Miksi 30+ miehet eivät panosta hiuksiin?

´´sunshine

37

2184

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 30+ mies

      Siksi kun ei ole enää hiuksia.

    • oidfhndf

      Miksi 30 naiset eivät panosta painonhallintaan? Joko ollaan aivan sairaan alipainoisia tai ylipainoisia, normaalivartaloisia naisia on erittäin harvassa.

      • ´´sunshine

        Mutta nyt puhuin miesten hiustyylistä.

        Miksi nuoret miehet panostaa hiuksiinsa, mutta vanhemmat ei?


      • Amaanaksap
        ´´sunshine kirjoitti:

        Mutta nyt puhuin miesten hiustyylistä.

        Miksi nuoret miehet panostaa hiuksiinsa, mutta vanhemmat ei?

        sukupolvi sukupolvelta miehet muuttuvat naisellisemmiksi ja toisin päin.


    • mieti sitä!

      Varmaan samasta syystä kuin samanikäiset naisetkaan, joista 99% leikkaa lyhyen kananperseen.

      • örtyörörör

        On paljon parempi kuin harakanpesä tai joku metritukka.


    • 19+8

      Tiesitkö että kaljuuntuminen on yllättävän yleistä nykypäivänä 30 ikäisillä miehillä? Ei siis välttämättä ylipäänsä ole mitään hiuksia joihin panostaa. Mutta on kyllä totta että hyvin moni mies leikkaa hiukset muutenkin pois, omasta mielestäni kalju on melko persoonaton ja tylsännäköinen. En kyllä tosin ole vielä 30, mutta ei tässä kovin montaa vuotta ole matkaa.

      Minulle hiukset ovat todella tärkeät. Pidän lyhyttä tukkaa mutta aamuisin menee yleensä ehkä se 5min kun asettelen hiukset hyvin :), suunnilleen tämäntapaisesti http://www.iltalehti.fi/urheilu/200801227133046_ur.shtml

      Kaljuuntuminen olisi mielestäni yksi pahimmista asioista mitä voisi tapahtua, pelkkä ajatuskn että pitäisi sitten aina kulkea pää kokonaan ajeltuna tai edes pelkkä päälaki kaljuna pistää oksennuksen maun suuhun.

      • ´´sunshine

        Eihän niitä hiuksia voi laittaa, jos ei niitä ole. Suomalaisilla miehillä, kuten naisillakin, on ohut hiuslaatu. Hyvä leikkaus on kaiken a ja o.

        Piristäkää välillä meitä naisia!


    • miehenloinen

      akkojen touhuja.

      • ei kanan*

        jos naisten pitäisi panostaa ulkonäköönsä (ei "kananperseitä" tai ylipainoa), miksei miesten?


      • miehenloinen
        ei kanan* kirjoitti:

        jos naisten pitäisi panostaa ulkonäköönsä (ei "kananperseitä" tai ylipainoa), miksei miesten?

        koska miehen ulkoinen huolto ei liity hiusalueeseen vaan lihamassaan ja kokoluokitukseen.


      • dfgr5jghjj
        ei kanan* kirjoitti:

        jos naisten pitäisi panostaa ulkonäköönsä (ei "kananperseitä" tai ylipainoa), miksei miesten?

        enemmän työhön, statukseen ja rahan ansaitsemiseen.

        toki miestenkin pitää muistaa ulkonäön merkitys, mutta painotukset ovat kummallakin sukupuolella erit.


      • ri6yjp65jh6
        dfgr5jghjj kirjoitti:

        enemmän työhön, statukseen ja rahan ansaitsemiseen.

        toki miestenkin pitää muistaa ulkonäön merkitys, mutta painotukset ovat kummallakin sukupuolella erit.

        on elämässä paljon muutakin kun ulkonäkö ja pystytään me tosimiehet ilman tukkaakin elämään normaalia elämää


    • ..................

      Suomalainen hiuslaatu on erittäin hento ja ohut, sekä ennenkaikkea harva. Sama miehillä ja naisilla, mutta etenkin tietysti miehillä. Tuossa iässä ei hiusten harveneminenkaan auta asiaa, vaikkei varsinaisesti olisi hiusraja mistään vetäytynytkään. Sellaisiin hiuksiin nyt vaan on hankala vääntää mitään hienoja kampauksia, mitä näkee telkkarisarjoissa.

      • ´´sunshine

        Muuten, videoklipissäkin miehellä on hennot hiukset, mutta leikkaamalla SEKÄ laittamalla on saatu tuollainen trendikäs hiustyyli.


