Kurdimiehet

faith=gone

Onko muilla vastaavaa kokemusta kurdimiehistä?
Olen seurustellut yli 2 vuotta kurdimiehen kanssa. Alussa kaikki oli liiankin hyvin, kuvittelin löytäneeni oikean kultakimpaleen. No ajan myötä sitten alkoikin paljastua yhä enemmän ja enemmän asioita joissa hän oli ihan kirkkain silmin valehdellut... arvoista, asenteista jne...
Päällisin puolin hän oli kaikkea sitä mitä olin jo kauan etsinyt, mutta sisältä mätä!
Minulle hän sanoi etten saa jutella miespuolisten ulkomaalaisten kanssa, ja sehän passasi oikein hyvin hyvin sillä en heistä edes sen koommin tykännyt. Mutta sitten kun minä sanoin että pitäisi pysyä erossa yhdestä mamu työntekijästä joka ihan selvästi haki miehestäni muutakin kuin ystävyyttä niin sehän ei vaan passannut millään tavalla. Muutenkin tälläisiä asioita on tullut vastaan ihan hirvittävästi että minä en saa tehdä mutta hänelle kyllä kaikki on sallittua.
Muutenkin mies kuin tuuliviiri, yhtenä päivänä herra aurinkoinen ja toisena kuin perseelle ammuttu karhu. Ja tietenkään syitä näihin mielen vaihdoksiin ei saa kirveelläkään.
Henkisesti väkivaltainen jos asetun poikkiteloin hänen ajatuksilleen. Muutenkin hän puhuu itsestään kuin maailmanvaltiaasta, muut on aina väärässä ja tekevät sopimattomia asioita. Itsestään hän ei kyllä löydä vikaa vaikka on jäänyt kiinni erilaisista nettiprofiileista (deitti) ja muutenkin valheistaan. Ja jos riitaa tulee niin se on minun vikani vaikka hän olisi tehnyt jotain paskaa minun selän takana.

Siis onko tämä nyt joku kurdeille ominainen käytöstapa vai mitä helvettiä? Loppuu usko tän asian kanssa kun alkaa olla nää jutut jo niin älyttömiä.

34

2301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiedot

      niin jutellaan sen kanssa

      • 2+19

        Kyllä se on huono juttu jos valheita yms. muuta paljastuu ihan kenestä vaan. En usko, että se on kurdeille ominaista, mutta tottakai joillekin saattaa olla. Olen naimisissa Turkin kurdin kanssa ja hän on yksi herttaisimmista ja epäitsekkäimmistä ihmisistä ja ottaa aina kaikki muut huomioon ennen itseä. Hän tietty tuntee kurdeja, mutta ei kaveeraa heidän kanssaan, koska aika monet on täällä Suomessa on kuulemma epäluotettavia tai ei muuten vaan tykkää. En ole kertaakaan joutunut asettamaan luottamusta tähän mieheen kyseenalaiseksi.


      • pensselitäti
        2+19 kirjoitti:

        Kyllä se on huono juttu jos valheita yms. muuta paljastuu ihan kenestä vaan. En usko, että se on kurdeille ominaista, mutta tottakai joillekin saattaa olla. Olen naimisissa Turkin kurdin kanssa ja hän on yksi herttaisimmista ja epäitsekkäimmistä ihmisistä ja ottaa aina kaikki muut huomioon ennen itseä. Hän tietty tuntee kurdeja, mutta ei kaveeraa heidän kanssaan, koska aika monet on täällä Suomessa on kuulemma epäluotettavia tai ei muuten vaan tykkää. En ole kertaakaan joutunut asettamaan luottamusta tähän mieheen kyseenalaiseksi.

        Ottaa aina kaikki muut huomioon ennen itseä. Ei kaveeraa heidän (kurdien) kanssa kun ei muuten vain tykkää.
        Mutta: valheita yms. paljastuu ihan kenestä vaan.


    • __gf__

      Itse olen puolisen vuotta seurustellut kurdin kanssa ja tuntuu että pikkuhiljaa köysi kiristyy. Aluksi oli ihan ok, jos silloin tällöin join vähän viiniä. Nyt kaikki alkoholi on kaikissa muodoissa kiellettyä. Sianlihaa en saa syödä. En saa tavata, en puhua puhelimessa enkä edes fb:ssa chattailla miespuolisten kavereideni kanssa. Mies on mustasukkainen miespuolisista työkavereistani, ja jos hän saisi päättää niin en saisi työskennellä ollenkaan. Emme kuitenkaan ole naimisissa, emmekä menossa naimisiin, joten lopullista sananvaltaa hänellä ei ole tuohon työasiaan. En saisi korottaa ääntäni hermostuessani, en itse asiassa edes saisi hermostua koskaan. Ilmeisesti naiset eivät saa näyttää kielteisiä tunteita, eikä edes tuntea sellaisia. En kai saisi röyhtäistäkään, koska piereskelykin on kielletty. Pari kertaa olen pieraissut miehen kuullen ja jestas mikä ilme on hänelle tullut :DDD Eihän se toki ole hyvää käytöstä, mutta jos vatsa on suorastaan kipeä ilmavaivoista ja pidättäminen ei yksinkertaisesti onnistu, niin voi kauhee sentään jos rupsauttaa... Mutta kyllä vaan. Vessassa pitäisi kaikki nekin jutut tehdä. Aina.

      Nuo asiat on pikkuhiljaa suhteen edetessä menneet tuohon pisteeseen, ja jos kapinoin, niin mies loukkaantuu tavattomasti ja alkaa tentata että onko esim viini tärkeämpää kuin hän, tai onko se-ja-se kaveri (mies) tärkeämpi kuin hän. Ei KOSKAAN huuda eikä käyttäydy väkivaltaisesti, mutta mököttää ja pitää mykkäkoulua (mikä itseasiassa on mielestäni pahinta henkistä väkivaltaa). Olin aluksi todella hullaantunut mieheen, mutta pikkuhiljaa alkaa ärsyttää. Ei minusta saa siveää ja kilttiä kurdinaista ikinä, ja haluaisin joskus nauttia viiniä ilman syyllisyydentuntoja, haluaisin kotisohvalla pieraista kun pierettää, haluaisin riidellä railakkaasti ja puhdistaa ilmaa aina silloin tällöin, haluaisin käydä ulkona kavereiden kanssa ja tavata kaverimiehiä, mutta ei onnistu tämän miehen kanssa...

      Joskus vuosia sitten seurustelin toisen kurdin kanssa. Olimme yhdessä 1,5 vuotta ja se aika oli ihan erilaista. Siis kävimme yhdessä baareissa ja joimme kumpikin, mieskavereista oli mustis muttei kieltänyt heitä kokonaan jne. Tosin se mies ei ollut muslimi; tämä nykyinen on.

      Tottakai nykyisessä on myös se kääntöpuoli, eli hyvät puolensa joiden takia jatkan seurustelua, mutta ei ikinä loppuelämää, ei. Saa nähdä näemmekö edes vuosipäiväämme...

      • pensselitäti

        annat toisen määräillä itseäsi. Mitä määräyksiä sinä olet antanut miehelle?

        Haluaisit pieraista kun pierettää ja puhdistaa ilmaa aina silloin tällöin. Kyllä puhdistus tarpeen onkin.


      • __gf__
        pensselitäti kirjoitti:

        annat toisen määräillä itseäsi. Mitä määräyksiä sinä olet antanut miehelle?

        Haluaisit pieraista kun pierettää ja puhdistaa ilmaa aina silloin tällöin. Kyllä puhdistus tarpeen onkin.

        Mies puolestaan käyttäytyy "epäkurdimaisesti" laittaessaan ruokaa, siivotessaan jne. Jos olisin kurdivaimo, niin mies ei koskaan laittaisi tikkua ristiin kotitöiden suhteen. Minä tein suhteen alussa selväksi, että hän osallistuu noihin asioihin ja piste. Toinen iso asia on, ettei mies hillu kavereidensa kanssa päivät pitkät, vaan viettää kaiken vapaa-aikansa minun kanssani. Suhteen alussa oli toisin, eli mies saattoi tulla kotiin (=minun koti siis) vasta iltaysiltä tai kymmeneltä, eli hengasi kurditapaan kavereiden kanssa koko ajan. Parin älähdykseni jälkeen kaverit jäivät ja mies valitsi minut. Nyt kuulemma kaverit ihmettelevät miksi se nainen on niin paljon tärkeämpi, että mies unohtaa kulttuurinsa ja juurensa...

        Kultturiero on monelle vain sana, mutta se on oikeasti iso juttu. Se että mies on kasvanut niin eri oloissa ja eritavalla kuin minä, sanelee hänen käytöstään, luonnettaan ja arvomaailmaansa enemmän kuin kukaan ulkopuolinen pystyy tajuamaan. Tai edes minä itse. Tuskinpa minäkään pystyisin hänen kotimaassaan elämään "maassa maan tavalla", kun olen täällä tottunut tasa-arvoisuuteen, vapauteen jne.


      • 421

        Puoli vuotta takana ja nyt jo äijä on tuollainen! Ihmetyttää vain, miksi tuhlaat aikaasi tuollaiseen suhteeseen. Voisihan aikansa käyttää mukavamminkin, mm. työntelemällä neuloja kynsiensä alle. vakavasti ottaen: en ymmärrä miksi siedät tyyppiä. Parempaa ei varmasti olisi vaikea löytää.


      • ___gf___
        421 kirjoitti:

        Puoli vuotta takana ja nyt jo äijä on tuollainen! Ihmetyttää vain, miksi tuhlaat aikaasi tuollaiseen suhteeseen. Voisihan aikansa käyttää mukavamminkin, mm. työntelemällä neuloja kynsiensä alle. vakavasti ottaen: en ymmärrä miksi siedät tyyppiä. Parempaa ei varmasti olisi vaikea löytää.

        Kuten sanottua, hänessäkin on ne hyvät puolensa joiden takia olen hänen kanssaan edelleen. Helpompaakin tietysti parisuhteessa voisi olla. Ja nyt kun luin ekan kirjoitukseni uudelleen, tajusin että jos kyseessä olisi jonkun toisen teksti, niin kommentoisin itsekin tyyliin "jätä se sika, ansaitset parempaa". Katsotaan nyt miten kauan tässä yhdessä keikutaan... Eilen oli taas sellainen kärpäsestä härkänen-riita, jonka jälkeen mies uhkasi että tämä oli nyt tässä. Ettei hän jaksa enää vastaanväittämistäni, sitä kun huudan (ehkä kerran kuussa hermostun niin että korotan ääntäni) ja etten kohtele häntä miehenä (=ylempiarvoisena). Eli tätä kirjoittaessani en tiedä saadaanko sovittua vai ei. Ja toisaalta on paha mieli, toisaalta ei.


      • re432
        ___gf___ kirjoitti:

        Kuten sanottua, hänessäkin on ne hyvät puolensa joiden takia olen hänen kanssaan edelleen. Helpompaakin tietysti parisuhteessa voisi olla. Ja nyt kun luin ekan kirjoitukseni uudelleen, tajusin että jos kyseessä olisi jonkun toisen teksti, niin kommentoisin itsekin tyyliin "jätä se sika, ansaitset parempaa". Katsotaan nyt miten kauan tässä yhdessä keikutaan... Eilen oli taas sellainen kärpäsestä härkänen-riita, jonka jälkeen mies uhkasi että tämä oli nyt tässä. Ettei hän jaksa enää vastaanväittämistäni, sitä kun huudan (ehkä kerran kuussa hermostun niin että korotan ääntäni) ja etten kohtele häntä miehenä (=ylempiarvoisena). Eli tätä kirjoittaessani en tiedä saadaanko sovittua vai ei. Ja toisaalta on paha mieli, toisaalta ei.

        "Ja nyt kun luin ekan kirjoitukseni uudelleen, tajusin että jos kyseessä olisi jonkun toisen teksti, niin kommentoisin itsekin tyyliin "jätä se sika, ansaitset parempaa". "

        Niin no, ehkä tuo reaktiosi kertoo sinulle totuuden. Kun ottaa vähän etäisyyttä, niin näkee paremmin kokonaiskuvan. Jos/kun nyt lemppaat äijän, ihmettelet muutaman vuoden kuluttua, miksi olit sen kanssa niinkin kauan.


      • enluota
        re432 kirjoitti:

        "Ja nyt kun luin ekan kirjoitukseni uudelleen, tajusin että jos kyseessä olisi jonkun toisen teksti, niin kommentoisin itsekin tyyliin "jätä se sika, ansaitset parempaa". "

        Niin no, ehkä tuo reaktiosi kertoo sinulle totuuden. Kun ottaa vähän etäisyyttä, niin näkee paremmin kokonaiskuvan. Jos/kun nyt lemppaat äijän, ihmettelet muutaman vuoden kuluttua, miksi olit sen kanssa niinkin kauan.

        on paljon näitä oleskeluluvattomia elämäänsä tympääntyneitä juoppoja parikymppisiä kurdimiehiä Helsingissä, saattaa yrittää naimisiin menoa/raskautta jos ei lupaa tule ja meinaa joutua maasta pois ja kierrättää naisia kuin pulloja..


      • sdfökvlkxfdkfk
        enluota kirjoitti:

        on paljon näitä oleskeluluvattomia elämäänsä tympääntyneitä juoppoja parikymppisiä kurdimiehiä Helsingissä, saattaa yrittää naimisiin menoa/raskautta jos ei lupaa tule ja meinaa joutua maasta pois ja kierrättää naisia kuin pulloja..

        kurdimies tai kuka vaan mies haluaa nopeaa naimisiin ja lapsia niin sitä voi jo epäillä. Ei se kovin normaalia ole :D


      • 5fg
        sdfökvlkxfdkfk kirjoitti:

        kurdimies tai kuka vaan mies haluaa nopeaa naimisiin ja lapsia niin sitä voi jo epäillä. Ei se kovin normaalia ole :D

        Aivan. Kantismiehillä vain on ainakin yksi ilmeinen syy vähemmän rynniä nopsasti naimisiin kenen kanssa hyvänsä.


      • .,.
        5fg kirjoitti:

        Aivan. Kantismiehillä vain on ainakin yksi ilmeinen syy vähemmän rynniä nopsasti naimisiin kenen kanssa hyvänsä.

        paitsi että kurdien kulttuuri on hieman erilainen kuin suomalaisten.
        siellä on normaalia mennä naimisiin puolen vuoden päästä "tutustumisesta", kun taas suomessa puoli vuotta on jumalattoman lyhyt aika, ainakin useimmille.
        monet avioliitot ovat perheiden kesken sovittuja.
        aviopuolisot voivat tutustua vasta naimisiinmenon jälkeen toisiinsa ja alkaa rakastamaan toisiaan.
        mutta jännä juttu, että siellä on silti avioeroja paljon paljon vähemmän kuin täällä, vaikka tutustumisaika ennen naimisiinmenoa saattaa olla lyhyt. siellä avioerokaan ei ole kovin vaikea, ainakaan miehelle.
        itse asiassa pitkä seurustelusuhde esimerkiksi länsimaalaiseen naiseen on melkeinpä tuhoon tuomittu, koska sitä ei pidetä hyvänä asiana.
        myöskään kurdistanissa tyttö- ja poikaystävä eivät voi tavata kahden kesken muuta kuin salaa esim. yöllä, kun kukaan ei varmasti tiedä tai näe. soittelukin voi olla vaikeaa, jos tytön isä vahtii.
        kunnia on todella tärkeä asia.
        vaikka tietenkin jutun jujuhan on melko varma, jos mies tai nainen haluaa hyvin nopeasti naimisiin, eikä toista osapuolta olla esitelty perheelle.
        ja kuten hyvin tiedetään, monet muslimimiehet pitävät länsimaalaisia naisia huorina. ikävä totuus, mutta tosiasiat ovat usein ikäviä..


      • 2+14
        .,. kirjoitti:

        paitsi että kurdien kulttuuri on hieman erilainen kuin suomalaisten.
        siellä on normaalia mennä naimisiin puolen vuoden päästä "tutustumisesta", kun taas suomessa puoli vuotta on jumalattoman lyhyt aika, ainakin useimmille.
        monet avioliitot ovat perheiden kesken sovittuja.
        aviopuolisot voivat tutustua vasta naimisiinmenon jälkeen toisiinsa ja alkaa rakastamaan toisiaan.
        mutta jännä juttu, että siellä on silti avioeroja paljon paljon vähemmän kuin täällä, vaikka tutustumisaika ennen naimisiinmenoa saattaa olla lyhyt. siellä avioerokaan ei ole kovin vaikea, ainakaan miehelle.
        itse asiassa pitkä seurustelusuhde esimerkiksi länsimaalaiseen naiseen on melkeinpä tuhoon tuomittu, koska sitä ei pidetä hyvänä asiana.
        myöskään kurdistanissa tyttö- ja poikaystävä eivät voi tavata kahden kesken muuta kuin salaa esim. yöllä, kun kukaan ei varmasti tiedä tai näe. soittelukin voi olla vaikeaa, jos tytön isä vahtii.
        kunnia on todella tärkeä asia.
        vaikka tietenkin jutun jujuhan on melko varma, jos mies tai nainen haluaa hyvin nopeasti naimisiin, eikä toista osapuolta olla esitelty perheelle.
        ja kuten hyvin tiedetään, monet muslimimiehet pitävät länsimaalaisia naisia huorina. ikävä totuus, mutta tosiasiat ovat usein ikäviä..

