Hei,
olen tilannut jakun, jonka materiaali on seuraava: 60% polyesteri, 30% akryyli, 10% villa.
Tuotteen pesuohjeessa lukee "Ainoastaan kemiallinen pesu".
Onko teillä kokemusta, mitä tapahtuu jos tuotteen peseekin vesipesussa (esim. 30 astetta koneessa/käsinpesu)? Onko tuotteen pilaantumisriski liian suuri ja mitä tuotteelle voi tapahtua jos sen peseekin vedellä?
Kemiallinen pesu vai eikö sittenkään?
3
1312
Vastaukset
- varovainen ehkä
Kangas voi kutistua, vahvikkeet ja toppaukset voivat irrota (ne on usein liimattu, ei ommeltu). Rypistynyttä vaatetta on vaikea saada jälleen sileäksi, koska tuo on pakko silittää melko viileällä raudalla.
Jos vaate on niin likainen, että on käytännöllisesti katsoen pilalla niin silloin voi yrittää pestä, mieluummin käsinpesu kuin koneessa pitkään vedessä, ylimääräinen vesi pyyhkeeseen imeyttäen ja riippuen vaatteesta joko tasokuivaus tai leveälle ripustimelle kuivumaan.
Miesten puvuissa sallitaan usein vesipesu housuille mutta ei samasta materiaalista tehdylle pikkutakille. Syyllinen ei silloin ole kangas vaan se muu, mikä on kankaaseen liitetty, jotta siitä on tullut vaate.- martta83
Jep, näin ajattelinkin. Jakussa on pieniä keinonahkaisia yksityiskohtia, mm. vahvistetut kyynärpäät. Näiden irtoaminen saattaisi olla vesipesussa uhkana.
Voi olla, että yritän kuitenkin pestä jakkua käsin jos siitä ei sitten ehdi tulla minulle kovin arvokas :). Tuote on ostettu alesta (hinta n. 30e). Kemiallinen pesu näyttäisi maksavan n. 18€, joten pesu tuntuu siltä osin suhteettoman hintavalta tuotteen hintaan nähden. - Non Cem
martta83 kirjoitti:
Jep, näin ajattelinkin. Jakussa on pieniä keinonahkaisia yksityiskohtia, mm. vahvistetut kyynärpäät. Näiden irtoaminen saattaisi olla vesipesussa uhkana.
Voi olla, että yritän kuitenkin pestä jakkua käsin jos siitä ei sitten ehdi tulla minulle kovin arvokas :). Tuote on ostettu alesta (hinta n. 30e). Kemiallinen pesu näyttäisi maksavan n. 18€, joten pesu tuntuu siltä osin suhteettoman hintavalta tuotteen hintaan nähden.ostin 75% alella GF Ferren tunikan joka kylläkin on 100% puuvillaa mutta silti siinä on vesipesun kieltävä merkki. Tunikassa on ommeltuna Ferren "vaakunalogo" joten siitä kai johtuu tuo kemiallisen pesun lappu? Mutta ajattelin kyllä pestä vaatteen käsin, materiaali on neulosta ja mallin laskokset niin hyvin tehty että luulen että hyvin kevyt silityskin riittää.
Sittenpä nähdään miten käy, laitan tänne tietoa miten paita kesti pesun..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 951660
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151531- 1361422
- 981420
- 761326
- 1181195
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2651075- 691001
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18965- 37947