Korvisten otto

Teija91

Olen päättänyt ottaa elämäni ensimmäiset korvikset nyt 19- vuotiaana, asiaa netistä tutkittuani olen huomannut, että käytössä on ainakin 2 eri menetelmää, joillakin kauneushoitoloilla on käytössä Blomdahl- menetellä, jossa harjoituskorun paksuus on 1,2 milliä, ja pää tylppä, ja joillain on käytössä Inverness, jossa harjoituskorun paksuus on 0,8 milliä, ja pää terävä.
Olen kallistumassa tuohon jälkimmäiseen, koska voisin kuvitella sen olevan kivuttomampi, siinä kuitenkin arveluttaa se, että tuleeko siinä niin pieni reikä, että mahtuuko siihen sit myöhemmin normaalit korvikset? Ja parantuuko isompi reikä helpommin kun pieni reikä?
Eli kumpi parempi? Kaikenlaiset kokemukset tervetulleita...

19

4098

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nähty ja koettu on

      No, on noita muitakin systeemejä. Toi jälkimmäinen systeemi on huonoa hifistelyä. Mä ainakin tiedän, et ton jälkimmäisen kanssa voi tulla ongelmaa, just ton harkkarin ohuuden takia.
      Toi eka on siinä mielessä parempi systeemi. Molemmat systeemit on suht kalliita.
      Onhan noita eri valmistajien juttuja. Tärkeempää kun se, millä systeemillä se tehdään on se, kuka ja miten sen tekee.
      Voihan ne tehä vaikka itekin.
      Tai lävistäjällä, jos haluttaa maksaa huimia summia simppelistä hommasta.
      Paraneminen on menetelmästä riippumaton: kaikki on oikeastaan kiinni jälkihoidosta ja siihen tarkotetuista ohjeista. Siis jos hommat on tehty alusta lähtien oikein.

      • Teija91

        Tänään kävin sit ottamassa korvikset, otin kauneushoitolassa, jossa oli käytössä Blomdahl- systeemi, ei tuntunut pientä nipistystä kummemmalta, nyt tuntuu korvat hiukan aroilta, joka kuulunee asiaan, mutta kyllä ne näyttää hienoilta...


    • k

      No minusta mikä tahansa "ampumis" menetelmä on huno. Oman korvan kudokset ei ainakaan tykkää. Paranee hitaasti ja oli kauan kipeet. Lävistäjällä on kallista mutta siellä laiteut on paranneet nopeampaa ja eivät olleet kuin sen saman päivän vähän kuumottavat.. Mutta nämäkin ovat yksilöllisiä tapauksia. Kaveri on laittanu kaikki 11 korvalävistystä ampumalla eikä sillä ole ollu ongelmia...

      • Nähty ja koettu on

        Se, et sun korvat parani hitaasti ei tee kylläkään mistään ampumismenetelmästä huonoo. Jälkihoito noissa usein klikkaakin.
        Usein ne otetaan viel kersana. Ja kersathan kyllä räplää uusii lävistyksiinsä alvariinsa. Sit itketään "huonoa" menetelmää...
        Tietysti jos ottaa ekan ja ainoon kerraan korvikset, hoitaa ne perseelleen ja toimii joka käänteessä väärin, niin systeemi voi tuntuu huonolta.
        Lävistämällä tehdyissä esiintyy ihan yhtä lailla ongelmia. Ei siinä sen kummempaa.
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/5043621/flat


    • Teija91

      ... vaihdoin sit harjotus Blomdahlit normaaleihin pienehköihin kultasiin renkaisiin, ainakin mulla korvisreikien parantuminen on ollu tosi helppoo ja huomaamatonta, niiden hoito on jäänyt pelkkään vedellä pesuun silloin, kun on muutenkin käynyt suihkussa, ei mitään muuta, ja hyvin on parantuneet. Pelkät yhdet renkaat ei vaan näytä omasta mielestäni omissa korvissani erityisen hienoilta, mallailin vähän peilin edessä, että miltä näyttäisi useampi rengas, ja päädyin siihen, että kolmet renkaat näyttäisi aika kivalta, joten taidampa mennä ens viikolla ottaan toiset ja kolmannet korvikset. Vai voiko samalla kertaa ottaa kahdet korvikset?

      • ninna89

        Mun käsittääkseni voi ottaa kahdet reiät kerralla. Otitko muuten vielä ne toiset ja kolmannet reiät? Paranivatko hyvin? Ite aattelin kans ottaa ainakin toiset ja ehkä kolmannet reiät, mut voi olla etten ota kerralla molempia.


      • Teija91
        ninna89 kirjoitti:

        Mun käsittääkseni voi ottaa kahdet reiät kerralla. Otitko muuten vielä ne toiset ja kolmannet reiät? Paranivatko hyvin? Ite aattelin kans ottaa ainakin toiset ja ehkä kolmannet reiät, mut voi olla etten ota kerralla molempia.

        Jeps, otin toiset ja kolmannet reiät samalla kertaa, siitä on kohta 2 kuukautta, hyvin on parantuneet, tosin rei`ityspäivän iltana ja seuraavana päivänä oli korvat aika "hellänä", mut sen jälkeen ihan ok. Harkkari korvikset on viel kiinni, kun ekoissa on renkaat, niin noi harjotusnapit näyttää ihan kivoilta muissa, niin ei oo ollu kiirettä vaihtaa, oon aatellu et antaa parantua rauhassa.


      • ninna89
        Teija91 kirjoitti:

        Jeps, otin toiset ja kolmannet reiät samalla kertaa, siitä on kohta 2 kuukautta, hyvin on parantuneet, tosin rei`ityspäivän iltana ja seuraavana päivänä oli korvat aika "hellänä", mut sen jälkeen ihan ok. Harkkari korvikset on viel kiinni, kun ekoissa on renkaat, niin noi harjotusnapit näyttää ihan kivoilta muissa, niin ei oo ollu kiirettä vaihtaa, oon aatellu et antaa parantua rauhassa.

        Kolmet reiät ois kyl tosi kivat, niin vois laittaa erilaisia koruyhdistelmiä korviin. Ja tulis pidettyä enemmän korviksia, kun tällä hetkellä useimmat niistä lojuvat vain kaapissa. Mun mielestä hopeiset renkaat on hienot ja siinä vieressä nappikorvikset ois kivan näköiset. Pitänee vaikka ens viikolla käydä ottamassa ensin ne toiset reiät. Vai pitäiskö saman tien ottaa ne kolmannetkin..?


      • Teija91
        ninna89 kirjoitti:

        Kolmet reiät ois kyl tosi kivat, niin vois laittaa erilaisia koruyhdistelmiä korviin. Ja tulis pidettyä enemmän korviksia, kun tällä hetkellä useimmat niistä lojuvat vain kaapissa. Mun mielestä hopeiset renkaat on hienot ja siinä vieressä nappikorvikset ois kivan näköiset. Pitänee vaikka ens viikolla käydä ottamassa ensin ne toiset reiät. Vai pitäiskö saman tien ottaa ne kolmannetkin..?

        No, ite aattelin sen niin, että samalla ne parantuu kaikki, siks otin toiset ja kolmannet samalla kertaa, itse ainakin tällä kokemuksella ottaisin ne edelleen yhtä aikaa...


    • My Precious

      Upeita koruja juhlaan ja arkeen!

      www.myprecious.fi

    • <3

      Mulle on ammuttu kaikki korvikset, 5 tavallista ja rusto. En nää ampumisessa mitään muuta ongelmaa kun sen, että esim. mulle ammuttiin toi rusto ihan vinoon... Ei oo tavalliset korvikset tulehtunu ampumisen jälkeen, ihan kunnossa on ollu... (: Totta kai kannattaa käydä lävistysliikkeessä, mutta mä kuitenkin ammun kaikki seuraavatkin jota aijon ottaa (:

    • ninna89

      Päätin sitten ottaa kerralla toiset ja kolmannet korvikset. Ampumalla ne otin ja yhteensä maksoi 20 euroa. Kohta siitä on neljä viikkoa ja mitään ongelmia ei ole tähän mennessä tullut. Korvisten otto sujui yllättävän kivuttomasti ja jännitin sitä vähän liikaa etukäteen.

    • Pelkuri...

    • <3

      Pelkuri/...ei mul oo ees paljoo..? :D Kannattaa vaan ihan rohkeesti mennä ottamaan, mulla toi rustokorvis sattu vähemmän kun se kolmas, mut ei se kolmaskaa sattunu yhtää (:

    • :))

      Oon nyt vähän sekasin. Onko se ampumis juttu se systeemi kun tehdään sellaisilla saksien/pihtien näköisillä "vehkeillä" se reikä?? Vaaai..? Ja mikä se toinen systeemi sitten on? :))

    • ottasinko?

      Mää oon 14 v ja haluisin korvareiät. Onko vuodenajalla jotain väliä, vai ei? nii ja haluisin kans tietää, et mite niitä hoidetaa ja mikä se toine menetelmä on? Kun se toine on se ampuminen. ja kumpi on parempi?
      paljo mielipiteitä, pliis. ja sitte että sattuuko? ja ottasin siis iha normi korvikset.

    • monroe1

      Mä otin ampumalla kans ekat korvikset joku aika sitte. hyvin on parantunu mut ne korvikset ei lähe irti ! D: Vähä aikaa ku niitä vääntelee nii alkaa kirvelee nii onko vaa et ne ei oo vielä ihan täysin parantunu ? mutta oikeesti ne lukot ei hievahdakkaan D:

      • Teija-91

        Hei! Jos korvisten vääntely alkaa sattuun,niin se on vaan sen merkki,ettei reiät oo vielä kunnolla parantuneet, odota vaan rauhassa vielä jonkin aikaa, itsellä oli harjotuskorvikset ekoissa rei'issä 6 viikkoo,toisissa ja kolmansissa 3 kuukautta,ja otin reiät talvella, jolloin paraneminen helpompaa. Harkkarikorvisten lukot oli itelläkin aika tiukat, kannattaa ensin pestä hyvin,että lähtee kaikki mömmöt pois lukkjen välistä, ja jos itsestä tuntuu vaikeelta,pyytää vaikka kaveria avuks avaamaan ne. Itsellä nyt "perusjuttuna" kaikissa kolmissa rei'issä kultaset renkaat,ekoissa vähän isommat kun toisissa ja kolmansissa, välillä ekoissa myös koukkukorvikset.


      • anne956
        Teija-91 kirjoitti:

        Hei! Jos korvisten vääntely alkaa sattuun,niin se on vaan sen merkki,ettei reiät oo vielä kunnolla parantuneet, odota vaan rauhassa vielä jonkin aikaa, itsellä oli harjotuskorvikset ekoissa rei'issä 6 viikkoo,toisissa ja kolmansissa 3 kuukautta,ja otin reiät talvella, jolloin paraneminen helpompaa. Harkkarikorvisten lukot oli itelläkin aika tiukat, kannattaa ensin pestä hyvin,että lähtee kaikki mömmöt pois lukkjen välistä, ja jos itsestä tuntuu vaikeelta,pyytää vaikka kaveria avuks avaamaan ne. Itsellä nyt "perusjuttuna" kaikissa kolmissa rei'issä kultaset renkaat,ekoissa vähän isommat kun toisissa ja kolmansissa, välillä ekoissa myös koukkukorvikset.

        Seurailin tätä viestiketjua ja sen innoittamana otin itsekin toiset ja kolmannet reiät samalla kertaa. Hyvin on parantuneet. Alkuun jännitin että miten onnistuu mutta nyt olen tosi tyytyväinen! Kiitos.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      3940
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3742
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      605
      3738
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      14
      2383
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      72
      2332
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      328
      1995
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      124
      1976
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      187
      1816
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1489
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1382
    Aihe