Pitoa takarenkaille

Alkutaivaltaja

Paljonkohan pitäisi laittaa Mazdan B2500 -pickupin lavalle painoa, jotta talvikelissä olisi takavetoisenakin jonkinlaista pitoa eikä perä muutenkaan pomppisi niin iloisesti? Paria ketjunippua ajattelin lavan peräkulmiin, mutta riittävä kilomäärä askarruttaa.

29

3688

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---

      tonnin verran kun laitat niin rupee pitoa löytymään.

      • Alkutaivaltaja

        Ehhehee. Tai miksei 1001 kg samalla!


    • pikuupi

      minulla on 140 kg ja riittää hyvin

      • Alkutaivaltaja

        Mitäpä tavaraa tuo 140 kg on?


      • pikuupi
        Alkutaivaltaja kirjoitti:

        Mitäpä tavaraa tuo 140 kg on?

        hiekoitus sepeliä on lavalla . Auttaa jopa liukkaalla pinteestä.eikä ole kovaa jos lentää lavalta onnettomuudessa.


      • Alkutaivaltaja
        pikuupi kirjoitti:

        hiekoitus sepeliä on lavalla . Auttaa jopa liukkaalla pinteestä.eikä ole kovaa jos lentää lavalta onnettomuudessa.

        OK. Tuo "eikä ole kovaa jos lentää lavalta onnettomuudessa" onkin hyvä pointti.


    • yliveto !

      Hommaa neliveto pic-up.Murheesi loppuu siihen!

      • pikuppi

        takavedolla niillä nelikoillakin ajellaan suurimmaksi osaksi.


      • sinnikäs!
        pikuppi kirjoitti:

        takavedolla niillä nelikoillakin ajellaan suurimmaksi osaksi.

        Miksi ajaa pelkällä takavedolla jos pidon kanssa on ongelmia? Aloittaja kyselee pidon perään ja tiedustelee kuinka paljon painoa pitää laittaa lavalle että pitoa löytyy. Jos alla on nelikko on vastaus ettei yhtään vaan työnnät vaihdevivun nelivetoasentoon.
        Meilläpäin painojen/hiekkasäkkien kanssa pelaamista sanotaan TYHMYYDEKSI toisaalta jossainpäin se voidaan toki tulkita ihan SINNIKKYYDEKSI.


      • pikuppi
        sinnikäs! kirjoitti:

        Miksi ajaa pelkällä takavedolla jos pidon kanssa on ongelmia? Aloittaja kyselee pidon perään ja tiedustelee kuinka paljon painoa pitää laittaa lavalle että pitoa löytyy. Jos alla on nelikko on vastaus ettei yhtään vaan työnnät vaihdevivun nelivetoasentoon.
        Meilläpäin painojen/hiekkasäkkien kanssa pelaamista sanotaan TYHMYYDEKSI toisaalta jossainpäin se voidaan toki tulkita ihan SINNIKKYYDEKSI.

        niin kysyttiin painoa lavalle.ja henkilö kysyy " takavetoisenakin" ;)


      • sinnikäs!
        pikuppi kirjoitti:

        niin kysyttiin painoa lavalle.ja henkilö kysyy " takavetoisenakin" ;)

        Niin sanotaan tätä nyt sitten vaikka SINNIKKYYDEKSI jos on pakko talviliukkaillakin ajaa pelkällä takavedolla
        vaikka on nelikko alla.


      • Alkutaivaltaja
        sinnikäs! kirjoitti:

        Niin sanotaan tätä nyt sitten vaikka SINNIKKYYDEKSI jos on pakko talviliukkaillakin ajaa pelkällä takavedolla
        vaikka on nelikko alla.

        Niin, tuota noin. Tyhmänä, mutta positiivista kyllä sinnikkäänä, en älynnyt mainita, etten varsinaisesti ajele liukkaalla kelillä takavedolla, vaan ihme kyllä ymmärrän kytkeä nelivedon päälle. Mutta jos nyt sattuisi semmoinen äärimmäisen hypoteettinen tilanne, että kuivalla tiellä kelin salliessa ajaisin takavedolla, niin saattaisin haluta, että takapyörilläkin olisi pitoa liukkaan paikan yllättäessä.

        Ja jos en ihan väärin tuolta alkuperäisestä viestistäni lue, arvelin summamutikassa myös, että ajopelin takapään pompottelu voisi rauhoittua hiukan extrapainon ansiosta. En tiedä sitten, riittääkö reilut 100 kg tuohon tarkoitukseen.


      • mukaan!
        Alkutaivaltaja kirjoitti:

        Niin, tuota noin. Tyhmänä, mutta positiivista kyllä sinnikkäänä, en älynnyt mainita, etten varsinaisesti ajele liukkaalla kelillä takavedolla, vaan ihme kyllä ymmärrän kytkeä nelivedon päälle. Mutta jos nyt sattuisi semmoinen äärimmäisen hypoteettinen tilanne, että kuivalla tiellä kelin salliessa ajaisin takavedolla, niin saattaisin haluta, että takapyörilläkin olisi pitoa liukkaan paikan yllättäessä.

