Parturi-kampaajan ammatti ja palkka

kahden vaiheilla

Voisiko joku kertoa alasta jotain? Kuinka suuri parturi-kampaajilla palkka on kuukaudessa?

Olen kahden vaiheilla että haenko lähihoitaja- vai parturi-kampaajakoulutukseen.

15

6042

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hkhkhjhjhkkhj

opiskelijan tuntipalkka vajaa 7e, valmistumisen jälkeen n.1400e/kk ekat 6kk ja sen jälkeen 1500e nousten vuoden välein, maksimissaan muistaakseni jtn 1800e. tai sitten jos on bonus/provikka palkkaus niin peruspalkka tai provikka, kumpi on parempi. provikka 30-35% alvittomasta palvelumyynnistä tuoteprovisio, vaihtelee 3-10% välillä. alvittomasta myynnistä.

nuo tuntipalkkajutut löytyy ihan tessistä, laita googleen hiusalan työehtosopimus.

mulla keskiansio n. 2200e/kk -verot, käteen jää n. 1500-1700kk, riippuu vähän mutta tota luokkaa noin. olen ihan palkkalainen, en vuokratuolilla enkä sopimusyrittäjä. hyvällä paikalla tuolilla, kohtuu vuokralla voi tienata enemmän, mutta itseä ei yrittäjyys tässä elämäntilanteessa houkuta.

ala on kiva ja antoisa, palkka pieni. varsinkin palkkalaisena mutta kyllä tällä toimeen tulee. meillä tosi kiva työporukka ja aina on ihana mennä töihin :)

• kahden vaiheilla

Ala houkuttelee minua todellakin mutta laittaa mietityttämään kuitenkin kun lukee esim täällä huonoista kampaajista, hinnoista yms..... Tiedän kuitenkin että joka alalla löytyy niitä asiakkaita jolle ei kelpaa mikään missään muodossa.

• tyhmä kysymys

Tiesdän että kampaajan minimi on noin 1300€/kk, nouseeko se sen jälkeen tuntien mukaan vai muiden lisien mukaan?

• Tietääkseni hoitoalan työntekijöistä on nyt jo ainakin Etelä-Suomessa pulaa ja lähivuosina ennustetaan pulan vaan lisääntyvän. Parturi-kampaajien työllisyystilanteesta en tiedä mitään varmaa. Eli halusin vaan sanoa, että mieti noita työllistymisasioita myös päätöksesi pohjaksi. Turha kouluttaa itseään työttömäksi.

• hjkhkjhkjhkj

en tiedä yhtäkään kampaajaa joka olisi "työtön". siis joka haluaisi olla alalla muttä töitä ei ole. aina on paikkoja ja tuoleja. ala on kiva ja kun kouluttaa itseään ja arvostaa asiakkaitaan niin pärjää. mutta on todellakin kutsumusammatti, niin kuin hoitoalakin joten päätös sinun on tehtävä itse :)

• kahden vaiheilla
        hjkhkjhkjhkj kirjoitti:

en tiedä yhtäkään kampaajaa joka olisi "työtön". siis joka haluaisi olla alalla muttä töitä ei ole. aina on paikkoja ja tuoleja. ala on kiva ja kun kouluttaa itseään ja arvostaa asiakkaitaan niin pärjää. mutta on todellakin kutsumusammatti, niin kuin hoitoalakin joten päätös sinun on tehtävä itse :)

katselin tuolta mol:in sivuilta ja siellä oli aika lailla saman verran haussa olevia parturi-kampaajien ja lähihoitajien työpaikkoja. Joten pitää harkita vakavasti kummalle linjalle haen.

• ex kamp nyk hoitaja
        kahden vaiheilla kirjoitti:

katselin tuolta mol:in sivuilta ja siellä oli aika lailla saman verran haussa olevia parturi-kampaajien ja lähihoitajien työpaikkoja. Joten pitää harkita vakavasti kummalle linjalle haen.

ennemmin hoitoalalle palkat paljon parempia, jatko-opinnot helpompia esim. sairaanhoitaja.
        Työ antoisampaa joskin raskasta tai riippuu mikä lähihoitaja olet tai mihin suuntaudut, vanhuspuolella kaikkein raskainta.
        Töitä riittää ainaski vanhuspuolella.
        palkka sama joka kuukausi ja kunta työnantajasi.
        Kolmivuorotyö voi joskus olla rasittavaa, mutta saa vastaavasti vapaata.
        Kampaajana ei paljoa ylenemismahdollisuuksia jollet sitte rupea yrittäjäksi, mutta pitkiä päiviä saa tehdä.
        Työ tietty on luovaa ja saa tehdä kaunista jälkeä.
        Kampaajan työ myös raskasta ja vaikka kuinka vi****tais niin hymyillä pitää ja palvella ja välillä ottaa haukut vastaan kun asiakkaalla on huono päivä. Palkka ihan surkee kuiteski koulutus 3v ,niinkö lähihoitajallakin.
        No valinta on sun.

• kjkjkjkjkjkjkjkj
        ex kamp nyk hoitaja kirjoitti:

ennemmin hoitoalalle palkat paljon parempia, jatko-opinnot helpompia esim. sairaanhoitaja.
        Työ antoisampaa joskin raskasta tai riippuu mikä lähihoitaja olet tai mihin suuntaudut, vanhuspuolella kaikkein raskainta.
        Töitä riittää ainaski vanhuspuolella.
        palkka sama joka kuukausi ja kunta työnantajasi.
        Kolmivuorotyö voi joskus olla rasittavaa, mutta saa vastaavasti vapaata.
        Kampaajana ei paljoa ylenemismahdollisuuksia jollet sitte rupea yrittäjäksi, mutta pitkiä päiviä saa tehdä.
        Työ tietty on luovaa ja saa tehdä kaunista jälkeä.
        Kampaajan työ myös raskasta ja vaikka kuinka vi****tais niin hymyillä pitää ja palvella ja välillä ottaa haukut vastaan kun asiakkaalla on huono päivä. Palkka ihan surkee kuiteski koulutus 3v ,niinkö lähihoitajallakin.
        No valinta on sun.

olla ystävällinen ja hymyillä jos on paha päivä ja v*tuttaa? Se, kumpi työ on antoisamapaa riippuu ihan siitä minkälainen ihminen on? Itse en koe yhtään antoisana vanhusten, vammaisten, sairaiden lapsien tai oikeastaan yhtään kenenkään läheistä hoitamista... :/ pesemistä, ym... paljon antoisampana koen kampaajan työn...

• ---
        kjkjkjkjkjkjkjkj kirjoitti:

olla ystävällinen ja hymyillä jos on paha päivä ja v*tuttaa? Se, kumpi työ on antoisamapaa riippuu ihan siitä minkälainen ihminen on? Itse en koe yhtään antoisana vanhusten, vammaisten, sairaiden lapsien tai oikeastaan yhtään kenenkään läheistä hoitamista... :/ pesemistä, ym... paljon antoisampana koen kampaajan työn...

Lue ihmeessä parturi-kampaajaksi!!Aina saat itsesi työllistettyä.Lähihoitajan työ ei ole ruusuilla tanssimista.Ei pelkkää lääkkeiden jakoa ja lääkärin tekstien aukilukua.Ihan siis ruohonjuurityötä.Eikä arvosteta pätkääkään.Kroppa on fyysisesti ja henkisesti kovilla.Ja hurjemmaksi menee koko ajan,kun työtahtia vaan tiivistetään.Terveisin,itse juuri alaa vaihtanut,eikä kaduta...

• 11+9
        --- kirjoitti:

Lue ihmeessä parturi-kampaajaksi!!Aina saat itsesi työllistettyä.Lähihoitajan työ ei ole ruusuilla tanssimista.Ei pelkkää lääkkeiden jakoa ja lääkärin tekstien aukilukua.Ihan siis ruohonjuurityötä.Eikä arvosteta pätkääkään.Kroppa on fyysisesti ja henkisesti kovilla.Ja hurjemmaksi menee koko ajan,kun työtahtia vaan tiivistetään.Terveisin,itse juuri alaa vaihtanut,eikä kaduta...

myös kolmas vaihtoehto?

• kahden vaiheilla
        11+9 kirjoitti:

myös kolmas vaihtoehto?

Kuten mikä? Kannatteeko sitä lähteä sellaiselle alalle joka ei kiinnosta pätkääkään ja on juuri sen takia vaihtamassa alaan joka kiinnostaa? Ehdotatko että jäisin lopunelämäksi työttömäksi? SE EI TULE ONNISTUMAAN.

• 5+3
        kahden vaiheilla kirjoitti:

Kuten mikä? Kannatteeko sitä lähteä sellaiselle alalle joka ei kiinnosta pätkääkään ja on juuri sen takia vaihtamassa alaan joka kiinnostaa? Ehdotatko että jäisin lopunelämäksi työttömäksi? SE EI TULE ONNISTUMAAN.

Käytä mielikuvitustasi, kykyjäsi. Ovet ovat avoinna joka suuntaan.

• mirkku kakkonen

Tämä ala on erittäin paljon kutsumusala,ei onnistu millään palkalla jos ei tykkää työstään.(Itse olen ollut yrittäjänä 18v).
      Olen nähnyt niitä joiden mielestä olisi Hienoa olla parturi-kampaaja ja kiva kampailla hiuksia mutta vuoden töissäolon jälkeen kyseiset tyypit karsiutuu pois.
      Parturi kampaajan täytyy olla niinkun kaikki tietää psykologi ja vaikka mikä,mikäli aikoo olla alallaan hyvä.Ihmistuntemus kehittyy ajan myötä mutta sitä oltava jo alunperinkin.Taiteellinen,luova oma aloitteinen.
      ala on todella raskas henkisesti ja fyysisesti mutta omakohtaisesti voin sanoa että rakastan työtäni ja harvoin on päivä ettei mene töihin mielellään.Itse annan asiakkaalle(henkisesti) ja myöskin saan.
      Tietenkin työpaikat missä jatkuva hässäkkä ja asiakkaita tehdään päällekkäin on ihan toinen juttu,niissä on ainoastaan rahat pois meininki.
      Mutta itselleni pääasia on se että asiakas on tyytyväinen eikä hänellä ole tunne että muistaakohan se jo huuhdella permisaineen tai värin pois.

• Anonyymi

Kampaajista on huutava pula tällä hetkellä. Vuokrapaikka on useimmiten kannattavampi rahallisesti kuin palkka, joka on surkea... Riski on pieni, toimari noin100€ ja ainahan voi vaihtaa paikka jos ei miellytä...
      Itsellä kampaamo ja puolisen vuotta etsinyt vuokratuolilaista ilman tulosta, töitä olisi, itse en kaikkea ehdi/pysty tekemään.
      Tervetuloa alalle, helpompaa fyysisesti ja kannattavampaa rahallisesti, kui hoitsu duunit!

• Anonyymi

Jos kiinnostuksesi on palkassa ? Mene opiskelemaan oikeille aloille .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      7
      2538
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      121
      1821
    3. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      129
      1567
    4. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      52
      1526
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      175
      1341
    6. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      164
      1338
    7. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      148
      1285
    8. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1208
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      59
      1148
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      67
      1114
    Aihe