Skodan vararengas

-dimitri-

Onko uusissa Skoda-autoissa ollenkaan vararengasta? Ainakaan kaikissa uusissa länsiautoissa ei ole, mutta miten lienee itäpuolen autoissa? Toivottavasti Skoda ei mene tuohon lännen höpötykseen mukaan ja jätä vararengasta kokonaan pois.

16

2490

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vinkkarit ruttuun

      Tämän palstan aiheena olevissa MUSEOAUTOISSA on paikka vararenkaalle ja sellainen myös löytyy varmaan jokaisesta. Tosin alkuperäisiä kokoja saattaa olla vaikea löytää joihinkin malleihin ja merkkeihin.

      • itäautot

        Kyllähän otsikossa mainitaan itäautot joihin skodat, ladat, mosset yms. eittämättä luetaan. Ei ole mainittu mitään että pitäisi keskustella vanhemmista malleista.


      • mummonmarkka jäi jo
        itäautot kirjoitti:

        Kyllähän otsikossa mainitaan itäautot joihin skodat, ladat, mosset yms. eittämättä luetaan. Ei ole mainittu mitään että pitäisi keskustella vanhemmista malleista.

        hajosi jo aikoja sitten. Päivitä itsesi jo 2010 luvulle.


      • skodamani
        mummonmarkka jäi jo kirjoitti:

        hajosi jo aikoja sitten. Päivitä itsesi jo 2010 luvulle.

        neukku tähän kuuluu..?nyt ollaan skoda palstalla puhutaan tsekistä.itäautoja ikuisesti.


      • Ei lueta enää.
        itäautot kirjoitti:

        Kyllähän otsikossa mainitaan itäautot joihin skodat, ladat, mosset yms. eittämättä luetaan. Ei ole mainittu mitään että pitäisi keskustella vanhemmista malleista.

        Piste.


      • Sattuuko se...
        skodamani kirjoitti:

        neukku tähän kuuluu..?nyt ollaan skoda palstalla puhutaan tsekistä.itäautoja ikuisesti.

        ...olla noin saatanan tyhmä kuin sinä?


      • tällä palstalla
        itäautot kirjoitti:

        Kyllähän otsikossa mainitaan itäautot joihin skodat, ladat, mosset yms. eittämättä luetaan. Ei ole mainittu mitään että pitäisi keskustella vanhemmista malleista.

        ja muutenkin varmaan suurin osa tätä palstaa seuraavista mieltää itäautot kylmänsodan vuosiin, aikaan jolloin Berliinin muuri oli vielä pystyssä ja Skodat tuli Tsekkoslovakiasta. Tämän päivän Skodalla ei ole mitään tekoa tuon aikuisen Skodan kanssa, ellei oteta nyt venttiilin neulaa ja hattua huomioon, niin ja se logo räpylän kuvineen (josta kohtaa tiesi työntää...).

        Joka on AIDOLLA itäautolla ajanut, ei taatusti miellä nyky Skodaa itäautoksi, ero on kuin yöllä ja päivällä! Nythän Skodaa tehdään muuallakin, kuin pelkästään Tsekeissä, laadukas auto nykyään.


    • byujased

      Kyllä mulla ainakin on vararengas Skodassa 105L

    • mulla fabiassa

      ainakin

    • pois ovat jättäneet

      siis skoda octavia ja siinä ei ole varapyörää. vuosimalli on 2009.

      • ja eipä

        löydy


      • näillä mennään
        ja eipä kirjoitti:

        löydy

        nykyään jättää vararengas pois tai lisävarusteeksi. Itse ajenlen lähinnä pällystetyillä teillä ja turhaan olen 30 vuotta raahannut vararengasta mukana. Moniko on tarkastanut vararenkaan kunnon jos on sijainnut auton alla?


      • siellä se takana

      • varakumia tarvii...
        näillä mennään kirjoitti:

        nykyään jättää vararengas pois tai lisävarusteeksi. Itse ajenlen lähinnä pällystetyillä teillä ja turhaan olen 30 vuotta raahannut vararengasta mukana. Moniko on tarkastanut vararenkaan kunnon jos on sijainnut auton alla?

        mutta muutaman kerran on tullut tilanne päälle, kun vanteen alapuolelta on ilmat kadonneet. Kerran sain vialliset sisärenkaat uusiessani maasturiini renkaat ja yksi toisensa jälkeen renkaat tyhjenivät ja jouduin kaivamaan vararenkaan esille. Kaksi kerta on käynnyt sellainen, että vyörenkaaseen on tullut kudosvaurio ja renkaalla ei voinnut ajaa, vaikka ilmat olivatkin sisällä, kun vemputti niin pirusti. Kerran lähes uusi Michelin rengas räjähti eturenkaana ja taas kaivettiin vararengasta... Olen myös ajanut päälystetyillä teillä, mutta paljon kilometrejä ja minulla on ollut "tuuriakin", nuo vialliset sisärenkaat, myyjällä oli koko varasto viallisia sisärenkaita, kun sitten asiaa tutkittiin.


      • vuonna 2011
        varakumia tarvii... kirjoitti:

        mutta muutaman kerran on tullut tilanne päälle, kun vanteen alapuolelta on ilmat kadonneet. Kerran sain vialliset sisärenkaat uusiessani maasturiini renkaat ja yksi toisensa jälkeen renkaat tyhjenivät ja jouduin kaivamaan vararenkaan esille. Kaksi kerta on käynnyt sellainen, että vyörenkaaseen on tullut kudosvaurio ja renkaalla ei voinnut ajaa, vaikka ilmat olivatkin sisällä, kun vemputti niin pirusti. Kerran lähes uusi Michelin rengas räjähti eturenkaana ja taas kaivettiin vararengasta... Olen myös ajanut päälystetyillä teillä, mutta paljon kilometrejä ja minulla on ollut "tuuriakin", nuo vialliset sisärenkaat, myyjällä oli koko varasto viallisia sisärenkaita, kun sitten asiaa tutkittiin.

        Jos elettäisiin nykyaikaa ja unohdetaan tuo sisärengasaika. Näissä uudemmissa autoissa joissa vararengas on lisävarute löytyy kompura ja paikka-aine vakiona. Ja ilmainen tiepalvelukin kuuluu huollettuun Skodaan ikuisesti.
        PS. älä aja renkaita niin loppuun että kudokset paukkuu.


      • itäautopalstalla...
        vuonna 2011 kirjoitti:

        Jos elettäisiin nykyaikaa ja unohdetaan tuo sisärengasaika. Näissä uudemmissa autoissa joissa vararengas on lisävarute löytyy kompura ja paikka-aine vakiona. Ja ilmainen tiepalvelukin kuuluu huollettuun Skodaan ikuisesti.
        PS. älä aja renkaita niin loppuun että kudokset paukkuu.

        ja kyllä ne kuuluu olennaisena osana itäautoiluun nämä sisärenkaat (ja lukkovanteet). Ja tuo viittauksesi renkaiden loppuun ajamiseen, olen nähnyt senkin ajan, kun rengaskorjaamoissa poltettiin uusia kuvioita kuluneisiin renkaisiin. Aika hurjaa hommaa sekin!

        Viittaan vielä tuohon renkaaseen tulleeseen kudosvaurioon, ei johtunut renkaan kulumisesta, pintaa lähes uuden veroisesti, mutta renkaasta vyö pettää. Renkaalla on todella huono ajaa, jos tälläinen tuuri osuu kohdalle, kunnon vararengas on kyllä silloin varsin mieluinen ratkaisu tienpäällä.

        Onhan tuo kompura ja paikka-aine tietty ihan hyvä juttu joissakin tapauksissa, 25 vuotta on sellaisetkin matkassa kulkeneet kulkuneuvojeni mukana ja pari kertaa olen niihinkin joutunut turvautumaan. Vaan suurta vauriota niillä ei pysty korjaamaan taikka vanteelta irronnutta rengasta ei saa nousemaan takaisin vanteelle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      456
      3346
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      438
      3158
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      131
      2876
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2222
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2070
    6. 182
      1420
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1357
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1226
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      81
      1210
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1050
    Aihe