Missä menee pettämisen

ranttis....

raja sain tietää ,että vaimolla oli puhelin/tekstari mies ystävä,joka kesti noin puolitoista kuukautta.Vaimo salas multa aluksi kaiken,mutta aloin ihmetellä kun hän ei jättänyt hetkeksikään puhelinta.Sitten taas hän eräällä lenkkireisulla oli soittanut tälle mies ystävälleen.Huomasin puhelimesta tään soiton.Paljastuksia alkoi sitten tulla lisää ja kaava oli loppuun asti sama ,että ei ole kuin tämä soitto ja tekstari,mutta kun puhelimesta löytyi lopulta yli kuukauden ajalta useita soittoja ja tekstareita.Sinänsä vaarattomia ainakin vaimomi mielestä,mutta se älytön salailu?Tää tuli minulle kuin salama kirkkaalta taivaalta ja kuitenkin naimisissa yli kaksikymmentä vuotta ja ennen ei ikinä mitään vastaavaa.Vaimo ei osaa selittää tekoaan millään tavalla ja katuu sitä jonkin verran.

107

9273

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei pahaa

Kyllä ystäviä saa olla!

Ehkä vaimosi ei ole voinut sinulle kertoa ystävästään, jos olet noin mustasukkainen.

• sananlaskuri

vanha viisas italialainen sananlasku sanoo että kaiiki naiset ovat huoriam myös neitsyt maria.

• smil4you
        sananlaskuri kirjoitti:

vanha viisas italialainen sananlasku sanoo että kaiiki naiset ovat huoriam myös neitsyt maria.

Puhuu mies, joka ei syystä tai toisesta saa naista! Ensin pitäisi miettiä, miten käyttäytyy toista kohtaan ja sitten alkaa vasta etsimään vikoja muualta.. sitä saa mitä tilaa..Eli lopeta vollotus ja miehisty!

• vellu87

Aika sairasta salata omalta puolisoltaan, jos toinen on todella pelkkä "ystävä"?

• vellu87
        vellu87 kirjoitti:

Aika sairasta salata omalta puolisoltaan, jos toinen on todella pelkkä "ystävä"?

siis ei kaikki oo välttämättä mustasukkasuutta jos siihe todella on syytä. Mut samaa mieltä oon siinö et molemmilla pitää olla omat ystävänsä mut jos puhelimesta rupee vähän turhan syvällisiä viestejä löytymään niin ei se ihan normisettiä enää ole.. No kukin tietää omat rajansa ja itse oon oppinu kantapään kautta :).

• hohhoijakkaa
        smil4you kirjoitti:

Puhuu mies, joka ei syystä tai toisesta saa naista! Ensin pitäisi miettiä, miten käyttäytyy toista kohtaan ja sitten alkaa vasta etsimään vikoja muualta.. sitä saa mitä tilaa..Eli lopeta vollotus ja miehisty!

Voi vittu mikä tyyppi...

Taidat olla juuri edellä mainittu huora...

• pretty_123

NO HEI HALOO..EI TUO OLE MUSTASUKKAISUUTTA VAAN IHAN NORMI KÄYTÖSTÄ..OMASTAA PITÄÄ KIINNI PITÄÄ.jA SALAILU ON IHAN SELVÄSTI merkki että liittyy muutakin kuin soittelua.
        Tsemppiä sulle petetylle....jos niin on...itse koin tuon jo 18-vuotiaana ja arvet jätti..nyt 42 v eikä suhteet onnistu :(

• 80äyotufkh
        pretty_123 kirjoitti:

NO HEI HALOO..EI TUO OLE MUSTASUKKAISUUTTA VAAN IHAN NORMI KÄYTÖSTÄ..OMASTAA PITÄÄ KIINNI PITÄÄ.jA SALAILU ON IHAN SELVÄSTI merkki että liittyy muutakin kuin soittelua.
        Tsemppiä sulle petetylle....jos niin on...itse koin tuon jo 18-vuotiaana ja arvet jätti..nyt 42 v eikä suhteet onnistu :(

Oikeesti, mene hoitoon. Jos sua on 18-vuotiaana petetty ja sä vielä 42-vuotiaana käytät sitä tekosyynä, että kun teinisuhde ei nyt toiminutkaan. Ylipäätään, kyllä suhteista voi kestää toipua, ihmiset on pönttöjä, sekoilee ja tekee typeryyksiä, mutta toi on jo sairasta. Siis sillä lailla, että sä se et kyllä ota mitään vastuuta omista valinnoistas, omasta onnellisuudestasi, et omasta toipumisestasi etkä paskoista ihmissuhteistasi, jotka sä kyllä aika varmasti ainakin roikkumalla jossain teinsuhteessa olet onnistunut tuhoamaan aika täydellisesti ihan itsekin. Tuskin sen toisen tekoja on edes tarvittu siihen.
        Sinähän siitä kärsit ja jos sä haluat jäädä yksin, pelätä, syytellä muita ja elää onnettomasti ihmissuhteittesi osalta, niin mikäs siinä, mutta kyllä jos ittekin luet ton, niin et ehkä ihan todellisena voi pitää.

Tietysti, avun hakeminen on vaikeeta, kun sekin varmaan muitten pitäs tuoda ja ois niitten vastuulla tai vikaa, jos ei heti auta tai jos joutuu etsimään useamman terapeutin ennen kun löytää itselleen sopivan. Itte joutuu senkin tekemään. Voi hitsi.
        Mä olen tosi pahoillani tavallaan, että noin ne ihmiset sitten vaan rakentaa itselleen helvettejä ja vankiloita, eikä pirulaisen tarvitse tehdä mitään, mutta siis, kyllähän tuo aika ihmeellistä on.

• t,casanova
        sananlaskuri kirjoitti:

et jos käyttää kortsua niin se ei oo pettämistä.. :)

• tohtori no.
        80äyotufkh kirjoitti:

Oikeesti, mene hoitoon. Jos sua on 18-vuotiaana petetty ja sä vielä 42-vuotiaana käytät sitä tekosyynä, että kun teinisuhde ei nyt toiminutkaan. Ylipäätään, kyllä suhteista voi kestää toipua, ihmiset on pönttöjä, sekoilee ja tekee typeryyksiä, mutta toi on jo sairasta. Siis sillä lailla, että sä se et kyllä ota mitään vastuuta omista valinnoistas, omasta onnellisuudestasi, et omasta toipumisestasi etkä paskoista ihmissuhteistasi, jotka sä kyllä aika varmasti ainakin roikkumalla jossain teinsuhteessa olet onnistunut tuhoamaan aika täydellisesti ihan itsekin. Tuskin sen toisen tekoja on edes tarvittu siihen.
        Sinähän siitä kärsit ja jos sä haluat jäädä yksin, pelätä, syytellä muita ja elää onnettomasti ihmissuhteittesi osalta, niin mikäs siinä, mutta kyllä jos ittekin luet ton, niin et ehkä ihan todellisena voi pitää.

Tietysti, avun hakeminen on vaikeeta, kun sekin varmaan muitten pitäs tuoda ja ois niitten vastuulla tai vikaa, jos ei heti auta tai jos joutuu etsimään useamman terapeutin ennen kun löytää itselleen sopivan. Itte joutuu senkin tekemään. Voi hitsi.
        Mä olen tosi pahoillani tavallaan, että noin ne ihmiset sitten vaan rakentaa itselleen helvettejä ja vankiloita, eikä pirulaisen tarvitse tehdä mitään, mutta siis, kyllähän tuo aika ihmeellistä on.

paljon mutta asiaa..kyllä teini itkut olisi syytä unohtaa..itsekin rakastuin joka päivä ja sain rukkasetkin joka toinen päivä enkä saanut piparia yhdeltä tosi kauniilta misulta..mutta se oli sitä elämän oppikoulua ja nyt täytyy sanoa kun on viisikymppinen niin homma on hanskassa joka suhteessa enempiä kehumatta :) ja täytyy sanoa..että kyllä naiset on ihania ja mystisiä vempeleitä :)

• X

Tuo riippuu ihan siita etta mika on ehdoton totuus asiassa, todisteet siita onko kyseessa pettamiseen liittyva asia, ovat ihmisissa ja heidan ajatuksissaan, jollei mitaan fyysista ole tapahtunut. Taytyy kylla todeta, etta melkoisen huolen tuollainen herattaa, ajatelkaapa omalle kohdallenne.http://mattiviikate.newsvine.com/

• ddfjsokdjgdkgklf
        80äyotufkh kirjoitti:

Helppo tuomita kun ei tiedä asiasta mitään..katkeruus paistaa läpi ihan omasta tekstistä sekä negatiivisuus :)
        Totta,jokainen on vastuussa omasta onnelisuudesta;)

• Entinen emäntä ja

kaverini touhuili selän takana vuoden verran ennenkuin tajusin koko asiaa. Asuvat nykyisin saman katon alla. Kumpikaan ei koskaan myöntänyt mitään. Että silleen...
      Oli varmaan liian hyvä ystävä....

• tylysti pihalle vaan

Ystäviä ei salailla!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ihan turhaan täällä meuhkataan liian mustasukkaisesta ihmisestä. Kyse on siitä, että vaimo salaa "ystävän" eli hän haluaa tästä ihmisestä enemmän kuin ystävyyttä. Kukaan järkevä ihminen ei salaa puolisoltaan mitään, erityisesti ystäviään.

Sinun mietittäväksi jää miten haluat jatkaa. Vaimo on kynnyksen jo ylittänyt niin tuskin se tähän jää. Tee ensin itsellesi selväksi se millä ehdoin haluat jatkaa: jos jää kiinni vielä salailusta niin onko se kenkää? Hyväksytkö asian ja jatkat liittoa vai pistätkö vaimon pihalle? Anteeksiantamalla sallit hänelle uuden pettämisen. Pettureille ainoa oikea teko on jättää heidät. Mutta rakastat varmasti vaimoasi joten annat anteeksi ja petyt uudelleen. Sen vuoksi mieti itse mikä on seuraava tekosi kun vaimo jää uudestaan kiinni soittelusta?

Saat itse mielenrauhan kun toimit niin kuin lupaat. Jos kiellät vaimoltasi yhteydenpidon niin hän taatusti salaa sen vielä paremmin. Siksikin juttu on enemmän niin, että joko hyväksyt tai eroat..sori

• raja on salailussa

että ystäviä ei tarvii salailla.
        Jossain tilanteessa antaisin anteeksi asioiden selvittelyn,
        mutta en sitten mitään muuta sen jälkeen.

• coban

voi myös olla se syy, ettei puoliso halua kerto ystävistään. Usein vaimo on huora, jos hänellä on miespuolisia ystäväiä jotka eivät ole miehen ystäviä, tai jos tutustunut ihmiseen, jonka kanssa on helppo puhua asioista. Ei jokainen uusi ystävyyssuhde merkitse pettämistä. Ei minullakaan ole tietoa kaikista puolisoni ystävistä, ja saavat puolestani tekstailla tai soitella jos katsovat asialliseksi. Pettämistä on se, et hypätään sänkyyn. Mut jos jos pelkkä ystävyys/kaveruus aiheuttaa noin paljon murheita ja päänvaivaa, ja mikä vielä lapsellisinta, tutkia toisen henkilökohtaisia viestejä ja puheluja... niin jo niiden perusteella vaimona hakisin eron. Usein tollasen taustalla on se, et käyttäytyy itse samoin, ellei pahemminkin mitä puoliso.

• puhu pukille
        coban kirjoitti:

voi myös olla se syy, ettei puoliso halua kerto ystävistään. Usein vaimo on huora, jos hänellä on miespuolisia ystäväiä jotka eivät ole miehen ystäviä, tai jos tutustunut ihmiseen, jonka kanssa on helppo puhua asioista. Ei jokainen uusi ystävyyssuhde merkitse pettämistä. Ei minullakaan ole tietoa kaikista puolisoni ystävistä, ja saavat puolestani tekstailla tai soitella jos katsovat asialliseksi. Pettämistä on se, et hypätään sänkyyn. Mut jos jos pelkkä ystävyys/kaveruus aiheuttaa noin paljon murheita ja päänvaivaa, ja mikä vielä lapsellisinta, tutkia toisen henkilökohtaisia viestejä ja puheluja... niin jo niiden perusteella vaimona hakisin eron. Usein tollasen taustalla on se, et käyttäytyy itse samoin, ellei pahemminkin mitä puoliso.

Mies ei ikinä ole naiselle "vain ystävä", sillä miehellä on aina mielessä myös pillu.

Joskus naiset kuvittelee että mies on vain ystävä, mutta näissäkin tapauksissa tämä mies on todella murheissaan siitä että hän on naiselle vain ystävä ja halauisi päästä myös lakanoiden väliin.

• imatran-jussi

kuinka pitkä matka on ystävästä rakastajaan ? silloinko pettäminen tapahtuu kun luottamus "ystävään" on suurimmillaan ? pukki kaalimaanvartijaksi , miksi sellainen vahti kaalimaalle joka kuitenkin haukkaa kuormasta ? riitatilanteet johtavat puolisot hakemaan lohtua "ystävistään" mihin se johtaa ? ystävän mielipide petetyn puolisolle....yllyttääkö ystävät "pettämään"? yksin kukaan ei petä ketään...tarvitaan aina vastapeluri.
        sinivalkoinen ajatus..: kurkkaa peiliin ja mieti mitä itse teit!!!

• Näin se on yleensä

Eiköhän se mene siinä missä sovitaan. Niin ihmisiä kuin liittojakin on monenlaisia, avoimiakin liittoja.
      Pettämisen raja menee siinä jos poiketaan yhdessä sovituista rajoista suhteessa.

• -mies-

olisi jäänyt pelkästään tekstailuasteelle.

ottaisin eron jos liitto vähänkin tökkisi.

• -nainen-

Siksi kai eroja on niin paljon kun otetaan ero jos VÄHÄNKIN tökkii.

• ...

Sinulla se varmaan ei olisi jäänytkään pelkästään tekstailuasteelle. Kaikki muut ihmiset vain eivät ole samanlaisia kuin sinä. Monilla muilla saattaa hyvinkin jäädä pelkälle tekstailuasteelle.

• Cloetta..

Voisin hyvin kuvitella olevani vastaavan laisessa tilanteessa kuin vaimosi. En tiedä kertoisinko miehelleni mitän tekstailuista koska niillä ei sinällään ole kummoista merkitystä. Voi olla, etten edes hoksaisi ajatella, että moisesta pitäisi kertoa-

Luota vaimoosi ja usko hänen sanomisiinsa. Mitä tuollainen tekstailu edes merkitsee, ei se ole mitään sinulta pois. Vaimosi ei ole kertonut asiaa mutta en usko, että kyse on tarkoituksen mukaisesta salailusta. Vaimollesi asia ei ole tärkeä, älä sinä tee siitä mitään kynnyskysymysta. Teillä on pitkä parisuhde, joten vaali sinä edelleen sitä-

Yhteydenpitoja, ihastumisia sun muita vastaavia mahtuu pitkään parisuhteeseen muttei se yleensä vaikuta suhteen laatuun mitenkään, ellei sitten tehdä kärpäsestä härkästä. Ja ainahan on vaara, että kun puoliso äityy todella kontrolloivaksi ja kyselee turhia, alkaa se viaton yhteydenpito tuntua vapautukselta ja silloin voi jo merkityskin muuttua.

• ....................

Mies lähetteli tekstareita, soitteli ja jutteli töissä "ystävänsä" kanssa. Ei seksiä tai tapaamisia. Mutta ei hetkeäkään epäilystä, että se vuosikausia kestänyt, minulta täysin piilossa pidetty "ystävyys" ei olisi ollut pettämistä. Sille on nimin, ja kyse on henkisestä pettämisestä. Se on tila, kun puolisolta salataan ja valehdelleen kiinnostus ja yhteydenpito "ystävään". Kielletään kysyttäessä yhteydenpidon laatu ja määrä. Vähätellään kysyjää, haukutaan mustasukkaiseksi ja syyllistetään kyttäämisestä. Ja pyöritellään kauniisti silmiä, ja kysytään viattomasti, että "eikö minalla saisi olla ystäviä? juuri siksi jätin kertomatta kun tiesin, että reagoisit noin" Ja jätetään samalla kertomatta, miten on ruodittu MINUNKIN elämää, pohdittu avioliittomme tilaa, kannustettu miestä jättämään perhe. Korostettu ja kehuttu miehen hyvyyttä ja täydellisyyttä,kritiikittömästi. Ja välillä hermostuttu kun ei millään omaksi parhaakseen tajua lähteä...

Kesti pirin kauan päästä edes jaloilleni. Nyt vielä matkantekovaiheessa. Silti yhdessä. Ja kun mies alkoi oikeasti tajuta, että kyse ei ole koskaan mistää viattomasta kun siihen liittyy valehtelua, salailua, kännykän piilottelua, pitämistä äänettömällä jne niin pystyimme aloittamaan oikean keskustelun asiasta.

Mutta osa ei ole moksiskaan. Minä olin, koska se tuntui niin kauhean pahalta ja sattui. Vaikka "mitään ei tapahtunut".

• lopeta ajoissa
        .................... kirjoitti:

Mies lähetteli tekstareita, soitteli ja jutteli töissä "ystävänsä" kanssa. Ei seksiä tai tapaamisia. Mutta ei hetkeäkään epäilystä, että se vuosikausia kestänyt, minulta täysin piilossa pidetty "ystävyys" ei olisi ollut pettämistä. Sille on nimin, ja kyse on henkisestä pettämisestä. Se on tila, kun puolisolta salataan ja valehdelleen kiinnostus ja yhteydenpito "ystävään". Kielletään kysyttäessä yhteydenpidon laatu ja määrä. Vähätellään kysyjää, haukutaan mustasukkaiseksi ja syyllistetään kyttäämisestä. Ja pyöritellään kauniisti silmiä, ja kysytään viattomasti, että "eikö minalla saisi olla ystäviä? juuri siksi jätin kertomatta kun tiesin, että reagoisit noin" Ja jätetään samalla kertomatta, miten on ruodittu MINUNKIN elämää, pohdittu avioliittomme tilaa, kannustettu miestä jättämään perhe. Korostettu ja kehuttu miehen hyvyyttä ja täydellisyyttä,kritiikittömästi. Ja välillä hermostuttu kun ei millään omaksi parhaakseen tajua lähteä...

Kesti pirin kauan päästä edes jaloilleni. Nyt vielä matkantekovaiheessa. Silti yhdessä. Ja kun mies alkoi oikeasti tajuta, että kyse ei ole koskaan mistää viattomasta kun siihen liittyy valehtelua, salailua, kännykän piilottelua, pitämistä äänettömällä jne niin pystyimme aloittamaan oikean keskustelun asiasta.

Mutta osa ei ole moksiskaan. Minä olin, koska se tuntui niin kauhean pahalta ja sattui. Vaikka "mitään ei tapahtunut".

Ei seksiä eikä tapaamista?! Ja mitä helvettiä on tämä "henkinen pettäminen"?

Seksiä ei ole, tapailuja ei ole. On vaan ihminen kenen kanssa voi keskustella, ja viihtyä. Sehän ei käy, koska MINÄ olen se, kenen kanssa keskustellaan ja pidetään hauskaa. Nimittäin, niin, miehesihän oli seksittömästi liikenteessä, hänhän ei tavoitelllut suhdetta. Hän oli kaveri, jutteli ja oli. Ei muuta.

Sattuiko se, kun toisella ihmisellä oli joku muukin kaveri, että sä et ollutkaan maailman napa hetkeen ja toinen kyseenalaisti? Sattuiko se siinä, että toinen sai jotain muutakin elämäänsä kun avioliiton, kuitenkin, kaveruuden, ja puhua vaan vapautuneesti? Tuntuiko pahalta, että sinä et olekaan maailman ainoa ihminen, kenen kanssa voisi puhua ja olla hauskaa, sinä siis et olekaan korvaamaton ja niin ainutlaatuinen, ettei ketään voisi olla koskaan olemassakaan, jos sinua ei ole? Sattuiko se, että ego hyökkäsi kehiin ja alkoi keksimään valheita "henkisestä pettämisestä" kun mitään ei ollut todellisuudessa sattunut, eikä tehty ja ego vaan menetti valtaansa? Sattuiko vallan menetys noin kovaa?
        Ja siis, hei... Sinähän et koskaan etkä milloinkaan arvostele miestäsi, kuten nytkin suhtaudut häneen aina niin suurella ymmärtävyydellä? Niin, mies ja tuo nainenhan teki jotain, mitä sinä et koskaan edes mielessäsi, et ystäviesi kanssa? Te ette koskaan ettekä milloinkaan pohdi miehiänne, liittojenne tilaa, sano sanaakaan yksityisistä asioista? Joo, joo...

Niin, nimittäin. Miehesi kannalta ilmeisesti tilanne oli vilpitön. Hän ei pettänyt. Totta on se, että kertomasi perusteella, toisella naisella oli itsekeskeisiä tavoitteita (mitä ei sitten kyllä todellakaan ole muuten kaikilla naispuolisilla ystävillä) ja ehkä sillä naisella oli mielessä pettäminen. Mutta sen sijaan, että arvostaisit sitä, että miehesi todella luuli olevansa viattomamman ihmisen kanssa tekemisissä (tai ainakin piti suhteen vapaana seksistä ja pettämisestä), ysytät hänen niskoilleen myös toisen naisen aikeet. Miehesi sopi asian, tuli vastaan, oli lopulta avoin, selvitti asian. Muistatko arvostaa tätä yhtään? Loukkasi, joo, mutta mitä osaa, ja pettämistä ei oikeasti tapahtunut. Pientä horjumista, mikä on inhimillistä ja älä jeesustele ja väitä että sinä se et koskaan horju, tee väärin, epäile, erehdy.
        Jos olette olleet pitkään yhdessä ja sinä edes yrität väittää, ettei ole koskaan ero edes vilahtanut mielessä ja aina vaan on ollut niin s-tanan varmaa, niin valehtelet niin että muutut heiluvien korvien ansiosta helikopteriksi. Nimittäin toi on kaikki ihan inhimillistä ja normaalia, etenkin pitkässä suhteessa. Sun pitäs oikeesti tajuta myös olla kiitollinen, koska iso osa tohon valintaan joutuvista pettää, oli oman suhteen tila mikä tahansa, ja sitten selvitellään paljon pahempia asioita. Sattuu ja kirpasee joo, mutta asioilla on silti monta puolta.

• nainen.
        lopeta ajoissa kirjoitti:

Ei seksiä eikä tapaamista?! Ja mitä helvettiä on tämä "henkinen pettäminen"?

Seksiä ei ole, tapailuja ei ole. On vaan ihminen kenen kanssa voi keskustella, ja viihtyä. Sehän ei käy, koska MINÄ olen se, kenen kanssa keskustellaan ja pidetään hauskaa. Nimittäin, niin, miehesihän oli seksittömästi liikenteessä, hänhän ei tavoitelllut suhdetta. Hän oli kaveri, jutteli ja oli. Ei muuta.

Sattuiko se, kun toisella ihmisellä oli joku muukin kaveri, että sä et ollutkaan maailman napa hetkeen ja toinen kyseenalaisti? Sattuiko se siinä, että toinen sai jotain muutakin elämäänsä kun avioliiton, kuitenkin, kaveruuden, ja puhua vaan vapautuneesti? Tuntuiko pahalta, että sinä et olekaan maailman ainoa ihminen, kenen kanssa voisi puhua ja olla hauskaa, sinä siis et olekaan korvaamaton ja niin ainutlaatuinen, ettei ketään voisi olla koskaan olemassakaan, jos sinua ei ole? Sattuiko se, että ego hyökkäsi kehiin ja alkoi keksimään valheita "henkisestä pettämisestä" kun mitään ei ollut todellisuudessa sattunut, eikä tehty ja ego vaan menetti valtaansa? Sattuiko vallan menetys noin kovaa?
        Ja siis, hei... Sinähän et koskaan etkä milloinkaan arvostele miestäsi, kuten nytkin suhtaudut häneen aina niin suurella ymmärtävyydellä? Niin, mies ja tuo nainenhan teki jotain, mitä sinä et koskaan edes mielessäsi, et ystäviesi kanssa? Te ette koskaan ettekä milloinkaan pohdi miehiänne, liittojenne tilaa, sano sanaakaan yksityisistä asioista? Joo, joo...

Niin, nimittäin. Miehesi kannalta ilmeisesti tilanne oli vilpitön. Hän ei pettänyt. Totta on se, että kertomasi perusteella, toisella naisella oli itsekeskeisiä tavoitteita (mitä ei sitten kyllä todellakaan ole muuten kaikilla naispuolisilla ystävillä) ja ehkä sillä naisella oli mielessä pettäminen. Mutta sen sijaan, että arvostaisit sitä, että miehesi todella luuli olevansa viattomamman ihmisen kanssa tekemisissä (tai ainakin piti suhteen vapaana seksistä ja pettämisestä), ysytät hänen niskoilleen myös toisen naisen aikeet. Miehesi sopi asian, tuli vastaan, oli lopulta avoin, selvitti asian. Muistatko arvostaa tätä yhtään? Loukkasi, joo, mutta mitä osaa, ja pettämistä ei oikeasti tapahtunut. Pientä horjumista, mikä on inhimillistä ja älä jeesustele ja väitä että sinä se et koskaan horju, tee väärin, epäile, erehdy.
        Jos olette olleet pitkään yhdessä ja sinä edes yrität väittää, ettei ole koskaan ero edes vilahtanut mielessä ja aina vaan on ollut niin s-tanan varmaa, niin valehtelet niin että muutut heiluvien korvien ansiosta helikopteriksi. Nimittäin toi on kaikki ihan inhimillistä ja normaalia, etenkin pitkässä suhteessa. Sun pitäs oikeesti tajuta myös olla kiitollinen, koska iso osa tohon valintaan joutuvista pettää, oli oman suhteen tila mikä tahansa, ja sitten selvitellään paljon pahempia asioita. Sattuu ja kirpasee joo, mutta asioilla on silti monta puolta.

kakkosnaisista on tällaisia "henkisiä kakkosia" eli koittavat saada miehen lähtemään edellisestä liitostaan puhumalla tämän ympäri. En hyväksy sellaista ja itse kyllä antaisin moiselle nais"ystävälle" huutia.

Mielestäni ystävyyden määritelmä on, ettei sitä tarvitse salata puolisolta. Eri asia on jos puoliso on sairaalloisen mustasukkainen, mutta silloin pitäisi muutenkin tajuta lähteä moisesta liitosta.

• surullista..

Paitsi että meillä mies vielä neljän vuoden jälkeen on siinä tilassa, että ei kerro ei avaudu. Otan eron, sillä meillä "ystävästä" ei pysty keskustelemaan. Enkä muutenkaan enää salli uudelle tulevalle miehelleni mitään ihmissuhteita naisiin, jos niitä on tarvetta alkaa peitellä ja salata. Sinun miehesi sentään tajusi tehneensä väärin, minun mieheni saa pitää naisensa. Täytyy sanoa, että on ihan oiva mies jollekin muulle, mutta minulle riitti valehtelu, salailu, sairaaksi syyttely ja pettäminen. Henkinen pettäminen on se, mikä avioliiton pilaa.

Onnea sinulle vaimo, jos te saatte suhteenne vielä kuntoon! Kun tiedät totuuden, mies katuu, ymmärtää niin on helpompi antaa rakkauden nimissä anteeksi. Mieheni ei koskaan tajunnut, että ainoa mitä tarvitsin oli totuus asiasta. Olisin voinut ymmärtää ja antaa anteeksi, mutta toisen raukkamaista hulluksi syyttelyä omien tekojen peittelemiseksi en KOSKAAN pysty anteeksi antamaan, koska kokemus on ollut äärimmäisen traumaattinen. No hei neljä vuotta, kyllä tää nyt riittää. Olen vihdoin löytänyt oman itseni jälleen ja tajunnut, että ansaitsen paljon parempaa.

• entinen vanki

Ihan hyvin voi kirjoitella eri sukupuolta olevan kanssa arkipäivän asioista. Kokemuksesta kerron, että puoliso saa suhteen loppumaan aika tehokkaasti, nimittäin vaimonsa kanssa. Mitenkö? Ensinnäkin tutkii toisen puhelimen, tutkii tietsikan, tutkii kaiken.. Herranjumala! Toista ihmistä ei voi omistaa, ajatuksia ei voi kahlita, seuraa määrätä.

• näinpäin

Itselläni oli samankaltainen tilanne, paitsi että minä olin tuo "salaisen" ystävän pitänyt. Tapasin tätä vanhaa tuttua paria kertaa lukuun ottamatta täysin sattumanvaraisesti. Kävimme kaupungilla kahvilla julkisella paikalla, emme missään pilarin takana ja rupattelun jälkeen kumpikin lähti taholleen. Mutta tuosta "suhteesta" en ollut puolisoa informoinut. Sen paljastuttua olenkin sitten joutunut jatkuvasti tilanteeseen Suomen selitys - Finlands förklaring, jossa en itsekään enää muista mitä tuli selitettyä pari päivää sitten. Mitään salattavaa ei ollut, mutta koitapa saada se uskottavasti kerrottua. Tavallaan ymmärrän puolisoa, mutta väsyttävää tämä selitys on ollut. Päädyin vähän raukkamaiseen tekoon. En ottanut mitään yhteyttä tuttavaani, enkä ole mitenkään aikeissa niin tehdäkään. Kaupungilla kohdattaessa on ilmeisesti vaihdettava kadulla puolta, jotta ei vahingossakaan voisi tapahtua niin, että olisin "jälleen" ollut suhteissa. Siis miksi suostun tähän? Koska puolisoni on minulle aivan mahdottoman tärkeä, enkä halua hänen mieltään pahoittaa.

• 2

Mieheni harrasti suuseksi prostituoidun kanssa, mutta ei ole mielestään pettänyt..varsinainen billclinton..

• mitään rajaa......

oli kuulemma nuollut vain pomonsa pillua reissussa, ei siis kuulemma ollut pettämistä, kalu oli kuulemma ollut vain rouvan kädessä rouvan runkatessa sitä.
        Ei ollut kortsuja, niin eivät naineet ja siis mitään pettämistä ei tapahtunut ja kuka oli pahis?? Minä, kun tein taas typerästä pikkujutusta hysteerisen kohtauksen.. HALOOOOO!

• rajat hämärtyy..
        mitään rajaa...... kirjoitti:

oli kuulemma nuollut vain pomonsa pillua reissussa, ei siis kuulemma ollut pettämistä, kalu oli kuulemma ollut vain rouvan kädessä rouvan runkatessa sitä.
        Ei ollut kortsuja, niin eivät naineet ja siis mitään pettämistä ei tapahtunut ja kuka oli pahis?? Minä, kun tein taas typerästä pikkujutusta hysteerisen kohtauksen.. HALOOOOO!

Aivan tajutonta!!!!

• ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
        rajat hämärtyy.. kirjoitti:

Aivan tajutonta!!!!

nautinto taattu- ei pettämistä.

• koopee..

kyttäämistapauksissa myös siihen, että toinen valehtelee. Se on aika oravanpyörä, sillä kun toinen kyttää, toinen perääntyy, alkaa salailla, toinen kyttää yhä, toinen salaa enempi ja lopulta tästä salasuhteesta tulee niin tärkeä, ettei siitä luovuta sitten millään. Petetyn mielestä suhde päättyy pettämiseen, ns. pettäjän mielestä toisen sairaalloiseen mustasukkaisuuteen "kun ei saa olla edes omia kavereita".

Jos alunperin puolisot uskoutuisivat omille kumppaneilleen niin ei tulisi näitä tilanteita. Siis mikä helvetin vaikeus sitä on oikeasti toiselle sanoa, että on ihastunut johonkin eikä tiedä mitä niiden tunteiden kanssa pitäs tehdä. Eikö sitä just silloin pidä hakea tukea siitä OMASTA RAKKAASTA eikä mennä houkutusten perään. Vasta sitten kun ihastuminen kolmanteen pyörään muuttuu rakkaudeksi niin ehkä uskalletaan erota tai ainakin jäädään kiinni ja siinä sitä sit ollaan. Avioliitto pilalla.

Olen sitä mieltä, että jos sellaisia toisia naisystäviä tai miesystäviä kaveripiirissä on, jotka haluaa säilyttää tai pidättää itsellään oikeuden käydä heidän kanssaan kahvilla tms., niin siitä pitää olla aina 100% rehellinen puolisolleen. Ei niin, että aletaan salailla vaan reilusti tutustutatte toisenne ja osoitatte kaikenlaisella avoimuudella, että sillä mustasukkaisella ei ole mitään syytä epäillä tekojanne tai rehellisyyttänne. Sinä joka aloit peitellä satunnaista tuttavaa. Älä missään nimessä ala vältellä näitä tilanteita, jos siihen mustasukkaisuuteen ei ole syytä. Se että alistut toisen tahtoon on vain alku, se tulee jatkumaan pahempana ja lopulta sinulta loppuu elintila..Ei edes rakkaudesta pidä alistua noin, vaan osoittaa sen sijaan että vaimolla ei ole mitään pelättävää (ottaa hänet esim. seuraavan kerran mukaan ja sen jälkeen käydä vaikka yksin kahvilla jos se onnistuu..). Eri asia on tietysti, jos olette parisuhteenne säännöissä sopineet, että kumpikaan ei vietä aikaa muiden naisten/miesten kanssa jotka eivät ole jo ystäviänne..

Minun kantani on se, että keneenkään ei voi eikä pidä luottaa 100%. Parisuhteissa ja avioliitossa itsekkyys on mennyt ihan liian pitkälle. Jos yhdessä eletään ja oikeasti muka ollaan sitouduttu avioliitossa olemaan, niin silloin näitä omia ystäviä ei tarvitse olla, ja puhun nimenomaan sellaisista ystävistä joista puoliso ei tiedä tai jotka ovat uusia. Siis toisia naisia tai miehiä, enkä minä halua sellaista omalle puolisolle sallia. Jos hän haluaa elää tällä tavoin ihan omaa elämäänsä, niin hän saa elää sitä kyllä, mutta ilman minua. Jos minä en tiedä mieheni ystäviä, hän eläisi ikäänkuin salaista toista elämää, niin ihan helvetin vaikeaa olisi yhdessä olla. Silloin jos tarvetta ilmenee, että jonkun toisen kanssa synkkaa paremmin tai haluaa puhua oman parisuhteen asiat sen ulkopuolisen kanssa (nimenomaan ne ensin ystävinä alkaneet suhteet toiseen sukupuoleen) sitten ylitetään jo henkisen pettämisen rajat. Salailussa menee todellakin se raja, mutta myös on nähty ja koettu se, että hyväuskoista höynäytetään ihan kympillä senkin varjolla, että ollaan muka täysin rehellisiä ja annetaan vaikutelma maailman rehellisimmästä ihmisestä kun selän takana on muutamakin kierroksessa..taitavaa manipulointia.

Vaimosi ap on lakannut kunnioittamasta sinua. Sinusta riippuu nyt, että haluatko korjata liittonne. Jotainhan vaimo saa tältä toiselta, eli luultavimmin kyseessä flirtti, ihailu, kuuntelu, ymmärrys, ehkä seksi jos niin pitkällä ovat, mutta joka tapauksessa te olette kadottaneet yhteyden väliltänne niin että siihen väliin vaimosi halusi toisen miehen. Kysy siis vaimoltasi, että mikä on mennyt pieleen ja miten voit asian korjata, mitä teidän pitää yhdessä tehdä että se korjaantuu. Pettämisessä suurin syy yleensä on henkinen tyhjyys omassa liitossa, joten oletko viime vuosina oikeasti huomioinut vaimoasi..?

• ylipäätään

yleensä varsinaisesti ei kaduta sivusuhdetta (laatuun sen enempää puuttumatta) vaan sitä että puoliso on tullut siitä tietoiseksi. Vanha kulunut motto, varastaa saa, muttei jäädä kiinni, pätee tässä; nolonpaa on jollain tapaa kärytä, kuin touhuta seläntakana.

• numero niina

Minusta tässä on selvä sävel varatun etsiessä lisäkivaa elämäänsä. Txt jotka ovat nk. viattomia kahville klo 14 tarkoittaa ainakin mun kokemuksen mukaan, että samalla on lähempää tuttavuutta jos kiinnostaa. Likkakaverini lenkkeili aina lähialueelle jossa asuntoauto jo odottikin. Hikisen sisäjuoksun jälkeen vaan kirijuoksu kotiin miehen luo. taatusti on muutakin kun vain tekstailua. Tämän sanon naisena ja tiedän senkin miten helppoa on pettää nk. liian läpinäkyvästi kun eihän se nyt parkkitalossa pane ajatus pitää suurimman osan sinisilmäisenä.
        tiedämpä tapauksen jossa emäntä varmisti ensin lääkäriltä että on varm,raskaana. sen jälkeen seksitön kausi taas loppui omalta mieheltä. Surettaa miesten puolesta joskus kun jos dna tai jonkun sairaus geeni jutun yhteydessä tilanne selviää sekä miehelle että tälle poikalapselle.Mutta elämä on laiffii..

• ET sil viissiin

Otin numeron perusteella nimen ja osoitteen selville ja lähetin omasta puhelimestani viestin että vaimolle tulee tästä numerosta "merkillisiä" tekstareita ja toivotin kyseiselle henkilölle hänen osoitteeseensa ja paikkakunnalle terveisiä ettei tarvii tulla keskustelemaan enää asiasta toiseen kertaan.Loppuivat siihen kuin kananlento konsanaan.

• Soitan taas pian

Millä oikeudella tsekkaat vaimosi puhelut ja tekstarit? Akkasi puhelin saa olla Sinulta rauhassa vaikka sängyssänne. Raukka luuseri kyttää puhelut. Häpeä. Vaimosi tekee oikein, vetäessään etäisyyttä moiseen, mustasukkaiseen öykkäriin. Saattaa olla jopa tarkoitushakuista näpäyttämistasi.

• A

Kiitos kysyjälle aina ajankohtaisen aiheen pitämisestä esillä.

Haastaviksi koettuja asioita voi usein koettaa hahmottaa vastakohdan kautta. Pettämisen vastakohta on rehellisyys.

Jos on rehellinen kumppaniaan kohtaan, voi kumpikin tehdä mitä vain, jonka suhteen toinen osapuoli hyväksyy. Koska silloin kumpikaan ei petä toistaan - eikö niin?

Useimmissa tapauksissa raja kannattaa - käytännön syistä - asettaa suunnilleen limakalvokontaktiin. Tätä tiukemmat rajoitukset ovat merkkejä kontrolloivuudesta suhteen sisällä. Tätä höllemmät rajoitukset edellyttävät keskimääräistä paremmin yhteistyöhön ja alistumattomuuteen kasvaneita luonteita.

Tämän ihmeempiä peruslauselmia ei tässä asiassa ole. Onnistuminen jokaisessa sosiaalisessa suhteessa - parisuhteet mukaan lukien - riippuu rehellisyydestä itseään ja muita kohtaan.

Toivotan kysyjälle Joulurauhaa ja Iloista uutta vuootta!

• Samma här

Minäkin olin 20v. naimisissa, noin se meidänkin avioliitto loppu. Muka kaveri vain
      nykyään asuvat kaverinsa kanssa.

• Tee samoin toiselle

Avioliitto on L I I TT O! Ei mikään vankeusaika. Jokaisella on oikeus tehdä mitä huvittaa. Jos ei ole omaan liittoonsa sitten tyytyväinen, liiton voi purkaa. Niinhän työelämässäkin on. Lomaahan sieltäkin pidetään. Miksei avioliitossa ole lomaa? Siis omaa aikaa, josta ei tarvi toiselle sanoa kuin päivämäärä milloin se loma on.
        Ihminen on kautta aikojen harrastanut juonittelua ja tulee harrastamaan.

• muna pilluun vaan!
        Tee samoin toiselle kirjoitti:

Avioliitto on L I I TT O! Ei mikään vankeusaika. Jokaisella on oikeus tehdä mitä huvittaa. Jos ei ole omaan liittoonsa sitten tyytyväinen, liiton voi purkaa. Niinhän työelämässäkin on. Lomaahan sieltäkin pidetään. Miksei avioliitossa ole lomaa? Siis omaa aikaa, josta ei tarvi toiselle sanoa kuin päivämäärä milloin se loma on.
        Ihminen on kautta aikojen harrastanut juonittelua ja tulee harrastamaan.

MIEHEN kommentti varmaan, oli se niin typerä!
        Miksi olla liitossa, jos mulkulla haluaa sohia muitakin?
        Etkö viitsi itse pestä sukkias ja siivota vessaas? tarttetko siihen liittoa?
        Oot avuton!

• Minä en kontrolloi

Nyt ymmärrän ehkä vähän paremmin miestäni. Mies sai mustasukkaisuus hepulin kun juttelin kotona puhelimessa avoimesti toisen miehen kanssa. Eihän siinä keskustelusa edes sivuttu mihinkään henkilökohtaiseen, oli työjuttuja. Mies kuvitteli sen jälkeen aina, kun puhelimeni soi tai tuli viesti että siellä on se sama mies. Ei olla soiteltu sen jälkeen, kun ei ole ollut asiaa.

Minä laitoin puhelimen äänettömälle, ettei sen ääni pilaisi arkea. Aina tunnelma jähmettyi kun puhelimeni soi ja minulle tuli syyllinen ja paha olo vaikka en ole mitään pahaa tehnyt.
      Minulla on eräs mies jonka kanssa soittelemme n. 1-2 kertaa/vuosi. Juttelemme niitä näitä ja kerromme myös omia asioitamme. Hän on minulle ystävä. Olen kertonut hänestä miehelleni, mutta ei varmaan muista sitä. Nyt en voisi edes kertoakkaan saisi sellaisen hepulin..

Minä kaipaan keskustelua muiden aikuisten kanssa! Tämän liiton aikana kaikki ystävät ovat kadonneet, eikä meille ole kovin helppoa kutsua vieraita, kun mies suhtautuu niin nuivasti kaikkiin ja haukkuu kaikki ihmiset jälkikäteen. Olen ajatellut erota, kun tämä elämä on niin hankalaa pitää pelätä omaa puhelintaan. Eikä elämä koskaan tule ennalleen sen riidan jälkeen joka työkaverini takia käytiin , minä luulin että se oli turhaa. Mutta kai mies luuli ihan tosissaan minulla olevan suhde :(

• 720

Voimia sinulle noin kontrolloivassa avioliitossa. Kun näitä lukee, on tyytyväinen, ettei ole itse tuollaisissa parisuhteissa. Voi pitää ystävinä kaikkia, toisessa päässä eli muiden ihmisten perheissä sitten ovat ne ongelmat, jos viaton ystävyys tai vaikka vikasoitot/tekstarit aiheuttaa noin paljon negatiivisia tunteita.

Nykypäivän ongelma muutenkin näyttäisi olevan se, että etsitään ja kuvitellaan kaikesta jotain pahaa ja pahaenteistä, kuten tietyt valtiot terroristeja joka mutkassa tai kansankoti vaaratilanteita leikkikentiltä tms.
        Surulliselta näyttää: pian joudumme kulkemaan kävelylenkillä kypärä päässä ja turvaliivi päällä, ei enää pelkkä heijastin auta, koska oletus on, että muut eivät osaa eikä keneltäkään voi vaatia asiallista elämänmenoa ja malttia elämän eri tilanteissa.

Mihin menet, ihminen?

• Onnellinen avioliitt

Ihmettelen miksi seuraat vaimosi tekstareita jos niissä ei ole ollut mitään uskottomuuteen viittaavaa. Voin kertoa, minullakin on netistä saatuja miesystäviä, joista en ole kertonut miehelleni, ihan vain sen takia että hän ei alkaisi epäillä, sillä syytä siihen ei ole. Haluan vain jutella ja olla ystävä niin miehien kuin naistenkin kanssa. Sinä eí tarvitse olla mitään pahaa. Luota vaimoosi, anna hänen pitää omat ystävänsä, se ei ole sinulta pois!

• Ei aina aurinkoista

En yleensäkään ymmärrä miksi toisen puhelimeen pitää kajota. Ei meillä ainakaan jollei toinen pyydä esim. "Vastaatko, jos vaikka lapset soittaa". Kaikenlaista mahtuu yli 30:een vuoteen, mutta puhelin- ja kirjesalaisuus sisältyy niihin!

• JK

Mulla on ollut jo textari/nettiystävänainen jo 13 vuotta eikä siinä sen kummempaa paitsi etten millään lailla salaile sitä, korttejakin lähetän matkoilta, jopa naisystävänikin allekirjoittaa ne.

• Irma Antero

Kyllä menisi luotto jo näin tapahtuisi. Salailu tulee aina ilmi, jos ei ole pahat mielessä ei tarvitse salailla.
      En tekisi itse enkä toivo puolison tekevän.
      Ystäviä saa ja pitääkin olla, mutta ei niitä tarvitse salassa pitää. Huono maku jäisi - jos ei muuta.

• Mau Marja

Kyllä se on tämä netti tärkeä laite:täältä se löytyy psykologinen sun muu tietämys arkeen ja juhlaan.
        Joillekin se on koko elämä,entinen ja nykyinen.Voi Voi!! En vaan ymmärrä,kuinka näiden vempaimien välityksellä voi olla kovin pahasti uskoton.Vaikka kokemusta on,että joskus ne toimivat kauko-ohjaimina.
        Joskus on parempi,että ihminen pitää jonkinlaisen rajan tekemistensä kertomisessa.Se voi säästää kumppanin paljolta mielipahalta.Mutta joskus fiksunkin naisen käytös ihmetyttää,kun ei kunnioita avioliittoa,vaan kyselee ensirakkautensa jälkeen vuosikymmeniä.Minusta se raja menee suutelemisessa(jotka kuulema ovat tietenkin poskipusuja)(tai säälipusuja)

.

• ------------nih

Aivan virhearvio on, että salaaminen jostain syystä olisi jonkinlaisen a) petturuuden tai b) rikollisuuden merkki. Herätkää jo luottamaankin joskus ihmiseen ja ymmärtäkää joidenkin ihmisten aika korkealla hierarkisissa tarpeissa oleva yksityisyydentarve sekä oikeus yksityisyyden suojaan! Ilman pahoja taka-ajatuksia! Voi olla monenlaisia syitä "salaamiseen".

• rikki ikuisesti?

Aloin vuosia sitten epäillä, että jotain on hullusti.

Vuosi siitä, paljastui, että joo, on ystävä, jonka kanssa ollaan yhteydessä, kun mies oli vähän outona. Mutta kun olin jo epäillyt aikaisemmin, eikä se epäily loppunut niin tarkastin vihdoin ja viimein sen puhelimen, tästä oli siis mennyt jo kolme vuotta. Ämmältä tuli "rakastan sua" -viestejä ja ties mitä muuta paskaa, että toivoisi mieheni olevan hänen luonaan ja pelkää, että tämä JÄTTÄÄ hänet. SIIS VOI JUMALAUTA.

Otin ämmään yhteyttä ja väitti yhä, että ovat kavereita. Puitiin ja tapeltiin miehen kanssa kauan. Ei ollut minun silmissäni ystävyyttä, enkä kestänyt. Kyllä se oli henkistä pettämistä, vaikka mitään fyysistä tuossa tilanteessa ei olisi edes tapahtunut. Muiden kanssa ei viestitellyt, ei edes minulle sanonut rakastavansa minua.

Puhtaan ystävyyden olisin hyväksynyt, mutta jos oikeasti pitää toisessa roikkua koko ajan ja tuollaista paskaa viestitellä, niin ei se enää ystävyyttä ole. Pettämisen raja riippuu ihmissuhteen henkisestä ja fyysisestä laadusta.

Nyt on mennyt jo kohta pari vuotta. Omat haavat eivät ole vielä parantuneet.

Vihaan naista koko sydämestäni.
      Vihaan sitä, että mies särki minut.
      Ja vihaan sitä, että luotin toiseen liian paljon, että annoin itseni mennä rikki.

• ehyeksi vielä muutut

Aivan samanlaisessa vellissä täälläkin pyöritään ja monta vuotta on jatkunut sama peli työkaverin kanssa miehellä.
        Se tosiaan minuakin loukkaa, että niin vaikeaa on ollut joskus nuorenakaan sanoa minulle mitään rakkaudesta, oon kuitenkin ollut hyvä vaimo ja hyvä äiti lapsille.
        Sitten jollekkin rupuhuoralle lässyttää tunteistaan tekstiviesteillä ja mulle sanoo, että kun sen kanssa on niin helppo puhua!!! Varmasti joo, kun palkkaa saavat kuherteluistaan ja työpaikan piikkiin käydään "virkistäytymässä" milloin missäkin ja viina virtaa!! On niin helppoa elämää heillä, murheista viis!
        Tämä kyseinen naikkonen vielä moittii kuulemma miestään, kun ei osaa sitä eikä tätä ja tienaakin huonosti...lapset tuntuu kuitenkin hoitavan, että akka pääsee naimaan vierasta..
        Huvittaa tuo miehensä haukkuminenkin, kun tämä minun mieheni ei ole sen kummemmin kiinnostunut mistään oikeista hommista, muusta kuin ilmaisesta viinasta ja olkapäänä olosta toinen käsi akan vitussa.
        Kaikesta huolimatta kehtaa vielä mankua multakin persettä, vaikka oon sanonut, että ainoa mitä saa on eropaperit postissa, kunhan löydän asunnon.
        Ei sitä kuule kukaan jaksa montaa vuotta tällaista elämää.

• Leon poika

Tiedän nuo tunteet ja tiedän mitä on "pettäminen" tiedän mitä on sairas mustasukkaisuus ja miten se tapetaan pois itsestä. Sitä en tiedä miten sen saisi pois toisesta ihmisestä. Sen tiedän miten suunnattoman inhoittavaa se on ja mihin kykenemme sen piinatessa järjen päästämme.
      Minä lähden asioista niin että sallin kaikille sen saman minkä sallin itselleni ja sallin heille asioita joita en salli itselleni, sillä minulla ei voi olla oikeutta toisen ihmisen elämään.
      Kun kohtaamme matkamme varrella, olemme kohdanneet jo moninaisia ihmis suhteita, näitä ihmisiä, ei saisi koskaan heittää elämästään pois, sillä he ovat olleet osana muokaamassa minusta ja sinusta, meistä kaikista , sellaista henkilöä, joita olemme ja joihin ihastumme, rakastumme ja joita kaipaamme. Saatamme jopa inhota ja vihata, (vaikka se onkin tyhjää ja typerää, vain itseämme kiusaavaa)
      Jos pariudutaan ja perustetaan perhe, tehdään lapsi tai useampi, on ehkä syytä sopia ovatko he yhteisiä vai voidaanko niitä tehdä , satunaisen kumppanin kanssa,tai ostaa vaikka torilta jos halvalla saa, mutta kaikkia niitä on kohdeltava yhtäläisin säännöin , heidän ihmisoikeuksiaan kunnioittaen. Taloudelliset asiat on syytä sopia tarkoin, miettien pahimmatkin vaihtoehdot toteutuviksi.
      Mutta se kenen kanssa ja miten pidämme yhteyttä itsellemme tärkeisiin ihmisiin, ei tarvitse sopia, sillä kenelläkään ei saa olla oikeutta sanoa puolella sanalla vastaan keneen pidämme yhteyttä ja missä.
      Jos olet harrastanut itsetyydytystä parisuhteesi aikana, oletko pettänyt puolisoasi tai kumppaniasi. ??? Et ole, sillä meillä täytyy olla suvereeni oikeus omaan kehoomme ja saamme hakea myöskin seksuaalisen nautinnon itsellemme, jollei sitä laissa nimenomaan kielletä, esim alaikäisiin kohditettuna, tai muihin vajaa valtaisiin. Mutta jos kaksi tai useampikin aikuinen ja tasavertainen ihminen keskenään sopiivat asian keskenään, se ei kuulu muille, sillä kahden kauppa on kolmannen korvapuusti. Siis vastaus siihen missä kulkee pettämisen raja, on yksiseliteiseti. Siinä mihin olette sen neuvottelemalla asettaneet ja yhteismielisesti päättäneet.

• pIItuPaatu

Niin..miehelläni oli "ystäviä"..tottakai saa olla. Hieno homma. Kummasti vaan nyt asuu tälläisen "ysätävän" luona. Hei hän on vaan hyvä ystävä! Ja minä pöljä sallin kaiken silmieni ja korvieni alla. Ei tule toistumaan kenenkään muun kohdalla. Siinä meni pitkä liitto niin minulta kuin toiselta osapuolelta. Onhan minullakin mies puolisia ystäviä, mutte ei ole tullut mieleenkään muuta heistä ajatella kuin ystävyyttä. Miehillä se tuntuu menevän jotenkin kummasti toisinpäin!
      Ja nyt viisaampana..jos miehesi piilottaa puhelinta, txt taukoomatta tms..hän pettää sinua. Vaikken nyt mulkku kenenkään suussa tai limakalvoilla niin henkisesti. Varsinkin jos niitä ei voi näyttää eikä asiasta voi puhua. Kun jokaisella on oikeus kaveriin!

• nähty tämäkin.

Kyllä se mulkkukin sinne limakalvolle tai suuhun luiskahtaa ennen pitkää!
        Kun tulee se tilaisuus ja varsinkin alkoholi on mukana.

• jaahas, taas

"Ja nyt viisaampana..jos miehesi piilottaa puhelinta, txt taukoomatta tms..hän pettää sinua. "
        Jaahas, hieman yleistystä näköjään? Noh, itse tekstailen suht usein (se on tapa), mutta en ole pettänyt mitenkään omaa naistani, ja tekstailu vain on kavereiden kanssa, ja miespuolisien kanssa , naisia ei edes ole ystävinäni. Äänettömällä olen joskus pitänyt kun on unohtunut äänettömäksi, silloin vähintään juuri sanottu mm että petän jne. Ja kyllä on puhelimeni tutkittu moneen kertaan tuonkin takia... ja jos viesti edes tulee takaisin tulee heti kysymys keltä se on ja mitä asiaa, ja tullaan katsomaan oikein että puhun totta... Vähempikin saa laittamaan puhelimen piiloon...

• siis niin pettynyt

kaikki jotka täällä paasaa tästä yksityisyyden suojasta ja ettei saa kytätä ja kontrolloida, on juurikin niitä jotka itse tekevät kaikkea mahdollista puolisolta salassa??

Kyse on siitä, että kun parisuhteen säännöt on sovittu ja toinen silti niitä rikkoo. Vieläpä niin, että ellei todistetta ole nenän eteen laittaa niin asia kielletään viimeiseen saakka. Ei hitto sentään. Siis mitä ideaa on olla parisuhteessa, oon miettinyt sitä jo vaikka kuinka pitkään. Siis mitä ideaa on olla avioliitossa tai suhteessa, mikäli ei pysty pitämään lupauksistaan kiinni!! Mitä järkeä on jakaa elämä sellaisen ihmisen kanssa, joka ei ajattele samalla tavalla pettämisestä tai vapaasta suhteesta, siis mitä järkeä on kiduttaa itseään kummankaan..?

Joo, kyllähän sitä voi sanoa että jokaisella on oikeus kavereihin ja ettei se ole sulta pois jos puoliso vähän muittenkin kanssa soittelee ja flirttailee. Kun se on nimenomaan kaikki pois puolisolta!!!!!! Minun mieheni lakkasi sekstailemasta, kohteli minua ihan hirviömäisesti, siis niin kertakaikkiaan kamalalla tavalla omien tekojensa takia ja kun vähän huono omatunto soimasi (tai sitten halusi kohdella minua kuin saastaa sen takia ettei itse kyennyt eroamaan vaikka halusi sitä eniten maailmassa). Meiltä katosi kaikkinainen henkinen yhteisyys ja toisen ymmärtäminen, aito kiinnostus toiseen, omaa elämää vaan elettiin ja voisin jatkaa tätä pitkää listaa..

Pointti on siis se, että tosiaankin se on pois kaikki siitä omasta suhteesta ja joka toisin esittää itselleen niin valehtelee. Kun olen miehelle sanonut, että entä jos minä tekisin noin niin se olisi heti potku persauksille ja ero!!! Siis millainen narsisti oikeasti sallii itselleen kaiken mutta omalle puolisolle ei!! Se on niin järkyttävää vallankäyttöä ettei tosikaan.

Kaipa tässä maailmassa vielä joku ajattelee kuin minä ja voin löytää sellaisen puolison aikanaan, joka kunnioittaa omia periaatteitaan ja joka oikeasti elää niiden mukaan, eikä vain silloin kun se on itselle sopivaa tai edullista..

• erot ei ihme!

Ja se vituttaa suoraan sanottuna eniten, että kun alussa on hyvin ja kaikki pelaa,
        sääntöjä noudatetaan.
        Sitten kun tulee velat ja lapset ja on itse niihin niin sidottuna, että hirveä työ pitää nähdä, että yksin selviäisi, niin toinen ottaa ja pettää! Ensin "henkisesti", niinhän ne alkaa...
        Siis siinä vaiheessa, kun eniten toisen apua tarvitsisi ja tukea siinä suhteessa, niin toinen päättääkin sooloilla, kun se on niin kivaa ja vastuutonta!
        "kun sä mäkätät, etkä huomioi mua, kun sun kans ei oo enää kivaa, aina pitäis jotain tehdä...jne"
        Kumppani muuttuu vastuuta karttelevaksi luuseriksi, jonka mielestä kotona pitää olla valmiiksi siistiä, ruoka pöydässä, lapset mielellään nukkumassa pois metelöimästä, vaimo typerä hymy naamalla mieluummin treenattu kroppa pelkissä alushousuissa vastassa ja aina halukkaana seksiin.....
        Kun sitä palvelua ei kerran kotona saa, pitää mennä sitten "henkisen" ystävän luo, se ymmärtää, nääs!

• haho

Emmekä ole itse pettäneet. Oudot perustelut sinulla.

• yrkkä.

Olin laivalla ja yksi pimu sano että se ei ole pettämistä jos ottaa suikkiin, paneminen vaan.

• lyrkkÅ

oo pettämistä laivalla, maalla tai hädässä

• fyrkka
        lyrkkÅ kirjoitti:

oo pettämistä laivalla, maalla tai hädässä

Mua pantiin persesilmään, sekään ei vissiin ollu pettämistä?

• salarakasbestis
        fyrkka kirjoitti:

Mua pantiin persesilmään, sekään ei vissiin ollu pettämistä?

virkistävää kun on salarakas...ollut jo kohta 3 vuotta....ihanaa seksiä saa ja kaikkea muuta kivaa

• Sannasusanna-74

..ja etsin jonkinlaista elämänjanoa,virikettä.tiesin kaiken olevan väärin.olin elänyt suhteessa joka ei oikeasti mennyt minnekään vuosien yrittämisellä mutta itse olin liian raukka lähteäkseni,siksi aloitin tietäen riskit.silloinen mieheni ei aavistanut juuri mitään sillä valehtelin päin naamaa ja minulla oli lukuisia ystäviä jotka piiputtivat puhelintani iltaisin ja öisin joten uusi ystäväni meni mukavasti sinne sekaan.
      olen eronnut miehestäni omasta aloitteestani.mieheni olisi varmaankin antanut anteeksi kaiken mutta minä itse tiesin että en pysyisi kilttinä avioliitossani.fyysisen leikin aloitin vasta kun ero oli selvä.
      toivoin useasti mieheni aloitetta mutta turhaan,aloin 9 vuoden jälkeen tuntea itseni soppaa hämmentäväksi emännäksi elämäni parhaassa iässä ja kaipasin huomiota tunteakseni itseni halutuksi.en suinkaan vertaa itseäni vaimoosi.
      asioita on yhtä monta erilaista kuin on ihmistäkin.
      jos sinua joku asia kaivelee niin puhu.suhde liikkuu jokaiseen suuntaan puhumalla.uhata ei kannata asioilla joista ei ole varma mutta tietenkin oma tahto pitää ilmaista ja mielipaha.
      toivon sinulle onnea ja iloa elämään oli suuntasi sitten mikä tahansa.

• krusifix

raja on silloin rikottu,kun äijä työntyy toisen-naisen puutarhaan???? tai toisinpäin.

• smile4you

Olipa naimisissa tai avoliitossa tmv. vuoden tai 20 v. , se ei oikeuta toisen puhelimen tonkimista! Onko miehet ja naiset vielä ihmeissään, miksi toinen haluaa erota, kun ei saa edes hengittää ilman että toinen on vierellä?
      Puhumattakaan ystävien kanssa baariin tai illanviettoon menosta..puolen tunnin välein pitää soittaa missä ollaan tai mitä tehdään ja ketä on lähellä..

• pöytähopeat jakoon

Olisi reilua, jos tyypit, jotka pettää puolisoaan, kertoisivat sen suoraan, tai sanoutuisivat irti suhteesta, niin ei tarvitse sitä puhelinta syynätä. MUTTA KUN EI NIIN EI.

Minä maltoin mieleni kolme ja puoli vuotta ja uskoin, kun mies sanoi, ettei petä. En hengittänyt niskaan. Annoin olla. Uskoin, luotin. Mutta kun piru olkapäällä sanoi, että jokin mättää, ja sitä puhelinta syynäsi, löyty juuri sitä, mitä pelkäsikin...

• hammar2

eukko liiterin taa ja kirveellä lopetus

• 99

huora mikä huora.potki he....tiin.

• Zetor25TX

Leon poika: Jos olet harrastanut itsetyydytystä parisuhteesi aikana, oletko pettänyt puolisoasi tai kumppaniasi. ??? Et ole, sillä meillä täytyy olla suvereeni oikeus omaan kehoomme ja saamme hakea myöskin seksuaalisen nautinnon itsellemme, jollei sitä laissa nimenomaan kielletä, esim alaikäisiin kohditettuna, tai muihin vajaa valtaisiin.

Kommentti: Parantuneena porno- ja itsetyydytyskoukusta voin sanoa, että pettäminen tehdään henkisellä tasolla, teko tulee vasta perässä. Puolisoaan voi pettää sanoin, ajatuksin ja teoin. Jeesus ilmaisi asian näin: "
        Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa." Porno yhdessä itsetyydytyksen kanssa aiheuttaa huumeen kaltaista riippuvuutta. Tämäkin on koettu. Asiasta voi lukea vaikka täältä:
        http://www.hs.fi/artikkeli/Pornoriippuvuus voi muovata persoonaa/1135249491556
        ja täältä:
        http://www.chcry.net/artikke/riippuvuus.htm

• Hö hö.
        Zetor25TX kirjoitti:

Leon poika: Jos olet harrastanut itsetyydytystä parisuhteesi aikana, oletko pettänyt puolisoasi tai kumppaniasi. ??? Et ole, sillä meillä täytyy olla suvereeni oikeus omaan kehoomme ja saamme hakea myöskin seksuaalisen nautinnon itsellemme, jollei sitä laissa nimenomaan kielletä, esim alaikäisiin kohditettuna, tai muihin vajaa valtaisiin.

Kommentti: Parantuneena porno- ja itsetyydytyskoukusta voin sanoa, että pettäminen tehdään henkisellä tasolla, teko tulee vasta perässä. Puolisoaan voi pettää sanoin, ajatuksin ja teoin. Jeesus ilmaisi asian näin: "
        Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa." Porno yhdessä itsetyydytyksen kanssa aiheuttaa huumeen kaltaista riippuvuutta. Tämäkin on koettu. Asiasta voi lukea vaikka täältä:
        http://www.hs.fi/artikkeli/Pornoriippuvuus voi muovata persoonaa/1135249491556
        ja täältä:
        http://www.chcry.net/artikke/riippuvuus.htm

Typerämpää ja vieläkin tarpeetomampaa soopaa kuin tuo pettäminen.
        Tuo itsetyydytys potaska, on sitten niin syvältä, ettei siinä pidä paikkaansa yhtään mikään.
        Kaikki kädelliset , siis aivan kaikki kädelliset, harrastaavat itsetyydytystä ja se on osa kehon toiminnoista.
        Siksi toisekseen pariskuntien välinen seksi tai rakastelu tai naiminen tai miksi sitä kukakin tahtoo kutsua, on sisällöltään tyydytyksen hakemista itselleen, ja jos siinä toinenkin osapuoli saa Fipat, niin ei se nyt pahaksikaan ole.
        Mutta syntinähän se tietysti pitää kokea ja tuhkassa kieriskellä.
        Kertakaikkisen tyhmää ja tarpeetonta.
        Naidaan kun voidaan ja kuunnellaan sitten viimeisellä tuomiolla, mitä tuli ymmärretyksi väärin.
        Pidetään vain huoli, siittä omasta veitiksta mikä se nyt sattumoisin on sinne jalkoväliin kasvanut ja annetaan muiden pitää huoli omistaan. Tökkikööt sillä nyt sitten vaikka kusiaisen pesää tai tunkekoon värkiinsä sitten vaikka valkosipuli letin. Kunhan teko on vapaalla tahdolla tehty.

• imhe ja kumha

Riippuu täysin, mitä niissä tekstareissa on ollut. On minullakin työkaveri, joka on eri sukupuolta, viestimme usein, täysin kaverillista, ei mitään seksuaalista. On vähän kuin sisarus, ei missään mielessä eroottinen tuttavuus.

Siis: kaikki riippuu sisällöstä ja asiayhteyksistä.

• eroonkin pääsee

on niin paljon puhuttu täällä palstalla, että on pakko kommentoida.
      Tehdäänpä ensin perusasiat selville ennen kuin mennään pidemmälle.
      Yleensä miehet etsivät seksiä parisuhteessa tai ilman.
      Nainen etsii suhdetta mieheen, joka antaa tukea, turvallisuutta jne.
      Miehet hakevat yhdenyön jutuista seksiä ilman että tarvitsee sitoutua naiseen.
      Myös varatut miehet voivat hakea yhdenyön jutuista seksiä monesta eri syystä
      (esim. omassa liitossa ei ole riittävästi)
      Naiset hakevat suhteista miehiin tukea ja turvallisuutta, mutta tuskin seksiä.
      En usko, että kukaan varattu nainen haluaa seksisuhdetta jonkun tuntemattoman kanssa.
      Tällainen suhde ei anna naiselle mitään, vaan vie sen tuen ja turvallisuuden omasta suhteesta.
      Vaikka oma parisuhde ei olisi onnellinen, en usko että naisella olisi mitään halua johonkin
      pelkkään seksisuhteeseen. Miehille tämä järjestely sopisi varmaan vallan mainiosti useissa tapauksissa.
      Toisaalta on mahdollista, että nainen päättää parisuhteensa, jos ulkopuolinen mies hakee vakavaa suhdetta
      ja oma parisuhde on onneton. Pelkkien viestien ja puhelujen löytyminen ei tarkoita, että mitään olisi tapahtunut. Mutta kyllä pistäisin naisen kuulusteluun siitä, mitä on oikein meneillään ja ehkä soittaisin itse sille äijälle ja käskisin lopettaa viestittelyn ja puhelut.

• 16+10

Ei pidä paikkaansa. Varattu nainen voi yhtä lailla haluta seksiä tuntemattoman miehen kanssa.
        Pelkkää seksiä.

• mirva-22

ystävystyy vastakkaista sukupuolta olevan ihmisen kanssa. Eli mielestäni pelkkä ystävyys on pettämistä, koska tosiasiahan on se, että mies ja nainen eivät KOSKAAN voi olla "vain" ystäviä seksuaalisen jännitteen takia!

• Järjenköyhyys haloo

Voin vain sääliä sitä kundia joka sua menee panemaan.

• _Avulias_

vaimolle omaa lääkettä ja vielä vähän enemmän.
      Laulussa lauletaan: Nainen on kuin seiska ratikka, kun yksi menee kohta tulee uusia...

• kannattaa.

Hakeutua ammattiauttajan puheille,jos jo tekstiviestien lukeminen saa aikaiseksi vainoharhaisuutta. On perin outoa,että luet vaimosi tekstiviestejä,etkä kunnioita hänen yksityisyyttään.

• yks rehellinen
        kannattaa. kirjoitti:

Hakeutua ammattiauttajan puheille,jos jo tekstiviestien lukeminen saa aikaiseksi vainoharhaisuutta. On perin outoa,että luet vaimosi tekstiviestejä,etkä kunnioita hänen yksityisyyttään.

Hyvässä rehellisessä liitossa ei salaa viesteillä eikä soitella. Salailu on pettämistä. Siinä halutaan ystävyyttä enemmän. Toimisiko vaimosi naisen kanssa samoin? tuskimpa.

• kide2

Vaikea tietää teidän elämää tarkalleen. Mikä painaa vaakakupissa eniten? Joskus omalle puolisolle on vaikea avautua jos esim. jokin painaa ja vieraalle ihmiselle on jotenkin helpompaa ja siitä kehkeytyä jonkinlainen yhteydenpitosuhde, vaikka olisikin harmitonta. Itse en ole kertonut puolisolleni lyhyestä seurustelusuhteestani 15 vuotta ennen nykyistä liittoani. Mielestäni ei ollut aihetta, sillä suhde oli lapsellinen ja viaton teinisuhde enkä halunnut, että puolisoni tuntisi mustasukkaisuutta turhan takia.

• nassu84

Joo, mä oon kans vaimo, ja mulla on kans tosi hyvä ystävä joka sattuu olemaan mies. Mä oon vielä tosiaan ihastunutkin siihen mieheen ja kiinnostus on molemminpuolista. Ollaan tunnettu vuoden verran ja mitää ei ole tapahtunu, eikä tapahdu koska en pystys ikinä pettämään. En osaa selittää meidän ystävyyttä joten tästä ei tiedä kukaan, ei silti tarkoita että petän? Joskus on vaan parempi olla sanomatta mitään. Jos toiselta ihmiseltä saa jotain, mitä kipeesti tarvitsee ja sitä ei muualta saa, miksi siitä pitäs luopua vaan siks että on naimisissa? Mun elämä on ainakin tuplasti kivempaa nyt kun on joku jolle voi puhuu ilman että siitä syntyy tappelua tai sanomista. Kyllä sä varmasti tunnet vaimos, 20 vuotta naimisissa, mieti pystyskö se tekemään sulle niin pahasti? Vai onkse ehkä vaan kaivannu jotaki elämäänsä.

• dfjajsdölfjlkj

Kyl tällasia ystäviä saa olla, ne vaan pitää vaimon/miehen järjissää. Kyllä pitkällä liitolla on taipumus puisistua, silloin tarttee kanavaa jossa purkaa ne huolet...irti arjesta. Ihastumisiakin tapahtuu ja nekin osaltaan auttavat jaksamaan omaa tylsää elämää. Mies joka vinguit pettämisestä..... petätkö itse, kun noin ajattelet???
        Usein on niin että mustasukkaiset puolisot tekevät tuhmiaan itse ja luulevat kaikkien olevan samanlaisia...Kontrolloidaan toisen elämää mielin määrin... Ei ihme että avioliitot särkyy, kuka jaksaa jatkuvaa kyttäämistä ym. kontrollointia...ja tiesitkö että on rikos tutkia toisen ihmisen puhelin? !

• gds

Tutustuin muutama vuosi sitten erääseen mieheen, joka oli suhteessa. Alussa olimme pelkästään tuttavia mutta sitten viestittelymme alkoi. Kuukausien viestittelyn jälkeen sovimme tapaamisen ja yksi asia johti toiseen. Edellinen vaimoke jäi nuolemaan näppejään ja sanonpahan vaan, ettei minun elämäni mennyt lainkaan pilalle, päinvastoin: odotamme esikoistamme ja kihlatkin solmimme. Eli ei mulla oo mitää ongelmaa, jollain muulla voi olla..

