tatuoitsijat

Muppelijkj

Moikka!
Oon vasta muutaman tatskan ite tehnyt, ihan hyvin mennyt,
mut ongelmana on huono sen piirretyn kuvan siirto iholle!
Eli joka piirretään sille siirtopaperille.
Miten sen sais suht selkeenä laitettua iholle?
Oon käyttänyt spray mallista puhdistusainetta, eri verran
kokeillen miten se pysyy, mut aina tahtoo tahtoo se violetti väri levitä tai tulee liian haaleena
ja usein se haalea on jossain tatuoinnin tekovaihees jo kokonaan häipynyt eli joutuu summassa tekeen kuvaa.

Miten te muut laitatte sen mallikuvan iholle?? OIkeesti et tulis suht selkeenä ja erottuis??

11

10154

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tatboy

Minulla oli alkuun sama ongelma... Nykyään kostutan ihon vedellä ja kuivaan sellaiseksi hiukan kosteaksi.
      Siirretty kuva tarttuu selvänä juuri piirretyn mukaisena. Muutaman minuutin kuluttua pyyhin vaselinia (ohuesti) kuvan äälle jolloin se kestää myös pyyhkimistä.
      Tuossa kosteassa ihossa vaan pitää sitten opetella se oikea kosteustaso. Jos on liian märkä, niin viiva leviää ja jos on liian kuiva, niin ei tartu.

• cdvbfds

Jep. Sopiva kosteus on tärkeää. Kokeile myös eri aineita. Itse kokeilin neljää eri merkkiä, kunnes löysin sen itselle sopivimman.
        Muutes tietystihän kopioit sen oikein paperille. Eli paksuin, se keltaisin alle jne. Otat ohuimman "sillkipaprun" pois ja sitten piirrät mallikuvan läpi. Tämä siis yleisin tapa ja kuva välittyy hyvin paprulle.
        Niin ja tietty jäljennät sopivan kovaa painaen ja vaikka kuulakärkikynällä jne. mutta kokeile eri tapoja,eri kynää, eri tavalla jäljennystä jne omaan ihoon niin löydät helposti sen oman stailin.

• muppelikj
        cdvbfds kirjoitti:

Jep. Sopiva kosteus on tärkeää. Kokeile myös eri aineita. Itse kokeilin neljää eri merkkiä, kunnes löysin sen itselle sopivimman.
        Muutes tietystihän kopioit sen oikein paperille. Eli paksuin, se keltaisin alle jne. Otat ohuimman "sillkipaprun" pois ja sitten piirrät mallikuvan läpi. Tämä siis yleisin tapa ja kuva välittyy hyvin paprulle.
        Niin ja tietty jäljennät sopivan kovaa painaen ja vaikka kuulakärkikynällä jne. mutta kokeile eri tapoja,eri kynää, eri tavalla jäljennystä jne omaan ihoon niin löydät helposti sen oman stailin.

Siis meinaatko että keltainen jää alle ja sen avulla se kuva siirretään iholle??

Itelle on ainaki aijemmin neuvottu tekemään niin että kuva jää siihen valkoiselle silkkipaprulle ja sillä laitetaan iholle?? Oonko nyt ihan väärin tehny!

• GhjkjhHgff
        muppelikj kirjoitti:

Siis meinaatko että keltainen jää alle ja sen avulla se kuva siirretään iholle??

Itelle on ainaki aijemmin neuvottu tekemään niin että kuva jää siihen valkoiselle silkkipaprulle ja sillä laitetaan iholle?? Oonko nyt ihan väärin tehny!

Siis, jos pöydälle astetat paprun niin...keltainen pöytää vasten, sitten itse siirtomustepapru, sitten se irtonainen silkkipaperi, joka suojaa siirtomusteen pintaa pois, ja ylimmäiseksi jää se papru mihin kuva jäljentyy.
        Olipa vaikeasti selitetty, mutta siis koko setin päälle lätkäiset kuvasi, jonka lainit piirtyy siihen setin päällimäiseen. Näin siis kuva jäljentyy voimakkaammin.

• muppulikj
        GhjkjhHgff kirjoitti:

Siis, jos pöydälle astetat paprun niin...keltainen pöytää vasten, sitten itse siirtomustepapru, sitten se irtonainen silkkipaperi, joka suojaa siirtomusteen pintaa pois, ja ylimmäiseksi jää se papru mihin kuva jäljentyy.
        Olipa vaikeasti selitetty, mutta siis koko setin päälle lätkäiset kuvasi, jonka lainit piirtyy siihen setin päällimäiseen. Näin siis kuva jäljentyy voimakkaammin.

noin kyl vissiin oon tehnytkin.
        Mutta kun luin aikasemman viestin niin kokeilin sitten sen jälkeen piirtää kuvan niin että se jäi siihen keltaiseen. Sitten kostutin ihoa vedellä ja painoin keltaista paperia sitä vasten, niin kyllä se niinkin tuli! Ja mielestäni vielä paremmin kuin koskaan aikaisemmin.

• jkmty
        muppulikj kirjoitti:

noin kyl vissiin oon tehnytkin.
        Mutta kun luin aikasemman viestin niin kokeilin sitten sen jälkeen piirtää kuvan niin että se jäi siihen keltaiseen. Sitten kostutin ihoa vedellä ja painoin keltaista paperia sitä vasten, niin kyllä se niinkin tuli! Ja mielestäni vielä paremmin kuin koskaan aikaisemmin.

Voihan siirtopaprun tehdä millätavoin tahansa. Ei mikään ole kiellettyä, etsii itselleen parhaimman.
        Eräskin maailman parhaimmistoon kuuluvasta realismi tatuoijasta tekee siirtokuvan mallipaperinsa taakse, eli siis sijoittaa mallipaperin suoraan siirtoväripaperin päälle ja näin kuva välittyy alkuperäisen taakse.

• hookah
        jkmty kirjoitti:

Voihan siirtopaprun tehdä millätavoin tahansa. Ei mikään ole kiellettyä, etsii itselleen parhaimman.
        Eräskin maailman parhaimmistoon kuuluvasta realismi tatuoijasta tekee siirtokuvan mallipaperinsa taakse, eli siis sijoittaa mallipaperin suoraan siirtoväripaperin päälle ja näin kuva välittyy alkuperäisen taakse.

mitä voi käyttää on normi dödö stikki iholle vaan ja siihen päälle siirtis.
        dettol on hyvää (saa tatskusälää myyvistä liikkeistä) itse käytän.
        erilaisia siirto nesteitä on monia mutta yleensä eivät pysy kovin hyvin.

hyvä "resepti" omatekoiseen siirto aineeseen on seuraava:

1 stikki dödö sulatettuna mikrossa
        puol desii vihreää saippuaa (saa esim tattoomaailma.com)
        puol desii amiseptia.

kaikki sekasin mut varo se dödö on kuumaa.

amisept pitää sen juoksevana.

tarttuu kun tauti!!!

• dsfdsfsdfsdf
        hookah kirjoitti:

mitä voi käyttää on normi dödö stikki iholle vaan ja siihen päälle siirtis.
        dettol on hyvää (saa tatskusälää myyvistä liikkeistä) itse käytän.
        erilaisia siirto nesteitä on monia mutta yleensä eivät pysy kovin hyvin.

hyvä "resepti" omatekoiseen siirto aineeseen on seuraava:

1 stikki dödö sulatettuna mikrossa
        puol desii vihreää saippuaa (saa esim tattoomaailma.com)
        puol desii amiseptia.

kaikki sekasin mut varo se dödö on kuumaa.

amisept pitää sen juoksevana.

tarttuu kun tauti!!!

vieköön, eikä kukaan oo kuullut stencil pro:sta tai stencil stuff:sta?

tattoomaailma.com

• friiberig

hei..
      Ajattelin nyt ilmoittautua vapaaehtoiseksi ihoksi jos jollain on tarvetta treenata=)
      kuvia ihos on jo reilu kymmenen ja suurinosa tehty liikkees ja hyvän näköisiä.
      Mutta jos jollain on tarvetta treenata niin ota rohkeast yhteyttä.

[email protected]

• rasjish
    • tomppa25

dettol on hyvä neste siirtämiseen itse siirrän kun voitelen kevyesti ensindettolia iholle sen jälkeen kuvasabluuna päälle ja taputtelen sabluunan päälle vielä pumpulilla kevyesti tietenki edellyttää kevyen painelun kun sabluuna iholle asetetaan ja sen jälkeen taas pumpuliin dettol ainetta ja kevyesti painellen jokapaikasta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2606
    2. 148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2242
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2139
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1742
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1617
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1556
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1389
    Aihe