Heips! Kirjoitan ensimmäistä kertaa tänne, ja toivoisin asiallisia vastauksia tilanteeseen. Olemme olleet parhaan ystäväni kanssa 6 vuoden ajan kuin paita ja peppu. Tunnemme toisemme läpikotaisin ja näemme usein. Ystäväni on normaalisti minua hieman hiljaisempi ja ujompi. Ongelmana on kuitenkin se, että kun ystäväni eroaa jostain miehestä, hän villiintyy sen jälkeen täysin. Tiedän, että vakavan parisuhteen jälkeen on täysin normaalia lähteä jossain vaiheessa taas "radalle", mutta ystävälläni tuntuu joka kerta homma lähtevän lapasesta.
Nyt hän on taas eronnut. Hän ei käytä turhaan aikaa parisuhteensa suremiseen, vaan lähtee samantien yöelämään iskemään uusia miehiä. Joka kerta hän raahaa ties keitä kotiinsa ja seuraavana päivänä väittää, ettei muista mitään koko illasta. Hän oli viime viikolla 3 kertaa baarissa, mikä on mielestäni jo hieman liikaa.
Ongelmana on nyt se, että olen huolissani ystäväni puolesta. Hänellä on aikaisemminkin ehkäisyt jääneet käyttämättä kännitohinoissa, ja hän tuntuu tekevän kaikenlaisia vastuuttomia temppuja, joita myöhemmin "ei tietenkään muista". Ei tunnu mukavalta kuulla, että hän on pelehtinyt puolen kaupungin kanssa, sillä en haluaisi hänelle helpon naisen leimaa. Hän usein katuu myöhemmin näitä yhden yön juttujaan, ja minä saan lohduttaa häntä ja auttaa häntä ongelmiensa setvimisessä.
Ylireagoinko ystäväni tekemisistä? Pitäisikö minun vain antaa hänen mennä ja tehdä mitä lystää "omapahan on ongelmasi"-periaatteella? Ja vielä tarkennukseksi, olen itse parisuhteessa ja en ole millään tavoin kateellinen ystävälleni. Haluan vain hänen parasta.
Villiintynyt ystävä
72
9267
Vastaukset
- Auttaja pk-seudulta
Kerropas, mistä ja kuka hän on, niin mielelläni autan häntä.
- Hermanni 234533224
tältä raamatun pohjalta minäkin tutustuisin häneen,etekin jos ei ole ihan seinästärevityn näköinen.
- man-machine40
Antaa horatsun juosta, saa miesväki nauttia pöydän antimista :)
- "yx toinen horatsu"
Vai että horatsun.... tietääkseni kyseistä ilmaisua käytetään naisesta joka ottaa maksun ko. touhuista. Ilmeisesti tästä ei kuitenkaan ollut kyse tässä tapauksessa. Onko kaikki naiset jotka ovat seksuaalisesti aktiivisia tämän man-machine40 mielestä horatsuja???
- valehtelijksiko alat
"yx toinen horatsu" kirjoitti:
Vai että horatsun.... tietääkseni kyseistä ilmaisua käytetään naisesta joka ottaa maksun ko. touhuista. Ilmeisesti tästä ei kuitenkaan ollut kyse tässä tapauksessa. Onko kaikki naiset jotka ovat seksuaalisesti aktiivisia tämän man-machine40 mielestä horatsuja???
sehän tässä ongelma onkin kun ei tajua rahastaa vaan antaa ilmaiseksi... Oikesti, tyyppihän on täysi seksiaddikti. Ei sille mitään voi. Tuollaista ei katso kukaan muu kuin kertapanijat. Miksi pitäisi siloitetella toisen mainetta, jos se todellisuudessa on aivan toinen. Eikun laskuri otsaan monenko kanssa on peuhattu.
- juuewrewr
Niin tälle huorallehan ei tarvitse maksaa mitään. Kunhan tarjoaa pari paukkua ja taksin, niin saa paukuttaa koko yön. Kjäh kjäh!
- kiiski_
valehtelijksiko alat kirjoitti:
sehän tässä ongelma onkin kun ei tajua rahastaa vaan antaa ilmaiseksi... Oikesti, tyyppihän on täysi seksiaddikti. Ei sille mitään voi. Tuollaista ei katso kukaan muu kuin kertapanijat. Miksi pitäisi siloitetella toisen mainetta, jos se todellisuudessa on aivan toinen. Eikun laskuri otsaan monenko kanssa on peuhattu.
Minkä tähden katsotaan naisen saavan huonon maineen jos harrastaa seksiä usein monen kanssa? Eihän niin ajatella miestenkään kohdalla. Sukupuolitaudit ja alkoholinkäytön vaarat ovat sitten asia erikseen.
- Panopuuna?
kukaan mies ala itselleen pidemmän päälle mitään vakavaa katseleen. Panona varmasti ihan kätevä, mutta että jotain muuta, ehei, olkoonkin vaikka kyseessä vain seksuaalisesti aktiivinen. Kolme miestä viikossa ilman muistijälkiä,........., on se horatsu. Sitäpaitti, aineet tuo saattaa kuitenkin ottaa kaupantekijäisiksi, vaikkei valuutan päälle tajuakkaan.
- Males world
kiiski_ kirjoitti:
Minkä tähden katsotaan naisen saavan huonon maineen jos harrastaa seksiä usein monen kanssa? Eihän niin ajatella miestenkään kohdalla. Sukupuolitaudit ja alkoholinkäytön vaarat ovat sitten asia erikseen.
ajatella että mies saa huonon maineen. Miesten keskuudessa hän on panomies ja sellaistahan jokainen nainen haluaa, miksi siis paheksua.
