Huonoja kokemuksia kampaajalla käynnistä?

-riksa-

Ystäväni kävi värjäyttämässä tukkansa Kuopiossa sijaitsevassa Artique nimisessä liikkeessä ja haluaisin tietää muiden kokemuksia tästä tai yleensäkin huonoista kampaamo kokemuksista.
En tiedä mitä kampaajan mielessä liikkui mutta terve vaalea kaunis tukka oli muuttunut kampaajalta pois lähtiessä lähes tumman ruskeaksi.
Kampaaja sai selvät ohjeet siitä minkä värinen tukasta pitäisi tulla ( useamman kerran värjännyt ystäväni hiukset ), konkreettiset kuvat väristä joka ei edes olisi eronnut entisestä juuri ollenkaan.
Niin sitten kävi että väristä tuli tyystin erinlainen kuin oli tarkoitus.
Ymmärrettävää olisi jos kampaaja olisi tehnyt asialle jotain, pyytänyt anteeksi tai pahoitellut ja luvannut hyvittää tapahtuneen mutta päinvastoin; hän suuttui kritiikistä ja kehtasi syyttää asiakkaan hiuslaatua huonosta lopputuloksesta.
Tämä kyseinen kampaaja pulitti asiakkaalta täyden hinnan "palveusta" ja kehtasi vielä sanoa että; kyllä sinä siihen väriin totut kun pari päivää katsot peiliin.
USKOMATONTA käytöstä, ei tämä ole kyllä mielestäni asiakaspalvelua.
Toisekseen tämä kyseinen kampaaja tykkää kuulema puhua asiakkaistaan selän takana muille asiakkaille, arvostella heitä, ulkonäköä ym ja kuulemani mukaan kyseisestä kampaamosta saa ns. kaveri alennuksia.
Kyllä itse ainakin tiedän minnekkä en mene tukkaani iki päivänä laittamaan enkä suosittele tätä kampaamoa kenellekkään!

Tämmöistä asiakaspalvelu henkeä täällä päin.

137

23441

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kampaajan kahvitauko

      Itse olen myös kampaaja(ei kuopio:) ja kuullostaa aivan uskomattomille nuo asiakkaiden huonot kokemukset mitä täältä lukee.Olisi kiva kuulla myös kampaajan versio.
      Sillä olen satavarma että mikäli asiat on aivan noin-ei kukaan pysty töitä tekemään päivää pitempään.Ja se on selvä että kaverialennuksia annetaan joka alalla-se ei ole synti.

      • -riksa-

        Kyse tässä tapausessa on myös siitä että tämä kyseinen kampaaja on samalla myös "kaveri", ja käyttäytyminen asiakasta kohtaan ei ole kovin ammattimainen.
        Mielestäni myös kaveri on maksava asiakas ja häntä on kohdeltava samoin kuin ketä tahansa muuta asiakasta, ei töykeästi tai epäkunnioittavasti.


      • jkhkjhkjhkjhkjhk
        -riksa- kirjoitti:

        Kyse tässä tapausessa on myös siitä että tämä kyseinen kampaaja on samalla myös "kaveri", ja käyttäytyminen asiakasta kohtaan ei ole kovin ammattimainen.
        Mielestäni myös kaveri on maksava asiakas ja häntä on kohdeltava samoin kuin ketä tahansa muuta asiakasta, ei töykeästi tai epäkunnioittavasti.

        kävit siellä itse ja kampaaja oli puolituttusi, päätitte kokeilla jotain uutta etkä saanutkaan kaverialennusta vaikka luulit. koska "jouduit" maksamaan täyden hinnan, huomasit että et ollutkaan oikein tyytyväinen uuteen väriisi. ;)


      • . . . . .. . . . ..
        jkhkjhkjhkjhkjhk kirjoitti:

        kävit siellä itse ja kampaaja oli puolituttusi, päätitte kokeilla jotain uutta etkä saanutkaan kaverialennusta vaikka luulit. koska "jouduit" maksamaan täyden hinnan, huomasit että et ollutkaan oikein tyytyväinen uuteen väriisi. ;)

        minullekin eräs mamma tuli valittamaan tekemästäni permanentista, vaikka siinä ei mitään vikaa näyttänyt olevan. selvisikin "rivien välistä", että häntä hatutti maksaa 5 euroa enemmän kuin viime käynnillä. olipa oikea tarkanmarkan eukko.


      • -riksa-
        jkhkjhkjhkjhkjhk kirjoitti:

        kävit siellä itse ja kampaaja oli puolituttusi, päätitte kokeilla jotain uutta etkä saanutkaan kaverialennusta vaikka luulit. koska "jouduit" maksamaan täyden hinnan, huomasit että et ollutkaan oikein tyytyväinen uuteen väriisi. ;)

        Tässä tapauksessa kyse ei ollut "uuden kokeilusta", eikä siitä että olisi pitänyt saada "kaverialennuksia" tms, vaan ihan normi tukan sävyttämisestä joka sitten syystä tai toisesta meni täysin pieleen :0
        Loppujen lopuksi seuraavaksi päiväksi oli varattava uusi kampaaja-aika toiselle kampaajalle.
        Tämän "sotkun" korjaamiseen meni uudelta kampaajalta noin 3 1/2 tuntia ja myös hän ihmetteli tämän toisen kampaajan työn jälkeä, sitä että miten totaalisen huono, epätasainen ja kiilloton lopputulos oli ollut.
        Tämä tukka episodi tuli, kuten voi jo arvata, maksamaan aikalailla mutta loppu hyvin, kaikki hyvin.


      • Anonyymi

        Huonoin parturikokemus ikinä: dick johnson ruoholahdenk. Hkissä.

        "Parturina" nuori pimatsu, joka ei edes tervehtinyt. Umpimielinen, mykkä pikku suttura ei puhunut mitään, pälyili ja jupisi itsekseen jotain. Leikkaus oli huonoin ikinä, kylläpä yllätti.
        Tätä on kuulkaa suomalainen "asiakaspalvelu"! Kiertäkää pulju kaukaa. Ai niin, maksessani tyyppi ei osannut antaa vaihtorahasta oikein takaisin. Tsiisus mikä puupää.


      • Anonyymi

        Voi näitä kuuroja ja tyhmiä kampaajia tuntuu sikiävän ihan liikaa nykyään!!
        Ei kuunnella ohjeita, leikataan ihan päinvastoin kuin asiakas sanoo!!
        Ja jos kysyt miksi leikkasit erilailla kuin pyysin, tulee joku ihme selitys että tänähän on just niin leikattu tai väittää vastaan ettei niin voi leikata tms typerää!
        Taitaa olla parasta kasvattaa niin pitkät hiukset et pystyy itte leikkaan latvat!!!


    • Sanna26

      Kävinpä tässä joku aika sitten eräässä nimeä mainitsemattomassa kampaamossa.

      Tarkoitus oli juurikasvu vaalentaa ja leikata.

      No kyseinen parturi tyttö pisti värit päähän. ja sitten sitä odoteltiin. Sillä aika lueskeli lehteä ja jutteli toisen kampaajan kanssa illan ryyppyreissusta. Joka toinen sana oli kirosana. No minä istua nakutin tuolissa.

      No sitten väriaine pestiin pois ja lopputulos oli se, että kaikki hiukset olivat muuttuneet kellertäviksi, ei vaaleiksi. Ennen olen aina kampaajalla saanut vaalean lopputuloksen. MInulla on punapikmenttiä hiuksessä hieman, jonka takia väri saattaa muuttaa kellertävään jos väärät aineet tai ei käytä kunnon vaalennusta.

      No sitten kampaaja pesi hiukseni ja hieroi samalla. Rentoutuminen kaukana koska höpötti pesun/päähieronnan aikana toiselle kampaajalle ja juoksi puhelimessa sopimassa illan menoja aina välissä. Pesun aikan vedet valuivat naamallani ja aloin olla aika kypsä tilanteeseen.

      No sitten vuorossa hiusten kuivaus. Järkyttävää repimistä, tupaareusta yms. Tuntui ettäö viimeisetkin hiukset irtoavat. Parturityttö sanoi hiusteni keltaisuudesta että " taisi nyt jäädä vähän kellertäviksi, mutta laitetaan sitten ensi kerralla vaalennusainetta niin josko onnistuisi paremmin". Minä kilttinä ihmisenä, en saanut sanottua, että niinhän se oli nytkin tarkoitus värjätä vaalennusaineella tai harmaalla, joka muuttaa hiukseni vaaleiksi. Osaava kampaaja kyllä tietää sen.

      No sitten tuli maksun aika ja maksoin ja kun kuittia pyysin, en sitä saanut. Eli taitavat aika paljon tehdä pimeästi tuossa kampaamossa. No hintakaan ei ollut paha, joku 50 euroa muistaakseni. Mutta toisaalta jouduin sitten kotona vaalentamaan hiukseni ja väriin meni rahaa. Ja edelliselle asiakkaalle joka lähti ennen minua, tyttö sanoi hinnaksi myös 50 euroa vaikka asiakkaalla näkyi olleen oikein hieno leikkaus ja ainakin 2 väriä päässä.

      No tuonne kampaamoon en mene enää, mutta eikö jonkinlainen ammattitaito pitäisi olla ja toteuttaa se mitä asiakas pyytää. Tekisipä kyllä mieleni käräyttää kampaamo verottajalle.

      • tumm.pun-kirjava

        en mene enää paikkaan jossa tukasta tulikin melk musta tumm punaisen sijaan...tai oikeastaan tummanpun kirjava...ei kiva....ja neuvoteltua en saanut ...ja sen jälk kys kampaamoon en ole mennyt...itse sävytän koska ollut alalla joskus nuorempana..ja onistuu takuuvarmasti ...kiitti kovasti huh


      • Ammattilainen
        tumm.pun-kirjava kirjoitti:

        en mene enää paikkaan jossa tukasta tulikin melk musta tumm punaisen sijaan...tai oikeastaan tummanpun kirjava...ei kiva....ja neuvoteltua en saanut ...ja sen jälk kys kampaamoon en ole mennyt...itse sävytän koska ollut alalla joskus nuorempana..ja onistuu takuuvarmasti ...kiitti kovasti huh

        Mielestäni asiakkaan tulisi valvoa ,että kuluttajalla on oikeus vaatia korvaus huonosta työstä.Häpeän kolleegoita jotka tekevät tänlaista jälkeä.Vahikoja kyllä sattuu mut ammattilainen on velvollinen korjaamaan sen asiakkaalle.Nim.Kampaaja ollut alalla 30.vuotta


      • nuorena ivattu kerra
        Ammattilainen kirjoitti:

        Mielestäni asiakkaan tulisi valvoa ,että kuluttajalla on oikeus vaatia korvaus huonosta työstä.Häpeän kolleegoita jotka tekevät tänlaista jälkeä.Vahikoja kyllä sattuu mut ammattilainen on velvollinen korjaamaan sen asiakkaalle.Nim.Kampaaja ollut alalla 30.vuotta

        Enää kampaamoissa ei ole ns. mallikuvia kampauksista. Asettavatko ne ammattitaidon kyseenalaiseksi vai mistä on kyse? Kaikkialla vallitseva totuushan on, että kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Jos asiakas tulee ja haluaa uuden leikkauksen ja kampauksen, kuvaa näyttämällä tiedetään, mitä halutaan. Tietenkään normaalijärkinen ei haluakaan täsmälleen samanlaista kuin kauniilla mallitytöllä, mutta siihen suuntaan edes, tietynlainen otsa ja malli takana, sivuilla jne.

        Värjäämisessä ensimmäisellä kerralla voi tulla vähän heittoa, mutta parempi liian varovainen kuin aivan outo uusi. Ihmettelen väitteitä uusien permanenttiaineiden yms. paremmuudesta, tuntuu, että ennen, ihan "vain" kyläkampaamoissa sai paremman permiksen. Sai isoilla kiharoilla, jotka säilyivät. Nyt aineet ovat kitkerämpiä eikä lopputuloskaan ole niin hyvä. En tiedä mistä johtuu.


      • Missäpäin..

        Missäpäin Haminaa tämä kyseinen kampaaja? Tietäisi vaan oikeasti kiertää kaukaa!! Yleensäkään en henkilökohtaisesti käy kampaamoissa, joissa kaksi tai useampi töissä. Hyvin, hyvin epäammattitaitoista palvelua olet saanut osaksesi.


    • Päivä pilalla

      Clips kampaamon( Myyrmannissa) imago laski yhden törpön takia minun silmissäni. Hiusten leikkauksesta oli kysymys.
      Sovittiin tarkoin miten leikataan ja kampaaja vaikutti ymmärtävän mitä tarkoitan, oikein katsottiin että minkä verran otetaan, peilin kautta. Lopputulos sai minut melkein itkemään (taisinpa kotona hieman kyynelehtiäkin).

      Kampaaja leikkasi hiukseni muutaman sentin pituiseksi poikatukaksi, lisäksi toisen korvan päällä on iso lovi:(

      Joillakin ei vain ole ammattitaitoa vaikka kampaajan nimikettä kantavatkin. Kerroin kyllä että lopputulos ei vastaa sovittua mutta en ruvennut kiistelemään kun ei ollut kuvaa jonka mallia olin pyytänyt...

      Seuraavan kerran kun on pakko mennä kampaajalle, tosin siihen menee aikaa tällä kynityllä päällä, harkitsen tarkoin mille kampaajalle menen...

      • pikku myy

        Oma kokemukseni on että helpompi löytää huonoa palvelua kuin hyvää. Viime vuosina pääkaupunkiseudulla olen hakemalla hakenut luottokampaajaa, ei vaan löydy. Hinnat hirveitä ja tulos lähes aina kamala, joka kerta saa itse korjata väriä tai pyytää kaveria napsimaan leikkauksen jälkeen ylimääräiset tupsut pois. Siskoni oli muinoin parturi-kampaaja, muistan kuinka vaativa hänellä oli se koulutus aikoinaan ammattikoulussa. Tuntuu että nykyinen koulutus aivan pielessä, miehelläni oli myös mielenkiintoinen kokemus kun oppisopimusopissa oleva "parturi" leikkasi hiuksia muutaman viikon opissa oltuaan. Arvatkaa kuka leikkasi kolot ja siisti tuloksen? Siitä kuitenkin veloitettiin lähes täysi hinta. Käytös on myös näillä nykyisillä kampaajilla ala-arvoista, tavallista on juuri se että höpötetään omia asioita joko toisen kampaajan kanssa, puhelimessa tms. Sellaiseen paikkaan en toista kertaa mene, missä näin toimitaan.


      • hairstore boikotiin

        jumbon hairstore on huono paikka.. sinne en enää koskaan mene.. asiatonta pavelua mm. haukkua asiakkaan hiukset täysin, röökille menemistä koko ajan, hiusten väri eivät ollut sitä mitä tahdoin (kaksi eri väriä jotka eivät edes lopulta erottunut toisistaan eli toisin sanoen olisi ollut yksi sama väri päässä kokonaan) ja eikä tuo hintakaan mitenkään halpa ollut, vaikka ei varmaankaan pääkuntaseudulla hirveen halvat hinnat muutenkaan ole..

        huono paikka oli myös järvenpään yhdessä kampaamossa.. kyseinen tyttö ei ymmärtänyt olenkaan mitä tahdoin vaikka oli kuva mukana ja sanoin miten se oli viimeksi tehnyt (viimeksi teki kampaajakaveri) sanoi vaan että ei voi tehdä niin ja loppu tulos oli kauhea takaletti päältä lyhyet ja takaa pitkät!!


      • Huhhuhhuu
        pikku myy kirjoitti:

        Oma kokemukseni on että helpompi löytää huonoa palvelua kuin hyvää. Viime vuosina pääkaupunkiseudulla olen hakemalla hakenut luottokampaajaa, ei vaan löydy. Hinnat hirveitä ja tulos lähes aina kamala, joka kerta saa itse korjata väriä tai pyytää kaveria napsimaan leikkauksen jälkeen ylimääräiset tupsut pois. Siskoni oli muinoin parturi-kampaaja, muistan kuinka vaativa hänellä oli se koulutus aikoinaan ammattikoulussa. Tuntuu että nykyinen koulutus aivan pielessä, miehelläni oli myös mielenkiintoinen kokemus kun oppisopimusopissa oleva "parturi" leikkasi hiuksia muutaman viikon opissa oltuaan. Arvatkaa kuka leikkasi kolot ja siisti tuloksen? Siitä kuitenkin veloitettiin lähes täysi hinta. Käytös on myös näillä nykyisillä kampaajilla ala-arvoista, tavallista on juuri se että höpötetään omia asioita joko toisen kampaajan kanssa, puhelimessa tms. Sellaiseen paikkaan en toista kertaa mene, missä näin toimitaan.

        Kannattaa TOELLAKIN välttää!
        Kasvatin 2 vuotta hiuksia ja alkoivat olla todella kauniit (laitoin paljon vaivaa omaan hiuste hyvään huolehtimiseen, lisäraviteisiin jne) Kävin Jyväskylässä hyvällä kampaajalla, kun muutin Helsinkiin harkitsin kauan mihin menen, ja no vailntani oli huonoin mahdollinen.Tukka kärähti pelkistä raidoista, mitä ei ikinä ole käynyt,ulkomiall olen asunut viim.10 v. ja sielläkään oli sitten millainen kampåaaja mitään tälläsitä ei taphtunut, kampaaja raapi päänahkaa (oli verillä!), yritti epätoivoisesti korjata tulosta toisella värillä (miksi suostuin::?) vaadin rahojen palautusta, soittoa ei ikinä kuulunut.Vieläkin tekee pahaa kun olen lähimailla tuota kampaajaa.
        Pidättäydyn Jyväskylän ammattitaidossa:..kaikin puolin


      • maikku21
        pikku myy kirjoitti:

        Oma kokemukseni on että helpompi löytää huonoa palvelua kuin hyvää. Viime vuosina pääkaupunkiseudulla olen hakemalla hakenut luottokampaajaa, ei vaan löydy. Hinnat hirveitä ja tulos lähes aina kamala, joka kerta saa itse korjata väriä tai pyytää kaveria napsimaan leikkauksen jälkeen ylimääräiset tupsut pois. Siskoni oli muinoin parturi-kampaaja, muistan kuinka vaativa hänellä oli se koulutus aikoinaan ammattikoulussa. Tuntuu että nykyinen koulutus aivan pielessä, miehelläni oli myös mielenkiintoinen kokemus kun oppisopimusopissa oleva "parturi" leikkasi hiuksia muutaman viikon opissa oltuaan. Arvatkaa kuka leikkasi kolot ja siisti tuloksen? Siitä kuitenkin veloitettiin lähes täysi hinta. Käytös on myös näillä nykyisillä kampaajilla ala-arvoista, tavallista on juuri se että höpötetään omia asioita joko toisen kampaajan kanssa, puhelimessa tms. Sellaiseen paikkaan en toista kertaa mene, missä näin toimitaan.

        Kyllä joku osaa leikata ja värjätä. Kaupungilla näkee tosi hienoja leikkauksia, en vaan tiedä kuka ja missä näitä taitoleikkauksia hiuksille tehdään?
        Niinkuin edellä kävi selväksi, hinnat ovat kyllä pilvissä, itselle sopivaa iltapäiväaikaa pitää tilata kuukausia etukäteen. Omat hiukseni ovat kuin....??, osaisin itsekin leikata paremmin, jos voisi.
        Voisiko joku ystävällisesti sanoa "hyvän ja kohtuuhintaisen kampaamon".
        Mieheni käy Tallinnassa leikkautamassa ja on kyllä suomalaispartureilla oppimista! Ajetaan tukka, korvakarvat, nenäkarvat automaattisesti, suomessa ei edes pyynnöstä tai tosi nahkeesti.


      • on harvinaisuus!!
        maikku21 kirjoitti:

        Kyllä joku osaa leikata ja värjätä. Kaupungilla näkee tosi hienoja leikkauksia, en vaan tiedä kuka ja missä näitä taitoleikkauksia hiuksille tehdään?
        Niinkuin edellä kävi selväksi, hinnat ovat kyllä pilvissä, itselle sopivaa iltapäiväaikaa pitää tilata kuukausia etukäteen. Omat hiukseni ovat kuin....??, osaisin itsekin leikata paremmin, jos voisi.
        Voisiko joku ystävällisesti sanoa "hyvän ja kohtuuhintaisen kampaamon".
        Mieheni käy Tallinnassa leikkautamassa ja on kyllä suomalaispartureilla oppimista! Ajetaan tukka, korvakarvat, nenäkarvat automaattisesti, suomessa ei edes pyynnöstä tai tosi nahkeesti.

        Ulkomailta suomalaiset saisivat kyllä ottaa mallia!! Niinkuin mainitsit tuosta Viron partureista, pitää varmaan paikkansa. Muuallakin maailmassa osataan: täydellinen hiustenleikkuu kymmenessä minuutissa!
        Suomalaisten kampaajien taidoissa on puutteita, kun nykyajan koulutus on jäljessä kehityksestä, ja kampaajat saavat vanhentunutta ja osittain myös huonoa opetusta. Lisäksi kampaamossa käynti on sekä palvelu, että tuote, palvelua on laadukas asiakaslähtöisyys ja asiakkaan tarpeiden huomioon ottaminen, kenties mukava jutustelu jne. Ja lopputulos, siis asiakkaan hiukset, ovat tuote. Tuntuu, että kampaajille on opetettu, että kampaamokäynti on pelkkä tuote.. jolla kuuluu olla huono laatu..

        Kehoitan, että otatte asian rohkeasti esille ollessanne kampaamossa; laittakaa kaikki merkille, (esim. roiskuuko vettä kasvoille pestäessä, jääkö hiusrajat pyyhkimättä väristä, kampaajan koko olemus jne.) ja palvelun päätyttyä annatte rehellisen palautteen!! Näin kampaajat saavat kuvan ammattitaidostaan ja voivat kehittyä työssään, jos riittävän moni antaa palautteen. Muistakaa myös hyvä palaute ;) On molempien etu, että asiakas antaa palautetta, oli se sitten risuja tai ruusuja.


      • kampaamoihin.
        hairstore boikotiin kirjoitti:

        jumbon hairstore on huono paikka.. sinne en enää koskaan mene.. asiatonta pavelua mm. haukkua asiakkaan hiukset täysin, röökille menemistä koko ajan, hiusten väri eivät ollut sitä mitä tahdoin (kaksi eri väriä jotka eivät edes lopulta erottunut toisistaan eli toisin sanoen olisi ollut yksi sama väri päässä kokonaan) ja eikä tuo hintakaan mitenkään halpa ollut, vaikka ei varmaankaan pääkuntaseudulla hirveen halvat hinnat muutenkaan ole..

        huono paikka oli myös järvenpään yhdessä kampaamossa.. kyseinen tyttö ei ymmärtänyt olenkaan mitä tahdoin vaikka oli kuva mukana ja sanoin miten se oli viimeksi tehnyt (viimeksi teki kampaajakaveri) sanoi vaan että ei voi tehdä niin ja loppu tulos oli kauhea takaletti päältä lyhyet ja takaa pitkät!!

        kaikkein ällöttävintä on kampaaja, tai kosmetologi, joka haisee tupakalle niin paljon ettei palvelusta voi nauttia! sitten vielä kammataan hiuksia ja höngitään niitä tupakkakäryjä asiakkaan niskaan.. hyi #######!


      • -Sarza-
        Huhhuhhuu kirjoitti:

        Kannattaa TOELLAKIN välttää!
        Kasvatin 2 vuotta hiuksia ja alkoivat olla todella kauniit (laitoin paljon vaivaa omaan hiuste hyvään huolehtimiseen, lisäraviteisiin jne) Kävin Jyväskylässä hyvällä kampaajalla, kun muutin Helsinkiin harkitsin kauan mihin menen, ja no vailntani oli huonoin mahdollinen.Tukka kärähti pelkistä raidoista, mitä ei ikinä ole käynyt,ulkomiall olen asunut viim.10 v. ja sielläkään oli sitten millainen kampåaaja mitään tälläsitä ei taphtunut, kampaaja raapi päänahkaa (oli verillä!), yritti epätoivoisesti korjata tulosta toisella värillä (miksi suostuin::?) vaadin rahojen palautusta, soittoa ei ikinä kuulunut.Vieläkin tekee pahaa kun olen lähimailla tuota kampaajaa.
        Pidättäydyn Jyväskylän ammattitaidossa:..kaikin puolin

        ...Ja mieti mikä elämässä on oikeasti tärkeää.


      • PelkkiäRisuja
        on harvinaisuus!! kirjoitti:

        Ulkomailta suomalaiset saisivat kyllä ottaa mallia!! Niinkuin mainitsit tuosta Viron partureista, pitää varmaan paikkansa. Muuallakin maailmassa osataan: täydellinen hiustenleikkuu kymmenessä minuutissa!
        Suomalaisten kampaajien taidoissa on puutteita, kun nykyajan koulutus on jäljessä kehityksestä, ja kampaajat saavat vanhentunutta ja osittain myös huonoa opetusta. Lisäksi kampaamossa käynti on sekä palvelu, että tuote, palvelua on laadukas asiakaslähtöisyys ja asiakkaan tarpeiden huomioon ottaminen, kenties mukava jutustelu jne. Ja lopputulos, siis asiakkaan hiukset, ovat tuote. Tuntuu, että kampaajille on opetettu, että kampaamokäynti on pelkkä tuote.. jolla kuuluu olla huono laatu..

        Kehoitan, että otatte asian rohkeasti esille ollessanne kampaamossa; laittakaa kaikki merkille, (esim. roiskuuko vettä kasvoille pestäessä, jääkö hiusrajat pyyhkimättä väristä, kampaajan koko olemus jne.) ja palvelun päätyttyä annatte rehellisen palautteen!! Näin kampaajat saavat kuvan ammattitaidostaan ja voivat kehittyä työssään, jos riittävän moni antaa palautteen. Muistakaa myös hyvä palaute ;) On molempien etu, että asiakas antaa palautetta, oli se sitten risuja tai ruusuja.

        Uskomatonta tekstii, annatkos sä palautetta kaikille asiakaspalvelijoille kenen kanssa oot päivän mittaan tekemisissä??? Jos mun hiukset joku leikkaa 10 minuutissa, niin alan kyl epäilee onko jälki hyvää! Mun parturi leikkaa n.20-25 min pesun kanssa ja on aika hyvä aika.


      • ..-..-..-..-
        PelkkiäRisuja kirjoitti:

        Uskomatonta tekstii, annatkos sä palautetta kaikille asiakaspalvelijoille kenen kanssa oot päivän mittaan tekemisissä??? Jos mun hiukset joku leikkaa 10 minuutissa, niin alan kyl epäilee onko jälki hyvää! Mun parturi leikkaa n.20-25 min pesun kanssa ja on aika hyvä aika.

        pesu 5min, leikkaus 10min, kuivaus/kampaus 5-10min. miksi jonkun toisen jälki pelkällä 10min. leikkauksella on huono??? täytyy sanoa että ei kovin priimaa tuu jos naisten hiukset menee tohon aikaan? miesten eri juttu. sit on ok.


      • minnaneitonen

        Hei olen itse clipsin kanta-asiakas! itse olen todella tyytyväinen palveluun ja henkilökuntaan! en käy kellään tietyllä. koska kävit ja muistatko kellä? :O


      • ansaitsee laatua
        PelkkiäRisuja kirjoitti:

        Uskomatonta tekstii, annatkos sä palautetta kaikille asiakaspalvelijoille kenen kanssa oot päivän mittaan tekemisissä??? Jos mun hiukset joku leikkaa 10 minuutissa, niin alan kyl epäilee onko jälki hyvää! Mun parturi leikkaa n.20-25 min pesun kanssa ja on aika hyvä aika.

        Ulkomailla homma hoituu tosiaan kymmenessä minuutissa. ilman, että jää korvakarvoja repsottamaan ym. Lopputuloksena täydellinen hiustenleikkaus. En nyt tarkoita, että on huono kampaaja jos ei tuohon pysty, vaan että noin sitä maailmalla tehdään. eihän suomalaiskoulutuksella ikinä päästä noihin tuloksiin.

        "Uskomatonta tekstii, annatkos sä palautetta kaikille asiakaspalvelijoille kenen kanssa oot päivän mittaan tekemisissä???"

        Annan. Jos palvelu on ok, hymyilen, kiitän ja olen muutenkin myös kohtelias. jos on oikein todella hyvää palvelua, mainitsen siitä kyllä! Näin saa annettua merkin, että jatkappa samaan malliin, teet hyvää työtä, ja tosiaan hyvän työn tekijä on kehunsa ansainnut ;) ja jos saan oikein huonoa palvelua mainitsen myös siitä. Olen maksava asiakas, enkä siksi tyydy huonoon palveluun. ja kun huomautan huonosta palvelusta, niin ehkä seuraava asiakas saa ansiostani parempaa palvelua, ja asiakaspalvelija pystyy kehittämään itseään. Uskon, että jos on tosi ammattilainen, niin kuuntelee asiakastaan, ja yrittää parantaa palveluaan, oli palaute hyvää taikka huonoa.
        Suomen asiakaspalvelussa on paljon kehittämisen varaa. Suomalaisilta on pitkälti unohtunut kohteliaisuudet, toisille ovien avaaminen, hymyily jne. Jokainen voi itse miettiä, miten voisi toiselle ihmiselle olla hyvä.


      • päivä pilalla
        minnaneitonen kirjoitti:

        Hei olen itse clipsin kanta-asiakas! itse olen todella tyytyväinen palveluun ja henkilökuntaan! en käy kellään tietyllä. koska kävit ja muistatko kellä? :O

        Tähän saakka... muistan kyllä mutta en ala nimellä ihmisiä täällä ilmoittelemaan. Kohta olisin raastuvassa vaikka mistä herjaamisesta:)))

        Sen virheen tein minäkin että varasin ajan lyhyellä varoitusajalla enkä mennyt samalle joka leikkasi viimeksi ja silloin erittäin hyvin. Yleensä olen ollut tyytyväinen em. kampaamon palveluihin mutta tosiasia on että yksi huono joukossa pilaa muidenkin hyvää mainetta...


      • epämääräistä
        hairstore boikotiin kirjoitti:

        jumbon hairstore on huono paikka.. sinne en enää koskaan mene.. asiatonta pavelua mm. haukkua asiakkaan hiukset täysin, röökille menemistä koko ajan, hiusten väri eivät ollut sitä mitä tahdoin (kaksi eri väriä jotka eivät edes lopulta erottunut toisistaan eli toisin sanoen olisi ollut yksi sama väri päässä kokonaan) ja eikä tuo hintakaan mitenkään halpa ollut, vaikka ei varmaankaan pääkuntaseudulla hirveen halvat hinnat muutenkaan ole..

        huono paikka oli myös järvenpään yhdessä kampaamossa.. kyseinen tyttö ei ymmärtänyt olenkaan mitä tahdoin vaikka oli kuva mukana ja sanoin miten se oli viimeksi tehnyt (viimeksi teki kampaajakaveri) sanoi vaan että ei voi tehdä niin ja loppu tulos oli kauhea takaletti päältä lyhyet ja takaa pitkät!!

        Kävin Jumbon Hairstoressa toissa viikolla ottamassa yhtä väriä hiuksiini. Olin etukäteen katsonut hintoja netistä ja yhden värin laittamisen piti maksaa 92€. Kassalla maksasessani hinnaksi sanottiin 119€. Rupesin siinä kassalla kyselemään, että tilasin ja sain kyllä vain väripaketin 1 (sis. yhtä väriä, lyhyille hiuksille). Tyttö kävi kysymässä paikalla olleelta miespuoliselta työntekijältä asiaa ja kuulemma sen väripaketin 3 mukaan minun pitäisi maksaa. Väripaketti 3 sisältää moniväri/-sävykäsittelyn, enkä tällaista tilannut, saatika sitten saanut. Jos olisin tiennyt että yhden värin otto maksaa 119 €, en sinne todellakaan olisi mennyt.
        Hairstoren asiakaspalvelun kautta pyysivät Jumbon liikkeen vastaavalta kommenttia tähän, mutta ei ole vielä kahden pyyntikerran jälkeen mitään kuulunut. Tuskin kuuluukaan...


      • äitili.
        ansaitsee laatua kirjoitti:

        Ulkomailla homma hoituu tosiaan kymmenessä minuutissa. ilman, että jää korvakarvoja repsottamaan ym. Lopputuloksena täydellinen hiustenleikkaus. En nyt tarkoita, että on huono kampaaja jos ei tuohon pysty, vaan että noin sitä maailmalla tehdään. eihän suomalaiskoulutuksella ikinä päästä noihin tuloksiin.

        "Uskomatonta tekstii, annatkos sä palautetta kaikille asiakaspalvelijoille kenen kanssa oot päivän mittaan tekemisissä???"

        Annan. Jos palvelu on ok, hymyilen, kiitän ja olen muutenkin myös kohtelias. jos on oikein todella hyvää palvelua, mainitsen siitä kyllä! Näin saa annettua merkin, että jatkappa samaan malliin, teet hyvää työtä, ja tosiaan hyvän työn tekijä on kehunsa ansainnut ;) ja jos saan oikein huonoa palvelua mainitsen myös siitä. Olen maksava asiakas, enkä siksi tyydy huonoon palveluun. ja kun huomautan huonosta palvelusta, niin ehkä seuraava asiakas saa ansiostani parempaa palvelua, ja asiakaspalvelija pystyy kehittämään itseään. Uskon, että jos on tosi ammattilainen, niin kuuntelee asiakastaan, ja yrittää parantaa palveluaan, oli palaute hyvää taikka huonoa.
        Suomen asiakaspalvelussa on paljon kehittämisen varaa. Suomalaisilta on pitkälti unohtunut kohteliaisuudet, toisille ovien avaaminen, hymyily jne. Jokainen voi itse miettiä, miten voisi toiselle ihmiselle olla hyvä.

        muuten asiaa, mutta tuo" urakkaleikkaus"ei kaikilta onnistu, tai ei keltään. jos asiakas on ihan uusi niin aikaa menee tuo 10min suunnitteluun millä tavalla se tukka leikataan ja laitetaan.
        Minä menen myös nauttimaan siitä, kun minua laitetaan ja hoidetaan ja otan aikaa siihen kun hemmottelen itteeni tuo 10 min ei tosiaanka riitä itteni hemmotteluun.
        Ter kolmen tenavan äiti


      • rentoutumista varten
        äitili. kirjoitti:

        muuten asiaa, mutta tuo" urakkaleikkaus"ei kaikilta onnistu, tai ei keltään. jos asiakas on ihan uusi niin aikaa menee tuo 10min suunnitteluun millä tavalla se tukka leikataan ja laitetaan.
        Minä menen myös nauttimaan siitä, kun minua laitetaan ja hoidetaan ja otan aikaa siihen kun hemmottelen itteeni tuo 10 min ei tosiaanka riitä itteni hemmotteluun.
        Ter kolmen tenavan äiti

        Sillä on merkitystä, minkä takia kampaamoon mennään. joku haluaa erittäin pikaisen hiusten leikkuun lennossa (kiireiset uraihmiset ovat enimmäkseen näitä hätähousuja ;)), ja joku haluaa ihanan hemmotteluhetken!!
        Hyvän kampaajan pitäisi osata tunnistaa nämä toisistaan eroavat mielipiteet. jos ei erota, on parempi ottaa sitten selvää!
        Miehet ovat useammin tälläisiä hätäisen leikkuun haluavia, ja naiset tykkäävät enemmän rentoutumisen tunteesta. toki poikkeuksiakin on!


      • hairstorenex-asiakas
        hairstore boikotiin kirjoitti:

        jumbon hairstore on huono paikka.. sinne en enää koskaan mene.. asiatonta pavelua mm. haukkua asiakkaan hiukset täysin, röökille menemistä koko ajan, hiusten väri eivät ollut sitä mitä tahdoin (kaksi eri väriä jotka eivät edes lopulta erottunut toisistaan eli toisin sanoen olisi ollut yksi sama väri päässä kokonaan) ja eikä tuo hintakaan mitenkään halpa ollut, vaikka ei varmaankaan pääkuntaseudulla hirveen halvat hinnat muutenkaan ole..

        huono paikka oli myös järvenpään yhdessä kampaamossa.. kyseinen tyttö ei ymmärtänyt olenkaan mitä tahdoin vaikka oli kuva mukana ja sanoin miten se oli viimeksi tehnyt (viimeksi teki kampaajakaveri) sanoi vaan että ei voi tehdä niin ja loppu tulos oli kauhea takaletti päältä lyhyet ja takaa pitkät!!

        Jumbon hairstoren mieskampaaja Rudi, huonompaa saa hakea eikä taida löytyä.
        Boikottiin koko ketju ja sen tuotteetkin, niin surkeaa palvelua häneltä saa.
        Ei pitäisi kohdistaa koko ketjuun, mutta kuka palkkaa tuollaisen työntekijän????


      • no mut..
        -Sarza- kirjoitti:

        ...Ja mieti mikä elämässä on oikeasti tärkeää.

        jos joku on asunu ulkomail 10 vuotta, nii ei tarvii heti kommentoida kirjoitus tyyliin ja joillekkin ihmisille hiukset ovat todella tärkeät, joillekkin ei. kyllä kampaajatkin ovat ihmisiä ja tekevät virheitä mut jos ne ei korvaa mitään nii se menee jo liian pitkälle!


      • pkaelli
        Huhhuhhuu kirjoitti:

        Kannattaa TOELLAKIN välttää!
        Kasvatin 2 vuotta hiuksia ja alkoivat olla todella kauniit (laitoin paljon vaivaa omaan hiuste hyvään huolehtimiseen, lisäraviteisiin jne) Kävin Jyväskylässä hyvällä kampaajalla, kun muutin Helsinkiin harkitsin kauan mihin menen, ja no vailntani oli huonoin mahdollinen.Tukka kärähti pelkistä raidoista, mitä ei ikinä ole käynyt,ulkomiall olen asunut viim.10 v. ja sielläkään oli sitten millainen kampåaaja mitään tälläsitä ei taphtunut, kampaaja raapi päänahkaa (oli verillä!), yritti epätoivoisesti korjata tulosta toisella värillä (miksi suostuin::?) vaadin rahojen palautusta, soittoa ei ikinä kuulunut.Vieläkin tekee pahaa kun olen lähimailla tuota kampaajaa.
        Pidättäydyn Jyväskylän ammattitaidossa:..kaikin puolin

        ite oon käynyt Hiusneidossa Megahertsissä noin 4 vuotta. 95% olen ollut tyytyväinen.
        Välillä tulee hiukan erilainen, ei 100% just sitä mitä haluan.

        Laatu on kuitenkin oikein hyvää, palvelu ystävällistä ja hinnat ok.

        Käsityötähän tuo hiusten leikkaaminen on. Jos haluan 100% tuloksen joka kerta, pitää mennä robotin leikattavaksi.

        Aion käydä vastakin.

        Jussi


      • Niinaaaa1982
        Huhhuhhuu kirjoitti:

        Kannattaa TOELLAKIN välttää!
        Kasvatin 2 vuotta hiuksia ja alkoivat olla todella kauniit (laitoin paljon vaivaa omaan hiuste hyvään huolehtimiseen, lisäraviteisiin jne) Kävin Jyväskylässä hyvällä kampaajalla, kun muutin Helsinkiin harkitsin kauan mihin menen, ja no vailntani oli huonoin mahdollinen.Tukka kärähti pelkistä raidoista, mitä ei ikinä ole käynyt,ulkomiall olen asunut viim.10 v. ja sielläkään oli sitten millainen kampåaaja mitään tälläsitä ei taphtunut, kampaaja raapi päänahkaa (oli verillä!), yritti epätoivoisesti korjata tulosta toisella värillä (miksi suostuin::?) vaadin rahojen palautusta, soittoa ei ikinä kuulunut.Vieläkin tekee pahaa kun olen lähimailla tuota kampaajaa.
        Pidättäydyn Jyväskylän ammattitaidossa:..kaikin puolin

        Itse olen käynyt hiusneidossa monta vuotta ja en kyllä vaihtaisi mistään hinnasta! Paikkaan on aina ihana mennä ja hiukset aina yhtä ihanat lähtiessä :)


      • Itkettää
        Niinaaaa1982 kirjoitti:

        Itse olen käynyt hiusneidossa monta vuotta ja en kyllä vaihtaisi mistään hinnasta! Paikkaan on aina ihana mennä ja hiukset aina yhtä ihanat lähtiessä :)

        Kävin leikkauttamassa kuivat latvat, n. 1 cm. Annoin selkeät ohjeet ja kerroin mitä mallia olin kasvattamassa. Lähdin pois hiukset kynittyinä, useita senttejä lyhennettyinä ja kasvattamani malli pilattuna. Kampaaja totesi että hänen mielestään tämä leikkaus sopii minulle paremmin. Täysi hinta, ei mitään anteeksipyyntöä. Takaa minulla on nyt poikatukka joka on todella epätasaisesti leikattu. Sivuille teetin hinnakkaan hiustenpidennyksen/tuuhennuksen jotta kehtaan kulkea ilman pipoa.


      • hahhhhhhh
        Huhhuhhuu kirjoitti:

        Kannattaa TOELLAKIN välttää!
        Kasvatin 2 vuotta hiuksia ja alkoivat olla todella kauniit (laitoin paljon vaivaa omaan hiuste hyvään huolehtimiseen, lisäraviteisiin jne) Kävin Jyväskylässä hyvällä kampaajalla, kun muutin Helsinkiin harkitsin kauan mihin menen, ja no vailntani oli huonoin mahdollinen.Tukka kärähti pelkistä raidoista, mitä ei ikinä ole käynyt,ulkomiall olen asunut viim.10 v. ja sielläkään oli sitten millainen kampåaaja mitään tälläsitä ei taphtunut, kampaaja raapi päänahkaa (oli verillä!), yritti epätoivoisesti korjata tulosta toisella värillä (miksi suostuin::?) vaadin rahojen palautusta, soittoa ei ikinä kuulunut.Vieläkin tekee pahaa kun olen lähimailla tuota kampaajaa.
        Pidättäydyn Jyväskylän ammattitaidossa:..kaikin puolin

        no mitäs sitä kampaajalle sitten menemään, jos on omasta takaa "todella kauniit hiukset"?


      • Anonyymi
        on harvinaisuus!! kirjoitti:

        Ulkomailta suomalaiset saisivat kyllä ottaa mallia!! Niinkuin mainitsit tuosta Viron partureista, pitää varmaan paikkansa. Muuallakin maailmassa osataan: täydellinen hiustenleikkuu kymmenessä minuutissa!
        Suomalaisten kampaajien taidoissa on puutteita, kun nykyajan koulutus on jäljessä kehityksestä, ja kampaajat saavat vanhentunutta ja osittain myös huonoa opetusta. Lisäksi kampaamossa käynti on sekä palvelu, että tuote, palvelua on laadukas asiakaslähtöisyys ja asiakkaan tarpeiden huomioon ottaminen, kenties mukava jutustelu jne. Ja lopputulos, siis asiakkaan hiukset, ovat tuote. Tuntuu, että kampaajille on opetettu, että kampaamokäynti on pelkkä tuote.. jolla kuuluu olla huono laatu..

        Kehoitan, että otatte asian rohkeasti esille ollessanne kampaamossa; laittakaa kaikki merkille, (esim. roiskuuko vettä kasvoille pestäessä, jääkö hiusrajat pyyhkimättä väristä, kampaajan koko olemus jne.) ja palvelun päätyttyä annatte rehellisen palautteen!! Näin kampaajat saavat kuvan ammattitaidostaan ja voivat kehittyä työssään, jos riittävän moni antaa palautteen. Muistakaa myös hyvä palaute ;) On molempien etu, että asiakas antaa palautetta, oli se sitten risuja tai ruusuja.

        Ainakin tiedän peräti yhden kampaajan,
        joka käy vähintäänkin kerran vuodessa Italiassa alansa koulutuksessa.
        Ja on kiva mennä hänen luokse, kun hänellä on aina uusimmat ideat ja tuotteet.
        Kampaaja Nita, Pieksämäellä....kokeilkaa


    • permis

      Päätin tässä taannoin ottaa permanentin. Olen ottanut joskus vuosia aikaisemmin, joten se ei minua pelottanut. Varasin ajan minulle ennestään tuntemattomasta kampaamosta (Helsinki).

      Saavuttuani kampaamoon minua alkoi epäillyttää; vastaanoton tytöt olivat töykeitä. Sitten kampaajani tuli hakemaan minua. Kerroin millaisen tukan tahdon ja minulla oli mukana suuntaa-antavia kuvia. Kampaaja tuskin katsoi minua ja sanoi, että hänellä on monien vuosien kokemus permiksistä. Meni hakemaan sitten rullia, enkä itse saanut valita niiden kokoa. Edellisellä kerralla olin sopinut kampaajan kanssa rullat (tämä oli toinen kampaamo eri paikkakunnalla). Luotin kuitenkin kampaajan ammattitaitoon.

      Monen tunnin istumisen jälkeen kampaaja sitten alkoi ottamaan rullia pois. Olin järkyttynyt nähtyäni lopputuloksen. Kampaaja oli leikannut pitkät hiukseni palljon lyhyemmiksi ja laittanut vielä pieniä rullia! Nyt minulla oli päässäni epäluonnollisen näköinen afroperukki! Maksoin permiksen kiltisti.

      Kotona en voinut olla itkemättä katsoessani peiliin; kauniiden kiiltävien pitkien taipuvaisten hiusteni tilalla oli huonokuntoinen haalistunut kiilloton sotku. Oma luonnollinen kullanvaalea värini oli haalistunut tosi paljon... ja hiukseni ovat nyt todella huokoiset ja hauraat. En tiedä mikä meni vikaan, mutta vuosien kasvatustyö on hukkaanheitetty. Nyt harkitsen hiusten siiliksi leikkaamista.

      • cattyttö

        ottamaan permanentin. Joskus 11 v etuhiuksiin ja ne oli jotain ihan kamalaa sen jälkeen. Häpesin ja itkin monta kuukautta. Toisen kerran otin pitkiin hiuksiini kiharat 21 vuotiaana. Tulos oli taas ihan kamala afrokihara. Siis aivan hirvee. Ei auttanu taas kuin kestää se kammottava loppu tulos.

        Varmasti kampaajissa on aivan yhtä monenlaista tekijää, kuin on kampaajiakin. Kyllä se on taitolaji ja silmää pitää olla.


      • ongelma/ratkaisu

        Minulla on kans vastaava kokemus permanentista Jyväskylässä.

        Hiukseni ovat lasimaiset eli ne tarvitsevat vahvan aineen. ennen ainakin kampaaja tiesi vahvempia aineita vaikka käytettiinkin mitä hius kestää ja kuinka se oikeaoppisesti se permis toteutetaan. Ilman hirveetä kovaäänistä huutoa ja hiusten haukkumista toisten asiakkaiden aikana . :)

        Nyt kävi niin että 2 kertaa sama paikka teki permiksen joka eka kerralla suoristu vajaassa viikossa. No valitin asiasta. Ja rouva teki sen uusiksi tietysti. Kun seuraavan kerran sama paikka menin permikseen. Oli tämä huuto permiskerta. Kampaaja omistaja haukkui minut kun olin kehdannut pyytää hiusten uusinnan koska ed. permis ei kestänyt kuin sen viikon !!
        Että näitä permis kampaajia on siis moneen junaan. Kaiken hassuinta oli kun menin tutulleni toiselle kampaajalle sitten tän ed ja tään viimeisen permiksen jälkeen ja kerroin kuinka hirveät hiukset minulla onkaan ei hän ammattilaisena myöskään nähnyt ei hiusten kunnossa eikä muussakaan vikaa. Ainostaan että jos aineissa pihtaa laittaa liian vähän ainetta niin eihän se paksu hius minimäärästä älähdä.
        En mene enää permikseen tähän Laajavuoren keskuksessa olevaan liikeeseen. Käyn tulevaisuudessa vain ammattitaitoisella kampaajalla joka ei huuda asiakkaalleen eikä pura päivän paineita näin.
        Kun permis tehdään oikein se minullakin kestää aina n.6 kk.riippuen leikkauksesta.
        Ikävä kokemus kaikenkaikkiaan.Muistakaa että kuluttajasuojalaki toimii myös näillä kampaamoalan palveluilla.


      • A
        ongelma/ratkaisu kirjoitti:

        Minulla on kans vastaava kokemus permanentista Jyväskylässä.

        Hiukseni ovat lasimaiset eli ne tarvitsevat vahvan aineen. ennen ainakin kampaaja tiesi vahvempia aineita vaikka käytettiinkin mitä hius kestää ja kuinka se oikeaoppisesti se permis toteutetaan. Ilman hirveetä kovaäänistä huutoa ja hiusten haukkumista toisten asiakkaiden aikana . :)

        Nyt kävi niin että 2 kertaa sama paikka teki permiksen joka eka kerralla suoristu vajaassa viikossa. No valitin asiasta. Ja rouva teki sen uusiksi tietysti. Kun seuraavan kerran sama paikka menin permikseen. Oli tämä huuto permiskerta. Kampaaja omistaja haukkui minut kun olin kehdannut pyytää hiusten uusinnan koska ed. permis ei kestänyt kuin sen viikon !!
        Että näitä permis kampaajia on siis moneen junaan. Kaiken hassuinta oli kun menin tutulleni toiselle kampaajalle sitten tän ed ja tään viimeisen permiksen jälkeen ja kerroin kuinka hirveät hiukset minulla onkaan ei hän ammattilaisena myöskään nähnyt ei hiusten kunnossa eikä muussakaan vikaa. Ainostaan että jos aineissa pihtaa laittaa liian vähän ainetta niin eihän se paksu hius minimäärästä älähdä.
        En mene enää permikseen tähän Laajavuoren keskuksessa olevaan liikeeseen. Käyn tulevaisuudessa vain ammattitaitoisella kampaajalla joka ei huuda asiakkaalleen eikä pura päivän paineita näin.
        Kun permis tehdään oikein se minullakin kestää aina n.6 kk.riippuen leikkauksesta.
        Ikävä kokemus kaikenkaikkiaan.Muistakaa että kuluttajasuojalaki toimii myös näillä kampaamoalan palveluilla.

        Minulla on kauniit pitkät luonnonkiharat hiukset. Kävin viimeksi kampaajalla tai parturissa vuonna 1975.

        35 vuoden aikana arvioin säästäneeni keskimäärin viidesti vuodessa kampaajalla tai parturissa käyneisiin verraten ammattikampaajan noin viiden tunnin työtaksan vuosittain eli yhteensä 175 tunnin työtaksan, edestakaisia matkakuluja noin 350 matkaa sekä omaa aikaani matkoineen noin 350 tuntia.

        Toimin itse kampaamoalaa kaksin verroin paremmin palkatulla alalla, joten edellämainittu työajaksi muutettuna vastaa oman työajan menetys mukaan lukien noin 15000-20000,- menoerää. Matkakulujen osuutta ja muita välillisiä kustannuksia lienee 25-50 % tämän lisäksi. Kokonaisarvio noin 20000-30000,-.

        Silloin kun kampaan hiukseni, mitä en tosin aina muista, niin kelpaisin hiusteni osalta keskimääräisen suomalaisen nuorisomusiikkiyhtyeen basistiksi (hiusten ulkonäkö nykyisinkin lienee kyseisen toimenkuvan keskeisin edellytys) arvioi juuri äsken sitä häneltä kysyessäni rakas blondi puolisoni.


      • sain tarpeekseni
        A kirjoitti:

        Minulla on kauniit pitkät luonnonkiharat hiukset. Kävin viimeksi kampaajalla tai parturissa vuonna 1975.

        35 vuoden aikana arvioin säästäneeni keskimäärin viidesti vuodessa kampaajalla tai parturissa käyneisiin verraten ammattikampaajan noin viiden tunnin työtaksan vuosittain eli yhteensä 175 tunnin työtaksan, edestakaisia matkakuluja noin 350 matkaa sekä omaa aikaani matkoineen noin 350 tuntia.

        Toimin itse kampaamoalaa kaksin verroin paremmin palkatulla alalla, joten edellämainittu työajaksi muutettuna vastaa oman työajan menetys mukaan lukien noin 15000-20000,- menoerää. Matkakulujen osuutta ja muita välillisiä kustannuksia lienee 25-50 % tämän lisäksi. Kokonaisarvio noin 20000-30000,-.

        Silloin kun kampaan hiukseni, mitä en tosin aina muista, niin kelpaisin hiusteni osalta keskimääräisen suomalaisen nuorisomusiikkiyhtyeen basistiksi (hiusten ulkonäkö nykyisinkin lienee kyseisen toimenkuvan keskeisin edellytys) arvioi juuri äsken sitä häneltä kysyessäni rakas blondi puolisoni.

        Minäkin olen suosiolla jättänyt kampaamokäynnit, kun ei koskaan saanut onnistunutta lopputulosta. En odota kampaajien tekevän ihmeitä, ymmärrän että naama ei muuksi muutu, mutta selkeät ja helpot ohjeet pitäisi ammatti-ihmisen osata toteuttaa.

        Lisäksi asiakaspalvelu oli usein aivan törkeää. Kampaaja voi antaa muotivinkkejä, mutta vain pyydettäessä. Ei todellakaan saa mennä sanomaan asiakkaalle, että hänellä ei ole hajuakaan muodista. Kyllä maksava asiakas saa itse päättää haluaako viimeisen trendin mukaisen leikkauksen vai pysyykö vanhassa tutussa mallissaan.

        Joo, rahaa on säästynyt, puhumattakaan loukatuista tunteista ja epäonnistumisten aiheuttamista kiukunkyyneleistä.

        Pidän hiukseni nykyään suorina, puolipitkinä ja kiiltävinä. Enää ei yksikään kampaaja pääse pilaamaan hyvin hoitamiani hiuksiani.


