Mies pilasi joulun

Ei juhlia tänäkään v

Mies pilasi jouluni. Tänään keräsin koristeet seiniltä ja korjasin valot parempaan talteen. Miestä ei jouluherkut kiinnosta mutta rahapula erityisesti kiinnostaa. Ensin meidän ei pitänyt juhlia kuin pienimuotoisesti. Haaveilin joulukuusesta ja yhdestä lahjasta sekä yhteisestä joulupöydästä. Mies kieltäytyi ostamasta kuusta, sanoi että hakee pimeän tultua metsästä (=varastaa). En halunnut että joulukuusemme on luvatta otettu, joten luovuin ajatuksesta. Pari päivää ennen joulua mieheni saikin yllättäen rahaa tililleen. Voisimme siis viettää joulua, mutta miestä ei kiinnosta. Lahjat eivät kuulema ole tarpeen. Kun olin menossa kauppaan ostamaan suklaata sanoi vain, että ei sitä tarvitse ostaa. Tuossa vaan makaa nyt ja nukkuu. Joulumieli on pilalla eikä hän ei tunnu välittävän. Joskus toivon että olisin valinnut miehen viisaammin. Ystävät ja tuttavat kertovat viettävänsä joulua iloisin mielin. Meillä jatketaan samaa harmaata arkea parisuhtessa, ei edes joulua juhlita.

41

10307

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nöff, nöff

Olisit jättänyt ne jouluvalot ja nakannut miehen pihalle!!

• kompromissejä!

Ikävää toki, mut kantsii miettiä sitä omaakin asennetta. Jos rahasta todella on suurta pulaa, on oikeasti ehkä järkevää käyttää se säästeliäästi eikä käyttää kaikkea muutamaan juhlapäivään. Ehkä vähän ylireagoit? Mies sanoi, ettei suklaata tarvitse ostaa, ei että "suklaata ei saa ostaa". Ehkä hän on onnellinen ilman suklaatakin. Toiseksi, onko järkeä kerätä koristeet pois protekstiksi, jos joulu ei mene aivan täsmälleen suunnitelmiesi mukaan?

• nkok

En yhtään ihmettele että aloitus on naisen suusta.

Minä miehenä ymmärrän miestä. Myös meillä on vaimoni kanssa tiukkaa rahan kanssa, mutta ei se joulu tule rahalla ostamalla. Se tulee sydämestä. Tietenkin mies tekisi väärin jos varastaisi kuusen, mutta ei joulukuusi ole tärkein. Joulunvalot on mukavat, samoin kuin koristeet. Ruokakaan ei tarvitse olla kallista tai erikoista, vaan ihan normaalit ruuat käy. Eikö kelpaisi muovikuusi? Ne eivät maksa paljoa, ja niitä saa isoja ja pieniä ja kestävät joulusta jouluun.

Meillä ollaan koristeltu talo ja kuunneltu joulumusiikkia ja kerrankin oltu rauhassa kun on ollut lomaa. Olemme käyneet kahdestaan ulkona pakkasella. Puettu vain lämpimästi päälle ja ihasteltu ulkomaailmaa ja luontoa, tähtiä ja kuuta ja talvipäivän matalalla möllöttävää aurinkoa ja sitten sisälle juomaan teetä tai kaakaota. Naapureilla on jouluvaloja ja koristeita ja me olemme ihastelleet niitä kun kauniit pihat on lumen keskellä kuin postikorttimaisemassa. Ette usko kuinka tunti päivässä voi lujittaa parisuhdetta kun ollaan kävelyllä! Siinä sitä tulee joulumieltä kun tulee kotiin ja laittaa hämärän lämpimän jouluvalaistuksen joka kimmeltää koristeissa ja sitten kuuluu joululauluja hiljaa taustalla.

Kun on rahasta pulaa, silloin sitä pitää säästää että pärjää. Ne ovat niitä elämän tosiasioita. Huonosti siinä käy jos alkaa miestä syyttelemään siitä että joulumieli on pilalla kun oma asenne on että kaikki mikä tulee, myös menee kun pitää olla niinkuin muillakin. Ei vaikuta kyllä muutenkaan kommunikaatio pelaavan aloittajan perheessä.

• Hou-hou..