- Rumapihtaritantta
Eli jos nainen ei anna (eikä halua), miehet haukkuu pihtariks. Jos antaa (ja haluaa) niin on huora. Yks lysti.
- Hermanni365436
juuewrewr kirjoitti:
Niin tälle huorallehan ei tarvitse maksaa mitään. Kunhan tarjoaa pari paukkua ja taksin, niin saa paukuttaa koko yön. Kjäh kjäh!
Eihän antava nainen ole huora jos ei pyydä siitä rahaa.Usein miehet vain kateuksissaan huorittelevat aivan väärin perustein.
- itse jumala
kiiski_ kirjoitti:
miksi asia pitää sitten peitellä? Evoluutiota ei olisi ellei MIES olisi valmis panemaan päivä päivältä. Naaraalle mahdollisuus on suotu rajallisesti niin iän kuin päivienkin myötä.
- innostuntusonni)(=)=
Hermanni365436 kirjoitti:
Eihän antava nainen ole huora jos ei pyydä siitä rahaa.Usein miehet vain kateuksissaan huorittelevat aivan väärin perustein.
huora vaan huorahtava, siinä on eroa
- ----
sä olet kateellinen. jokainen äijä joka haukkuu horatsuksi on tekopyhä ja keteellinen
- man-machine40
korjaus:
Antaa lutkan juosta, saa miesväki nauttia pöydän antimista :)
- yahozna
Hmm, aika paha on toisen puuttua aikuisen ihmisen tekemisiin, jos mokailee niin siitä vaan oppii. Itseäni ei juuri huvittaisi alkaa moraalisoimaan toisen valintoja, mutta jos homma lähtee käsistä niin kait sitä puhumalla vois jotain yrittää saavuttaa. Jos se ei toimi, niin antaa tehdä mitä haluaa. Näin ite tekisin. Siis yrittäisin puhua, ja jos ei auta niin antaa olla.
- linnea-iines
ps. Ei vissiin kannata erikseen kirjoittaa että 'haluan asiallisia vastuksia' koska niitä ei todellakaan sitten saa. Palstalla pyörii pikku poikia jotka haluavat isotella täällä kun muualla ei kantti kestä.
Eli, mielestäni sinun kannattaisi jutella kaverillesi ihan vakavaan sävyyn. Oma ystäväni sairastui lievään masennukseen pari vuotta sitten. Hän ryyppäsi, poltti ties mitä ja maksi ympäriinsä - eikä muistanut jälkikäteen tapahtumia. Läheltä piti tilanteiakin oli monta. Sitten vain sanoin kerran hänelle, että jos haluat kuolla niin olet siihen suntaan hyvää vauhtia menossa. Se varmaan kohahdutti ja nyt hän porskuttaa täyttä vauhtia eteenpäin, ilman riekkumista ja liika juomista. Hänen oma iloisuutensa on myös palannut kasvoille. Ystäväsi on sinulle tärkeä ja sinun tulee saada hänet tajuamaan että mitä hän on itselleen tekemässä! Sukupuolitaudit, joista kaikista ei edes parannu ja abortit jotka hajottavat naisen henkistä puolta...viina joka tuhoaa pikkuhiljaa maksan ja aina kun sattuu näitä kännisekoiluja, eikä muista mitä tekee, voi sattua vaikka mitä, jopa kuolema kun säkä käy. Jos tämä viesti ei mene kaaliin kaverillesi niin et voi muuta sitten tehdä, loppu vastuu jää ystävälle.- Don't let me get me
Jutella jos se onnistuu. En näe mitään pahaa jos tämmöistä ei kestä kuukausia. Siis no jos muisti menee niin silloin juo liikaa.. Mutta meneekö se aina vai onko se tekosyy?
Kerro huolesi kaverillesi ja kyllä hän varmasti ymmärtää. sun ei kannata ottaa sitä kuitenkaan elämäntehtäväksi koska et ole ystäväsi vartija. Tällä tarkoitan itsensä turhaa kuormittamista ja pahaa mieltä jonka voi saada jos liikaa hyysää kaveria.
Nuo miesten kommentit on sama jättää omaan arvoonsa, tai voi ne olla kateellisa naisiakin :)
Siis saahan sitä nainenkin elää! Me ollaan ihmisiä, tykätään nussimisesta! Okei sekoilu erikseen, mutta en ala tuomitteen ketään jos on sinkku ja saa tehdä mitä haluaa.
Ellen väärin ymmärtänyt niin ystäväsi ei kuitenkaan ole mikään rapajuoppo ja hillu kylillä joka yö. Jotkut käsittelevät asiat kai tällä tavalla. Oon kyllä iteki viettäny joskus railakasta elämää ja lähtenyt miesten mukaan, mutta ei aina tarkota että siellä pantas lihaa piiloon. Usein oli mukavia jutteluhetkiä tyyppien kans jotka ovat vieläkin ystävinäni.
- kajalele
Se on ihansama, antaa sen elää, aikuinen ihminen
....ja anna mimmin mennä!
- ouluraahe
nappaahan se nainen ja pidä sitä semmosena kun se tarvii ettei se enää haahuile , ymmärrä se jos mahdollista, ja semmost kiperä tilanne
horo parka 8
- pexu41
mitäs siinä jos muna maistuu......... jokainen panee tavallaan ,,, ja jos aikuisesta ihmisestä kyse, pitäisi olla omaa vastuunkantoa, ei ole sinun tehtävä , ystävä hyvä huolehtia kaverisi panoista..........
- Kullittaja55
Kyllä niitä tollasia naisia on iät ja ajat huoriksi nimitetty, vaikkei se maksua rahallisesti haluaisikaan, tai ei älyä pyytää.
On moraali tipo tiessään hänenkin elämästään jo aikaa sitten häipynyt. Herää vaan kysymys, että mikähän mahtaa olla sit se ainainen erojen syy tällä kyseisellä lumpulla. Tuntuu näin äkkiseltään siltä, että saattaa se syy olla siinä kun antaa kuin ajokoira pitkin kyliä kenelle sattuu.
Ei tollasia naisia kunnolliset miehet ainakaan kattele pitkään kun luonne paljastuu. Silloin yleensä viisas mies lähtee ja kattelee moraaliltaan mieluisamman naisen kumppanikseen. Uskallan veikata, että kyseinen naikkonen on samassa tilanteessa vielä viisi kuusikymppisenä, vaikkakin enemmän rupsahtaneena ja tasokin varmaan entisestään laskenu johonkin " RÄKÄKUPPILA HORO KULTTUURIN " tasolle. Vaikka sitähän se on jo nyt ilmeisestikin.- Deighton
Ei sellainen nainen, joka tykkää seksistä ja haluaa sitä, huora ole. Paitsi tietysti silloin kun ottaa maksun. Sieltähän sitä seksiä on haettava, missä sitä on tarjolla. Eikä seksin määräkään huoraksi tee.
- Deighton
Deighton kirjoitti:
Ei sellainen nainen, joka tykkää seksistä ja haluaa sitä, huora ole. Paitsi tietysti silloin kun ottaa maksun. Sieltähän sitä seksiä on haettava, missä sitä on tarjolla. Eikä seksin määräkään huoraksi tee.
Olen mies ja tykkään naisista, jotka tykkää seksistä.
- Kierrätystä
Mulla oli semmonen nainen joka antoi siellä sun täällä. Lähdin meneen kun asia selvis.
Eikä ainakaan mun takia puuttees elää tarvinnut.
Olen jälkeen päin kuulluut että sama meno jatkuu, kolmen vuoden aikana vaikka kuinka monta sälliä
nuohonnut. Ja on viisikymppinen nainen. Taitaa olla patologinen tapaus.
Ite oon enää naureskellu. On se hyvä kun pistää hyvän kiertämään. Ja pussit tyhjäksi.
Mutta semmosta naista on vakinaiseksi kumppaniksi huoli.
- ...
"Pitäisikö minun vain antaa hänen mennä ja tehdä mitä lystää"
Kyllä.
-Voit myös etsiä uuden ystävän /ystäviä, jos toisen huolet painaa liikaa sinua.
"Hänellä on aikaisemminkin ehkäisyt jääneet käyttämättä kännitohinoissa"
Sano asiasta kerran ja ei voi mitään jos ei kuuntele. Sitä varten on gynekologit, ehkäisyt(jos on joku sopiva), kondomit ja papakokeet että homma toimii. Lisäksi voi juoda vähemmän. - ei käy soima toiseen
mitä ne nämä miehet ovat sitten, mieshoratsuja, jotka surutta käyttää naisia????Ja saattaa olla monta eri naista samalla viikolla, mutta täällä vaan kukkoillaan ja haukutaan niita naisia huoriksi joilta on saanut????Mitä ne itse on, pyhimyksiä??
- aikansa kutakin
että ne miehet on sonneja
- Ihan vaan varmuuden
vuoksi haukutaan nekin naiset, joilta ei saatu.
- Tosi Mies
Mistä lähtien muka seksuaalinen aktiivisuus olisi ollut huoraamista? Ei mistään - eikä ole.
Mistä lähtien maksettu seksi olisi muka ollut vain yksipuolisesti vain myyjän puolelta huoraamista? Ei koskaan - eikä ole. Ostaja on aivan yhtä huora kuin myyjä - aina ollutkin ja pysyy.- Jenni-1984
onkin vain tositiukkis. Huaaaaah. Naiset katsoo ihan toiseen suuntaan.
- jee jee20111
no eipä ole sinun asiasi anna ysatäväsi nauttia elämästän oletko kade vai hih :)))))
- Annukka_82
Hmm mielenkiintoista, että nainen,joka antaa on halpa!!? mutta mutta, kun mies antaa on pelimies, sonni tms..
Eiköhän mieskin,joka antaa ole ihan yhtälailla huora kuin nainenkin!
Minusta sinun pitäisi puhua kaverillesi hienovaraisesti jos ei puhe tehoa niin anna asian olla.Ennemmin tai myöhemmin kaverisi kyllä järkkiintyy..Ehkä kaverisi tapa elää johtuu eron tuomasta tuskasta! Ei halua uutta suhdetta aloittaa, mutta haluaa kuitenkin läheisyyttä.Sehän on normaalia!
Jätetyksi tulemisen pelko tms taustalla..
Voimia sinulle ja usko vain kyllä kaverisi vielä rauhoittuu..Voisit järjestää vaikka leffa illan ja puhutte ihan vaan tyttöjen juttuja (tyttöjen ilta)
- Maumiu789
Entäs jos puhuisit suoraan näistä aatteistas? JOs te olette kuin paita ja peppu, kai uskallat ottaa ikäviäkin aiheita jotka saattavat hyvinkin suututtaa hänet mutta läheinen ihmissuhde on sellainen ettei voi välttää ristiriitoja.
