Havahtuminen

Sunnmian

Tajusin tänään, että alle kuukauden kuluttua olen 20 vuotta. Ja sinkku. Mutta eipähän siinä mitään, kyllähän tälläkin palstalla on vanhempiakin ihmisiä, olen vielä nuori löytämään seuraa!

Mutta kun. Mutta kun tuntuu että jos minä en muutu, ei tämä tilannekaan muuksi muutu. Kaipaan seuraa, rinnalleni kumppanin, aivan niinkuin (lähes) jokainen ihminen. Homma on vaan niin, että itsetuntoni ei ole niin vahva, että pystyisin itse iskemään sellaista seuraa, josta olisin kiinnostunut.
Niinpä tyydyn vain seuraamaan vierestä, kun minuakin ns. säälittävämmät tapaukset hankkivat seuraa itselleen.

Apua. Ihan totta, olen kohta 20, sitten pian jo 30 ja sitten 40. Pitäskö kohta alkaa jo toimimaan ja tosissaan ryhtyä etsimään kumppania, ennekuin kaikki "parhaat" on viety (todennäköisesti ne on viety jo.)? Ennenkuin olen aivan auttamattoman säälittävä tapaus? Ennenkuin koittaa se aika, että kukaan ei halua minua? Perskules sentään. Vituttavinta tässä on vaan se, että jos itse olisin hiemankin aktiivinen, niin kyllähän tällaiselle siistille, kiltille ja kaikin puolin mukiinmenevälle naikkoselle luulisi löytyvän joku? Vai mitä ihmiset etsii nykyään? En minä tiedä! Mutta pitäs vaan saada itteensä niskasta kiinni! Ei kai se niin vakavaakaan olisi jos pakit tulis? Mutta jaksaako sitä etsintää aloittaa kun tuntuu vaan, että on niiiiiiin pieni todennäköisyys siihen että unelmien prinssi tulisi vastaan?

No mutta eipähän se asioita vatvomalla parane. Tämmösiä vaan mietin. Huohhh. Pitäskö vaan unohtaa tämmöset huolet ja antaa vaan olla? Ärsytän itteeni niin suuresti tällä tyhmällä käytöksellä!

Ja nyt saa kaikki 40v ikisinkut nauraa ku teiniä ahdistaa. Joojoo, tiedetään.

17

397

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • m30.

      Mistä päättelet, että olisit oikeutettu saamaan niin haluttavan miehen kuin mistä olet kiinnostunut?
      Oletko itse miesten mielestä yhtään niin haluttava kuin sinun haluamasi miehet naisten mielestä?

      • Sunnmian

        Viestistäni sai ehkä vääränlaisen kuvan, sanoja kirjoittamalla on vaan niin vaikeaa saada ajatustaan esille... Mutta siis, en todellakaan päättele mistään, että olisin oikeutettu saamaan niin haluttavan miehen kuin mistä olen kiinnostunut. Enkä edes tiedä olenko edes heidän mielestään haluttava :D Enkä tiedä muutenkaan olenko yhtä haluttava kuin vastaavasti ne miehet joista olen kiinostunut. Mene ja tiedä.
        Koen vain, että itsetuntoni on suuresti tämän yrittämisenikin tiellä. Kun haluaisi jonkun, mutta ei edes uskalla yrittää. Who knows, mitä tapahtuisi jos yrittäisi! Sillä tavallahan sitä omaakin haluttavuuttaan saisi kartoitettua kun testaisi omaa viehätysvoimaansa menemällä jonkun luo baarissa.

        Oon vaan niin perus muija, että odotan ihmisten eksyvän mun luo. S-Ä-Ä-L-I-T-T-Ä-V-Ä-Ä.


    • sdgshrhw

      faktan elämästä.

      Jos hankit aikaisessa vaiheessa suhteen. Se kaatuu siihen kun "tekee mieli nähdä maailmaa/kokea muita". Vasta n.24-30 vuotiaana sitä vakavissaan haetaan vakituista suhdetta.

      Eli kun olet 20 vuotias niin nauti rauhassa ja paneskele kaikkia ja hanki kokemuksia elämästä. Kokemuksia sä kaipaat vanhempana.

      Matkustele, asu 2-3 kaupungis, tee erilaisia töitä, harrasta mitä monipuolisemmin, hanki ystäviä ja tuttuja jne.

      PS. nää ATM urpot saattaa lässyttää mitä tahansa mutta niillä kokemukses perustuu siihen kirjalliseen osioon ihmisistä. eli ne elää vaan netin kautta.

      • m30.

        Mun jutut perustuu live-elämässä naisten kanssa koettuihin juttuihin, jotta ole sinä naisparka hiljaa. Sulla ei tee kukaan mies enää mitään, niin yrität sitten saada tuon nuoren tytönkin tuhoamaan elämänsä kuten itse olet tuhonnut.

        Aloittajalle: Hyvä että et tarkoittanut aloituksellasi sitä, mitä ajattelin, ja mitä kommentoin tuohon aluksi. En osaa neuvoa, mutta sen nyt sanon kuitenkin, että ei kannata alkaa jakamaan halpaa seksiä kuten tuo tuossa yläpuolella ehdottaa. Erityisesti kun olet ilmeisesti ujohko ja se heikko itsetuntokin, niin alkamalla sellaiseksi naiseksi, joka antaa kaikille miehille, joudut vain hyväksikäytetyksi ja itsetuntosi laskee entisestään.


      • "paneskele kaikkia"
        Muuten ihan loistava vastaus mutta tälle tielle ei kannata lähteä.
        Aikamoisen joukon kohdalla meidän miesten kesken se aiheuttaa halveksuntaa, jos on jokaisen vastaantulevan kanssa ollut. Siitä seuraa että pysyvän suhteen löytäminen käy haastavaksi, ei tosin mahdottomaksi mutta aika paljon vaikeammaksi.
        Siitä saa tietyn asian itseensä niin kuin saa pelimieskin, jos siitä kertoo.


      • Totuuden Torvi

        Kyseessä on rupsahtanut akka joka vietti villiä nuoruutta ja nyt ei kykene enää saamaan edes niitä miehiä joita aikuisemmin halveksi. Hän haluaa että vietät samaa elämää kuten hänkin aikoinaan sen takia että hän haluaa pistää vahingon kiertämään ja suurin syy on se ettet kilpailisi miehistä hänen kanssaan, koska tuo pubiruusu haluaa nuoren miehen.


      • Sunnmian

        Nii in,varmaan se joku tuollaiselle tielle voisikin lähteä, mutta ei tuollanen mua kauheasti kiinnosta. Ei riitä pokka mulla paneskella kaikkien kanssa, tunnen itteni kuitenkin sen verran hyvin, että tiedän oloni vaan huonontuvan tuollasen jälkeen. Ja eihän siinä paneskelussa edes opi toisesta ihmisestä mitään, mikä hyödyttäisi mahdollisissa tulevissa suhteissa! Tietenkin jos joku etsii toisesta mahtavia taitoja sängyssä, mutta silloin minä en todennäköisesti ole se hänen etsimänsä henkilö.

        Matkustelu ja elämän näkeminen on hieno idea ja varmasti luottamus omaan itseen kasvaisikin tuolla tavalla. Mutta vaarana taas minun kaltaiseni ihmisen kanssa on se, että tapahtuukin päinvastainen ilmiö ja vetäydynkin syrjään muista, kun maailma näyttääkin hurjata ja kaikki on ihan erilaista kuin ennen :D

        Pelottaa vaan, että ylitän kohta jonkun näkymättömän rajan, jonka ylittänyt on sitten yksin lopunelämäänsä. Missä se raja kulkee, jolloin ihmisestä tulee omituinen yksineläjä? Epätoivoinen sinkku? Tosin en näe olevani ns. "epätoivoinen", koska en jaksa oikeasti edes paljon yrittää. Kaikki muu, kuten koulu ja ystävät, vievät paljon aikaa, ja parisuhde vielä enemmän, vaikka en nyt sano että sellaista en toivoisi. Ois kiva jos joku olis vierellä elämässä elämää.


      • superneitsyt
        Sunnmian kirjoitti:

        Nii in,varmaan se joku tuollaiselle tielle voisikin lähteä, mutta ei tuollanen mua kauheasti kiinnosta. Ei riitä pokka mulla paneskella kaikkien kanssa, tunnen itteni kuitenkin sen verran hyvin, että tiedän oloni vaan huonontuvan tuollasen jälkeen. Ja eihän siinä paneskelussa edes opi toisesta ihmisestä mitään, mikä hyödyttäisi mahdollisissa tulevissa suhteissa! Tietenkin jos joku etsii toisesta mahtavia taitoja sängyssä, mutta silloin minä en todennäköisesti ole se hänen etsimänsä henkilö.

        Matkustelu ja elämän näkeminen on hieno idea ja varmasti luottamus omaan itseen kasvaisikin tuolla tavalla. Mutta vaarana taas minun kaltaiseni ihmisen kanssa on se, että tapahtuukin päinvastainen ilmiö ja vetäydynkin syrjään muista, kun maailma näyttääkin hurjata ja kaikki on ihan erilaista kuin ennen :D

        Pelottaa vaan, että ylitän kohta jonkun näkymättömän rajan, jonka ylittänyt on sitten yksin lopunelämäänsä. Missä se raja kulkee, jolloin ihmisestä tulee omituinen yksineläjä? Epätoivoinen sinkku? Tosin en näe olevani ns. "epätoivoinen", koska en jaksa oikeasti edes paljon yrittää. Kaikki muu, kuten koulu ja ystävät, vievät paljon aikaa, ja parisuhde vielä enemmän, vaikka en nyt sano että sellaista en toivoisi. Ois kiva jos joku olis vierellä elämässä elämää.

        "Pelottaa vaan, että ylitän kohta jonkun näkymättömän rajan, jonka ylittänyt on sitten yksin lopunelämäänsä. Missä se raja kulkee, jolloin ihmisestä tulee omituinen yksineläjä?"

        Se raja kulkee omassa päässä. Ja yleensä ihmisillä, jotka ovat muutenkin epäsosiaalisia tavalla tai toisella - vaikuttaisi, ettei sinulla ole tuota ongelmaa...?


    • työtön ATM

      Niin se aika kuluu. Vastahan mäkin olin sinun ikäisesi.

      • Sunnmian

        Tätäpä justiinsa. Niin ne vuodet vierii- minullakin! Prkl.


    • 6746541234123

      No niin . Tässäpä teille ATMluuseriluuskille uusi palvonnan kohde kun superneitsyt teidät "petti". Repikää nyt kaikki ilo irti tästä. Tätä ei kauaa piisaa.

      • wooooo

        Miten superneitsyt on pettänyt?


      • superneitsyt

        WTF?


    • superneitsyt

      Haluaisin sanoa ketjuun jotain muuta kuin tuon äskeisen "WTF", mutta kun en osaa oikein neuvoakaan. Hmm. No, kannustaa ainakin voin:

      On hupaisaa ajatella, että pian "parhaat olisi viety" 20-vuotiaana, kun ihmiset eivät ole vielä edes kunnolla aikuisia, eikä se parikymppisen opiskelijan tyttö/poikaystävä aika varmasti ole loppuelämän kumppani. Mutta sen kai jo tiesitkin. Toisaalta en oikein ymmärrä samanlaista ajattelutapaa missään ikäluokassa. Vielä 1900-luvun puolivälissä se olisi ollut ymmärrettävää, mutta nykyään ihmisiä eroaa ja muuttaa mieltään ja löytää uuden suunnan elämälleen ja uuden uran ja kuinka vaan ihan missä iässä tahansa, joten periaatteessa minkäikäinen tahansa ihminen voi nykyään olla missä "elämäntilanteessa" tahansa. Lapset on kai se ainoa merkkipaalu elämässä joka leimaa joidenkin silmissä ihmisen eri kastiin, mutta muuten potentiaalisia kumppaneita lienee melkein joka ikäluokassa, enkä oikeasti usko niitä jotka aina valittavat "tarjonnan huonoudesta". No niin kai se on, että paljon jää huomaamatta, jos sitä "tarjontaa" seisovana pöytänä lähtee katsomaan...

      Mutta siis... katsohan nyt noita faktoja. Sinä olet 20. Sanot, että suurin ongelmasi on oma passiivisuutesi, sekä se, ettet löydä "unelmien prinssiä". Älä nyt angstaile turhia noin nuorena, älä väitä ettet muka koskaan voisi muuttua, äläkä hae mitään unelmien prinssiä, koska sellaisia ei ole edes olemassa. Löydät (ehkä, luultavasti) sellaisen ihmisen, joka sinulle sopii. Ja se kai on jutun pointti, vai? Jos minä olisin sinun saappaissasi, lakkaisin nyt hetipaikalla murehtimasta enkä *hakisi* ketään, vaan aloittaisin opettelemaan passiivisuudesta pois tutustumalla ihmisiin ihmisinä miettimättä yhtään ketään potentiaalisena unelmien prinssinä. Jos et ole kovin ujo, niin sen ei pitäisi olla suuri ongelma. Olisi kyllä kiva tietää vähän tarkemmin, millä tavalla "tyhmä käytöksesi" ilmenee? Oletko passiivinen ihmisseurassa muutenkin?

      Mutta ihan oikeasti, sinulla ei ole minkään sortin kiirettä löytää "sitä oikeaa". Ja ihan vaan lohdutuksen sanana (heh), jotkut eivät löydä koskaan, vaikka kokemustakin olisi.

      (Ennen kuin kukaan huomauttaa, niin samat disclaimerit pätee kuin ennenkin, eli en tiedä ollenkaan mistä puhun.)

      • Sunnmian

        Kyllähän minä ymmärrän sen, että vielä tässä iässä ei varsinaista huolenaihetta ole, mutta kyllä tämä tilanne silti välillä hieman huolestuttaa :D Pitäisi siis vaan olla hakematta mitään, kuten mainitsit, ja tutustua ihmisiin. Toi taito mun pitäs vielä opetella. Ois vähemmän paineita ja yllättyis mukavasti, jos jostain ihmisestä tulisikin sitten se oma kumppani :) Ja mitä tuolla "tyhmällä käytökselläni" tarkoitin, oli se, että ärsyttää tämä oma ylianalysoiminen, että en uskalla muitten juttusille. Siis lähinnä juuri niitten juttusille, joista itse olisin kiinnostunut. Mietin ihan liikaa sitä, miltä näytän ja kuulostanko tyhmältä. Mikään ei oo kivaa sillon. Mutta pitänee nyt alkaa opettelemaan elämään niin, että ei laita liikaa paineita muihin tutustumisessa. Se vois muuten helpottaa elämää suuresti :D Kiitos ajatuksistasi superneitsyt!


    • billiepopper

      Moi!

      Mulla oli ihan samanlaista ahdistusta muutama viikko ennen kuin täytin 20. Kaikki kaverini joko seurustelivat tai olivat seurustelleet eläissään ja itse en ollut ikinä edennyt kenenkään kanssa humalaista pussailua pidemmälle. Join sitten itseni känniin hetki ennen synttäreitäni, etsin epätoivoisesti miestä baarista (mitä ei tietenkään löytynyt, kukaan ei tykkää selvästi epätoivoisista naisista) kävelin kotiin ja törmäsin puistokemistiin, jonka raahasin kotiini ja naitiin. En muista aktista mitään, enkä kyllä miehestäkään...

      Nyt siitä on kulunut aikaa melkein kaksi vuotta, täytän pian 22. En ole edelleenkään seurustellut, tapaillut olen muutamia, mutta kenenkään kanssa ei ole juttu luistanut tai muutenkaan synkannut.

      Nykyään en jaksa miehenpuutetta edes murehtia. Jokainen on joka tapauksessa lopulta yksin, väkisin kasattu parisuhde tekee vain entistä yksinäisemmäksi.. ehkä jonakin päivänä tapaan vielä jonkun, mutta siihen asti nautin elämästäni itsenäisenä ja vapaana. Eipä ole ketään, jolle pitää selitellä tekemisiä.
      On myös rutosti enemmän aikaa käyttää itseeni, harrastuksiin ja ystäviin. Suosittelen sinuakin vaan nauttimaan elämästä NYT, eikä murehtia turhia. Olen huomannut miestenkin pitävän minusta enemmän, kun olen itsenäisempi, enkä tarraudu epätoivoisesti jokaiseen kiinnostavaan mieheen, joka minulle antaa huomiota.

      Voimia sisko ja rohkeutta :) Yksinkin pärjää ihan hyvin! Kaikki on kiinni asennoitumisesta. Kyllä jokaiselle on olemassa joku, mutta sitä odotellessa kannattaa ottaa elämästä kaikki irti.

      Niin, eikä kannata tehdä samaa virhettä kuin meikäläinen. Nyt jälkeenpäin ajatellen olisin voinut säästää itseäni jollekin, joka olisi oikeasti pitänyt minusta.

      • Sunnmian

        Niin, ei mulla tarkotus ole suhteeseen ryhtyä sen takia, että olisin suhteessa :D Kyllä näin yksinkin pärjää ihan kivasti jos on "pakko". Päivä kerrallaan :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      188
      6092
    2. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      12
      2352
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      24
      1739
    4. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1718
    5. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      8
      1631
    6. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      153
      1624
    7. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      326
      1622
    8. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      137
      1417
    9. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1399
    10. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      336
      1242
    Aihe