Käytetty CR-V vs Duster

Dacian omistaja?

Olen ajatellut nykyisen kotteron vaihtamista nelivetoon, kun talvikelit kaupungilla tuntuu olevan todella huonot ja satunnaisesti joudun käymään maaseudulla kehä 1:n ulkopuolella Järvenpäässä.

Rahaa uuden auton hankintaan ei ole kovinkaan paljoa käytettävissä, joten se rajaa hankinnan kohdetta kovasti. Kiinnostavia vaihtoehtoja olisi n. 2007 vuosimallin CR-V tai Dacia Duster. Molemmat suurinpiirtein samanhintaisia.
CR-V:n saisi automaattilaatikolla ja se olisi hieman tilavampi, mutta Duster uusi ja takuulla. Onko ajatuksia kumpaankaan suuntaan tai muuta vaihtoehtoa?

23

2413

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Duster 4wd

      Pari viikkoa Dusterilla takana.Kiva peli ajella,mukava jousitus,ei nitise eikä natise.
      Mottori vääntää jo alhaalta eikä pelkää pieniäkään kierroksia.
      Nissanin nelivetotekniikkakin taitaa olla aikas luotettava.

    • Asfaltille maasturi

      Et vielä ainakaan Hesassa tarvitse nelivetoa. Laita rahat lumilapioon niin pärjää parkissa. Näyttävät taksitkin ja muut ammattilaiset hyvin pärjäävän. Kunhan et mene Kaltsin jyrkkiin mäkiin. "Landella" Järvenpäässä pärjäät myös.

    • Näinpäin

      Ainakin Dusterissa on parempi nelivetojärjestelmä ja suurempi maavara. Mutta sinun käyttöösi se käytetty CR-V on varmaan parempi valinta.

      • on parempi

        jos rahan niukkuus asettaa nämä vaihtoehdot vastakkain. Siis käytetyn muuttuvat kulut eli käyttömenot ovat jatkossa suuremmat kuin takuun piiriin kuuluvan uuden "minkätahansa".
        Se että CR-V olisi ehjänä ollessaan mukavampi kuin ns. karvalakki-maasturi on ehkä se oleellisin valintakriteeri Hondan puolesta. Tietysti tuo prestige vai mikä se heikon itsetunnon omaavan kaverin hyvän itsetunnon säilyttämisen termi nyt olikaan, on se toinen kriteeri.


      • eae333
        on parempi kirjoitti:

        jos rahan niukkuus asettaa nämä vaihtoehdot vastakkain. Siis käytetyn muuttuvat kulut eli käyttömenot ovat jatkossa suuremmat kuin takuun piiriin kuuluvan uuden "minkätahansa".
        Se että CR-V olisi ehjänä ollessaan mukavampi kuin ns. karvalakki-maasturi on ehkä se oleellisin valintakriteeri Hondan puolesta. Tietysti tuo prestige vai mikä se heikon itsetunnon omaavan kaverin hyvän itsetunnon säilyttämisen termi nyt olikaan, on se toinen kriteeri.

        Dusteria kun lähdet takuun jälkeen myymään/vaihtamaan, niin salettina saat vähemmän kuin 3 vuotta vanhemmasta CR-V:stä.


      • 2+4
        eae333 kirjoitti:

        Dusteria kun lähdet takuun jälkeen myymään/vaihtamaan, niin salettina saat vähemmän kuin 3 vuotta vanhemmasta CR-V:stä.

        CR-V on sentään auton näköinen Duster-kaappiin verrattuna. Vaihtoarvo säilyy ja väitän mukavammaksi - ja vähemmän vikoja.


      • Mutta mutta
        eae333 kirjoitti:

        Dusteria kun lähdet takuun jälkeen myymään/vaihtamaan, niin salettina saat vähemmän kuin 3 vuotta vanhemmasta CR-V:stä.

        Eihän Duster uutenakaan maksa kuin puolet CR-V:n hinnasta. Kummassa häviää absoluuttisesti enemmän rahaa?


      • Mutta mutta
        Mutta mutta kirjoitti:

        Eihän Duster uutenakaan maksa kuin puolet CR-V:n hinnasta. Kummassa häviää absoluuttisesti enemmän rahaa?

        Vertailukohtanahan olikin käytetyn CR-V:n hankinta, pääsi minulta unohtumaan.


      • on parempi
        Mutta mutta kirjoitti:

        Vertailukohtanahan olikin käytetyn CR-V:n hankinta, pääsi minulta unohtumaan.

        en nyt muista mistä luin, mutta Duster 1.5 diesel on menestynyt ulkomaisissa testeissä.
        Itsekin kävi autoa tarkastelemassa ja työn laatu vaikuttaa hyvältä. Alusta puolestaan näyttää "köykäiseltä" ja maastokäytössä Hondan tapaan vaurioherkältä. Youtubessa olevissä clipseissä Dusterin maasto-ominaisuudet näyttävät olevan riittävät useimmille. Pahempiin paikkoihin mentäessä rakenteet eivät varmaankaan kestä. Auto on jopa paremman näköinen kuin CR-V (fakta).

        Dusterissa taitaa olla 3:n vuoden takuu, 3 vuotta vanhassa CR-V:ssä ei liene mitään takuuta. 3-6 vuotta vanhassa CR-V:ssä todennäköisesti enemmän omasta pussista maksettavia vikoja kuin Dusterissa. Nämä kun laskee mukaan niin Duster saattaa hyvikin olla se taloudellisestikin parempi sijoitus.


      • PATHFINDER 2005
        2+4 kirjoitti:

        CR-V on sentään auton näköinen Duster-kaappiin verrattuna. Vaihtoarvo säilyy ja väitän mukavammaksi - ja vähemmän vikoja.

        OSTAA SUORAAN NISSAN PATHFINDERIN NIIN EI OO MIKÄÄN AKKOJEN KAUPPAKASSI VAAN ÄIJÄPELI PISTE


      • gfädsjag
        PATHFINDER 2005 kirjoitti:

        OSTAA SUORAAN NISSAN PATHFINDERIN NIIN EI OO MIKÄÄN AKKOJEN KAUPPAKASSI VAAN ÄIJÄPELI PISTE

        kuka tuollaisella "pick-upilla" viittii ajella


    • Stadireppana

      On aina tiet remontissa, ruuhka ja parkkipaikat lumikasoina. Et sä autoo tarvii, käytä julkisia. Vaikka paikallisjunia, niin ei tarvii mennä töihin ollenkaan.

      • Mikkis1.

        Joko CR-V tai Duster. Itse ottaisin Dusterin, koska vaihtoarvo ei tuosta paljoa enään voi tipahtaa, jos autolla ajaa yli 5 vuotta


    • Juupjuup

      Valitsisin Dusterin.

      Paikallisjunaa käyttäisin jos tulisi myös talvella eikä kaikkia asemia kehä 1:sen ulkopuolelta olisi myyty.

    • No tuota.

      Duster menestyi huonosti törmäystestissä joka juur pidettiin Euro NCapin toimesta.

      4 vuotta vanha CR-V:kin kuittaa tähden enempi helposti.

      Mutta ei muuta, ihan miten haluaa.

      Onhan CR-V:ssä paljon enempi autoa, mutta onhan siinä enempi hintaakin

      Se riippuu siis enää siitä, että haittaako sinua jos kilometrejä on jo mittarissa muutama. Vai, pitääkö auton olla uusi. Itseä ei haittaisi.

      Duster ja CR-V ovat selvästi eri luokan autoja, Honda luokkaa ylempänä. Se on sama valinta, ostatko 5 vuotta vanhan mersun vai uuden corollan? Kyllä se vanhakin mersu helposti paljon parempaa kyytiä antaa, mutta saattaahan se uusi corolla tovin olla hitusen huolettomampi, saattaa, ei välttämättä.

      • kekipoist

        Vieläkö on niitä hölmöjä jotka uskoo kaiken mitä Kauppalehti kirjoittaa? Höh. Kannattaa itse perehtyä tömäystestiin ja niiden tuloksiin kun sokeasti uskoa kauppispoikia.
        Duster ei menestyny mitenkään huonosti. Ajonvakaus vakiosta pudotti yhden tähden. Vois jopa sanoa että kelpo tulos nykysessä testissä.
        ps. Käykääpä kattoon Toyota Urbab Cruiserin testituloksia. Taattua Toyota laatua?


