Riittääkö Honda CR-V:n ergonomia

yli 185 senttiselle?

Täytyy tunnustaa, että ei ole omalle kohdalle kupla-volkkarin jälkeen sattunut yhtään sellaista kärryä jossa olo ratin takana olisi mukava tai edes tyydyttävästi ergonominen.
Nyt olen hankkimassa Mitsubishin Outbackiä tai Hondan CR-V:tä tai jotakin vastaavaa, mutta tärkeimmäksi kriteeriksi taitaakin nousta penkki ja ajoasento. Kuulisin mielelläni käyttäjien komentteja asiasta.

11

921

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sellaista tietää?

      Kysymys oli väärin asetettu!

    • koeistumassa

      Eikös tuo selviäisi helpoimmin, nopeimmin, ja varmimmin kun menisit ihan itse sovittamaan?

      • ja vielä

        ajokortin omistaja kun olen.
        Eli muutaman sadan kilometrin lenkki tosiaan pitää vetää ennen kuin keho kertoo missä mennään, eikö niin. Joskus nuorempana ajoin Sitikalla Balatonilta yhtäsoittoa Köpikseen ja keho sanoi, että kiitos mulle riitti. Briteissä ja Euroopassa muutaman tuhannen kilsan rundi isolla Mazdalla oli siinä jaq siinä.

        Pitääkö tosiaan jokaisen itse keksiä pyörä uudelleen. No fysiikka on tietysti uunniikkia tavaraa.


      • asioita
        ja vielä kirjoitti:

        ajokortin omistaja kun olen.
        Eli muutaman sadan kilometrin lenkki tosiaan pitää vetää ennen kuin keho kertoo missä mennään, eikö niin. Joskus nuorempana ajoin Sitikalla Balatonilta yhtäsoittoa Köpikseen ja keho sanoi, että kiitos mulle riitti. Briteissä ja Euroopassa muutaman tuhannen kilsan rundi isolla Mazdalla oli siinä jaq siinä.

        Pitääkö tosiaan jokaisen itse keksiä pyörä uudelleen. No fysiikka on tietysti uunniikkia tavaraa.

        Niin, ei tuo 185 senttiä nyt vielä kuulosta siltä, että missään autossa suurempia ongelmia pitäisi tulla. Aika paljon riippuu kuitenkin siitä, onko kroppasi enemmän sellaista pitkäjalkaista ja lyhytselkäistä vai lyhytjalkaista ja pitkäselkäistä mallia ja miten selkänojan muotoilu sopii juuri Sinun selällesi. Ihan henkilökohtaisilla mieltymyksilläkin on suuri merkitys. Onko tottunut pudottamaan penkin lattiaan vai hilaamaan sen ylimpään asentoon, pitääkö selkänojan ryhdikkäästi pystyssä vai laskeeko sen puolimakaavaan asentoon ja tykkääkö enemmän ajaa kädet suorina vai haluaako ratin syliin.

        Minusta on vähän hölmöä pudottaa joku auto pois vaihtoehtojen joukosta pelkästään sen takia, että joku muu haukkuu sen ergonomian netissä. Kun nyt ilmeisesti kuitenkin puhutaan investoinnista, jonka hinta lasketaan kymmenissä tuhansissa euroissa, niin minusta joku kolme tuntia omaa aikaa ja parinkympin polttoainekulut ei tunnu oikein missään...


    • jessen frendi

      Se vähän riippuu siitäkin, mikä kiesi soppii alle. Jos olet ruodoltasi pitkä, niin pääasiassa saksalaiset autot, varsinkin bemari on ergonomialtaan erittäinkin sopiva pitkälle ihmiselle. Japsit ja etenkin italialaiset yleensäottaen sopivat paremmin lyhykääsille immeisille.
      Itse olen 168cm ja parhaimmin useista ajamistani autoista ergonomialtaan sopi alfa romeo mito. Kaikki on siinä mulle kohdallaan. Penkkn muotoilu sopii hyvin, namiskat on sopivilla etäisyyksillä, tuulilasi on riittävän etäällä. Jos jossain on moitteen sijaa, niin leveän oven takia turvavyötä joutuu kurkottelemaan.

      • yleensä lyhyt

        ja aikaisemmin penkki oli muutenkin hutera eikä tarjonnut juuri minkäänlaista tukea pitemmillä matkoilla.

        Muutamissa Audeissa on melko laajat säätövarat ja ajoasento varmaan löytyy vaikka pitkäselkäiselle yli 185 senttiselle.
        Suurikokoiset ja lihavat ajelivat ennen Mersuilla. Hondan CR-V:n istuinosaa on moitittu lyhyeksi eikä ratin ja polkimien kanssa tahdo löytyä ergonomiaa. Näin monet kertovat.


      • crv4ever
        yleensä lyhyt kirjoitti:

        ja aikaisemmin penkki oli muutenkin hutera eikä tarjonnut juuri minkäänlaista tukea pitemmillä matkoilla.

        Muutamissa Audeissa on melko laajat säätövarat ja ajoasento varmaan löytyy vaikka pitkäselkäiselle yli 185 senttiselle.
        Suurikokoiset ja lihavat ajelivat ennen Mersuilla. Hondan CR-V:n istuinosaa on moitittu lyhyeksi eikä ratin ja polkimien kanssa tahdo löytyä ergonomiaa. Näin monet kertovat.

        Olen 186cm pitkä ja hyvä ajoasento löytyy CR-V:stä (2006 malli). Viime kesänä Suomea kiertäessä ei lepotaukoja tarvinnut ajoasennon takia hakea. Kuskin penkki on tosin ihan takimmaisessa asennossa mutta se ei haittaa kun pitkäjalkainen aikuinen mahtuu silti ongelmitta takapenkille kuskin taakse.

        Mulle ihan sopivan kokoinen. Onneksi en ole isompi...


      • crv4ever
        crv4ever kirjoitti:

        Olen 186cm pitkä ja hyvä ajoasento löytyy CR-V:stä (2006 malli). Viime kesänä Suomea kiertäessä ei lepotaukoja tarvinnut ajoasennon takia hakea. Kuskin penkki on tosin ihan takimmaisessa asennossa mutta se ei haittaa kun pitkäjalkainen aikuinen mahtuu silti ongelmitta takapenkille kuskin taakse.

        Mulle ihan sopivan kokoinen. Onneksi en ole isompi...

        Audeissa on toki säätövaraa, mutta esim. A4 farkussa ei sitten kuskinpenkin ja takapenkin väliin mahdu edes anorektikkoa. Ei tietysti mitään merkitystä jos yksin ajelee mutta jos on perhettä...Audi on pieni.


      • CR-V:llä ajanut
        crv4ever kirjoitti:

        Olen 186cm pitkä ja hyvä ajoasento löytyy CR-V:stä (2006 malli). Viime kesänä Suomea kiertäessä ei lepotaukoja tarvinnut ajoasennon takia hakea. Kuskin penkki on tosin ihan takimmaisessa asennossa mutta se ei haittaa kun pitkäjalkainen aikuinen mahtuu silti ongelmitta takapenkille kuskin taakse.

        Mulle ihan sopivan kokoinen. Onneksi en ole isompi...

        Aika saman mittainen olen itse (184cm) ja ajettuani syksyllä reissu pohjoiseen kaverin autolla totesin CR-V:n (pari vuotta vanah) heikkoudeksi kuskinpenkin reisituen puutteen. En tykännyt takapenkinkään mukavuudessa. Jos ei tiedä paremmasta, niin meneehän tuo. Tämä on aika monessa autossa yleinen vika ja kuskin ergonomia juuri reisituesta kiinni ja ristiseläntukea nyt ei kaikissa ole edes nimeksi.


      • crv4ever
        CR-V:llä ajanut kirjoitti:

        Aika saman mittainen olen itse (184cm) ja ajettuani syksyllä reissu pohjoiseen kaverin autolla totesin CR-V:n (pari vuotta vanah) heikkoudeksi kuskinpenkin reisituen puutteen. En tykännyt takapenkinkään mukavuudessa. Jos ei tiedä paremmasta, niin meneehän tuo. Tämä on aika monessa autossa yleinen vika ja kuskin ergonomia juuri reisituesta kiinni ja ristiseläntukea nyt ei kaikissa ole edes nimeksi.

        Makuasia ja kannattaa kokeilla itse. Ensimmäisen puoli vuotta CR-V:llä ajellessa kaipasin entistä jenkkiautoa, jossa muhkeassa kapteeninpenkissä oli kaikki mahdolliset säädöt sähköllä ja olo niin mukava, että 1000km taittui vessatauoilla - kahvit meni autossa juoden mutta pulloon ei viitsinyt tehdä.

        Kun tähän CR-V:hen löysin mieleiset säädöt, on ajaminen ollut ihan mukavaa. Tai sitten on jo unohtunut selkähermoilta entisen Chevyn mukavuus...


      • ex van 5.7
        crv4ever kirjoitti:

        Makuasia ja kannattaa kokeilla itse. Ensimmäisen puoli vuotta CR-V:llä ajellessa kaipasin entistä jenkkiautoa, jossa muhkeassa kapteeninpenkissä oli kaikki mahdolliset säädöt sähköllä ja olo niin mukava, että 1000km taittui vessatauoilla - kahvit meni autossa juoden mutta pulloon ei viitsinyt tehdä.

        Kun tähän CR-V:hen löysin mieleiset säädöt, on ajaminen ollut ihan mukavaa. Tai sitten on jo unohtunut selkähermoilta entisen Chevyn mukavuus...

        usein on väitetty noita jenkkien pehmeitä penkkejä huonoiksi mutta itse kokeneena ne ei oleetkaan hunoja vaan niillä jaksoi ajaa vaikka kuinka pitkään . Penkkinä vanissa semmoinen kapteenin penkki kyynärnojilla ja oli pehmeä mutta parempi kuin kivikovat recarot yms muoto jämäkät jotka muka niin hyviä. Rata-autoilu nyt erikseen mutta semmoisesta ei olekkaan kyse vaan tieliikentestä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      162
      1562
    2. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      27
      1522
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1338
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      225
      1242
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1125
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      327
      1094
    7. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      174
      1087
    8. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1037
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      310
      1027
    10. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1026
    Aihe