ford windstar 3.0 L V6

mike

Olen hankkimassa tila-autoa saksasta. Auton merkki ford windstar vm 1997-1998. Onko Teillä kokemuksia kyseisestä tila-autosta mm. huollot, kulutus, kestävyys, viat, ajettavuus, soveltuuuko suomen oloihin (mm. katsastus) jne.?

12

3599

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1_X

      Jenkkiautot ovat kaikista kovimpia ruostumaan! Niistä puuttuu ruostesuojaus. Jos peli on täysin ruosteeton niin sitten voisi harkita tuontia sillä ehdolla että heti välittömästi ruostesuojaukseen.

    • kestää

      Edes arparyhmä ei keksi hintaa, menee tullihallitukseen. Siinä ja siinä että se 3kk riittää!
      En kyllä muutenkaan Fordia ostaisi...

    • Pete

      Tällä autolla ei ole EU:ssa maahantuontia. Auto on joko harmaatuotu tai muuttoauto.

      Ensimmäiseksi pitää selvittää saako sen suomeen katsastettua. Kysy AKEn ajoneuvotekniikasta. Päästöjen yms osalta homma pitäisi olla OK, varusteiden kanssa voi olla kysymystä ( ajovalot ).

      Varaosia ei taida löytyä kuin merkkiliikkeen kautta tilaamalla, eli kannattaa tilata itse jenkeistä.

      Periaatteessa mikään auto ei ole suomessa parhaimmillaan, maanteiden heikko kunto on raivostuttavaa.

      Vepissä Windstaria on yleensä verrattu Grand Voyageriin, rysleriä on pidetty parempana ajettavuudeltaan. Olen joskus marketin parkissä nähnyt yhden Windstarin, aika paljon Grand Voyagerin näköinen. Fordilla on toinenkin jenkki-tila-auto Aerostar, joka on kyllä pirun ruman näköinen.

      • Fordkin on auto

        Ottakaa ensin asioista selvää ennenkuin kirjoitatte "tietojanne". Suomesta saa lähes kaikkiin amerikkalaisvalmisteisiin autoihin varaosia suoraan hyllystä. Liikkeitä on vaikka kuinka monta.
        Mitä itse kyseiseen autoon tulee, niin autohan on yksi aitoja tila-autoja, ei eurooppalaisia kinnereitä. Aina kunnon varusteilla ja on varmasti eurooppaan virallisesti tuotuja autoja. Sijoittuu samaan sarjaan lähinnä Chevrolet Trans Sportin kanssa. Ja verotus luultavimmin verrataan juuri siihen.
        Ford on vuodesta toiseen USA:n eniten myydyinpiä merkkejä. Ja kun tietää amerikkalaisen kuluttajansuojalain ryhmäkanteineen ja korvausvaatimuksineen ei laatukaan voi olla mitä sattuu. Chryslerin euroopassa valmistaman tila-auton laatu selviää kun tutkii katsastus- ja autolehtien tilastoja.


      • Pete
        Fordkin on auto kirjoitti:

        Ottakaa ensin asioista selvää ennenkuin kirjoitatte "tietojanne". Suomesta saa lähes kaikkiin amerikkalaisvalmisteisiin autoihin varaosia suoraan hyllystä. Liikkeitä on vaikka kuinka monta.
        Mitä itse kyseiseen autoon tulee, niin autohan on yksi aitoja tila-autoja, ei eurooppalaisia kinnereitä. Aina kunnon varusteilla ja on varmasti eurooppaan virallisesti tuotuja autoja. Sijoittuu samaan sarjaan lähinnä Chevrolet Trans Sportin kanssa. Ja verotus luultavimmin verrataan juuri siihen.
        Ford on vuodesta toiseen USA:n eniten myydyinpiä merkkejä. Ja kun tietää amerikkalaisen kuluttajansuojalain ryhmäkanteineen ja korvausvaatimuksineen ei laatukaan voi olla mitä sattuu. Chryslerin euroopassa valmistaman tila-auton laatu selviää kun tutkii katsastus- ja autolehtien tilastoja.

        Miksi et sitten itse ota selvää, ennenkuin alat julistamaan tietämättömyyttäsi? Windstarit/Aerostarit ovat euroopassa pääsääntöisesti harmaatuontia/muuttoautoja.

        Kärry on kooltaan ja ulkonäöltäänkin Grand Voyagerin luokkaa. Letukkakin on samassa sarjassa.

        Chrysler valmistaa Voyageria Kanadassa, USAssa ja Itävallassa (St. Louis, Missouri, USA; Windsor, Ontario, Kanada; Graz, Austria). Kärryä on lisäksi tehty noin 20 vuotta yli 10 miljoonaa kappaletta, joten terminaalivaiheessakin olevia yksilöitä on melko paljon liikentessä.

        Windstarin laatuun voit tutustua USAlaisilla palstoilla, esim.

        http://www.carreview.com/Minivans/Ford,Windstar/PRD_201_1530crx.aspx#reviews

        http://www.autosafety.org/article.php?did=87&scid=51

        Yhtä masentavaa tekstiä löytyy Chrysleristä ( Dodge, Plymouth ) ja Chevroletista ( Pontiac ).

        Kaikenkaikkiaan nämä suuret tila-autot vaativat käyttäjiltään tavallista enemmän huolellisuutta huoltojen toteuttamisessa ja ajotyylissä.

        Kaikesta huolimatta varmasti ihan hyvä auto.


      • Turisti
        Pete kirjoitti:

        Miksi et sitten itse ota selvää, ennenkuin alat julistamaan tietämättömyyttäsi? Windstarit/Aerostarit ovat euroopassa pääsääntöisesti harmaatuontia/muuttoautoja.

        Kärry on kooltaan ja ulkonäöltäänkin Grand Voyagerin luokkaa. Letukkakin on samassa sarjassa.

        Chrysler valmistaa Voyageria Kanadassa, USAssa ja Itävallassa (St. Louis, Missouri, USA; Windsor, Ontario, Kanada; Graz, Austria). Kärryä on lisäksi tehty noin 20 vuotta yli 10 miljoonaa kappaletta, joten terminaalivaiheessakin olevia yksilöitä on melko paljon liikentessä.

        Windstarin laatuun voit tutustua USAlaisilla palstoilla, esim.

        http://www.carreview.com/Minivans/Ford,Windstar/PRD_201_1530crx.aspx#reviews

        http://www.autosafety.org/article.php?did=87&scid=51

        Yhtä masentavaa tekstiä löytyy Chrysleristä ( Dodge, Plymouth ) ja Chevroletista ( Pontiac ).

        Kaikenkaikkiaan nämä suuret tila-autot vaativat käyttäjiltään tavallista enemmän huolellisuutta huoltojen toteuttamisessa ja ajotyylissä.

        Kaikesta huolimatta varmasti ihan hyvä auto.

        Hepleijaa...


      • 1998

        on kylläkin EU:n alueelle virallisestikin maahantuotuja ajoneuvoja mm. Saksaan ja jopa täyttää Suomenkin ajoneuvosäädökset kaikkine omituisuuksineen ( päästöjen suhteen erinomaisesti). Sähkövikoja on maadotuskohtien hapettumisen vuoksi jonkin verran esiintynyt ( kuten muissakin autoissa merkistä riippumatta iän myötä). Muuten pelittää mainiosti tämänhet-kisen hintaluokan huomioiden.Bensaahan myydään edelleenkin Suomen lukuisilla huoltiksilla rajoituksetta myös Ford merkkisiin kulkupeleihin kunhan vaan massi on kunnossa.


    • Mako70

      Mistä löytyy ford windstarin runko numero? Katsastuksessa ei löytynyt.

    • kylläomistan

      etuikkunan alareunasta

    • windstar

      Toin suomeen ensimmäisen yksilön saksasta, joka tyyppikatsastettiin ja toimii edelleen, ei ruostu (runko galvanoitu) kuten joku jo manaili, kaikki toimii, ainahan voi sattua maanantai kappale kelle tahansa, hyviä ominasuuksia: tilava, muunneltavissa,kaksi ilmastointia (etu ja taka) toimiva automaatti, ei sähkövikoja vaikka suomessa,lämmin auto.Kulutus pitkillä matkoillle 8,2l /100 !!! kaupungissa n.11L pintaan riippuen ajotavasta.

    • windstarilainen

      Tilatkaa varaosat rockautoparts sieltä löytyy osia, syötä auton vin koodi tai malli saat osat näkyviin, huom käytä dhl tai muuta älä postia.kerran tilasin hiilipesän laturiin 5€ p&p 7€ ja tuli kotiin 3 pvnä (tilaus tiistaina,tuli perjantaina)DHL

    • Järkipalstanhelmet

      Ehkä ostat vaan sen skodaroomsterin ja sulaudut mukavasti aivottomaan massaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2563
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2368
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2061
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1727
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      14
      1460
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      16
      1413
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe