellista hyvää tyydyttääkseen himonsa ja valtansa. Tuo peto löytyy meistä jokaisesta, niin kauan kuin kannamme tätä fyysistä itsekästä paholaista mukanamme, ja kyllä se on täällä keskusteluissa hyvin tullut esiin, missä se peto riehuu parhaillaan, eli siis näistä kommenteista se paljastuu. Jos jokainen teistä tajuaisi, että omastaq itsestä se peto löytyy, niin syytteleminen todella vähenesi, mutta ehkä se onkin siinä, että se peto on liian lähellä ettei sitä tajua, että se on omassa heräämättömässä sielussa, ja siksi on paljon helpompi kohdistaa katse lähimmäiseen, kun äärettömän vaikea ajaa omaa petoa pois itsestään. Vaikka ei se niin vaikeaa loppujen lopuksi ole, kun vain alkaa rakastavalla sydämellä nähdä lähimmäisessä Jumalan alkuperäisen kuvan "Kristuksen", niin silloin alkaa sielun elämä lämmetä hyvyydelle ja paha väistymään, eli9 peto saa siten "kuolettavia" iskuja mitä enempi alkaa harrastamaan hyviä tekoja lähimmäiselleen. Alkakaa ajamaan pois petoa itsestänne harrastamalla Kristukselle ominaisia tekoja, siten kuolettaen lihalliset pyyteet, eli "tappamalla peto nälkään" kun luovutaan itsekkyydestä ja sen sijaa annetaan elämän leipää vain rakkaudellisilla teoilla lähimmäisillemme, siten palvellen Kristusta, ja kuelettaen omat lihalliset pyyteet, sitenhän Paavalikin pyrki eroon lihallisesta persoonallisesta minästään Kristuksen rakkauden voimaan turvaten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää1751550Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.561235puukkotappelu-keskella-tieta
https://www.paivanlehti.fi/puukkotappelu-keskella-tieta-kohta-toinen-miehista-makasi-elottomana-maassa/ Poliisi sai klo131211- 511101
Missä Martina miehineen?
Onko tämä v. 2009 Turhin julkkis unohdettu nyt vallan? Mistä nyt tulee rahaa, kun ketään ei kiinnosta? Tähänkö päättyi M1931074- 61972
- 51752
Skandaali on persujen vaaliromahdus, ei jonkun metsän kaataminen
Huvittaa kuinka persut yrittävät saada heidän omasta skandaalistaan huomion aivan toisaalle. Persut ovat huonoja häviäm252737Miten pääsisin vielä tutustumaan sinuun?
Tekisi mieli etsiä sinut facebookista ja laittaa viestiä, se vaan olisi vähän noloa mutta silti haluaisin kokeilla. Siel33730- 37712