Olen samaa mieltä,,nakkaa se vätys pihalle ja tee itse oma joulu. Käy lenkillä ja ihastele lumista maisemaa, sitten saunaan ja suklaalevy mahan päälle ja laita pyörimään vaikka joku leffa. Joulun jälkeen alkaa alennusmyynnit niin voit itse ostaa itsellesi jonkun kivan joululahjan. tsemppiä,,alä vaivu tylsän äijäs mukana synkkyyteen.

• oppeliini

Jos tuollainen käytos on vanhastaan tuttua, niin miksi sitä ihmettelet. Tiesithän sen jo entuudestaan. Eikä siitä sinun tarvitse välittää. Laitat vain joulumusiikin päälle, sytytät sen (ne) kynttilät ja nautit yksin tai erikseen porkkanalaatikon ja rusinakeiton. Huikkaat välillä miehellesi (jos hän herää) Hyvää joulua! Ja sitten menet punaisen ristin tai Pelastus Armeijan joulujuhlaan jakamaan aterioita kodittomille ja iloitsemaan heidän kansaan kuumasta jouluateriasta.

Jos taas tuo käytos on aivan ennen näkemätontä, saattaa olla että miehesi kärsii syvästä depressiosta. Siihen ei auta muu kuin ammatti apu.
      Mutta se ei estä sinua silti toimimasta yllä mainitulla tavalla!

Jos taas mies on täysin terve (henkisesti) muutta ei huolellisesti harkiten halua välittää mistään, tarkoituksella haluaa latistaa sinun ja omansa ilon aiheet... nakkaa mies ulos ja hae jouluvalot sisälle (kuten edellinen kirjoittaja neuvoi) ja mene iloitsemaan joulusta muiden kanssa ( se punainen risti tai pelastusarmeija, vahain kodit jne.)

• Metsämies...

Kuusessa todellakin säästää. Itse hain omasta mettästä sellaisen kuusen joka harvennushakkuussa tulisi moton murjomaksi ja on komea ja ilmainen. Moni maanomistaja antaa luvan kysymällä hakea maaltaan kuusen että sitä ei välttämättä tarvitse edes varastaa. Toinen on sähkölinjojen alta. Moni ei ymmärrä että linjan aluset raivataan väh kahdeksan vuoden välein puhtaaksi ja sieltä ei edes kukaan marise perään jos kuusen hakee. Pois lukien alueet missä kasvatetaan linjan alla joulukuusia mutta ne on erikseen merkitty alueelle. Siksi vuodatus kuusesta koska osto kuusi talouteen missä muuten on tiukkaa maksaisi sen 100e eli aika meno parista viikosta.
      Ja hei ajattele nyt. Suklaa on seksin korvike. Tiedä mitä yhteistä se ukko olisi suunnitellut kun halusit suklaa kaupoille:)
      Mutta toivotan kuitenkin hyvää joulua ja uuttavuotta! Ja lämmin hali hymiöllä :)) Potkaise se ukko hereille halaa häntä piristykseks niin eiköhän se joulumieli palaa molemmille. Valot ikkunoihin ja joulun viettoon!

• 16+7

miehesi tuloilla vai miksi et voi omalla rahalla hankkia joitakin sellaisia asioita, jotka tuottaisivat sinulle joulumieltä?

Kukaan ei voi pilata toisen joulua, teit itse sen valinnan että et halua viettää joulua koska miehesi ei sitä halua viettää.

• 09yiugh

Joulua vietettiin alunperin tallissa, missä ei ollut rahaa eikä muutakaan. Lapselle, joka näihin alkeellisiin oloihin syntyi jotkut keksi tuoda lahjoja, hänen kohtalonsa, uskoi sitten mihin tahansa, oli sinetöity ennusteiden mukaan. Mutta rahaa... Sitä ei joulun vietossa ole ollut ettekä tekäään tarvitse. Paha rahatilanne saattaa masentaa myös miestäsi, hän tietää, että tammikuussa on taas entistää tiukempaa eikä se joululla katoa. Sinäkin tiedät sen. Sinä olisit halunnut edes hetken olla ajattelematta ja mies taas olla tuhlaamatta, kun ei ole pakko.

