Pääsenkö taivaaseen?

44

431

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kössönöm

tai joudu, riippuu näkökannasta. Eikä kukaan muukaan.

• :)

• Kössönöm
        belial_666 kirjoitti:

:)

vai mistä tuo hymiö? Ajatteles nyt, että jos vaikka joutuisit kolmatta kannelta/harppua/viulua vasemmalta soittelemaan ikuisuuden.

• Kössönöm kirjoitti:

vai mistä tuo hymiö? Ajatteles nyt, että jos vaikka joutuisit kolmatta kannelta/harppua/viulua vasemmalta soittelemaan ikuisuuden.

Uskonhan minä sinua. Ja hymy tuli siitä että annaoit raa'an totuuden het kättelyssä.

En missään nimessä sano, että jotain ns. korkeampaa voimaa ei voisi olla olemassa, mutta siitä olen varma että raamatun tarinat ovat satua eikä Jahvea ole olemassa.

Vaan kuuntele ny sinäkin tuo biisi. Saatat siitä asioita tunnistaa.

• Kössönöm
        belial_666 kirjoitti:

Uskonhan minä sinua. Ja hymy tuli siitä että annaoit raa'an totuuden het kättelyssä.

En missään nimessä sano, että jotain ns. korkeampaa voimaa ei voisi olla olemassa, mutta siitä olen varma että raamatun tarinat ovat satua eikä Jahvea ole olemassa.

Vaan kuuntele ny sinäkin tuo biisi. Saatat siitä asioita tunnistaa.

Ei hassumpi biisi. "onko rakkautesi ehdollista" Tuota se uskonto on.

Nyt laitan oikein imelää kunhan vaan löydän. Varros vähän.

http://www.youtube.com/watch?v=0F4tLhHu0iE

ps. Tuli mieleen, että onko Matti ja Teppo lähdössä Ruotsinlaivalla muijia pakoon. "outo maa oottaa jo mua"....

• Kössönöm kirjoitti:

Ei hassumpi biisi. "onko rakkautesi ehdollista" Tuota se uskonto on.

Nyt laitan oikein imelää kunhan vaan löydän. Varros vähän.

http://www.youtube.com/watch?v=0F4tLhHu0iE

ps. Tuli mieleen, että onko Matti ja Teppo lähdössä Ruotsinlaivalla muijia pakoon. "outo maa oottaa jo mua"....

"Miksi käskyt ylipäällikön selvitysmiehiä tarvitsee?"

Vaan eihännyssentään M&T toimi... Joku roti! :D

http://www.youtube.com/watch?v=IkKYn6lOxwQ

• Kössönöm

• Kössönöm
        belial_666 kirjoitti:

:D No mikä se ny niin... Vanhalle ihmiselle remuamista ei passaa olla? :D

Noh:

http://www.youtube.com/watch?v=5YPARDlE-O8

Naseva on aliarvostettu pänti.

Olin jokunen vuosi sitten Puolalanpuistossa Kasevan konsertissa ja ihan äijät vetivät samoin kuin muinoin levyllä.

"on täynnä tuskaa maailma tää" Niin se taitaa olla.

Tämä on aina ollut suosikkini Kasevan lauluista.

http://www.youtube.com/watch?v=KEVMik55K7o

• Minä sanon että olento joka tarvitsee ihmisten alistumista omaan tahtoonsa, ei voi olla korkein auktoriteetti universumissa.
      Jumalan lupaukset ja uhkaukset täten tyhjiä ovat, ei ole syytä uskoa että elämä ja kuolema olisi hänen hallittavissa.
      Sillä kaikki elävä, myös Jumala tulee kuolemaan.
      Ja sielu saa rauhan, kun pääsee olemassaolostaan.

• Sie oot kyllä hyvin fiksu tyyppi...

Sepä se Jumalissa tuppaa oleen vikana, että ne on niin inhimillisä.

Jos joku Jumala onkin niin sen on oltava jotain enemmän.

• me58
        belial_666 kirjoitti:

Sie oot kyllä hyvin fiksu tyyppi...

Sepä se Jumalissa tuppaa oleen vikana, että ne on niin inhimillisä.