        Ja jos en ihan väärin tuolta alkuperäisestä viestistäni lue, arvelin summamutikassa myös, että ajopelin takapään pompottelu voisi rauhoittua hiukan extrapainon ansiosta. En tiedä sitten, riittääkö reilut 100 kg tuohon tarkoitukseen.

        Lapioi kymmenkunta pussillista hiekkaa säkkeihin n.50kg/kpl ja kokeile sitten millä määrällä perä rauhoittuu ja pito on hyvä.Kelitilanteen vaihdellessa muista muuttaa pusssien määrä aina sopivaksi,tunnetustihan talvi on Suomessa vaihteleva,joten pussejen määräänkin on syytä vaihdella aina kelitilanteen mukaan. Näin tekemällä autostasi saat vakaan ja pitoa löytyy eikä tarvi käydä lääkärissä kun kuntoilukin tulee siinä sivussa hoideltua.Jos käyt etäämmällä töissä pyydä työnantajalta että saat säilyttää siellä myös muutaman hiekkapussin,sillä kelihän voi päivän aikana huomattavastikkin huonontua,ja taas on samat likkausongelmat edessä ellei ole lisäpusseja mitä silloin pistää lavalle.


      • Alkutaivaltaja
        mukaan! kirjoitti:

        Lapioi kymmenkunta pussillista hiekkaa säkkeihin n.50kg/kpl ja kokeile sitten millä määrällä perä rauhoittuu ja pito on hyvä.Kelitilanteen vaihdellessa muista muuttaa pusssien määrä aina sopivaksi,tunnetustihan talvi on Suomessa vaihteleva,joten pussejen määräänkin on syytä vaihdella aina kelitilanteen mukaan. Näin tekemällä autostasi saat vakaan ja pitoa löytyy eikä tarvi käydä lääkärissä kun kuntoilukin tulee siinä sivussa hoideltua.Jos käyt etäämmällä töissä pyydä työnantajalta että saat säilyttää siellä myös muutaman hiekkapussin,sillä kelihän voi päivän aikana huomattavastikkin huonontua,ja taas on samat likkausongelmat edessä ellei ole lisäpusseja mitä silloin pistää lavalle.

        Viitaten viestiketjun alkupään asiantuntijakommenttiin täytynee todeta, että tuo kymmenkunta pussia vaikuttaa liian vähäiseltä määrältä likkausongelmien ratkaisemiseen.


      • jess.
        sinnikäs! kirjoitti:

        Miksi ajaa pelkällä takavedolla jos pidon kanssa on ongelmia? Aloittaja kyselee pidon perään ja tiedustelee kuinka paljon painoa pitää laittaa lavalle että pitoa löytyy. Jos alla on nelikko on vastaus ettei yhtään vaan työnnät vaihdevivun nelivetoasentoon.
        Meilläpäin painojen/hiekkasäkkien kanssa pelaamista sanotaan TYHMYYDEKSI toisaalta jossainpäin se voidaan toki tulkita ihan SINNIKKYYDEKSI.

        Ettei 99% neliveto pickuppien nelivetoa ole tarkoitettu maantiekäyttöön.

        Ainoastaan Mitsusta löytyy keskitasauspyörästö. Minkään muun pickupin neliveto ei sovellu oikeaan maantiekäyttöön jatkuvasti. Se rikkoo paikat, ja pilaa ajettavuuden.


      • 28
        jess. kirjoitti:

        Ettei 99% neliveto pickuppien nelivetoa ole tarkoitettu maantiekäyttöön.

        Ainoastaan Mitsusta löytyy keskitasauspyörästö. Minkään muun pickupin neliveto ei sovellu oikeaan maantiekäyttöön jatkuvasti. Se rikkoo paikat, ja pilaa ajettavuuden.

        Taas tällä palstalla joku MITSUPELLE joka väittää ettei 99% lava-autoista sovellu jatkuvaan maantiekäyttöön nelivedolla.
        Mitsu siis vissiin ainoa tämän mahtavavan 1% myyntiluvuilla joilla voi ajella .
        Ajelkaa rauhassa,olen ajellut kaikki Suomen talvikelit nelivedolla niinkuin maantiellä turvallisuussyistä pitääkin ajella. Isuzu on tän kestäny jo vuodesta 2007 ja aina on neliveto ollut joka nopeudessa päällä
        ja aika monia takavaloja on tullut Suomen talvessa nimenomaan liukkailla vastaan. Suosittelen nimenomaan nelivetoa näihin talviin mitä on nyt ja mitä oli viime talvena.


      • kari.k.koskinen
        28 kirjoitti:

        Taas tällä palstalla joku MITSUPELLE joka väittää ettei 99% lava-autoista sovellu jatkuvaan maantiekäyttöön nelivedolla.
        Mitsu siis vissiin ainoa tämän mahtavavan 1% myyntiluvuilla joilla voi ajella .
        Ajelkaa rauhassa,olen ajellut kaikki Suomen talvikelit nelivedolla niinkuin maantiellä turvallisuussyistä pitääkin ajella. Isuzu on tän kestäny jo vuodesta 2007 ja aina on neliveto ollut joka nopeudessa päällä
        ja aika monia takavaloja on tullut Suomen talvessa nimenomaan liukkailla vastaan. Suosittelen nimenomaan nelivetoa näihin talviin mitä on nyt ja mitä oli viime talvena.

        Neliveto on autotehhtaiden "positiivinen" vastaus vaikeisiin keliolosuhteisiin ja sitä on hyvä käyttää juuri silloin kun keliolosuhteet sitä vaatii. Suomessa täällä ARKTISESSA pohjolassa näitä kelejä piisaa ja siksi mm.verotus syistä näitä turvallisuus syistä tulisi suosia,vaan toisin menee mm.verotus nelivetohan vie 0,5-1 litraa enemmän löpöä kuin autot jotka ovat vajaavetoisia.
        Täällä verotetaan autoa CO2 perusteella joka tietenkin tarkoittaa että valtovalta antaa ihmiselle singnaalin
        osta mahdollisimman pieni auto kooltaan jopa mainostamalla että näin se luonto pelastuu.(turvattomuus taatusti myös lisääntyy mm.hirvikolarit)Toki päästöjen vähentäminen autoilussakin on hyvä tavoite .kuitenkin Suomen harvaan asutun maan jossa on 100% varmasti myös talvikelejä vuosittain tulisi suhtautua varovasti eikä olla ENSIMMÄISTEN joukossa miettimässä päästöjä vaan pitäisi miettiä miten täällä voisi kulkea myös alueilla jonne ei mm.julkinen liikenne ylety.Autotehtaat ovat kehittäneet NELIVEDON ja se on valtava askel SUOMEN kaltaisessa maassa,käyttäkää sitä mm.talviliukkailla se on kehitetty käyttöä varten!


    • Hyrylän ex hävittäjä

      50-100 kg soraa säkeissä, siinä se, rauhoittuu kummasti

      • näi se on

        Se on 96kg 372g.


      • Alkutaivaltaja
        näi se on kirjoitti:

        Se on 96kg 372g.

        120 kg hiekoitussepeliä lavan takaosassa vaikuttaa varsin asialliselta määrältä sen kokemuksen perusteella, mitä on kertynyt jonkin verran ajeltuani.


      • kuormaa oikein!
        Alkutaivaltaja kirjoitti:

        120 kg hiekoitussepeliä lavan takaosassa vaikuttaa varsin asialliselta määrältä sen kokemuksen perusteella, mitä on kertynyt jonkin verran ajeltuani.

        Kuormaat takavetoista pic-up autoa aivan liikaa oikea paino on 96 kg 372g. Kokeile tätä painoa ja IHASTU !


      • Alkutaivaltaja
        kuormaa oikein! kirjoitti:

        Kuormaat takavetoista pic-up autoa aivan liikaa oikea paino on 96 kg 372g. Kokeile tätä painoa ja IHASTU !

        En kokeile, vaikka kommenttisi onkin ylitsepääsemättömän hauska.


    • Näin on

      Laita se ylipainoinen vaimosi sinne lavalle tasaamaan auton pomppimista sekä pitoa parantamaan!

      Näillä eväillä mennään...

    • Laita

      mitä laitat mutta kaikki etuseinää vasten ja kiinni ettei luistele kaarteissa, ei perään kampeaa autoa kaarteissa.

    • mv

      Ei kannata laittaa sitä lisäpainoa taka-akselin takapuolelle, koska silloin keula kevenee ja tilanne vain pahenee

    • LAND CRUISER

      pistä se vitun silakalta haiseva ruma eukkos sinne lavalle niin tulee tuo 140kg .tai sitten mene itte ja laita se sun homorakastaja ajamaan tulee se 160kg vitun läski osta auto

      t.landcruiser

      Vittu mä tapan sun hondas

    • Pienempää

      suuta poju, tää on miesten palsta!!!!!!!!!

      • Pienenpää.....

        jaa a kyllä Miehet on ihan eri palstoilla.....

        tai sitten jos olette konttorirotat kuulleet sellaisesta kun TYÖT joka on vieras sana ja asia KUN ne teidän miehet tekee sellaisia ja niillä ei ole aikaa kirjoitella niin kuin teillä
        menkää töihin ja hommatkaa MAASTURI eikä mitään sossupummi mazdaa.


      • Ei maasturia:.
        Pienenpää..... kirjoitti:

        jaa a kyllä Miehet on ihan eri palstoilla.....

        tai sitten jos olette konttorirotat kuulleet sellaisesta kun TYÖT joka on vieras sana ja asia KUN ne teidän miehet tekee sellaisia ja niillä ei ole aikaa kirjoitella niin kuin teillä
        menkää töihin ja hommatkaa MAASTURI eikä mitään sossupummi mazdaa.

        .

        lumiketjuilla pääsee sieltäkin mistä nelivedolla ei pääse

        .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      2004
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      102
      1785
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      83
      1601
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      61
      1454
    5. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1152
    6. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1083
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      1053
    8. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1046
    9. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      73
      1036
    10. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      983
    Aihe