Hän on todella kyllä epäbalanssissa, myös ammattiapu voisi olla hyväksi. Tuolla menolla hän särkee särkemistään itseään ja muita. :-(- Pajatso palaa
Selkeästi 18-25 vuotias huora joka jakaa itseään ja kantaa tauteja levittäen näitä vklp:na toisille , mutta älä huoli tämä on nykyään normaalia.
Minkähän ikäsestä ihmisestä mahtaa olla kyse?Jos kuljetaan parinkympin molemmin puolin muutamalla vuodella niin tollanen vastuttomuus itsestä on varmaankin aika normaalia jopa ja siitä pääsee kasvamalla aikuiseksi.Mikäli henkistäkin ikää ja vastuullisuutta alkaakin olemaan jo enemmän epäilen masennusta tai jotain ryppyä omanarvontunnossa.Jokainen käsittelee niitä asioita tavallaan ja tuo kuulostaa ihan joltain miesten hyväksynnän hakemiselta seksin kautta.Tätä teoriaa jopa hiukan tukisi toi rohkasuryyppyjen määrä ja morkkikset.Älä ihmeessä jätä ystävääsi tuohon kierrokseen jos vaan jaksat ja pystyt asialle jotain tekemään.Minun neuvoni on että kysyt ihan suoraan mitä hän ajattelee ja tuntee itsestään eron jälkeen.Vastaukset kertovat paljon ja kun niiden mukaan toimii oikein saa nuo "oireetkin" kuriin.Jaksamista sulle,on hienoa että joku viitsii vielä vaivata päätään jonkun muunkin asioilla :)
- kjsdfalö
Mistä ystäväsi erot johtuvat? Alkaako homma aina samalla tavoin eli prosessi toistuu?
Ehkä tuollainen heiluminen baareissa on vaan ystäväsi tapa selviytyä. Ihmettelen vaan sitä, että itse ilmoitat ettet ole millään tavoin kateellinen ystävällesi. Mitä sinun kateellisuutesi tai sen puuttuminen tähän juttuun mitenkään edes liittyy?
Anna ystäväsi liehua ja etsiä sitä oikeaa.- Mies kaduntallaaja
Ei missään kohdin Raamatussa sanota sitä, jos ei kiimaista naista auta ja niin edelleen lääp lääp lääp....
Nainen vain haluaa nauttia miehen munaa, ei siinä sen kummempaa ole.
Ihmiset tekevät mitä tahtovat. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että kunhan ei satuta muita, niin siitä vaan. Jos ystäväsi haluaa nauttia elämästä vailla huolia, niin ei sinun tarvitse siitä stressata. Koska olette parhaat ystävykset ja voitte keskustella asioista, niin oletan että olette myös tehneet niin. Tai sitten ette, kun kyselet asiasta täällä. Voithan toki hienovaraisesti ja tahdikkaasti kertoa, että haluat kertoa ystävällesi että olet hänen tukenansa ja ystävänänsä kaikkina aikoina. Kerro suoraan jos ystäväsi toiminta arveluttaa sinua. Luulisi nyt kahden ystävyksen kykenemään kunnolliseen keskusteluunkin.
- ukkipukki
Ei seksuaalinen aktiivisuus niin pahasta ole mutta runsas alkoholinkäyttö on epäterveellistä
- tietoa on
ihminen joka harrastaa avioliiton ulkopuolista seksiä on automaattisesti huora!
- Don't let me..
tietoa on kirjoitti:
ihminen joka harrastaa avioliiton ulkopuolista seksiä on automaattisesti huora!
Haista sinä paska. Et oo saatana ite saanu panna ikinä!
- Jaostasauva.
Mee kuule itse hoitoon, hemmetin kyylä ja kateellinen. Jos toisella kutisee sieltä mihin ei sormella yllä, ni sit on mentävä. Ja elä sää vaan sen saman lingon kans siä peittos alla.
- Olen outo...
Mies joka panee kaikkia: En arvosta tippaakaan
Nainen joka makaa kaikkien kans: En arvosta tippaakaan
Taidan olla vanhanaikainen ajatusmaailmaltani...olen vasta 26v mies...- jousimies__
Mies joka panee kaikkia: En arvosta tippaakaan
Nainen joka makaa kaikkien kans: En arvosta tippaakaan
Taidan olla vanhanaikainen ajatusmaailmaltani...olen vasta 26v mies...
Itsekkin olen samaa mieltä noista ja olen vasta 20v nainen
juu sitä esiintyy naisilla. Pimppikutinaa siis ja se on vanhaa perintöä huorahommista....
- auttaisi jos voisi
Ei ole tainnu yhtään asiallista vastausta sinulle tulla. Sulla on syystäkin huolta. Mutta luulen ettet voi tehdä mitään. Sinun kannattaisi lopettaa ystävän asioiden selvittely. Hänen on aika itse puida ongelmansa ja herätä siihen ettei kukaan elä hänen puolestaan. Menetin ystäväni (nainen hänkin) viinalle vaikka auttaa yritin. Totuus on ettet sinä voi enää auttaa... sinun on aika laskea irti.
- Pihtaus on rikos
Juuri näin pitää naisen toimiakkin eron jälkeen, turha jäädä kotiin itsesäälissä rypemään kun maailma on taas avoinna uusiin seikkailuihin.