Jos joku Jumala onkin niin sen on oltava jotain enemmän.

naapurin huora näkee ja kuulee omituisia ja ja haqnkki mukke häädön mut nyt mä laitajn sen postiluukusta eläinkaupatta ostettuja erilaisia pikkuötökäitä sen asuntoon katotaan miten reakoi

• me58 kirjoitti:

naapurin huora näkee ja kuulee omituisia ja ja haqnkki mukke häädön mut nyt mä laitajn sen postiluukusta eläinkaupatta ostettuja erilaisia pikkuötökäitä sen asuntoon katotaan miten reakoi

http://www.youtube.com/watch?v=IHJEe29ZVj0

• karrex

Joo, ei kannata miettiä ainakaan päätään puhki. Itsestäni olen aika varma etten sinne pääse. Harmillista, olisi se tosi makeeta!

Miten te muut, ateistiroikaleet, haluaisitteko päästä taivaaseen?

• Määrittele taivas.

• Kössönöm

Olen tyytynyt siihen realistiseen ajatukseen, että kun kuolen, niin olen kuollut ja se siitä.

• karrex
        belial_666 kirjoitti:

Määrittele taivas.

Kristinuskon mukainen taivas

• karrex kirjoitti:

Kristinuskon mukainen taivas

No mikäs se on se kristinuskon mukainen taivas?

• karrex
        Kössönöm kirjoitti:

Olen tyytynyt siihen realistiseen ajatukseen, että kun kuolen, niin olen kuollut ja se siitä.

Niin minäkin, pakkohan siihen on tyytyä, jos ei ole uskonnollista vakaumusta asioiden kulusta tai muuten höyryissään. Kuitenkin sitä välillä harmittelee, kun jää asioita kesken täällä ajassa: minulla on muutama intohimo, joissa haluaisin kehittää itseäni ja viilata taitoni ja nautintoni täydelliseksi. Täällä se ei onnistu, mutta taivaassa ei liene asialle estettä, varsinkin, kun kuuluu musiikki olevan siellä korkeassa kurssissa...
        http://www.youtube.com/watch?v=envQ-ZqGQu8

• karrex
        belial_666 kirjoitti:

No mikäs se on se kristinuskon mukainen taivas?

Otappa ittekin jotain selvää

• karrex kirjoitti:

Otappa ittekin jotain selvää

Heh, niinpä niin. :D

Arvasin kyllä, että kristinuskon mukaiselle taivaalle ei määritelmää löydy.

Se on vaan nii mukava ajatus jostain taivaasta mutta oikeasti kukaan ei oo aatellu mitä se oikeesti raamatun mukaan on. :D

PS. Tiedän kyllä mitä raamattu sanoo taivaasta.

PPS. Idiootit. :D

• Kössönöm
        karrex kirjoitti:

Niin minäkin, pakkohan siihen on tyytyä, jos ei ole uskonnollista vakaumusta asioiden kulusta tai muuten höyryissään. Kuitenkin sitä välillä harmittelee, kun jää asioita kesken täällä ajassa: minulla on muutama intohimo, joissa haluaisin kehittää itseäni ja viilata taitoni ja nautintoni täydelliseksi. Täällä se ei onnistu, mutta taivaassa ei liene asialle estettä, varsinkin, kun kuuluu musiikki olevan siellä korkeassa kurssissa...
        http://www.youtube.com/watch?v=envQ-ZqGQu8

ei ole mitään apua siinä vaiheessa kun on kuollut ja viedään tilanteesta riippuen joko krematorioon tai monttuun.

Fakta on fakta, vaikka kuinka muuta toivoisi.

• karrex
        belial_666 kirjoitti:

Se on vaan nii mukava ajatus jostain taivaasta mutta oikeasti kukaan ei oo aatellu mitä se oikeesti raamatun mukaan on. :D

Netin keskustelupalstalla ei kannata ruveta määrittelemään alkeellisia perustermejä, jotka jokainen saa wikistä parissa sekunnissa.

