Eli tässä on joitain vuosia tullut biittejä tehtailtua laidasta laitaan ja nyt olen ajatellut laittavani niitä nettiin "youtube, myspace ja ehkä mikseriin" kuunneltavaksi/myyntiin. Ja se tässä kiehtookin eli paljonko biitistä yleensä pitäisi vähintään pyytää hintaa ja paljonko enintään? Toki laatuun nähden ja mehän ollaan suomessa jossa "tuottajalla ei ole tulevaisuutta".. Eli olisiko esim perus UG biitille sopiva hinta 20-25€ vai 50-55€ vai mitä itse yleensä pistätte hinnaksi ja miten määrität biitillesi hinnan? Määräytyykö hinta kpl kohtaisesti ja paatko jonkun "sovitaan" summa esim. jos joku pyytää 10biittiä levyä varten?
Ja entä miten ne "oikeudet" menee siihen biittiin, eli jos joku ostaa vaikka 25eurolla taustan levyään varten niin saako siitä jonkun levy myynti osan biitin myynti hinnan lisäksi? Eli jos myyt biitin saat siitä 25€, biitin ostajaa ostaa 9muuta biittiä joiltain ja tekee levyn jota myy 8€ hintaan niin saatko siitä jonkun levyn myynnistä jonkun prosentin osuuden lisäksi ja mitä kaikkea muuta siihen määräytyy ja kannattaa ottaa huomioon? Ja teettekö biitin ostajan kanssa jonkun kirjallisen sopimuksen? Vai luotatko vaan, että hän maksaa sen mitä sovitaan?
Räp biiteille hintaa?
jokuhullu
1
2240
Vastaukset
- Jokipoikaa
Kun teet räppibiitin ja myyt sen jollekkin, ET VOI TODELLAKAAN ENÄÄ PYYTÄÄ SIITÄ MITÄÄN KUN SE LEVYLLÄ ESIINTYY. Sinä myyt KAIKKI OIKEUDET biitistäsi kertahinnalla. Toki jos haluat, voit sopia että ostaja ei maksakkaan mitään biitistäsi mutta saat osan levyn tuloista?
Ja harrastajat myyvät 20-30e niitä biittejä.
Tässä nyt lyhyt ja ytimekäs vastaus
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3217635Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771856
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161392- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91261Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j571186Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901029