etäsuhde

fureliselle

Olen nyt ollut 7 kk etäsuhteessa, välimatkaa noin 170 km. Olen onnellinen kun olemme yhdessä ja niin mieskin sanoo olevansa. Tapaamme viikonloppuisin, välillä joka toinen viikonloppu. Ongelmana on se että molemmille tulee välillä epätoivo suhteen kestämisestä ja siitä, että onko erossaolo ja ikävä kaiken arvoista. Aluksi puhuimme yhteenmuuttamisesta tulevaisuudessa, mutta nyt mies sanoo että ei tiedä haluaako sitä. Haluaa kyllä olla yhdessä, muttei tiedä haluaako muuttaa yhteen. Käytännössä yhteenmuuttaminen on mahdollista vasta ensi kesänä eli nyt ei sitä edes tarvitse tietää; haluaako vai ei. Minulle on tullut sellainen tunne, että turhaanko tässä odottelen, vaikka toisaalta olen saanut ihania kokemuksia yhdessäoloaikana. Molemmilla on takana pitkät parisuhteet, joissa on satuttanut itsensä. Onko kellään samoja kokemuksia ja jotain järkevää kommenttia tällaiseen tilanteeseen?

7

2579

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • murh!

      huoh, tuntuu vaan omituiselta että valitatte uskon ja jaksamisen puutteesta jos näette miltei JOKA VIIKONLOPPU ja suunnitelmissa muuttaa jo ensi keväänä yhteen. Lukuisat etäparit saavat olla tyytyväisiä jos tapaavat kerran parissa-kolmessa kuukaudessa, itse koen olevani todella onnekas että olemme tähän asti pystyneet tavata n. kerran kuukaudessa (kulta asuu Lontoossa), mutta en koe sitä suurenakaan haasteena jos te onnistutte tekemään sen neljästi samassa ajassa... Noh, ihmiset ovat erilaisia mutta asioita voisi yrittää ajatella suhteellisesti. Mitä ainakin itse olen saanut kuulla ja mihin haluan uskoa, niin etäisyys vain vahvistaa parisuhdetta ja mikäli se on kaatuakseen, se kaatuisi vaikka asuisitte toistenne naapureissa.

      • fureliselle

        Hyvä että sinä koet olevasi onnekas kun tapaat rakkaasi kerran kuukaudessa ja olet tyytyväinen ja onnellinen. Kuten sanoin, ongelma on tällä hetkellä se että halutaan eri asioita. Ja se että edelliset epäonnistuneet parisuhteet vaikuttavat tähän, uskaltaako jatkaa, molemmilla on pelko siitä, että satuttaa taas itsensä. Etäisyys joko vahvistaa tai kaataa parisuhteen. Yhdessä ollessamme olemme molemmat onnellisia ja kaikki tuntuu helpolta. Ja onneksi olemme kaikki erilaisia, meillä kaikilla on erilainen historia ja erilaisia kokemuksia parisuhteista.


    • _Onnellinen_

      ollaan samalla linjalla,kuin viestin aloittelija.

      meillä on välimatkaa 450km. ja olemme onnellisia toisistamme.

      jos sinulla on aikaa(et ole töissä/opiskele) niin lähde miehesi mukaan.

      itse olen työtön enkä opiskele,niin on ollut helppoa lähteä miehen mukaan. eli olen ollut anoppilassa kohta 3-viikkoa.

      meilläkin molemmilla on pitkät suhteet takana ja molemmat olemme satuttaneet itsemme edellisissä suhteissa,jonka johdosta mieheni jarruttelee yhteenmuuttoa.

      miestäni kyllä kiinnostaisi muuttaa yhteen,mutta on varuillaan,sillä ei ole ennen asunut kenenkään kanssa yhdessä.

      me olemme olleet vasta 1kk7pvää yhdessä ja itsestäni tuntuu siltä,että voisin muuttaa mieheni kanssa yhteen. mies kuitenkin jarruttelee.

      näillä näkymin muutamme kuitenkin yhteen jo ens kuussa.

    • _Onnellinen(N)_

      KORJAUS

      OLEMME ASUNEET MIEHENI KANSSA JO 3KK MUUTIMME JOULUKUUSSA 2010 YHTEEN

    • käpylintu_

      Hmmm, näätte kuitenkin aika usein ja eihän sun nyt tarvi pättää mitään. Kattele sinne kesään asti! Itse kun näkee rakasta kolmen kuukauden välein, on joskus vaikea tehdä sen perusteella päätöksiä tulevaisuudesta. Omia unelmiaan ei tarvi uhrata toisen puolesta. Epävarmuus kuuuu kaukosuhteeseen, se nyt vaan on sellaista. Kyllä sen huomaa onko tyyppi oikea, jos jaksaa odottaa vai laimeneeko tunteet...

    • maikki

      aloitin juuri opiskelun toisella paikkakunnalla eli välimatkaa 300km.
      meil keskusteltiin etä suhteesta pitkään mut näyttää toimivan olemme olleet yhessä melkein 8vuotta ja näämme noin kuukauden välein

    • niimpäniinhmp

      Jos tahdotte LÄHTÖKOHTAISESTI eri asioita suhteelta on aivan yhden tekevää asuisitteko naapuritaloissa vai 100km päässä toisistanne. Kaukosuhteesta on turha tehdä syntipukkia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      328
      2786
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      94
      2086
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1610
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1144
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1022
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      983
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      940
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      145
      899
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      832
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      744
    Aihe