      • ....................
        ´´sunshine kirjoitti:

        Muuten, videoklipissäkin miehellä on hennot hiukset, mutta leikkaamalla SEKÄ laittamalla on saatu tuollainen trendikäs hiustyyli.

        Missä maassa asuitkaan?


    • Stressmann

      En panosta hiuksiin koska olen hävinnyt sen pelin jo siinä että minulla on vaaleahkot, tylsän väriset hiukset. Suomalaiset naiset ovat siinä asiassa tehneet kantansa harvinaisen selväksi.

      Parempi yrittää vaan pitää ne siistinä ja huomaamattoman mallisena, niin voi yrittää sitten panostaa muihin asioihin. Värjääminen tuntuu vastenmieliseltä ajatukselta enkä ole naisten takia valmis ryhtymään sellaiseen kekkuloimiseen.

    • tykkää miehistä

      Hiuksiin panostavat miehet ovat erittäin suurella todennäköisyydellä homoseksuaaleja.

      Sama koskee muutakin tälläytymistä.

      • jlkjöjljljl

        molemmilla paksut hiukset. oon samaa mieltä, että tosimies ei laita hiuksiaan, ne vaan on. kyllä mä ainakin erotan aidosti komean miehen, vaikka hiukset olis ei-niin hienosti laitettu. naismaista geelin ja vahan käyttö, ainakin liiallinen sellainen.


      • se on sii nä

        totta puhut.
        Naiset tuntuvat olevan itse niin hankalia, että eivät tajua selkeitä asioita.
        Homot meikkaa ja mälläytyy.


    • ytyeyreyer

      Siksi, ettei ole mihin panostaa.

    • mies 30+

      Vaimo on jo katsottuna niin ei ole tarvetta. Lisäksi kuljen töihin pääosin pyörällä, joten kampaus lysähtää jokatapauksssa. Kolmanneksi lapsi pitää aina välillä yöllä hereillä ja tällöin ei jaksa panostaa senkään vertaa.

      Jos lähden kaupungille niin sitten tietenkin. Mutta yleensä kauppareissuilla on pipo päässä just siksi ettei jaksa alkaa säätämään.

      • ´´sunshine

        Ei kai itsestä pidetä huolta pelkästään vaimon hankintamielessä?


        Ymmärrän perheellisten aikapulan.


    • toisin

      kolmekymppiset ei ylipäänsä panosta paljoakaan enää ulkonäköön. sellaista se on kun identiteetti on kehittyny eikä ole enää niin epävarma et tarttis pönkittää itseluottamusta esim. merkkivaatteilla tai muotikampauksilla. tiedätkö ketään aikuista jota merkkivaatteet enää kiinnostaa?!! sen ikäset kato ajattelee että "olen opettaja/liikemies/insinööri" eikä että "nyt näytän ihan opelle, liikemiehelle, insinöörille". ulkonäköön panostamiseen liittyy mielikuvat ja haaveet, ja se erottaa aikuiset nuorista, ettei niitä enää oikein ole...

      • Wirn :)

        "tiedätkö ketään aikuista jota merkkivaatteet enää kiinnostaa?!! "


      • ´´sunshine

        Tiedän monta tyylikästä opea, insinööriä ja liikemiestä. Eihän se ulkonäköön panostaminen ammatin hankkimiseen liity. Aika harva liikemies edes menestyy (huom, nykyään), ellei ole laadukkaat ja hyvin leikatut vaatteet päällä ja siistit hiukset.


      • 19+20
        ´´sunshine kirjoitti:

        Tiedän monta tyylikästä opea, insinööriä ja liikemiestä. Eihän se ulkonäköön panostaminen ammatin hankkimiseen liity. Aika harva liikemies edes menestyy (huom, nykyään), ellei ole laadukkaat ja hyvin leikatut vaatteet päällä ja siistit hiukset.

        siisti ja tyylikäs ulkonäkö on ihan eri asia kuin trendit ja merkkivaatteet. sitäpaitsi kyllähän tyylikkäiden tyylistä näkee millä vuosikymmenellä se oma nuoruus on eletty ja siitä sen ajan tyylistä haetaan vivahteita omaan pukeutumiseen yhä, vaikkei se era olisikaan nyt muodissa (mietihän olisiko surkeampaa kuin 50-v pappa joka pukeutuisi samantyylisesti kuin joku petsku?)

        muistan miten mua nauratti aikanaan lukios kun yks 30 ope oli laittanut päälleen kalliin ja muodikkaan merkkipaidan jossa oli iso logo. uskottavuus meni heti. sama kuin esim. tv-toimittajien kanssa, pelleilyksi menee jos merkki näkyy. aikuisen/ammattilaisen itsevarmuus ja auktoriteetti syntyy siitä että on tollasen yläpuolella

        liikemiesten pukeutuminen? ehkä muutamilla palkkajohtajilla ja konsulteilla sekä muilla välistävetäjillä on pukeutuminen tärkeetä mut käyhän katsoon oikeita menestyneitä yrittäjiä - aika harvalla on aikaa ruveta riikinkukkoileen. ovat ylipäänsä niin pihejä, kun ovat nähneet ettei raha kasva puissa, etteivät pahemmin satsaa


      • ´´sunshine
        19+20 kirjoitti:

        siisti ja tyylikäs ulkonäkö on ihan eri asia kuin trendit ja merkkivaatteet. sitäpaitsi kyllähän tyylikkäiden tyylistä näkee millä vuosikymmenellä se oma nuoruus on eletty ja siitä sen ajan tyylistä haetaan vivahteita omaan pukeutumiseen yhä, vaikkei se era olisikaan nyt muodissa (mietihän olisiko surkeampaa kuin 50-v pappa joka pukeutuisi samantyylisesti kuin joku petsku?)

        muistan miten mua nauratti aikanaan lukios kun yks 30 ope oli laittanut päälleen kalliin ja muodikkaan merkkipaidan jossa oli iso logo. uskottavuus meni heti. sama kuin esim. tv-toimittajien kanssa, pelleilyksi menee jos merkki näkyy. aikuisen/ammattilaisen itsevarmuus ja auktoriteetti syntyy siitä että on tollasen yläpuolella

        liikemiesten pukeutuminen? ehkä muutamilla palkkajohtajilla ja konsulteilla sekä muilla välistävetäjillä on pukeutuminen tärkeetä mut käyhän katsoon oikeita menestyneitä yrittäjiä - aika harvalla on aikaa ruveta riikinkukkoileen. ovat ylipäänsä niin pihejä, kun ovat nähneet ettei raha kasva puissa, etteivät pahemmin satsaa

        Minkä ikäinen olet?? Moni karttaa nykyään mainostamista eli vaatemerkit ei saa näkyä. 80-luvullahan se taisi olla muotia. Ja takavuosina pärjäsi liike-elämässäkin ihan naturellina, mutta nykyään kansainvälisissä yrityksissä on miestenkin PAKKO panostaa ulkonäköönsä. Jopa Suomessa, vaikka me asutaan vieläkin vähän takapajulassa... ;)

        Mutta haluan pysyä aloituksessa eli miksi miehet eivät panosta hiuksiin (jos niitä on)?

        Yksi vastaus oli, että ei tarvi enää kun on vaimo hankittu.
        Toinen halusi välttää kemikaaleja (hyvä leikkaus hiuksiin kuitenkin kannattaa)
        Muut taisivat vastata, että homppelien puuhaa...


      • 22
        ´´sunshine kirjoitti:

        Minkä ikäinen olet?? Moni karttaa nykyään mainostamista eli vaatemerkit ei saa näkyä. 80-luvullahan se taisi olla muotia. Ja takavuosina pärjäsi liike-elämässäkin ihan naturellina, mutta nykyään kansainvälisissä yrityksissä on miestenkin PAKKO panostaa ulkonäköönsä. Jopa Suomessa, vaikka me asutaan vieläkin vähän takapajulassa... ;)

        Mutta haluan pysyä aloituksessa eli miksi miehet eivät panosta hiuksiin (jos niitä on)?

        Yksi vastaus oli, että ei tarvi enää kun on vaimo hankittu.
        Toinen halusi välttää kemikaaleja (hyvä leikkaus hiuksiin kuitenkin kannattaa)
        Muut taisivat vastata, että homppelien puuhaa...

        jaa no jospa se sitten on noin. oon siinä kolmekymmentä ja mies, siksipä tää ketju osuikin silmään.

        ainakin mun tutuissa näkee todella tota et ei tosiaan panosteta kuten nuorempana. luulen et se johtuu just siitä kun on jo saavutettu jotain (eli ainakin ammatti) niin ei tartte näytellä olevansa jotain. toinen on sit se et kiinnostuksen kohteet on nykyään vähän eri kuin oma ulkonäkö eli asunto, auto, lapset. lisäksi vähän lapsellisena pidetään jos on hyvin laittautunut "kattokaa oon ihan ku pariisista" vaikka on vaan helsinkiläinen, tamperelainen tms.

        niin ja on takana kai sekin, että tässä iässä alkaa jo vähän rupsahtamaan...


    • miopgkpm

      Koska 99% miehistä ei halua mitään myrkkykemikaaleja päähänsä.

      • elvis 4 ever

        Mulla on elvis-perukki, kun ei hiukset muuten riitä.
        Missä kaikki 30 marilynit on?


    • hah..äh

      Olihan vitsi. Siis isonenäinen todennäköisemmin arabitaustainen mies, joka on keksinyt blondata hiuksensa keltaiseksi????

      • ´´sunshine

        Otin aloituksessa hiusten leikkauksen puheeksi.

        Ei muuta kuin kuvaa tulemaan.


    • robotbot

      Vastaanpa huvikseni, vaikka tuskin tätä enää monikaan lukee. Olen nyt 41-vuotias. Ulkonäköön – hiukset mukaan lukien – olen kohtalaisesti panostanut aina. Hiuksien suhteen se kuitenkin ollut ongelmallista. Hiukseni kun olivat paksut ja suorat, ja puhun siis nimenomaan yksittäisistä hiuksista. Oli hankala tehdä mitään koukeroita tai edes lievää jakausta ilman että piti käyttää pullollinen geeliä, muotovaahtoa tms. Lopputulos ei senkään jälkeen ollut usein tyylikäs tai ainakaan sellainen, jota olisin halunnut. Kaljuuntuminen minulla alkoi varhain, ja jo parikymppisenä oli hiusraja vetäytymässä ohimolta. 30-vuotiaana alkoi päälakikin selvästi ohentua, ja silloin tein tyylillisen ratkaisun, joka on säilynyt tähän päivään ja jota tuskin koskaan muutan. Ajoin pääni lähes kaljuksi. Täyskalju se ei ole, sillä jätän trimmerilläni 3mm sängen sinne, missä hiuksia vielä on (sivuille ja taakse). Trimmauksen teen joka toinen viikko, ja siinä välissä hiukset voivat muutaman millin kasvaa. Väittäisinkin, että oikeastaan pidän huolta hiuksistani – teen sen vain ainoalla tavalla, joka minulle on nykytilanteessa mahdollinen. Henkilökohtaisesti nimittäin pidän melko järkyttävänä kampausta, jossa päälaki on kalju ja jossa sivut ja takatukka ovat pitkiä.

      Kaljuuntuminen sinänsä ei ole ollut minulle ongelma. Olen elämässä menestynyt ja muuten jopa varsin hyvännäköinen. Erityisesti iho on ikäisekseni erinomainen, vaikka itse sanonkin. Niinpä naisetkaan eivät hiuksiani ole kaivanneet, ja nytkin seurustelen 26-vuotiaan hoikan kaunottaren kanssa. Olen itsekin ajatellut ja kokenut, että jos mies on mielenkiintoinen ja karismaattinen, kukaan ei kaipaa hänen hiuksiaan. Lisäksi hiusten puute on pakottanut minut ratkaisuun, joka on tuonut muuta tyyliä. Minä nimittäin käytän tyylikkäitä päähineitä lähes aina. Syynä ei suinkaan ole se, että peittelisin kaljuuttani (kuinka edes voisinkaan, ei päähineitä sentään sisällä käytetä), vaan sekä suojautuminen että tyyli. Kesällä hattu suojaa päälakea palamiselta ja viileimpinä aikoina kylmyydeltä. Kaljulle lämmittävä hattu alkaa olla mukavuuskysymys jo syyskuussakin, jota pitkien hiusten omaavat eivät välttämättä ymmärrä.

      En sen sijaan ymmärrä ajatusta, että hiustyyliin panostamisen voi lopettaa, kun vaimo on löytynyt, tai että se olisi jotenkin homomaista. Toki liika on liikaa, mutta perussiisteys on täysin sallittua ja jopa suotavaa. Tiedän naisia, jotka ovat huikeasti vähentäneet liikuntaa ja antaneet painon nousta, kun lapsi tai pari on syntynyt. He ovat ikään kuin antaneet luvan itselleen rupsahtaa, kun eivät enää näe ulkonäköönsä satsaamista tarpeelliseksi. Kenen miehen mielestä tämä on hieno juttu ja aivan OK? Aivan, tuskin kenenkään. Miksi siis miehenkään pitäisi lakata huolehtimasta itsestään, kun vaimo on löytynyt? Se koskee niin hiuksia, pukeutumista, painonhallintaa ja yleensäkin itsensä kehittämistä. Kyllä minäkin mielelläni näytän tyylikkäältä, vaikka tyttöystäväni olisi satojen kilometrien päässä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      85
      1080
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      579
      961
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      907
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe