http://autosahko.mycashflow.fi/product/259/akkulaturi-bosch-c7-1224v
0- 40°C mainitaan käyttölämpötilaksi.
Tarkoittaako tosiaan, ettei laitteella tee pakkasessa mitään? Aiemmin oli jo juttua Ctekin malleista, joissa varoitettiin, ettei sovellu pakkaseen.
Käyttölämpötilasta kysymys
14
740
Vastaukset
Kyllä se siltä näyttää. Vain sisä- ja kesäkäyttöön. "Hienon" elektroniikkaroskan vaiettu puoli.
- studioraati
Studioraati veikkaa, ettei laitteen liitosjohtoa ole tehty pakkasta kestävästä materiaalista.
- lisää veikkauksia
Ehkä johdotkin on koppuramuovia, kun laite ei kestä pakkasta. Ei taida kunnollista laturia löytyä pakkasiin, missä kaapelit olisi taipuisaa kumia, Ctekin piuhatkin menee niin kankeiksi, että saa pelätä niiden risahtavan sirpaleiksi.
- 4848484
Jos akku on tyhjä niin ota se sisälle ja lataa. Akun virran vastaanottokykykin on lämpimänä paljon parempi kun pakkasella joten ei siinä ole järkeä pakkasella ladata. Ei se nyt niin vaikeaa voi olla irrottaa sitä akkua...
- Jos käytännön pakko?
Kyllä sitä ulkonakin usein ladataan, esimerkiksi työpaikan lämmitystolpasta samalla, kun moottorinlämmitin on kytkettynä.
Vai luuletko pankkineitien irrottelevan akkuja autoistaan pakkaspäivinä? Tai taksikuskien?
Tällainen on näpsä. http://www.kaha.fi/category.php?cid=105&pid=40 - yksinkertaista.
Osa porukasta on touhuaa akkujen ja autojen kanssa kuin 60-luvulla, ei akkuja kukaan kanna enään sisälle sotkemaan, pirunmoinen työ irroitella kaapelit ja kiinnikkeet, kaivaa akku jostakin kolosta ja taas kaikki toisinpäin.
Omassa laturissa on piuhoissa tupakansytyttimen pistoke, ei tarvi edes konepeltiä nostaa, laturi saa virtansa auton sisältä haaroitetusta sisälämppärin pistokkeesta, samoin moottoripyörässä on navigaattorin latausta varten sähkön ulosotto tupakansytkärin pistorasialla, siitä voi näppärästi tuupata myös virtaa sisään akkuun, samoin kuin muissakin akullisissa kulkineissani. - NO PROPLEM
yksinkertaista. kirjoitti:
Osa porukasta on touhuaa akkujen ja autojen kanssa kuin 60-luvulla, ei akkuja kukaan kanna enään sisälle sotkemaan, pirunmoinen työ irroitella kaapelit ja kiinnikkeet, kaivaa akku jostakin kolosta ja taas kaikki toisinpäin.
Omassa laturissa on piuhoissa tupakansytyttimen pistoke, ei tarvi edes konepeltiä nostaa, laturi saa virtansa auton sisältä haaroitetusta sisälämppärin pistokkeesta, samoin moottoripyörässä on navigaattorin latausta varten sähkön ulosotto tupakansytkärin pistorasialla, siitä voi näppärästi tuupata myös virtaa sisään akkuun, samoin kuin muissakin akullisissa kulkineissani.Täyteen varatun akun akkuhapon ominaispaino on 1,28 g/cm³. Akkua purettaessa ominaispaino alenee. Ominaispainomittarilla voidaan tarkastaa akun varauksen tila. Sulfatoituminen alkaa heti, jos ominaispaino alkaa laskea alle 1,28 g/cm³.
Hapon tiheys täysvaraustilassa, mitattuna 25 asteessa = 1,28 g/cm. 12 voltin akun lepojännitteeksi saadaan silloin 12,72 V.
Mitä on akun sulfatoituminen?
Akun levyjen pinnalle muodostuu lyijysulfaattia. Tavallisesti näin käy, kun akku jää varaamatta täyteen ja talvellahan näin käy. Muodostunutta lyijysulfaattia ei juuri enää voida poistaa varaamalla. Ja taas akkukauppaan;(((
Siis: akku pitää ladata 20°C niin se täyttyy ja ominaispaino 1,28 saavutetaan. No miten talvella jos akku kylmä? Ratkaisu: ota akku sisälle ja lataa se lämpimänä(no ei jaksa). Paras ja helpoin ratkaisu: Laita ABH akkulämmitin ABC 6A laturi, niin homma hoituu akun ollessa autossa kiinni. Töpseli seinään ja homma hoituu auton ollessa paikoillaan(ja akku myös) ja ajettaessa auton omalla laturilla (nykyautoissa laturit keskimäärin 80-100A). KÄTEVÄÄ, HELPPOA!
Lämpötilan vaikutus akun kapasiteettiin(täysi akku):
20°C 100%
10°C 90%
0° 80%
- 10°C 70%
- 20°C 50%
-30°C 35%
Siis pakkasista viis:) ja akkulämmitin autoon! - helpoin tapa
NO PROPLEM kirjoitti:
Täyteen varatun akun akkuhapon ominaispaino on 1,28 g/cm³. Akkua purettaessa ominaispaino alenee. Ominaispainomittarilla voidaan tarkastaa akun varauksen tila. Sulfatoituminen alkaa heti, jos ominaispaino alkaa laskea alle 1,28 g/cm³.