      • kuluneen vuoden sald
        sain tarpeekseni kirjoitti:

        Minäkin olen suosiolla jättänyt kampaamokäynnit, kun ei koskaan saanut onnistunutta lopputulosta. En odota kampaajien tekevän ihmeitä, ymmärrän että naama ei muuksi muutu, mutta selkeät ja helpot ohjeet pitäisi ammatti-ihmisen osata toteuttaa.

        Lisäksi asiakaspalvelu oli usein aivan törkeää. Kampaaja voi antaa muotivinkkejä, mutta vain pyydettäessä. Ei todellakaan saa mennä sanomaan asiakkaalle, että hänellä ei ole hajuakaan muodista. Kyllä maksava asiakas saa itse päättää haluaako viimeisen trendin mukaisen leikkauksen vai pysyykö vanhassa tutussa mallissaan.

        Joo, rahaa on säästynyt, puhumattakaan loukatuista tunteista ja epäonnistumisten aiheuttamista kiukunkyyneleistä.

        Pidän hiukseni nykyään suorina, puolipitkinä ja kiiltävinä. Enää ei yksikään kampaaja pääse pilaamaan hyvin hoitamiani hiuksiani.

        Olen käynyt niin muotikampaamot (viimeisin Villi Vanilja), keskeisillä paikoilla (Kamppi, Kaisaniemi jne.) sijaitsevat kuin tavissalongitkin (Punavuoresta Herttoniemeen). Kaikkea on kokeiltu, mikään ei oikein stemmaa. Villissä Vaniljassa oli hyvät ja pitävät väriaineet, mutta leikkaus niin ja näin (lisäksi kampaaja töissä keuhkoputkentulehduksessa!!). Kaisaniemen paikassa (rip) palvelu oli ihan perusystävällistä mutta kävi ilmi että tulin tukeneeksi harmaata taloutta ja myöhemmin kun palasin valittamaan värin kestävyydestä (peseytyi pois kahdessa pesussa, piti olla kestoväri), ulkomaalainen kampaaja melkein kävi kimppuun. Punavuoren paikassa palvelu oli ylimielistä ja ylihintaista, lisäksi kantikset menivät törkeästi edelle ja kampaaja "loihti" minulle aidon fiftari-tukan vaikka pyysin päinvastaista; Herttoniemessä väri ei ollut sitä mitä sovittiin ja hinta enemmän kuin edes Kampin kampaamossa, jossa meni pelkkään leikkaukseen kolmisen tuntia. :( Kiitti, mulle riitti!!

        Asuin aiemmin Vantaalla ja siellä oli lähes sama ongelma. Onnistuin löytämään Myyrmäestä hyvän kampaajan, mutta eiköhän tämäkin pistänyt pillit pussiin paikkakunnanvaihdon myötä ja se jäi siihen. "Kotikampaajat" kokeilin tuohon aikaan myös, ei helv...

        Nykyään kasvatan tukkaa malliin "roikkuva". Olkoot epäsiisti ja/tai värjäämätön- minulle todellakin riitti.


      • ihmettelen vain

        Miksi ihmeessä sitten maksoit hirveästä lopputuloksesta?


      • Aspalvelija
        sain tarpeekseni kirjoitti:

        Minäkin olen suosiolla jättänyt kampaamokäynnit, kun ei koskaan saanut onnistunutta lopputulosta. En odota kampaajien tekevän ihmeitä, ymmärrän että naama ei muuksi muutu, mutta selkeät ja helpot ohjeet pitäisi ammatti-ihmisen osata toteuttaa.

        Lisäksi asiakaspalvelu oli usein aivan törkeää. Kampaaja voi antaa muotivinkkejä, mutta vain pyydettäessä. Ei todellakaan saa mennä sanomaan asiakkaalle, että hänellä ei ole hajuakaan muodista. Kyllä maksava asiakas saa itse päättää haluaako viimeisen trendin mukaisen leikkauksen vai pysyykö vanhassa tutussa mallissaan.

        Joo, rahaa on säästynyt, puhumattakaan loukatuista tunteista ja epäonnistumisten aiheuttamista kiukunkyyneleistä.

        Pidän hiukseni nykyään suorina, puolipitkinä ja kiiltävinä. Enää ei yksikään kampaaja pääse pilaamaan hyvin hoitamiani hiuksiani.

        Vika varmaan on siinä kampaajassa, jos ite istut kampaajan tuolissa naama norsun vi****, niin varmaan sua halutaan palvella hymyssä suin!


    • kaverilta vinkkiä

      Katsele ympärillesi, jos jonkun hiukset näyttävät hyvältä; työkavereita, opiskelukavereita, ohikulkevia kadunkulkijoita... Missä ja kenellä olet käynyt?

      Paras mainokseni kampaajana on tyytyväinen asiakas, ja toivoisin kovasti, että se riittäisi. Matalapalkka-alalla mainoskulut ovat kohtuuttomat, eikä ne todellakaan kerro kenellekään ammattitaidostani.
      Jo 30v. alalla olleena edelleenkin koulutan itseäni jatkuvasti ja säännöllisesti, olen ylpeä ammattitaidostani. Häpeän, jos kolleegoiltani saa yllämainittua palvelua, mutta toki itsekin tiedän, että aina ei selitys selityksen peräänkään tahdo mennä perille. Silloin usein syntyy väärinkäsityksiä. Mallikuvaakin on siis katsottava oikein, jos tukka ei saa lyhentyä kuin sentin, siitä ei välttämättä silloin tule mallikuvan mukainen. Kuuntele siis myös kampaajaa.
      Olen ylpeä omasta ammattitaidostani niin kampaajana kuin asiakaspalvelijanakin. Puoli-ilmaiseksi en myöskään työtäni tee...

    • Skinityttö

      Minä halusin uutta erilaista muotia, niin sain!
      Tukka pois kokonaan. Jummi jammi täytyy käyttää peruukkia.

    • Varovainen asiakas

      Itse kävin joskus 90-luvulla blondaamassa hiukseni. Kun väri oli ollut päässä noin minuutin, sanoin kampaajaalle, että nyt väri pois ja äkkiä. Päänahkani paloi totaalisesti, ja päänahkaan tuli isoja vesikuplia. Ne sitten puhkesivat yöllä, kun nukuin ja tyynyni oli aivan märkä. Sen jälkeen päänahka kuivui, ja se lähti isoina palasina irti. Mitään lopullista vahinkoa ei tapahtunut, onneksi.
      Jos tämä tapahtuisi nyt, niin haastaisin oikeuteen kampaajan. Mutta olin silloin liian nuori, ja kampaaja oli kaverini.

      • atoopikko.

        allerginen kyseisille aineille sulle voi tapahtua noin toistekin jollet käy testeissä.


    • bellavapää

      Eräässä nimeltämainitsemattomassa kampaamossa: Menin kuvan kanssa tuoliin ja esitin toiveeni. Kuvassa tytöllä oli lämpöisen vaalea, enempi keltaiseen taittava eloveena-tukka. Hieman kiharalla & etuhiukset. Hyvin simppeli malli. Ja itse halusin vain astetta vaaleamman tukan jo ennenstään blondiin päähäni sekä otsiksen.
      Kampaaja keksi jossain kohtaa, että värjätään kylmän vaaleaksi. Ja luonnotonhan siitä tuli. Etuhiukset ok.

      Samaisessa kampaamossa, minulla oli hieman "haastavempi" kuva.. (eri kampaaja tällä kertaa). Kuvassa oli tyylikäs leikkaus, takaa lyhyeksi kynitty ja joka sitten sivuille/eteen piteni. Sivu-otsis, jossa hieman kuparia - muuten vaaleassa tukassa. No, kampaaja esitti näkemyksensä, että "Vähän outo väriyhdistelmä tuo kupari, hän laittaa mielummin ruskean" Itse sitten ihmettelin, että "jaa-a, on ollut aika monesti ruskeaa väriä vaaleassa hiuksessa" Lupasi sitten sekoitella kuparin ja ruskean keskenään, kun asiasta keskusteltiin ...Ja lopputulos oli ruskea. Jep. Leikkaus epäonnistui täysin! Takaa tuli kyllä lyhyt, niinkuin pitikin, mutta sitten kun päästiin tähän "etuhius-osuuteen" ...eli hiuksiin jotka kehystävät kasvoja. Tämä kampaaja pätkäisikin nämä solisluille olevat hiukseni suurinpiirtein samalle tasolle kuin takaa kynitty. Eli koko leikkaus meni pilalle. Kiltisti maksoin, ja ainakin muutos oli huomattava - kun koko pää oli tyystin leikelty.

      Äänestän myös jaloillani. Pitäisi vaan löytää se luottoparturi, jolle voisi sanoa, että "tee ihan mitä vaan".
      Ja joo, olen joskus myös sanonut kampaajalle, että nyt on vapaat kädet, että kaikki käy (tyyliin: "saa harjoitella"). Niin sitten nämä leikkaa 5cm latvoista :/

      • pää hellänä

        Erittäin kireää ja kovakouraista meininkiä. En tod. suosittele.


      • en mene enää ikuna
        pää hellänä kirjoitti:

        Erittäin kireää ja kovakouraista meininkiä. En tod. suosittele.

        Karmaiseva paikka, tukka pilalla ja päänahka poltettiin!


      • EivaanUskalla

        Oon ite kampaaja ja voin sanoa, ettei mun silmäänkään vaalea ja kupari oikeen sovi. Toisaalta se on mielipide asia ja niistähän ei voi kiistellä :D Noi kuuluista sanat: Tee mitä haluat, on aika laaja käsitteisiä. Jos kampaajasi olisi leikannut 20cm pois tehny, piilokaljun sun muut rajut muutokset, olisko se ollu hyvä? Jonkun 5cm on toisen 20cm, kampaajan täytyy edes vähän saada tietää paljonko saa ottaa. Vaikka asiakas sanoo, tee mitä haluat, on se silti kampaajan vika, jos asiakas ei oo tyytyväinen :( Sano ennemminki, "Nyt haluun radikaalin muutoksen, mitä ehdotat" Nii saatte yhdessä sovittuu mallin :D


    • mmyah

      asiakas on aina väärässä

      • 89+89

        pätee moneen alaan.


    • rhshtjdtjkydjry

      Kampaajat repivät aina hiuksia, joskus korvakorujakin ja leikkaavat enemmän kuin pyytää. Siksi en enää käy kampaajalla.

    • Pulla2222

      Se oli vihoviimeinen käyntini kampaajalla kun hiuksistani tuli käsittelyn jälkeen vihreä hamppukasa ja kampaaja otti täyden hinnan, ei pahoitellut tai yrittänyt korjata aiheuttamaansa sekasortoa. En tiedä jännittikö häntä koska tunsin hänet entuudestaan emmekä
      olleet järin hyvää pataa, tai sitten hän teki sen tahallaan. Aikaa varatessani en tiennyt edes hänen olevan töissä siellä. Silloin hän oli yksin liikkeessä, eikä muita ollut lähimaillakaan. Tuloksen nähnyäni kauhistuin ja pyysin häntä tekemään jotain, vaikka värjäämään etuosan uudestaan. Hän ei suostunut enkä minä suostunut maksamaan penniäkään, enkä maksanutkaan sen sijaan ostin mustan hiusvärin ja värjäsin kotona tukkani tummaksi tämän seurauksena.
      Hän laittoi värin, sanoi käyvänsä tupakalla ja tuli sen jälkeen heti pesemään hiukset. Hän aloitti hiusten värjäyksen takaata takaraivosta ja lopuksi etutukan ja yläosan. Miten ihmeessä väri voi tarttua noin 4minuutissa samallalailla sieltä takaa kuin edestä koska sehän oli kauemmin jo vaikuttumassa?? Päälakeni oli vihreä ja hävetti mennä kauppaan hakemaan uusihiusväri!!
      Kokoajan oli hiljaista ja vaivaantunutta vaikka asiakaspalvelijana koitin saada jotain juttelemisen aihetta onnistumatta, oli epämukavaa istua siinä. Ei ollut edes lehtiä mihin olisin voinut turvautua. Hiustenpesu oli nopea ja hutiloitu tuntui että väriä jäi hiuksiin, eikä hän pessyt oikeaa pään puolta lähes ollenkaan. Osa hiuksistani oli ihan korppuna (ihan kuin lakkaa olisi päässä..) En kehdannut sanoa mitään koska AMMATTILAISENA hänen olisi varmasti pitänyt huomata se. Eikä toivoakaan "päähieronnasta" sun muusta. Mutta eipä akka saanut penniäkään, kaikesta huolimatta saimpahan minäkin ilmaisen otsatukan leikkuun.

      • entinenpitkätukka

        mulla laitettiin permanentti Imatralla,tunsin sänkeä siel ja tääl hiuspohjassa tultuani kotiin,tukkaa alkoi irrota aivan valtavasti...kauniit vaaleat hiukset,menin kampaamoon valittamaan,sanottiin että minussa vika,hormoonit tai stressaan,heh en ole edes semmoinen tyyppi...noh,sain jonkun öljyhoidon ja tosi nyrpeetä palvelua,Suomessa ei osata palvella,asiakas aina oikeassa.Äänestän jaloillani,en käy kampaajalla...


      • pitkät suorat
        entinenpitkätukka kirjoitti:

        mulla laitettiin permanentti Imatralla,tunsin sänkeä siel ja tääl hiuspohjassa tultuani kotiin,tukkaa alkoi irrota aivan valtavasti...kauniit vaaleat hiukset,menin kampaamoon valittamaan,sanottiin että minussa vika,hormoonit tai stressaan,heh en ole edes semmoinen tyyppi...noh,sain jonkun öljyhoidon ja tosi nyrpeetä palvelua,Suomessa ei osata palvella,asiakas aina oikeassa.Äänestän jaloillani,en käy kampaajalla...

        itselläni on nyt pitkät suorat terveet hiukset. olen 45v. nuoruuden peri permanenttia opetti, tukka paloi aina ja jouduin leikkaamaan hartioille ulottuvat hiukset n 5cm pitkiksi. tasapitkän tilale halusin otsiken vuosi sitten, 3 kertaa sama kampaaja, ei tullut mitä halusin, ok, annoin sen kasvaa ja nyt leikkaan itse suoran otsiksen ja tyttäreni tasaa takahiukset. ei enää kampaanoja kiitos, ja samaa myös kun aikanaan kasvatin niin pyydän 1cm tasausta lähtee ainakin 3cm, kasvata siinä sitten. tyttäreni nipsaa juur sen verran kuin pyydän eikä ees maksa mitään.


    • sdfghjklfgds

      voipi olla että kaverisi hieman liiotellut noita kampaajan sanoja. kaikkia varmasti potuttaa jos valitsee väärän värin.

    • rtwretr

      Minulla oli taannoin lähes mustat hiukset ja teininä keksin että haluan "pesukarhuhiukset" eli lähes valkoiset päältä ja mustat alta. Parturi teki työtä käskettyä. Blondasi jopa kahteen kertaan pääni. Lopputuloksena oli toisaalta oranssi, toisaalta keltainen ja muutamasta kohtaa lähes sen värinen kuin toivoinkin...Näytti kuin olisin itse kotona blondannut. Toimenpiteestä pulitti päälle 100e ja kehui että kyllä se keltaisuus sieltä "kuluu" pois kun sanoin ettei lopputulos ihan näytä siltä kuin pitäisi... Kakara kun olin niin en kehdannut intää kunnolla vastaan ja kieltäytyä maksamasta kun ei tulos ollut kerta se mikä piti. Hiukseni olivat pitkään karmeassa kunnossa. Hamppua koko päälaki. Tämä kyseinen oli eräs suosittu, vanha ja tasokkaana pidetty parturi Kankaanpäässä. Nyt Treellä käyn Guru nimisessä paikassa ja se on osoittautunut aivan loistavaksi (mainostusmainostus! Todella osaavaa ja mukavaa porukaa! Siellä kauhisteltiin ja sanottiin että ikimaailmassa eivät suostuisi alkaa mustaa pohjaa blondaamaan, sillä ei saa muutakuin hiukset poltettua piloille...Eipä tiennyt tätä eräs "parturiguru" Kankaanpäässä....

      • Pa-Ka

        Hirveää luettavaa, kuinka ammatti-ihmiset käyttäytyvät. Itsekin olen kampaaja ja minulle on äärimmäisen tärkeää, että asiakas saa sekä ihanan rentouttavan olon, sitä mitä haluaa ja iloisen asiakaspalvelijan :) Joskushan saattaa tulla väärinkäsityksiä, mutta jos näin käy ja vaikka syy ei olisi minun, olen aina korvannut "vahingon" Nuo vaalentamiset on kyllä kinkkisiä. Allerginen reaktio saattaa tulla kelle vain, se ei ole kenenkään vika ja jos lähdetään tummasta vaalentamaan, vaaditaan siihen pitkäjänteisyyttä ja paksua lompakkoa koska kaikkia käsittelyjä ei voi kerralla tehdä vaan asteittain ja hyvään lopputulokseen saattaa mennä useita kuukausiakin. Olen joskus ollut itsekin blondi, mutta vaihdoin väriä, kun päänahkani ei enää käsittelyä kestänyt! Silloin punaisesta lähdettiin alunalkaen vaalentamaan. Ensin tehtiin kaksi vaalennusta, sitten kuukausi välia ja vaalennus taas kuukausi väliä ja vaalennus ja lopuksi pärjäsinkin vain tyvivaalennuksella. Koska vaalennusainetta menee puolta enemmän ku normiväriä, on hintakin eri. Sävyillä ja hopea shampoolla saa keltaisuutta pois. Mutta maltti on valttia, eihän roomaakaan rakennettu päivässä! Erään kerran asiakas jätti kertomatta että on ollut kesällä mökillä ja pessyt kaivovedellä hiukset. Vaalennuksen aikana rupesi kuohumaan ja ennen käsittelyä kysyin monta kertaa, eihän hiuksessa varmasti ole metalleja. Olihan siellä ja hiukset kärähti! Syy ei ollut minun, mutta palautin silti rahat ja annoin liki sadan euron edestä luxus hoitotuotteita jotta henkinen tuska olisi pienempi, kummalakin. Ihmisiä mekin vain olemme mutta vastuu pitää kantaa! Vaatikaa kunnon palvelua tai vaihtakaa kampaajaa :) toivottavasti hyviäkin kokemuksi meistä on :)


      • Aatamin omena
        Pa-Ka kirjoitti:

        Hirveää luettavaa, kuinka ammatti-ihmiset käyttäytyvät. Itsekin olen kampaaja ja minulle on äärimmäisen tärkeää, että asiakas saa sekä ihanan rentouttavan olon, sitä mitä haluaa ja iloisen asiakaspalvelijan :) Joskushan saattaa tulla väärinkäsityksiä, mutta jos näin käy ja vaikka syy ei olisi minun, olen aina korvannut "vahingon" Nuo vaalentamiset on kyllä kinkkisiä. Allerginen reaktio saattaa tulla kelle vain, se ei ole kenenkään vika ja jos lähdetään tummasta vaalentamaan, vaaditaan siihen pitkäjänteisyyttä ja paksua lompakkoa koska kaikkia käsittelyjä ei voi kerralla tehdä vaan asteittain ja hyvään lopputulokseen saattaa mennä useita kuukausiakin. Olen joskus ollut itsekin blondi, mutta vaihdoin väriä, kun päänahkani ei enää käsittelyä kestänyt! Silloin punaisesta lähdettiin alunalkaen vaalentamaan. Ensin tehtiin kaksi vaalennusta, sitten kuukausi välia ja vaalennus taas kuukausi väliä ja vaalennus ja lopuksi pärjäsinkin vain tyvivaalennuksella. Koska vaalennusainetta menee puolta enemmän ku normiväriä, on hintakin eri. Sävyillä ja hopea shampoolla saa keltaisuutta pois. Mutta maltti on valttia, eihän roomaakaan rakennettu päivässä! Erään kerran asiakas jätti kertomatta että on ollut kesällä mökillä ja pessyt kaivovedellä hiukset. Vaalennuksen aikana rupesi kuohumaan ja ennen käsittelyä kysyin monta kertaa, eihän hiuksessa varmasti ole metalleja. Olihan siellä ja hiukset kärähti! Syy ei ollut minun, mutta palautin silti rahat ja annoin liki sadan euron edestä luxus hoitotuotteita jotta henkinen tuska olisi pienempi, kummalakin. Ihmisiä mekin vain olemme mutta vastuu pitää kantaa! Vaatikaa kunnon palvelua tai vaihtakaa kampaajaa :) toivottavasti hyviäkin kokemuksi meistä on :)

        Mielenkiinnosta kysyn. Kaivovesi? Ei varmaankaan tule tavalliselle asiakkaalle mieleen, että juuri se kaivovesi sisälsi metalleja... Tuskin edes ko vedestä on analyysia tehty. Eli miten kampaaja voisi tietää, että juuri se kaivovesi sisälsi juuri nyt jotakin......


      • kaivovedestä :)
        Aatamin omena kirjoitti:

        Mielenkiinnosta kysyn. Kaivovesi? Ei varmaankaan tule tavalliselle asiakkaalle mieleen, että juuri se kaivovesi sisälsi metalleja... Tuskin edes ko vedestä on analyysia tehty. Eli miten kampaaja voisi tietää, että juuri se kaivovesi sisälsi juuri nyt jotakin......

        Jos vedessä on paljon rautaa, niin kyllä hiukset päästä melkein pois tippuvat, kun kemiallinen reaktio syntyy vaalennusaineen ja raudan välille.
        Eli te, jotka tiedätte, että vedessänne on paljon metalleja, niin muistakaa mainita siitä kampaajalle!! Yllä mainittu kemiallinen reaktio ei ole kampaajan, eikä asiakkaan vika, vaan niiden metallien. Tilanne ei ole mitenkään herkullinen kummallekkaan osapuolelle.


      • Pa-Ka
        Aatamin omena kirjoitti:

        Mielenkiinnosta kysyn. Kaivovesi? Ei varmaankaan tule tavalliselle asiakkaalle mieleen, että juuri se kaivovesi sisälsi metalleja... Tuskin edes ko vedestä on analyysia tehty. Eli miten kampaaja voisi tietää, että juuri se kaivovesi sisälsi juuri nyt jotakin......

        Tuosta kaivovedestä vielä vaikka siihen jo joku *suurkiitos* kerkesikin vastata hyvin avartavasti. Elikäs ,maaperä saattaa sisältää metalleja jotka eivät ole hyväksi hiukselle. Samoin kuin vanhat vesiputket saattavat saada aikaan ikävän värin päähän. Eihän asiakas toki tiedä, että hänellä tällaista saattaa hiuksessa olla ja joskus kampaaja huomaa kysyä, että onko metallipitoisella vedellä pesty vai ei. Jos asiakas vastaa, että ei ole, niin se on luotettava asiakkaan sanaan ja se kyllä heti selviää oliko vai ei. Asiaerikseen jos ei tiedä, mutta silloin pitäisi asiakkaankin huomata sanoa, että ei ole varma. Tällöin käsittelyä ei voi tehdä.... Kampaajat ovat kuin käsiala... Kaikki erilaisia. Mutta se mikä itseäni rassaa, on juurikin se ettei kanneta vastuuta tai käyttäydytään inhottavasti toista kohtaan. Asiakas on kuitenkin se joka tuo sen voin leivän päälle, ilman heitä me olemme työttömiä. Joskus olen törmännyt sellaisiin asiakkaisiin jotka moittivat toista kampaajaa. Olen heille antanut neuvon, että kaikkein paras olisi jos sanoisivat suoraan itse ko. kampaajalle työnlaadusta ja vaatisivat joko korjausleikkausta tai rahat takaisin jos kyse on esim. leikkauksesta. Itse mieluummin korjaan omat virheeni (esim kerran oli ryhtivikainen asiakas keneltä leikkasin hiukset ja asiakas palasi bumerangina takaisin ja sanoi, että hiukset ovat eri pituiset toiselta puolelta. Ongelma korjattiin ja siinä vasta huomasin, että vaikka miten korjasin asiakkaan ryhtiä, kääntyi pää aina väkisin takaisin hieman vinoon. Asiakas selitti että kyse on vammasta joka automaattisesti vetää ryhdin kieroon. Leikkaus tehtiin veloituksetta ja asiakas oli tyytyväinen. Älkää hyvät ihmiset selkään puukottako ketään vaan ottakaa rohkeasti yhteyttä kampaajaan jos olette tyytymättömiä. Ja näistä väreistä vielä sen verran, aina ei voi onnistua TÄYSIN samaa väriä tekemään vaikka miten haluaisi, esim jos hiuksessa on paljon punapigmenttiä, on äärimmäisen haastavaa saada lämmin sävy hiuksesta pois. Permanentit on rajallisia ja muotilehtien kiharat on kaukana siitä mitä permis rullilla on mahdollista tehdä. Usein näihin lehtikuviin tehdään kiharat kampausrullilla. Jos pysyvää kiharaa halutaan on vaihtoehtona tietyt koot. Pieni on aika usein säkkärä ja "lampaanvillainen" ja jos isoilla tekee on vaarana se ettei puolan jännitys riitä eli kihara menee liian isoksi ja tarvittavaa jännitystä ei hiukseen saada, se lässähtää. Ei siis mopolla mahdottomia ja näitä on maallikon vaikea käsittää... Mutta älkää kuvitelko, että se mikä on lehdessä (glamourkiharat) ei ole permis vaan tavallinen rullakampaus. Permis ei koskaan näytä samalta niihin verrattuna.


      • päivä pilalla
        Pa-Ka kirjoitti:

        Hirveää luettavaa, kuinka ammatti-ihmiset käyttäytyvät. Itsekin olen kampaaja ja minulle on äärimmäisen tärkeää, että asiakas saa sekä ihanan rentouttavan olon, sitä mitä haluaa ja iloisen asiakaspalvelijan :) Joskushan saattaa tulla väärinkäsityksiä, mutta jos näin käy ja vaikka syy ei olisi minun, olen aina korvannut "vahingon" Nuo vaalentamiset on kyllä kinkkisiä. Allerginen reaktio saattaa tulla kelle vain, se ei ole kenenkään vika ja jos lähdetään tummasta vaalentamaan, vaaditaan siihen pitkäjänteisyyttä ja paksua lompakkoa koska kaikkia käsittelyjä ei voi kerralla tehdä vaan asteittain ja hyvään lopputulokseen saattaa mennä useita kuukausiakin. Olen joskus ollut itsekin blondi, mutta vaihdoin väriä, kun päänahkani ei enää käsittelyä kestänyt! Silloin punaisesta lähdettiin alunalkaen vaalentamaan. Ensin tehtiin kaksi vaalennusta, sitten kuukausi välia ja vaalennus taas kuukausi väliä ja vaalennus ja lopuksi pärjäsinkin vain tyvivaalennuksella. Koska vaalennusainetta menee puolta enemmän ku normiväriä, on hintakin eri. Sävyillä ja hopea shampoolla saa keltaisuutta pois. Mutta maltti on valttia, eihän roomaakaan rakennettu päivässä! Erään kerran asiakas jätti kertomatta että on ollut kesällä mökillä ja pessyt kaivovedellä hiukset. Vaalennuksen aikana rupesi kuohumaan ja ennen käsittelyä kysyin monta kertaa, eihän hiuksessa varmasti ole metalleja. Olihan siellä ja hiukset kärähti! Syy ei ollut minun, mutta palautin silti rahat ja annoin liki sadan euron edestä luxus hoitotuotteita jotta henkinen tuska olisi pienempi, kummalakin. Ihmisiä mekin vain olemme mutta vastuu pitää kantaa! Vaatikaa kunnon palvelua tai vaihtakaa kampaajaa :) toivottavasti hyviäkin kokemuksi meistä on :)

        On onneksi enemmän kuin huonoja. Minulla on varsin haasteelliset hiukset ja silti olen saanut erittäin onnistuneita leikkauksia ja jopa permanentteja erittäin ammattitaitoisilta huolellisilta kampaajilta:) Kiitos teille ammattilaisille niistä. Ikävä kyllä nuo epäonnistumiset jää mieleen ja leimaa helposti.


    • on hyvät kampaajat!

      Pakko kyllä sanoa, että oulussa on yksi aivan mahtava kampaamo! Iso liike ja kaikki työntekijät ystävällisiä ja hyvin ammattitaitoisia! En koskaan pyydä kenellekään tietylle vaan minulle on sama kuka laittaa koska kaikki laittavat hyvin. Tai no, on siellä kyllä muutama jotka erottuvat edukseen, uusin työntekijä oli aivan mahtava positiivinen yllätys hänkin!
      Hinta liikkeessä on hiukan korkeampi kuin muualla,varmaan keskustan kalleimpia, mutta hyvästä palvelusta olen valmis maksamaan.

      • maskun tyttö

        Paikkakunta Nousiainen... siis Turun liepeillä ja siellä parturi-kampaamo Rolf & Rosa. Olen ollut suht pitkäaikainen asiakas. Kampaaja tuntee kasvoni, osaa leikata sellaisen mallin, että sopii tähän päähän. En vaihda kampaajaa...kiitos Sannalle!


    • laruska1

      Kävin tässä joitakin vuosia sitten parturissa.vein kampaajalle kuvat minkälaiset kiharat haluan.olisin siis halunnut todella isoa lainehtivaa kiharaa,joten ihmettelinkin jo rullia laitettaessa niiden pientä kokoa.lopputulos oli että hiukseni lyhenivät puolella(pyysin vain latvojen tasoitusta)sekä pääni oli kuin lampaanvilla,täynnä pientä sikkuraa,jota en todella toivonut.kampaaja sanoi että kampaa hiukset niin kihara isonee ynm..kyllä vitutti,kammatessa hiukset näytti ylipaksulta harakan pesältä.ikinä en samaan parturiin enää mennyt.

      • kauhistus,

        Aivan edellä kerrotun hivuksen sain, vaikka piti tulla hihartuva helppohoitoinen tukka.Paikka on lomapaikkakunnalla ja menin valittaa kun seuraavankerran menin lomapaikalleni.Suuttuneena totesi kampaaja,on mennyt liikaa aikaa heillä ei tehdä enää mitään.. siinä sain kiharan sotkua hoidattaa muualla.Melkein parivuotta mennyt ja tukkani on edelleen kihara latvoista, ei aukena enää koskaan sen liikkeen ovi minun käyttööni, on kampaajan valta nykyään,ennen korjasivat tilanteen jotenkin,jäi edes hyvämieli.


      • 16+6+6+6+
        kauhistus, kirjoitti:

        Aivan edellä kerrotun hivuksen sain, vaikka piti tulla hihartuva helppohoitoinen tukka.Paikka on lomapaikkakunnalla ja menin valittaa kun seuraavankerran menin lomapaikalleni.Suuttuneena totesi kampaaja,on mennyt liikaa aikaa heillä ei tehdä enää mitään.. siinä sain kiharan sotkua hoidattaa muualla.Melkein parivuotta mennyt ja tukkani on edelleen kihara latvoista, ei aukena enää koskaan sen liikkeen ovi minun käyttööni, on kampaajan valta nykyään,ennen korjasivat tilanteen jotenkin,jäi edes hyvämieli.

        Niin totta nämä kaikki kertomukset.

        Itselläni pitkähköt hiukset. Todella vaikea löytää sellaista kampaajaa, joka osaisi leikata latvat suoraan ja ottaa pituudesta vain sen tasauksen verran, 1-11/2 senttiä. Aina löytyy pidempiä tupsuja, joita pitää itse tasailla, vaikka ensiksi maksanut samasta asiasta kampaajalle. Kuin myös löytyy vastaavasti lovikohtia joissa sakset karanneet käsistä. Jos kampaajaa vit&/&%aa jokin, ei sitä kannata purkaa asiakkaan hiuksiin....

        Käteisellä ei kannata maksaa jos ei halua pönkittää harmaata taloutta. Vai onko joku saanut kuitin käteismaksusta?


    • NiPnAp

      Ainahan näissä jutuissa on sitä pientä lisää ja jokainen meistä kokee asiat erilailla. Silti voin samaistua monen kertomukseen. Ärsyttävintä on nykyään nämä todella nuoret kampaajat jotka eivät osaa lukea asiakasta. Olen keski-ikäinen ja olen sanonut aina kampaajalla että mitään muoti hiusta ei leikata, vaan hillittyä omaa tyyliäni. Joka kyllä näkyy. Silti viimeksi käytyäni kampaajalla sain sen järkyttävän 80 luvun muoti hössötyksen. Siitäkin piti maksaa vaikka sanoin aika ystävälliseen sävyyn, ettei tälläisesta sovittu ja kielsin.
      Monesti myös juuri nämä nuoret, puhuvat kännykkäänsä, käyvät tupakalla ja juoruavat keskenään. Unohtavat asiakkaan.
      Hassu juttu sitten kävi. Varasin ajan kampaamoon jossa tietämättäni olikin tämä edellisen kerran kasari kauhistus. Kävikin siinä ilmi että tunnen kampaamon omistajan, joka ennen oli luottokampaajani. Kappas kummaa..palvelu oli erinomaista. Kaikki sujui juuri niinkuin pitikin ja hintakin aleni edellisestä kerrasta. Kummallista kuinka tämmöisellä asialla oli näin merkittävä paino. Jatkossa käyn samassa paikassa ja samalla kampaajalla. Jos kerta pomon tunteminen auttaa näinkin paljon niin se kelpaa mulle!
      Ps. mies kampaaja näyttäs aina olevan parempi kuin nainen.

      • 2777

        Toimin parturi-kampaajana n. 3 vuotta ja olin hyvä (vaikka suomessa itseään ei saakaan kehua), osasin lukea asiakasta erinomaisesti ja hyvin harvoin kukaan kävi valittamassa, MUTTA sitten kerran tein aivan hirvittävän virheen. Olin ilmeisesti väsynyt ja jostakin syystä aivan ulalla, koska tämmöistä virhettä ei yksinkertaisesti tehdä. Laitoin hyvin huokoiseen, vaalennettuun hiukseen kirkkaan punaisia raitoja.. no, koko päähän siitä menee vaaleanpunaiseksi ja hyvät ihmiset, sitä ei korjata enää vaaleaksi. Ei sitten millään. Piste. Ei ainakaan tässä tapauksessa.

        Tyttö ei valittanut ja otin pelkän leikkauksen hinnan, jota tosin kaduin sitäkin jälkeenpäin.

        Itkin monta päivää.

        En varsinaisesti tämän vuoksi siirtynyt muihin hommiin, mutta se vaikutti päätökseeni todella paljon.


      • Pa-Ka
        2777 kirjoitti:

        Toimin parturi-kampaajana n. 3 vuotta ja olin hyvä (vaikka suomessa itseään ei saakaan kehua), osasin lukea asiakasta erinomaisesti ja hyvin harvoin kukaan kävi valittamassa, MUTTA sitten kerran tein aivan hirvittävän virheen. Olin ilmeisesti väsynyt ja jostakin syystä aivan ulalla, koska tämmöistä virhettä ei yksinkertaisesti tehdä. Laitoin hyvin huokoiseen, vaalennettuun hiukseen kirkkaan punaisia raitoja.. no, koko päähän siitä menee vaaleanpunaiseksi ja hyvät ihmiset, sitä ei korjata enää vaaleaksi. Ei sitten millään. Piste. Ei ainakaan tässä tapauksessa.

        Tyttö ei valittanut ja otin pelkän leikkauksen hinnan, jota tosin kaduin sitäkin jälkeenpäin.

        Itkin monta päivää.

        En varsinaisesti tämän vuoksi siirtynyt muihin hommiin, mutta se vaikutti päätökseeni todella paljon.

        Niin juu ja vielä tuosta harmaasta taloudesta pakko vielä kommentoida.. Itse olen pienyrittäjä eli toimin yksin. Minulla ei ole isoa ja kallista kassajärjestelmää ja vaikka en kuittia asiakkaalle annakkaan, ei se sitä tarkoita, että rahat menisi omaan taskuun. Kuitin olen aina tehnyt kun asiakas sitä pyytää... Tämä ala on hyvin pienipalkkainen ala joten en tiedä mistä tämä kateus tulee... Varmaan suoraan verrannollinen on palvelun hinta, mistä tosiasiassa jää kampaajalle käteen ehkä n 1/3 osa... Emme me mitään kavaltajia ole, vaikka suurin osa ei kallista kassajärjestelmää omistakaan. Meitä koskee samat säännöt kuin muitakin ja kaksinkertainen kirjanpito on ehdoton. Verottaja on heti kimpussa jos mitää epäilyttävää on, sillä mehän maksamme sekä ennakkoveroa, että alvia. Huijaamaan ei ole kenenkään vara alkaa...


      • ja kampa.
        2777 kirjoitti:

        Toimin parturi-kampaajana n. 3 vuotta ja olin hyvä (vaikka suomessa itseään ei saakaan kehua), osasin lukea asiakasta erinomaisesti ja hyvin harvoin kukaan kävi valittamassa, MUTTA sitten kerran tein aivan hirvittävän virheen. Olin ilmeisesti väsynyt ja jostakin syystä aivan ulalla, koska tämmöistä virhettä ei yksinkertaisesti tehdä. Laitoin hyvin huokoiseen, vaalennettuun hiukseen kirkkaan punaisia raitoja.. no, koko päähän siitä menee vaaleanpunaiseksi ja hyvät ihmiset, sitä ei korjata enää vaaleaksi. Ei sitten millään. Piste. Ei ainakaan tässä tapauksessa.

        Tyttö ei valittanut ja otin pelkän leikkauksen hinnan, jota tosin kaduin sitäkin jälkeenpäin.

        Itkin monta päivää.

        En varsinaisesti tämän vuoksi siirtynyt muihin hommiin, mutta se vaikutti päätökseeni todella paljon.

        Kampaajalla on oikeasti kamalan iso vastuu. Sitä ei monikaan ymmärrä, ellei itse ole toiminut kampaajan hommissa. Kampaajan työ on rankkaa; olet samalla olkapää, johon itketään, kuuntelet kaikkien murheet ja huolet, sekä ilot, täytyy osata kemialliset reaktiot, täytyy olla värisilmää, sosiaalisuus on tärkeää, olet aina hymyileväinen ja iloinen asiakkaillesi vaikka sinun maailmasi olisi kaatunut, täytyy osata keskustella ja kuunnella, olet samalla siivooja kun teet parturin töitä, täytyy osata käyttää kassakonetta, toisin sanoen parturi-kampaaja on monitoimiosaaja, joka tekee oman työnsä lisäksi kolmea muutakin työtä: toimii kassatätinä, psykologina sekä siivoojana. Silti palkkaa ei saa neljästä työstä kun sen yhden työn palkan.
        Edelliselle; rapatessa roiskuu. Täytyy vaan osata myöntää virheensä ja parantaa toimintaansa. Kaikkea ei voi, eikä kuulukaan tietää. Vahingosta voi viisastua, ainakin useimmiten.


      • Pa-Ka
        2777 kirjoitti:

        Toimin parturi-kampaajana n. 3 vuotta ja olin hyvä (vaikka suomessa itseään ei saakaan kehua), osasin lukea asiakasta erinomaisesti ja hyvin harvoin kukaan kävi valittamassa, MUTTA sitten kerran tein aivan hirvittävän virheen. Olin ilmeisesti väsynyt ja jostakin syystä aivan ulalla, koska tämmöistä virhettä ei yksinkertaisesti tehdä. Laitoin hyvin huokoiseen, vaalennettuun hiukseen kirkkaan punaisia raitoja.. no, koko päähän siitä menee vaaleanpunaiseksi ja hyvät ihmiset, sitä ei korjata enää vaaleaksi. Ei sitten millään. Piste. Ei ainakaan tässä tapauksessa.

        Tyttö ei valittanut ja otin pelkän leikkauksen hinnan, jota tosin kaduin sitäkin jälkeenpäin.

        Itkin monta päivää.

        En varsinaisesti tämän vuoksi siirtynyt muihin hommiin, mutta se vaikutti päätökseeni todella paljon.

        Harmi että sinulle on käynyt näin, mutta jos yhtään lohduttaa, et varmasti ole ensimmäinen etkä viimeinen! Vaikka asiakkaalle selittäisikin vaarat, että väri saattaa lähteä liukumaan huokoisesta hiuksesta usein he joko pitävät päänsä ja vaativat niitä raitoja eivätkä usko että hius on liian avonainen. Jos teet ko työn ja väri leviää; saat haukut. Jos et tee työtä ollenkaan säästääksesi asiakastasi pettymykseltä ja ehdotat muuta ; saat haukut!(sillä perusteella ettei asiakas saanut haluamaansa palvelua) Asiakas ei aina tiedä ihan loppuun asti jokaista asiaa. Toisille vaalennus on vain väri muitten seassa vaikka todellisuudessa se ei ole väri. Yhteen väliin huvituin suunnattomasti kun kaupan värit mainostivat "kaksi tuotetta samassa" Sisältää värin ja vaalennuksen :D toki nykyään on teollisen värin purkajia jotka eivät vaalenna käsittelemätöntä hiusta, mutta silloin tämä myynti brändi huijasi kuluttajia suunnattomasti...Yksi ja sama tuote yritettiin myydä tuplatuotteena...


      • tietämättömyyttä!
        Pa-Ka kirjoitti:

        Niin juu ja vielä tuosta harmaasta taloudesta pakko vielä kommentoida.. Itse olen pienyrittäjä eli toimin yksin. Minulla ei ole isoa ja kallista kassajärjestelmää ja vaikka en kuittia asiakkaalle annakkaan, ei se sitä tarkoita, että rahat menisi omaan taskuun. Kuitin olen aina tehnyt kun asiakas sitä pyytää... Tämä ala on hyvin pienipalkkainen ala joten en tiedä mistä tämä kateus tulee... Varmaan suoraan verrannollinen on palvelun hinta, mistä tosiasiassa jää kampaajalle käteen ehkä n 1/3 osa... Emme me mitään kavaltajia ole, vaikka suurin osa ei kallista kassajärjestelmää omistakaan. Meitä koskee samat säännöt kuin muitakin ja kaksinkertainen kirjanpito on ehdoton. Verottaja on heti kimpussa jos mitää epäilyttävää on, sillä mehän maksamme sekä ennakkoveroa, että alvia. Huijaamaan ei ole kenenkään vara alkaa...

        jotkut ei sitten ymmärrä, että kassakone/ pankkikorttikone maksaa niin maltaita, että tulisi parturikampaajillekkin karvat suuhun. Ei puuroa oteta kauhalla jos on lusikka annettu!


      • Pa-Ka
        Pa-Ka kirjoitti:

        Harmi että sinulle on käynyt näin, mutta jos yhtään lohduttaa, et varmasti ole ensimmäinen etkä viimeinen! Vaikka asiakkaalle selittäisikin vaarat, että väri saattaa lähteä liukumaan huokoisesta hiuksesta usein he joko pitävät päänsä ja vaativat niitä raitoja eivätkä usko että hius on liian avonainen. Jos teet ko työn ja väri leviää; saat haukut. Jos et tee työtä ollenkaan säästääksesi asiakastasi pettymykseltä ja ehdotat muuta ; saat haukut!(sillä perusteella ettei asiakas saanut haluamaansa palvelua) Asiakas ei aina tiedä ihan loppuun asti jokaista asiaa. Toisille vaalennus on vain väri muitten seassa vaikka todellisuudessa se ei ole väri. Yhteen väliin huvituin suunnattomasti kun kaupan värit mainostivat "kaksi tuotetta samassa" Sisältää värin ja vaalennuksen :D toki nykyään on teollisen värin purkajia jotka eivät vaalenna käsittelemätöntä hiusta, mutta silloin tämä myynti brändi huijasi kuluttajia suunnattomasti...Yksi ja sama tuote yritettiin myydä tuplatuotteena...

        siis edellisessä tarkoitin värinpoistoa ja vaalennusta samassa paketissa. Ymmärsitte varmaan, mutta oikasen silti, ennenku joku pilkun.... hyökkää kimppuun :D tää täti taitaa olla unen tarpeessa.


      • vieno huttunen
        Pa-Ka kirjoitti:

        Harmi että sinulle on käynyt näin, mutta jos yhtään lohduttaa, et varmasti ole ensimmäinen etkä viimeinen! Vaikka asiakkaalle selittäisikin vaarat, että väri saattaa lähteä liukumaan huokoisesta hiuksesta usein he joko pitävät päänsä ja vaativat niitä raitoja eivätkä usko että hius on liian avonainen. Jos teet ko työn ja väri leviää; saat haukut. Jos et tee työtä ollenkaan säästääksesi asiakastasi pettymykseltä ja ehdotat muuta ; saat haukut!(sillä perusteella ettei asiakas saanut haluamaansa palvelua) Asiakas ei aina tiedä ihan loppuun asti jokaista asiaa. Toisille vaalennus on vain väri muitten seassa vaikka todellisuudessa se ei ole väri. Yhteen väliin huvituin suunnattomasti kun kaupan värit mainostivat "kaksi tuotetta samassa" Sisältää värin ja vaalennuksen :D toki nykyään on teollisen värin purkajia jotka eivät vaalenna käsittelemätöntä hiusta, mutta silloin tämä myynti brändi huijasi kuluttajia suunnattomasti...Yksi ja sama tuote yritettiin myydä tuplatuotteena...

        vei hiukset ja rahat?? sekä laittoi sellaisen värin että en kelvannut enää vääräuskoisten kokoukseen?? menin sitte Bupiin......että se oli kampaajan vika??nyt on tukka vaalee ja posket punaiset kun yritän selvittää miksi kampaajalla käynti kesti viikon??


      • Kortti on nykyaikaa
        tietämättömyyttä! kirjoitti:

        jotkut ei sitten ymmärrä, että kassakone/ pankkikorttikone maksaa niin maltaita, että tulisi parturikampaajillekkin karvat suuhun. Ei puuroa oteta kauhalla jos on lusikka annettu!

        Ei maksa maltaita, sehän on vanhanaikainen liike, jossa ei voi maksaa pankki/luottokortilla. Nykyisin kortti käy lähes paikassa kuin paikassa, myös pienemmissä putiikeissa. Myös nettiajanvaraus on tätä päivää, samoin kampaamokauppa verkossa.


      • Kiiltävätukka
        vieno huttunen kirjoitti:

        vei hiukset ja rahat?? sekä laittoi sellaisen värin että en kelvannut enää vääräuskoisten kokoukseen?? menin sitte Bupiin......että se oli kampaajan vika??nyt on tukka vaalee ja posket punaiset kun yritän selvittää miksi kampaajalla käynti kesti viikon??

        Minulle riittää kun kampaaja on pelkästään ammattitaitoinen hiusten suhteen. Ei tulisi mieleenikään kertoa kampaajalle yksityiselämääni liittyviä asioita, kuten ei myöskään toisten yksityiselämään liitttyviä asioita. Kotikutoisempi ilmaus jälkimmäiselle on juoruaminen.


      • pää pilalla
        Kiiltävätukka kirjoitti:

        Minulle riittää kun kampaaja on pelkästään ammattitaitoinen hiusten suhteen. Ei tulisi mieleenikään kertoa kampaajalle yksityiselämääni liittyviä asioita, kuten ei myöskään toisten yksityiselämään liitttyviä asioita. Kotikutoisempi ilmaus jälkimmäiselle on juoruaminen.

        olen etsimällä etsinyt hyvää kampaamoa tästä kaupungista, mutta ei. joko leikkaus tai väri on perseellään, pahimmassa tapauksessa molemmat :( eräässä kampaamossa sain hienon leikkauksen, mutta:
        väri ei ollut mitä pyysin, kampaaja oli töykeäkäytöksinen, lemusi röökiltä ja yski taukoamatta kuivaa tupakkayskää, kun saavuin ajallani sain odottaa miltei 30 min eikä minkäänlaista anteeksipyyntöä tahi selitystä.. en mene enää. tyydyn hapsottavaan, selässä roikkuvaan hiirenhäntään, koska en luota enää kampaamoihin...


      • nainen.
        pää pilalla kirjoitti:

        olen etsimällä etsinyt hyvää kampaamoa tästä kaupungista, mutta ei. joko leikkaus tai väri on perseellään, pahimmassa tapauksessa molemmat :( eräässä kampaamossa sain hienon leikkauksen, mutta:
        väri ei ollut mitä pyysin, kampaaja oli töykeäkäytöksinen, lemusi röökiltä ja yski taukoamatta kuivaa tupakkayskää, kun saavuin ajallani sain odottaa miltei 30 min eikä minkäänlaista anteeksipyyntöä tahi selitystä.. en mene enää. tyydyn hapsottavaan, selässä roikkuvaan hiirenhäntään, koska en luota enää kampaamoihin...

        on teillä kaikilla ollut sitte huono tuuri , minä olen aina saanut erittäin hyvää palvelua kampaamoista ja tukkani on ollut just sellainen kun pyysin.
        Toista on, kun autoni vien korjaamoon ja rautakaupat niissä on ylimielistä ja surkeeta palvelua.


      • Murheen murtama
        2777 kirjoitti:

        Toimin parturi-kampaajana n. 3 vuotta ja olin hyvä (vaikka suomessa itseään ei saakaan kehua), osasin lukea asiakasta erinomaisesti ja hyvin harvoin kukaan kävi valittamassa, MUTTA sitten kerran tein aivan hirvittävän virheen. Olin ilmeisesti väsynyt ja jostakin syystä aivan ulalla, koska tämmöistä virhettä ei yksinkertaisesti tehdä. Laitoin hyvin huokoiseen, vaalennettuun hiukseen kirkkaan punaisia raitoja.. no, koko päähän siitä menee vaaleanpunaiseksi ja hyvät ihmiset, sitä ei korjata enää vaaleaksi. Ei sitten millään. Piste. Ei ainakaan tässä tapauksessa.

        Tyttö ei valittanut ja otin pelkän leikkauksen hinnan, jota tosin kaduin sitäkin jälkeenpäin.

        Itkin monta päivää.

        En varsinaisesti tämän vuoksi siirtynyt muihin hommiin, mutta se vaikutti päätökseeni todella paljon.

        Sinulle joka lopetit kampaaja urasi.Aloita ihmeessä uudelleen.Näkee selvästi ,että olisit ollut juuri oikealla alalla.Sinussa oli asennetta ,kannat vastuusi työstä mitä harvempi tekee ,ainakaan isoista ketjuista jotka kerää vain rahat pois ja leikkausjälki on mitä on.Otetaan juuri koulusta päässeitä työhön halvalla ja kun virhe tulee ,kukaan koko
        ketjusta ei ota vastuuta työstä.Hiukseni pilattiin täydellisesti raidoilla ja leikkauksella.Kadun katkerasti sitä päivää.Olisihan minulla edellisten kampaajien todistus millainen se tukka oli ja valokuviakin,muuta koen sen hirveän voimia syöväksi kaiken todistelun .Mieluummin kärsin sen satasen ja voinhan mainostaa kaikille ,että älkää ikinä menkö siihen liikkeeseen.Heidän mielestään 20 e on sopiva summa pilatuista hiuksista ja olisi pitänyt kuulemma olla todistaja mukana.(Ensimmaisen kerran meni tukka pilalle ja olisi ollut valittamisen aihetta nääs).Ystävät olivat kauhuissaan nähdessään.No menee se nopeasti edelleen niin hyvä kuin huonokin mainos. Tyyliin ensim.kertoo 11 ja seuraava 7:lle jne.


      • ja kampa. kirjoitti:

        Kampaajalla on oikeasti kamalan iso vastuu. Sitä ei monikaan ymmärrä, ellei itse ole toiminut kampaajan hommissa. Kampaajan työ on rankkaa; olet samalla olkapää, johon itketään, kuuntelet kaikkien murheet ja huolet, sekä ilot, täytyy osata kemialliset reaktiot, täytyy olla värisilmää, sosiaalisuus on tärkeää, olet aina hymyileväinen ja iloinen asiakkaillesi vaikka sinun maailmasi olisi kaatunut, täytyy osata keskustella ja kuunnella, olet samalla siivooja kun teet parturin töitä, täytyy osata käyttää kassakonetta, toisin sanoen parturi-kampaaja on monitoimiosaaja, joka tekee oman työnsä lisäksi kolmea muutakin työtä: toimii kassatätinä, psykologina sekä siivoojana. Silti palkkaa ei saa neljästä työstä kun sen yhden työn palkan.
        Edelliselle; rapatessa roiskuu. Täytyy vaan osata myöntää virheensä ja parantaa toimintaansa. Kaikkea ei voi, eikä kuulukaan tietää. Vahingosta voi viisastua, ainakin useimmiten.

        Kampaajan työ tuntuu kovasti tutulta..Itse olin kaupanalalla ja tiedän tasan tarkkaan mitä asiakkaat vaatii ...Minulla on ollut kampaajien suhteen hyviä kokemuksia,mutta ehkä se on vaikuttanut asiaan,että asuu kehä kolmosen ulkopuolella....Toinen mikä saattaa vaikuttaa on,että tuntee kampaajat kaikki asuinpaikkakunnallani,koska itse olin marketin kassalla töissä...Minulla oli tapana vaihtaa aina noin kahden-kolmen vuoden välein kampaaja ja syy ei ollut huono työ tai palvelu,minulla oli se,että tuin (pienen kunnan alle 6000 asukasta) omalla panoksellani näitä ihania yrittäjiä..noin 9 kampaajaa...Toisaalta voi vaihtaminen johtua siitäkin,että tulimme liian tutuiksi,ettei kampaaja osannut /keksinyt mitään uutta,vaikka joskus sanoinkin tuon,että haluun jotain uutta käytä mielikuvitusta..Yksi juttu on kyllä,että jos olet jo yli viiskymppinen ja miten nuorekas tahansa,niin sinulle mielellään tehdään mummotyyliä..herkästi ,jos et mainitse siitä...


    • HAMPPUPÄÄ

      Miten voi olla! Kävin tukikäsittelyssä (permis) ja TAAS " kärähti " niskavillat , joiden piti tukea ja korostaa takaosan leikkausta. Edellinen käräytti pienemmän alueen, mutta lisäksi otsarajasta ja oikean korvallisen.Miten huolellinen -huuhtelu - voi olla niin ylivoimaista, nykyään? Miksi tämä ylimielisyys? Viime kesänä käräytysten lisäksi nuori kampaaja, valumien takia, pilasi puseron mm.kauluksesta. Aijoin antaa palautetta, mutta hän ei ollut paikalla ja rohkeuteni lophti. Kaikki tämä Korso Tikkurila alueella. Minä olen pehmo tuulispää eläkeläinen mutta hiukseni vahvat ja ainoa ylpeyden aiheeni. Vai onko? Onneksi toisesta päästään kiinni ja kasvavat hyvin.

    • surullista

      Tälläisiä kampaajia kyllä löytyy enemmänkin,raukkamaisia tapauksia,

      • Huijattu

        Nyt olen kanssasi samaa mieltä ,en olisi ollut vielä kuukausi sitten.
        Todella raukkamaisia on olemassa.Mutta varon nyt tästä eteenpäin ,etten mene ketju kampaamoihin ,enkä juuri koulusta valmistuneelle.En haluaisi selkäleikkaukseenkaan kuin tuhansia tehneelle,pätee myös hiustenleikkaukseen.


    • 20+12

      Ehkä permiksiä tehdään nykyään vähemmän, joten käytännön kokemus puuttuu useilta nuorimmilta kampajilta?? Se onko heillä koulussakaan ollut korvat auki ja aivot vastaanottavaisia voi vain arvailla.

    • Lakkavakkatakka

      Ihan järkyttäviä kokemuksia!!!

      Ystävälleni värjättiin juuri häiden alla hiukset, niiden piti olla lämpimän punaiset ja niistä tuli täysin violettiin päin menevät hiukset, kestoväri vielä! Olen aivan varma että kampaaja otti väriä väärästä purkista koska väri oli radikaalisti erilainen kuin se väritupsu josta ystäväni katsoi värin. Tämä kampaaja sijaitsee Hämeenlinnan ydinkeskustassa, ja siellä on vain muutama hlö töissä.

      Itse sain Hyvinkäällä törkeätä palvelua kun olisin halunnut leikata olkapäille asti olevat hiukseni polkkapituisiksi ja lisäksi olisin halunnut kampauksen rullilla.
      Menin kyselemään kuvan kanssa hintoja tähän kaikkien tuntemaan kampaamoon Hyvinkäällä, Uudenmaankadulla. Vanhempi nainen kassalla sanoi että hoida noi karvasi ekana kuntoon ja tule sitten uudestaan!
      Hiukseni ovat vaaleat ja ne olivat siistillä poninhännällä. En ymmärrä miten hiusten "huonokuntoisuus" vaikuttaa hiusten leikkaamiseen? Omasta mielestäni hiukset ovat ok-kuntoiset, ehkä päältä hieman kuivat johtuen vaalennuksesta. Olen lukenut netistä että tämä paikka on kohdellut vähintään yhtä alentavasti muita asiakkaita ja jopa pilannut heidän hiuksiaan! Nyt itse puhun nimenomaan siitä vanhemmasta naisesta, nuorempien ammattitaidosta en tiedä.
      Tulos oli, että menin toiselle kampaajalle ja hän leikkasi, ja laittoi hiuksiini kauniin kihara-kampauksen :)

    • Tuskaa

      Miksi jokaisen kampaajalla käynnin jälkeen harmittaa, että annoin leikata mun hiuksiani?

      Viimeksi kampaaja kyllä leikkasi mallia takaa vähän siihen suuntaan kuin haluaisin, mutta ei hemmetti miten lyhyeksi! Kamalan poikatukan sain ja taas saa monta kuukautta kasvattaa, että näistä tulee siedettävät :( Eipä osannut myöskään tehdä hiuksista kasvojen ympäriltä nättejä, ei sovi tällainen mun naamalleni. Kotona vaan sakset omiin käsiin. Mulla oli kuvakin mukana eikä auttanut tippaakaan. Pituus ei todellakaan ollut näin lyhyt siinä ja etuhiukset oli erilaiset..

      Noh, tällä kertaa tuli sentään muutosta... pitäisköhän siitä sitten olla iloinenkin muka. Useasti olen käynyt leikkuuttamassa ja näyttänyt hiukset yhtä roikkohiuksilta heti seuraavana päivänä kuin ennen kampaajalla käymistäkin.

      Voi itku ja parku sentään. Missä ne kauniit hiukset ihmisille oikein leikataan kun mun kohdalleni ei osu?

    • no more hairstore..

      Jumbon hairstoressa on tosiaan asiakaspalvelussa eräillä puppeleilla oppimista, 10min työ pitäs saada tehtyä loppuun ilman tikkarinimutustaukoja. Ja seläntakana puhumisesta tulee luonnollisesti miinusta asiakkaalta.

      Mutta tätähän se on niin kauan kun asiakkaita riittää...

    • Voihirvitys

      Karmivia tarinoita! haluaisin kampaajaksi, joten tykkään lueskella tarinoita ja ottaa opikseni. Eniten pelkään, että teen juuri jonkun tonlaisen virheen. Törkeintä mun mielestä oli se, miten kampaaja puhui ryyppy reissuistaan, antoi shamppoon ja veden valua kasvoille, sopi ilta menojaan asiakkaan ollessa paikalla... Hirveän epäammattimaista!

      • Viellä että..

        Nii ja vielä se että AINA pitää sanoa jos ei ole tyytyväinen, jos kampaajalla on yhtään järkiä päässä nii pitäis tajuta mitä on tehnyt väärin, mutta jos kampaaja alkaa vääntään vastaan nii sitte se on luonteesta kiinni alkaako kinaamaan vai ei.


    • haluaisinkampaajaks!

      Ottakaa huomioon ihmiset, että jos esim värjäys tulos ei ole onnistunut niin se ei välttämättä ole kampaajan vika. Hiukset ovat erilaatuisia ja esim. mahdolliset permanentti käsittelyt, vaalennukset tai putkistoista irtoavat metallit saattavat vaikuttaa väri tulokseen.
      Jos taas ette ole tyytyväisiä leikkaukseen, voi se johtua siittä, että kampaaja on käsittänyt väärin selityksenne, ette ole osannut kuvata hyvin haluamaanne, kampaaja ei ole kuunnellut tai muuta tuommoista. Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa! Eli ota kuva mukaan, mutta ota huomioon että kuvassa hiukset ollaan todennäköisesti laitettu, eli kampaajan pitää hahmottaa kuvasta miten leikata kuvaa vastaavat hiukset. Tai jos et ole varma haluamastasi, ota kuvia mukaan ja sano, että tämmönen oisi kiva ja jos vähän tämmöstä... Ammattitaitoinen kampaaja tietää hyvin mikä väri ja malli sinulle sopii. Voit pyytää myös kampaajaa ottamaan huomioon silmäsi ja kulmakarvasi, jotta ne voisivat tulla paremmin esille mahd. uudessa hiusmallissasi.
      Tässä lempi blogini, josta löytyy mahtavia vinkkejä ja ns. muistisääntöjä asiakkaalle:
      http://blackisthenewblack1.blogspot.fi/2012/05/parturi-kampaajan-toivelista.html
      Se sitten on asia erikseen jos kampaajat käyttäytyvät epäammattilaisesti, kuten jotkut kertoivatkin, silloin pitää vaihtaa kampaajaa!
      Käykää kurkkaan tuo blogi, olkaa avoiminmielin ja hyvää loppu kesää! (:

    • DeAnnaLoveYou

      juu myöhäs tulee tääki viesti toivottavasti kukaan koskaan edes lukee tätä. eli itse omistan vaaleta ja ohuet hiukset. pitkätkin ovat. (tai no oikeastaan olivat)
      sitten menin kampaajalle. halusin leikata noin 10 senttii latvoista ja kerroksittain, mut en tiiä oliskse hyvä idea. sain hiukset pituudeltaan leuan LOPPUUN ja ihan tasapitkän tukan. kiltisti maksoin sen. itkin monta viikkoa ja koulussa minua allettiin kiusaamaan tuon takia. minua haukuttiin vammaiseks ym. nyt on mennyt vuosi ja olen vasta yläasteella. nyt hiukseni ovat paksut, hienosti värjätyt, hyväkuntoiset ja ihan hyvin kasvaneet. vielä kyllä aion kasvattaa. no kampaaja joka pilasi hiukseni oli tuttuni ja yksityiskampaaja. hyvä kampaaja löytyi tampereen tullintorin hiustiimi tai joku tuollainen:) täydellinen väri ja leikkaus. ja hyvää palvelua lukuunottamatta sitä, että kävivät välillä tupakalla ja juoruilivat ja juttelivat mutta mukavia he asiakkailleen myöskin olivat. itse ainakin tykkäsin.
      mutta kyllä olisi mukavaa saada uutta tyyliä välillä. omistan kapeat ja aika vaaleat kasvot ja valehtelematta turkoosit silmat ja hiuslaatu on hyvä. olisiko kellään vinkkejä hiustyylin tai väriin? kaverini väittävät että minulle sopisi ruskeat hiukset, hiukseni muutenkin saattavat tulla ruskeiksi kun kasvan koska äitini omistaa hyvin tumman ruskean tukan. ja muutenkin ovat ruskehtuneet pikkaisen. olisiko hienot hiukset vaaleat joissa olisi tummanruskeitra raitoja? vai ei? olis kivaa saada vinkkei ja jos haluat voin yrittää antaa sullekki vinkkei jos pyydät:) kunhan kerrot vaa pikkasen päänmuodosta ym:)

    • HintaVainNousee

      Onko muilla samaa että kun käy vaki kampaajalla niin hinta nousee joka kerta? Samat aineet ja nopea latvojen tasaus eikä aikaa mene sen enempää kuin aikaisemmillakaan kerroilla. Ei viitsisi vaihtaakkaan koska korjauksen saa heti jos vain ei ole tyytyväinen väriin tai näkyy muita rajoja..

      • kampaajan sisko

        Hinta riippuu siitä kuinka paljon sulla sitä juuriväriä joutuu laittaan, jos vaan sentin niin eri hinta, kun sulla tyvikasvua 5 tai 10 cm.
        Vuoden alusta nousi alvit, vuokrat,sähköt ja muut ja tottakai se lisätään hintoihin.


    • HintaVainNousee

      Juurikasvun määrä on kuitenkin aina sama koska käyn tietyin väliajoin sen värjäyttämässä pois. Ensi kerralla näkee miten käy, tuskin noi alvit yms joka ikiseen kertaan vaikuttaa tai maksan kohtia satasia tuosta värjäyksestä jos tätä menoo hinta nousee.

    • petyin

      Menin kokeilemaan Parturi-Kampaamo Salon Fiannaa.. Pyysin raitoja ja kerroksittain... (eli en mitään järkyttävän vaikeeta ja omituista , jos on ammattitaitoinen kampaaja) . Raidat oli ihan jees vaik ei ihan niin vaaleita ku halusin, (tietty kampaaja sanoi että haluaa tukan olevan kunnossa , joten se oli ihan ok) mut SE LEIKKAUS!!!

      pituus oli fine mut ne kerrokset oli kirjaimellisesti kerroksia :D herrajumala mun päässä oli oikeesti saksella leikattuja portaita siellä täällä ja kun laitoin ponihännälle tukan niin toisella puolella oli enemmän tukkaa ku toisella ja erimittasia vielä (laitoin pompulalle, ja ne mitkä ei ylttänyt siis ponnarille niin oli näitä epätasaisia)

      Noh.. enpä käynyt valittamassa vaan soitin uudelle kampaajalle , joka otti kuvia hiuksistani, kun oli niin järkyttävät! :D

      näillä on ollut liike kauan pystyssä mutta eipäsiltä näyttänyt työnjäljen puolesta!

      Hinta oli kyllä tosi edullinen mutta hyvää ei saa tuolta halvalla!

      Se blondi rouva oli siis tämä, kuka mun tukan pilas!!
      että terveisii vaa hänelle, olisko koulutus mitää? kyllä joo ne on kalliita ja ne maksaa mut niin maksaa sulle asiakaskin!!

    • Haaveissa kutrit

      Pinkki paplari (muistaakseni Töölössä) on paikka jota muutamakin frendini hehkuttaa vuodesta toiseen. Ja näillä on ihan uskomattoman hienot hiukset. Varsinkin toinen, vaihtaa tyyliä, leikkausta ja väriä suunnilleen parin kuukauden välein ja tulee sellainen tunne tukkaa katsellessa, että kampaamoala voi olla myös taidetta. siellä myös palvelu kuulemma tosi ystävällistä. Ite en käy tuolla, koska elämäntilanteen takia metsästän kaikkein halvimman lafkan ja sielläkin lähinnä leikkautan otsatukkaa. Mut sit joskus...

      • Etsin ja kuulostelen

        Hei kanssaihmiset! Olkaa rohkeita ja kertokaa kampaamon nimikin jossa saitte huonon työn ja kohtelun. Huonon kohtelunkin kestää tosin, jos lopputulos on hyvä. Mutta nimen mainitseminen auttaa meitä asiakkaita kaartamaan kaukaa kyseisen liikkeen, mutta auttanee myös liikettä parantamaan ammattitaitoaan niin asiakaspalvelussa kuin varsinaisessa työssäänkin!


    • Hiukset

      on iso juttu monelle. Eipä sitä voi vähätellä.

    • Luulempa

      että kaikille sattuu virheitä. Ihan kaikille.

    • toisen polven pa-ka

      Kun tätä ketjua lukee, tulee väkisinkin siihen tulokseen, että suurin piirtein 90% kampaajista on täysin väärällä alalla.
      Jos kampaaja tosiaan on niin onnettomalla ammattitaidolla varustettu, kuin täällä on annettu ymmärtää, ei hänellä kyllä ole asiakkaan asiakasta ja leipä todella hakusessa.
      Miksi sitten ammatti on haluttu? Kuka hullu haluaa tehdä näitä töitä ja saada ainoastaan haukkumiset niskaansa.
      Uskopa ihan huviksesi, että jos kampaaja on sinun kohdallasi epäonnistunut, hän on onnistunut monen muun hiusten käsittelyssä, muuten hän ei enää olisi kampaajan ammatissa.
      Mitä muuta ammattia arvostellaan näin rankasti?

      Kampaajan tehtävä on asiakkaan toiveiden toteuttaminen, toiveen joka jossain tapauksessa on täysin epärealistinen. Asiakas ei tajua puoliakaan niistä kriteereistä, joita täytyy ottaa huomioon esim. hiusten leikkauksessa.
      Kaikista vaikeimpia ovat nuoret naiset, jotka kuvittelevat muuttuvansa naamaltaan saman näköiseksi kuin mallikuvassa oleva henkilö, joka on valittu malliksi juuri hyvien hiustensa vuoksi.
      Kampaajan tehtävä on selittää asiakkaalle, miksi mallia ei pystytä hänelle toteuttamaan samanlaisena kuin kuvassa.
      Jotkut luulevat permanentin olevan valmis kampaus. Väärin, se on pohja kampaukselle, siitä vasta muokataan kampaus, joka kestää ja suostuu taipumaan.
      Oikea leikkaus auttaa hiusta taipumaan tiettyyn suuntaan ja permis auttaa kampauksen kestossa.
      Värit voivat epäonnistua monen asian seurauksena. Kemiallinen reagoiminen eri aineiden kesken, allergiset reaktiot, ym.
      Vaalennettujen hiusten uudelleen käsitteleminen on aina arpapeliä.
      Muistan erään kouluttajan sanoneet, että jos asiakas tietäisi miten epävarmaan värin onnistuminen on, ei hän uskaltaisi tuoliin istahtaa. Siis värikouluttajan, joka on huippuammattilainen alallaan ja työskentelee kouluttamalla ammattilaisia.

      Makuasiat vaikuttavat myös työhön. Voin kertoa, että joskus tekisi mieleni allekirjoituttaa asiakkaalla sopimus, missä hän lupaa olla kertomatta kampaajansa nimeä, sillä asiakkaan haluama malli ei mielestäni sovi hänelle yhtään mutta tehtävä on.
      Ihan mielestäni hullusta toiveesta olen kieltäytynytkin.

    • todellakin todellaki

      Laitan tämän nyt tännekin ketjuun, niin pettynyt olin:
      Ikävä sanoa kenestäkään pahaa mutta kävin Ikaalisis Hiusstudio Teijassa Kristiina-nimisellä tytöllä..ensinnäkin pälättää vain omista asioistaan, vaikka yritin viestittää, että haluan lukea siellä ollessani viimeisimmät lehdet ja toiseksi tukkani oli muutaman tunnin käsittelyn jälkeen suoraan jostain 90-luvulta. Luulin, että nuori kampaaja olisi muodissa mukana enemmän mutta ei..
      ehkä kokemus tuo asiakaspalveluun tilanteenlukutaitoa, mutta itselleni jäi paha maku koko hommasta..kuulin tältä kyseiseltä tytöltä, että on siirtymässä Tampereelle kampaamo Loistoon(?), millähän meriiteillä on sinne päässyt? Älkää menkö Kristiinalle!

    • Ohut kuontalo

      On ollut huonoja sekä hyviä kampaamokäyntejä. Ketään haukkumatta väitän, että vanhemman polven kampaajat, jotka nyt ovat eläköityneet, osasivat leikata paremmin. Minulla on paljon hiusta, mutta se on ohutta ja lentävää. Vanhat kampaajat pystyivät leikkaamaan hyviä malleja tällaisiinkin hiuksiin (esim. unhoon jäänyt veitsileikkaus oli hyvä) mutta nuorempi polvi tuntuu luottavan enemmän muotoilutuotteisiin, joiden varassa hiusten olisi pysyttävä kuosissaan. Noh, eiväthän ne oikein pysy. Viimeisen kymmenen vuoden aikana kunnon hiusmallia ei ole löytynyt aina paranemista muotoilutuotteista huolimatta. Jokainen yritys muuttaa mallia on päättynyt päätökseen kasvattaa hätäponnari.

      • ammattitaitoako

        Viisikymppiset kampaajat ovat niitä, jotka ovat saaneet kunnon koulutuksen ja yleensä tekevät huolella työn.
        Olosuhteiden pakosta jouduin käymään pari kertaa paikassa, jossa oli nuorta porukkaa kampaajina ja enää en mene.
        En tällä tarkoita sitä, etteikö nuorissakin olisi taitavia, varmasti on, mutta joku siinä koulutuksessa nykyään mättää.
        Sain 15 minuutin pikaleikkauksen. Sen verran kuulema leikkaukseen saa aikaa käyttää. Tuloksena oli jo viikon päästä mallistaan kulahtanut ohennussaksittu sekamelska.


    • järkytyksenjäljet

      Minulla on luonnonkiharat pitkät hiukset. Pari vuotta sitten menin leikkaamaan kutrini kampaamoon, jossa tokaistiin, että hiukset kaipaavat ensitöikseen pesua. Kuivatuksen jälkeen kampaaja _SUORISTI KIHARAT_ hiukseni tikkusuoriksi ja leikkasi. Luonnollisesti hiukset näyttivät järkyttäviltä seuraavan pesun jälkeen kihartuessaan muotoonsa.

    • Eihyvä

      Kävin Oulussa aikanaan eräässä tietyssä keskustan kampaamossa paljonkin. No, tämä kampaamo valitettavasti lopetti, se oli sääli, koska sinne pääsi melkein aina aikaa varaamatta. Silloin ajattelin sen olevan plussaa.. Yksi kampaajista sitten siirtyi uuteen paikkaan ja koska viimeisellä käynnillä hän jakoi tulevaan paikkaansa alesetelin, varasin sinne seuraavaksi.. Se mitä koin, ei ollut yhtään mukavaa vaikkei sinänsä minuun kohdistunut. Ollessani tässä uudessa paikassa keskustan ulkopuolella palveltavana, tämä kyseinen kampaaja kertoi kaikki edellisen asiakkaan asiat minulle, ja asiakasta ilkeästi arvostellen. Minun tullessa sisään, hän hyvästeli tämän hymyssä suin..Myöskin erään minulle tuntemattoman Oululaisen, julkisuudessa työnsä puolesta olevan ihmisen intiimeimmätkin asiat hän katsoi asiakseen kertoa. Tämä henkilö oli ilmeisesti ollut joskus kyseisen kampaajan asiakkaana.. Olin todella nolo ja yritin viestittää että lopettaisi.. Mitä vielä! Kampaaja oikein varmisti, että kaikki kuulevat varmasti mitä hän tietää..Välillä hän lähti tupakalle sekä arvosteli työkavereitaan kovaan ääneen. Aivan hirveä tapaus. Työnjälki ei ollut huono, muttei kyllä hyväkään ja päällimmäiseksi tunteeksi jäi häpeä kaikkien puolesta. Muistoihin jäi vielä kampaajan ulkoinen olemus, joka naaman reiityksineen ja tatuointeineen hihattomassa topissa oli kuin yli-ikäisellä pissiksellä.. Nyt huomasin että tämä henkilö on avaamassa omaa kampaamoa kauppurienkadulle. Jos kehtaisin niin laittaisin nimen, että fiksut ihmiset osaisivat varoa paikkaa..

      • Tunnistan

        Parturi-kampaamo Rocklady


    • Kummajuttu

      Butik Turku valitsee asiakkaansa pärstäkertoimen mukaan. Kysyin aikaa yhdelle heillä työskentelevälle harjoittelijalle ja hän kieltäytyä leikkaamasta ja värjäämästä hiuksiani. Soitin asiasta paikkaa vetävälle Noora Kankaalle ja tiedustelin, onko tällainen hänen mielestään hyväksyttävää. Kuulemma jokainen heillä työskentelevä voi tehdä valintansa itse ja esimerkiksi yksityiselämä voi tähän vaikuttaa. Pahoitteli puhelimessa asiaa ja kehotti keskustelemaan asiasta kyseessä olevan harjoittelijan kanssa. Harjoittelija oli hyvin vihamielinen minua kohtaan mikä tuntuu hyvin kummalliselta, kun ottaa huomioon kyseisen liikkeen maineen ja hintatason. En ole koskaan ennen kuullut moista tapahtuvan ja siksi tämä tuntuu todella omituiselta. Mitään vaihtoehtoa minulle ei tarjottu joten parempi on äänestää jaloillaan.

      Butik Turun vetäjänä toimiva Noora Kangas on vastannut tiiminsä kanssa mm. Suomen Huippumalli 2010 kampauksista joten hän on hyvin tunnettu alalla.

      • Miksiopiskelijankäsiin

        Jos tämä ihminen oli työssäoppimisjaksolla koulusta kampaamossa, niin hän ei ehkä vielä osannut kaikkea, kun kerran oli vasta koulussa, minä en koskaan mene ammattiopiskelijan käsittelyyn ,vaan haluan ammattilaisen käsittelyyn.


    • Järkikäteen

      Kampaaja on käsityöammatti. Tunkisitko sohvasi pakolla verhoilijalle, joka kieltäytyisi sitä tekemästä? Syitä voi olla monia (käytettävissä oleva aika ei riitä, sopivia värejä ei käytössä, hiuksen kunto ei kestä haluttua käsittelyä etc.). Tärkeimpänä se, että ehkä hän ei olisi mielestään onnistunut tekemään sinulle riittävän hyvää tai sinua miellyttävää jälkeä. Tai ehkäpä hänellä on niin vahva ihmistunyemus, että tajusi heti ettei teidän tyylitajut ja henkilökemia mene yksiin ja ongelmia oli tiedossa. Taidemaalarikin voi kieltäytyä maalaamasta muotokuvaa, jos ei löydä kohteesta riittävästi aihetta maalaukseen!

      • Exkampaajanyxlähihoitsu

        Tai ammattiin opiskeleva ei rohjennut alkaa ,tai ei vielä osannut kunnolla tehdä kyseistä työtä.


    • Monalizansalonki

      Monalizan salonki Helsngissä tuhosi hiukseni totaalisesti! Leikkaus ihan muuta kuin pyysin ja täysin epätasainen. Hiukset paloivat ja katkeilevat nyt. Ystävällinen palvelu muuttui todella epäasialliseksi, kun esitin tyytymättömyyteni. En suosittele kenellekkään!

      • Notxki

        Tehtiinkö päähäsi nuotio, kun paloivat😂😂


      • Monali

        Heh heh, hiukset palaa jos kampaaja ei osaa käyttää hiuksille sopivia aineita. Tuolla Monalizassa tehdään kuvien perusteella tosi upeita hiuksia mutta olen epäillyt, että ei taida olla suomalaiselle hiuslaadulle ehkä kaikista parhaimmat aineet kun värimuutokset onnistuu kertaheitolla. Mulla ihan sama homma kun annoin palautetta. Palvelu muuttui ihan täysin. Nainen tuijotti ohi mun sanomatta sanaakaan.


    • sesase

      Juu on tullut käytyä kampaajalla monta kerta elinaikana.. mutta on se kumma että suurin osa kampaajista ei hahmota lehden mallista eikä valokuvista mitä on otettu omasta päästä kun on onnistunut leikkaus, jossa olen käynyt pääasiassa. Aina leikataan tai oikeastaan kynitään tukka liian lyhyeksi tai malli ei vastaa sitä mitä kuva näyttää.. liekö suurimmalla osalla kampaajista hahmotushäiriö. Vituttaa vaan tulla kampaamosta ulos kun hiukset on leikattu päin pers.. Muutin toiselle paikkakunnalle ja sama peli jatkuu.. on vaan 500 km välimatkaa sille kampaajalle joka osaa hiukset leikata. Pitää vissiin käydä kerran kuukaudessa kotipaikkakunnalla, että hiukset näyttää joltakin eikä kynityltä kanalta.. tuli taas itku kun tulin kotiin kun kävin kampaajalla.. ei vaan voi ymmärtää tätä. mikä on pielessä??!!

      • eiolispitänytsanoo

        Kävisit aina samalla kampaajalla etkä juoksis kampaamosta toiseen , meikä on käynyt samalla jo 20v ja aina olen saanut just sellaiset hiukset, kun halusin.
        Kerran jouduin käymään vieraissa ja "uutena asiakkaana" ei mua otettu ollenkaan tosissaan, kun tiesivät etten tule toista kertaa, kerroin että olen toisen vakiasiakas.


      • ryfyfr

        No jos löytyisikin sellainen kampaaja, joka osaa leikata tukkaani ja laatu ja palvelu pysyy kerrasta toiseen hyvänä, niin mielelläni kävisinkin aina samalla. Toistaiseksi etsiminen kuitenkin jatkuu..


    • turkulainen2

      Turun Henrika -kampaajalla huolimaton ote hiusten pesuun, leikkaukseen ja muotoiluun. Tuonne ei kannata mennä oman työpäivän jälkeen, jos olet aamulla laittanut hiuksesi muotovaahdon ja hiuslakan kanssa ja haluat että hiuksesi pestään leikkauksen yhteydessä - pesu oli lähes vain vedellä huljuttelua ja leikkausjälki todella epätasainen, jota kampaaja peitteli kääntelemällä raudalla hiuksia kiharaan. Etsin hyvää kampaajaa Turun keskusta-alueelta, mielellään lähellä yliopiston kirjastoa. Onko vinkkejä?

    • taas.tukka.pilalla

      Ihmettelen aina sitä kuinka kampaajalla on pokkaa ylpeänä esitellä aikaansaannostaan asiakkaalle, vaikka se silminnähden on mennyt aivan päin prinkkalaa, esim. väri tai leikkaus on epätasainen tai aivan jotain muuta kuin on sovittu. Eikö teillä ole mitään ammattiylpeyttä tai vastaavasti nöyryyttä myöntää, että nyt homma ei mennyt ihan niin kuin piti ja tarjota korjauskäyntiä, alennusta hinnasta tms.? Toisaalta en itse mielellään enää edes toheloijan käsittelyyn palaa, sillä tuskinpa osaa hommaa toisellakaan kertaa. On raivostuttavaa kun tukka on pilalla, sitä on leikattu liikaa, kampaus on karmea tai väri juuressa ja latvassa eri. Pahimmillaan joudut maksamaan korjauksen muulla kampaajalla, ja kärsimään väärästä leikkauksesta vuosia. Vähintä mitä kampaaja voi tässä tilanteessa tehdä on kantaa vastuu pieleen menneestä hommasta. Ja jos kyseinen hiustyyli ei ole asiakkaan hiukseen alunperinkään mahdollinen tai omat taidot eivät riitä, miksi ylipäätään aletaan tuhertamaan sinne päin, kun lopputulos päätyy todennäköisesti katastrofiin? Vuosien varrella tullut itsekin istuttua niin monen tusinataitoisen kampaajan tuolissa, että ei jaksa kuin ihmetellä miten tuosta ammattiryhmästä löytyykin niin monta asiansa osaamatonta työntekijää.

      • Itsejovuosialaittanut

        Mitäs menet ,laita itse tukkasi.


      • HotelliVaakunavirkailija

        Ehkä se on sinussa vika, ei kaikki voi olla samanlaisia "tuhertajia".
        Taidat olla se palveluammattilaisten kauhu joka hakee aina jotain epäkohtia palveluissa , jollei muuta niin myyjällä on väärän väliset sukat.


      • Perusnekatiivinenkitisij
        HotelliVaakunavirkailija kirjoitti:

        Ehkä se on sinussa vika, ei kaikki voi olla samanlaisia "tuhertajia".
        Taidat olla se palveluammattilaisten kauhu joka hakee aina jotain epäkohtia palveluissa , jollei muuta niin myyjällä on väärän väliset sukat.

        Jep, meidän kunnassa on eräs tyyppi sellainen kitisevä eukko ,jota kukaan ei halua palvella, viime kesänä se avioitui ja haki kampaajaa maskeeraajaa pitopalvelua omasta kunnasta ,kukaan ei huolinut sitä ja se joutui hakeen palvelut naapurikunnasta , kyllä se nekin palveluntuottajat kaikki haukkui sille kun ei koskaan ole mikään hyvin.


    • Macabry

      Kävin Helsingissä Tixhouse ja ei voi kehua millään tasolla. Opiskelijohin perustuva yritys tämä Tixhouse. Itkien meninkin. Voi jestas että oli kamala pää sen jälkeen. Siitä sitten nyrhittiin sellainen pelastuskampaus seuraavalla viikolla, eikä sekään häävi ollut ((

    • Heissuliheivaan

      Eräs kampaaja komenteli koko ajan, "istu suorassa", "nosta päätä". "älä nosta päätä" jne. Kun en kerran edes osannut istua oikein, niin lopetin käynnit ko. paikassa. . Ehkä se helpotti kampaajakin, etten enää käy keikkumassa hänen tuolillaan.

    • riik

      Kauhu kokemuksen kampaajalla olen kokenut Hair Escapessa Helsingin Punavuoressa. Kamalaa asiakaspalvelua ja lopputulos oli hirveä. Hiuksiin ei voinut käynnin jälkeen olla millään tavalla tyytyväinen.

    • EiMiellyttänyt

      Vaikka kampaajalla viettääkin vain max pari tuntia tuolloin tällöin, voi paikan tunnelmalla olla suuri merkitys. Minulla oli pitkään suosikkipaikka ja siellä tietty kampaaja, jolla tykkäsin käydä. Sittemmin kampaamoon tuli töihin oman elämänsä elvis. Paikan äänimaisema muuttui hänen myötään itsekehuskelu-älämölöksi. Elviksen rivien välistä oli kuultavissa myös hienoista piilokuittailua muille kampaajille. Ehkä osa asiakkaista seurasi showta mielellään. Ihan kaikki eivät tykänneet ja itsekin vaihdoin kampaamoa.

      Myöhemmin kuulin elviksen savustaneen yhden kampaajan ulos. Tämän hän oli järjestänyt vastailemalla ahkerasti kampaamon puhelimeen. Kun "kilpailijan" asiakkaat olivat kysyneet aikoja, oli elvis kertonut näille, että seuraava vapaa aika olisi joskus kuukauden päästä, mutta tarjoutunut tekemään työn itse heti huomenna.

      • Anonyymi

        Vaihteeksi kehujakin... tämän jutun aloittaneessa viestissä mainittiin kuopiolainen kampaamo, jossa olen saanut viimeisten 5-6 v aikana aina hyvää ja laadukasta palvelua. Eniten olen jäänyt kaipaamaan kampaajaa, joka muutti äskettäin Seinäjoelle. Voi teitä onnellisia, jotka pääsette siellä (Lara's Hair & Beauty) Rosan asiakkaiksi! Pitänee suunnata kesälomareissu Pohjanmaalle :)


    • Anonyymi

      Ei sinänsä huonoa kokemusta mutta mua häiritsi tökerö käytös: oma kampaaja jäi eläkkeelle, tämä kumppani-kampaaja oli odottavinaan miesasiakasta kun tulin kampaamoon, toinen muikku teki minulle kutrausta,no ei siinä mitään mut se selitys, "että no ei se pappa sit tullukaan"...en sit menny enää tähän paikkaan. Tökerö

      • Anonyymi

        Mikset varaa aikaa kampaamosta, puhelin ja nettiajanvaraus on keksitty.


    • Anonyymi

      En yleensä palautetta anna mutta nyt on pakko kirjoittaa. Kävin värjäämässä hiukset The House of Beautyssa, kampaaja oli yli tunnin myöhässä ja kun huomautin tästä hän oli tosi hyökkäävä. Tämän jälkeen ilmoitin hänelle että minulla alkavat työt 3 tunnin päästä että olisiko parempi siirtää aika, hän vastasi että helposti ehdimme 2 tunnissa. Lopputulos oli se että lähdin kampaamosta täysin märillä ja pilalle menneillä hiuksilla, en edes saanut pientä alennusta kun sitä kysyin. Töissä työkaveri huomautti että hiuksessa näyttäisi olevan montaa eri sävyä ja että olisi leikattu epäsuoraksi. Soitin kampaajalle myöhemmin, joka ilmoitti heti että ei voi tehdä mitään asialle ” Sometimes this happens” hän sanoi. Eli maksoin täyden hinnan, ja tuhlasin aikaa saamatta mitään palvelua. The house of beauty

    • Anonyymi

      VÄLTTÄKÄÄ Hearts Salon Kauniainen viimeiseen asti vaalennuksissa! Itse lähdin itkien ulos kun tukka oli pilattu täysin. Näin hirveää lopputulosta en ole 20vuotisen raidoitusasiakkuuteni aikana saanut missään koskaan! Toiveena oli juurikasvun piilotus, lämmin, kultainen & kirkas vaalea lopputulos raidoilla. Ensimmäinen yritys 3h jälkeen oli harmaa, joka taittoi valossa siniseen. Kampaaja yritti kollegansa kanssa tätä korjata ja lopputuloksesta hävisi sentään sininen mutta tukka on edelleen likaisen harmaa kauttaaltaan, latva ja tyvi vielä aivan eri sävyä. Kultainen blondi vaihtui maantienharmaaseen koko pään juurikasvuun. Kehtasi vielä laskuttaa täyden hinnan jonka puoliksi shokissa itkua pidätellen maksoin päästäkseni vaan pois. Saatesanoina: "olen pahoillani jos ei miellytä, balkanilainen (??) tukka on vaikea". Sentään myöhemmin kun keräsin itseni ja lähdin vaatimaan hinnanalennusta, omistaja tarjosi hyvityksenä pitkin hampain "tätä ei todellakaan tarvitsisi tehdä" -50% alennuksen. Upeat hiukseni ovat pilalla, samoin seuraavan päivän juhlien kampaus (hiuslisäke on nyt aivan eri sävyä) ja loppupäivä meni itkua nieleskellessä.

      • Anonyymi

        Mikäs nyt kun valeista hiuksista ....käykö kampaajien omatuntokaan soimaan!!!????mulla ainakin hiukset ihan piloilla olkaa hyvillään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäs nyt kun valeista hiuksista ....käykö kampaajien omatuntokaan soimaan!!!????mulla ainakin hiukset ihan piloilla olkaa hyvillään.

        Kampaaja varmaan satutäti?


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6013
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3801
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      238
      2108
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1840
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1279
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1266
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1055
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe