hiusväri allergiatesti

akkeliini

Tein toista kertaa eläissäni allergiatestin jonka mukaan ilmeisimmin en saisi hiuksiani
värjätä.
MUtta miten voi olla mahdollista ja millä perusteella, testin mukaan jos ilmenee punoitusta
tai kutinaa tmv niin väriä ei tulisi käyttää.
Eikai se mikään ihme ole jos moista oirehdintaa tulee koska sen väriaineen pitää antaa
iholla tunteja. Eihän sitä hiusväriäkään pidetä päässä 48vuorokautta.

Mitä mieltä ihmiset ovat tästä?

8

4934

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä ota riskiä

Allergisena olen vahvasti sitä mieltä, että usko testiä. Kyllähän se väri pysyy hiuksissa riippuen oletko käyttänyt sävytystä vai kestoväriä. Allergiset reaktiot voivat olla voimakkaita osalla, osa joutuu myös sairaalahoitoon, verestävä päänahka ja/tai irtoilevat hiukset eivät ole leikinasia. Itse olen luopunut täysin kaikista niin sävytteistä kuin väreistä, onneksi pidän omasta luonnovaaleasta, kauniimpi kuin väri.

• akkeliini

Itse muutama vuosi sitten yritin kasvattaa oman värin. 9kk en värjännyt hiuksiani.
        Sitten meni hermot kun alkoi olemaan niin tökerön näköiset. Neljä eri värisävyä hiuksissa.
        Eikä oma värini ole niin kaunis muutenkaan, maantienharmaa. Toki pentuna ollut aito blondi mutta no more.

• Älä ota riskiä
        akkeliini kirjoitti:

Itse muutama vuosi sitten yritin kasvattaa oman värin. 9kk en värjännyt hiuksiani.
        Sitten meni hermot kun alkoi olemaan niin tökerön näköiset. Neljä eri värisävyä hiuksissa.
        Eikä oma värini ole niin kaunis muutenkaan, maantienharmaa. Toki pentuna ollut aito blondi mutta no more.

Harkitse tarkkaan, ettei tarvitse katua myöhemmin, sellaista kieltäytymistä allergisen elämä on, mutta siihenkin sopeutuu. Allergia ja astmaliiton sivuilla on kattavasti tietoa mm. hiusväriallergioista, suosittelen vierailemaan sivuilla.

• värjäysallerginen

Usko ihmeessä testitulosta! Puhun ammattilaisen syvällä rintaäänellä.
      Kaupan värien kanssa ei ole leikkimistä. Ensinnäkin useimmat kaupanvärejä käyttävät eivät tajua,että yksikin väri liikaa kaupan väreillä voi olla viimeinen. Meidän hiuspohjan iho on äärettömän herkkä,puhumattakaan hiuksesta. Kutinat,kirvelyt,punotukset yms. ovat aina merkki aineelle herkistymisestä. Ja väriaine on todellakin kiinni hiuspohjassasi kauemmin kuin kuvitteletkaan. Noin 1% väristä imeytyy vaikutusajan aikana hiuspohjaasi ja sitä myötä verenkiertoon. Se on hevon kukkua,ettei värjäaineet imeydy kehoomme. Kyllä imeytyy!!!!
      Olkaa siis ihan hurjan varovaisia värien kanssa ja kääntykää ammattilaisten puoleen. Kampaajallakäynti kirpaisee rahapussia vähemmän kuin kärsiä koko ikänsä kaupan värien aiheuttamista herkistymistä.
      Hyvää joulunodotusta kampaamoalan ammattilaiselta,joka itse herkistynyt hiustenvärjäysaineille...

• kuhghgvg

se värjäys voi allergisoida myös kampaajalla. Jos päänahka reagoi, raidat on ainoa varteenotettava vaihtoehto. Eli värjäys niin ettei väri pääse päänahkaan. Ei sillä kampaajalla ole ihmeaineita väriallergiselle.

• kampaaja-ammattilain
        kuhghgvg kirjoitti:

se värjäys voi allergisoida myös kampaajalla. Jos päänahka reagoi, raidat on ainoa varteenotettava vaihtoehto. Eli värjäys niin ettei väri pääse päänahkaan. Ei sillä kampaajalla ole ihmeaineita väriallergiselle.

Itseasiassa tänä päivänä löytyy kampaajalta löytyy myös vaihtoehtoisia värjäysaineita,jos on valveutunut kampaaja. Useimmat väriallergiset ovat herkistyneet jatkuvan värjäysksen takia fenyleenidiamiinille ja kampaajilta löytyy vaihtoehtoja,kuten Goldwellin Elumen ja Schwartzkopfin kasvivärit. Myös hiusten kevytvärit,kuten Goldwellin Colorance on hyvin siedetty herkistymisestä huolimatta.
        Schwartzkopfin Essensity (sis.fenyleenidiamiinia) on ammoniakiton,silikoniton,parafiini-ja mineraaliöljytön ja on lähes täysin hajusteeton väriaine. Väri täyttää täysin ammattilaisen tarpeet ja sillä voidaan vaalentaa. Kasviväreillä ei pysty vaalentamaan,mutta on 100% luonnnollisesti värjäävä vaihtoehto. Sellaiset kenellä hennatatutointi eivät saa väriä käyttää!!!!
        Kysykää kampaajiltanne,hiusmuotoilijoiltanne hellempiä vaihtoehtoja. Asiakkaat äänestävät kantapäillään!
        Useimmissa kaupungeissa jo "vaihtoehtoisia" parturikampaamoita,jotka tarjoavat vain ja ainoastaan "liiasta kemikaaleista vapaita" hiustenvärjäyksiä.

ps. Yliherkistyminen aineille on hyvin yleistä,mutta allergisoituminen vaatii jo lääkärin diagnoosin voidakseen todeta mille juuri täsmälleen on allerginen. On olemassa mustalle värille allergisia,jotka saavat allergisuusreaktion ihan kaikesta mustasta. Herkistymisoireet viittaavat oirehtimalla johonkin ainesosaan ja tarkemman diagnoosin saa lääkäriltä.

Allergiatestitulos kun on selvillä,niin se helpottaa kampaaajia ja kosmetologeja valitsemaan juuri oikeat aineet tai kertoa realiteetit,että valitettavasti tavalllinen synteettinen kemia tai kosmetiikka ei sovi sinulle.

Tutustukaa kirjaan nimeltä Totuus Kosmetiikasta. Kirjan sisältö valaisee,miksi niin useat ihmiset herkistyvät kosmetiikalle.
        Antoisia lukuhetkiä ;-)

• Ekokampaamoon
        kampaaja-ammattilain kirjoitti:

Itseasiassa tänä päivänä löytyy kampaajalta löytyy myös vaihtoehtoisia värjäysaineita,jos on valveutunut kampaaja. Useimmat väriallergiset ovat herkistyneet jatkuvan värjäysksen takia fenyleenidiamiinille ja kampaajilta löytyy vaihtoehtoja,kuten Goldwellin Elumen ja Schwartzkopfin kasvivärit. Myös hiusten kevytvärit,kuten Goldwellin Colorance on hyvin siedetty herkistymisestä huolimatta.
        Schwartzkopfin Essensity (sis.fenyleenidiamiinia) on ammoniakiton,silikoniton,parafiini-ja mineraaliöljytön ja on lähes täysin hajusteeton väriaine. Väri täyttää täysin ammattilaisen tarpeet ja sillä voidaan vaalentaa. Kasviväreillä ei pysty vaalentamaan,mutta on 100% luonnnollisesti värjäävä vaihtoehto. Sellaiset kenellä hennatatutointi eivät saa väriä käyttää!!!!
        Kysykää kampaajiltanne,hiusmuotoilijoiltanne hellempiä vaihtoehtoja. Asiakkaat äänestävät kantapäillään!
        Useimmissa kaupungeissa jo "vaihtoehtoisia" parturikampaamoita,jotka tarjoavat vain ja ainoastaan "liiasta kemikaaleista vapaita" hiustenvärjäyksiä.

ps. Yliherkistyminen aineille on hyvin yleistä,mutta allergisoituminen vaatii jo lääkärin diagnoosin voidakseen todeta mille juuri täsmälleen on allerginen. On olemassa mustalle värille allergisia,jotka saavat allergisuusreaktion ihan kaikesta mustasta. Herkistymisoireet viittaavat oirehtimalla johonkin ainesosaan ja tarkemman diagnoosin saa lääkäriltä.

Allergiatestitulos kun on selvillä,niin se helpottaa kampaaajia ja kosmetologeja valitsemaan juuri oikeat aineet tai kertoa realiteetit,että valitettavasti tavalllinen synteettinen kemia tai kosmetiikka ei sovi sinulle.

Tutustukaa kirjaan nimeltä Totuus Kosmetiikasta. Kirjan sisältö valaisee,miksi niin useat ihmiset herkistyvät kosmetiikalle.
        Antoisia lukuhetkiä ;-)

Tuli mieleeni tuosta edellisestä ekokampaamot, ainakin pääkaupunkiseudulta löytyy, ehkä siellä olisi sopivia hiustuotteita.

• haluaisin kyllä

Missä tuommoisen hiusväriallergiatestin voi suorittaa? ja miten? Haluaisin värjätä itse omat hiukseni, mutta pelkään jos olen allerginen. Voinko olla allerginen kaupasta ostettaville hiusväreille, vaikka olen värjäyttänyt hiuksiani kampaamoissa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      76
      3418
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3137
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3012
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2671
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1739
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1705
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1689
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1628
    Aihe