Ok, ei saa varastaa, se on ilmoitettu ihan selkeästi. Mutta. Mies ehkä yritti parhaansa, ja ehkä olisittte voineet miettiä, mistä kuusen voisi hakea niin, että sieltä se tarvitsisi ottaa muutenkin, kuten vaikka sähkölinjojen alta tai jostain valtion metsästä. Mutta tarviiko kuusta? Koristeet voisi laittaa kauniisti muutenkin, verhoihin, hyllyille, taulujen ympärille, siis mielikuvitustaan voi käyttää! Ei aina tarvitse kaikkia perinteitä justiinsa. Niitä voi muokata ja luoda mieltään muuten. Sitäpaitsi, tottahan se on, suklaata ei tarvita... Entäs perinteinen ruoan laitto muuten, kynttilät palamaan, lenkki muuten vaan, entäs miten olisi jouluna rukoileminen kaikkien niitten puolesta, jotka tänä jouluna kuolevat nälkään, kylmyyteen, väkivaltaan? Onhan se kurja ajatus jouluna, me haluttaisiin vaan ajatella omaa lahjakasaamme, mutta minä aina hetken haluan käyttää näillekin ihmisille, kun en oikein muutakaan voi ja siksi toisekseen: tuntuu vaatimatonkin joulu aina paljon enemmän juhlalta kun muistaa mistä kaikesta olla kiitollinen.

Voi vaikka käpertyä sen miehen viereen, tai pyytää lahjaksi hierontaa, - tai antaa sellaisen! Jouluna parhaat lahjat, kuten läheisyys, keskustelu, yhdessä olo, silittely, hieronta, seksi, meditointi, lukeminen, lepo, jne. ovat itseasiassa ilmaisia, kyllä, myös se lukeminen kun hakee kirjastosta kirjansa. Voi, ensi Jouluna, rakennakin joulusi ihan eri tavalla. Ei lahjoja tarvitse todellakaan, suunnitelkaa yhdessä oloa muuten ympäri vuoden, mutta etenkin silloin, tehkää vaikka seksissä jotain ihan uutta, piristyy mieskin sohvalta kummasti! Unohtakaa koko kuusi ja keksikää uusia tapoja koristella, tee vaikka koristeet itse! Antakaa tosiaan lahjoja, jotka oikeasti kantaa pitkälle, siis hierontoja, halauksia, suudelmia, luvatkaa ensi vuodelle vielä enemmän.

Olisit halunnut että mies rakentaa joulun, no voisthan sinäkin siihen osallistua! Mies sitten masentui sohvalle, miehiseen hieman hölmöön tapaan sinänsä, kun ei hänen ensimmäiset keinonsa toimineetkaan. Miehet ovat usein suorittajia, siis jos se suoritus (haen kuusen, teen rahaa, ostan lahjat, rakennan joulun, tekemistä, ei ajatttelua, ei tunteita) ei onnistukaan, niin he masentuvat. No, miehet myös usein sitten syyttävät naisia tästä, koska eivät itse osaa ajatella eivätkä laajentaa asioita, käyttää mielikuvitustaan.
      Mutta! Naiset sitten taas myös, ihan sama laulu, eri tavalla! He tunteilevat kyllä, mutta eivät käytä mielikuvitustaa, eivät jousta toiveissaan eivätkä itse tee ja osallistu tarpeeksi. Syyttävät miehiä, kun on joulumieli pilalla, vaikkeivät itse ole tehneet myöskään mitään kovin onnistunutta.
      Sitten miehet suorittavat ja odottavat tunteita (kiintymys, ihailu ja arvostus) palkkioksi ja naiset tunteilevat lykäten koko vastuun tekemisestä miehelle, ja odottavat täydellisiä suorituksia (kuten nyt joulu, joulumieli), ja molemmat syyttää toisiaan, masentuu jne.

Joten, ota sinä ja toivottavasti hänkin sitten, uusi asenne jouluun ja yhdessä oloon, etsi joulun todellinen henki ja enemmän sanomaa. Luo itse jouluun henkeä mitä toivot ja anna sitä miehellesikin. Ehkä saat takaisinkin jotain ja toisaalta, jos hän nyt murjottaa, niin anna hänen, sinä voit nauttia silti, usko pois. Anna hänelle anteeksi, ainakin tänään, ehkä häntäkin harmittaa, hän ei vaan nyt osaa sitä paremmin ilmaista. Mieti miehen vaihtoa sitten joskus arkisempana aikana.
      Toivottavasti löydätte jouluun iloa ja rauhaa.

• gaddafi

rahaa tulee aina lisää, mutta joulu on vain kerran vuodessa. äijäs suhtautuu rahaan vähän liian pihisti. ei se massi tilillä lohduta ketään muuta kuin pankkiiria.

• tasa-arvo

nainen sijoittaa yhteiseen elämään. Miksi se ukko on vain pihi eikä nainen??
        Onhan se totta että joulu on kerran vuodessa mutta syntymäpäivät sentään joka vuosi niin kyllä se kuule juhlamieli pitää löytyä tasapuolisesti molemmilta eikä vain aina elää manjaanaa että ukko maksaa kaiken.
        Sano nyt vielä että kun ukko ei maksa hän on pihin lisäksi narsisti. Ei herranjumala näitä mielipiteitä!!

• ??????

Eikö sinulla aloittaja ole ollut 12 kuukautta edellisestä joulusta aikaa laittaa sitä joulua ? Kaikilla on ollut, kai sullekin joskus rahaa tulee jolla olisit voinut laittaa sitä joulua ?

• weeeee

meillä sen pilasi kaikentietävä nainen,vaikka tein suurimman osan jouluruuista jotka kelpasi hyvin koko suvulle niin haukut tuli.onneks oli paikka mihin lähteä ja siellä on vieläkin hyvä olla.

• joulupukkiolenaito

jätä se luuseri heti.

• 23.12.2010 16:01

Feikki mikä feikki.

Jouluaatto on vasta huomenna eli mistä sä tiedät, että miehesi pilasi sun joulun? Kuten huomaat, niin sä valitat joulun pilaamisesta 1 päivää ennen jouluaattoa! ;))

• Huomattu on

Kauan kesti, mut joku fiksu huomas! Arvasin heti et FEIKKI, sama kirjoittelee muihinkin osastoihin!

• ¤¤¤¤
        Huomattu on kirjoitti:

Kauan kesti, mut joku fiksu huomas! Arvasin heti et FEIKKI, sama kirjoittelee muihinkin osastoihin!

Sama hörhö pyörittää koko S 24. Istuu 24h/vrk netissä. Raukalla ei ole muuta elämää.

• lölölölöl

On asenteessa,välttämättä ei tarvitse ostaa yhtään mitään.
      Riittää kun vähän siivoaa ja hakee vaikka yhden hyasintin,se ei paljoa maksa.

• hali hali ;D

mie kun kysäsin seku ohimennen,että haluuko helluntekele ostaa mulle joululahajan,niin se sanoa paukasi,että" enhän mie ny jokavuosi!!!!!!!!!!"
        sillä kun on töiden takii hermot vähän pinnassa ja se purkaa ne spontaanisti minuun..
        mutta kun tunnen hepun niin hyvin,niin en ollu moksiskaan..
        koska aina kun se ärähtää mulle ..niin menee päivä pari,niin se on kauheen katuvalla päällä ja korvaa sanomisensa ruhtinaallisesti!!tämän olen oppinut ja olempa jo oikeestaan oppinut vähän käyttämään tätä hyväkseni!!
        saan häneltä loppujen lopuksi kaiken,mitä haluan!mutta kaikkea en silti huoli enkä vaadi!
        pitää osata luovia.ei saa ruveta mököttämään eikä esittämään marttyyria..
        se on taitolaji,saada haluamansa niin,ettei maksumies edes huomaa tulleensa puijatuksi..

• Reaalisti

Köyhällä ei ole varaa juhlia. Sitä on sitten kiva jouluturhuuden takia olla tili miinuksella alkuvuodesta ja leipäjonossa jonotella.

• harmillista

Minä muistan kun omassa perheessä rahasta oli aina pulaa, silti joulupöytä oli jouluna koreana ja kuusi pihamaalla, mutta mepä asuimme maalla ja kuusi kasvoi siinä pihassa...
      Otan osaa jouluttomuuteesi, tule tänne minun seurakseni ensi vuonna juhlimaan.

• mummu 2010

Hei kohtalotoveri! MEITÄ on monia muitakin mutta se ei paljoa lohduta...harmittaa ja itkettää vaikka pitäisi saada iloita joulun juhlaa...yhdessä läheisten kanssa mutta kun oma tytärkin työntää pois luotaan jolla puolivuotias ihana tytär...olen siis tuore mummukin...ei voi kun tyytyä kurjaan kohtaloon ja toivoa parempaa kohtelua edes seuraavana jouluna...tuntuu tosi KURJALTA kun ei edes saa puhelin yhteyttä en voi käsittää miten näin voidaan äitiä ,mummua kohdella vielä joulunakin...onko jotain synnytyksen jälkeistä masennusta...lahjat kyllä kelpaa mutta läsnäoloa ei kaivata...en tiedä onko kasvatuksessa mennyt jotain pieleen... mutta kun kukaan ei ole täydellinen ja anteeksi pitäisi pystyä antamaan puolin ja toisin...ystävälläni on sama tilanne että onko tämä käytäntö näillä nyky nuorilla äideillä en tiedä mutta ilkeetä toimintaa niin tyttäteltä kuin sitten vielä miesystävältäkin joka viina huurussa sekoilee joulunakin...että tällätä tämä nykyaika sittenkö onkin...hyvää tapanin päivää ja parempaa uutta vuotta toivoen

• NO YHY YHY!!!! mitä kitiset pistä ukko pellolle jos kerta noin ittees otat. kaikki ei vaan ole jouluihmisiä. oot kyllä niin peruseukko jaksaa kitistä kaikesta.

• Onnellinen!

Tällaset kirjotukset saa mut KIEHUMAAN RAIVOSTA!!! Sulla on paska mies, ja sä oot onneton. Ja mitä sä teet? Sä ruikutat elämäs kurjuutta täällä sen sijaan, että tekisit asialle jotain! Mistä näitä idiootteja oikein sikiää..?

Jos sä yhtään arvostaisit ittees, sä heittäisit äijän mäelle tai lähtisit ite meneen. Mikä estää? Turha lässyttää mitään lapsista, rahasta tai muuta yhtä typerää. Asioilla on kyllä tapana järjestyä, jos niin vaan haluaa. Mut sä oot niin helvetin tyhmä, että aiot sitten kitua tollasessa parisuhteessa lopun ikääs?

Nooh, onneks on nää palstat ni voit si tänne taas käydä valittamassa elämäs kurjuutta..

• gfddf

Miksi mies on paska jos ei ole rahaa? Eikö nainen voi ihan yhtä lailla rahaa hankkia?

Aloittaja on idiootti siitä syystä, ettei tajua ettei kannata juhlia jos ei ole siihen varaa. On huomattavasti tärkeämpiä asioita kuin joulun juhliminen. Sitäpaitsi joulua voi juhlia myös ilman lahjoja ja jouluruokia. Koristeetkin oli jo omasta takaa.

• KALJUPÄÄKOTKA

OH HOH,ANNA MUN KAIKKI KESTÄÄ.KUKA HEMMETTI TÄNNE NYT JOULUJAAN TULEE TILITTÄMÄÄN,SELKEÄ PROVO,NO JOILLEKKIN SE OMA ELÄMÄ EI NÄEMMÄ MILLOINKAAN RIITÄ.ON SE KAMALA ÄIJÄ,KUN SEVUODESTA TOISEEN PILAA AINA MEIJÄN ASIAT , JA VIELÄ MEIJÄ PERHEESEEN KUULUVAN SISARENI KAUTTA,ME EI SIT SAADA KOSKAAN JUONITELLA EIKÄ KIEROILLA EIKÄ TEHDÄ ASIOTA MEIDÄN EDUKSI,ME EI SAADA MÄÄRÄTÄ SISAREN PERHEEN ASIOISTA ENÄÄ OLLENKAAN.kYL VIHAKS PISTÄÄ

• köyhäoon
        KALJUPÄÄKOTKA kirjoitti:

OH HOH,ANNA MUN KAIKKI KESTÄÄ.KUKA HEMMETTI TÄNNE NYT JOULUJAAN TULEE TILITTÄMÄÄN,SELKEÄ PROVO,NO JOILLEKKIN SE OMA ELÄMÄ EI NÄEMMÄ MILLOINKAAN RIITÄ.ON SE KAMALA ÄIJÄ,KUN SEVUODESTA TOISEEN PILAA AINA MEIJÄN ASIAT , JA VIELÄ MEIJÄ PERHEESEEN KUULUVAN SISARENI KAUTTA,ME EI SIT SAADA KOSKAAN JUONITELLA EIKÄ KIEROILLA EIKÄ TEHDÄ ASIOTA MEIDÄN EDUKSI,ME EI SAADA MÄÄRÄTÄ SISAREN PERHEEN ASIOISTA ENÄÄ OLLENKAAN.kYL VIHAKS PISTÄÄ

jo vuoden ollut työttömänä, joulurahaa lähetin muutaman satasen tytölle, asuu jo avioliitossa.
        muille lapsille, nuoremmille ostin jotakin pikkuista yös exän huomioin.ostin sille 2 e arvoisen lahjan.
        nuukasti kun elelee ja ajelee autolla varovasti ettei mene rikki nin pärjää.
        en osta vaatteita saatikka kuusta. koskaan en ole kuusta ostanut. paras joulu alkaa yleensä varastamalla kuusi. se tuo joulumielen.
        perinteisesti.
        yksin menee joulu. selvinpäin. aina pitää muistaa että kirkkoon pääsee ja siellä voi tavata samanlaisia ihmisiä kuin itse. myös helluntai kirkossa kannaattaa käydä. selvinpäin. alkoholi kun ei ole koskaan kuulunut meidän jouluun.

• Nykyäänmyösonnelline

kuitenkin olet täällä itse "kiehumassa raivosta" toisen paskasta äijjästä,jos sulla itellä on huippu äijjä,niin miksi säkorvaas lopsautat toisten äijjistä,sähän usutat täällä ihmisiä eroammaan toisistaan,kaikki ok?Älä ota itelles duuneja mitkä ei sulle pätkääkä kuulu

• jepjep.......

sä taijat olla joku LORTTO.. ihan selvästi..

• dfgxcz

Saat sentään munaa millon haluat. Joillain ei siihen luksukseen ole pienintäkään mahdollisuutta. Turhat napinat siis POIS!

• Siis niin oikein jos joulu ei kiinnosta..Mä olen tehnyt jokaiselle elämänkumppanilleni selväksi,jo hyvissä ajoin,että en odota joululta mitään ja mieluummin skippaan sen kokonaan kuin että satutan itseäni ja toisia olemalla ns hyvä jouluhenkinen ihminen koska JOULU ei ole miun juttu yhtään.
      Eli tiivistettynä Teille totean: Oisko Teillä pienen palaverin paikka.

• Peräojan pässi

Eli tiivistettynä totean,joulu,juhannus,uusvuosi,kumminkaimansynttärit,nimipäivät,liputuspäivät ym.ym.Aina löytyy näitä välittäviä sukulaisia ja ystäviä,jotka kyllä tietävät,miten arkea ja juhlaa pitäisi elää,se on toisaalta ihan ok,mutta valitettavasti sekaan mahtuu näitä kusipäitä,jotka eivät kunniota toisten perheitten päätöksiä eikä valintoja.Tälläisiäkin sukulaisperheitä löytyy,jotka yrittävät häikäilemättömästi keinoja kaihtamatta ajaa omat ajatus ja toimintamallinsa sisarenperheeseen,ja jos tästä ideologiasta kieltäytyy,aletaan perhettä "huomaamattomasti" kiristää ystävien,tuttujen ym. suhteiden kautta ja näin yritetään perheen elämä tehdä tukalaksi,jokainen voi päätellä kuinka "terveitten" ihmisten toimintaa tälläinen on.jokainen perhe elää omien mieltymystensä mukaista arkea ja juhlaa niin kaikki menee hyvin,muuten tulee vaikeuksia.Toisille nämä elämän perusasiat tuntuvat vaan olevan ylitsepääsemättömän vaikeita hyväksyä.Ai nii,sev verra miul viel,njot älä sie ennää murehi,palaverit on aikaa jo pietty,ei tarvihe ennää,ei pienempii eik suurempii,katoha sie,ihmise ei piä puuttua asioihi mille ei loppujelopuks mittää maha.

• ratajätkä

Kirjoituksesei sai minut surulliseksi ja katsomaan peiliin,tämän muistan ja noin en tee.Ikinä.

• n36v.

on ollut samanlaisia ongelmia masentuneen miehen kanssa (marisee, nukkuu, mikään ei kiinnosta, rahat ovat lopussa), mutta olen tehnyt sen valinnan, että teen itse niinkuin tykkään ja annan miehen olla.

Elämä jää elämättä jos alkaa tanssia mielenterveysongelmaisen ihmisen pillin mukaan!

• pi67ke

Meillä mies pilasi joulun kertomalla,että aikoo hakea eroa.24 vuotta avioliitoa takana...ja ihana joululahja.Mitään suurempia ongelmia ei ole koskaan ollut,ystävästä vaan oli tullut rakas.

• Harhainen eläkeläine

että miten sinne tilille tuli "yllättäen" rahaa...? Mulla ainakaan ei ole koskaan tullut tilille yllättäen rahaa...

• juuuust joo

Minä olisin ostanut suklaata itselleni, enkä olisi etes tarjonnut miehelleni. Samoin ehkä jotain muuta jouluherkkua (rosolli, tortut). Suklaa maksaa 2 e, tortut vähän enemmän. Ihan itse olisin kävellyt kauppaan ja ottanut hyllystä suklaata ja syönyt. Että tämmöstä.

• Kuusivaras
        juuuust joo kirjoitti:

Minä olisin ostanut suklaata itselleni, enkä olisi etes tarjonnut miehelleni. Samoin ehkä jotain muuta jouluherkkua (rosolli, tortut). Suklaa maksaa 2 e, tortut vähän enemmän. Ihan itse olisin kävellyt kauppaan ja ottanut hyllystä suklaata ja syönyt. Että tämmöstä.

Teillä on varmaan mieittiä joulua koko vuosi vaan niise yleensä menee siihen muutamaan päivään täytyy hankkia jouluruuat lahjat ja vielä se joulukuusi . Siinä onkin sellaiset eväät riidalle ettei paremmasta väliä. . Ittellä on tämä joulu on semmoinen koittelemus että kun se on ohi tulee lopultakin rauha . Arjen rauha , mutta on juoluihmisiä niitäkin täytyy ymmärtää sitä se yhteiselo kai lopultakin on.

• atlatl
        Kuusivaras kirjoitti:

Teillä on varmaan mieittiä joulua koko vuosi vaan niise yleensä menee siihen muutamaan päivään täytyy hankkia jouluruuat lahjat ja vielä se joulukuusi . Siinä onkin sellaiset eväät riidalle ettei paremmasta väliä. . Ittellä on tämä joulu on semmoinen koittelemus että kun se on ohi tulee lopultakin rauha . Arjen rauha , mutta on juoluihmisiä niitäkin täytyy ymmärtää sitä se yhteiselo kai lopultakin on.

...siitä Joulusta intoaa.
        Itselleni se joskus olisi ollut tärkeäkin,mutta kun en koskaan saanut sellaista Joulua kuin olisin halunnut niin vähitellen viisastuin ja aloin ajatella sitä perimmäistä syytä.
        Että vuoden pimeimpänä aika poltetaan kynttilöitä ja syödään vähän paremmin.
        Saadaan valoa mieleen ja lämpöä massuun. Tämä lienee Joulun vanhin olemus.
        Sitten tuli kristinusko ja nykyään Joulu on kaupallisuutta tulvillaan ja ihmisraukat luulevat että on pakko hinnalla millä hyvänsä ostaa tavaraa....

Minulla on vuosia ollut pikkuinen muovikuusi (siitä ei tule ötököitä,eikä roskaa).
        Ostan Jouluksi korkeintaan kolmen kilon kinkkurullan tai pikkukinkun,lanttulaatikkoa ja rosollia.
        Ja hieman karkkeja.
        Enempää en ole jouluun sijoittanut,en vaikka rahaa olisikin ollut.
        Kaupassa meni 44 euroa kun normaali kauppareissu olisi ollut puolet tuosta.
        Kuusen tuoksun saa oksillakin,ei siihen tarvita kokonaista kuusta kuormittamaan jätevuorta...

• sdghkhgfsfd

Käy ostamassa se hemmetin kuusi. Osta suklaata ja syö. Istu nauttimassa koristeista, valoista ja vaikka pistät joulumusiikkia. Kutsu vieraita tai käy kylässä. Osta lahja itsellesi, jos omaa rahaa löytyy vai meneekö miehen piikkiin kaikki, eihän se ole reilua? Miestä on turha syytellä narinoista, kun olet riippuvainen hänen tyylistään levätä jouluhässäkän sijaan.
      Jos mies kieltäisi sinua, niin sitten olisi syytä masentua ja suuttua, mutta nyt ei vaikuta siltä että olisit yhtään häntä parempi.

• Yualle

"Lahjat eivät kuulema ole tarpeen."

Onko teillä kaikki paikat täynnä tavaraa? Jos on, niin ymmärrän miestäsi.

• Ota ota

Ota siltä ukoltas pilluus lämmin joululiemi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      635
      2798
    2. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      25
      2237
    3. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      430
      2179
    4. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      89
      2006
    5. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      20
      1819
    6. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      67
      1590
    7. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      128
      1372
    8. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      23
      1300
    9. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      27
      1231
    10. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      66
      1164
    Aihe