        Kurdikulttuurissa avioerot on harvinaisia ihan siitä syystä, että naiset ei tietenkään halua luopua lapsistaan. Ja heidän kulttuurissaanhan mies saa aina lapset eron tullessa. Eli naiset kestää mieluummin paskaa avioliittoa kuin lopullista eroa lapsistaan.


      • .................
        .,. kirjoitti:

        paitsi että kurdien kulttuuri on hieman erilainen kuin suomalaisten.
        siellä on normaalia mennä naimisiin puolen vuoden päästä "tutustumisesta", kun taas suomessa puoli vuotta on jumalattoman lyhyt aika, ainakin useimmille.
        monet avioliitot ovat perheiden kesken sovittuja.
        aviopuolisot voivat tutustua vasta naimisiinmenon jälkeen toisiinsa ja alkaa rakastamaan toisiaan.
        mutta jännä juttu, että siellä on silti avioeroja paljon paljon vähemmän kuin täällä, vaikka tutustumisaika ennen naimisiinmenoa saattaa olla lyhyt. siellä avioerokaan ei ole kovin vaikea, ainakaan miehelle.
        itse asiassa pitkä seurustelusuhde esimerkiksi länsimaalaiseen naiseen on melkeinpä tuhoon tuomittu, koska sitä ei pidetä hyvänä asiana.
        myöskään kurdistanissa tyttö- ja poikaystävä eivät voi tavata kahden kesken muuta kuin salaa esim. yöllä, kun kukaan ei varmasti tiedä tai näe. soittelukin voi olla vaikeaa, jos tytön isä vahtii.
        kunnia on todella tärkeä asia.
        vaikka tietenkin jutun jujuhan on melko varma, jos mies tai nainen haluaa hyvin nopeasti naimisiin, eikä toista osapuolta olla esitelty perheelle.
        ja kuten hyvin tiedetään, monet muslimimiehet pitävät länsimaalaisia naisia huorina. ikävä totuus, mutta tosiasiat ovat usein ikäviä..

        Niin, ikävä totuus on monet länsimaalaiset naiset ovat huoria.


      • geeree
        ................. kirjoitti:

        Niin, ikävä totuus on monet länsimaalaiset naiset ovat huoria.

        ennekuin alkaakuristaan ja mahtaileen koska kultuuri niinkäskee, etkö tiedä että siinä kultturissa sinä olet nyrkin ja hellan välissä ja pysyt siellä, sit kun teet kersan ja olet maha pystyssa, et nää sitä kuin ohimenne, panee muita koska olet tiineenä, huoria tai muita mokkakorvan perässä olevia suomalaisa naisia koska niiltä saa siis todella helposti. siis todella.
        ala omaksua rooli että sinut alistetaan loppuelämäksi, saat työlläsi elättää sen ja se hilluu kavereiden kanssa ja sinä' vaihat paskasia vaippoja seuraavat 4 vuotta yksi. seksi loppuu sinulla, hänellä ei


      • knowing
        geeree kirjoitti:

        ennekuin alkaakuristaan ja mahtaileen koska kultuuri niinkäskee, etkö tiedä että siinä kultturissa sinä olet nyrkin ja hellan välissä ja pysyt siellä, sit kun teet kersan ja olet maha pystyssa, et nää sitä kuin ohimenne, panee muita koska olet tiineenä, huoria tai muita mokkakorvan perässä olevia suomalaisa naisia koska niiltä saa siis todella helposti. siis todella.
        ala omaksua rooli että sinut alistetaan loppuelämäksi, saat työlläsi elättää sen ja se hilluu kavereiden kanssa ja sinä' vaihat paskasia vaippoja seuraavat 4 vuotta yksi. seksi loppuu sinulla, hänellä ei

        "monet avioliitot ovat perheiden kesken sovittuja."

        Juuri niin usein serkut menevät keskenään naimisiin riippumatta siitä onko siinä järkeä vai ei..

        "aviopuolisot voivat tutustua vasta naimisiinmenon jälkeen toisiinsa ja alkaa rakastamaan toisiaan."
        noh kuka nyt sitten tahtoo pitää rakkautena sovittua liittoa joka voi olla myös ikävä, väkivaltainen, pelkkä "sukulaissuhde, välinpitämätön liitto jne. kun puolisoa ei ole tunteiden perusteella valittu myös ikäero saattaa olla huomattava..

        "mutta jännä juttu, että siellä on silti avioeroja paljon paljon vähemmän kuin täällä, vaikka tutustumisaika ennen naimisiinmenoa saattaa olla lyhyt. siellä avioerokaan ei ole kovin vaikea, ainakaan miehelle."

        Aivan! siinä se vastaus: ero on helppoa miehelle. Nainen on kotona perheen kanssa teki mies melkein mitä tahansa. Eikös Irakissa ole ihan yleistä myös kivitystuomiot että se siitä naisen asemasta ja oikeuksista...

        "itse asiassa pitkä seurustelusuhde esimerkiksi länsimaalaiseen naiseen on melkeinpä tuhoon tuomittu, koska sitä ei pidetä hyvänä asiana."

        samaa mieltä, tosin on niitä paljon pareja joissa suhde on toiminut mutta miehen täytyy silloin olla avarakatseinen, luottavainen ja kiltti, naisen tulee olla eri kulttuuriin mukautuva. Jos mies on ns.äärimuslimi ja vaimon on pakko olla neitsyt usein se vaimo haetaan sitten omasta maasta ja joku serkku että varmasti tiedetään naisen "hyvyys" vaikka voihan neitsytvaimokin olla vaikka ikäväluonteinen, niin tai näin aina väärinpäin.


      • suhteeseen :)

        Meillä taas aika on tuonut ymmärrystä. Aluksi oli kauheaa tuo mustasukkaisuus...
        Jopa riitojen kautta olemme oppineet toisistamme ja olemme molemmat tehneet joustoja toisen suuntaan. Mies on alkanut laittaa ruokaa, leipoa, siivota, ottaa enemmän osaa lasten hoitoon ja vastuuta heistä (minun lapseni). Elämämme on nykyisin aika harmonista.
        Minä taas voin olla kulkematta hihattomissa paidoissa jos tarvis. Enkä juo koskaan alkoa (en silloinkaan kun en häntä tuntenut)...joskus syön kyllä tiramisua :). Eikä hän koskaan ole ollut moksiskaan elämään kuuluvista äänistä, joita nyt joskus sattuu ihan vahingossa :). Luonnolliset asiat ovat luonnollisia asioita. Meillä ei kotona onneksi tarvitse hävetä.
        Hänen mielestään voisin tehdä vaikka kokopäivätyötä mutta lasten vuoksi teen vain 32 t/vk.
        Tosin hän ei ole kurdi mutta samoilta alueilta.


      • ....................
        ................. kirjoitti:

        Niin, ikävä totuus on monet länsimaalaiset naiset ovat huoria.

        ENTÄS MIEHET? MITÄ HE OVAT?


      • totuutta taas
        2+14 kirjoitti:

        Kurdikulttuurissa avioerot on harvinaisia ihan siitä syystä, että naiset ei tietenkään halua luopua lapsistaan. Ja heidän kulttuurissaanhan mies saa aina lapset eron tullessa. Eli naiset kestää mieluummin paskaa avioliittoa kuin lopullista eroa lapsistaan.

        Tuohon kohtaan haluan sanoa sanasen, kyllä ja totta ettei vaimo voi saada lapsiaan erotessaan!!! Mutta kun he erovat ihan sen takia että saisivat yksinhuoltajakorotukset ja voivat makoilla kotona. Olisi kauhean kiva kun sosiaalihuolto tai jokin muu taho alkaisi tutkia asiaa toden teolla!!! Miten on mahdollista että Suomessa nuo naiset saavat lapset ja heidän kotimaassaan se ei ole koskaan mahdollista!!!!


      • pakko kirjoittaa
        knowing kirjoitti:

        "monet avioliitot ovat perheiden kesken sovittuja."

        Juuri niin usein serkut menevät keskenään naimisiin riippumatta siitä onko siinä järkeä vai ei..

        "aviopuolisot voivat tutustua vasta naimisiinmenon jälkeen toisiinsa ja alkaa rakastamaan toisiaan."
        noh kuka nyt sitten tahtoo pitää rakkautena sovittua liittoa joka voi olla myös ikävä, väkivaltainen, pelkkä "sukulaissuhde, välinpitämätön liitto jne. kun puolisoa ei ole tunteiden perusteella valittu myös ikäero saattaa olla huomattava..

        "mutta jännä juttu, että siellä on silti avioeroja paljon paljon vähemmän kuin täällä, vaikka tutustumisaika ennen naimisiinmenoa saattaa olla lyhyt. siellä avioerokaan ei ole kovin vaikea, ainakaan miehelle."

        Aivan! siinä se vastaus: ero on helppoa miehelle. Nainen on kotona perheen kanssa teki mies melkein mitä tahansa. Eikös Irakissa ole ihan yleistä myös kivitystuomiot että se siitä naisen asemasta ja oikeuksista...

        "itse asiassa pitkä seurustelusuhde esimerkiksi länsimaalaiseen naiseen on melkeinpä tuhoon tuomittu, koska sitä ei pidetä hyvänä asiana."

        samaa mieltä, tosin on niitä paljon pareja joissa suhde on toiminut mutta miehen täytyy silloin olla avarakatseinen, luottavainen ja kiltti, naisen tulee olla eri kulttuuriin mukautuva. Jos mies on ns.äärimuslimi ja vaimon on pakko olla neitsyt usein se vaimo haetaan sitten omasta maasta ja joku serkku että varmasti tiedetään naisen "hyvyys" vaikka voihan neitsytvaimokin olla vaikka ikäväluonteinen, niin tai näin aina väärinpäin.

        "mutta jännä juttu, että siellä on silti avioeroja paljon paljon vähemmän kuin täällä, vaikka tutustumisaika ennen naimisiinmenoa saattaa olla lyhyt. siellä avioerokaan ei ole kovin vaikea, ainakaan miehelle."

        Heidän omassa kotimaassaan ei erota, mutta kyllä vaan Suomessa erotaan ja prosentit ovat mahtavaa luokkaa... sosiaalitukien varassa he tekevät ihan mitä vaan!


      • Anonyymi

        Mulle riitti muutama kuukausi kurdia😂😂😂😂ei vittu mitä meininkiä.


      • Anonyymi
        __gf__ kirjoitti:

        Mies puolestaan käyttäytyy "epäkurdimaisesti" laittaessaan ruokaa, siivotessaan jne. Jos olisin kurdivaimo, niin mies ei koskaan laittaisi tikkua ristiin kotitöiden suhteen. Minä tein suhteen alussa selväksi, että hän osallistuu noihin asioihin ja piste. Toinen iso asia on, ettei mies hillu kavereidensa kanssa päivät pitkät, vaan viettää kaiken vapaa-aikansa minun kanssani. Suhteen alussa oli toisin, eli mies saattoi tulla kotiin (=minun koti siis) vasta iltaysiltä tai kymmeneltä, eli hengasi kurditapaan kavereiden kanssa koko ajan. Parin älähdykseni jälkeen kaverit jäivät ja mies valitsi minut. Nyt kuulemma kaverit ihmettelevät miksi se nainen on niin paljon tärkeämpi, että mies unohtaa kulttuurinsa ja juurensa...

        Kultturiero on monelle vain sana, mutta se on oikeasti iso juttu. Se että mies on kasvanut niin eri oloissa ja eritavalla kuin minä, sanelee hänen käytöstään, luonnettaan ja arvomaailmaansa enemmän kuin kukaan ulkopuolinen pystyy tajuamaan. Tai edes minä itse. Tuskinpa minäkään pystyisin hänen kotimaassaan elämään "maassa maan tavalla", kun olen täällä tottunut tasa-arvoisuuteen, vapauteen jne.

        Vitullasiko hallitset miestä😂😂ei tuo suhde pitkään kestä😂😂


      • Anonyymi
        ___gf___ kirjoitti:

        Kuten sanottua, hänessäkin on ne hyvät puolensa joiden takia olen hänen kanssaan edelleen. Helpompaakin tietysti parisuhteessa voisi olla. Ja nyt kun luin ekan kirjoitukseni uudelleen, tajusin että jos kyseessä olisi jonkun toisen teksti, niin kommentoisin itsekin tyyliin "jätä se sika, ansaitset parempaa". Katsotaan nyt miten kauan tässä yhdessä keikutaan... Eilen oli taas sellainen kärpäsestä härkänen-riita, jonka jälkeen mies uhkasi että tämä oli nyt tässä. Ettei hän jaksa enää vastaanväittämistäni, sitä kun huudan (ehkä kerran kuussa hermostun niin että korotan ääntäni) ja etten kohtele häntä miehenä (=ylempiarvoisena). Eli tätä kirjoittaessani en tiedä saadaanko sovittua vai ei. Ja toisaalta on paha mieli, toisaalta ei.

        😂😂😂😂ei kateeks käy...


      • Anonyymi
        ................. kirjoitti:

        Niin, ikävä totuus on monet länsimaalaiset naiset ovat huoria.

        Ja ulkomaalaiset miehet kaikki pukkeja?


      • Anonyymi
        enluota kirjoitti:

        on paljon näitä oleskeluluvattomia elämäänsä tympääntyneitä juoppoja parikymppisiä kurdimiehiä Helsingissä, saattaa yrittää naimisiin menoa/raskautta jos ei lupaa tule ja meinaa joutua maasta pois ja kierrättää naisia kuin pulloja..

        Enää ei tarvitse mennä naimisiin. Asua vain saman katon alla Avo-Parina 3 vuotta ja se on siinä.Koska avioliitto ja avoliitto rinnastetaan samaksi. Mutta ei perimis asioissa jos toinen kuolee.,Eikä lesken eläkettä saa ilman avolittossa oleva.


    • Anonyymi

      في العراق وسوريا ، على سبيل المثال ، يهاجم الرجال زوجاتهم جسديًا. في فنلندا ، يعتبر العنف أكثر روحانية لأن الرجال يخافون من القانون والشرطة. لذلك هم خائفون بشكل خاص على بشرتهم. Se löis sua mut pelkää poliisia! Kotimaassaan ei naiset uskalla hakea apua,joten heitä voi raiskata ja hakata.

    • Anonyymi

      Melkonen masokisti täytyy olla,että haluaa alistettavaksi. En näe mitään hienoa eksoottisuutta noissa mamuissa...

    • Anonyymi

      En lukenut, Kebab rullaan pyöritys skaba? Vai joukko r.a....s`?

    • Anonyymi

      Sulta kulta pieni irtoo nyt pää jos haluat siitä eroon

    • Anonyymi

      Hyvää kurdistania.

    • Anonyymi

      Kurdimaassa naiset sotivat Peshmergajoukoissa ja miehet ovat livahtaneet Suomeen lämmittämään ikäneitojen sänkyjä🧔🧔🧔🤶

    • Anonyymi

      Mikähän tämän 2 vuoden maaginen raja oikein on. Meillä pelkkää onnea 2 vuotta. Nyt mies on muuttunut kylmäksi ja kiireiseksi. Avioliittopuheet ovat jääneet ym yhteiset tulevaisuuden suunnitelmat. Isompia riitoja ei ole ollut ja on ollut sitä mieltä, että olen hänelle paras mahdollinen. En tiedä onko kuvioissa toinen nainen vai mikä. Ennen oli avoin puhumaan nyt ei puhu. Iloinen ja aina minä olin 1 Hänelle. Nyt kaverit tärkeämpiä. Annan olla omissa oloissaan. Ei kuitenkaan haluat luopua minusta kokonaan, sehän olisi liian helppoa. Keskityn omaan elämääni ja jos hän haluaa roikkua niin sitten roikkuu . Emme riitele mutta joku outo muuri välissä on.

    • Anonyymi

      Kyllä valehteli 7 vuotta. Asutin toki erillä ja viis valheista, meillä oli ihanat 7 vuotta viikon loput! Kemiamme kohtasi ja minulla ei aikaa hänen perän soitella.Helpotti kun asui muka serkun kanssa pikku kämpä Espoo/ minä Itä-Helsinki,siis tuo valehtelu ja tapahtuma ketjut joista välin jäi kiinni. Mut se kemia. Pistin pihalle kun vaimo ilmesty ja kaksi lasta Turkista perhesiten 7 vuoden jälkeen. En niistä tiennyt.Nautein 7 vuotta hänestä. Toki vei vuosia arpetunut sydän.Joten osaa minäkin käyttäytyä kuin mies. Mitä sitä koko lehmää otaa, kun litra maitoa riitä silloin tällöin!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1867
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1709
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1564
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1266
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1214
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1212
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1176
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1160
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1151
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1140
    Aihe