Vuosi 2011

Ei noin

Tyttöystävän (siis tytön joka on ystävä) mun ongelma on itsekunnioituksen puute. Hänen mukaansa isken naisia koska haen pakonomaisesti naisilta hyväksyntää ja päädyn punkkaan monien naisten kanssa koska haluan osoittaa sillä itselleni jotain. Tytön mukaan olen onneton Casanova. Olen onneton koska tavallani en tule (hänen mukaansa) koskaan löytämään parisuhdetta ja Casanova koska pyrin naimaan kaikkea millä on pulssi. Tärkeintä mulle on (hänen mukaansa) saada joku hyväksymään minut edes yhdeksi yöksi.

Ikävän osuva analyysi. Niin osuva etten keksinyt mitään nokkelaa sanottavaa jatkoksi.

Mutta... Ongelma onkin seuraava. En osaa edetä toisin. Jopa mun parisuhteet ovat alkaneet niin että sänkyyn on menty melkein heti ja sitten huomattu että on jotain yhteistä ja nähty uudestaan. Mä en vaan osaa iskeä naisia kun sillä tavalla että olen seksuaalinen olento jolla on tarpeita ja joka tarvitsee naista niiden tyydyttämiseen. Siitä huolimatta että tunnepuolella mulla se pahin krooninen vaje on. Mun on tosi vaikea ylipäätään näyttää sitä että olen heikko ja haavoittuva ja tunteellinen ihminen koska pelkään että vastapuolen reaktio ei ole hyvä. On helpompaa teeskennellä olevansa pinnallinen naistenmies koska siinä ei ainakaan pääse satuttamaan itseään. Ja samalla sitten onnistuu hienosti pelaamaan itsensä ulos mahdollisuudesta aitoon, rakastavaan ihmissuhteeseen.

Joten... Miten treffeillä pitäisi edetä jos haluaa nähdä uudestaan mutta ei halua hoitaa hommaa sänkyyn? Mä en osaa kun ton jälkimmäisen ja on ihan oikeasti pelottavaa tajuta olevansa näin ihmissuhdetaidoton kolmekymppinen. Viettely on niin helppoa, joskus hauskaa mutta sitten se syvällisemmän tason saavuttaminen on haastavaa. Kiintyminen, rakkaus, parisuhde. Jos jotain sellaista raavin joskus kasaan, se ei kestä. Enkä haluaisi aloittaa taas yhtä vuotta joka menee ihan samalla tavalla kun kaikki aiemmatkin. Eli ollaan taas alkupisteessä. Tuntuu niin turhauttavalta edes yrittää.

14

432

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • allmächt'ge jungfrau

      Voi olla etten ymmärrä jotain, mutta miksi niiden vaihtoehtojen pitäisi olla pinnallinen naistenmies vs. täydellinen haavoittuvuus? Olettaisin, että ihmisten kanssa voi tehdä kaikenlaista ei-niin-vakavaa hauskaa ilman että se välttämättä johtaisi sänkyyn... vai?

      Niin se nyt vaan on, että jos muille ihmisille antaa pikkusormen, ne ottaa aina enemmän: jos oma onni on vähänkin riippuvainen muista ihmisistä, aina ollaan heikoilla jäillä. Jotkut osaavat sen hyväksyä, jotkut (kuten kai minä) ei - mutta kaipa siihen tutustumisprosessiin mahtuu kuitenkin kaikenlaisia vaiheita ja välimuotoja? Vai onko pelkona sitten jokin paljonpuhuttu kamunainen-syndrooma?

      • Ei noin

        Olen äärimmäisyysihminen. Valitettavasti. Ja naisten kanssa voi tehdä kaikkea kivaa ilman että päätyy sänkyyn mutta olisi kiva että joku päätyisi sänkyyn ja jäisi vähän pidemmäksi aikaa elämään. Se kai se elämän tärkein tavoite on noissa naisasioissa. Ei se että mulla on vuoden päästä takana 50 känniä ja 40 panoa enemmän.

        Mutten vaan koskaan tunnu onnistuvan siinä. Useimmat vuodet päättyvät... No just noin. Enkä mä tästä enää nuorene.

        Olen vaan niin helvetin surkea ihmissuhteissa. Enkä osaa pitää housuja kiinni.


      • allmächt'ge jungfrau
        Ei noin kirjoitti:

        Olen äärimmäisyysihminen. Valitettavasti. Ja naisten kanssa voi tehdä kaikkea kivaa ilman että päätyy sänkyyn mutta olisi kiva että joku päätyisi sänkyyn ja jäisi vähän pidemmäksi aikaa elämään. Se kai se elämän tärkein tavoite on noissa naisasioissa. Ei se että mulla on vuoden päästä takana 50 känniä ja 40 panoa enemmän.

        Mutten vaan koskaan tunnu onnistuvan siinä. Useimmat vuodet päättyvät... No just noin. Enkä mä tästä enää nuorene.

        Olen vaan niin helvetin surkea ihmissuhteissa. Enkä osaa pitää housuja kiinni.

        Niin, no, äärimmäisyysihminen olen minäkin, joten neuvoa en osaa sitten tippaakaan. Jos se yhtään lohduttaa, niin useimmat vuodet päättyvät minullakin ihan samalla tapaa kuin edelliset vaikka kuinka päättäisi mitä. Enkä minäkään tästä nuorene.

        Miten itsensä ja elämänsä saa täysin muutettua, sehän se kysymys on. Ja vastaus on, että jaa-a. Sen jos tietäisi.


      • Ei noin
        allmächt'ge jungfrau kirjoitti:

        Niin, no, äärimmäisyysihminen olen minäkin, joten neuvoa en osaa sitten tippaakaan. Jos se yhtään lohduttaa, niin useimmat vuodet päättyvät minullakin ihan samalla tapaa kuin edelliset vaikka kuinka päättäisi mitä. Enkä minäkään tästä nuorene.

        Miten itsensä ja elämänsä saa täysin muutettua, sehän se kysymys on. Ja vastaus on, että jaa-a. Sen jos tietäisi.

        Ei siihen löytynyt tänäkään vuonna vastauksia. Vastaus olisi varmaan lopettaa juominen ja naisten vokottelu mutta huomenna on uusi vuosi. Jolloin juon ja yritän iskeä naisen. Jostain.


      • allmächt'ge jungfrau
        Ei noin kirjoitti:

        Ei siihen löytynyt tänäkään vuonna vastauksia. Vastaus olisi varmaan lopettaa juominen ja naisten vokottelu mutta huomenna on uusi vuosi. Jolloin juon ja yritän iskeä naisen. Jostain.

        Niin, no, jos tarkkoja ollaan niin huomenna ei ole vielä uusi vuosi. Jos aloitat paremman elämän sitten lauantaina.


      • Ei noin
        allmächt'ge jungfrau kirjoitti:

        Niin, no, jos tarkkoja ollaan niin huomenna ei ole vielä uusi vuosi. Jos aloitat paremman elämän sitten lauantaina.

        Olet oikeassa.

        Parempi elämä? Ei alkoholia, ei seksiä. Kauanhan sitä jaksaisi? Ilman viinaa jaksan nyt olla pitkään mutta se seksi voi olla pahempi. 2011 alkurepäisy selibaatilla. Menisköhän kuukausi omin käsin? Kaksi?


      • allmächt'ge jungfrau
        Ei noin kirjoitti:

        Olet oikeassa.

        Parempi elämä? Ei alkoholia, ei seksiä. Kauanhan sitä jaksaisi? Ilman viinaa jaksan nyt olla pitkään mutta se seksi voi olla pahempi. 2011 alkurepäisy selibaatilla. Menisköhän kuukausi omin käsin? Kaksi?

        No en tiedä onko se "parempi elämä", mutta erilaista kuitenkin... jos jotain muutosta olet hakemassa. Kaipa se alkoholittomuus olisi jo hyvä alku.

        Tee sitä mikä tekee todennäköisimmin elämästä elämisen arvoista, ei kai muulla pitäisi olla väliä.


      • Ei noin
        allmächt'ge jungfrau kirjoitti:

        No en tiedä onko se "parempi elämä", mutta erilaista kuitenkin... jos jotain muutosta olet hakemassa. Kaipa se alkoholittomuus olisi jo hyvä alku.

        Tee sitä mikä tekee todennäköisimmin elämästä elämisen arvoista, ei kai muulla pitäisi olla väliä.

        "Tee sitä mikä tekee todennäköisimmin elämästä elämisen arvoista, ei kai muulla pitäisi olla väliä."

        Paneminen ja juominen? No en mä täysin raittiiksi alkanut ryhtyä mutta tää loppuvuosi on kyllä ollut mun mittapuun mukaan sen verran kostea että vähän täytyy rajoittaa. Tää loppuvuosi on kyllä varmaan ollut kenen tahansa mittapuun mukaan aika kostea. Ajoittain jopa litimärkä.

        Lähinnä tuon kaverin mukaan toi tutustuminen sängyn kautta ei toimi ja tiedänhän minä sen itsekin. Ei ne naisetkaan ota kovin vakavasti miestä joka on heti tunkemassa pöksyihin ja vieläpä mun tapauksessa melkein kaikkien pöksyihin. Tulee vähän epävakaa kuva, heh.


      • Kyläluuta
        Ei noin kirjoitti:

        "Tee sitä mikä tekee todennäköisimmin elämästä elämisen arvoista, ei kai muulla pitäisi olla väliä."

        Paneminen ja juominen? No en mä täysin raittiiksi alkanut ryhtyä mutta tää loppuvuosi on kyllä ollut mun mittapuun mukaan sen verran kostea että vähän täytyy rajoittaa. Tää loppuvuosi on kyllä varmaan ollut kenen tahansa mittapuun mukaan aika kostea. Ajoittain jopa litimärkä.

        Lähinnä tuon kaverin mukaan toi tutustuminen sängyn kautta ei toimi ja tiedänhän minä sen itsekin. Ei ne naisetkaan ota kovin vakavasti miestä joka on heti tunkemassa pöksyihin ja vieläpä mun tapauksessa melkein kaikkien pöksyihin. Tulee vähän epävakaa kuva, heh.

        No tota juomisen hillitsemistä minäkin suosittelisin..
        Mutta tunnut olevan kovin seksuaalinen ihminen, niin ei kait sitä kannata salata naisilta, vaikkei nyt tarvi heti sänkyyn hypätäkään.. Voi sen antaa muutoinkin ymmärtää ;)

        Mutta tuosta heti sänkyyn hyppäämisestä, en minä naisena (no joo, hieman sinua vanhempi jo), en minä sitä ehdottomasti huonona pidä, nytkin olen suhteessa (mitä ihmettä siis teen sinkkupalstalla, vanha tapa..) miehen kanssa, jonka kanssa hypättiin petiin ekana iltana. En toki kaikkien kanssa ole noin tehnyt.. Mutta oleellisempaa olisi mielestäni se, että kelpuutat ilmeisesti kännipäissäsi naisen kuin naisen, eli sinullakaan ei välttämättä seuraavana aamuna ole enää mielenkiintoa? Hieman selvempänä voisit valikoida hieman paremmin, ja keskittyä siihen että jatkoakin voisi mahdollisesti seurata.. Menette sitten heti sänkyyn tai että (minun mielestä tuo ei ole se oleellisin seikka).

        Voihan sitä selibaattiakin kokeilla, mutta tuskin se mikään avainasia on.. Seksi on kivaa, ja kivointa se on selvinpäin (tai kork. pienessä nousussa) kivan, rakkaan ihmisen kanssa!


      • Ei noin
        Kyläluuta kirjoitti:

        No tota juomisen hillitsemistä minäkin suosittelisin..
        Mutta tunnut olevan kovin seksuaalinen ihminen, niin ei kait sitä kannata salata naisilta, vaikkei nyt tarvi heti sänkyyn hypätäkään.. Voi sen antaa muutoinkin ymmärtää ;)

        Mutta tuosta heti sänkyyn hyppäämisestä, en minä naisena (no joo, hieman sinua vanhempi jo), en minä sitä ehdottomasti huonona pidä, nytkin olen suhteessa (mitä ihmettä siis teen sinkkupalstalla, vanha tapa..) miehen kanssa, jonka kanssa hypättiin petiin ekana iltana. En toki kaikkien kanssa ole noin tehnyt.. Mutta oleellisempaa olisi mielestäni se, että kelpuutat ilmeisesti kännipäissäsi naisen kuin naisen, eli sinullakaan ei välttämättä seuraavana aamuna ole enää mielenkiintoa? Hieman selvempänä voisit valikoida hieman paremmin, ja keskittyä siihen että jatkoakin voisi mahdollisesti seurata.. Menette sitten heti sänkyyn tai että (minun mielestä tuo ei ole se oleellisin seikka).

        Voihan sitä selibaattiakin kokeilla, mutta tuskin se mikään avainasia on.. Seksi on kivaa, ja kivointa se on selvinpäin (tai kork. pienessä nousussa) kivan, rakkaan ihmisen kanssa!

        "Mutta tunnut olevan kovin seksuaalinen ihminen, niin ei kait sitä kannata salata naisilta, vaikkei nyt tarvi heti sänkyyn hypätäkään.. Voi sen antaa muutoinkin ymmärtää ;)"

        Voi, mutta jotenkin se sitten aina ajautuu siihen. Siis niissä tapauksissa kun naiselta tulee vastakaikua. En väitä että aina tulee.

        "Mutta oleellisempaa olisi mielestäni se, että kelpuutat ilmeisesti kännipäissäsi naisen kuin naisen, eli sinullakaan ei välttämättä seuraavana aamuna ole enää mielenkiintoa? Hieman selvempänä voisit valikoida hieman paremmin, ja keskittyä siihen että jatkoakin voisi mahdollisesti seurata.. Menette sitten heti sänkyyn tai että (minun mielestä tuo ei ole se oleellisin seikka)."

        Ongelma on että mä en itse asiassa tarvitse viinaa suostuakseni seksiin melkein kenen tahansa kanssa. Se edellinen täydellinen rimanalitus... No nainen lähti mukaan kännissä mutta kyllä mä siinä olin jo pahimman humalan nukkunut pois ennen panemista. Jotenkin vaan ajattelin että kun siinä kerran on nainen niin kai sitä pitää panna.

        "Voihan sitä selibaattiakin kokeilla, mutta tuskin se mikään avainasia on.. Seksi on kivaa, ja kivointa se on selvinpäin (tai kork. pienessä nousussa) kivan, rakkaan ihmisen kanssa!"

        Kyllä. Mutta se selibaatti oli oikeasti vähän vitsi. En taitaisi pystyä siihen.

        Mutta joo, juomista täytyy vähentää. Tietty kun oon ollut aika paljon lomalla nyt joulukuussa niin tullut otettua. Lomallahan saa juoda?


      • eltsu6
        Ei noin kirjoitti:

        "Mutta tunnut olevan kovin seksuaalinen ihminen, niin ei kait sitä kannata salata naisilta, vaikkei nyt tarvi heti sänkyyn hypätäkään.. Voi sen antaa muutoinkin ymmärtää ;)"

        Voi, mutta jotenkin se sitten aina ajautuu siihen. Siis niissä tapauksissa kun naiselta tulee vastakaikua. En väitä että aina tulee.

        "Mutta oleellisempaa olisi mielestäni se, että kelpuutat ilmeisesti kännipäissäsi naisen kuin naisen, eli sinullakaan ei välttämättä seuraavana aamuna ole enää mielenkiintoa? Hieman selvempänä voisit valikoida hieman paremmin, ja keskittyä siihen että jatkoakin voisi mahdollisesti seurata.. Menette sitten heti sänkyyn tai että (minun mielestä tuo ei ole se oleellisin seikka)."

        Ongelma on että mä en itse asiassa tarvitse viinaa suostuakseni seksiin melkein kenen tahansa kanssa. Se edellinen täydellinen rimanalitus... No nainen lähti mukaan kännissä mutta kyllä mä siinä olin jo pahimman humalan nukkunut pois ennen panemista. Jotenkin vaan ajattelin että kun siinä kerran on nainen niin kai sitä pitää panna.

        "Voihan sitä selibaattiakin kokeilla, mutta tuskin se mikään avainasia on.. Seksi on kivaa, ja kivointa se on selvinpäin (tai kork. pienessä nousussa) kivan, rakkaan ihmisen kanssa!"

        Kyllä. Mutta se selibaatti oli oikeasti vähän vitsi. En taitaisi pystyä siihen.

        Mutta joo, juomista täytyy vähentää. Tietty kun oon ollut aika paljon lomalla nyt joulukuussa niin tullut otettua. Lomallahan saa juoda?

        Ihan mielenkiintoista lukea ajatuksiasi, koska olen suunnilleen ikäisesi nainen, ja olen kohdannut oman osani samantyyppisistä miehistä. Joskus ollaan päädytty sänkyyn, joskus olen antanut pakit.

        Itsekin mietin sitä, millä tavoin minä tutustun ihmisiin. Eli voihan sängynkin kautta hyvin tutustua, mutta se vaatii että kummallakin on pokkaa tutustua ihmiseen seksin jälkeenkin. Usein vaan tuntuu ettei kohtaamillani miehillä sitä ole, vaikka itselläni olisi. Ihme luikertelua havaittavissa. Oma kieroutensa asetelamaan luo sekin, että seksin harrastaminen melko vieraan ihmisen kanssa on huomattavasti helpompaa kuin siihen ihmiseen tutustuminen persoonana ja elävänä olentona. Miehet tuntuvat usein vähän pelkäävän sitoutuvansa jos suostuu tapaamaan naisen uudestaan, mutta pointtihan on vain ja ainoastaan tutustua ja katsoa siitä mitä tapahtuu.

        Se että kaipaa seksiä, kuuluu normaalin aikuisen elämään, ja välillä painin itsekin sen kanssa että "nyt tai sitten ei koskaan", eli varsinkin juhlimistilanteissa tilanne kärjistyy siihen. Eli harvemmin asiaan palataan enää myöhemmin ellei samana iltana päästä asiaan. Siinäpä sitten itse kukin valitsee miten haluaa.

        En oikein tiedä mitä neuvosin. Arvosta itseäsi sen verran ettei kaikkien kanssa tarvitse päätyä sänkyyn, vaan sinä päätät itse kenet sinne haluat? Kokeile tutustua naisiin myös eri tavalla? Vaikka läheisissä tunnelmissa ollaankin oltu, ei sen aina tarvitse päätyä seksiin? Siihen voi palata myöhemminkin :) Itse näen ainakin positiivisena jos sellaista "seksuaalista värinää" on, mutta myös sen ettei ole hätää päästä asiaan ... eli hyvää voi hetken myös odottaa, ja luottaa siihen että seksiinkin pääseen jossain vaiheessa.

        Tässä jotain ajatuksia, en tiedä auttoiko :) Tsemppiä Uuteen Vuoteen!


      • Ei noin
        eltsu6 kirjoitti:

        Ihan mielenkiintoista lukea ajatuksiasi, koska olen suunnilleen ikäisesi nainen, ja olen kohdannut oman osani samantyyppisistä miehistä. Joskus ollaan päädytty sänkyyn, joskus olen antanut pakit.

        Itsekin mietin sitä, millä tavoin minä tutustun ihmisiin. Eli voihan sängynkin kautta hyvin tutustua, mutta se vaatii että kummallakin on pokkaa tutustua ihmiseen seksin jälkeenkin. Usein vaan tuntuu ettei kohtaamillani miehillä sitä ole, vaikka itselläni olisi. Ihme luikertelua havaittavissa. Oma kieroutensa asetelamaan luo sekin, että seksin harrastaminen melko vieraan ihmisen kanssa on huomattavasti helpompaa kuin siihen ihmiseen tutustuminen persoonana ja elävänä olentona. Miehet tuntuvat usein vähän pelkäävän sitoutuvansa jos suostuu tapaamaan naisen uudestaan, mutta pointtihan on vain ja ainoastaan tutustua ja katsoa siitä mitä tapahtuu.

        Se että kaipaa seksiä, kuuluu normaalin aikuisen elämään, ja välillä painin itsekin sen kanssa että "nyt tai sitten ei koskaan", eli varsinkin juhlimistilanteissa tilanne kärjistyy siihen. Eli harvemmin asiaan palataan enää myöhemmin ellei samana iltana päästä asiaan. Siinäpä sitten itse kukin valitsee miten haluaa.

        En oikein tiedä mitä neuvosin. Arvosta itseäsi sen verran ettei kaikkien kanssa tarvitse päätyä sänkyyn, vaan sinä päätät itse kenet sinne haluat? Kokeile tutustua naisiin myös eri tavalla? Vaikka läheisissä tunnelmissa ollaankin oltu, ei sen aina tarvitse päätyä seksiin? Siihen voi palata myöhemminkin :) Itse näen ainakin positiivisena jos sellaista "seksuaalista värinää" on, mutta myös sen ettei ole hätää päästä asiaan ... eli hyvää voi hetken myös odottaa, ja luottaa siihen että seksiinkin pääseen jossain vaiheessa.

        Tässä jotain ajatuksia, en tiedä auttoiko :) Tsemppiä Uuteen Vuoteen!

        Ihan hyviä ajatuksia. Tiedän kyllä noista osan ja kyllä mä totta puhuen yleensä pyydän numeron ja soitan mutta sitten tapahtuu ja sattuu kaikkea eikä suhteesta tule mitään. Yleensä vaan huomataan että ollaan sen verran eri aaltopituudella ettei kannata. Vakkari totesi mulle yksi päivä että mun kanssa on mukavaa ja kiva panna mutta ei se voi kuvitella seurustelevansa mun kanssa. Siinä ollaan kyllä ihan samoilla linjoilla, mutta olisi joskus kiva tietää että mikä mussa on se juttu mikä saa naiset haluamaan mun kanssa nimenomaan sitä seksiä. Eikä sitten yleensä koskaan mitään vakavaa juttua. Luulisi etteivät sitten halua edes seksiä mutta se ei ole totta.

        Enkä mä nyt sano että olisin itekään valmis seurustelusuhteeseen kaikkien niiden naisten kanssa joita on tullut pantua mutta naisten asenne muhun on todella usein juuri sellainen että olen lähinnä dildoksi kelpaava hetken hupi. Varmasti se johtuu jostain mitä minä teen.


    • "Enkä haluaisi aloittaa taas yhtä vuotta joka menee ihan samalla tavalla kun kaikki aiemmatkin."
      Minulla menee luultavasti samalla tavalla myös ensi vuosi. Ensi kesäksi taidan hankkia paidan jossa lukee 'Olen sinkku', koska moni luulee minun olevan varattu vaikka en ole. Siis tämän olen kuullut muutamankin puheesta, moni sitten ihmettelee kun kerron sinkkuudestani. Sen jälkeen rupeaa tulemaan ehdotuksia milloin kenestäkin että rupea hänen kanssaan. No en kuitenkaan mielelläni halua järjestettyä juttua, vaan mieluummin face-to-face.

      • Ei noin

        Sä oletkin niin normaalin, mukavan ja vakaan oloinen. Multa taas kukaan ei odota mitään paitsi viikonloppulärvejä ja naisten pokailua. Ei edes ne naiset jota pokaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      295
      9606
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      67
      2173
    3. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      41
      1970
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      31
      1817
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1808
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      161
      1746
    7. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      40
      1308
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      16
      1262
    9. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      48
      1175
    10. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      48
      1164
    Aihe