      • No tuota.
        kekipoist kirjoitti:

        Vieläkö on niitä hölmöjä jotka uskoo kaiken mitä Kauppalehti kirjoittaa? Höh. Kannattaa itse perehtyä tömäystestiin ja niiden tuloksiin kun sokeasti uskoa kauppispoikia.
        Duster ei menestyny mitenkään huonosti. Ajonvakaus vakiosta pudotti yhden tähden. Vois jopa sanoa että kelpo tulos nykysessä testissä.
        ps. Käykääpä kattoon Toyota Urbab Cruiserin testituloksia. Taattua Toyota laatua?

        Itse kyllä en suoranaisesti usko mitä se kirjoittaa, ja olen vieraillut euroNcapin sivulla useinkin ihan itse tulkitsemassa mitä siellä sanotaan.

        Mutta menestyä "hyvin" tai menestyä "huonosti", täytyy toki asettaa johonkin kontekstiin. Itse asetin sen siihen kontekstiin, että nykypäivänä autot kuittaavat keskimäärin 4-5 tähteä, ja siis 4 vuotta vanha CR-V:kin tähden enempi mitä Dacia. Joten sikäli, se on minusta "huonosti". Varsinkin kun Renault joka on Daciankin takana tietääkseni, itse on kuitannut viittä tähteä jo vuosikaudet kaikilla malleillaan.

        Ja toki, kritiikkisi myös Toyotaa kohtaan on täysin aiheellista. Itse en usko Toyotan laatuun enää pätkääkään.

        Sitten mitä vielä tulee tuohon "huonosti", niin toki, verrattuna mihin tahansa 10-15 vuotta vanhaan autoon, tulos on vähintäänkin hyvä, ellei erinomainen. Että sikäli, ei Dacia toki "huonosti" siinä määrin menestynyt.


    • äläostacrv

      Dusterissa ainakin parempi nelivetototeutus. CR-V:n neliveto on onneton kun sutii etupyörät ensin ja sitten tulee takapyörät mukaan. Harvinaisen hidas neliveto CR-V:ssä, ainakin uusimmassa mallissa.

    • Huoleton Honda

      Dusterista en tiedä, mutta kahdeksas vuosi on menossa bensa CR-V:llä, kohta 240 000 km mittarissa. Ainoa remppa on ollut ilmastointilaitteen uusinta viime kesänä (kompura rikki, kenno mm. kiveniskemien kuluttama). Huoleton auto ja neliveto toimii liikkeellelähtö- ja etenemisapuna kuten pitääkin Maastoautohan se ei ole, mutta maavara 20 cm. Hyvin pärjää mm. Vantaan surkeasti auratuilla polannevalliteillä, mökkiteistä puhumattakaan. Ja vakaa ajettava moottoritienopeudessa.
      Jos et tarvitse isoa tavaratilaa, käyppä katsomassa Suzuki SX4. Korkea auto, tilaa matkustajlle ja kuskille, erittäin hyvä näkyvyys ja maavara 19,5 cm. Nelivedon saa lukkoon alle 60 km nopeudella. Uuden hinta n. 21000 euroa. Harkitsen Hondan vaihtoa sellaiseen mutta vasta muutaman vuoden päästä.

    • Citymaasturit

      Uudessa Crv:ssä maavaraa 17 cm, Dusterissa 20 cm. Dusterin kone on vähän "hengetön" tuohon autoon, kävin koeajamassa (diesel). Hondan diesel pirteämpi.

    • Nivaman

      No Lada Niva on jokaisen kukkarolle sopiva. Ostin ite juuri äskettäin vajaa 4 kymppitonnia ajetun yksilön. Maksoin reilu 6000 E. Minulla oli semmoinen aikaisemminkin. Paras neliveto-auto!

    • Nimim. Epätietoinen

      Riittääkö Dusterin lämmityslaitteessa jerkku Suomen talvipakkasissa? Vai onko Webasto tms. tarpeellinen? Entäpä pärjääkö 1,5 litran dieselillä maantieajossa?

      • Nimim. Epätietoinen

        Mitenkäs se tuo neliveto? Ymmärtääkseni ko. pirssin neliveto kytkeytyy käyttöön etupyörien luistaessa ja se on myös lukittavissa kiinteäksi. Eli Dusterissa ei siis ole keskitasauspyörästöä, kö?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1757
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      46
      1094
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      964
    5. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      846
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      802
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

      Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe