Uusi iPod Touchin ja iTunesin käyttäjä tarvitsee apua

Ostin itselleni joululahjaksi kauan haaveilemani iTouchin, uuden 4G mallin 32GB. Viime yönä asensin koneelle iTunesin ja täytin kirjaston musiikilla. Minulla on tietokoneella paljon kaikenlaista musiikkia, ääntä ja videota, mitä en halua tuonne laitteeseen laittaa. Ajattelin, että olisi helpompaa ensin siirtää kaikki musiikki turhine biiseineen iPodiin ja sitten poistaa sieltä ne, mitä en siellä halua pitää. Noh, siinä kesti muutama tunti.
Tänään aloin himoita kansikuvia ja tein tilin iTunes Storeen, jotta saisin ne. Kuvat kuitenkin tulivat vain iTunesin kirjastossa oleviin albumeihin, ei iPodissa jo oleviin. Ratkaisu olisi varmaan poistaa iPodilta kaikki musiikki ja siirtää se sinne takaisin, mutta se tietäisi uuden 3 tunnin musiikinlajitteluoperaation. Testasin yhdellä biisillä, voisinko tyhjentää kirjaston ja siirtää musiikin sinne takaisin iPodista, jolloin kirjastoon tulisi vain fiksut musat ilman niitä turhia, mutta tämä ei onnistunut. Olisiko tähän mitään ratkaisua vai aloitanko perkausoperaation uudelleen?

10

342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1stMacFinn

      Ne levykannet tulevat iPodiin kun seuraavan kerran synkronoit sen iTunesin kanssa. Ja jos et halua sinne kaikkea mitä iTunes kirjastossa on, tee iTunesiin soittolista vaikka nimelle "iPodiin", vedät ja pudotat sinne haluamasi. iPodin ollessa koneeseen kytkettynä, valitse se hiirellä ja käy läpi ne iTunesin välilehdet, sieltä voit valita ne videot, jotka haluat iPodiin. Eikä sinne mene muuta.

      Käy vähän läpi myös niitä iTunesin Ohjeita, siellä on monta vinkkiä iPod Touchin käyttöön.

      • Eli edessä olisi jokatapauksessa uusi 3-4 tunnin urakka. Hmm...ei kyllä ihan heti perään innosta. :D
        Ja eipä ole levynkansia kuulunut, vaikka iTouch on ollut koneessa kiinni jo useamman kerran.

        Kysyisin myös sellaista, että onko normaalia, että akku loppui vajaassa vuorokaudessa? Minulla tosin oli se laite koko ajan päällä ja tein sillä koko ajan kaikenlaista, ja välillä kuuntelin musiikkia & surffasin netissä & mesetin samanaikaisesti.


      • Tii.nu kirjoitti:

        Eli edessä olisi jokatapauksessa uusi 3-4 tunnin urakka. Hmm...ei kyllä ihan heti perään innosta. :D
        Ja eipä ole levynkansia kuulunut, vaikka iTouch on ollut koneessa kiinni jo useamman kerran.

        Kysyisin myös sellaista, että onko normaalia, että akku loppui vajaassa vuorokaudessa? Minulla tosin oli se laite koko ajan päällä ja tein sillä koko ajan kaikenlaista, ja välillä kuuntelin musiikkia & surffasin netissä & mesetin samanaikaisesti.

        Levyn kansia ei tosiaan kuulu, vaikka iTouchin synkronoisi 10 kertaa. Huomasinpa äsken myös, että iTunes on heittänyt kirjaston albumeille vääriä levynkansia. Jos iTunes on tätä tasoa, niin taidan luopua kokonaan levynkansihaaveesta. :D


      • 1stMacFinn
        Tii.nu kirjoitti:

        Levyn kansia ei tosiaan kuulu, vaikka iTouchin synkronoisi 10 kertaa. Huomasinpa äsken myös, että iTunes on heittänyt kirjaston albumeille vääriä levynkansia. Jos iTunes on tätä tasoa, niin taidan luopua kokonaan levynkansihaaveesta. :D

        Jos levykansissa on virheitä syy voi hyvinkin olla siinä, että albumien ID-tagit eivät ole oikein. Joten jos sun tagit ovat tota tasoa, voit tosiaan luopua levynkansihaaveesta.

        Tai sitten olet tosiaan ostanut iTouch-nimisen laitteen eikä kukaan voi sen toimintaa taata.

        Ongelmat levykansien kanssa ovat hyvin harvinaisia niillä, joiden biisien ID-tagit ovat kunnossa. Mulla ei ole koskaan ollut ongelmia levykansien kanssa, siis sen jälkeen kun ne esiin kaivoin, kaikkia en löytänyt iTunesin kirjastosta vaan niitä piti vähän etsiä hyvälaatuisina netistä.

        Olisko se USB-portti 1.1 tasoa, jos synkkaus kestää 3-4 tuntia? Mun 16 gigainen (tosin iPhone) synkkaa ehkä vartin. Siis tyhjästä täyteen.

        Akunkestosta löytyy tietoa valmistajan sivuilta, iPod Touchista täältä:
        http://www.apple.com/fi/ipodtouch/

        Siitä iTouchista en sitten tiedä.


    • 2

      moi

      • 2

        ipod tach on mennyt pois päältä koska olen pistänyt monta kertaan salasanan väärin. ja nyt se haluu että yhdistä itunessiin . kun yhditän niin se haluu että mä avaan ipodissa pääsy koodin muuta en voi koska ipod tCH ON POIS PÄÄLTÄ .MITÄ PITÄÄ TEHDÄ ?


      • Ipodtouch
        2 kirjoitti:

        ipod tach on mennyt pois päältä koska olen pistänyt monta kertaan salasanan väärin. ja nyt se haluu että yhdistä itunessiin . kun yhditän niin se haluu että mä avaan ipodissa pääsy koodin muuta en voi koska ipod tCH ON POIS PÄÄLTÄ .MITÄ PITÄÄ TEHDÄ ?

        Saitko Ipodisi auki ja miten ?


    • Auttaisikohan tehdasasetuksien palauttaminen iTunesin kautta?

    • 2

      miten voi estää visa kortin tai muut kortiti .. haluaisin että ilman korti teen tunnuksen .. yritän tehä uuden tunnuksen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4643
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe