Miksi leikkautatte lyhyen tukan?

iso mies 35

Voisitteko naiset kertoa että mikä ajaa monet naiset jossain elämänsä vaiheessa kynityttämään tukkansa lyhyeksi ja miesmäiseksi tai ainakin hyvin täti-tyyppiseksi? Onko se joku mielen häiriö vai jo tuon tempun tehneiden tuttavien ja ystävien painostus vai mikä ihme tähän ajaa?

145

10389

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin!!

      Oiskohan se, että suomalaisilla naisilla on vaalea lasimainen hiuslaatu. Ja vaaleat hiukset ovat aina rakenteeltaan todella ohkaiset. Ei sellaisesta saa kasvattamalla päätä nuolevaa hiirenhäntää kummempaa. Helppohan sun on sieltä miehenä huudella. Jos olet suomalainen lyhythiuksinen mies ja vaaleaa mallia, niin todennäköisesti sullakin on alati harveneva hiuskuontalo ja hiusraja lähempänä päälaen keskikohtaa kuin otsaa. Lyhkäisenä sellaista on helppo pitää.

      • ..................

        Jeps. Itselläni ei nyt vielä tässä iässä mitään hiirenhäntää ja ihan paksu ja tukka. Mutta tuskinpa sellaisena elinikää pysyy. Ja kyllä itse aion sen siinä vaiheessa leikauttaa. Joskus aikoja aikoja sitten on ollut lyhyt tukka ja sitä en osannut yhtään käsitellä kun hiuksetkin menee itsepäisesti miten lystää, joten mukavuustekijöiden vuoksi pidän pitkää tukkaa. Ei silloin tuntunut helpolta itselleni. Päässäni olevia hiuksia en jaksa sen vuoksi vaivat onko se kuontalo muiden miesten mielestä nätti vai ei.

        Eli mä veikkaan, että jotkut ihmiset vaan kokevat mukavammaksi lyhyemmät hiukset ja kokevat sen ehkä helpommaksi (vaikka itse en koekaan). Ja jotkut voivat itse henk.koht. tykätä sellaisesta, vaikka joku muu ei tykkäisikään. Sinänsä se, että joistakin miehistä pitkät hiukset ovat kauniimmat ei kaikkilla jaksa innostaa läpi elämän pitämään pitkiä hiuksia.


      • =)
        .................. kirjoitti:

        Jeps. Itselläni ei nyt vielä tässä iässä mitään hiirenhäntää ja ihan paksu ja tukka. Mutta tuskinpa sellaisena elinikää pysyy. Ja kyllä itse aion sen siinä vaiheessa leikauttaa. Joskus aikoja aikoja sitten on ollut lyhyt tukka ja sitä en osannut yhtään käsitellä kun hiuksetkin menee itsepäisesti miten lystää, joten mukavuustekijöiden vuoksi pidän pitkää tukkaa. Ei silloin tuntunut helpolta itselleni. Päässäni olevia hiuksia en jaksa sen vuoksi vaivat onko se kuontalo muiden miesten mielestä nätti vai ei.

        Eli mä veikkaan, että jotkut ihmiset vaan kokevat mukavammaksi lyhyemmät hiukset ja kokevat sen ehkä helpommaksi (vaikka itse en koekaan). Ja jotkut voivat itse henk.koht. tykätä sellaisesta, vaikka joku muu ei tykkäisikään. Sinänsä se, että joistakin miehistä pitkät hiukset ovat kauniimmat ei kaikkilla jaksa innostaa läpi elämän pitämään pitkiä hiuksia.

        ''...ja ihan paksu ja tukka'' =D


      • puolipitkäinen

        No minäkin olen ihan suomalainen nainen, sukujuuret juontaa jonnekin ruotsin maalle. Minulla on luonnostaan tummanruskeat hiukset ja ruskeat silmät :)
        Hiukseni ovat lasimaisen liukkaat, mutta ei millään tapaa ohuet tai harvat.

        Itse olen leikannut lyhyttä mallia ihan omaksi ilokseni, se on tervetullut "radikaalimpi" muutos, kun on ollut pitkät/puolipitkät hiukset aina.

        Aloittaja on ilmeisesti sellainen perinteisesti ajatteleva mies, että naisella kuuluu olla pitkät hiukset, tai muuten hän on vähemmän naisellinen.
        Tämä on aika surullinen ajattelutapa, sillä todella monelle pitkähiuksiselle ei välttämättä edes sovi naaman ympärillä heiluvat kutrit.

        Makuja on monia, ja kaikki tykkää mistä tykkää :)


    • iubtut

      itse olen aina viihtynyt "tätihiuksissani", eli tämmöinen hieman pidempi polkkamalli.
      Se näyttää huolitellulta toisin kuin pitkä "xenatukka".
      Yritin kerran olla pitkissä hiuksissa mutta oloni tuntui niissä jotenkin homssuiselta.

      • sdasasdasdsdasdasdas

        Mielestäni pitkät hiukset ovat monin tavoin huolitellumpia kuin tätihiukset, polkkamalli on laiskan ja homssuisen ihmisen ratkaisu. Äidilläni on sellainen eikä hän oikestaan panosta ulkonäköönsä (juhlii ensi syksynä 5-kymppisiään). Toki tämä on vain mielipidekysyms.


      • Vaalea Xena kiittää

        Hahah, xenatukka! :D Olipas sinänsä ihan viihdyttävä ja miellyttävä mielikuva, nytpä voinkin kantaa pitkän tukkani soturin ylpeydellä!!


    • asdasdassdasdasdasda

      Hyvä kysymys, olen naisena ihmetellyt sitä. ehkä se on sitten se mukavuudenhaluisuus, lyhyttää tukkaa ei tarvitse niinkään laittaa. Mulla on luonnostaa vaaleat, mutta paksut & laineilevat hiukset (tosin värjään tummanruskeaksi koska olen piirteiltäni tumma; tummat kulmat, ripset yms) joita olen aina pitänyt pitkänä (nyt about kyynerpäähän) ja tulen todennäköisesti pitämäänkin, koska rakastan hiuksiani ja ne tekevät olon naiselliseksi ja seksikkääksi. :) Tuskin leikkautan myöskään siinä "tietyn iän" tullessa, välillä pitää osata arvostaa kauneutta käytännöllisyyden edestä. :D

      • Puolipitkäinen

        Lyhyttä hiusta pitää muuten laittaa paljon enemmän kuin pitkää.
        Sikälimikäli lyhyissä hiuksissa on jokin leikattu malli, mitä haluaa ylläpitää.
        Kyllä lyhyisiin hiuksiin kuluu melko paljon muotoilutuotteita, kun taas pitkät hiukset voi vaikkapa vaan sitoa rennolle nutturalle ja menoksi.

        Tokihan pitkiin hiuksiin saa aikaa kulumaan enemmän, jos on vaikka juhliin lähdössä ja haluaa kampauksen, mutta lyhyitä hiuksia laitat päivittäin.

        Btw, ylipitkä polkka ei ole sama kuin lyhyet hiukset.


    • nainen 32v

      Minulla on aina ollut pitkä tukka ja tulee aina olemaankin.
      Ne on luonnonkiharat, mikä tekee niistä paksumman näköiset.
      En tosiaan ymmärrä miksi nuoretkin naiset hankkii miesmäisen tukan, tosi harvoille se sopii ja lyhyt tukka on vaan epänaisellinen.
      Joku sanoo että se on helpompi, mutta kun minä kerran menin leikkaamaan lyhyeksi, se oli työtä ja tuskaa koska mulla on näitä luonnonkiharoita, niin aina joku vieteri sojotti päässä;P
      Joten mulla ainakin on pitkänä helpompi, ei tartte ku pestä ja harjata, se on siinä, mitään mömmöjä ei tarvita.

    • mieltä ja kehoa

      Kun on viiskymppisenä vartalokin kuin perunasäkki, ja seksihalut on hävinneet niin ketä silloin tarvitsee enää miellyttää? Lähinnä työkavereita, joiden kanssa hengataan vapaa-ajallakin kun ei muuta ajanvietettä dementoituneet aivot keksi. Sitten kehua Riitan tukkaa joka on samanlainen kuin Aino-Kaisalla, Pirkolla ja Leilalla. Harmonia on säilynyt. Lisää kakkua ahteriin.

      • Timmissä edelleen

        Hah hah, ääliö. Minulla on iiiiihanat lyhyet hiukset, ja kroppa sellaisessa kunnossa, ettei ole edes kolmekymppisillä. Miellytän lähinnä työkavereitani Mikkoa, Seppoa ja Karia. Kakkua en syö, suklaata kyllä.


    • Totuuden puhuja.

      Suomalaise naiset ovat helposti ylipuhuttavaa luonnetyyppiä, heitä on helppo johdatella, tätä he eivät tietenkään tunnusta. Johdattelua harrastavat muut lyhythiuksiset tantat ja erityisesti parturi-kampaajat, heidän duuni on leikata ja muotoilla. Olen muutaman kerran ollut paikassa missä naisia pulitaan, niin hiusten leikkaaja/muotoilija on se joka lähes painostaa ja ehdottelee rohkeampaa leikkausta.

      Joskus olin tilaisuudessa, missä oli paikalla runsaasti yli 50 v naisia, joka ainoalla oli lyhyeksi pulittu hiustyyli, selviä halos-klooneja, vaikka näki, että hiukset ovat monela vahvat ja kasvavat pituutta.
      Katsokaa ulkomaisia tyylikkäitä kuninkaallisia naisia, heillä on vanhoinakin pitkät hiukset.

    • me, myself AND I.

      Miksiköhän useimmat miehet 'pitävät' lyhyitä hiuksia?
      Jossain nuoruuden muka-kapinavaiheessa voi olla pitkä heviletti, mutta jos olet suht tavallinen jäbä, niin hiukset lyhenevät taatusti myöhemmin.

      Pitkistä hiuksista saa jossain vaiheessa tarpeekseen, niiden pesusta/kuivattamisesta/laittamisesta/huonolaatuisuudesta.. lisäksi useimmat naiset haluavat vaihtelua myös ulkonäköönsä.
      Miksi ihmeessä miehet 'vaativat': koskaan et muuttua saa? Sehän on joka tapauksessa ihan vääjäämätöntä!

      Samaan asiaan liittyy sekin, miksi naisten 'pitäisi' käyttää korkeita korkoja? Miehiä miellyttääkseen vai?
      Ja PAH, sanon minä.

    • Cloetta...

      Oletko Iso mies huomannut, että miehillä käy samoin. Ponnaripäiset nuoret miehet miehistyvät ja leikkaavat hiuksensä lyhyiksi. Eikai tuolloinkaan ole kyse setämäisyydestä niin kuin ei silloinkaan kun naiset leikkauttavat hiuksensa muka tätimäiseksi.

      Nuorilla naisilla on nykyään myös muodikkaasti leikattuja hiuksia, eivät kaikki epätoivoisesti pidä pitkiä hiuksia vallankaan kuin ne suurimmalla osalla naisista eivät ole edes kauniit vaan usein laittamattomat ja ohuet hiirenhännät.

      Pitkät hiukset eivät tee kenestäkään naisesta tätiö tai miesmäistä. Typerä fraasihan se vain on.

      • näin se vaikuttaa

        Miehet leikkaavat hiuksensa näyttääkkseen miehekkäämmiltä, naiset leikkaavat hiuksensa ja näyttävät miehiltä, tai vanhoilta tädeiltä.


      • 45545454

        :DDDDD voi herranjumala, siis sehän on vain hyvä asia että miehet leikkaavat nuoruuden ruman hömpötys heviletin pois aikuistuttuaan!!mutta naiset taas toimivat ihan väärin leikatessaaan hiuksensa!!eikös sen pitäis mennä just toisin päin? nuoret punkkarigoottityttö kapinoitsijat ajelevat päänsä mohawkiks ja sit kypsyessaan antavat sen kasvaa naiselliseksi ja aikuismaiseksi.


      • Kaunis, Turku
        näin se vaikuttaa kirjoitti:

        Miehet leikkaavat hiuksensa näyttääkkseen miehekkäämmiltä, naiset leikkaavat hiuksensa ja näyttävät miehiltä, tai vanhoilta tädeiltä.

        Lyhyet hiukset korostavat kauniita piirteitäni ja suloisia silmiäni ja pitkiä tummia ripsiäni paremmin! Pitkät hiukset vanhentavat viiskymppistä naista usko tai älä!


    • Kamalin hiusmalli

      on pitkä tukka otsatukalla 50-60 vuotiaalla naisella YÖK

      • tukkamallinpuolesta

        Omalla tuohon ikähaarukkaan kuuluvalla äidilläni on nimenomaan pitkä tukka ja otsatukka. Voin sanoa että näyttää paremmalta kuin 99 % ikäisistään, kiitos pitkän tukan ja kuntoilun.

        Ei lyhyelle tätitukalle!


    • possse

      Itse leikkasin sellaiset hetken mielijohteesta kun olin 14 vuotta. Nyt ovtakin oikein kivasti rintoihin asti.

      • _ mitkä

        on kivasti rintoihin saakka, minen oikein ymmärtäny.


      • nw
        _ mitkä kirjoitti:

        on kivasti rintoihin saakka, minen oikein ymmärtäny.

        Siis mitä? Kun hiukset laittaa eteen, ne ylettyvät rintoihin...? Sanoinko jotenkin oudosti vai mitä?


    • .........

      1) Suomalainen hiuslaatu on niin kamalan ohut, ettei se näytä hyvältä pitkänä. Hyvähän niiden on kasvattaa, joilla on vahvat ja kauniit hiukset.
      2) Kaikille naisille ei edes käy pitkä tukka. Jos on kauniit ja sirot kasvonpiirteet, niin lyhyt tukka korostaa niitä ja saa naisen näyttämään entistä seksikkäämmältä.
      3) Vaihtelunhalu. Jos on aina ollut pitkät hiukset, niin sitä voi haluta kokeilla jotain rohkeaakin ja leikata ne hiukset aivan lyhyiksi.

      Minut pakotettiin penskana pitämään korkeintaan polkkamittaista tukkaa ja äiti ja mummo halusivat, että leikkauttaisin aivan poikatukan, siihen painostettiin jatkuvasti. Mummo olisi varmaankin ollut tyytyväinen vasta sitten, jos olisin ollut kalju. Sen jälkeen kun sain alkaa itse päättämään hiuksistani, kasvatin todella pitkät rintoihin asti ulottuvat hiukset. Sama voi olla joillakin tytöillä käänteisenä: jos on pienenä pakotettu pitämään pitkää prinsessatukkaa, niin sitten aikuisena voi tulla halu leikata kaikki pois.

      • ja tummennetut

        Iän mukana kasvojen juoneet kaartuvat alaspäin. Lisäksi monilla on lyhyt kaula, jota pitkät hukset korostavat. Lyhyet hiukset voi kammata päälaelta ilmavasti. Ylöspäin kammatut hiukset myös hoikentavat kokonaiskuvaa. Jos nainen näyttää lyhyissä hiuksissa tantalta, niin pitkissä hiuksissa hän näyttää halvalta. Halvan näköisenä ei pärjää työelämässä ihan joka alalla. Sehän ei tietenkään miestä haittaisi.


      • dasdasdasdasdadasdas
        ja tummennetut kirjoitti:

        Iän mukana kasvojen juoneet kaartuvat alaspäin. Lisäksi monilla on lyhyt kaula, jota pitkät hukset korostavat. Lyhyet hiukset voi kammata päälaelta ilmavasti. Ylöspäin kammatut hiukset myös hoikentavat kokonaiskuvaa. Jos nainen näyttää lyhyissä hiuksissa tantalta, niin pitkissä hiuksissa hän näyttää halvalta. Halvan näköisenä ei pärjää työelämässä ihan joka alalla. Sehän ei tietenkään miestä haittaisi.

        Ilmavat pitkät hiukset pidentää kaulaa, kun taas "poikatukka" korostaa kaulan lyhyyttä, täten se siis sopii vain ns. keijukasvoisille naisille. Pitktä hiukset ei näytä halvalta jos ne ovat kauniit.


    • Rebelinbed

      Joillekkin sopivat lyhyet hiukset todella hyvin. Tässä ainakin omasta mielestäni todella seksikäs ja oikeastaan "lapsenomainen" leikkaus: http://2.bp.blogspot.com/_fxdGu9YsUAM/S7xt64bUTnI/AAAAAAAAAj0/WSogOf0yKE4/s1600/Chantal Thomass and Nivea.jpg

      Itse leikkasin murrosiän kapinoissa pitkän peppuun saakka ulottuneen tukkani, ja kyllähän se kadutti. Mutta silloin se vapautti, koska olin muutenkin kiltti tyttö ja pitkät hiukset vielä lisäsivät tunnetta siitä kunnollisuudesta... Olikohan ymmärrettävästi selitetty..? Nykyään minulla on taas pitkät hiukset, ja ei aikomuksia leikata niitä. Mutta vastikkeeksi pitää heittää vielä se, että minä ainakin käyn kuumana pitkähiuksisiin miehiin... Miksi useammat miehet eivät kasvata hiuksiaan? (Tai paremminkin anna hiusten kasvaa.)

      • syitä on monia

        Miehillä on usein käytännön seikat syynä, ei ole kovin kivaa jos pitkät hiukset tarttuu sorviin, tai raksalla porakoneeseen, rasvaantuu jäteöljyyn autonalla, näitä riittää, lisäksi nutturat ja erilaiset kampaukset ei näytä kovin hyviltä miehen päässä.


      • Tytsyvaan.....
        syitä on monia kirjoitti:

        Miehillä on usein käytännön seikat syynä, ei ole kovin kivaa jos pitkät hiukset tarttuu sorviin, tai raksalla porakoneeseen, rasvaantuu jäteöljyyn autonalla, näitä riittää, lisäksi nutturat ja erilaiset kampaukset ei näytä kovin hyviltä miehen päässä.

        En tarkoita pahalla, mutta etkö juuri miehenä itse selittänyt miksi naisetkin leikkaavat hiuksensa..? ;) Kyllä naisia samoissa ammateissa on pitkähiuksisina kuin miehiäkin, eikä ketään varmaan töissä kiinnosta miltä toinen näyttää. Siis olettaen että kyse on juuri edellä kuvatun tyylisestä työstä. No mielipiteet kaikilla erilaisia, mutta itse en tiedä mitään ihanempaa kuin mies jolla on pitkät hiukset. Sitä kun sais. Olen puhunut, muah. :)


      • sdsdasdasdasdasdadas
        Tytsyvaan..... kirjoitti:

        En tarkoita pahalla, mutta etkö juuri miehenä itse selittänyt miksi naisetkin leikkaavat hiuksensa..? ;) Kyllä naisia samoissa ammateissa on pitkähiuksisina kuin miehiäkin, eikä ketään varmaan töissä kiinnosta miltä toinen näyttää. Siis olettaen että kyse on juuri edellä kuvatun tyylisestä työstä. No mielipiteet kaikilla erilaisia, mutta itse en tiedä mitään ihanempaa kuin mies jolla on pitkät hiukset. Sitä kun sais. Olen puhunut, muah. :)

        Mutta toisin kuin miehille, naisilla näyttää nutturat sun muut kivalta. Sitä paitsi kuten aiemmin totesin niin "välillä pitää osata arvostaa kauneutta käytännöllisyyden edestä. :D ".


      • Miehenä olen harkinnut pitkien hiusten kasvattamista, mutta ei se olisi hyvä idea koska tukkani on niin mahtavan paksu että olisi sietämättömän tukala olla siinä. Tämä syy on varmaankin aika harvinainen suomalaisille kun useimmilla on ohuet hiukset.


      • afafafafaf
        sdsdasdasdasdasdadas kirjoitti:

        Mutta toisin kuin miehille, naisilla näyttää nutturat sun muut kivalta. Sitä paitsi kuten aiemmin totesin niin "välillä pitää osata arvostaa kauneutta käytännöllisyyden edestä. :D ".

        Mun mielestä ponnaripojat ja nutturanikot on seksikkäitä. Nää on makuasioita.

        Omalla miehelläni on tukka lapaluiden alapuolelle ja töissä ponnarilla.


      • dsdasdadasdasdadasda
        afafafafaf kirjoitti:

        Mun mielestä ponnaripojat ja nutturanikot on seksikkäitä. Nää on makuasioita.

        Omalla miehelläni on tukka lapaluiden alapuolelle ja töissä ponnarilla.

        On munkin miehellä keskivertoa hiukan pidemmät hiukset mutta hän ei pidä niitä ponnarilla tai nutturalla.


      • Retkuilija
        syitä on monia kirjoitti:

        Miehillä on usein käytännön seikat syynä, ei ole kovin kivaa jos pitkät hiukset tarttuu sorviin, tai raksalla porakoneeseen, rasvaantuu jäteöljyyn autonalla, näitä riittää, lisäksi nutturat ja erilaiset kampaukset ei näytä kovin hyviltä miehen päässä.

        ooppelin pohjamassaan kiinni! Oli leikattava pois.


    • jkbkjöö---

      Itse olen lyhyttukkainen parikymppinen typy. Kaljukin on ollut ja miestä on riittänyt. Ulkonäkö ei ole kiinni pelkästään pitkästä tukasta vaan kauniista kasvoista ja upeasta vartalosta.

      • Totta. Tässä vaan luultavasti tarkoitettiin sellaista tätimäistä hiustyyliä, mikä sitten näkyy muussakin olemuksessa, ettei ulkonäöstä enää välitetä.


    • En ole nainen, mutta useampien naisten kanssa keskusteltuani ja omasta kokemuksesta voisin sanoa että naiset leikkaa lyhyen tukan sen takia että se on helpompi hoitaa. Tämä johtuu puhtaasti laiskuudesta tai sitten siitä, ettei ole tarpeen enää miellyttää ketään ulkonäöllä. Aika tyypillisesti asia liittyy siihen, että naisella on mies hankittuna, lapsiakin jo tehty. Tällöin joillain naisilla ulkonäkö muuttuu ihan toissijaiseksi asiaksi. Kukin saa tehdä miten haluaa, mutta melkoisesti sellainen tätihiustyyli vanhentaa ja näitä näkee ihan parikymppisilläkin.

    • NAINEN.

      http://www.hd5.fi/photos/nhung-kieu-toc-ngan-dep-nhat-mua-he-2010-5.jpg

      Tykkään mallista, koska se sopii kasvonpiirteilleni, on helppohoitoinen ja yksinkertaisesti vaan viihdyn lookissani. Ihan se ja sama, mitä miehet siitä ajattelevat. Minä olen minä itseni vuoksi, en kenenkään toisen vuoksi. Naisellisuuttani eivät lyhyet hiukset vie pois. Voisin jopa sanoa päinvastoin. Malli korostaa naisellisuuttani. Siksi. :)

    • lyhyet kauniit

      No saahan sitä ihmetellä. Sä oot mies, ja jos sul ei itellä ole pitkiä alaselkään ulottuvia hiuksia, niin turha niitä on odottaa naiseltakaan. Naiset on liikaa alistuneet noille miesten fetisseille. Naiseus ei ole kuitenkaan päässä roikkuvasta kuolleesta solumassasta kiinni, tiedä se!!

      • Kauhistunut.

        Tulihan se siltä, lyhythiuksinen kiukkuinen feministi. Jotenkin aina säälin, kun näen miehen kulkevan tuollaisen naisen kanssa, sen tietää että ei ole helppoa, kun nainen on saanut äijän satimeen, sitten elähdetään täysin myös ulkoisesti.


      • mi,hgfbc
        Kauhistunut. kirjoitti:

        Tulihan se siltä, lyhythiuksinen kiukkuinen feministi. Jotenkin aina säälin, kun näen miehen kulkevan tuollaisen naisen kanssa, sen tietää että ei ole helppoa, kun nainen on saanut äijän satimeen, sitten elähdetään täysin myös ulkoisesti.

        Vein jalat suustani Kauhistunut!


      • :D :D :D :D

        Entäs jos miehellä ei ole hametta tai mekkoa päällä? Onko silloin turha odottaa niitä naiseltakaan? :D :D :D :D


    • ladyyythefancyyy

      minäkin naisena haluaisin kuulla selityksiä tälle! itse en aio IKINÄ leikata hiuksiani lyhyiksi ellei sitten syöpä iske ja hoidot vie karvoja. oli hiukseni sitten kuinka hatarat, ohuet ja huonokutoiset niin kyllä se on yhtä karun näköistä olla lyhyissä hiuksissa joten luulisi olevan sitten ihan sama leikkaako vai antaako olla pitkänä. pitkät on aina naiselliset. eikä pitkät tarkoita mitään macgyver takatukkaa tai lesbolirputinta!

      • Nina-79

        Hauskaa lukea tätä ketjua... todellakin.

        Ennen minulla oli pitkät ja paksut hiukset, joita tuntemattomatkin saattoivat ihastella. Sitten sairastuin, tukka tippui lähes kokonaan ja takaisin ei ole tullut. Joudun pitämään lyhyttä mallia, ettei kalju paistaisi ja näyttäisin edes joten kuten kelvolliselta. Kolmikymppisenä tuntuu jotenkin kohtuuttomalta, että tukka on harva, kuin vanhalla mummolla. Välillä tuntuu pahalta, koska pitkät hiukseni olivat niin kauniit ja supernaiselliset. Nyt olen jo usean vuoden ajan yrittänyt totutella ajatukseen, että naisellisuus piilee muualla, kuin hiuksissa. Surullista vaan, että jotkut niputtavat kaikki lyhyttukkaiset naiset feministeiksi, rekkalesboiksi ja tanttaroiksi.


      • åpoåpoåpo
        Nina-79 kirjoitti:

        Hauskaa lukea tätä ketjua... todellakin.