Mainehan siinä tietysti menee tai tulee mitenpäin sen nyt ottaa mutta ilon tuottaminen puutteesta kärsiville lähimmäisille on hieno ja kunnioitettava asia. Aikansa kun on kaikkien höylättävänä niin kyllä sieltä taas uusi pysyvämpikin suhde löytyy kaikkien muiden pettymykseksi.
Kotona istuen menee moni hyvä vittu aivan hukkaan, pillusta on tässä maailmassa huutava pula, turha sitä on säästää ei se mihinkään käytössä kulu. - tarmella
Pihtaus on rikos kirjoitti:
Juuri näin pitää naisen toimiakkin eron jälkeen, turha jäädä kotiin itsesäälissä rypemään kun maailma on taas avoinna uusiin seikkailuihin.
Mainehan siinä tietysti menee tai tulee mitenpäin sen nyt ottaa mutta ilon tuottaminen puutteesta kärsiville lähimmäisille on hieno ja kunnioitettava asia. Aikansa kun on kaikkien höylättävänä niin kyllä sieltä taas uusi pysyvämpikin suhde löytyy kaikkien muiden pettymykseksi.
Kotona istuen menee moni hyvä vittu aivan hukkaan, pillusta on tässä maailmassa huutava pula, turha sitä on säästää ei se mihinkään käytössä kulu.huora ja huora menkää kaikki huoritteliat järveen, jos haluaa toista ihmistä vähemmän tai enemmän onko se niin kauhia asia, tääl nyky mailmas tapahtuu paljon pahaa ei sexi ole pahaa ku molemmat nauttii siitä. minun mielestä se on ihana asia, aion kyl nauttia siitä ihanan kumppanin kans enkä katso olevani huora
- Yualle
Ystäväsi on selvästi vaarassa. Hän alkanee olla jo siinä iässä, että hänen iskemänsä miehetkin ovat vanhempaa sorttia kuin joskus nuorena. Tästä seuraa se, että kyseiset miekkoset eivät ole ensi kertaa pappia kyydissä (siis naimassa yhden yön juttujen kanssa), vaan he ovat nahkafagoteillaan kolunneet jo monenlaisia revoja, siis tautisiakin.
Arvaat mitä siitä seuraa, jos ystäväsi pelehtii ilman suojausta näiden hemmojen kanssa...:( - Riemurasia jakoon!!
Mitä tuota toppuuttelee, jos haluaa jakaa kaikille.
Uskovaisten tavara on yhteistä, ei siitä pihtaamisesta ole kellekään hyötyä. - maaninen
siis maanis-depressiivinen ihminenhän käyttäytyy just tolla tavalla,eron tai sitten jos tapahtuu jotain muuta,maanisessa vaiheessa ei oikeen välitä mistään tai tartte unta lähes ollenkaa..
- petex36
tää ystävä tapaa käydä?
vois mennä tyrkylle, jos vaikka mutkin kotiinsa raahaisi... :D
olis se vaan niin hienoa... - rauhallista elämää
Pitää varmaankin mennä katsomaan peiliin ja hakea syyt jatkuviin eroihin. Parisuhteissa on ongelmia aivan selvästi. Jos nämä suhteet alkavat kapakoista, niin ymmärrän miksi ne eivät tahdo kestää...edelleen kova meno päällä eikä osata rauhoittua aloilleen vaan menojalkaa vipattaa samaan malliin.
- hyvä..
esimerkki "paidan vaihtajasta"... säälittävää!! yak! tollaset pitäs karkottaa johonkin autiolle saarelle kaikki samanlaiset niin näkisivät millaisia ovat.
- Onnellinen nainen
Sinuna keskustelisin asiasta asialliseen sävyyn ihan kotona tee- tai kahvikupposen ääressä. Kerro huolesi ihan selkokielellä. Sen jälkeen on toki hänen asiansa, että miten sen ottaa, mutta silloin sinä olet yrittänyt puuttua asiaan.
Sinänsähän irtosuhteissakaan ei ole vikaa, mutta jos ne huolettavat ystävääsi ja hän leikkii, ettei muista mitään, niin silloin kaikki ei ole kohdallaan. Irtosuhteissa pitää huolehtia ehkäisystä (myös tautien). Yhden yön suhteiden jälkeen ei kannata hirveästi potea morkkista tai sitten satunnaiset irtosuhteet pitää lopettaa.
Valitettavasti naiset saavat yhä helposti huonon naisen leiman, varsinkin pienillä paikkakunnilla. Kannattaa miettiä millaisen leiman otsaansa haluaa. Ei ne kaikkien naisten kanssa punkkaan hyppivät miehetkään ehkä enää nykyään kovin hyvää kuvaa itsestään anna. - Pukkiiii
missä baarissa kaverisi käy?
- Lilnnnnnna
Paha sitä on aikuisen ihmisen tekoja estellä. Yks juttu mitä tulee mieleen, niin voisit näyttää netistä herättäviä kauhukuvia sukupuolielimistä joihin on tarttunut tauti. Ja esim. esittele miten kondyloomaa hoidetaan. Se se on tuskallista kuulema. Ja osta vaikka paketti kondomeja lahjaksi. Mutta vain kerran, turha toista on paapoa. Esim. asiaa selsistä tv-ohjelmassa oli sellaisia tautikuvia että varmasti panee miettimään seksikäyttäytymistään. Ohjelmalla on englannissa myös nettisivut.
- man-machine40
..yhden uudenvuoden aaton keskustassa noin 20 vuotta sitten. Yksi eukko kaasussa (max.18v) kusta lorotti puhelinkopissa muka jemmassa perse paljaana.. heh, siinähän on lasiseinät. Toinen muija samaa ikäluokkaa ihan siinä liki kävi jokaiselta ohi kulkevalta jannulta ruinaa munaa. Siis kirjaimellisesti, sano et haluuts panna mua tässä tai missä vaan? Sen verta aikaa siinä kulmilla tuli vietettyä, että siinä ruilun puolen tunnin sisään likka oli jakanu porttikongissa jo useemman kerran (siis näky se nussiminen siihen kadulle).
Toinen kerta muistuu mielen Tikkurilan keskustassa, jossa pakussa neito jalat levällään ja siinä ympärillä reilu tusina jätkiä odottamassa vuoroa. Tais olla ihan normi viikonloppu.
Sitä vaan, että onhan noita jakajia..
Onhan tässä seuraavan 20 vuoden jälkeen muutakin nähny mut tuo tapaus tupsahti nyt mieleen.
Ymmärrän kyllä huoria, että niitä harmittaa jos lutkaa, panorasiaa, jakorasiaa tms. riemukirnua sanotaan huratsuksi. Kai se on sitä ammattiylpeyttä, jota ei ihan heti miehet hoksaa :)- man-machine40
hassu, ku sitä muistaa juttuja ihan kuin olis lähempänä mutta nuohan olikin 80 luvulla tapahtuneita juttuja, kun vielä hengaili "kartsalla" :)
niin se aika kuluu
- herheee
Jos ei osaa arvostaa apuasi tai antaa arvoa sinulle, heivaa vittuun! Sinun pitää ottaa myös omasta elämästä vastuuta eikä purra tuon ihmisen pahoja ongelmia joita ei suostu näkemään.
- Joku vaan
Ei se tavara käytössä kulu, päinvastoin.
- ..
Minusta kannattaisi sanoa hänelle mitä ajattelet. Korostaen että et ole tuomitsemassa, hylkäämässä tai saarnaamassa hänelle, etkä voi häntä estää. Mutta haluat hänen parastaan.
Onko hän puhunut erostaan ollenkaan?
Ehkä yrittämällä avata keskustelua hänen kanssaan (selvinpäin) hän saattaisi pystyä puhumaan sinulle mikä harmittaa ja jäi kaivamaan, haluaako hän kenties näyttää exälleen ja ihmisille että ei sure ollenkaan, mikä ei oikeasti pidä paikkaansa.
Jotain peittelyä tuo jatkuva yöelämässä hyppääminen, viinan juonti ja baarihoidot minusta on.
Kuka tahansa pystyisi samaan, eli hän ei tee tuolla itsestään mitenkään erityistä tai parempaa, mutta ilmeisesti hakee jotain paremmuudentunnetta ja huomiota. - ei haukkuminen auta
ja mahdollisesti masentunut. Itseään ja omia tunteitaan hän pelkää. Hän ei jaksa eikä uskalla olla yksin, käsittelemättömät tunteet ovat uskomattoman rankka juttu. Siinä ei järki paljon auta.
Epäonnistumiset aiheuttavat allemmuuskompleksin ja riittämättömyyden tunteen. Sisäistä ääntään hän yrittää vaientaa ylenpalttisella riekkumisellaan. Siitä sitten seuraa häpeää ja ahdistusta ja oravanpyörä onkin valmis...
Sisäinen ääni ei saa vaikene vaikka hän menisi kuinka lujaa, ääni ei vaikene ulkoisella metelillä eikä viinallakaan. Vaikka hän käyttäytyy varmaankin välillä töykeästi sinua kohtaan, et ole tunteiden varsinainen aiheuttaja vaan joudut kohteeksi vain olemalla juuri silloin juuri siinä, lähellä. Kaikkea sinun ei tietenkään tarvitse sietää, mutta jos välikohtauksen jälkeen puhutte ette katkaise välejänne vaan puhutte asiat selviksi, olette edistyneet.
Jos vaan jaksat ja viitsit olla hänen tukipilarinsa ja jätesankonsa, pidän peukkuja, että onnistut. Hän on onnellinen kun hänellä on todellinen ystävä. Tutustu vaikka tunnelukkoihin, niissä on jotain järkeä vaikka ei mitään patenttiratkaisuja annakaan.
Hyvää uutta vuotta! - murusi(na)
kuinkakohan pitkäkestoisia nää sun ystäväsi suhteet on olleet? suhteita on niin erilaisia, puolen vuoden suhde voi olla vakavampi kuin viiden vuoden, mutta useammassa tapauksessa aika vakauttaa suhdetta. kiintymys, tottumus toisen läsnäoloon, ystävyys rakkauden ja muun rinnalla.
oman eroni jälkeen olin varmaan jonkun asteen shokissa tai vastaavassa, kun en pystynyt itkemään, ei tarvinnut edes väkisin ajatella eron positiivisia puolia, vaikka rakastin poikaystävääni ja aika hänen kanssaan oli elämäni parasta ja melkeen kaikki hyvä, minkä elämässäni olen oppinut, on tullut häneltä. tein töitä innolla, pomoni ihmetteli miten yhtäkkiä piristyin niin, muutaman kerran pahassa krapulassa kun oli pitänyt lähteä baariin keskellä viikkoa. melkeen hävetti näyttää naamaa samassa baarissa kaikki viikonloput ja viikoillakin. ihan liian nopeasti eron jälkeen alkoi uusi suhde, joka päättyi ennen kuin olimme eksäni kanssa edes puhuneet asioita selviksi. kerran törmäsin pitkästä aikaa vanhaan ihastukseen, ja sen avulla sain jonkun hyypiön karistettua kimpustani, seuraavana päivänä selvittelin krapulaani toisen äijän kanssa. "rakastuin" tähän toiseen äijään ja vaikka tiesin, että tunne oli osittain vanhasta ihastuksesta johtuvaa, osittain vain halua rakastua, en tahtonut sitä myöntää. erosta entiseen oli kulunut yli kaksi kuukautta, kun sattui eräs ikävä asia (ei kovin iso juttu pidemmän päälle), ja itkin päiviä. eräs sairauteni alkoi ottaa vallan, ja kun baarireissut ja miehet väheni ja vauhti hidastui, alkoi päässä pyöriä mitä oli käynyt. erostamme oli kulunut jo kuukausia, kun huomasin laskevani tunteja siihen kun eksä pääsee töistä, ihan kuten seurustellessamme.
saman olen huomannut muutaman kaverini kohdalla, siskoni ehkä äärimmäisin tapaus. ero jättää tyhjän aukon, ajalle mikä ennen kului kumppanin kanssa pitää keksiä muuta puuhaa, alitajunta ei ole ehkä vielä tajunnut eroa, jolloin kaikki rakkautta ja läheisyyttä muistuttava kelpaa, kun sellainen kohdalle osuu. ystäväsi touhu on pakojuoksua, ettei tarvitsisi kohdata surua ja tyhjyyttä, ei huoraamista. on niitäkin tapauksia, kuuden vuoden suhteen jälkeen muija ottaa jokaisen, kenelle vain kelpaa, ja kyllä se on parissa kuukaudessa alkanut näkyä liika dokaaminen.
vaikea sanoa, miten toisen vauhtia voi pysäyttää, itse en kavereitani kuunnellut, lähinnä niiden puheet kuulosti vittuilulta ja kateudelta, samaan reaktioon olen törmännyt kun olen itse yrittänyt rauhoitella. sulla saattaa varmaan jossaan vaiheessa huoli vaihtua hermojen palamiseksi, toivottavasti niin ei käy, ja ystäväsi ymmärtää miten paljon hänestä välität. - hth**
Olet kelpo ystävä kun välität.
En lue kirjoituksestasi tuomitsemista, vaan aitoa huolehtimista.
On ihan eri juttu, tykkääkö vaan seksistä ja siksi elää villiä elämää vai yrittääkö seksillä paikata jotain. Se, että seksailu tapahtuu rankassa humalassa ei oikein tue sitä, että seksiä harrastettaisiin ihan vaan elämisen riemusta. Seksi on kivaa ja mikäs siinä jos nuorta ihmistä himottaa. Valitettavasti edelleen on vallalla kaksinaismoraali, jonka mukaan seksistä nauttivat ja sitä paljon harrastavat miehet ovat sankareita ja naiset halveksittavia. Älä usko mokomaa soopaa.
Kuulostaa kuitenkin, että ystäväsi kohdalla ei todellakaan ole kyse hauskuudesta. Kuulostaa, että jotain on rikki.
Olet syystä huolissasi:
Humalassa törttöily on vaarallista. Ihan pelkkä rankka juominen rasittaa kehoa, kännissä on lisäksi vaarassa kaatuilla ja satuttaa itsensä. Humalassa ei myöskään osaa arvioida ihmisiä kovin hyvin. Vaikka suurin osa seksiseuran etsijöistä onkin tavallisia tallaajia, niin voipa sieltä sattua mukaan se yksi tuhannesta mielipuoli, joka vaikka tappaa. Suojaton seksi on tietenkin riskitekijä - se, että vastapuolikin siihen suostuu, tarkoittaa, että hän on luultavasti suostunut siihen muidenkin kanssa. Ja niin ne taudit leviää... monet sukupuolitaudit voidaan parantaa, mutta paljon on niitä, jotka ovat sitten ikuisia kavereita kerran tultuaan. Ja joihinkin voi kuolla. Ja onhan se raskausriskikin olemassa. Ja aborteista saa sitten rikki niin kehon kuin mielenkin.
Voi olla että tämä itsetuhoisa käytös on kaverisi tapa hoitaa särkynyttä sydäntä. Hyvin monet itsehoitavat masennusta juomalla. Se on kuitenkin aika tuhoisa tie, koska alkoholi on depresantti - se siis masentaa vain lisää. Eikä ne törttöilytkään mielialaa kohota.
Joillekin ihmisille seksuaalinen haluttavuus toimii mittarina siitä, kuinka rakastettava on. Ihmisuhteen särkyessä halutaan sitten itselle todistaa, että kelpaanhan minä vielä. Seksi ei kuitenkaan ole rakkautta ja siksi se ei teekään onnelliseksi ja paranna haavoja. Olo voi olla vielä tyhjempi. Seksistä tulee hetken hyvänolontunne niin fyysisesti kuin henkisestikin, mutta loppujen lopuksi se on vain hetkellistä. Todellisen turvallisuudentunteen, hyväksytyksitulemisen tunteen eteen pitää tehdä paljon enemmän.
Tunteakseen olonsa turvalliseksi ja hyväksytyksi ei tarvitse seksiä, eikä parisuhdetta. Loppujen lopuksi ne on löydettävä itsestään. Ystäväsi on etsintämatkalla, kompastellen, virheitä tehden ja toivottavasti oppien. Voi olla, että hän taas rantautuu parisuhteeseen ja tukeutuu siihen. Ja jos parisuhde kestää, hyvä niin. Jos ei, hän etsii taas kunnes löytää sen sisäisen voimansa (tai taas uuden tukipönkän). Jotkut ihmiset eivät koskaan opi olemaan onnellisia yksin, he ovat aina tuuliajolla, jos eivät ole parisuhteessa. Yksinolon sietäminen antaa onnea myös parisuhteessa. Silloin ei riipu toisessa vaan tuetaan toinen toista.
Ole ystävällesi läsnä. Tarjoa olkapäätä, kerro, että sinulle voi aina puhua. Kerro, että olet huolissasi, mutta älä tuomitse - tuomitseminen saa luultavasti aikaan vain kapinointia. Tarjoudu tueksi, jos hän haluaa ammattiapua. Masennuksessa, ihmissuhdesotkuissa, vaikeissa elämäntilanteissa voi olla helpottavaa puhua ulkopuoliselle. Terveyskeskuspsykologeille saa paikkakunnasta riippuen melko hyvin aikoja. Siellä voi olla turvallista avautua ja sieltä voi saada lähetettä eteenpäin, jos tuntuu, että hänellä on sisällä niin isoja solmuja, että niiden avaamiseen voisi tarvita vaikka terapiaa.
Muistathan huolehtia myös itsestäsi. Masennus on tarttuvaa ja kipeilevän ihmisen tukeminen on ajoittain raskasta. Älä ota suurempia huolia kuin jaksat kantaa - muista, että on tosiaan ammattilaisia, joilla on koulutusta ja työnohjausta. Jos alkaa tuntua, että ystäväsi huolet ovat liian mutkikkaita sinun selvitettäväksesi, ohjaa häntä ammattiavun piiriin. - 6+13
Et ylireagoi, itselläni on ystävä joka tekee ihan samaa. Olen huolissani hänestä. Netistä saa niin helpolla vaikka yhdeksi kerraksi panokaverin. Mietin miksi naiset ovat tulleet niin leväperäisiksi. En jaksa enää välittää, toivon kuitenkin että hän pysähtyisi ja näksi tämän lihamarkkina hulluuden, Tuntuu ettei päätä käytetä enää, mutta alapäätä sitäkin enemmän :/
- Ihmetellä täytyy.
Väittäisin että suurin osa miehistä elää jatkuvassa puutteessa. Kun suhteen alkuinnostus alkaa hiipua niin ensimmäiseksi nainen alkaa pihdata.Tämä on kai joku luonnonlaki että näin käy, ikäväähän se näin miehenä on mutta sille ei kai voi mitään, täytyy kestää tai turvautua muihin naisiin, yleensä vielä näihin jotka eivät kotona anna mutta muille kyllä, siinä ei kyllä käytetä järjen kanssa enää ylä eikä alapäätä.Turha vastata että meillä kyllä pannaan kotona joka päivä tai edes joka viikko, se ei ole kovinkaan yleistä.
- kondomi väskyssä
Ihmetellä täytyy. kirjoitti:
Väittäisin että suurin osa miehistä elää jatkuvassa puutteessa. Kun suhteen alkuinnostus alkaa hiipua niin ensimmäiseksi nainen alkaa pihdata.Tämä on kai joku luonnonlaki että näin käy, ikäväähän se näin miehenä on mutta sille ei kai voi mitään, täytyy kestää tai turvautua muihin naisiin, yleensä vielä näihin jotka eivät kotona anna mutta muille kyllä, siinä ei kyllä käytetä järjen kanssa enää ylä eikä alapäätä.Turha vastata että meillä kyllä pannaan kotona joka päivä tai edes joka viikko, se ei ole kovinkaan yleistä.
Toki voit yrittää puhua ystävättärellesi että nuo ehkäisyjutut kannattaa hoitaa koska klamydia on viheliäinen tauti ja sit kun se muhii oireettomana niin sit itketään myöhemmin lapsettomuuklinikan tohtoreille...kun munasarjat arpeutuneet ja tukossa klamydian takia...Hänen pitää ottaa vastuu käyttäytymisestääm..eikä raskaudenkesketykset ole mitään harmitonta juttua...onkohan itsetunnon pönkitystä tuo isken miehen baarista---
- nappiainen222
Suosittelen että juttelet ystäväsi kanssa. Se osoittaa että välität hänestä, sillä mielestäni ystävälläsi on eron myötä saattanut ehkä sumentua arvostelukyky, etenkin jos hän ei hae vakavaa suhdetta.
Ehkä ystäväsi ei oikein tiedä mitä hän haluaa. Hän saattaa ehkä olla kateellinen sinun pysyvästä onnestasi, ja kokee ns. "alemmuutta" että hänellä ei ole sitä onnea mitä sinulla on.
Ystäväsi ei välttämättä ole käsitellyt kaikkia tunteitaan entisiään kohtaan, ja nyt hän paikkaa ahdistusta hyppelemällä sängystä sänkyyn.
Kerro ystävällesi, että olet huolissasi hänestä ja että olet sitä mieltä että hänen käytöksensä ei ole kovin vastuullista ja hän on siinä vaarana etenkin itselleen, sillä kännihuuruissa sitä oikeasti ei voi ikinä tietää mitä tapahtuu. Sano ystävällesi, että hän on juuri täydellinen tuollaisena kuin mitä hän on ja lupaat pysyä hänen rinnallaa kaikesta huolimatta. Näin ystäväsikin saattaa löytää tasapainon elämässään ja kohdata sen suuren rakkauden, kunhan hän vain saa purettua patouman ulos itsestään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937968
- 403812
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021896- 241240
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321093Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,281033Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53837Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10810Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31802Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749