katselin Karhula auton sivuja ja siellä oli monesta autosta otettu kuvia,huoltokirjoista otetuissa kuvissa km määrät,tuntuuko minusta vain vai onko lähes kaikissa autoissa ollut sama huollon tekijä vaikka eri liikkeissä autot saksassa huollettu.numero 1 jotenkin saman näköinen hutaisu,sattumaako vain?vai onko...
en ole mikään käsiala tuntija mutta ihmettelen vaan....
kilometit
8
592
Vastaukset
- varsinkin eka
omistaja huollattaa autonsa aina samassa paikassa. Ei siinä ole mitään ihmeellistä. Kannattaa katsoa se huoltokirja tarkasti sillä siitä voi päätellä kaikenlaista. Sen verran vinkkinä vielä että esimerkiksi BMW:n aidossa leimasimessa on joka vuosi erilainen "vika" josta tietävä pystyy päättelemään, onko auton huoltokirja tosiaankin leimattu merkkihuollossa. Tämän kertoi ja näytti minulle BeNeLux-maan Bemarikauppias. Eli silläkin rintamalla on keksitty keinoja väärinkäytösten vaikeuttamiseksi.
- 5+16=?
Kerro lisää tuosta leimasta ja jotain todellistakin, detaljeja.
En ole tuollaisesta kuullutkaan vaikka minun pitäisi kyllä olla maahantuojan kautta informoitu tuollaisesta.
Ainakin tiedän yhden paikan jossa tuo ei toimi, sen jossa työskentelen. - asiaa ...
On siinä kyllä ihmeellistä jos useissa eri autoissa, jotka on huollettu eri liikkeissä on kaikissa huoltokirjamerkinnöissä sama käsiala!
- huoltokirja-
asiaa ... kirjoitti:
On siinä kyllä ihmeellistä jos useissa eri autoissa, jotka on huollettu eri liikkeissä on kaikissa huoltokirjamerkinnöissä sama käsiala!
merkinnöistä. Se mitä suomessa tapahtuu, on sitten aivan eri asia. Pahimmat huijarit ovat aivan kotimaisia, ja suureksi osaksi valkoihoisiakin. Euroopassa ongelmana ovat paikalliset maahanmuuttaneet, pääasiassa turkkilaiset, slobot, libanonilaiset ja muut siitä ympäriltä. Näiden ryhmien kanssa et rehellistä kauppaa voi tehdä. Ja uskotko että nuokin Karhulan autot tulevat häkeistä ja pienten liikkeiden takapihoilta ja päätyvät vähän fiksattuina hyväuskoisille suomalaisille. Euroopasta löytyy aivan loistavia käytettyjä autoja mutta niihin ei suomalainen puutu kun ne maksavat verottomina enemmän kuin vastaava suomessa verollisena. Verosysteemi mätä ahneet jobbarit = kansa maksaa ja kärsii.
- Brother Doe
Saksalainen kirjoittaa numeron yksi aina esimerkkisi tavoin; muistuttaa lähes suomalaisen A-kirjainta ilman poikkiviivaa... tämä on sääntö, ei sattumaa.
Kyseisen liikkeen huoltokirjoissa ei ole mitään epäilyttävää, aivan normaalit saksalaiset huoltokirjat.
Vertaa huviksesi muidenkin liikkeiden kuvattuihin kirjoihin, niin huomaat heilläkin numeroiden olevan "kuin saman ihmisen tekemiä".
Tai sitten Saksassa on yksi henkilö, joka tekee kaikkiin Suomeen myytäviin autojen huoltokirjoihin numerot?kyllä sen auton käyttäjä,ja miten sitä on käytetty on tärkeämpää kuin se leima. jos on asiallinen käyttäjä,on auto hienossa kunnossa,ja silloin sitä on huollettukin.autoa kun hieman tutkii??niin kyllä sen näkee mikä se on!ei niihin kirjoihin kannata pelkästään tuijottaa!(mitä tulee niihin merkkikorjaamoihin??niin se ei ole tae että auto ois huippukunnossa??aikapaljon niissä on sellaisia räpeltäjiä.) ulkomailta kun auton hakee,niin ei niitä ainakaan toreilta kannata ostaa.
- upi333333
sliksit kirjoitti:
kyllä sen auton käyttäjä,ja miten sitä on käytetty on tärkeämpää kuin se leima. jos on asiallinen käyttäjä,on auto hienossa kunnossa,ja silloin sitä on huollettukin.autoa kun hieman tutkii??niin kyllä sen näkee mikä se on!ei niihin kirjoihin kannata pelkästään tuijottaa!(mitä tulee niihin merkkikorjaamoihin??niin se ei ole tae että auto ois huippukunnossa??aikapaljon niissä on sellaisia räpeltäjiä.) ulkomailta kun auton hakee,niin ei niitä ainakaan toreilta kannata ostaa.
Kaikissa maissa ei ole edes tapana kirjoittaa yhtään mitään huoltokirjoihin, kuten esim Teksasissa/USAssa.
Kohta olis tarkoitus myydä muuttoautona tuomani 3,5v vanha Bemari jossa ei ole yhtään merkintää huoltokirjassa, mutta kaikki huollot tietysti tehtynä varsinkin kun ne kuuluu jenkeissä hintaan. Vaimon auton huoltokirjan täytti liikkeen huoltomies pyynnöstä kun kerrottiin että Suomessa se on kovaa valuuttaa. Samalla käsialalla ja kynällä tietysti puolenkymmentä huoltoa.
Autolla ajettu reilu 20000km, joten pelolla jo odottelen kaikenmaailman renkaanpotkijoita jotka tulevat ihmettelemään ja epäilemään että taitaa olla ruuvattu peli kun noin vähän ajettu eikä sitä huoltokirjaakaan oo.
Bemarin avaimesta löytyy kaikki autoon tehdyt huollot jne. - lähes viimeinen
sliksit kirjoitti:
kyllä sen auton käyttäjä,ja miten sitä on käytetty on tärkeämpää kuin se leima. jos on asiallinen käyttäjä,on auto hienossa kunnossa,ja silloin sitä on huollettukin.autoa kun hieman tutkii??niin kyllä sen näkee mikä se on!ei niihin kirjoihin kannata pelkästään tuijottaa!(mitä tulee niihin merkkikorjaamoihin??niin se ei ole tae että auto ois huippukunnossa??aikapaljon niissä on sellaisia räpeltäjiä.) ulkomailta kun auton hakee,niin ei niitä ainakaan toreilta kannata ostaa.
vaihtoehto autoa haettaessa. Vielä huonompi kuin häkki. Jos vie hyvää autoa myyntiin autotorille niin se yleensä pyritään ostamaan halvalla pois jo torille jonotettaessa. Siinä sitä käy kuhina kun lähi-idän miehet vänkäävät autosi hintaa. Pahimmat erimielisyydet ratkaistaan joskus jopa puukolla. Sen verran kuumaveristä sakkia nuo ovat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 923392
- 623097
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342604- 802393
- 802343
- 962076
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j402046Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan211679- 121676
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil391614