"Se on vaan nii mukava ajatus jostain taivaasta mutta oikeasti kukaan ei oo aatellu mitä se oikeesti raamatun mukaan on. :D"
        Ihanko luulet ettei sitä ole kukaan koskaan ajatellut? Heh, mitähän nuo teologien, munkkien, pappien ja innokkaiden harrastelijoiden armeijat on tehneet viimeisen parintuhannen vuoden ajan?

• Kössönöm
        karrex kirjoitti:

Netin keskustelupalstalla ei kannata ruveta määrittelemään alkeellisia perustermejä, jotka jokainen saa wikistä parissa sekunnissa.

"Se on vaan nii mukava ajatus jostain taivaasta mutta oikeasti kukaan ei oo aatellu mitä se oikeesti raamatun mukaan on. :D"
        Ihanko luulet ettei sitä ole kukaan koskaan ajatellut? Heh, mitähän nuo teologien, munkkien, pappien ja innokkaiden harrastelijoiden armeijat on tehneet viimeisen parintuhannen vuoden ajan?

""Se on vaan nii mukava ajatus jostain taivaasta mutta oikeasti kukaan ei oo aatellu mitä se oikeesti raamatun mukaan on. :D"
        Ihanko luulet ettei sitä ole kukaan koskaan ajatellut? Heh, mitähän nuo teologien, munkkien, pappien ja innokkaiden harrastelijoiden armeijat on tehneet viimeisen parintuhannen vuoden ajan?"

- Rahaa ja valtaa?

• karrex
        Kössönöm kirjoitti:

ei ole mitään apua siinä vaiheessa kun on kuollut ja viedään tilanteesta riippuen joko krematorioon tai monttuun.

Fakta on fakta, vaikka kuinka muuta toivoisi.

Tokihan kuoleman jälkeinen olemassaolo voi olla mahdollista, ei sitä kieltävää faktaa ole olemassa.

• karrex
        Kössönöm kirjoitti:

""Se on vaan nii mukava ajatus jostain taivaasta mutta oikeasti kukaan ei oo aatellu mitä se oikeesti raamatun mukaan on. :D"
        Ihanko luulet ettei sitä ole kukaan koskaan ajatellut? Heh, mitähän nuo teologien, munkkien, pappien ja innokkaiden harrastelijoiden armeijat on tehneet viimeisen parintuhannen vuoden ajan?"

- Rahaa ja valtaa?

Ei rahaa ja valtaa ole noille innokkaille harrastelijoille tullut yhtikäs ollenkaan.

• Kössönöm
        karrex kirjoitti:

Tokihan kuoleman jälkeinen olemassaolo voi olla mahdollista, ei sitä kieltävää faktaa ole olemassa.

Kun solut kuolevat, ne ovat kuolleet, eikä eliötä enää ole. Tai kroppa tietysti voi olla olemassa, kuten possunkylki sinun joulupöydässäsi, mutta missä on Nasun sielu?

• Kössönöm
        karrex kirjoitti:

Ei rahaa ja valtaa ole noille innokkaille harrastelijoille tullut yhtikäs ollenkaan.

ehkä en tajunnut ajatustasi, mutta mistä on kirkkojen rikkaudet tai vaikkapa tämän valkopukuisen Benny Hinnin rahat tulleet? Taivaastako?

• karrex kirjoitti:

"Tokihan kuoleman jälkeinen olemassaolo voi olla mahdollista, ei sitä kieltävää faktaa ole olemassa."

Itse näen asian niin että kun ihminen on syntynyt, hän myös tulee aina olemaan olemassa. Tosin ei tietoisena olentona vaan hieman abstraktimmin perinnön muodossa. Kun kuolemme, elämämme vaikutukset maailmanhistoriaan jatkavat täysin omaa elämäänsä, maailma ei tule olemaan koskaan entisensä, kaikki elämämme aikana tekemämme asiat ovat muuttaneet koko historiankulkua tavalla joka ei olisi mahdollista jos meitä ei olisi ollut olemassa.

Meidän henkinen perintömme jää elämään meidän jälkeemme, jäämme olemassaoleviksi historiaan ikuisiksi ajoiksi. Vaikutuksemme voi vaikuttaa aika pieneltä mutta eihän sitä tiedä mihin elämämme vielä tulee johtamaan. Jos tai kun maailmanrauha saavutetaan, se voi olla käytännössä pohjimmiltaan yhden kauan sitten eläneen ihmisen tekemän hyvän teon ansiota.

Tietoisuutemme ei tule kuolemasta selviämään. Muuten tietoisuutemme ei olisi niin tiiviisti riippuvainen aivojemme toiminnasta. Ilman aivoja ei ole muistiakaan eikä ilman muistia voi ainakaan kokea olevansa se sama ihminen joka oli eläessään. Joten käytännössä tietoisuuden jatkuminen kuoleman jälkeen voi korkeintaan tarkoittaa uutta elämää.

Se kuka olemme sijaitsee muistissamme, jos kadotamme muistimme, olemme edelleen samaa lihaa ja verta kuin ennenkin mutta uusi ihminen, emme ikinä tule olemaan entisemme ellemme saa myös alkuperäistä muistiamme takaisin.

• Kössönöm
        belial_666 kirjoitti:

Omia toiveitaan kaikki taivaaseen asettavat. Olen lukenut jos jonkinmoista versiota siitä millainen taivas on.

Muslimimiehen taivas on 72 neitsyttä, joita saa sitten paneskella mielin määrin tytöiltä lupaa kysymättä. Kertoo paljon siitä kulttuurista. Millainen mahtaa olla musliminaisen taivas?

• Kössönöm
        shadowself kirjoitti:

"Tokihan kuoleman jälkeinen olemassaolo voi olla mahdollista, ei sitä kieltävää faktaa ole olemassa."

Itse näen asian niin että kun ihminen on syntynyt, hän myös tulee aina olemaan olemassa. Tosin ei tietoisena olentona vaan hieman abstraktimmin perinnön muodossa. Kun kuolemme, elämämme vaikutukset maailmanhistoriaan jatkavat täysin omaa elämäänsä, maailma ei tule olemaan koskaan entisensä, kaikki elämämme aikana tekemämme asiat ovat muuttaneet koko historiankulkua tavalla joka ei olisi mahdollista jos meitä ei olisi ollut olemassa.

Meidän henkinen perintömme jää elämään meidän jälkeemme, jäämme olemassaoleviksi historiaan ikuisiksi ajoiksi. Vaikutuksemme voi vaikuttaa aika pieneltä mutta eihän sitä tiedä mihin elämämme vielä tulee johtamaan. Jos tai kun maailmanrauha saavutetaan, se voi olla käytännössä pohjimmiltaan yhden kauan sitten eläneen ihmisen tekemän hyvän teon ansiota.

Tietoisuutemme ei tule kuolemasta selviämään. Muuten tietoisuutemme ei olisi niin tiiviisti riippuvainen aivojemme toiminnasta. Ilman aivoja ei ole muistiakaan eikä ilman muistia voi ainakaan kokea olevansa se sama ihminen joka oli eläessään. Joten käytännössä tietoisuuden jatkuminen kuoleman jälkeen voi korkeintaan tarkoittaa uutta elämää.

Se kuka olemme sijaitsee muistissamme, jos kadotamme muistimme, olemme edelleen samaa lihaa ja verta kuin ennenkin mutta uusi ihminen, emme ikinä tule olemaan entisemme ellemme saa myös alkuperäistä muistiamme takaisin.

"Itse näen asian niin että kun ihminen on syntynyt, hän myös tulee aina olemaan olemassa. Tosin ei tietoisena olentona vaan hieman abstraktimmin perinnön muodossa. Kun kuolemme, elämämme vaikutukset maailmanhistoriaan jatkavat täysin omaa elämäänsä, maailma ei tule olemaan koskaan entisensä, kaikki elämämme aikana tekemämme asiat ovat muuttaneet koko historiankulkua tavalla joka ei olisi mahdollista jos meitä ei olisi ollut olemassa."

- Entä pikkuvauva Haitissa, joka kuolee koleraan?

• karrex'
        Kössönöm kirjoitti:

Omia toiveitaan kaikki taivaaseen asettavat. Olen lukenut jos jonkinmoista versiota siitä millainen taivas on.