• selkärankaa

KAikki hakee pientä säpinää arkeensa noin pitkän liiton aikana. Et sinäkään voi väittää et olisit ihan vilpitön...Seksi on vaan seksiä, joko oman kumppanin kanssa tai vieraan. Tärkeintä on et kumppani on lähellä, eikä siellä toisaalla. EI ne tavarat käytössä kulu :)

• MiiaMatleena

Uskomatonta mutta totta. Luin koko ketjun läpi. Olen miettinyt samoja juttuja, missä menee pettämisen raja.

Meillä ei avioliitossa keskustella kuin tyyliin -hae maitoa tullessasi. Piste. Meillä ei tunnu olevan muuta yhteyttä kuin lapset. Ei tämä riitä minulle. Ja hitto, yrittänyt olen kaikkea, mitä mielikuvitus on antanut myöten. Mutta ei. Mies on tyytyväinen vallitevaan olotilaan. Ja toisaalta kuitenkin rakastan miestä, jonka kanssa aikoinaan menin naimisiin. Se ei vain ole enää sama mies. Vaikka häivähdys aina joskus näkyykin, entisestä.

Haluan puhua, haluan keskustella ihmisen kanssa. Haluan yhteyden toiseen ihmiseen. Ihan oikean yhteyden. Sellaisen, jossa toinen elää mukana ja rinnalla. Ja löysin haluamani. Toisesta miehestä. Ja olemme läheisiä. Niin tunnen Petänkö? En tiedä. Sitä juuri olen miettinyt viimeiset kuukaudet. Petänkö miestäni, jota kuitenkin vielä uskon rakastavani mutta joka ei anna minulle haluamaani.

Turha sanoa, että eroa. Se ei ole niin yksinkertaista. Turha sanoa, että yritä enemmän liittosi eteen. On yritetty, en keksi enää mitään.

Ei siis petänkö nyt miestäni vai en?

• Joo hyvin menee

Kuten joku tuolla sanoi niin kaverii ja ystävää ei salailla.
      Eikä sen kanssa muutenkaan tolleen yks kaks hupsis olla yhteydessä.
      Jos jätät huoran nyt, niin selviit viel voittajana.

Oon ton homman nähnyt ihan riittävän monta kertaa, et tiedän koska on aika
      pakata muijan kamat lätkäkassiin ja heittää mäelle.

• Tieto = tuska

Miksi ihmeessä sä olet koskenut vaimosi puhelimeen? Itse tein sen yhden ainoan kerran ja avioliittoni loppui siihen. Ja näin myöhemmin ajatellen...ihan turhan takia.

• hiltunenmarja

Älä ole hyväksikäytetty,,jätä vaimosi jos ei siitä taloudellista haittaa ole,,

• toyboy7777
        hiltunenmarja kirjoitti:

Älä ole hyväksikäytetty,,jätä vaimosi jos ei siitä taloudellista haittaa ole,,

Itse olen tässä asiassa hyvin sellasella linjalla et kun ei tiedetä pariskunnan koko totuutta parempi olla edes kirjoittamatta koko asiaan.aina yritetään tehdä syntipukki jostain tangoon tarvitaan aina 2. itse juuri viime vkl menin sängyybn naisenn kanssa joka saoi seksin jälkeen et nyt taas pärjää vuoden kun sai sitä mitä tarvitsi.ei muutakun ukotkin kauppaan hakemaan erinäisinä lisävarustuksia niin loppuu pettäm,iset siihen paikkaan :)

• neropatti88....

No ei ole sunkaan liitto sit vahva ollut jos tuon takia pitää erota.

• neropatti88......

Joillakin se menee kato siinä kun tervehdit vastaantulevaa naapuria.

Joillakin taas on vapaa suhde ja saa naida muita sen minkä kerkiää eikä se ole pettämistä kun siihen on lupa. Eikös se ole vähän pelisääntö kysymys?

• elämää..vaan tää

niin ne pitää nyt päivittää...itse nähnyt myös tuota ..kiellettiin...ja kuinkas kävi...jäin lehdelle soittelee...kavereita he muka...ja minä mustis hullu juupa juu...mutt antaas olla...ei kiinnosta enää

• elämää vaan ..
        elämää..vaan tää kirjoitti:

niin ne pitää nyt päivittää...itse nähnyt myös tuota ..kiellettiin...ja kuinkas kävi...jäin lehdelle soittelee...kavereita he muka...ja minä mustis hullu juupa juu...mutt antaas olla...ei kiinnosta enää

niin se vaan menee..kielletään ja sanotaan mustasukkaseksi..hulluks leimataan ...he pettäjät ovat oikeessa ..koko kylä tietää että sä hullu...ja aikaa ku kuluu he onkin pari..kuin sit suu pannaan..juoruilijat nauraa

• huhhuh...

kysyy että onko sellanen salanen ystävä ja sen pito pettämistä niin SE ON PETTÄMISTÄ.

Kaikki mikä pitää salata, vaikka se nyt olis jotain mitä omasta suhteesta ei saa niin helvetti lähtekää kävelemään!! Jos oma pää ei kestä sitä omaa parisuhdetta tai ette itsekkäänä ihmisenä saa sitä mitä haluatte niin mitä helvettiä te enää pilaatte sen elämää joka autuaan tietämättömänä elää yhä sitä vanhaa elämää??

Siis herranjestas mitä ihmisiä tää maailma on pullollaan. Se pettäminen kun ei ole sama asia miehelle ja naiselle tai parisuhteessa jompikumpi päättääkin yhtäkkiä että se mitä tekee ei olekaan pettämistä "kun en pane ketään" tai millä sitä nyt itselleen sitten valehtelee että kaikki on viatonta "ystävyyttä".

Jos minä alkaisin panna toista miestä mieheni sijaan (kun nyt en saa sitä isoa kotona niin haen sen sitten muualta?), niin lentäisin kuin leppäkeihäs kotoa. Mutta mies taas, se pettää vuositolkulla "ystävän" kanssa, ja selittelee sitä ittelleen ties millä tavoin ettei se ole pettämistä kun se on vaan "ystävyyttä", niin siinä meni kyllä meidän avioliitto. Omat ystävät EI KOSKAAN ole ollut ongelma, mutta omat NAISystävät ovat. Nimenomaan mielestäni raja menee siinä, että jatkossa en KOSKAAN enää salli omia naisystäviä uudelle miehelle tai se on ero samantien jos sellasia alkaa ilmaantua.

Nainen ja mies ei voi olla pelkkiä ystäviä, ja tiedän todellakin että seksuaalinen viritys oli tässäkin "ystävyydessä" kuvioissa joka pilasi lopulta liittomme. Uskomatonta paskaa mitä ihmiset itselleen uskottelee "ystävyydestä".

• rajamailla

'ystävyyksistä' voisi kommentoida jotain.
        Olin minäkin pitkään tällainen 'ystävyys' yhdelle miehelle,
        eikä se missään vaiheessa tuntunut miestä haittaavan.
        Toivoin useasti että 'ystävyydestä' olisi kehittynyt jotain muuta,
        mutta mies oli ehtinyt siirtymään eteenpäin ennen kuin ehdin kunnolla 'lämmetä'.
        Olin siis tottunut olevani tällainen 'kakkonen' ja viimein mies meni naimisiin.
        Oli siis pakko haudata omat toiveeni, että suhteesta tulisi koskaan muuta kuin 'ystävyys'.
        Halusin pitää tämän 'ystävyyden' elämässäni, koska sen avulla selvisin paremmin vaikeissa
        tilanteissa ja koska kuvittelin ettei se miestä paljoa haitannut.
        Sitten lopulta yritin hävitä kuvioista, koska tunsin olevani tiellä enkä halunnut mennä väliin.
        Minusta on aivan ymmärrettävää, että jos on tällainen 'kakkonen' ollut ikänsä ja toinen menee
        naimisiin, niin on pakko ottaa lusikka käteen ja hyväksyä että on 'kakkonen' tai 'ystävä' ikänsä.
        Eikä varmaan ole sekään mikään ihme, että haluaisi olla se 'ykkönen' jonkun elämässä ja
        nimenomaan liikkua päivänvalossa, hankkia yhteinen tuttavapiiri ja perhe ja nähdä vaikka joka päivä
        ilman että pitää pelätä kiinnijäämistä.

Jos miehellä ja naisella on tarve viettää aikaa kahdestaan, niin kysymyksessä ei ole pelkkä ystävyys.
        Pitää myös muistaa, että joskus tämä voi olla myös toispuoleista ystävyyttä (toinen haluaisi suhteesta
        jotain muuta kuin toinen).
        Suuremmassa porukassa mies ja nainen voivat olla ystäviä ja muutenkin silloin, kun sitä ei tarvitse salailla.
        Jos suhteessa menee huonosti ja toinen on jo jalka oven välissä, niin voi olla että tällaisia ystävyyksiä alkaa ilmestyä. Minusta se pettämisen raja menee kuitenkin sänkyynmenossa, koska ainakaan nainen ei pysty siihen sotkematta tunteita mukaan (vaikka mies pystyy). Sanoisin, että tämä on selvä tapaus ja muut ovat rajatapauksia. Ei voi kontrolloida kuitenkaan toisen tuttavuuksia ja ihmissuhteita ja ei koskaan voi täysin sulkea pois sitä mahdollisuutta, etteikö niistä voisi kehittyä jotain enemmän.

• kännykkämies

Minulle soitti tällaisen ystään vaimo. Se soitto kyllä rikkoi jotain, ei ollut se ainut syy mutta jo muutoin hiukka kriityneeseen aviolittoon tehnyt hyvääkään. Itse kyllä ihmettelin jatkuvaa "piilotekstailua" ja puheluita jätka loppui heti kun tulin paikalle mutta halusin ajatella että ystävien kanssa tekstaa ja juttelee. Edelleen puhelin on sellainen kampe joka kulkee kokoajan mukana ja siihen ei saa kukaan koskea.

Nyt tosin ihan minustakin johtuvia syitä avioliiton kriisiin, ei pettämistä mutta muunlaista salailua eli henkilökohtaisia talousvaikeuksia joita jääräpäisesti yritetty yksin hoitaa toiselta salassa.

Mutta tosiaan, minulle soitti tuo vaimoni tekstailukaverin vaimo, oli tonkinut asiaa, selvitellyt että vaimo ja tämä tekstari ystävä olivat tavanneet jne. Kysyin asiaa ja minulle kerrottiin että tavattu on, tekstailtu kymmeniä kertoja / päivä mutta mitään pettämistä ei ole tapahtunut. Ei mitään seksuaalita tms. ja kaduttiin kovasti koko touhua. Uskoin ja sanoin tämän tälle tekstivieti kaverin vaimolle, sanoin etä en halua enää hänen soittavan koska meidän päässä asia oli selvitetty. En koskaan tutkinut vaimoni puhelimia tms.
      Mutta todellisuudessa tuo asia on ollut yksi niistä joka on rikkonut luottamusta ja läheisyyttä. Ei yksin se asia joka tämän tuhon on saanut aikaiseksi mutta yksi suuri asia. Nyt molemminpuolinen salailu on johtanut tilanteeseen että yhdessä ollaan vain ja ainoastaan lasten takia. En luota vaimooni enkä usko etteikö hänellä olisi ainakin tekstiviesti ystävää, ehkä enemmänkin koska joskus asioiden alkaessa mennä huonompaan suuntaa tuli humalapäissä tekstiä että kyllä ottajia olisi. Itse taas salasin yrittäjyyteni talousasioita ja ongelmia joten rikoin luottamuksen sitä kautta. Ja kaikki tämä on johtanut siihen ettei enää osata puhua muusta kuin arjesta, mitään läeisyytä ei ole ollut vuoteen ja lähes vuosi on nukuttu erilläänkin. Ja jos toinen sanoo että tällaisessa tilanteessa saattaa löytyä läheisyyttä mutta sitä ei pidä tuoda lasten arkeen on asia aika selvä...

No nyt sitten olen itse tilanteessa jossa kaipaan toisen ihmisen läheisyyttä ihan mielettömästi. Ihon kosketusta, toisen lämpöä, hyväksyntää. Ja tiedän että jos tällainen ihminen tulee vastaan niin en pidättele omaa ihastumistani. En niinkään kaipaa seksiä, seksuaaliseen tyydytykseen riittää jollain tapaa porno ja nopea käsi.. mutta läheisyyden kaipuu kyllä tuntuu. Ja suhde on pisteessä jossa kaksi ihmistä on yhdessä, mutta ei enää yhtenä.

Jahas, juttu eksyi lienee aiheesta mutta... tsemppiä. Jutelkaa avoimesti, kysy mitä tämä tekstailu tarkoittaa. ja jos se kuulostaa ystävyydeltä niin luota toiseen ihmiseen jos häntä rakastat. Jos asia kuulostaa muulta, ole hiukka varovainen ja yritä vaan jutella lisää.. sselvittää asia ennekuin se muuttu joksikin elämää suuremmaksi vaikka olisi täysin viatonta. Mutta tällainen tarina meillä.. ja nyt rouvan kännykkä aina piippauksella ja taskussa mukana..

• Parisuhteessa ei saisi olla salaisia ystäviä, molemmin puolinen ymmärrys asiassa olisi suotavaa ja kannattaa mennä itseensä ja kysyä itseltään "miltä minusta tuntuisi jos puolisollani olisi salainen ystävä"?

• SMS love

Vaimosi ei vain ajatellut kertoa sinulle ystavastaan... ajatteli kuitenkin kiistaa ja jatkaa valehtelemalla...

Olet saattanut jattaa vaimosi huomioimatta viime kuukausien aikana ja han saattaa tarkoituksella saada sinut mustasukkaiseksi tarkoituksenaan kiinnittaa huomiosi itseensa.

Ala missaan nimessa lahde samalle tielle hankkimaan naisystavia ja tekstailemaan. Lahde lenkille, haukkaa raitista ilmaa ja muista ettet tuon metkuilun paalle ole hanelle mitaan "velkaa". Ajattele itseasi ja hyvin vointiasi, valista huumorintajuasi kaikin mahdollisin tavoin.

Ala missaan nimessa sorru vakoilemaan, tutkimaan taskuja, puhelinnumeroita, yms.ja nain menettamaan mielenrauhaasi. Sano vaimollesi suoraan ja rauhallisesti etta oli niin raukkamainen teko ettet olisi moista hanelta odottanut.

Unohda koko juttu mutta mikali viela tuon edella mainitun kuurin paalle asia harmittaa, unohda hanet myos.
      Itselleni kavi hieman samalla lailla, kaikki ei tietenkaan ollut hanen vikaa mutta kun asian saimme puhuttua ja korjattua niin en ihan heti olisi odottanut taas samoin kayvan uudestaan.Tuo oli minulle kova paikka paatin kuitenkin erota hanesta.. Nyt han kuulemma katuu tekojaan... sanoin etta ei muistella menneita.

• petettyx

meillä se meni suurinpiiretein näin: exälle tuli valtava paine ostaa oma kännykkä kun työkännykkä ei enää riittänyt, sen jälkeen alkoi iltakävelylenkit pidentyä ja kerran sitten kun oli ollut 4 tuntia kävelemässä, katsoin työpuhelinta ja siellä oli vanhan miehen siirapin makuista lepertelyä ja varmistin asian tekstailemalla exän puhelimella sille ja vastaili ihan kuumissaan. sit kysyin exältä ja kielsi alussa kaikki ja sen jälkeen sanoi että ei osaa sanoa miksi teki sen, sentaan 20v oltu yhdessä on asunnot mökit kahdet autot ja niin edelleen. eli ulkoinen puoli kun alkaa olla kunnossa akka alkaa katsella jotakin aktiviteettia itselleen.
        sitten työmatkoilla imettiin tienposkessa kusista munaa ja tultiin kotiin pussaileen lapsia hyi vittu kun etoaa. onneksi olen päässyt eroon mokomasta lumpusta.

• hamaletti

Hyvän itsetunnon omaavalla henkilöllä ei ole tarvetta loukata toista millään tavoin,siis millään tavoin.
      Katsoa saa ,mutta ei koskea.Väittäisin ,että jokainen siis jokainen parisuhteessa on jossain vaiheessa katsonuttoista sillä silmällä,että ompas mielenkiintoinen tyyppi...ihan normaalia.Kiinnostunu saa olla ,mutta toisen oman-arvon tuntoa ,jos loukataan olkoon se vaikka tekstiviesti on se mielestäni alentavaa.Sen verran pitää olla miestä/naista kertomaan jos joku on pielessä.Onhan se tosi ,että romantiikka ei aina ole kukassa,muttaarjen pienissä asioissa on homman ydin.Parisuhde on aina kasvun paikka.Ei ole itsestäänselvyyksiä.Puhukaa,puhukaa edes joskus .Oikeaan aikaan ,oikeista asioista...ja riidelkää kun on riidan paikka.Älkää antako ylpeyden estää teitä myötämästä ,että nyt ei homma ei maistu kun se yksinkertaisesti näin elävässä elämässä on.Ei ole heikkoutta myöntää ,että homma ei suju ja tuntuu kurjalta.
      Kun parisuhteessa se huono hetki tulee,antakaa sillekin oma aika.

• Näin täällä

Mulla taas mies leikkii seksileikkejä netissä ja mesessä. Nytkin näyttää olevan leikkisessio mesessä menossa mm. Sex Bar 2:ssa täällä luuhaavan naikkosen kanssa. Mut ei se mitään. Se on kohta entinen mies.

• Seksittömyyskö syy

Entäpä jos syy onkin siinä, ettei nainen saa mieheltään tarpeeksi seksiä. Nainen tarvitsee kunnon kyydit pysyäkseen onnellisena tyytyväisenä rouvana. Siis sitä kovaa ihanaa munaa. Miehen tarvitsee myös purkautua useamman kerran viikossa.

• Neuvo
        Seksittömyyskö syy kirjoitti:

Entäpä jos syy onkin siinä, ettei nainen saa mieheltään tarpeeksi seksiä. Nainen tarvitsee kunnon kyydit pysyäkseen onnellisena tyytyväisenä rouvana. Siis sitä kovaa ihanaa munaa. Miehen tarvitsee myös purkautua useamman kerran viikossa.

Jos seksittömyys on syy, niin ei kai siinä muu auta kuin antaa anteeksi jos nainen haluaa vierasta. Kunnon mies haluaa seksiä ja suomalainen nainen haluaa usein myös ja hellyyttä ja huomiota lisäksi.

• ex

Minulla oli samanlainen vaimo,mutta juoppo myös,erosin vuoden avioliiton jälkeen

• Nainen...

Kyllä se raja menee tuossa salailussa. Jos on tosiaan vain ystäviä niin silloin niistä voi kertoa ja
      niitä voi tavata luvan perästä. Ei tarvitse piilottaa kännyä ja voi jopa lukea ne viestit.
      Itsellä on pääasiassa miespuolisia ystäviä, mutta se ei ole aiheuttanut ongelmia koska
      olen heistä miehelleni kertonut heti ja hän on jopa tavannut nämä ystäväni. Tuo salailu on huono juttu. Itse en ole koskaa edes ajatellut tarkistavani mieheni puhelinta. Mutta jos alkaa sellainen tunne tulemaan että jotain on pielessä niin en ole ihan varman pitäisinkö näppini erossa... Mutta kyllä siihen tosiaan pitäisi olla jo todella vahva epäily.

Omasta mielestäni pettäminen tapahtuu ensin juurikin henkisellä tasolla, ja siihen se ei taida juurikaan jäädä. Voi mennä pitkäänkin että pettäminen muuttuu tuosta fyysiseksi mutta ennemmin tai myöhemmin se todennäköisesti tapahtuu. Pettämisestä on todella vaikea päästä yli, mutta ei se aina ole mahdottomuus. Riippuu vähän että mikä siihen tilanteeseen on ajanut. Alttarilla vannotaan että myötä ja vastamäessä... Ensimmäiseen vastamäkeen ei kannata eikä mielestäni saa juuttua, mutta jos se avioliitto alkaa olemaan pelkkää vastamäkeä niin kannattaa tehdä jotain. Ei se ero ole kivuton mutta joskus se vaan on paras vaihtoehto.

Nykyään mennään naimisiin ja erotaan vähän turhan kevyesti. Elämä on mennyt sellaiseksi ihmissuhdepeliksi, leikitään niin kauan kun on kivaa. Sitten kun kyllästytään tai leluun tulee pienikin särö niin ei muuta kuin uutta putkeen.

Itse olen hieman onneton avioliitossani. Sen sanominen miehelle on käsittämättömän vaikeaa. Kyllä se pitäisi sanoa tai muuten lumipallo kasvaa ajan myötä isoksi. Olen siitä yrittänytkin puhua, mutta toinen aina tyrmää sen sanomalla että "älä nyt viitsi, olet vain taas väsynyt" tai "eihän tässä nyt mitään hätää ole"... Yritä siinä sitten änkyttää että niinniinmuttaku... En tosiaan tiedä mihin tämä vielä johtaa.:(

Mutta yrittäkää ihmiset keskustella että mikä mättää, ja kuunnella sitä toistakin osapuolta.

• liiton pitää toimia

kysytään, niin avioliitto ei niinkään kaadu ongelmiin kuin siihen,
        että ne mitätöidään ja niitä ei käsitellä.
        Toinen vaikka haluaa asua omakotitalossa ja toinen kerrostalossa
        ja sitten muutetaan omakotitaloon, koska toinen sanoi niin.
        Ja sama toistuu asiassa kuin asiassa eikä välttämättä aina mennä saman pillin mukaan.
        Avioliitto on yhteisyritys, jossa asioista pitää voida sopia ja molempien pitäisi olla
        suht tyytyväisiä lopputulokseen. Aina ei voi tehdä niin kuin itseä huvittaa, vaan joskus
        on myönnyttävä toisen takia. Auttaa tietysti jos käsitykset on yhteneväiset.
        Ja että on halu joustaa yhteisten asioiden takia.

Tuosta 'ystävyydestä' voi sanoa vain, että voihan joku lähetellä viestejä ja pitää yhteyttä,
        vaikka et itse olisi niin innostunut asiasta. Joskus voi olla ihan kohteliaisuussyistä tai muuten
        vaan et raaski sanoa suoraan, ettet ole yhtään kiinnostunut tällaisesta 'ystävyydestä'.
        Etkä halua kertoa asiasta kumppanillesi, koska et halua huolestuttaa häntä turhaan.
        Kyllä yksipuolinen yhteydenpito lopulta loppuu siihen, ettei toinen osapuoli anna riittävästi
        vastakaikua. Tietysti heikolla hetkellä tällainen 'ystävyys' saattaa olla riski omaan suhteeseen,
        jos toinen osoittaa selvää kiinnostusta ja et saa omassa suhteessa vastakaikua. Et millään voi
        kuitenkaan kontrolloida kaikkia tällaisia tilanteita ja paras tapa on huolehtia oman suhteen
        hyvinvoinnista. Jos kaikki on kunnossa, niin tuskin kumppanilla on kiinnostusta hakeutua vieraaseen
        seuraan. Tosin itse olen vähän sitä mieltä, että vaikka olisi kuinka hyvä suhde, niin millekään 'Temptation Island'-formaattiin en lähtisi mukaan. Eli on se ihan järkevää myös pitää silmät auki ja reagoida kumppanin poikkeavaan käytökseen, koska useinkaan tämä ei ole turhaa 'vainoharhaisuutta'.

• mävaan se

...oon nimittäin ittekkin pettäny vaimoani. hän anteeks anto ja lapsoa teimme tän jälkeen. nyt tosin olemme eronneet- mutta väleissä viäkin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3613
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2284
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2057
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1562
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1499
    7. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1292
    8. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1289
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      265
      1265
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1255
    Aihe