Duunarit ja maisterit

vain duunari

Kun katselee suomi 24 treffien naisten profiileja, niin varsin monella on yliopisto tai
korkeakouluopintoja takana.
Nämä naiset luonnollisestikin vaativat samaa koulutustasoa myös miehiltä, joten kaltaiseni
duunarit eivät heille kelpaa.
Miltä deitti sivustolta löytyy "tavis" naisia?

42

2542

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Palkan maksaja

Itse en ole edes peruskoulua loppuun käynyt.

Ja kuitenkin olen pomo juuri näille koulutusta kyttääville haaskoille.
      Ainoa syy miksi ne sitä koulutusta kyttäilee on toive oman heikon talouden paikkaaminen.

• xyzjrvpumpum

On näemmä täällä taas pari fiksua ja välkkyä miestä liikkeellä... sinä ja tuo edellinen. Voi elämän kevät sentään, on kirjoitusten taso jälleen huippuluokkaa.

• jkhgfdftgygh
        xyzjrvpumpum kirjoitti:

On näemmä täällä taas pari fiksua ja välkkyä miestä liikkeellä... sinä ja tuo edellinen. Voi elämän kevät sentään, on kirjoitusten taso jälleen huippuluokkaa.

Välkympi.

Osasit kirjoittaa kaksi riviä sanomatta oikeastaan yhtään mitään.

Älä viitsi arvostella muita jotka sentään ilmoittivat asiansa mutta oletettavasti edellisten kirjoitukset osuivat ja upposivat.

Ei en ole mies vaan siivooja Nainen

• MaisteriN

Itselleni ei kumppanin koulutustasolla ole väliä. Moni asia toki stereotyyppisesti liitetään koulutustasoon, eikä tämmöinen _stereotyyppi-amis_ minua kiinnostaisi. Mutta kukapa meistä olisi stereotypioiden kaltaisia?

Rehellistä työtä tekevä mies kelpaisi minulle oikein hyvin, oli taustalla sitten ammattikoulu tai yliopisto, muut asiat enemmän (luonne, haaveet, kemiat) painavat. Joskus kyllä tuntuu toimivan toisinpäin, duunarimiestä ei voisi vähempää maisterinainen kiinnostaa - tai kiinnostus ainakin lopahtaa kun ammatti käy ilmi.

• vain duunari

" tai kiinnostus ainakin lopahtaa kun ammatti käy ilmi"
        duunari mies tuntee itsensä "maan matoseksi" maisterisnaisen ja maisterisnaisen ystävien seurassa.
        Eihän maisterisnainen kehtaisi edes esitellä ystävilleen muurari miestään.

• Työ mies

Valtaosa korkeamman koulutuksen käyneistä muistavat usein korostaa olevansa parempaa väkeä.
        Mikä ei todellakaan pidä todellisuudessa paikkansa, ovat ainoastaan käyneet pidempään kouluja.
        Moniko näistä tekee sellaista työtä jota he ovat koulussa oppineet, hyvin harva. Työpaikalla heidät on tehtävään perehdytetty.
        Onneksi tunnen useita korkeastikoulutettua ihmistä jotka itseni tavoin ymmärtävät että me ollaan siltikin duunareita luki paperissa mikä tahansa titteli.

• akateemikko121212
        Työ mies kirjoitti:

Valtaosa korkeamman koulutuksen käyneistä muistavat usein korostaa olevansa parempaa väkeä.
        Mikä ei todellakaan pidä todellisuudessa paikkansa, ovat ainoastaan käyneet pidempään kouluja.
        Moniko näistä tekee sellaista työtä jota he ovat koulussa oppineet, hyvin harva. Työpaikalla heidät on tehtävään perehdytetty.
        Onneksi tunnen useita korkeastikoulutettua ihmistä jotka itseni tavoin ymmärtävät että me ollaan siltikin duunareita luki paperissa mikä tahansa titteli.

"Valtaosa korkeamman koulutuksen käyneistä muistavat usein korostaa olevansa parempaa väkeä. "

Jaa, mitenkähän tämä käytännössä tulee ilmi?

Noh, myönnetään. Kyllä me täällä toimiston kahvipöydässä aina vähän naureskellaan kun saamme kuulla asentajien pikkujoulukemuista ja siitä, mitä kaikkea niissä on tapahtunut (tyypillisesti nyrkkitappelu tai pari, joku joutuu putkaan ja kaikki heitetään baarista pihalle ennen pilkkua).

• vain duunari
        akateemikko121212 kirjoitti:

"Valtaosa korkeamman koulutuksen käyneistä muistavat usein korostaa olevansa parempaa väkeä. "

Noh, myönnetään. Kyllä me täällä toimiston kahvipöydässä aina vähän naureskellaan kun saamme kuulla asentajien pikkujoulukemuista ja siitä, mitä kaikkea niissä on tapahtunut (tyypillisesti nyrkkitappelu tai pari, joku joutuu putkaan ja kaikki heitetään baarista pihalle ennen pilkkua).

Onko kenenkään palstan lukijan tuttavapiirissä pariskuntaa jossa nainen on korkeasti
        koulutettu ja mies ammattikoulun tai vain peruskoulun käynyt?

• pätkäduunimaisteri
        vain duunari kirjoitti:

Onko kenenkään palstan lukijan tuttavapiirissä pariskuntaa jossa nainen on korkeasti

itse asiassa on, aika montakin. Naismaistereita ja duunarimiehiä ja lisäksi kaksi pariskuntaa, joissa nainen on tohtoriksi väitellyt tutkija ja mies peruskoulun käynyt duunari. Sitten tunnen miesmaisteri naisduunari-pariskuntiakin, mutta niitä on omassa tuttavapiirissäni selvästi vähemmän. Ei ole kyllä ikinä käynyt edes mielessä, että koulutuksella voisi olla jotain merkitystä toimivassa parisuhteessa! Ei koulutus ihmisestä paljoakaan kerro, vaan se miten kunnioittavasti ja asiallisesti pystyy suhtautumaan kanssaihmistensä valintoihin. Sivistynyt ihminen pystyy, koulutuksesta riippumatta :)

• Opisto-Maisteri pari
        vain duunari kirjoitti:

Vaimon kaveripiiri koostuu hyvin pitkälti maistereista ja näiden kavereiden miehistä aika monella on minuakin vähäisempi koulutus.. mutta.. aika harvalla näistä maistereista on parempi palkka kuin miehellään, joten miehillä ei ole kyllä mitään syytä tuntea alemmuutta. Meilläkin vaimo eilen viimeksi kiroili sitä, ettei tuolla koulutuksella saa kuin nippa nappa kolmen tonnin palkan.. itse en muista milloin olisi käteen jäänyt alle kolme tonnia, mutta toki minun työhistoriakin on viitisen vuotta pidempi ja ilman äitiyslomia.

• fjajkjaklfajlfjlkafj
        vain duunari kirjoitti:

Olen maisteri, elämäni pisin suhde tähän asti on ollut duunarimiehen kanssa. Suhteessa oli monta hyvääkin asiaa. Koulutuksella oli aika vähän tekemistä sen kanssa että suhde päättyi, ellei sitten pohdi sitä, että tutustuimme kun olimme molemmat työttöminä ja pätkätöissä; minä hankin koulutuksen (ja olen ollut työttömänä viimeisen 8v aikana 2 kk) ja mies kittuuttaa edelleen työllisyystöissä ja kortistossa. En jaksanut katsoa sitä haluuttomuutta yrittää hankkia mielekäs koulutus (oli sitten mikä hyvänsä) ja edes vähän paremmat mahdollisuudet työelämässä. Eikä todella ole mikään tyhmä tai sivistymätön mies, vain mahdottoman saamaton.

• Kouluja käynyt
        Työ mies kirjoitti:

"Valtaosa korkeamman koulutuksen käyneistä muistavat usein korostaa olevansa parempaa väkeä."

Ihanko oikeasti sinulla on tuollaisia kokemuksia? Ettei vaan olisi kyse omista ennakkoluuloistasi? Itse tunnen todella paljon korkeasti koulutettuja työni kautta, enkä ole kyllä kenenkään huomannut koulutuksellaan leveilevän, ei töissä eikä vapaalla.

Moni duunari vaan tuntuu leimaavan kaikki korkeammin koulutetut ylimielisiksi leveilijöiksi tuntematta heitä ollenkaan. Eikös se ole ihan yhtä ennakkoluuloista kuin pitää duunareita jotenkin tyhmempinä pelkän koulutuksen perusteella? Antaisit niille korkeasti koulutetuillekin edes mahdollisuuden, etkä tuomitsisi heti.

Kyllähän minäkin koulutukseni ja työni rehellisesti kerron jos joku kysyy, mutta en leveile. Ei kai korkeasti koulutettujen täydy alkaa häpeämään tai piilottelemaan sitä että on suosittanut sen ja sen tutkinnon?

• --------------------
        vain duunari kirjoitti:

Minä olen duunari ja vaimoni on maisteri,,,,kielten opettaja.
        Ei ongelmaa kummankaan tuttavapiirin kanssa.
        Hän on opettanut minulle enkun kielen ja tulen hyvin toimeen puhekielen kanssa lomamatkoilla.

• Lillania
        Työ mies kirjoitti:

Joopa, lääkäritkin vaan suoraan kadulta töihin. Milloin opiskelusta on tullut kateuden aihe? Se on kovaa työtä. Mutta kaikilla ei älyä riitä.

• stgasg
        akateemikko121212 kirjoitti:

Että ne kyllä kovasti on olevinaa,varsinkin nämä akateemiset naiset,tai sitten ihmiset vain käsittävät heidän nörttiytensä ja elämän kokemattomuutensa ylimielisyytenä. Täytyy onneksi muistaa että ilman akateemisia naisia elokuva Levottomat ei olisi suomessa menestynyt. He muodostivat sen katsojakunnan,koska halusivat ollut tuhmia.

• kopkop3

Tässä on esimerkiksi sulle "tavis" "duunari" nainen.......!!!!

• nämä nähty

treffeillä mies ilmoittaa koulutuksekseen maisterinopinnot....mutta kuinkas kävikään.Tavallinen duunari hän oikeasti kuitenkin on, kiva hemmo mut epärehellinen...ei kelpaa

• NAINEN.

Mitenkähän se tosiaan on, noiden profiilien ammattien laita. ON VÄHÄN KUIN NE KAKS UKKOA puiston
        penkillä. Toinen dip.insinööri, toinen rap.alkoholisti. No asiaan, yritän tässä kertoa sitä, että kuten
        edelliselle kirjoittajalle oli käynyt, vähän liioittelua. Onko täällä 24 muka niin paljon lukeneita naisia
        etsimässä kumppania, tuntuu siltä, että sellaisilla hienohelmoilla ei ainakaan kuvallista proliia ole.
        siinähän menee MAINE KAMALAA. Itse arvostan tallista duunari, sillä kaikki työ on arvokasta...

Suomalainen on duunari rehellinen ja ahkera, sanoi kuka mitä tahansa, ei kannata välittää tuon taivaallista.

• Nöyrä akateeminen
        NAINEN. kirjoitti:

Mitenkähän se tosiaan on, noiden profiilien ammattien laita. ON VÄHÄN KUIN NE KAKS UKKOA puiston
        penkillä. Toinen dip.insinööri, toinen rap.alkoholisti. No asiaan, yritän tässä kertoa sitä, että kuten
        edelliselle kirjoittajalle oli käynyt, vähän liioittelua. Onko täällä 24 muka niin paljon lukeneita naisia
        etsimässä kumppania, tuntuu siltä, että sellaisilla hienohelmoilla ei ainakaan kuvallista proliia ole.
        siinähän menee MAINE KAMALAA. Itse arvostan tallista duunari, sillä kaikki työ on arvokasta...

Suomalainen on duunari rehellinen ja ahkera, sanoi kuka mitä tahansa, ei kannata välittää tuon taivaallista.

"...että sellaisilla hienohelmoilla ei ainakaan kuvallista proliia ole.
        siinähän menee MAINE KAMALAA. Itse arvostan tallista duunari, sillä kaikki työ on arvokasta..."

No ei tuosta oikein sitä kuvaa saa, että pitäisit kaikkia yhtä arvokkaina. Työtä ne "hienohelmatkin" tekee ja ihmisiä ovat siinä missä ne duunaritkin. Vai oletko nyt kuitenkin sitä mieltä, että ne duunareiden työt ovatkin jotenkin arvokkaampia? Moni duunarihan haukkuu korkeasti koulutettuja esim. "paperinpyörittäjiksi" ja kehottaa menemään "oikeisiin töihin". Yhtä loukkaavaa se on niitä korkeasti koulutettuja kohtaan, että duunari vähättelee heidän työtään, eikä pidä sitä oikeana työnä.

Suomi pysähtyisi ilman duunareiden työpanosta, mutta yhtä lailla se korkeammin koulutettujen työ on arvokasta. Vai pitäiskö esim. lääkäreiden ja opettajienkin mennä vaan "oikeisiin töihin"?

• lisäys naiselta
        Nöyrä akateeminen kirjoitti:

"...että sellaisilla hienohelmoilla ei ainakaan kuvallista proliia ole.
        siinähän menee MAINE KAMALAA. Itse arvostan tallista duunari, sillä kaikki työ on arvokasta..."

No ei tuosta oikein sitä kuvaa saa, että pitäisit kaikkia yhtä arvokkaina. Työtä ne "hienohelmatkin" tekee ja ihmisiä ovat siinä missä ne duunaritkin. Vai oletko nyt kuitenkin sitä mieltä, että ne duunareiden työt ovatkin jotenkin arvokkaampia? Moni duunarihan haukkuu korkeasti koulutettuja esim. "paperinpyörittäjiksi" ja kehottaa menemään "oikeisiin töihin". Yhtä loukkaavaa se on niitä korkeasti koulutettuja kohtaan, että duunari vähättelee heidän työtään, eikä pidä sitä oikeana työnä.

Suomi pysähtyisi ilman duunareiden työpanosta, mutta yhtä lailla se korkeammin koulutettujen työ on arvokasta. Vai pitäiskö esim. lääkäreiden ja opettajienkin mennä vaan "oikeisiin töihin"?

En tarkoittanut suinkaan sitä, että maistereiden ja muiden työ on arvotonta, vaan NETTIDEITTAILUA,
        siitä oli kysymys, en usko sen ammattiryhmän ihmisiä olevan kovinkaan paljon netissä...

• Duunarintytär
        lisäys naiselta kirjoitti:

En tarkoittanut suinkaan sitä, että maistereiden ja muiden työ on arvotonta, vaan NETTIDEITTAILUA,
        siitä oli kysymys, en usko sen ammattiryhmän ihmisiä olevan kovinkaan paljon netissä...

Omat mieheni ovat aina olleet minua huonommin koulutettuja ja jossain vaiheessa katkeruutta lähinnä palkkaani ja asemaani liittyen on ilmennyt joko miehen tai hänen sukulaistensa taholta. Jos ei muuta niin pieninä naljailuina, kateina puheina jne.

Nyt minulla on duunarin (hyväpalkkaisia) hommia tekevä maisterikoulutuksen saanut mies ja ikävä sanoa mutta ensimmäisen kerran mies EI HALVEKSI minun ammattiani, ei pidä (vähän erikoista) ammattiani mitenkään "kummallisena", ei kadehdi hyvää palkkaani ja näyttää aidosti ymmärtävän työni vaativuuden ja myös sen nurjat puolet (mm. jatkuva tavoitettavuuden pakko jne.).

Luulen että juuri koulutuksensa takia mies tietää, ettei maisterinpapereillakaan ole tänä päivänä ihan itsestäänselvää saada vakituista hyvää työpaikkaa. Hän myös tietää, miten paljon ihan oikeasti henkisesti RASKASTA työtä ne maisterinpaperit ovat jo edellyttäneet.

Nimimerkki Naiselle sanoisin, että minulla ainakin oli kuvallinen profiili ja tunnen useita hyvin koulutettuja naisia ja miehiä joilla on sellainen ollut. Tiesitkö muuten että on rappioalkoholisteja, joilla on diplomi-insinöörin, joillain jopa lääketieteen tohtorin koulutus?

• matti meikäläinen
        Duunarintytär kirjoitti:

Omat mieheni ovat aina olleet minua huonommin koulutettuja ja jossain vaiheessa katkeruutta lähinnä palkkaani ja asemaani liittyen on ilmennyt joko miehen tai hänen sukulaistensa taholta. Jos ei muuta niin pieninä naljailuina, kateina puheina jne.

Nyt minulla on duunarin (hyväpalkkaisia) hommia tekevä maisterikoulutuksen saanut mies ja ikävä sanoa mutta ensimmäisen kerran mies EI HALVEKSI minun ammattiani, ei pidä (vähän erikoista) ammattiani mitenkään "kummallisena", ei kadehdi hyvää palkkaani ja näyttää aidosti ymmärtävän työni vaativuuden ja myös sen nurjat puolet (mm. jatkuva tavoitettavuuden pakko jne.).

Luulen että juuri koulutuksensa takia mies tietää, ettei maisterinpapereillakaan ole tänä päivänä ihan itsestäänselvää saada vakituista hyvää työpaikkaa. Hän myös tietää, miten paljon ihan oikeasti henkisesti RASKASTA työtä ne maisterinpaperit ovat jo edellyttäneet.

Nimimerkki Naiselle sanoisin, että minulla ainakin oli kuvallinen profiili ja tunnen useita hyvin koulutettuja naisia ja miehiä joilla on sellainen ollut. Tiesitkö muuten että on rappioalkoholisteja, joilla on diplomi-insinöörin, joillain jopa lääketieteen tohtorin koulutus?

Kylläpä täällä nyt maisterit ja mitä niitä nyt parenminlukeneita nyt riittää jeesustelemassa,
        kuinka ollaan niin ymmärtäväisiä duunareita kohtaam. Monipa heistäkin on tallisen palliaisen
        kannssa, kunhan jauhavat paskaa.

• punapää2
        matti meikäläinen kirjoitti:

Kylläpä täällä nyt maisterit ja mitä niitä nyt parenminlukeneita nyt riittää jeesustelemassa,
        kuinka ollaan niin ymmärtäväisiä duunareita kohtaam. Monipa heistäkin on tallisen palliaisen
        kannssa, kunhan jauhavat paskaa.

Itse olen ammatiltani eläinlääkäri. Mitä sanot tiedosta, että eläinlääkärien puolisoista (lasten isistä) löytyy ammatteina mm. maanviljelijää, rakennusmiestä, taiteilijaa, yrittäjää, poromiestä, bussikuskia, mitä kaikkea niitä olikaan.. yhteinen nimittäjä näille ei-lukeneille miehille lienee tietty tarmokas käytännöllisyys, jota meikäläiset arvostavat yli minkään paperinpalasen. Se kenen/minkä ammatin edustajan kanssa nyt eronneena seurustelen, ei kuulu tähän, mutta sen verran voin kertoa että mies on yksi viisaimpia joita olen koskaan tavannut, eikä ole keskikoulun jälkeen koulunpenkkejä kuluttanut. Kirjoja voi lukea ja itseään sivistää ihan vapaa-aikanaankin, jos siihen on kiinnostusta.

• teidän DI
        Duunarintytär kirjoitti:

"Tiesitkö muuten että on rappioalkoholisteja, joilla on diplomi-insinöörin, joillain jopa lääketieteen tohtorin koulutus?"

Onko tuo mitään rakettitiedettä? Sen pitäisi näkyä kohdalla alkoholin käyttö : kyllä. Itse kyllä laittaisin vaihtoehdoksi myös reilun käytön, mutta kuinkahan moni ruksaisi sen vaihtoehdon? Alkon puolesta ei kuitenkaan ihan onnaa, jos on DI, kun mitään järkevää ei saa aikaiseksi kännissä. Lääkärien puolesta sanon kyllä, koska heidän juttunsa ovat niin sekavia hullun houreita, vaikka olisivatkin raittiita (itseäni häiritsee eniten tuo syy-seuraussuhteen, eli kausaliteetin täydellinen puuttuminen heidän touhuissaan), että kukaan ei huomaisi kuitenkaan mitään erikoista jos vaikka olisivatkin ottaneet kunnon paukut.

Osaan itse johtaa muuten rakettiyhtälön, kun oletetaan että raketin massa kevenee tasaisesti ajan mukana (eli m = m0-kt), sekä gravitaatio vähenee kuten 1/r^2. Olen lähetellyt useita raketteja jo ilmaan tällä periaatteella, mutta ratkaisu on sen verran monimutkainen differentiaaliyhtälö, että täytyy ratkaista numeerisesti, ja lähes aina ne raketit tuntuvat tulevan mäjähtäen takaisin maahan.

• uytrdfghjkoiuytrdfgh

Oletko jotenkin yksinkertainen, eikö maisteri voi olla duunari? Maisterinpaperit ei takaa mitään ammattia ja taitaa maistereista olla vähintään 90% duunareita, siis palkkatyöläisiä, eikä edes erityisen hyvällä palkalla.

• Ylempi korkeakoulutu
        uytrdfghjkoiuytrdfgh kirjoitti:

Oletko jotenkin yksinkertainen, eikö maisteri voi olla duunari? Maisterinpaperit ei takaa mitään ammattia ja taitaa maistereista olla vähintään 90% duunareita, siis palkkatyöläisiä, eikä edes erityisen hyvällä palkalla.

olen minäkin työuraa aloitellut kone- ja maahommissa rippikouluikäsestä, sitten kun ajokortin sai niin kuorma-autohommiin ja parikymppisenä kävi omaan ohtaan tuulemaan maatilan oston ja maansiirtourakoinnin aloittamisen jälkeen. Koko työikäni olen siis pääosin näissä perustyömiehen hommissa turaillut. Kuitenkin ihan aikuisiässä sitten työn ohessa suoritin peruskoulupohjalta maisterin tutkinnon, joten tuolla treffi ilmoituksessa on sekin koulutus mainittu.

Vaikka olen omasta mielestäni tuonut esille yhteydenotoissa, etten varmasti vastaa sitä akateemisen strereotypiaa, vaan olen ihan perus maalais- ja työmies, niin koulutettujen naisten mielenkiinto on pääosin kyllä loppunut siihen, kun meikäläisen työurasta on laajemmin tullut puheeksi, ja siitäkin, ettei se korkeakoulututkinto nyt loppujen lopuksi mielestäni niin suuri saavutus ole, hankittu ammatti muiden joukossa. Suoraan perus- tai ammattikoulusta töihin menneethän sen akateemisesti koulutettujen opiskelun kuluja verovaroin rahoittavat, he maksavat monasti 5-7 vuotta veroja sillä välin kun yliopisto-opiskelijat opiskelevat.

Tunnen kyllä paljon sellaisiakin koulutettuja henkilöitä, joilla ei ole nenä pystyyn noussut, mutta täällä suomi24:ssä monella ns. akateemisella naisella se voipi olla lähes taivasta kohti, kohtahan sen huomaa kuinka moni veti porot nokkaan. Olenkin todennut että ehkä olisi parempi jättää se "maisterin tutkinto" siellä tiedoissa mainitsematta, niin ei ainakaan säikyttäisi sellaista ihmistä pois jolla on vähän maanläheisempiä arvoja.

• Nicemaisteri
        Ylempi korkeakoulutu kirjoitti:

olen minäkin työuraa aloitellut kone- ja maahommissa rippikouluikäsestä, sitten kun ajokortin sai niin kuorma-autohommiin ja parikymppisenä kävi omaan ohtaan tuulemaan maatilan oston ja maansiirtourakoinnin aloittamisen jälkeen. Koko työikäni olen siis pääosin näissä perustyömiehen hommissa turaillut. Kuitenkin ihan aikuisiässä sitten työn ohessa suoritin peruskoulupohjalta maisterin tutkinnon, joten tuolla treffi ilmoituksessa on sekin koulutus mainittu.

Vaikka olen omasta mielestäni tuonut esille yhteydenotoissa, etten varmasti vastaa sitä akateemisen strereotypiaa, vaan olen ihan perus maalais- ja työmies, niin koulutettujen naisten mielenkiinto on pääosin kyllä loppunut siihen, kun meikäläisen työurasta on laajemmin tullut puheeksi, ja siitäkin, ettei se korkeakoulututkinto nyt loppujen lopuksi mielestäni niin suuri saavutus ole, hankittu ammatti muiden joukossa. Suoraan perus- tai ammattikoulusta töihin menneethän sen akateemisesti koulutettujen opiskelun kuluja verovaroin rahoittavat, he maksavat monasti 5-7 vuotta veroja sillä välin kun yliopisto-opiskelijat opiskelevat.

Tunnen kyllä paljon sellaisiakin koulutettuja henkilöitä, joilla ei ole nenä pystyyn noussut, mutta täällä suomi24:ssä monella ns. akateemisella naisella se voipi olla lähes taivasta kohti, kohtahan sen huomaa kuinka moni veti porot nokkaan. Olenkin todennut että ehkä olisi parempi jättää se "maisterin tutkinto" siellä tiedoissa mainitsematta, niin ei ainakaan säikyttäisi sellaista ihmistä pois jolla on vähän maanläheisempiä arvoja.

Itselläni on kuusi vuotta korkeakouluopintoja takana ja teen unelmatyötäni, jonka edellytys korkeakoulututkinto oli. Deittisaitilla maisteriuutta pitäisi pyydellä anteeksi, jotta miehen itsetunto, jolla on "maanläheisempiä arvoja" ei kärsisi. Pitääkö siis jättää profiilissa mainitsematta sekin, että vuosituloni ovat yli 51 e? Pitäkää tunkkinne.

• Nicemaisteri
        Nicemaisteri kirjoitti:

Itselläni on kuusi vuotta korkeakouluopintoja takana ja teen unelmatyötäni, jonka edellytys korkeakoulututkinto oli. Deittisaitilla maisteriuutta pitäisi pyydellä anteeksi, jotta miehen itsetunto, jolla on "maanläheisempiä arvoja" ei kärsisi. Pitääkö siis jättää profiilissa mainitsematta sekin, että vuosituloni ovat yli 51 e? Pitäkää tunkkinne.

Siis yli 51 000 e ( mutta nollathan ei merkitse mitään ;D)

• Ylempi korkeakoulutu
        Nicemaisteri kirjoitti:

No, siinäpä ne porot meni nokkaan vaikkei tullut luettua koko tekstiä tarkasti, tarkoitin siis, että minun miehenä ei ole ehkä viisasta mainita maisterin tutkintoa profiilissani koska se voi karkoittaa sellaisia kumppanin etsijöitä, joilla voisi olla maanläheisempiä arvoja. Siis verrattuna niihin, joille on ehdoton edellytys että miehellä täytyisi olla korkeakoulututkinto. Ylemmästä korkeakoulututkinosta huolimatta en kuitenkaan vastaa sitä odotusarvoa mitä monella on akateemisen henkilön työurasta. Tulotaso ja varallisuus voi olla kyllä meikäläisellä olla parempikin, mutta minä en halua sillä mainostaa itseäni deitti-ilmoituksissa.
        Minulle on ihan sama, onko nainen maisteri, tohtori vai tavallinen työläinen, ei se koulutus minua haittaa, kunhan ei vaan pidä itseään muita parempana pelkän koulutuksen takia.

• 51 e
        Nicemaisteri kirjoitti:

Siis yli 51 000 e ( mutta nollathan ei merkitse mitään ;D)

Nollat ei todellakaan merkitse mitään, eikä niillä ole mitään merkitystä...siis vain sinun kohdalla.

• Dippainssi

Mites tuo peruskoulupohjalta maisteriksi opiskeleminen käytännössä onnistui? Itse olen elänyt siinä uskossa, että tutkinto-opiskelijaksi pääseminen vaatii toisen asteen koulutuksen (pitää olla joko lukion oppimäärä tai toisen asteen perustutkinto, eli "amis"), vaikka avoimeen pääseekin kai kuka tahansa kursseille.

Sitten jos aletaan pilkkua viilaamaan, niin se korkeakoulututkinto ei ole ammatti, vaan tutkinto, jolla voi sitten pyrkiä eri tyyppisiin ammatteihin.

• jos saisin

Näpit rasvassa ja älliä päässä, olisko parempaakaan? Tuskinpa vain..

• Ylempi korkeakoulutu
        Dippainssi kirjoitti:

Mites tuo peruskoulupohjalta maisteriksi opiskeleminen käytännössä onnistui? Itse olen elänyt siinä uskossa, että tutkinto-opiskelijaksi pääseminen vaatii toisen asteen koulutuksen (pitää olla joko lukion oppimäärä tai toisen asteen perustutkinto, eli "amis"), vaikka avoimeen pääseekin kai kuka tahansa kursseille.

Sitten jos aletaan pilkkua viilaamaan, niin se korkeakoulututkinto ei ole ammatti, vaan tutkinto, jolla voi sitten pyrkiä eri tyyppisiin ammatteihin.

Yliopistoissa useimpiin tiedekuntiin joihin opintoihin pyritään pääsykokeiden kautta, voi tiedekunnasta hakea oikeutta osallistua pääsykokeisiin ilman muodollisten hakuvaatimusten täyttymistä. Pelkkien pääsykoepisteiden perusteella taas tietty kiintiö pääsykokeisiin osallistuneista pääsee sisään. Eli peruskoulupohjalta on mahdollista suorittaa korkeakoulututkinto. Riippuu tietysti siitä, mitkä seikat tiedekunta katsoo sellaisiksi ansioiksi (esim. työkemus tms.) että se antaa oikeuden osallistua pääsykokeisiin. Tämä arvioidaan tapauskohtaisesti.

Siinä Dippainssi on kyllä aivan oikeassa, että korkeakoulututkinto on pelkkä tutkinto, ei vielä ammatti. Mutta eihän tälläisiltä lukiota käymättömiltä junteilta voi odottaakaan termien oikeaa käyttöä, pyydän nöyrimmästi anteeksi

• Ylempi korkeakoulutu
        jos saisin kirjoitti:

Näpit rasvassa ja älliä päässä, olisko parempaakaan? Tuskinpa vain..

Ottamaan

• jos saisin

Ottamaan

..mistä sinut löydän?? Kaahaan paikalle välittömästi kun tiedän osoitteen...??!!

• Ylempi korkeakoulutu
        jos saisin kirjoitti:

..mistä sinut löydän?? Kaahaan paikalle välittömästi kun tiedän osoitteen...??!!

[email protected] , tuonne jos otat yhteyttä niin vaihdellaan koordinaatteja.

• almaelma

...jossain, minä ainakin : )
      ja kyllä ne muut asiat painaa eikä ammatti.....kemiat kolahtaa, kumpikin haluaa samantyyppisiä asioita, sama arvomaailma......

• macijakob

Minulla on tutkintoja vaikka muille jakaa. Ylemmäksi ei pääse tässä maapallolla.

Tietty tutkinto naisella on varmistus siitä, että hän pystyy näkemään syy-seuraussuhteen. Tähän riittää perustava ammattikoulutus. Sitä vastoin ylioppilastutkinto ei asiaan riitä.

Pelkästään peruskoulun suorittaneisiin suhtaudun sellaisella varauksella, että heihin en missään ympäristössäni tutustu.

• Raw masculinity

Koulutuksella ei ole paljoakaan tekemistä itse VETOVOIMAN kanssa. Naiset miettivät koulutusta, jos yrittävät järkeillä itselleen ylläpitäjää.

• aj4

En ole nyt pariin vuoteen nettideittejä edes katsonut. Mutta aikoinaan sain kanssa kuvan että naiset ovat korkeakoulutettuja jotka hakevat korkeakoulutettuja. Tai sitten vähemmistönä korkeakoulutettuja joille kelpaa duunarikin. Itse duunarina hain toista duunaria mutta niitä ei sitten ollutkaan.

Ihmetyttää missä on ne kaikki tarjoiliat, siwan kassat, siivoojat, ompeliat, tehtaan linjatyöntekijät, kiireapulaiset? Laskujeni mukaan heitä pitäisi olla saman verran kuin meitä mies duunareita. Onhan akateemisia miehiäkin kait jonkin verran. Ehkä eivät käy internetissä tai sitten ovat jo varattuja ja ei ole kuin akateemisia jäljellä? Vai kirjoittavat netissä akateeminen vaikka ovat siwan kassalla, koska ovat lukeneet alan jonka heidän äänestämänsä k-ryhmä lakkautti tuottamattomana?

Jokatapauksessa kadoksissa olivat ja ilmeisesti ovat vieläkin.

• Ember_To_Inferno

Ei siinä sen ihmeempää ole kuin se että nettideitissä ei kukaan puhu totta.. Nettipersoona on se mikä haluaisi olla.. ei sitä mikä on.. Kaunisteltuja totuuksia..;o) tutkinnot ja vuositulot on helppo vaan alasvetovalikosta vetäst;o)

• Maisterisnainen
        Ember_To_Inferno kirjoitti:

Ei siinä sen ihmeempää ole kuin se että nettideitissä ei kukaan puhu totta.. Nettipersoona on se mikä haluaisi olla.. ei sitä mikä on.. Kaunisteltuja totuuksia..;o) tutkinnot ja vuositulot on helppo vaan alasvetovalikosta vetäst;o)

Koulutuksen valehtelusta jää kiinni aika nopeasti. Kirjoitetusta tekstistä, puheesta, käytöksestä, harrastuksista ym pystyy päättelemään henkilön koulutustason melko tarkkaan. Kerran baaritiskillä eräs mies tuli juttelemaan. Avausrepliikki oli: "Kaverini lähti paskalle. Halusin siksi aikaa juttuseuraa ja sinä näytit mukavan näköiseltä mimmiltä." Minun ei tarvinne kertoa, kumpaa sorttia tuo mies oli, duunari vai maisteri... Jäi yksikseen seisomaan, minä poistuin paikalta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6665
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      556
      2285
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1867
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      85
      1261
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      97
      1042
    6. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      970
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      87
      942
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      843
    9. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      32
      840
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      147
      767
    Aihe