Hapon tiheys täysvaraustilassa, mitattuna 25 asteessa = 1,28 g/cm. 12 voltin akun lepojännitteeksi saadaan silloin 12,72 V.
Mitä on akun sulfatoituminen?
Akun levyjen pinnalle muodostuu lyijysulfaattia. Tavallisesti näin käy, kun akku jää varaamatta täyteen ja talvellahan näin käy. Muodostunutta lyijysulfaattia ei juuri enää voida poistaa varaamalla. Ja taas akkukauppaan;(((
Siis: akku pitää ladata 20°C niin se täyttyy ja ominaispaino 1,28 saavutetaan. No miten talvella jos akku kylmä? Ratkaisu: ota akku sisälle ja lataa se lämpimänä(no ei jaksa). Paras ja helpoin ratkaisu: Laita ABH akkulämmitin ABC 6A laturi, niin homma hoituu akun ollessa autossa kiinni. Töpseli seinään ja homma hoituu auton ollessa paikoillaan(ja akku myös) ja ajettaessa auton omalla laturilla (nykyautoissa laturit keskimäärin 80-100A). KÄTEVÄÄ, HELPPOA!
Lämpötilan vaikutus akun kapasiteettiin(täysi akku):
20°C 100%
10°C 90%
0° 80%
- 10°C 70%
- 20°C 50%
-30°C 35%
Siis pakkasista viis:) ja akkulämmitin autoon!Konetilassa oleva akku lämpiää talvella riittävästi kun autoa käytetään, akun voi ladata sen jälkeen jos haluaa. Uusissa latureissa on sulfatoitumisen estävä toiminto. Nykypäivän autoissa akun irroittaminen tietää yleensä vähintään soittimen koodien uudelleen syöttöä, jos koodit on hukassa, menee jo enemmän kuin akun hinta helposti uuden soittimen ostoon ja asennukseen.
- FAKTAA, ei mutua
helpoin tapa kirjoitti:
Konetilassa oleva akku lämpiää talvella riittävästi kun autoa käytetään, akun voi ladata sen jälkeen jos haluaa. Uusissa latureissa on sulfatoitumisen estävä toiminto. Nykypäivän autoissa akun irroittaminen tietää yleensä vähintään soittimen koodien uudelleen syöttöä, jos koodit on hukassa, menee jo enemmän kuin akun hinta helposti uuden soittimen ostoon ja asennukseen.
....ei lämpene -20 asteinen akku konetilassa, mitattu on!!!
- mahdotonta.
FAKTAA, ei mutua kirjoitti:
....ei lämpene -20 asteinen akku konetilassa, mitattu on!!!
Mistä sellasia -20 asteisia akkuja saa, jotka ulko- ja konetilan lämmöstä, sekä moottorin käyttöajasta riippumatta pitävät akun aina noin reippaasti pakkasella.
- ....,,,,
mahdotonta. kirjoitti:
Mistä sellasia -20 asteisia akkuja saa, jotka ulko- ja konetilan lämmöstä, sekä moottorin käyttöajasta riippumatta pitävät akun aina noin reippaasti pakkasella.
Mitä sen akun lämpötilalla on väliä, kun hyvin auto käynnistyy -25 C-asteen lämpötilassa.
Kokeiltu on tänäkin talvena. - onnistuu.
....,,,, kirjoitti:
Mitä sen akun lämpötilalla on väliä, kun hyvin auto käynnistyy -25 C-asteen lämpötilassa.
Kokeiltu on tänäkin talvena.Autoni on kerran jättänyt käynnistymättä 20 vuoden aikana. Mittari näytti tuolloin -32 C. Pelti auki ja kytkin 8 A:n laturin kiinni ja latasin tunnin. Sen jälkeen kone lähti hyvin pyörimään.
Eli kyllä sellanen halpa Exide akku ainakin ottaa virtaa vastaa ihan hyvin pakkasessakin. - Mitattu on
mahdotonta. kirjoitti:
Mistä sellasia -20 asteisia akkuja saa, jotka ulko- ja konetilan lämmöstä, sekä moottorin käyttöajasta riippumatta pitävät akun aina noin reippaasti pakkasella.
Kun autolla ajetaan, on konehuoneessa niin kova viima raikasta ulkoilmaa, että ei siinä akku kyllä lämpene. Vasta auton seistessä se pari astetta lämpenee, kunnes moottoritila on taas kylmä. Siitä huolimatta akun irrotus ja sisäänkanto on aivan turhaa, mikäli lataussähköä on ulkona saatavissa.
- Salama-akku
Mitattu on kirjoitti:
Kun autolla ajetaan, on konehuoneessa niin kova viima raikasta ulkoilmaa, että ei siinä akku kyllä lämpene. Vasta auton seistessä se pari astetta lämpenee, kunnes moottoritila on taas kylmä. Siitä huolimatta akun irrotus ja sisäänkanto on aivan turhaa, mikäli lataussähköä on ulkona saatavissa.
Kyllä pieitehoinenkin lataus lämmittää akkua saatikka nykyauton laturista tuleva 50-100 Ampeerin latausvirta.Akussa on aina jotain elämää jos sitä puretaan tai ladataan.Suurissa paikalliskäytössä olevissa akustoissa on jäähdytyspuhaltimet lähinnä rajujen purkautumisien takia(virtaa otetaan ulos jopa 400-800 A/akku)eikä niinkään lataamisen takia joka tapahtuu pienemmillä virtamäärillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4573908Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181662- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891454Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991388Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591346- 501276
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441059
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331047