Muslimimiehen taivas on 72 neitsyttä, joita saa sitten paneskella mielin määrin tytöiltä lupaa kysymättä. Kertoo paljon siitä kulttuurista. Millainen mahtaa olla musliminaisen taivas?

"Omia toiveitaan kaikki taivaaseen asettavat. "

No senpä vuoksi se taivas olisikin. Ateistin taivas olisi paikka jota ei olisi olemassa ja jossa kaikki uskovaiset olisivat joutuneet naurunalaisiksi tyhmän uskomuksensa vuoksi. --- Öh, vai miten tämä meni...?

• Kössönöm
        karrex' kirjoitti:

"Omia toiveitaan kaikki taivaaseen asettavat. "

No senpä vuoksi se taivas olisikin. Ateistin taivas olisi paikka jota ei olisi olemassa ja jossa kaikki uskovaiset olisivat joutuneet naurunalaisiksi tyhmän uskomuksensa vuoksi. --- Öh, vai miten tämä meni...?

Kaikkien taivas ei ole samanlainen. Se on pelkkä haavekuva ja jokainen ajattelee sen erilaiseksi. Kyllä minulle blues kelpaisi ja meri ja kalliot ja hyviä kirjoja ja netti. Mutta että ikuisuus sitä, niin ei kiitos.

Onko taivaassa kirjoja, tietääkö kukaan?

• karrex'
        Kössönöm kirjoitti:

"Itse näen asian niin että kun ihminen on syntynyt, hän myös tulee aina olemaan olemassa. Tosin ei tietoisena olentona vaan hieman abstraktimmin perinnön muodossa. Kun kuolemme, elämämme vaikutukset maailmanhistoriaan jatkavat täysin omaa elämäänsä, maailma ei tule olemaan koskaan entisensä, kaikki elämämme aikana tekemämme asiat ovat muuttaneet koko historiankulkua tavalla joka ei olisi mahdollista jos meitä ei olisi ollut olemassa."

"Kun kuolemme, elämämme vaikutukset maailmanhistoriaan jatkavat täysin omaa elämäänsä, maailma ei tule olemaan koskaan entisensä..."

"- Entä pikkuvauva Haitissa, joka kuolee koleraan? " ... josta leviää kuva ympäri maailmaa median välityksellä, jolloin joku tormakka humanisti tuumii että nyt riitti kurjuus ja ryhtyy toimenpiteisiin, jne...

Siis klassinen perhosefekti. Uskon (heh heh, taas tuo sana, ei siitä eroon pääse), että se pitää paikkansa. Tosin itsekunkin jälkeensäjättämät vaikutukset vaihtelevat suuresti: esim. Hitlerin Aatun ja Meikäläis-Matin.

Mielestäni luonnontieteen ja uskonnon maailmat eroavat niin paljon toisistaan, että on mieletöntä laittaa niitä vastakkain ja kilpailuttaa keskenään, kumpi pitää paikkansa. Luonnontieteellinen maailmankuvahan perustuu ihmisen logiikkaan ja ajattelukykyyn, kun taas Jumala ei ole sidottu sellaisiin säälittäviin räpellyksiin. Kyllä kaikkivaltias Jumala voi luoda niin ison kiven ettei jaksa sitä nostaa, vaikka jaksaakin sen nostaa.

• Kössönöm kirjoitti:

"- Entä pikkuvauva Haitissa, joka kuolee koleraan?"

Jopa Haitissa koleraan kuolleella pikkuvauvalla on vaikutuksensa historiankulkuun. Jokainen syntynyt ihminen vaikuttaa tapahtumiin ja periaatteessa jopa pelkkä lapsen siittäminen pistää liikkeelle kyseisen lapsen vaikutukset todellisuuteen. Ja sanoisin että jopa puhtaasti teoreettisilla lapsilla on myös omat vaikutuksensa myös tulevaisuuden suhteen.

Jokaisella ihmiselämällä on seurauksensa joita ei tekemättömäksi saa.

• karrex'
        Kössönöm kirjoitti:

ehkä en tajunnut ajatustasi, mutta mistä on kirkkojen rikkaudet tai vaikkapa tämän valkopukuisen Benny Hinnin rahat tulleet? Taivaastako?

Kehnoa ironiaa, tarkoitin että raha ja valta kiertää innokkaat ja hölmöt harrastelijat, nuo ammattilaiset kyllä pääsevät niihin käsiksi

• karrex'
        Kössönöm kirjoitti:

Kaikkien taivas ei ole samanlainen. Se on pelkkä haavekuva ja jokainen ajattelee sen erilaiseksi. Kyllä minulle blues kelpaisi ja meri ja kalliot ja hyviä kirjoja ja netti. Mutta että ikuisuus sitä, niin ei kiitos.

Onko taivaassa kirjoja, tietääkö kukaan?

"... blues kelpaisi ja meri ja kalliot ja hyviä kirjoja ja netti. Mutta että ikuisuus sitä, niin ei kiitos. "
        Niin mitenkähän se on tuo ikuinen hyväolo jolla taivasta mainostetaan? Yleensä heti sanotaan vastaan että kaikkeen hyvään kyllästyy ennenpitkää. Toisaalta jos siellä määritelmän mukaan on koko ajan hauskaa, niin silloin ei kyllästy vaan siellä on todella koko ajan hauskaa, iankaikkisuudesta iankaikkisuuteen...?

Tietenkin siellä kirjoja on, Huovis-Veikosta ja Haavikosta lähtien. Siellä varmaan sitten myös ymmärtää noita Haavikon lyriikoita :o . Tosin en tätä tiedä, uskon vain...

• Kössönöm
        karrex' kirjoitti:

"... blues kelpaisi ja meri ja kalliot ja hyviä kirjoja ja netti. Mutta että ikuisuus sitä, niin ei kiitos. "
        Niin mitenkähän se on tuo ikuinen hyväolo jolla taivasta mainostetaan? Yleensä heti sanotaan vastaan että kaikkeen hyvään kyllästyy ennenpitkää. Toisaalta jos siellä määritelmän mukaan on koko ajan hauskaa, niin silloin ei kyllästy vaan siellä on todella koko ajan hauskaa, iankaikkisuudesta iankaikkisuuteen...?

Tietenkin siellä kirjoja on, Huovis-Veikosta ja Haavikosta lähtien. Siellä varmaan sitten myös ymmärtää noita Haavikon lyriikoita :o . Tosin en tätä tiedä, uskon vain...

että sinä tiedät, että siellä on kirjoja? Tässä on nyt vaan sellainen ongelma, että kun en jumalaan usko, niin en pääse taivaaseen niitä huovisiakaan lukemaan.

Pitääkin lukea Havukka-ahon ajattelija, ennen kuin olen vainaa. Ostin kirjamessuilta kuudella eurolla.

• karrex'
        Kössönöm kirjoitti:

että sinä tiedät, että siellä on kirjoja? Tässä on nyt vaan sellainen ongelma, että kun en jumalaan usko, niin en pääse taivaaseen niitä huovisiakaan lukemaan.

Pitääkin lukea Havukka-ahon ajattelija, ennen kuin olen vainaa. Ostin kirjamessuilta kuudella eurolla.

"Ostin kirjamessuilta kuudella eurolla. "
        Vai ei saa hyvää halvalla! Korkeimman johdatusta!

Kyllä minä taivaan kirjat tiedän, ei se minulle taivas voisi olla jos ei yhtään hyvää kirjaa olisi. Tietenkin sillä edellytyksellä että oleelliset piirteet persoonastani olisivat säilyneet. Ja se taivaaseen pääsy; tulevaisuuden ennustamisessa ovat monet itsensä häpeään saattaneet.

• Kössönöm
        karrex' kirjoitti:

"Ostin kirjamessuilta kuudella eurolla. "
        Vai ei saa hyvää halvalla! Korkeimman johdatusta!

Kyllä minä taivaan kirjat tiedän, ei se minulle taivas voisi olla jos ei yhtään hyvää kirjaa olisi. Tietenkin sillä edellytyksellä että oleelliset piirteet persoonastani olisivat säilyneet. Ja se taivaaseen pääsy; tulevaisuuden ennustamisessa ovat monet itsensä häpeään saattaneet.

eli ei liian ahne. Se on kirjan kolmastoista painos vuodelta 1961. Siellä meinasi seota. Kaikenlaista vanhaa ja uutta kirjaa vaikka kuinka paljon. Tulee ostettua ihan sellaistakin, jota ei sitten niin innoissaan kuitenkaan lue.

• Jos menee lentokoneella niin silloin voit päästä.

• ateistix

Kaikkia kuvitelmia maailmaan mahtuu, tai siis ihmisten mieliin, mutta omaan päähäni mene ajatus taivaasta. Tiettyjä uhkakuvia on aina ihmisten kiusaksi keksitty ja yksi sellainen on uudestisyntyminen. Enkä nyt tarkoita hellareita, vaan sitä, että syntyisi uudestaan kuolemansa jälkeen jonnekin muualle. Olisi aika keljua huomata asuvansa jossain hökkelikylässä Buenos Airesin laitamilla. Tai jossain muslimimaassa.

• UP!

Sanat:

Saatan vanhan ystävän,
      luotamme pois lähtevän,
      matkaan viimeiseen.
      Hymy sinihuulillaan,
      uskoo kaiken jatkuvan,
      jälkeen kuoleman.
      Kaikki rakkaat vierellään,
      valmis matkaan yksinään.
      Meille hymyilee.
      Hänelle kuiskaan viimeisen,
      hyvästin ja kiitoksen,
      vaan luokseen pääse en.

Itse asiat kun näen toisin,
      on siis mahdotonta, että voisin,
      jälleen näkemisen riemun kanssas jakaa rakas ystäväin.
      Toivon, että olit oikeassa,
      ja iankaikkinen on olemassa.
      Toivon, että pääset paikkaan johon jaksoit aina uskoa.
      En uskoa voi heidän jumalaansa,
      joka säännöstelee armoaansa,
      joka ottaa lapsekseen vain heidät jotka kirkko hyväksyy.
      Jos joku vielä kertoisi minulle,
      antaisin vastauksen kysymykselle,
      miksi kysyn ylipäällikön selivitys miehiä tarvitsee.
      Onko raukkautensa ehdollista?
      Lauteitensa ostettavissa.
      Miten vapahtaja päättää ketkä armahduksen ansaitsee?
      Jos ei ketään eikä mitään palvo,
      synnintuskissaan öitään valvoo.
      Onko niin, ettei silloin ole kyllin hyvä ihminen?

Täällä minä kävelen,
      seassa kukkavihkojen.
      Tämä on viimeinen tie.
      Se joka sinut sinne vie,
      paikkaan jonne minäkin lopulta tahtoisin.

Paha kolminaisuus ohjeet jakaa.
      Ison kirjan oppi onnen takaa,
      niille jotka tekevät kuin taivaan isä käskee eikä epäröi.
      Vaikka vähästäkin muille antaa,
      itsestään ja muista vastuun kantaa.
      Kirkonmiesten mukaan silti paratiisin pääsy evätään.

Minkälainen isä lapsen hylkää,
      joka tarpeeksi ei häntä pelkää?
      Onko kuolema kuin joulu ja vain kiltit lapset lahjan saa?
      Minkälainen isä vihaa lastaan?
      Kääntää selkänsä jos väitää vastaan.
      Onko huono lahja helvetti jos väärin kerran valitsit?
      Onko raukkautensa ehdollista?
      Lauteitensa ostettavissa.
      Miten vapahtaja päättää ketkä armahduksen ansaitsee?
      Jos ei ketään eikä mitään palvo,
      synnintuskissaan öitään valvoo.
      Onko niin, ettei silloin ole kyllin hyvä ihminen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      181
      2578
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      230
      1437
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      84
      1287
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      79
      1184
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      39
      1179
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      133
      1075
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      11
      1012
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      116
      900
    9. Kostan sulle vielä sen älyttömän julkisen nöyryytyksen

Onneksi on lentokentällä kavereita... Kosto tulee olemaan muuten korkojen kanssa.
      Ikävä
      27
      861
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      78
      800
    Aihe