Parturi-kampaajan ammatti ja palkka

kahden vaiheilla

Voisiko joku kertoa alasta jotain? Kuinka suuri parturi-kampaajilla palkka on kuukaudessa?

Olen kahden vaiheilla että haenko lähihoitaja- vai parturi-kampaajakoulutukseen.

15

6897

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hkhkhjhjhkkhj

      opiskelijan tuntipalkka vajaa 7e, valmistumisen jälkeen n.1400e/kk ekat 6kk ja sen jälkeen 1500e nousten vuoden välein, maksimissaan muistaakseni jtn 1800e. tai sitten jos on bonus/provikka palkkaus niin peruspalkka tai provikka, kumpi on parempi. provikka 30-35% alvittomasta palvelumyynnistä tuoteprovisio, vaihtelee 3-10% välillä. alvittomasta myynnistä.

      nuo tuntipalkkajutut löytyy ihan tessistä, laita googleen hiusalan työehtosopimus.

      mulla keskiansio n. 2200e/kk -verot, käteen jää n. 1500-1700kk, riippuu vähän mutta tota luokkaa noin. olen ihan palkkalainen, en vuokratuolilla enkä sopimusyrittäjä. hyvällä paikalla tuolilla, kohtuu vuokralla voi tienata enemmän, mutta itseä ei yrittäjyys tässä elämäntilanteessa houkuta.

      ala on kiva ja antoisa, palkka pieni. varsinkin palkkalaisena mutta kyllä tällä toimeen tulee. meillä tosi kiva työporukka ja aina on ihana mennä töihin :)

      • kahden vaiheilla

        Ala houkuttelee minua todellakin mutta laittaa mietityttämään kuitenkin kun lukee esim täällä huonoista kampaajista, hinnoista yms..... Tiedän kuitenkin että joka alalla löytyy niitä asiakkaita jolle ei kelpaa mikään missään muodossa.


      • tyhmä kysymys

        Tiesdän että kampaajan minimi on noin 1300€/kk, nouseeko se sen jälkeen tuntien mukaan vai muiden lisien mukaan?


    • Tietääkseni hoitoalan työntekijöistä on nyt jo ainakin Etelä-Suomessa pulaa ja lähivuosina ennustetaan pulan vaan lisääntyvän. Parturi-kampaajien työllisyystilanteesta en tiedä mitään varmaa. Eli halusin vaan sanoa, että mieti noita työllistymisasioita myös päätöksesi pohjaksi. Turha kouluttaa itseään työttömäksi.

      • hjkhkjhkjhkj

        en tiedä yhtäkään kampaajaa joka olisi "työtön". siis joka haluaisi olla alalla muttä töitä ei ole. aina on paikkoja ja tuoleja. ala on kiva ja kun kouluttaa itseään ja arvostaa asiakkaitaan niin pärjää. mutta on todellakin kutsumusammatti, niin kuin hoitoalakin joten päätös sinun on tehtävä itse :)


      • kahden vaiheilla
        hjkhkjhkjhkj kirjoitti:

        en tiedä yhtäkään kampaajaa joka olisi "työtön". siis joka haluaisi olla alalla muttä töitä ei ole. aina on paikkoja ja tuoleja. ala on kiva ja kun kouluttaa itseään ja arvostaa asiakkaitaan niin pärjää. mutta on todellakin kutsumusammatti, niin kuin hoitoalakin joten päätös sinun on tehtävä itse :)

        katselin tuolta mol:in sivuilta ja siellä oli aika lailla saman verran haussa olevia parturi-kampaajien ja lähihoitajien työpaikkoja. Joten pitää harkita vakavasti kummalle linjalle haen.


      • ex kamp nyk hoitaja
        kahden vaiheilla kirjoitti:

        katselin tuolta mol:in sivuilta ja siellä oli aika lailla saman verran haussa olevia parturi-kampaajien ja lähihoitajien työpaikkoja. Joten pitää harkita vakavasti kummalle linjalle haen.

        ennemmin hoitoalalle palkat paljon parempia, jatko-opinnot helpompia esim. sairaanhoitaja.
        Työ antoisampaa joskin raskasta tai riippuu mikä lähihoitaja olet tai mihin suuntaudut, vanhuspuolella kaikkein raskainta.
        Töitä riittää ainaski vanhuspuolella.
        palkka sama joka kuukausi ja kunta työnantajasi.
        Kolmivuorotyö voi joskus olla rasittavaa, mutta saa vastaavasti vapaata.
        Kampaajana ei paljoa ylenemismahdollisuuksia jollet sitte rupea yrittäjäksi, mutta pitkiä päiviä saa tehdä.
        Työ tietty on luovaa ja saa tehdä kaunista jälkeä.
        Kampaajan työ myös raskasta ja vaikka kuinka vi****tais niin hymyillä pitää ja palvella ja välillä ottaa haukut vastaan kun asiakkaalla on huono päivä. Palkka ihan surkee kuiteski koulutus 3v ,niinkö lähihoitajallakin.
        No valinta on sun.


      • kjkjkjkjkjkjkjkj
        ex kamp nyk hoitaja kirjoitti:

        ennemmin hoitoalalle palkat paljon parempia, jatko-opinnot helpompia esim. sairaanhoitaja.
        Työ antoisampaa joskin raskasta tai riippuu mikä lähihoitaja olet tai mihin suuntaudut, vanhuspuolella kaikkein raskainta.
        Töitä riittää ainaski vanhuspuolella.
        palkka sama joka kuukausi ja kunta työnantajasi.
        Kolmivuorotyö voi joskus olla rasittavaa, mutta saa vastaavasti vapaata.
        Kampaajana ei paljoa ylenemismahdollisuuksia jollet sitte rupea yrittäjäksi, mutta pitkiä päiviä saa tehdä.
        Työ tietty on luovaa ja saa tehdä kaunista jälkeä.
        Kampaajan työ myös raskasta ja vaikka kuinka vi****tais niin hymyillä pitää ja palvella ja välillä ottaa haukut vastaan kun asiakkaalla on huono päivä. Palkka ihan surkee kuiteski koulutus 3v ,niinkö lähihoitajallakin.
        No valinta on sun.

        olla ystävällinen ja hymyillä jos on paha päivä ja v*tuttaa? Se, kumpi työ on antoisamapaa riippuu ihan siitä minkälainen ihminen on? Itse en koe yhtään antoisana vanhusten, vammaisten, sairaiden lapsien tai oikeastaan yhtään kenenkään läheistä hoitamista... :/ pesemistä, ym... paljon antoisampana koen kampaajan työn...


      • ---
        kjkjkjkjkjkjkjkj kirjoitti:

        olla ystävällinen ja hymyillä jos on paha päivä ja v*tuttaa? Se, kumpi työ on antoisamapaa riippuu ihan siitä minkälainen ihminen on? Itse en koe yhtään antoisana vanhusten, vammaisten, sairaiden lapsien tai oikeastaan yhtään kenenkään läheistä hoitamista... :/ pesemistä, ym... paljon antoisampana koen kampaajan työn...

        Lue ihmeessä parturi-kampaajaksi!!Aina saat itsesi työllistettyä.Lähihoitajan työ ei ole ruusuilla tanssimista.Ei pelkkää lääkkeiden jakoa ja lääkärin tekstien aukilukua.Ihan siis ruohonjuurityötä.Eikä arvosteta pätkääkään.Kroppa on fyysisesti ja henkisesti kovilla.Ja hurjemmaksi menee koko ajan,kun työtahtia vaan tiivistetään.Terveisin,itse juuri alaa vaihtanut,eikä kaduta...


      • 11+9
        --- kirjoitti:

        Lue ihmeessä parturi-kampaajaksi!!Aina saat itsesi työllistettyä.Lähihoitajan työ ei ole ruusuilla tanssimista.Ei pelkkää lääkkeiden jakoa ja lääkärin tekstien aukilukua.Ihan siis ruohonjuurityötä.Eikä arvosteta pätkääkään.Kroppa on fyysisesti ja henkisesti kovilla.Ja hurjemmaksi menee koko ajan,kun työtahtia vaan tiivistetään.Terveisin,itse juuri alaa vaihtanut,eikä kaduta...

        myös kolmas vaihtoehto?


      • kahden vaiheilla
        11+9 kirjoitti:

        myös kolmas vaihtoehto?

        Kuten mikä? Kannatteeko sitä lähteä sellaiselle alalle joka ei kiinnosta pätkääkään ja on juuri sen takia vaihtamassa alaan joka kiinnostaa? Ehdotatko että jäisin lopunelämäksi työttömäksi? SE EI TULE ONNISTUMAAN.


      • 5+3
        kahden vaiheilla kirjoitti:

        Kuten mikä? Kannatteeko sitä lähteä sellaiselle alalle joka ei kiinnosta pätkääkään ja on juuri sen takia vaihtamassa alaan joka kiinnostaa? Ehdotatko että jäisin lopunelämäksi työttömäksi? SE EI TULE ONNISTUMAAN.

        Käytä mielikuvitustasi, kykyjäsi. Ovet ovat avoinna joka suuntaan.


    • mirkku kakkonen

      Tämä ala on erittäin paljon kutsumusala,ei onnistu millään palkalla jos ei tykkää työstään.(Itse olen ollut yrittäjänä 18v).
      Olen nähnyt niitä joiden mielestä olisi Hienoa olla parturi-kampaaja ja kiva kampailla hiuksia mutta vuoden töissäolon jälkeen kyseiset tyypit karsiutuu pois.
      Parturi kampaajan täytyy olla niinkun kaikki tietää psykologi ja vaikka mikä,mikäli aikoo olla alallaan hyvä.Ihmistuntemus kehittyy ajan myötä mutta sitä oltava jo alunperinkin.Taiteellinen,luova oma aloitteinen.
      ala on todella raskas henkisesti ja fyysisesti mutta omakohtaisesti voin sanoa että rakastan työtäni ja harvoin on päivä ettei mene töihin mielellään.Itse annan asiakkaalle(henkisesti) ja myöskin saan.
      Tietenkin työpaikat missä jatkuva hässäkkä ja asiakkaita tehdään päällekkäin on ihan toinen juttu,niissä on ainoastaan rahat pois meininki.
      Mutta itselleni pääasia on se että asiakas on tyytyväinen eikä hänellä ole tunne että muistaakohan se jo huuhdella permisaineen tai värin pois.

    • Anonyymi

      Kampaajista on huutava pula tällä hetkellä. Vuokrapaikka on useimmiten kannattavampi rahallisesti kuin palkka, joka on surkea... Riski on pieni, toimari noin100€ ja ainahan voi vaihtaa paikka jos ei miellytä...
      Itsellä kampaamo ja puolisen vuotta etsinyt vuokratuolilaista ilman tulosta, töitä olisi, itse en kaikkea ehdi/pysty tekemään.
      Tervetuloa alalle, helpompaa fyysisesti ja kannattavampaa rahallisesti, kui hoitsu duunit!

    • Anonyymi

      Jos kiinnostuksesi on palkassa ? Mene opiskelemaan oikeille aloille .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1199
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1034
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      130
      930
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      792
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      292
      739
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      80
      661
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe