Paljonkohan pitäisi laittaa Mazdan B2500 -pickupin lavalle painoa, jotta talvikelissä olisi takavetoisenakin jonkinlaista pitoa eikä perä muutenkaan pomppisi niin iloisesti? Paria ketjunippua ajattelin lavan peräkulmiin, mutta riittävä kilomäärä askarruttaa.
Pitoa takarenkaille
29
3543
Vastaukset
- ---
tonnin verran kun laitat niin rupee pitoa löytymään.
- Alkutaivaltaja
Ehhehee. Tai miksei 1001 kg samalla!
- pikuupi
minulla on 140 kg ja riittää hyvin
- Alkutaivaltaja
Mitäpä tavaraa tuo 140 kg on?
- pikuupi
Alkutaivaltaja kirjoitti:
Mitäpä tavaraa tuo 140 kg on?
hiekoitus sepeliä on lavalla . Auttaa jopa liukkaalla pinteestä.eikä ole kovaa jos lentää lavalta onnettomuudessa.
- Alkutaivaltaja
pikuupi kirjoitti:
hiekoitus sepeliä on lavalla . Auttaa jopa liukkaalla pinteestä.eikä ole kovaa jos lentää lavalta onnettomuudessa.
OK. Tuo "eikä ole kovaa jos lentää lavalta onnettomuudessa" onkin hyvä pointti.
- yliveto !
Hommaa neliveto pic-up.Murheesi loppuu siihen!
- pikuppi
takavedolla niillä nelikoillakin ajellaan suurimmaksi osaksi.
- sinnikäs!
pikuppi kirjoitti:
takavedolla niillä nelikoillakin ajellaan suurimmaksi osaksi.
Miksi ajaa pelkällä takavedolla jos pidon kanssa on ongelmia? Aloittaja kyselee pidon perään ja tiedustelee kuinka paljon painoa pitää laittaa lavalle että pitoa löytyy. Jos alla on nelikko on vastaus ettei yhtään vaan työnnät vaihdevivun nelivetoasentoon.
Meilläpäin painojen/hiekkasäkkien kanssa pelaamista sanotaan TYHMYYDEKSI toisaalta jossainpäin se voidaan toki tulkita ihan SINNIKKYYDEKSI. - pikuppi
sinnikäs! kirjoitti:
Miksi ajaa pelkällä takavedolla jos pidon kanssa on ongelmia? Aloittaja kyselee pidon perään ja tiedustelee kuinka paljon painoa pitää laittaa lavalle että pitoa löytyy. Jos alla on nelikko on vastaus ettei yhtään vaan työnnät vaihdevivun nelivetoasentoon.
Meilläpäin painojen/hiekkasäkkien kanssa pelaamista sanotaan TYHMYYDEKSI toisaalta jossainpäin se voidaan toki tulkita ihan SINNIKKYYDEKSI.niin kysyttiin painoa lavalle.ja henkilö kysyy " takavetoisenakin" ;)
- sinnikäs!
pikuppi kirjoitti:
niin kysyttiin painoa lavalle.ja henkilö kysyy " takavetoisenakin" ;)
Niin sanotaan tätä nyt sitten vaikka SINNIKKYYDEKSI jos on pakko talviliukkaillakin ajaa pelkällä takavedolla
vaikka on nelikko alla. - Alkutaivaltaja
sinnikäs! kirjoitti:
Niin sanotaan tätä nyt sitten vaikka SINNIKKYYDEKSI jos on pakko talviliukkaillakin ajaa pelkällä takavedolla
vaikka on nelikko alla.Niin, tuota noin. Tyhmänä, mutta positiivista kyllä sinnikkäänä, en älynnyt mainita, etten varsinaisesti ajele liukkaalla kelillä takavedolla, vaan ihme kyllä ymmärrän kytkeä nelivedon päälle. Mutta jos nyt sattuisi semmoinen äärimmäisen hypoteettinen tilanne, että kuivalla tiellä kelin salliessa ajaisin takavedolla, niin saattaisin haluta, että takapyörilläkin olisi pitoa liukkaan paikan yllättäessä.
Ja jos en ihan väärin tuolta alkuperäisestä viestistäni lue, arvelin summamutikassa myös, että ajopelin takapään pompottelu voisi rauhoittua hiukan extrapainon ansiosta. En tiedä sitten, riittääkö reilut 100 kg tuohon tarkoitukseen. - mukaan!
Alkutaivaltaja kirjoitti:
Niin, tuota noin. Tyhmänä, mutta positiivista kyllä sinnikkäänä, en älynnyt mainita, etten varsinaisesti ajele liukkaalla kelillä takavedolla, vaan ihme kyllä ymmärrän kytkeä nelivedon päälle. Mutta jos nyt sattuisi semmoinen äärimmäisen hypoteettinen tilanne, että kuivalla tiellä kelin salliessa ajaisin takavedolla, niin saattaisin haluta, että takapyörilläkin olisi pitoa liukkaan paikan yllättäessä.
Ja jos en ihan väärin tuolta alkuperäisestä viestistäni lue, arvelin summamutikassa myös, että ajopelin takapään pompottelu voisi rauhoittua hiukan extrapainon ansiosta. En tiedä sitten, riittääkö reilut 100 kg tuohon tarkoitukseen.Lapioi kymmenkunta pussillista hiekkaa säkkeihin n.50kg/kpl ja kokeile sitten millä määrällä perä rauhoittuu ja pito on hyvä.Kelitilanteen vaihdellessa muista muuttaa pusssien määrä aina sopivaksi,tunnetustihan talvi on Suomessa vaihteleva,joten pussejen määräänkin on syytä vaihdella aina kelitilanteen mukaan. Näin tekemällä autostasi saat vakaan ja pitoa löytyy eikä tarvi käydä lääkärissä kun kuntoilukin tulee siinä sivussa hoideltua.Jos käyt etäämmällä töissä pyydä työnantajalta että saat säilyttää siellä myös muutaman hiekkapussin,sillä kelihän voi päivän aikana huomattavastikkin huonontua,ja taas on samat likkausongelmat edessä ellei ole lisäpusseja mitä silloin pistää lavalle.
- Alkutaivaltaja
mukaan! kirjoitti:
Lapioi kymmenkunta pussillista hiekkaa säkkeihin n.50kg/kpl ja kokeile sitten millä määrällä perä rauhoittuu ja pito on hyvä.Kelitilanteen vaihdellessa muista muuttaa pusssien määrä aina sopivaksi,tunnetustihan talvi on Suomessa vaihteleva,joten pussejen määräänkin on syytä vaihdella aina kelitilanteen mukaan. Näin tekemällä autostasi saat vakaan ja pitoa löytyy eikä tarvi käydä lääkärissä kun kuntoilukin tulee siinä sivussa hoideltua.Jos käyt etäämmällä töissä pyydä työnantajalta että saat säilyttää siellä myös muutaman hiekkapussin,sillä kelihän voi päivän aikana huomattavastikkin huonontua,ja taas on samat likkausongelmat edessä ellei ole lisäpusseja mitä silloin pistää lavalle.
Viitaten viestiketjun alkupään asiantuntijakommenttiin täytynee todeta, että tuo kymmenkunta pussia vaikuttaa liian vähäiseltä määrältä likkausongelmien ratkaisemiseen.
- jess.
sinnikäs! kirjoitti:
Miksi ajaa pelkällä takavedolla jos pidon kanssa on ongelmia? Aloittaja kyselee pidon perään ja tiedustelee kuinka paljon painoa pitää laittaa lavalle että pitoa löytyy. Jos alla on nelikko on vastaus ettei yhtään vaan työnnät vaihdevivun nelivetoasentoon.
Meilläpäin painojen/hiekkasäkkien kanssa pelaamista sanotaan TYHMYYDEKSI toisaalta jossainpäin se voidaan toki tulkita ihan SINNIKKYYDEKSI.Ettei 99% neliveto pickuppien nelivetoa ole tarkoitettu maantiekäyttöön.
Ainoastaan Mitsusta löytyy keskitasauspyörästö. Minkään muun pickupin neliveto ei sovellu oikeaan maantiekäyttöön jatkuvasti. Se rikkoo paikat, ja pilaa ajettavuuden. - 28
jess. kirjoitti:
Ettei 99% neliveto pickuppien nelivetoa ole tarkoitettu maantiekäyttöön.
Ainoastaan Mitsusta löytyy keskitasauspyörästö. Minkään muun pickupin neliveto ei sovellu oikeaan maantiekäyttöön jatkuvasti. Se rikkoo paikat, ja pilaa ajettavuuden.Taas tällä palstalla joku MITSUPELLE joka väittää ettei 99% lava-autoista sovellu jatkuvaan maantiekäyttöön nelivedolla.
Mitsu siis vissiin ainoa tämän mahtavavan 1% myyntiluvuilla joilla voi ajella .
Ajelkaa rauhassa,olen ajellut kaikki Suomen talvikelit nelivedolla niinkuin maantiellä turvallisuussyistä pitääkin ajella. Isuzu on tän kestäny jo vuodesta 2007 ja aina on neliveto ollut joka nopeudessa päällä
ja aika monia takavaloja on tullut Suomen talvessa nimenomaan liukkailla vastaan. Suosittelen nimenomaan nelivetoa näihin talviin mitä on nyt ja mitä oli viime talvena. - kari.k.koskinen
28 kirjoitti:
Taas tällä palstalla joku MITSUPELLE joka väittää ettei 99% lava-autoista sovellu jatkuvaan maantiekäyttöön nelivedolla.
Mitsu siis vissiin ainoa tämän mahtavavan 1% myyntiluvuilla joilla voi ajella .
Ajelkaa rauhassa,olen ajellut kaikki Suomen talvikelit nelivedolla niinkuin maantiellä turvallisuussyistä pitääkin ajella. Isuzu on tän kestäny jo vuodesta 2007 ja aina on neliveto ollut joka nopeudessa päällä
ja aika monia takavaloja on tullut Suomen talvessa nimenomaan liukkailla vastaan. Suosittelen nimenomaan nelivetoa näihin talviin mitä on nyt ja mitä oli viime talvena.Neliveto on autotehhtaiden "positiivinen" vastaus vaikeisiin keliolosuhteisiin ja sitä on hyvä käyttää juuri silloin kun keliolosuhteet sitä vaatii. Suomessa täällä ARKTISESSA pohjolassa näitä kelejä piisaa ja siksi mm.verotus syistä näitä turvallisuus syistä tulisi suosia,vaan toisin menee mm.verotus nelivetohan vie 0,5-1 litraa enemmän löpöä kuin autot jotka ovat vajaavetoisia.
Täällä verotetaan autoa CO2 perusteella joka tietenkin tarkoittaa että valtovalta antaa ihmiselle singnaalin
osta mahdollisimman pieni auto kooltaan jopa mainostamalla että näin se luonto pelastuu.(turvattomuus taatusti myös lisääntyy mm.hirvikolarit)Toki päästöjen vähentäminen autoilussakin on hyvä tavoite .kuitenkin Suomen harvaan asutun maan jossa on 100% varmasti myös talvikelejä vuosittain tulisi suhtautua varovasti eikä olla ENSIMMÄISTEN joukossa miettimässä päästöjä vaan pitäisi miettiä miten täällä voisi kulkea myös alueilla jonne ei mm.julkinen liikenne ylety.Autotehtaat ovat kehittäneet NELIVEDON ja se on valtava askel SUOMEN kaltaisessa maassa,käyttäkää sitä mm.talviliukkailla se on kehitetty käyttöä varten!
- Hyrylän ex hävittäjä
50-100 kg soraa säkeissä, siinä se, rauhoittuu kummasti
- näi se on
Se on 96kg 372g.
- Alkutaivaltaja
näi se on kirjoitti:
Se on 96kg 372g.
120 kg hiekoitussepeliä lavan takaosassa vaikuttaa varsin asialliselta määrältä sen kokemuksen perusteella, mitä on kertynyt jonkin verran ajeltuani.
- kuormaa oikein!
Alkutaivaltaja kirjoitti:
120 kg hiekoitussepeliä lavan takaosassa vaikuttaa varsin asialliselta määrältä sen kokemuksen perusteella, mitä on kertynyt jonkin verran ajeltuani.
Kuormaat takavetoista pic-up autoa aivan liikaa oikea paino on 96 kg 372g. Kokeile tätä painoa ja IHASTU !
- Alkutaivaltaja
kuormaa oikein! kirjoitti:
Kuormaat takavetoista pic-up autoa aivan liikaa oikea paino on 96 kg 372g. Kokeile tätä painoa ja IHASTU !
En kokeile, vaikka kommenttisi onkin ylitsepääsemättömän hauska.
- Näin on
Laita se ylipainoinen vaimosi sinne lavalle tasaamaan auton pomppimista sekä pitoa parantamaan!
Näillä eväillä mennään... - Laita
mitä laitat mutta kaikki etuseinää vasten ja kiinni ettei luistele kaarteissa, ei perään kampeaa autoa kaarteissa.
- mv
Ei kannata laittaa sitä lisäpainoa taka-akselin takapuolelle, koska silloin keula kevenee ja tilanne vain pahenee
- LAND CRUISER
pistä se vitun silakalta haiseva ruma eukkos sinne lavalle niin tulee tuo 140kg .tai sitten mene itte ja laita se sun homorakastaja ajamaan tulee se 160kg vitun läski osta auto
t.landcruiser
Vittu mä tapan sun hondas - Pienempää
suuta poju, tää on miesten palsta!!!!!!!!!
- Pienenpää.....
jaa a kyllä Miehet on ihan eri palstoilla.....
tai sitten jos olette konttorirotat kuulleet sellaisesta kun TYÖT joka on vieras sana ja asia KUN ne teidän miehet tekee sellaisia ja niillä ei ole aikaa kirjoitella niin kuin teillä
menkää töihin ja hommatkaa MAASTURI eikä mitään sossupummi mazdaa. - Ei maasturia:.
Pienenpää..... kirjoitti:
jaa a kyllä Miehet on ihan eri palstoilla.....
tai sitten jos olette konttorirotat kuulleet sellaisesta kun TYÖT joka on vieras sana ja asia KUN ne teidän miehet tekee sellaisia ja niillä ei ole aikaa kirjoitella niin kuin teillä
menkää töihin ja hommatkaa MAASTURI eikä mitään sossupummi mazdaa..
lumiketjuilla pääsee sieltäkin mistä nelivedolla ei pääse
.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581361Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491185Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä221084Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2101043- 1261030
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307937- 42919
- 72885
- 72833