        Ennen minulla oli pitkät ja paksut hiukset, joita tuntemattomatkin saattoivat ihastella. Sitten sairastuin, tukka tippui lähes kokonaan ja takaisin ei ole tullut. Joudun pitämään lyhyttä mallia, ettei kalju paistaisi ja näyttäisin edes joten kuten kelvolliselta. Kolmikymppisenä tuntuu jotenkin kohtuuttomalta, että tukka on harva, kuin vanhalla mummolla. Välillä tuntuu pahalta, koska pitkät hiukseni olivat niin kauniit ja supernaiselliset. Nyt olen jo usean vuoden ajan yrittänyt totutella ajatukseen, että naisellisuus piilee muualla, kuin hiuksissa. Surullista vaan, että jotkut niputtavat kaikki lyhyttukkaiset naiset feministeiksi, rekkalesboiksi ja tanttaroiksi.

        Olen omalta kohdaltani miettinyt sitä ristiriitaa että tunnen itseni - varsinkin kahdenkeskisissä kanssakäymisissä - erittäin naiselliseksi ja kun haluan panostaa pukeutumiseen pukeudun hyvin naisellisesti, mutta hiukseni ovat poikamallia.
        Haluaisin että minut nähtäisiin mieluummin naisellisena kuin jätkämäisenä.


    • sitä saa mitä tilaa

      Kyllä Suomalaisessa parturi-kampaaja-koulutuksessa on syytä 90%.
      En ole vielä tähän ikään (55v) tavannut yhtä ainotta kampaajaa, joka ei olisi yrittänyt leikata hiuksiani lyhyeksi!
      Itse olen halunnut pitää oman pääni ja olla pitkähiuksinen.
      Mutta jos on ohuet ja harvat hiukset, päätä myöden roikkuvat luihut karvat ovat varmasti kammottavia pitkinä.

      • Juuri näin

        Tuo oli kaikki totuuden sanaa, siihen voi lisätä vain sen, että sitä paremmalla syyllä kannattaa pitää hiukset pitkinä, jos ne kerran kasvavat hyvin, ole siitä ylpeä. Luihut ohuet siimahiukset ei näytä pitkänä eikä lyhyenä hyvältä, se on heidän kohtalonsa, he tietysti haluavat ettei kukaan muukaan näytä sen paremmalta.


    • bad hair day

      Itselläni on ohuet, hennot ja piikkisuorat tummat hiukset. Otsaosastolla on lisäksi pari ikävää pyörrettä, jotka vaikeuttavat hiusten muotoilua. Yleensä kampaajatkaan eivät ole keksineet, mitä niiden kanssa pitäisi tehdä. Pitkinä hiukseni menevät päätä myöten ja korvatkin saattavat ikävästi pilkistää hiusten lomasta vähän lyhyemmälläkin hiuspituudella. Jos höyryrullilla, suoristusraudalla yms. on yrittänyt saada vähän pehmeyttä ja kiharaa niin ulkona hiukset ovat taas suoristuneet. Jos hiukset on laittanut kiinni niin jostain kohdasta pilkistää kalju kohta.

      Auta armias jos ulkona on ollut (ja yleensä Helsingissä on) tuulinen ilma niin ohuet pitkät hiukset aukinaisina lentää sinne sun tänne ja on sitten sisälle päästyä ristissä ja rastissa ja vieläpä huulikiillossa kiinni. Yritä siinä sitten olla freessinä. Jos kaiken lisäksi vielä sataa tihkuuttaa ja hiuksissa on reippaasti muotoilutuotteita, jotta pysyisivät edes jotenkin paikallaan, niin lopputulos näyttää uitetulta rotalta. Toki sateenvarjot on keksitty, mutta - kas kummaa - tuulisella säällä tuulen negatiivinen efekti on vieläkin pahempi, kun tuulen vaikutus tulee alhaalta ylöspäin. Joku fyysikko saisi kyllä selittää, mistä tämä ilmiö johtuu.

      Hiukset on edellä mainituista syistä aina olleet ulkonäössäni ja sitä kautta itsetunnossani niitä erittäin heikkoja kohtia. Pitkään en uskaltanut tehdä niille mitään erikoista, koska pelkäsin, että ne voisi mennä vieläkin pahemmiksi. Vanhemmiten on alkanut vähemmän välittää, mitä muut sinusta ulkoisesti ajattelevat tai mitä fetissejä miehillä on naisten suhteen (tai kyllä ne harmittaa jos ne ovat ristiriidassa todellisuuden kanssa) ja on alkanut uskaltaa etsiä sitä omaa tyyliään. Pikkuhiljaa leikkasin hiuksia lyhyemmäksi ja lyhyemmäksi ja nyt ne ovat "poikatukan" pituiset. Ja ensimmäistä kertaa on voinut huokaista helpotuksesta ja saanut itsevarmuutta, kun ei tarvitse olla paniikissa siitä, mitä yksi tuulenvire aiheuttaa. Sisäisesti tuntuu paremmalta, kun kuontalo on hallittavissa ja pysyt siistin näköisenä säällä kuin säällä. (No pipoa en voi talvella vieläkään pitää kuin kotimatkalla sen sähköisyyden takia.) Koskaan aiemmin en ole saanut hiuksistani kehuja ja nyt saan niitä paljon. Kuulemma lyhyet hiukset korostaa siroja ja kauniita kasvojani ja erityisesti tummia silmiä, joissa on pitkät ripset. Otsaosaston pyörteetkään eivät vaikuta mitenkään, kun otsahiukset ovat lyhyet.

      Miehiltä olen kyllä edelleen saanut kadulla katseita yms. yms. Varmasti osa karsastaa, mutta tuskin ennenkään olin kaikkien makuun. En kunnollista parisuhdetta löytänyt pitkähiuksisenakaan, joten mitä voin hävitä lyhythiuksisena?

      Käyttämiäni lyhkäisiä hiusmalleja:

      http://www.bycherieamour.com/blog/wp-content/uploads/2009/07/ciara-short-hair.bmp (lyhyemmällä otsatukalla)
      http://imagecache2.allposters.com/images/MMPH/C56511.jpg

      Nyt kun otsahiusongelmaa on löytynyt ratkaisu niin ajattelin keväällä kasvattaa vähän pidempää hiusmallia. Esim. Sara La Fountainin lyhyempi hiusmalli on söpö:

      http://static.iltalehti.fi/ruoka/sara1_0809JID_ru.jpg
      http://farm5.static.flickr.com/4146/4996031222_ca17d7f11e.jpg

      PS. Välimeren maissa ihoni ja hiukseni voivat paremmin, joten varmasti karu ilmastomme on syyllinen muutamiin ulkonäöllisiin ongelmiin.

    • polkkatucca

      Minulla oli jo monta vuotta ollut pitkät hiukset, ja alkoi nyppimään kun ne oli tiellä ja hiuksia oli joka paikassa. Lisäksi ne piti ainakin kerran päivässä harjata kunnolla. Lisäksi olin himoinnut lyhyttä polkkatukkaa jo kauan ja halusin kokeilla jotain uutta.

      Leikkasin lyhyeksi ja olen tykännyt. Kampaukseni on naisellinen ja tyylikäs. Tosin nyt 2 vuoden jälkeen harkitsen jos kasvattaisi osan tukasta takaisin. Vaihtelu virkistää!

      • ksssksss

        Ikä 36-v ja tukka vyötärölle. On paksu ja hyväkuntoinen. Pidän yleensä ponnarilla tai letillä, joskus nutturalla kun en halua herättää huomiota. Nuorena minulla oli todella ohut ja huonokuntoinen hius. Suvussa ollut sellainen hiuslaatu että ei saa kasvatettua millään pitkää tukkaa. Mutta minäpä en uskonut. Jätin kaikki muotoilutuotteet pois, ei silikonia, luomushampoita vain enkä muotoile hiuksia ikinä. En voi ymmärtää miten jotkut voi laittaa hiuksiin “runsaasti muotoilutuotteita”, minusta ne juuri saa hiukset näyttämään huonoilta ja ei ne hiuksille hyvääkään tee. Ystäväni jotka käyttävät paljon muotoilutuotteita ja kuumia muotoiluvälineitä(joka ikinen päivä) valittelevat ohuesta tukastaan. Myös ruokavalio auttaa asiaa ja kampaajien välttäminen. Kampaajat eivät osaa leikata eivätkä käsitellä pitkää tukkaa.

        Ei kyllä tulisi mieleenkään olla huolissaan tuulenvireestä. Enkä voisi talvella missään nimessä kulkea ilman pipoa. Kyllä minusta käytännöllinen pitää olla, mutta minusta on mukava että halutessani hiukseni ovat upeat ja kuulemma seksikkäätkin.

        Tuosta vanhenemisesta ja siitä kun sanotaan että nainen ei välitä enää ulkonäöstään kun on saanut miehen ja lapsia niin minulla on kokemus edellisestä, pitkästä suhteestani. Suhteemme väljähti seksimielessä, enkä tuntenut enää itseäni seksikkääksi. Ei ollut tarvetta. Jos olisin ollut seksikäs, mies olisi vongannut enemmän seksiä mikä nyt minusta tuppasi olemaan aika tylsää ja vastenmielistä, sillä mies ei ikinä opetellut tyydyttämään minua eikä saanut minua tuntemaan itseäni seksikkääksi. No, tukkaani en sentään leikannut, mutta vaatetus kyllä muuttui seksikkäästä tanttamaiseksi vuosien myötä. Nyt olemme eronneet ja olen löytänyt naisellisuuteni uudelleen. Enkä enää ikinä halua suhteeseen jossa en tunne itseäni naiselliseksi. Hieman ystäväpiiriä kun katsoo, niin ne suhteessa olevat naiset joilla on hyvä parisuhde ja hyvä seksielämä, pitävät edelleen huolta myös ulkonäöstään. Huono seksielämä sen sijaan saatetaan korvata vaikkapa herkuilla…itsellä ainakin näin oli. Suklaa kiinnosti enemmän kuin seksi. Päinvastoin sen pitäisi olla…

        Jännä juttu, omalle iholleni ja hiuksilleni välimerenilmasto taas tekee pahaa, kestän siellä max viikon. Jos oleskelee meren äärellä niin merestä nousee suolaa joka ärsyttää ihoani ja saa tukan kuivamaan ja takkuuntumaan, puhumattakaan auringosta.


      • puhun suomea
        ksssksss kirjoitti:

        Ikä 36-v ja tukka vyötärölle. On paksu ja hyväkuntoinen. Pidän yleensä ponnarilla tai letillä, joskus nutturalla kun en halua herättää huomiota. Nuorena minulla oli todella ohut ja huonokuntoinen hius. Suvussa ollut sellainen hiuslaatu että ei saa kasvatettua millään pitkää tukkaa. Mutta minäpä en uskonut. Jätin kaikki muotoilutuotteet pois, ei silikonia, luomushampoita vain enkä muotoile hiuksia ikinä. En voi ymmärtää miten jotkut voi laittaa hiuksiin “runsaasti muotoilutuotteita”, minusta ne juuri saa hiukset näyttämään huonoilta ja ei ne hiuksille hyvääkään tee. Ystäväni jotka käyttävät paljon muotoilutuotteita ja kuumia muotoiluvälineitä(joka ikinen päivä) valittelevat ohuesta tukastaan. Myös ruokavalio auttaa asiaa ja kampaajien välttäminen. Kampaajat eivät osaa leikata eivätkä käsitellä pitkää tukkaa.

        Ei kyllä tulisi mieleenkään olla huolissaan tuulenvireestä. Enkä voisi talvella missään nimessä kulkea ilman pipoa. Kyllä minusta käytännöllinen pitää olla, mutta minusta on mukava että halutessani hiukseni ovat upeat ja kuulemma seksikkäätkin.

        Tuosta vanhenemisesta ja siitä kun sanotaan että nainen ei välitä enää ulkonäöstään kun on saanut miehen ja lapsia niin minulla on kokemus edellisestä, pitkästä suhteestani. Suhteemme väljähti seksimielessä, enkä tuntenut enää itseäni seksikkääksi. Ei ollut tarvetta. Jos olisin ollut seksikäs, mies olisi vongannut enemmän seksiä mikä nyt minusta tuppasi olemaan aika tylsää ja vastenmielistä, sillä mies ei ikinä opetellut tyydyttämään minua eikä saanut minua tuntemaan itseäni seksikkääksi. No, tukkaani en sentään leikannut, mutta vaatetus kyllä muuttui seksikkäästä tanttamaiseksi vuosien myötä. Nyt olemme eronneet ja olen löytänyt naisellisuuteni uudelleen. Enkä enää ikinä halua suhteeseen jossa en tunne itseäni naiselliseksi. Hieman ystäväpiiriä kun katsoo, niin ne suhteessa olevat naiset joilla on hyvä parisuhde ja hyvä seksielämä, pitävät edelleen huolta myös ulkonäöstään. Huono seksielämä sen sijaan saatetaan korvata vaikkapa herkuilla…itsellä ainakin näin oli. Suklaa kiinnosti enemmän kuin seksi. Päinvastoin sen pitäisi olla…

        Jännä juttu, omalle iholleni ja hiuksilleni välimerenilmasto taas tekee pahaa, kestän siellä max viikon. Jos oleskelee meren äärellä niin merestä nousee suolaa joka ärsyttää ihoani ja saa tukan kuivamaan ja takkuuntumaan, puhumattakaan auringosta.

        Tiedän, että naapurimaamme nainen haluaa näyttää naiselliselta, vaikka hän tulisi toimeen omalla palkallaan, eikä olisi iskemässä varakasta miestä itselleen.
        Minäkin hoidan itseäni, syön terveellisesti ja harrastan liikuntaa. En silti halua antaa ulospäin sellaista kuvaa, että pynttään itseäni käytännöllisyyden kustannuksella.
        Eikö olekkin hyvä, että mies näkee jo ulkokuoresta minkälainen nainen on. Näkeehän naisetkin jo ulkokuoresta minkälainen mies on.


      • molempi parempi
        puhun suomea kirjoitti:

        Tiedän, että naapurimaamme nainen haluaa näyttää naiselliselta, vaikka hän tulisi toimeen omalla palkallaan, eikä olisi iskemässä varakasta miestä itselleen.
        Minäkin hoidan itseäni, syön terveellisesti ja harrastan liikuntaa. En silti halua antaa ulospäin sellaista kuvaa, että pynttään itseäni käytännöllisyyden kustannuksella.
        Eikö olekkin hyvä, että mies näkee jo ulkokuoresta minkälainen nainen on. Näkeehän naisetkin jo ulkokuoresta minkälainen mies on.

        Itselläni oli ollut koko ikäni pitkät hiukset, joten halusin vain vaihtelua ja kokeilla lyhyttä. Ei ollut todellakaan helppohoitoisempi, päinvastoin! Mutta opinpahan käyttämään enemmän aikaa hiuksiini myös arkena, nykyään olen siis pitkähiuksinen.

        Miehiltä olen saanut enemmän huomiota pitkissä hiuksissa. Toisaalta luulen että kauniilla kasvoilla niin lyhyt kuin pitkäkin on hyvä. Itse en ole mikään kaunotar joten ehkä pitkät saavat minut näyttämään paremmalta? Naiset kylläkin kehuivat lyhyitä hiuksiani paljon ja ihmettelevät miksi olen kasvattanut pidemmät hiukset. Silti taidan pitää pitkät ;)


    • kaunis on aina

      Aidosti kaunis nainen on kaunis myös lyhkäisissä hiuksissa tai vaikka kaljuna. Mutta täytyy muistaa, että tällaiset naiset ovat harvassa. Hiuksilla kyllä saa muokattua ulkonäköään. Kunnon paksu kiharapehko vie huomion pois rujommastakin pärstästä. Miehille naisen hiukset ovat tuskin pääasia. Pitkät tuuhetat hiukset ovat lähinnä naisen statussymboli muita naisia kohtaan, vähän kuin isot rinnat.

      • kaviot kopisten

        Nuoruudessa eräs poikakaverini oli innokas Tex Willerin lukija ja välillä eläytyi cowboy rooliin hyvin innokkaasti. Jatkuvien niskakipujen takia lopulta leikkasin hiukset lyhyiksi, kun en saanut miestäni luopumaan cowboy asenteestaan. Mieheni kuvitteli aina sängyssä olevansa Kit Carsson ja nyhti lettejäni ikään kuin olisi ollut ratsastamassa stetson päässänsä. Stetsonistaan ei koskaan luopunut, vaikka leikkasin hiukseni. Lopulta erosimme, kun mieheni kerran humalassa aneli pitää peruukkia takaapäin panojemme aikana, koska silloin pääsee parempaan fiilikseen ottaessaan tammaa takaapäin. Olin vain miehelleni hevosen korvike ja en pitänyt siitäkään, että mieheni oli eläimiinsekaantuja.


    • sjaklsaasd
      • se mauton nainen

        Taidan sitten olla aika mauton nainen kuten joku tuolla totesi että viisikymppisellä on kamalin kampaus pitkä tukka otsiksella ;( Toisekseen olen ammatiltani parturi-kampaaja joten en nyt oikein usko ettenkö tietäisi mikä minulle sopii ja mikä ei ! Olen myös sellainen kampaajana että en koskaan kyni naisten hiuksia ja jos asiakas haluaa kasvattaa pitkää tukkaa niin se sopii vallan mainiosti. Taitavalla leikkauksella ja väreillä saa kyllä ne hiirenhännätkin näyttämään hyvältä ja rakennetta lisäävää/tuuheuttavaa muotoilutuotetta päälle niin ohuetkin hiukset tuntuu ja näyttää paksummalta!!! Sitäpaitsi on väärä luulo että lyhyt tukka on helppohoitoinen! Sehän vasta sitä laittamista tarvitseekin! Lyhyet hiukset ovat kyllä helpot pestä ja kammata mutta siihen se helppous sitten loppuukin. Lyhyt tukka kun tarvitsee usein paljon enemmän muotoilutuotteita kuin pitkä tukka. Ihan turha selitellä täällä että lyhyttä pidetään siksi että se olisi jotenkin ikään kuuluva ja helppo! Tosiasiahan on niin että suomalainen nainen haluaa "olla mukavasti" eli kuljetaan Crocsit jalassa, tuulipuku päällä ja tukka kynittynä kun taas esim. jo heti Virossa ja siitä etelämmäksi naiset kulkee korkokengissä, minihameissa ja pitkissä hiuksissa.


      • skjads
        se mauton nainen kirjoitti:

        Taidan sitten olla aika mauton nainen kuten joku tuolla totesi että viisikymppisellä on kamalin kampaus pitkä tukka otsiksella ;( Toisekseen olen ammatiltani parturi-kampaaja joten en nyt oikein usko ettenkö tietäisi mikä minulle sopii ja mikä ei ! Olen myös sellainen kampaajana että en koskaan kyni naisten hiuksia ja jos asiakas haluaa kasvattaa pitkää tukkaa niin se sopii vallan mainiosti. Taitavalla leikkauksella ja väreillä saa kyllä ne hiirenhännätkin näyttämään hyvältä ja rakennetta lisäävää/tuuheuttavaa muotoilutuotetta päälle niin ohuetkin hiukset tuntuu ja näyttää paksummalta!!! Sitäpaitsi on väärä luulo että lyhyt tukka on helppohoitoinen! Sehän vasta sitä laittamista tarvitseekin! Lyhyet hiukset ovat kyllä helpot pestä ja kammata mutta siihen se helppous sitten loppuukin. Lyhyt tukka kun tarvitsee usein paljon enemmän muotoilutuotteita kuin pitkä tukka. Ihan turha selitellä täällä että lyhyttä pidetään siksi että se olisi jotenkin ikään kuuluva ja helppo! Tosiasiahan on niin että suomalainen nainen haluaa "olla mukavasti" eli kuljetaan Crocsit jalassa, tuulipuku päällä ja tukka kynittynä kun taas esim. jo heti Virossa ja siitä etelämmäksi naiset kulkee korkokengissä, minihameissa ja pitkissä hiuksissa.

        "jo heti Virossa ja siitä etelämmäksi naiset kulkee korkokengissä, minihameissa ja pitkissä hiuksissa. "


        ...mutta 40 ikäiset naiset näyttää aika lailla samalta kuin Suomessakin.


      • +kamalin hiusmalli+
        se mauton nainen kirjoitti:

        Taidan sitten olla aika mauton nainen kuten joku tuolla totesi että viisikymppisellä on kamalin kampaus pitkä tukka otsiksella ;( Toisekseen olen ammatiltani parturi-kampaaja joten en nyt oikein usko ettenkö tietäisi mikä minulle sopii ja mikä ei ! Olen myös sellainen kampaajana että en koskaan kyni naisten hiuksia ja jos asiakas haluaa kasvattaa pitkää tukkaa niin se sopii vallan mainiosti. Taitavalla leikkauksella ja väreillä saa kyllä ne hiirenhännätkin näyttämään hyvältä ja rakennetta lisäävää/tuuheuttavaa muotoilutuotetta päälle niin ohuetkin hiukset tuntuu ja näyttää paksummalta!!! Sitäpaitsi on väärä luulo että lyhyt tukka on helppohoitoinen! Sehän vasta sitä laittamista tarvitseekin! Lyhyet hiukset ovat kyllä helpot pestä ja kammata mutta siihen se helppous sitten loppuukin. Lyhyt tukka kun tarvitsee usein paljon enemmän muotoilutuotteita kuin pitkä tukka. Ihan turha selitellä täällä että lyhyttä pidetään siksi että se olisi jotenkin ikään kuuluva ja helppo! Tosiasiahan on niin että suomalainen nainen haluaa "olla mukavasti" eli kuljetaan Crocsit jalassa, tuulipuku päällä ja tukka kynittynä kun taas esim. jo heti Virossa ja siitä etelämmäksi naiset kulkee korkokengissä, minihameissa ja pitkissä hiuksissa.

        Minä kirjoitin sen viestin että kamalin hiusmalli jne. nähden mielessäni maantienväriset ohuet hiukset ja latvasta tai tarkemmin sanottuna puolesta välistä hiusten mittaa multihaaroittuneet kun ei olla raaskittu leikata muutamaakaan senttiä niistä huonokuntoisista latvoista pois, MUTTA, nyt kun nään mielessäni terveen itsevarman ja itsestään huolta pitävän viisikymppisen naisen mustalla pitkällä tukalla ( otsis!) niin uskon että sellainenkin pukee ja sopii jollekin :)


      • skjads
        +kamalin hiusmalli+ kirjoitti:

        Minä kirjoitin sen viestin että kamalin hiusmalli jne. nähden mielessäni maantienväriset ohuet hiukset ja latvasta tai tarkemmin sanottuna puolesta välistä hiusten mittaa multihaaroittuneet kun ei olla raaskittu leikata muutamaakaan senttiä niistä huonokuntoisista latvoista pois, MUTTA, nyt kun nään mielessäni terveen itsevarman ja itsestään huolta pitävän viisikymppisen naisen mustalla pitkällä tukalla ( otsis!) niin uskon että sellainenkin pukee ja sopii jollekin :)

        Miksi väkisin pitää olla pitkät hiukset, jos hiuslaatu on ohut ja hauras? Ei niitä saa laittamallakaan nätiksi, jos 15cm latvasta on huonoa ja haaroittunutta.

        Muuten, suurin osa suomalaisista pitkähiuksisista naisista pitää hiuksia kiinni eli ponnarilla joka päivä. Voihan ne lyhythiuksiset naisetkin hankkia sellaisen ponnarilisäkkeen taakse, jos se on miesten mieleen (jos jollekin on tärkeää olla miesten mieleen).


    • kklk

      Minulla oli 10 vuotta pitkät hiukset, puoleen selkään. Sitten kyllästyin, eikä vähiten siksi, että niitä karvoja oli joka paikassa, kuivuminen kesti tuntikausia (minulla on erittäin paksut hiukset) ja käytännössä niitä piti sitten aina pitää kiinni, kun olivat nukkuessakin aina jonkun kyynärpään alla. Jos ei miehen, niin oman. Oma lukunsa oli sitten kampaajat, jota käpistelivät hiuksiani ja kuorossa päivittelivät että onpa paksu tukka! Eivät kyllä toisaalta yhtään mukisseet kun sanoin, että leikataan lyhyeksi. Oma oli päätökseni.

      Leikkautin lyhyemmäksi, ja sain todeta että niistä oli vielä enemmän vaivaa :/ Inhoan aineiden ja tököttien kanssa värkkäämistä, joten saavat kasvaa takaisin mukavaan letti- ja nutturamittaan.

    • tällainen täti

      Oma pitkä tukka esti minua saunomasta mm. pikkujouluissa ja sen sellaisissa ja kaikkihan tietävät hyvä veli -kerhon kokoontuvan saunassa. Jos tahtoo pysyä piireissä, on saunottava. Kuulostaa typerältä, mutta sairastuttuani pahasti märän ja kylmän tukan takia kosteissa ja kylmissä mökkiolosuhteissa, päätin että nyt riittää. Pitkä tukka oli kieltämättä kivan näköinen, mutta se vain ei ollut minua. Eikä sitä voinut enää pitää aukikaan kun se oli kaikkialla. Leikkasin tukkani pois itse enkä tuntenut mitään katumusta. Tuntui vain siltä, että jotain ylimääräistä lähti pois. Lisäksi kasvonpiirteeni tulevat aivan uudella tavalla esiin kun en ole piilossa tukan takana. Minulle flirttaillaan nyt enemmän, mitä olen todella ihmetellyt. Ehkä minä vain sitten olen niitä naisia, joille lyhyt tukka sopii tai jotain.

      • EhtaNainen

        Minulla oli vielä toisen lapsen syntyessä blondit (aidot) hiukset lantiolle asti. Kyllä ne kauniit olivat. Tällä hetkellä mustat lyhyet toispuoleisesti leikatut. Helppohoitoiset, toimivat kiireisessä ja aktiivisessa arjessani. Ja sopivat minulle vielä paremmin. Korostavat sinisiä silmiäni ja siroja kasvojani, sekä treenattu ryhtini pääsee oikeuksiinsa. Ja suuret korvarenkaat ovat piste iin päälle. Ikää nyt 46 v., mutta jos satun lähtemään ulos tyttöporukassa pitämään hauskaa, kiinnostusta osoittavat n. 30-35 vuotiaat miehet. Jopa muutama vuosi sitten kun menin yksin baariin, joka ei ollut mikään nuorisopaikka, minulle piruiltiin, että olenko isää etsimässä : ). Tätimäiseksi en siis itseäni koe, vaan tässä vaiheessa elämää koen olevani seksikkäimmilläni. Henkisesti olen kasvanut aikuiseksi ja tiedän mitä haluan. Ja sen lisäksi rakastan elämää.
        Joten ei se juttu ole hiuksista kiinni, vaan enemmänkin asenteesta.


      • mies40+
        EhtaNainen kirjoitti:

        Minulla oli vielä toisen lapsen syntyessä blondit (aidot) hiukset lantiolle asti. Kyllä ne kauniit olivat. Tällä hetkellä mustat lyhyet toispuoleisesti leikatut. Helppohoitoiset, toimivat kiireisessä ja aktiivisessa arjessani. Ja sopivat minulle vielä paremmin. Korostavat sinisiä silmiäni ja siroja kasvojani, sekä treenattu ryhtini pääsee oikeuksiinsa. Ja suuret korvarenkaat ovat piste iin päälle. Ikää nyt 46 v., mutta jos satun lähtemään ulos tyttöporukassa pitämään hauskaa, kiinnostusta osoittavat n. 30-35 vuotiaat miehet. Jopa muutama vuosi sitten kun menin yksin baariin, joka ei ollut mikään nuorisopaikka, minulle piruiltiin, että olenko isää etsimässä : ). Tätimäiseksi en siis itseäni koe, vaan tässä vaiheessa elämää koen olevani seksikkäimmilläni. Henkisesti olen kasvanut aikuiseksi ja tiedän mitä haluan. Ja sen lisäksi rakastan elämää.
        Joten ei se juttu ole hiuksista kiinni, vaan enemmänkin asenteesta.

        Saattaisit olla ihannenaiseni, pidän lyhyistä hiuksista naisilla, erityisesti mustista. Musta poikatukka oikein lyhyillä niskahiuksilla olisi täysosuma.


    • vbhj

      Minullakin on pitkät hiukset nimenomaan siksi että olen laiska. Pesen kerran viikossa, harjaan ja letitän joka päivä ja se on siinä. Lyhyen kanssa joutuisi kuitenkin väsäämään muotoilutuotteiden ja kuivaimien kanssa päivittäin. Toinen vaihtoehto olisi sitten siili tai kalju.

    • ****ÄGkwopnb

      Voi hyvä perse sentään. Mitä se sua haittaa, jos joku nainen kynii tukkansa? Täytyykö sinun todellakin saada kuolata jokaikistä naista jonka näet? Oletko ikinä törmännyt ilmiöön vaihtelunhalu? Olet oikeasti sitä mieltä, että naiset eivät saa vaihdella hiustensa pituutta? Oletko tietoinen siitä, että hiukset ovat kasvava luonnonvara? Tunnen huomattavasti useampia naisia joilla on pitkät hiukset kuin naisia joilla lyhyet, viis iästä. Viitsit aloittaa keskustelun siitä, että jokunen nainen on halunnut vaihtelua hiustensa pituuteen... En itsekään pidä oikein pitkähiuksista miehistä, mutta aivan sama minulle silti, jos jollakin miehillä sellaiset on. Miksi jotkut miehet valittavat aina siitä, että kaikki maailman naiset eivät miellytä heitä? Hyi helvetti.

    • mns+w

      se miesmäisempi on silloin siilari ja molemmat outoja muutenkin.en näe muuta syytä hoitoonkaan.

    • 422464awrawrgty

      Yleensä pidän pitkähiuksista kauniimpana, mutta vastikään tapasin lyhythiuksisen naisen joka on todella kaunis ja jolle lyhyet hiukset sopii. Ooh lalaa.

    • Jonah Jay

      Tulipa ihmeteltyä tätä asiaa myöskin kun oltiin poikien kanssa radalla viihteelä! Jopa kolme neljäkymppisillä alkaa näkyä huolestuttavaan isolla osalla tämä ilmiö! Parturiko tähän painostaa niinkö jotkut jo ehti epäillä?

    • TTyttöööööö????!!!

      Ehkäpä siks että tykkäämme ite lyhyistä hiuksista, miks pitäis muita ajatella, että tykkääkö ne?

    • bmbmbm

      lyhyet hiukset ovat minusta äärettömän seksikkäät naisilla ;)

    • MIETIII!!!!!

      Iso mies... ongelmia?? Lyhyet hiukset naisella on hot!!

    • tällaista kuullut

      eix ne ole parisuhteessa olevan merkki

    • Lyhyt tukka pelastaa

      Se vasta rumaa on, jos ohuet ja elottomat hiukset on pitkät! Kyllä ohuthiuksiselle naiselle sopii lyhyt tukka, joka saa sen näyttämään paksummalta ja siistimmältä! Kaikilla katsos ei ole luonnostaan paksuja ja kiiltäviä hiuksia!

    • tanttatukka

      Miehet eivät ole mua katselleet silloinkaan kun oli pitemmät hiukset, joten on ihan sama vaikka onkin lyhyemmät. Lyhyet hiukset on helpompi itse värjätä, tulee kalliiksi käydä kampaajalla laittattamassa väriä hiuksiin. Itsellä on mukavampi olo lyhyellä tukalla. Aina olen näyttänyt tanttamaiselta, oli letin malli mikä tahansa.

    • 18+6

      Minä en kyllä allekirjoita sitä että lyhyt tukka muka olisi helppohoitoisempi.

      Minulla ei ole ollut pitkiä hiuksia sitten peruskoulun. Silloin vielä haaveilin prinsessakiharoista, mutta vaikka kuinka yritin hoitaa ja varjella hiuksiani ja popsia biotiinia, ei tukka koskaan kasvanut hartioita pidemmälle, ja oli silloinkiin niin kamala hiirenhäntä että hyi olkoon. En siis todellakaan ole kaunis pitkillä hiuksilla, en varmasti kenenkään mielestä.

      Nykyisin hiustyyli on melkolailla tätä luokkaa: http://www.hairfinder.com/hairstyles8/au7a.jpg
      Tosin väri on eri ja minun on takaa vielä lyhyempi. Kovasti olen kehuja saanut, sillä kyseinen malli sopii kasvoilleni täydellisesti.

      Kummallakin siskollani on äitini puolelta siunaantuneet paksut ja tummat hiukset, kun omani ovat vaaleat lasimaiset ja ohuet.
      He pitävät hiuksiaan pitkinä, ja laittavat niitä lähinnä juhliin. Kampaajalla käyvät 3-4- kk välein hoidattamassa latvat kuntoon. Heidän päivittäinen hiustenhoitonsa on harjaus ja ehkä letitys/ponnari.
      Minun täytyy käydä kampaajalla kuukausittain, sillä muuten tukka kasvaa mallistaan ulos ja näyttää hirveältä. Sitä myös täytyy laittaa, sillä joka aamu se on tyynyn jäljiltä niin sekaisin ja pystyssä että se on pakko pestä, föönata ja muotoilla. Juhliin laittaminen on ainoa jossa saatan säästää aikaa siskoihini verrattuna, mutta vaikka tähän ei nutturoita tai isoja kiharapilviä saakaan, onnistuu sen silti laittamaan kauniisti esim. hiuskoruilla. :)

      Siis se siitä helppohoitoisuudesta, ainakaan minun kohdallani. Minä haluan vain näyttää viehättävämmältä, siksi pidän lyhyenä.

      Ps. Jos joku teistä herroista sen kustantaa, niin kyllä tälle opiskelijatytölle kelpaisi hiustenpidennyksetkin, vaikka ihan vaihtelun vuoksi. ;D

    • MäTeenMitäTeen

      Mä oon 25v nainen ja hiukseni ovat tummat ja todella paksut sekä peppuun asti. Olen naimisissa ja on kaksi lasta. Olen hoikka ja kiinteä, meikkaan lähes päivittäin ja etenkin katson että olen huoliteltu ja seksikäs kun mies tulee töistä että saisi silmänruokaa. Siivoan pylly paljaana ja märkä pimppa vilkkuen ja mies tykkää. Teen ruokaa ja tarjoan sen miehelleni pöytään seksikkäästi kumartuen isot, kiinteät tissit lähellä miehen naamaa jotta mieheni saisi silmänruokaa.

      Makuuhuoneessa touhutessamme laitan vaaleanpunaiset korkkarit jalkaan sekä meikkaan paksusti, laitan tekoripset ja push upit koska mieheni tykkää että näyttäisin oikein pantavalta.

      Mieheni sanoi jättävänsä minut jos vaan leikkautan vähänkään hiuksiani :( Se olisi hänelle suorastaan katastrofi. Mutta entä jos itse haluaisin jossain vaiheessa leikkauttaa? Miksi nainen ei saisi näyttää miltä haluaa ilman että pitää miesten olla heti haukkumassa tyylittömäksi, miehen näköiseksi, tätimäiseksi, laiskaksi joka ei jaksa huolehtia ulkonäöstään MIESTÄ MIELLYTTÄÄKSEEN??

      Eli vittu perkele, täsä tarvi ketään miellyttää. Miten voikaan olla näin tumpelo miehiä jotka ihan oikeesti kuvittelee että NAISEN TEHTÄVÄ ON NÄYTTÄÄ HYVÄLTÄ MIELLYTTÄKSEEN MIESTÄ??

      Tsiisus sovinistit, painukaa oikeesti sinne missä pippurikaan ei kasva.

      • BossHossFani

        Sinulle on kerrottu selvästi seuraamukset, mitä siis täällä itket? Leikkauta ihmeessä lyhyt äijätukka mutta älä sitten itke ettei miehille kelpaa. Elämä on valintoja täynnä. Diggailisitko itse jos miehesi alkaisi yhtäkkiä käyttämään korkokenkiä?


      • Kaikkea sitä-

        Saat tehdä hiuksillesi mitä haluat, tajuat varmaan tämän. Jos noin pienestä ja pinnallisesta asiasta on kiinni, niin joutaa tuollainen ukko mennäkin.


    • ??

      Onko se naisen tukan pituus oikeastikin noin tärkeä asia miehille. Ei siis luonne merkitse mitään tai muu ulkonäkö.Esim , kauniskasvoinen nainen,lyhyet hiukset, kroppa hoikka, pienet rinnat, tiukka peppu, loppuuko kiinnostus hiusten takia.

      • BossHossFani

        Onks ne korkkarit miehellä tosiaan noin tärkeä asia? Ei siis luonne tai muu karskin komee ulkonäkö merkitse mitään? Esim. jäntevä hyvä kroppa, ei juoppo ym. loppuuko kiinnostus korkokenkien takia?


      • ----

        Juu. Saa olla minkälainen idiootti tahansa ja ulkonäöltään Tuksun, Mattiesko Hytösen ja Arto Länsmanin 125-kiloinen risteytys, mutta kunhan on pitkä ja ohut liruletti niin miehet juoksee perään. Turha luulla löytävänsä ketään, jos olet muuten miss universe -ainesta, mutta sinulla on lyhyt tukka. Pikä tukka on aivan ehdoton.


      • rautalangasta
        ---- kirjoitti:

        Juu. Saa olla minkälainen idiootti tahansa ja ulkonäöltään Tuksun, Mattiesko Hytösen ja Arto Länsmanin 125-kiloinen risteytys, mutta kunhan on pitkä ja ohut liruletti niin miehet juoksee perään. Turha luulla löytävänsä ketään, jos olet muuten miss universe -ainesta, mutta sinulla on lyhyt tukka. Pikä tukka on aivan ehdoton.

        Etkö sää ymmärrä lukemaasi? Laitetaanpa näin päin: miksi ei missi kisoissa ehdokkaat kyni tukkaa kilvan lyhyeksi jos se kerran parantaa ulkonäköä?


      • ------------
        rautalangasta kirjoitti:

        Etkö sää ymmärrä lukemaasi? Laitetaanpa näin päin: miksi ei missi kisoissa ehdokkaat kyni tukkaa kilvan lyhyeksi jos se kerran parantaa ulkonäköä?

        Saisivat mun puolesta kyniäkin, että olis jotain vaihtelua niihin ainaisiin pitkiin hiuksiin. Ei lyhyet hiukset itsessään välttämättä rumenna kaunista naista. Tietysti, jos ne ei sovi, malli tai väri on huono, niin sitten ehkä. Mut lyhyet, kasvonpiirteet esiin tuovat hiukset saattavat jopa kaunistaa. Samalla tavalla, kuin joillekin sopii parhaiten pitkät hiukset.

        Mua ärsyttää, kun jotkut on niin ehdottomia noiden pitkien hiuksien kanssa. Ainakin kirjoituksista saa sen kuvan, että he eivät vilkaisisikaan, jos joku maailmanluokan kaunotar lyhyissä hiuksissa kävelisi vastaan. Sitten joku pallinaamaisemman näköinen persjalka kääntää päät, jos hänellä vain sattuu olemaan pitkät hiukset.


      • ......
        BossHossFani kirjoitti:

        Onks ne korkkarit miehellä tosiaan noin tärkeä asia? Ei siis luonne tai muu karskin komee ulkonäkö merkitse mitään? Esim. jäntevä hyvä kroppa, ei juoppo ym. loppuuko kiinnostus korkokenkien takia?

        Miten miesten korkkarit liittyy tähän? Haloo, nyt puhuttiin hiuksista.


    • onneksOonSinkku

      Vittu että miehet o pinnallisia :DDDDDD

    • Lyhyet on ja pysyy!

      Aina ollut lyhyt, no ehkä pikkasen ollut lapsena olkapäähän asti.

      Yleensä aina kun minun tukkani kasvaa liian pitkäksi sen huomaa heti - ohuet latvat jotka kaipaavat leikkausta. Kaikille ei vaan kasva pitkätukka.

      ps, ohut tukka, mutta paljon ja hieman luonnonkihara.

    • PuoliPitkä

      Mun mielestä tyylikysymys! Jollekin pitkä tukka on homssuinen, riippuu tukan mallista ja omasta vaatetyylistä, elämäntyylistä. Jollekin toiselle ei lyhyt tukka sovi kasvonpiirteisiin ja jollekin toiselle nimenomaan sopii! Ymmärrän kyllä että miehet jotenkin "ihannoivat" pitkää tukkaa. Eihän kenelläkään (?) pornotähdelläkään ole lyhyttä tukkaa..?

    • ...

      Tulee kuuma. Menee liikaa shamppoota. Tukkii viemärin. Hirvee riesa. Latvat kuivuu. Vaihtelu kiinnostaa. Muoti muuttuu. Ei huvita. Köytännöllisyys sanelee. Ei sovi duuniin: esim. tarttee pitää semmosta hygienialakkia tai on vaara että jäävät kiinni johonkin tai joku käy kiinni (sairaalat ym.).

    • voi herttileijaa

      Ihan piruuttani olen tukkani lyhyeksi leikannut. Onpahan noille aloittajan tapaisille miehille jotain ihmeteltävää =P

    • suokkinainen

      Itselläni on melko pitkä tukka, mutta jos ei tarvitsisi olla päivittäin ihmisten kanssa tekemisissä leikkaisin kaikki pois siis kaljuksi.

      Sitten voisin pitää peruukkia ja vaihdella väriä mielen mukaan aina silloin, kun olisi pakko mennä ihmisten ilmoille.

      Pitkä tukka on jotenkin helppo. Sen saa nutturalle, ponihännälle tai jättää auki. Tukkaa on paljon, mutta yksi hius on ohut ja sitä saa pestä harrastuksen takia joka päivä.

      Lyhyeksi en leikkaa niin kauan kuin pystyn itse hoitamaan. Toki latvoja täytyy siistiä silloin tällöin.

      Monilla naisilla lyhyet hiukset ovat hyvännäköisiä. Sellaista kananperse (halos-look) en kyllä haluaisi.

    • Biux

      Mulla hiustyyli joko lyhyt, revitty polkka; niskasta lyhyt ja eteenpäin pitenee kaulalle tai sitten 10cm yli olkapäiden, jotta saan hiukset kiinni. Ei otsatukkaa. Ja siis tällä hetkellä se lyhyt polkka. Pohdin kasvattamista..

      Minulla on kaunis kaula ja niska on minulla erittäin eroottinen alue... rakastan sitä fiilistä kun tuuli hyväilee mun niskaa ja roikkuvat korvakorut keinuvat kaulaa vasten. Sääli, jos joku ei näe sitä naisellisena... ;)

      • mies40+

        Pidän tuollaisista hiuksista kuin sinulla, siis lyhyestä polkasta, jossa lyhyeksi leikatut niskahiukset.


    • 2+9

      Tottahan nyt toki lyhkänenkin malli naiselle sopii. Itse ainakin pidän kun niska on naisella paljaana, joko lyhkäsen tai sidotun pitkän tukan ansiosta. Murh.. ;)

      Toisaalta lyhkänen malli on helppohoitoinen, joka taas viestii (ehkä) käytännönläheisestä luonteesta. Sellainen on eduksi, sillä olisi ihan kiva saada nainen mukaan vaikka tunturiin vaeltelemaan tai johonkin muuhun vähän askeettisemman ympäristön aktiviteettiin jossa ei ihan joka päivä pääse huuhtomaan kuontaloa tuhannella tökötillä.

      Eipä sillä, kyllä pitkätkin hiukset on hyvät. Ihan miten (ja milloin mitenkin) nainen itse haluaa.

      • mies40+

        Minäkin pidän, kun naisen niska on paljaana, mutta nimenomaan niskahiukset lyhyeksi leikattuna. Ihan poikatukka naisella on mieluisa myös.


    • rintava nainen :)

      Koska olen kaunis ja muodokas nainen, eikä minun tarvitse miellyttää miehiä pitämällä epäkäytännöllisiä pitkiä hiuksia. Minulla on siis D-kupin rinnat suht hoikassa varressa, muodokas takapuoli ja kauniit kasvot. Pitkät hiukset ovat pienirintaisten naisten keino korostaa naiseuttaan miehille. Me muodokkaat ja muutenkin kauniit naiset emme tarvitse sitä hiuspehkoa korostamaan naiseuttamme, eikä meidän itsetuntomme ole hiuksista kiinni, kuten joillain vähemmän kauniilla naisilla tuntuu olevan.

      • Vellamo aalloissa

        Ei pitkillä hiuksilla välttämättä haluta korostaa yhtään mitään tai miellyttää miehiä. Minä ainakin haluan miellyttää omilla pitkillä hiuksillani itseäni, ja minusta ne näyttävät kivoilta. Lisäksi se tuntuu mukavalta, kun laineet vellovat hiuksissani tai tuuli kaappaa lempeästi ja heittää olkapään yli. (Huom. lempeästi. Kova tuuli on sitten asia erikseen)


      • Metsänpeikko1

        Näyttäisi se itsetunto olevan niissä rinnoissa kiinni.
        Itse vaan rakastan sitä tunnetta kun pitkät hiukset lepää selkää vasten, tai heiluvat tuulessa, tai laskeutuvat vaatteiden päälle kauniisti. Talvella jopa lämmittävät ihanasti.
        Enkä todellakaan ole leikkaamassa hiuksiani kenenkään muun mieliksi vaikka olisivatkin jonkun muun mielestä kuinka hamppua tai ohuet.


    • elikä näin

      Eihän tuolla Marilyn Monroella ollut kovin pitkät hiukset. Audrey Hepburnilla oli myös lyhyet hiukset. Tuskin kukaan mies heitä miesmäisinä piti.

    • pitkätukkaapina

      Mulla on peppuun asti hiukset. Todella paksut ja oikein tummanruskeat. Otsatukka on hieman viistoon leikattu. En pystyisi elämään lyhyttukkasena. Joskus ollut polkkatukka ja muitakin erimallisia hiuksia, mutta kyllä nää pitkät on parhaat. Sitä vaan on niin tottunu. Jotku miehet on sanoneet että aivan liian pitkät. Jotku on sanoneet että "Kiva ois ottaa noista kiinni kun takaapäin panee" no huoh..

      • --------

        Höh... eiks kukaan ole sanonut mitään oikeasti kaunista, jos sulla kerta on kaikkien miesten himoitsemat pitkät hiukset? :(

        Ja miehille tiedoksi, että tuo: "Kiva ois ottaa noista kiinni kun takaapäin panee" on useimpien naisten mielestä lähinnä vastenmielinen kommentti, joten en ymmärrä, mitä te sillä yritätte hakea. saada naisen kuvottuneeseen tilaan? Iskurepliikkinä se ei oikein toimi.


    • voi sylvi

      Sehän se tärkeintä pitkissä hiuksissa onkin että niistä voi ottaa kiinni kun takaapäin panee, vai mitä miehet. Nyt mä ymmärrän miks jotkut laittaa hiuksiin lisäkkeitä :D :D :D

    • Lixxxxit

      Minäkin olen muodokas ja kaunis nainen, Deet hoikka. Minulla on myös paksut vyötärölle asti olevat hiukset. Paljon tulee hiuksista kehuja, sekä miehiltä että naisilta. Ei mitään ällökommentteja ikinä. Mitä nyt joskus vanhat ällöukot kyylää.

      En aio leikata hiuksiani, vaikka 40 lähestyy.

      Pitkät hiukset eivät ole vaivalloiset. Hyvin pärjäis lettitukalla vaelluksella, näitä ei tarvitse edes pestä kuin 2-3 kertaa viikossa. Näitä ei tarvitse laittaa mitenkään, riittää kun harjaa ja laittaa letille. Lyhythiuksisemmilla tuntuu menevät hirveästi lakkaa ja aineita ja fööniä ja rautaa ja aikaa joka helvetin aamu kun niitä pitää kello 6 herätä pesemään. Lisäksi niitä pitää lakalla korjailla monta kertaa päivässä, että joku suortuva pysyy millilleen just oikeassa paikkassa tai muuten on katastrofi!!! Siksi heillä varmasti onkin niin ohuet, huonokuntoiset ja lyhyet hiukset. Itselläni ei edes olisi aikaa moiseen...Itse en käytä esim. fööniä tai muotoilutuotteita ikinä sillä haluan pitää hiukseni hyväkuntoisina.

      Täytyy kyllä sanoa että miehet tosiaan jostain syystä pitävät pitkistä hiuksista. Vaikka nämä olis likaiset ja sekaisin eikä mitenkään laitettu niin ihan hirmu kovasti miehet kyylää ja kommentoi, vaikka ei olisi meikkiäkään ja tuulipuvussa. Joku juttu siinä on, ihmettelen sitä itsekin. Aika usein pidänkin tukkaa nutturalla, jolloin miehet eivät kiinnitä huomiota.

      Ai niin, pidän itsekin pitkätukkaisista miehistä. Todella mielelläni miellytän miestä pitämällä pitkää tukkaa ja vaikka korkkareita yms. mutta kyllä miehenkin pitää vähän ponnaria kasvattaa...kaljuja ja lyhythiuksisia miehiä ei tule edes vilkaistua mutta en minä kyllä heitä tällaisille palstoille tule mollaamaan.

      • ......

        "Siksi heillä varmasti onkin niin ohuet, huonokuntoiset ja lyhyet hiukset"

        Pakko korjata, että joillakin vain luonnostaan on ohut hiuslaatu, eikä se johdu mistään muotoilutuotteista, vaan geeneistä. Mulla on esim. ollut lapsesta saakka ohuet hiukset, enkä mä sentään silloin mitään tököttejä käyttänyt. Kai sä et ymmärrä meitä ohuttukkaisia, jos itselläsi on aina ollut vahvat ja upeat hiukset. Onnittelut sulle niistä. Voi kun itsellänikin olisi, niin kasvattaisin heti ihanan hulmuavan letin. Nyt on vähän hankala kasvattaa, kun päässä tosiaan on ne noin kaksi hiusta.

        Nykyäänkin laitan muotoilutuotteita ainoastaan silloin, kun menen juhliin, eli aika harvoin.


      • lyhkis

        Pesutiheys ei ole kiinni hiusten pituudesta, vaan päänahan rasvoittumisesta. Lyhyehköinänä hiukseni pysyvät ilmavasti irti päänahasta eikä niitä tarvitse pestä niin usein kuin silloin, kun ne olivat pitemmät.
        Vaelluksella ja muuallakin varmasti pärjää letin kanssa. Menee sen letinkin tekoon silti aikaa, jos haluaa siistin. Omien hiusteni laittamiseen menee luullakseni vähemmän aikaa kuin lettiisi. Joka toinen tai kolmas päivä hiusten pesun jälkeen suihkautan muotoilunestettä ja kierrän latvoja sormilla ja annan hiusten kuivua. Muotovaahtoa ja suoristusrautaa käytän harvakseltaa, kun pitää saada edustavampi kampaus.
        Pitävät miehet mistä tahansa, minä itse en pidä likaisesta ja sekaisesta tukasta. (Vaikka jokaisella kai joskus niinkin on.) Jotenkin voisin kuvitella miesten pitävän enemmän puhtaasta, kiiltävästä lyhyestä kampauksesta kuin talinhajuisesta hapsottavasta letistä. Mutta jokaisella on omat juttunsa ja hyvä, että sinulla riittää ihailijoita.


    • 13+13

      Vai että mielen häiriö.

      :DDDDDDDDDDDDDDD

      Ennemmin järkiin tulemista.

    • kunhan kattelin..

      tuli käytyä virossa ja huomasi aika kivasti miten viron ja suomen naiset eroaa toisistaan. Siellä vanhoillakin naisilla näkyi pitkiä vaalennettuja hiuksia, kai ne oli niihin jotain lisäkkeitäkin laittaneet.. Suomimammoilla oli kaikilla se yksi ja sama hiusmalli (musta lyhyt tukka, jossa punainen raita). No siellähän myydään noita hiustenpidennyksiäkin joka torilla niin kai niitä on helppo käyttää. Suomessa semmoinen irtoletti maksaisi varmaan 2000€

      • oiuhsdrg

        Kulttuurierot aiheuttavat myös sen, miten kaikki ihmiset suhtautuvat toisiinsa. Jos suomalaisella vanhemmalla naisella olisi pitkä vaalennettu tekotukka, sekä miehet että naiset tulkitsisivat siinä sellaisia viestejä, mitä kaikki eivät todellakaan halua ympäristölleen antaa. Tyylitajut sitten vielä erikseen, sinulla on oikeus pitää virolaisesta tyylikkyydestä :;-D


    • piikkitukka

      Se on seksikäs, paljastaa kaulan (jos on vielä kaula, miksei sitä saisi näyttää? Sitten vanhana voi kasvattaa sen nutturan.)
      ja helppo laittaa.

      Suomalaisetkin hiukset näyttää tuuheilta lyhyempänä. Liian pitkäksi päässyt tukka vain roikkuu. Paras hiusten pituus kaiken ikäisillä ja kokoisilla naisilla on yleensä se olkapäille tai vähän yli, leikkaustyyli sitten riippuu kasvoista.

      Hirveen paljon yli lapaluiden olevat hiukset menee jo aika hampuksi - tai sitten ne on sitä johannatukiais tekotukkaa.

      Ite leikkaan yleensä hiukset kolmen vuoden välein hyvin lyhyeksi, sitten saa taas kasvaa siihen mittaan, että ärsyttää ja saa taas lähteä. Kivaa vaihtelua. Ja jostain syystä lyhyttukkaisena sitä vientiäkin on enemmän o_O ehkä kasvotkin näkyy paremmin tai jotain.

    • Halleelujaa

      Et sitte tykkää Halle Berrystä?

    • 11+9

      Olen 51 vee ja minulla on pitkä tumma tukka, reilusti kainaloiden alapuolelle.
      Se alkoi yhtäkkiä kasvaa pari vuotta sitten (liekö joku hormonihiiri), surku on se, että omat hiukseni ovat myös ohentuneet vuosien varrella ja ajattelin juuri siksi leikata lyhyeksi.

      Kampaajani kuitenkin sanoi että olisi sääli, koska hiukseni ovat myös luonnonkiharat, että laitetaanko tuuhennusta siihen vähän. Niin laitettiin sineteillä kiinni muutama nippu luonnonhiusta omien hiusten sekaan, maksoi 80 euroa laittoineen ja hiuksineen. Ne laitettiin viime marraskuussa ja ovat edelleen, tuon jälkeen hiukseni ovat kasvaneet n 10 cm eli sinetit alkavat olla jo kaukana päänahasta. Voin saunoa, uida, hiuksia on leikattu, raidoitettu ja värjätty, sinetit on aina vaan, yksikään ei ole lähtenyt irti. Nukkuessa pidän pitkät hiukset pääsääntöisesti yhdellä letillä, muuten ne on hankalat kun jäävät kääntyillessä alle.

      Nämä joutuu kohta ottamaan irti mutta laitan uudet vielä heti perään. Kaikki "pidennykset" tai tuuhennukset eivät ole Tuksun hiusten näköiset. Tiesittekö vaikkapa, että Nina Heralalla on hiustenpidennys?

    • Kuriseva Tälli

      En ole nainen, mutta vastaan ap:n kysymykseen.

      1) "Trendit ovat tyylitajuttomia varten."

      2) Samasta syystä, kun keski-ikäiset naiset hankkivat mirrisilmälasit luullen niiden olevan tyylikkäät. (=Perversiot tyylitajuttomuus).

      3) Naisten hysteerinen luonne. Kun se mieli rupee pyörimään, niin kohta on pakko toteuttaa.

      4) Sosiaalidemokraattinen naiskuva ( nainen = mies)

      5) Ja lopulta se järkevät syy: lyhyitä hiuksia on helppo hoitaa.

    • Lizzzzzit

      Siksipä minä en juuri ymmärrä ohuthiuksisten valituksia kun itsellänikin on ollut huono hiuslaatu, ohut, eikä kasvanut ikinä edes olkapäille asti, ennen kuin muutin hiustenhoitotyyliäni ja ruokavaliotani. Sukuvikanani on niin huono hiuslaatu että kenelläkään hiukset eivät ole kasvaneet korvia pidemmälle. Nuorena erityisesti kärsin huonokuntoisista hiuksistani, itkin monet itkut. Olisin antanut mitä vaan jotta olisin saanut hyväkuntoiset ja pitkät hiukset. Mutta sitten otin selvää KAIKEN mahdollisen hiustenkasvattamisesta. Vuosikausia, jopa kymmeniä vuosia kun jaksaa kiertää kampaamot kaukaa ja panostaa hiusten hoitoon niin tulokset ovat hyvät. Vasta pitkälti päälle 20-v. hiukseni olivat pitkät ja hyväkuntoiset. Projektin aloitin 13-vuotiaana, mutta kampaajat sabotoivat yrityksiäni siihen asti kunnes lopetin kampaajalla käynnit 19-vuotiaana. Yritän jakaa myös muille näitä hoito-ohjeita, mutta kukaan ei kuuntele. En jakele niitä nyt kun en usko että sinä alat niitä noudattamaan. No pari vinkkiä: hiuksia ei kannata leikkauttaa silloin kun kasvattaa. Vasta kun hiukset ovat halutussa pituudessa niin voi alkaa tasailemaan. Kun syö terveellisesti niin hiukset pysyvät hyvässä kunnossa. Terveellisellä ruoalla en tarkoita aivopesusekaruokavaliota. Hiuksia kannattaa pestä ja hoitaa vain luontaistuotekaupan tuotteilla.

      En ole koskaan nähnyt kenelläkään niin hirveitä hiuksia kuin itselläni 14-vuotiaana. Ne olivat hamppua ja haiventa, korvanlehtiin asti. Inhosin niin hirveästi hiuksiani että Sinä ohuthiuksinen et voi kuvitellakaan.

      Pesen hiukset 2-3 kertaa viikossa. Hiukseni on kiiltävät vaikka ne olisivatkin likaiset. Harjaukseen ja letin tekoon meni 50 sek, mittasin juuri äsken.

      Tiedän että monet naiset ajattelevat että miehet pitävät siististä ja laitetusta tukasta, mutta laitoin tuon siksi tänne että minulle oli ihmetys että miehet ihailevat hiuksiani silloinkin kun en ole ehtinyt pestä niitä tai ne hapsottavat. Eli ihan turhaa on joka aamu viettää puolituntia äheltäen jokaista hiussuortuvaa tismalleen oikeaan paikkaan erilaisten apuvälineiden avulla luullen että sitten on viehättävämpi.

      En minä miesten ihailua kaipaa, mutta en vain mene aina massan mukana, olipa sitten kyse vaikkapa ruokavaliosta tai hiustyylistä.

    • en oo katunu

      Olen 40:nen nainen ja leikkasin paksut hiukseni lyhyiksi jo parikymppisenä - ihan siitä syystä, että lyhyet hiukset sopivat paremmin siroihin kasvonpiirteisiini. Simple as that :)

    • juuuuuuuu

      Mä olen siitä onnekas, että mulla on sirot kasvonpiirteet, korkeat poskipäät ja muutenkin olen todella naisellisen näköinen. Mulla on ollut pitkät hiukset ja tällä hetkellä ne on lyhyet, koska ne myös sopii minulle. Näytän hyvältä oli hiustyylini mikä tahansa. Olen kokeillut monenmoisia leikkauksia, kiharoita, lyhyttä ja pitkää. Aina on miesten puolelta tullut viestiä, kuinka kaunis olen. No, se minusta.
      Aika monelle naiselle sopii lyhyet hiukset, jos he vain viitsisivät muuten sitten myös laittautua. Hiuksia pitää laittaa (ei siis pelkästään pestä) ja mmuutenkin lyhyen tukan kanssa sopii hyvä ehostus ja esim. kauniit korut, jotka sitten korostavat naisellisuutta. Tää on mun mielipide.
      Toisaalta taas pitkät hiukset ovat rumat, jos ne ovat aina ponnarilla ja ovat huonokuntoiset ja kamalan väriset. Asioilla on aina puolensa.

    • paksut ja painavat

      Vanhemman naisen, kuten minä, 50v, päässä pitkät hiukset harvoin näyttävät hyviltä, jos ei ole varaa todella panostaa niiden hoitoon ja kampauksiin.
      Tosin sellainen lyhyehkö lättäpääkampaus, jossa yleensä on otsatukkaa ja takatukkaa sekä sitä hiton ylikasvanutta permanenttia, sopii yhtä huonosti tädeille. Eli rahaa pitäisi olla varaa laittaa kampaamoon vähän useammin.
      (Miehethän voisivat sponssata naisilleen parin viikon välein täyden hiuslookin huollon, jos se on niin tärkeää.)
      Itselläni on ollut lyhyet hiukset kauan. Koska hiukseni olivat todella paksut ja raskaat, heräsin joskus yöllä siihen, että ne olivat kietoutuneet kaulan ympäri :D. Ei kovin mukavaa ja niiden kuivaaminen ja hoitaminen oli työlästä.

      Olen kuitenkin saanut aina kehuja hiuksistani, vaikka ne ovatkin olleet lyhyehköt pidempään.Saan helposti "leijonanharjakampauksia", mutta pidän mieluummin lyhyttä ja siistä tyyliä ihan työnikin vuoksi. Sitä paitsi mieheni on pitänyt hiuksiani seksikkäinä niiden pörröytymisen vuoksi. Pitkät hiukset eivät koskaan ole olleet pörrössä vaan pitkänä ja raskaana pötkönä, joka on valunut selkää pitkin.

    • naiNeN.

      haha.. löysin tänne kun etsin hiusmalli kuvia :D että näin.. :) niinkun on sanottu lyhyet hiukset korostavat kasvon piirteitä ja ovat kivemmat koska niitä saa ja pitää nimenomaan laittaa!! yleensä naiset haluavat laittautua.. ja mitä haittaa jos hiukset ovat olkapäille??

    • lyfiyflyfl

      Mielestäni tummille naisille sopii lyhyt tukka hyvin, ovat usein naisellisia silti. Vaaleille sopii taas todella pitkä tukka, varsinkin jos on kiharat, niitä tekee mieli hypistellä :)

    • tonttu torvelo

      Mielestäni kaikille naisille sopii pitkät hiukset. Jos ja kun nainen haluaa olla viehättävä, kaunis ja seksikäs, ovat pitkät hiukset yksi tärkeimpiä elementtejä kokonaisuudessa. Naiselle kuuluvat pitkät hiukset luonnostaan: ne vetävät miehiä puoleensa magneetin lailla. Uskokaa pois jo, turha siis pohtia valintaa ainoan oikean ja sen väärän vaihtoehdon välillä...

    • katsokaa peiliin

      Mulla on kyllä pitkät hiukset mutta mielestäni niin kauan, kuin miehetkin kasvattavat sellaisia oksettavia hevilettejä niin naisillakin on oikeus leikata hiuksensa lyhyeksi. Ei miehelläkään tarvitse mikään sänkinen kuulapää olla, kunhan ei olkapäitä alemmaksi hiuksia kasvata niin bueno. Joten muistakaapa miehetkin pysyä miehenä älkääkä kasvattako sellaista ällöä "prinsessa-tukkaa"..

      • möö

        Mä oon 13 ja pitkillä hiuksilla näytin 10 vuotiaalta äidinpikkukullalta


      • hahhaa11

        Tosi hyvin sanottu. Miehet kuvittelevat, että kaikille naisille sopii automaattisesti pitkä tukka. Kyllä pitää katsoa kokonaisuutta. Monen naisen kasvot tulevat kauniisti esille lyhyessä tukassa.


      • 19+1

        Ja nyt kuvittele, että 90 prosentista yli 35-vuotiaista miehistä olisi prinsessatukka. Mukaan lukien oma miehesi. Jos oikein pinnistät ja saat itsesi uskomaan tuohon fantasiaan, tiedät miltä miehistä tuntuu.


    • nainen941

      Lyhyt vastaus: Kampaaja, tuttavien lyhyen tukan kehuminen, muoti... Mutta suuressaosin kampaajan painostus ajoi minut lyhyttukkaiseksi kerran. Suomessa se on vaan niin IN ja muut naiset kehuvat kampausta jos on vähänkään lyhyempi, ja kampaajien mielestä "kuolleet latvat" (=10cm) pitää vaan leikata pois.

    • Ehkäsiksi88

      Mikään ei ole niin surkuhupaisa näky kuin vanheneva nainen, joka roikottaa miesystäbvänsä mieliksi ohutta, harmaantuvaa siimatukkaa, joka vanhentaa kantajaa useilla vuosilla.

    • nainen941

      No kuulostaa tosiaan aika kauheelta. Ei mun äidillä ole tukka ohennut. Paksumpi tukka sillä varmaan on vielä kun mulla =D
      En sitten tiedä joidenkin hiuksista/elintavoista tai hiuslaaduista. Niitähän on niin erilaisia...

    • Siili on ja pysyy!

      Miksi leikkautin lyhyen tukan?

      Mitä se kuuluu sulle, Paaville, kuninkaalle, Mannerheimille tai postinjakajalle?
      Tukka on mun, pää on mun, ja vain minä päätän mitä sille teen!

      En todellakaan ole tilivelvollinen kenellekään.
      Jos joku ei tykkää, on se hänen päänsärkynsä.

      • Sarkastikko

        Ja kyllä näyttäisi luonnekin olevan niin viehättävä, että ei ihme, jos miehiä riittää jonoksi asti!


    • Nasdaq

      Pitkä tukka menee nussiessa ja syödessä suuhun. Uidessa siihen voi kuristua ja hukkua. Tämän vuoksi se pitää olla aina sidottuna kiinni, joka taas aiheuttaa tuppien vääntymisen älyttömään asentoon. Tästä taas seuraa se että päänahka on koko ajan kipeä. Puhumattakaan duunista, joka siihen kuluu.

      Näin ne aina narisevat.



      (naurua)

    • nainen941

      no ei se kyllä mulla mee suuhun. enkä oo uimassakaan kuristunu mun hiuksiin :D ja ei mun "tupit" mihinkään väänny. eikä mulla oo päänahka kipeä XDDD
      mistä IHMEESTÄ oot tommosia kuullu? :D

      • Nasdaq

        Naapurin Pirkon päänahalta. Kyllä se nahka siellä päässä oli vielä eilen. Siis väitätkö sä että pitkät hiukset eivät voi mennä suuhun, eivätkä kiertyä sukeltaessa naamalle, eivätkä hiusjuuret kärsiä jatkuvasta vetämisestä?


        (naurua kahvikupista)


      • Nasdaq
        Nasdaq kirjoitti:

        Naapurin Pirkon päänahalta. Kyllä se nahka siellä päässä oli vielä eilen. Siis väitätkö sä että pitkät hiukset eivät voi mennä suuhun, eivätkä kiertyä sukeltaessa naamalle, eivätkä hiusjuuret kärsiä jatkuvasta vetämisestä?


        (naurua kahvikupista)

        Evoluutiobiologian erilaisten selitysmallien joukossa on yksi, joka minua aina suuresti huvittaa. On näet niin, että ihmisen karvattomuus on tuotetetta suoraan heidän esi-isiensä ja äitiensä kantamista kirpuista ja muista loisista: terveys on yhdistetty täydelliseen alastomuuteen, eli karvattomuuteen. Tämä ei kuitenkaan selitä sitä miksi hiukset ovat jääneet päähän - ikäänkuin pipoksi.

        Eli minun näkökulmastani käsin koko tämä hiuskeskustelu käsittelee sitä kenellä on kiihottavin myssy päässä.

        (palmikoituvaa naurua)


        http://www.youtube.com/watch?v=raB4PZfRb5I


      • Nasdaq
        Nasdaq kirjoitti:

        Evoluutiobiologian erilaisten selitysmallien joukossa on yksi, joka minua aina suuresti huvittaa. On näet niin, että ihmisen karvattomuus on tuotetetta suoraan heidän esi-isiensä ja äitiensä kantamista kirpuista ja muista loisista: terveys on yhdistetty täydelliseen alastomuuteen, eli karvattomuuteen. Tämä ei kuitenkaan selitä sitä miksi hiukset ovat jääneet päähän - ikäänkuin pipoksi.

        Eli minun näkökulmastani käsin koko tämä hiuskeskustelu käsittelee sitä kenellä on kiihottavin myssy päässä.

        (palmikoituvaa naurua)


        http://www.youtube.com/watch?v=raB4PZfRb5I

        Tarkkanäköisimmät mikrokirurgit ovat myös huomanneet, että esimerkkiböönani kasvoissa on samaa vikaa kuin on Radioheadin Thom Yorkella, kasvohermovikaa.

        Tämä kuitenkin vain kaunistaa molempia.


        (kirurgisen tarkkaa työtä)


      • Nasdaq
        Nasdaq kirjoitti:

        Tarkkanäköisimmät mikrokirurgit ovat myös huomanneet, että esimerkkiböönani kasvoissa on samaa vikaa kuin on Radioheadin Thom Yorkella, kasvohermovikaa.

        Tämä kuitenkin vain kaunistaa molempia.


        (kirurgisen tarkkaa työtä)

        Yea


        http://www.youtube.com/watch?v=yxWBd840E9g


    • punaiset ja lyhyet

      Itsellä on lyhyet hiukset ennen kaikkea siitä syystä, että omaan identiteettiin eivät oikein istu tylsät pitkät hiukset. Lyhyiden hiusten kanssa voi leikitellä enemmän, tehdä erilaisia leikkauksia ja väritkin näyttävät paremmilta. Minulla oli teininä pitkät hiukset vähän aikaa, ja tunsin itseni harmaavarpuseksi niiden kanssa. Räväkkä, persoonallinen ja erikoisen värinen hiustyyli on enemmän minua ja sopii luonteeseeni ja kasvoihini paljon paremmin.

    • nainen941

      Siis en väitä :D mutta kai niiden kanssa sitten pitää vain osata elää :)

    • Lucrezia*

      Olen kerran leikannut hyvin lyhyeksi tukkani, sellaiseksi hm, miestenlyhyeksi. Se johtui siitä, että olen värjännyt ahkerasti tukkaani (ja kerran jopa permanentannut sen, kauhistus!) ja siitä johtuen ohut hiuslaatuni tuhoutui pahasti. Lyhyeksi leikkaamalla ajattelin pelastaa tilanteen ja antaa hiuksilleni tilaisuuden kasvaa hieman terveempinä takaisin.

      Kyllä, nyt tukkani on jo pidempi ja paremmassa kunnossa. Vaikka onkin ohutta ja vaatii hieman laittoa.

    • kasvatusprosessi

      Minulla on ollut ala-asteikäisestä asti lyhyttä hiusta, ensin oli polkkatukka (leikkasin suoraan perspituisista hiuksista, ne oli pitkät..), sitten siitä lyhensin ja lyhensin, valtaosin on ollut poikatukka. Sellainen lyhyt ja helposti laitettava. Viimeksi kun kävin parturilla leikkauttamassa tukkaa lyhyemmäksi, niin tämä tuttu parturi kehui minun pään muotoa (leikattiin toiselle puolelle 3mm sänki) ja sanoi, että minulle sopisi vaikka kokonaan sänkitukka. Irokeesiäkin olen kokeillut, olihan se kiva kesällä, mutta talvi.. hyrr..
      Nyt olen n. vuoden kasvattanut hiuksia. Toiselta puolen on luonnollisesti pidempi, kun toista puolta olen pitänyt sänkenä, mutta melkein hartioille jo lyhyempi puoli yltää. :) Vielä pitää kasvattaa, että saan tasoittaa suhteellisen samanmittaisiksi nämä..

      Saa nähdä, että nyhdänkö lyhyet vielä, oli ne niin helpot ja kivat, minun kasvoille sopivat.. :)

      • lifemocker

        täh pitkäthän ovat perkeleen helpot - harjaat kerran päivässä ja peset parin päivän välein thats it

        lyhyitä joudut laittelemaan paljon enemmän (tai ainakin naiset näyttää laittelevan)


      • itsemääräämisoikeus
        lifemocker kirjoitti:

        täh pitkäthän ovat perkeleen helpot - harjaat kerran päivässä ja peset parin päivän välein thats it

        lyhyitä joudut laittelemaan paljon enemmän (tai ainakin naiset näyttää laittelevan)

        Ei pidä paikkaansa. Hiuslaatu vaikuttaa. Mulle lyhemmät on perkeleen helpot saada kuosiin nopeasti, toisin kuin pitkä tukka, joka vaan roikkuu rumasti.

        Ap-lle sanosin et teillä joillain äijillä on näitä pitkän tukan fetissejä. Toiset tykkää lateksista ja silikoneista, toiset läväreistä, toiset pitkistä hiuksista. Mikä nyt kenellekin on riittävän kinkyä saamaan sen orkun. Eipä tarvi kaikkien tykätä kuitenkaan samasta kuin nämä fetisseilijät, onneksi.


    • NNNN

      En tiedä mistä johtuu mutta itse kasvatan pidemmät hiukset aina kun en ole suhteessa ja sitten kun kaveri löytyy, leikkautan lyhyemmät. Ja näin on käynyt joka kerta. Ehkä en halua toisten miesten huomiota kun olen varattu. Noh, miesystävät ei kyllä ole tykänneet tästä muutoksesta.

    • Lydia777

      Aika nostaa tämäkin ketju... ;)
      Hassua kun niin moni nainen puolustaa lyhyen tukan leikkaamista kauniilla kasvonpiirteillään... siinähän he samalla sanovat, että jos kasvonpiirteissä EI ole kehumista, kannattaa pitää pitkä tukka. Missä ovat ne naiset, jotka sanovat "olen reilusti ylipainoinen, minulla on kolmoisleuka, piirteeni eivät erotu rasvakerroksen alta mitenkään, minulla on roikkuvat pulleat posket ja leikkasin siilitukan koska se tuo kasvonpiirteeni niin paljon paremmin esille"? Älytön itsekehu ja rumempien mollaaminen ei kiva... mä olen ylipainoinen, en kehuttavan näköinen, mutta tyttömäisellä meikillä ja pitkillä/pitkähköillä hiuksilla saan itsestäni kovalla yrityksellä hyvien (ja naisellisten) vaatevalintojen kanssa ihan siedettävän ja parhaimmillaan jopa ihan jeesin näköisen. Lyhyt tukka, siis ihan lyhyt, ei kyllä kävis millään, just oikeen korostuis kaksois/kolmoisleuka joka mulla on vaikka olisin normaalipainoinen/hoikka.

      Mutta tää keskustelu paljastaa vissiin senkin, että jos tavisnainen haluaa menestystä miesmarkkinoilla, niin kannattaa ennemmin pitää tukka pitkänä. Ja lyhyttä pitää ennemmin ne naiset, joille miesten näkemykset on ihan sama? :)

    • Lydia777

      Eli tarkoittaako hiusten leikkaaminen naisten kohdalla sitä että nainen pitää itseään kauniina ja siropiirteisenä? Motivoiko käsitys, että olen kaunis, naisen leikkaamaan hiuksensa lyhyiksi? Sekö siinä onkin takana? ;)

    • se klisee hiukset ovat naisen kruunu, tavallaan pitää paikkaansa joo.

      MUTTA kun kaikille naisille ei sovi pitkät hiukset.

      omaan lyhkäiset hiukset, en ole ns. sotanorsu ( ainakaan vielä, anteeks naiset tuo on ruma koko nimitys)

      ja se että en pitäisi pitkiä hiuksia vaan sen miehen takia. ( ehkäpä tässä syy ettei sitä miestä ole)

      tulen taloudellisesti toimeen, eli tarkoittaa varmaan sitten sitä, ettei ulkonäköön tarvitse kaikkea aikaansa panostaa, tarvetta sugardaddylle ei ole.

    • Pitkätukka89

      Omalla kohtaa se oli pelkkää nuoruuden kokeilun halua, ja hömpötystä leikata lyhyt tukka. Ehkä jokaisella naisella tulee tämä vaihe vastaan?
      Parturikin sanoi että se on niiiiin hyvä ratkaisu pätkästä pitkät veks jos on yhtään ohuemmat hiukset, mutta oma henkilökohtainen mielipide on että jos ihmisellä on ohuet hiukset, ei se hiusten leikkaus niitä sen paksummaksi saa, päinvastoin... Hirveän näköistä jos on lyhyt, plus vieläpä ohut tukka...
      Mutta se on kai makuasia tykkääkö pitkistä vai lyhyistä. Itsestä tuntuu että lyhyet hiukset eivät ensinnäkään istu tyyliini mitenkään, siis ettei mitkään vaatteet näytä hyvältä. Ehkäpä jollekulle toimistotädille tai sporttiselle menijälle lyhyet hiukset sopii, mutta ei kyllä itselle.
      Luulen myös että jotkut leikkaa lyhyet ihan vaan senkin takia että mukamas tukka näyttäisi paksummalta, mutta itse en kyllä sitä ihmettä ole nähnyt. Ehkä johtuu vain siitä, etten vaan yksinkertaisesti koe lyhyitä silmää miellyttävinä.

    • Harva se päivä näkee pitkähiuksisia tyttöjä ja naisia, joilla hiukset vain roikkuvat elottomina päätä myöten tai ovat sidottu päälaelle tai niskaan tiukalle poninhännälle. Joskus hiuksissa näkyy myös muutaman sentin, jopa muutaman kymmenen sentin juurikasvu ja omasta tukanvärin ja värjätyn välillä saattaa olla suurikin kontrasti, esim. oma tukka ruskea ja värjätty kellertävän vaaleaksi. Tukka saattaa olla myös aika kuivanoloinen. Tämä ei toki päde kaikkiin pitkätukkaisiin ja on heitäkin, jotka jaksavat hoitaa hiuksiaan enemmän tai vähemmän.

      Jotta pitkät hiukset olisivat kauniit, niitä on hoidettava ja kaksihaaraiset ja kuivat latvat on hyvä aika ajoin leikkauttaa. Myös hiustenhoitotuotteiden olisi hyvä sopia omalle hiuslaadulle ja päänahalle. Myös se mitä syö vaikuttaa hiusten kuntoon, joskus päänahankin ja se kuinka paljon juo vettä, miten nukkuu jne.

      Lyhyttukkaiset tytöt ja naiset ehkä vähän enemmän hoitavat hiuksiaan (ei päde kaikkiin) jo senkin takia, koska niitä täytyy aina välillä käydä leikkauttamassa kampaajalla (tai itse trimmata jos osaa ja on vehkeet), jos haluaa pitää tukan lyhyenä ja edes välillä siistinä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1475
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1023
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe