Laulajaksi nuorena?

niggafghjkl

Oon kohta 13-vuotias tyttö ja tahtoisin kovasti laulajaksi. Koulussa oli vuosi sitten laulukokeet, et piti kappale laulaa opettajalle niin se sano et mun kantsii vaan jatkaa laulamista ja et must voi tullakkin jotain. Mä osaan hengitystekniikat ja äänenavaukset. Mulla on mahdollisuus päästä äidin kaverin studioon äänittämään demo tai kokonainen levykin.

Joo, sit vaan tulee se et kannattaako näin nuorena?

4

555

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oooooooassanfjdjao

      Mene äänittämään demo ja lähetä jollekkin.
      Onnea :)

    • Miksipä ei ?

      Siis miksi ei kannattaisi jatkaa lauluharrastusta ja tehdä demoa?
      Miten se haittaisi koulunkäyntiäsi ja kasvuasi?

      • Laulumaikka

        Jos opettajasi sanoi, että kannattaa jatkaa laulamista, niin tee se ihmeessä. Tosin vakavasti puhuen olet vielä fyysiseltä kehitykseltäsi sen verran kesken, että esim. lauluntien alottaminen ei ole vielä viisasta. Suosittelisin esim nuorisokuoroa tms, jossa korvasi kehittyisi ja oppisit laulamaan stemmoja. Lisäksi saisit jatkuvaa ohjausta hengitystekniikassa ja yleensäkin laulamisessa. Moni laulaja on aloittanut laulu-uransa nimeen omaan kuorosta!

        Voin ammattiopettajana sanoa sinua tuntematta, että ne äänenavaukset ja tekniikat, jotka nyt osaat tai hallitset, eivät riitä ammattiuralle. Esim klassisen laulun tunnit voi periaatteessa aloittaa vasta tuossa 17-19-vuotiaana, koska kroppa ja äänen tuottoon tarvittavat lihakset ovat vasta silloin valmiit.

        Saatat sanoa, että et sinä mitään klassisen puolen opetusta halua. Vaikka tähtäisitkin kevyen musiikin laulajaksi, niin silti kannattaa hankkia ammattitaitoinen laulunopettaja, joka osaa opettaa sinua juuri siten, että siitä on apua ja hyötyä sinulle. Kunnon laulutekniikka perustuu hyvään kehonhallintaan ja oikeaan äänenmuodostukseen ja sen oppiminen ei lopu laulajan koko uran aikana. Laulaminen ei ole vain sitä että avaa suunsa ja antaa äänen tulla. Sillä tavalla sen kyllä voi menettää ja nopeasti!

        Lisäksi on hyvä, jos opiskelet musiikkia. Nuotinlukutaito on ehdottoman tarpeellista, koska laulujen opettelu pelkästään korvakuulolta on liian hidas menetelmä. Ehkä voisit pyrkiä musiikkiopistoon ja opiskella siellä musiikin teoriaa, jolloin opit myös nuottien lukemisen. Lisäksi koulu kannattaa ottaa tosissaan! Laulaja tarvitsee kieliä ( esim klassisella puolella pitää osata laulaa ainakin suomeksi, ruotsiksi, saksaksi, italiaksi, ranskaksi. Espanja ja varsinkin venäjä ovat myös laulukieliä. Englanti ei niinkään, paitsi ns. vanha englanti ).Historia pitää osata, koska musiikin ja maailman historiat liittyvät kiintästi toisiinsa. Musiikin teoria on pitkälti matematiikkaa. Siis, hyvä yleissivistys on aivan ehdoton vaatimus!

        Hyvää jatkoa sinulle laulu-urallasi!


    • auttaja1

      joo tää on laitettu 2010 mutta ne jotka tätä kommenttii katsoo loppuun

      Tässä kirjoituksessa on vinkkejä miten se laulu ura alotetaan koska teen samalla tavalla sitten jossain elämänvaiheessa oon haaveillu aina olla näyttelijä tai laulaja joten lukekaa loppuun

      Jos haluaa tulla laulajaksi niin tee vain ensin youtube jos ei ole siis jos on niin laita sinne sun oma lauluvideo eikä tarvi olla oma keksimä laulu vaan voi olla joku laulajan laulu. Sitte kirjotat sinne alas että minkälainen lauluääni minulla on 4-10 tai 1-5 asteikolla jos tule 8-10 tai 4-5 niin oot tosi hyvä ja tee niitä videoita lisää.

      Sitten voit ettii studioita omasta kaupungista sitten jos löytää tekee videolla ja oma ääni kuuluu. silloin ei tarvi vieläkään mitään omaa laulua mutta jos on paljon youtubessa tilaajia , kivoja kommenteja , tykkäyksiä janiinedelleen niin voi alkaa hiljalleen tehä oman laulun ja sillon kun on valmis meet studioon äänität sun äänen ja teet videospotin laitat youtubeen.

      Kun kasvat ( sis jos oot 11-14 ) niin voit mennä idolsiin tai sinä ikänäkin talenttiin. ja jos voitat talentissa niin siitä se ura alkaa.
      Muista myös miettii että haluutko oikeesti tulla kuulusaksi että ainakun meet shoppailemaan niin fanit on sinun vierelläsi ottamaan sinun nimmareita ja ahdistaako sua paljon se.

      Jos haluaa olla pikkujulkkis niin ei mee talentiin/idolsiin jatkaa vain sitä youtube juttua koko ajan tekee sinne videoita ja niin....

      :TÄSSÄ MUUTAMIA VINKKEJÄ ÄÄNEN PARANTAMISEEN:

      1. laula joka päivä

      2. On sanottu että voi kanamuna parantaa ääntä niin otat vaan kanamunan joka 2-3 tuntii ja katot että toimiiko ? en oo varma mutta niin on siis sanottu ;)

      3. Youtubessa on paljon covereita katso niitä ota pikkusen mallia.

      4. älä laula jos menee ääni odota äänen parantamista

      tossa oli jotain outoja vinkkejä toivottavasti tää vinkki auttaa kaikkia. On miljoooniamiljoonia ihmisiä jotka haluavat tulla laulajaksi joten kannataa jo alottaa pienestä siis n. 11 vuotiaasta . tein virheen miks en alottanu silloin oon nyt 13 vuotias ja mulla ei oo kovin hyvä ääni mut silti se paranee koko ajan kun laulan jotai ;)

      jos käytte 24suomi paljon ja näätte nimimerkin auttaja1 niin muistakaa että tykkään auttaa kaikkia ,, ja antaa vinkkejä

      ohooho tästä tuli vähän pitkä mutta ainakin teen jonkun hyväks

      AUTTAJA TOIVOO HYVÄÄ HIIHTOLOMAA KAIKILLE ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 188
      2176
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      2012
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      159
      1751
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      147
      1644
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1247
    7. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1234
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      12
      1155
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1148
    Aihe