Suvussamme kulkee sellainen rasite, että harmaata alkaa ilmaantua hiuksiin jo alta nelikymppisenä tai viimeistään pyöreiden vuosien kohdalla. Miten pahalt atuo naisten silmään näyttää - pitäisikö vaan ruveta värjäämään hiuksia takaisin alkuperäisen tummiksi nyt kun ensimmäiset merkit alkavat ilmaantua?
Harmaantuminen ja vetovoima
49
5590
Vastaukset
- .
Harmaat hiukset miehellä = charmi. Yes :)
- ihan ihastuu
gaa gaa ullaaa---Upeaa on mihen charmantisti harmaat hiukset..tykkään ehdottomasti!
- fgjgfj
ihan ihastuu kirjoitti:
gaa gaa ullaaa---Upeaa on mihen charmantisti harmaat hiukset..tykkään ehdottomasti!
ei todellakaan vie pois vetovoimaa. : ) joillakin lisää jopa. : )
kuhan muistaa pitää itsestään huolta niin se on tärkeintä. - Pikkutäti
No ei tod haittaa harmaat miehel, vaan tootaalisesti päinvastoin! Mä muuten näin tos kolmisen viikkoa sit maailman seksikkäimmän kampauksen! :)
- Pikkutäti
Pikkutäti kirjoitti:
No ei tod haittaa harmaat miehel, vaan tootaalisesti päinvastoin! Mä muuten näin tos kolmisen viikkoa sit maailman seksikkäimmän kampauksen! :)
ja vittu mä oon kova! :)
- Ei harmaa hiiru
Justiinsa panin tyvikasvun peittoon, samanlainen sukuvika täälläkin. Isävainaa sanoi, että mitään et mahra, 30:stä lähtee harmaantuminen käyntiin. Nooo, olen naispuolinen, olen kyllä mahtanut, en kai mä nyt päältäpäinkään halua olla harmaa kun en ole sisältäkään. Joten; pitäisikö sinunkin ajatella oman itsesi, sisimpäsi kautta, hakea vastausta sieltä, haluatko olla harmaa charmantti herra vai jotain muuta. Mun mielestä värikkään persoonan ei tartte ennen 80 harmaantua. Makuja on monia ja jokainen päättää ihte omasta puolestaan.
- nainen minäkin
Minulle alkoi tulla harmaata hiuksiin neljänkympin paikkeilla. Nyt on hiuksissa sitä alkuperäistä ruskeaa ja useampaa harmaata sävyä miltei valkoiseen saakka. Ei tulisi mieleenkään värjätä hiuksia.
- 23
nainen minäkin kirjoitti:
Minulle alkoi tulla harmaata hiuksiin neljänkympin paikkeilla. Nyt on hiuksissa sitä alkuperäistä ruskeaa ja useampaa harmaata sävyä miltei valkoiseen saakka. Ei tulisi mieleenkään värjätä hiuksia.
Minulle tuli harmaata jo 40-vuotiaana. Se oli jopa aluksi kaunista harmaata. Ystävät kehoittivat olemaan varjäämättä. Nyt kohta täytän 60 vuotta ja hiukseni ovat jostain syystä taas melko alkuperäiset ruskeat. Harmaa on miehillä komeaa, naisillakaan ei haittaa. Kyllä, jos ajattelee luonnon saastumista näistä kuontaloiden värjäysainesta, niin mieluummin olen luonnollisen värin kannalla. Pidän hiuksiaan värjääviä miehiä turhamaisina, eräskin pappi oli värjännyt hiuksensa niin, että päänahkakin oli värjätty. Ajatelkaa, kun katsotte katukuvaa, melkein jokaisella on väriä päässä. Miten paljon menee saasteita luontoon.
- Suhteellisuudentaju
23 kirjoitti:
Minulle tuli harmaata jo 40-vuotiaana. Se oli jopa aluksi kaunista harmaata. Ystävät kehoittivat olemaan varjäämättä. Nyt kohta täytän 60 vuotta ja hiukseni ovat jostain syystä taas melko alkuperäiset ruskeat. Harmaa on miehillä komeaa, naisillakaan ei haittaa. Kyllä, jos ajattelee luonnon saastumista näistä kuontaloiden värjäysainesta, niin mieluummin olen luonnollisen värin kannalla. Pidän hiuksiaan värjääviä miehiä turhamaisina, eräskin pappi oli värjännyt hiuksensa niin, että päänahkakin oli värjätty. Ajatelkaa, kun katsotte katukuvaa, melkein jokaisella on väriä päässä. Miten paljon menee saasteita luontoon.
Nii-in, kuvittele, mistään muustahan niitä saasteita ei luontoon menekään kuin hiusväreistä. Ja ne ovat vielä niitä kaikista vaarallisimpia ainesosiltaan, hui.
- LEIDInä
Minulle perimä myös, 24 ekat harmaat. Nutturaa pidin,kehuja sain. Sairastuin syöpään, hiukset lähti. Nyt kasvanut kauniit harmaat ja mustat, ei päivää ettei joku sanoisin onpa teillä kauniit hiukset. En halua koskaan värjätä!! Itse "säälin" naisia jotka eivät hyväksy tulevaa muutosta, heillä usein aika korppuhiukset, punaiset, mustat ym. kyllä niistä näkee etteivät ole omia..
- Risupehko
LEIDInä kirjoitti:
Minulle perimä myös, 24 ekat harmaat. Nutturaa pidin,kehuja sain. Sairastuin syöpään, hiukset lähti. Nyt kasvanut kauniit harmaat ja mustat, ei päivää ettei joku sanoisin onpa teillä kauniit hiukset. En halua koskaan värjätä!! Itse "säälin" naisia jotka eivät hyväksy tulevaa muutosta, heillä usein aika korppuhiukset, punaiset, mustat ym. kyllä niistä näkee etteivät ole omia..
Mulla on vakikampaaja mutta olen joskus joutunut käymään vieraissa hänen pitkän lomansa aikana. Yksi vieras kampaaja ei lopettanut käyntini aikana ihmettelemästä, miten ihmisellä voi olla noin terveet hiukset, tarkoitti sitä, että huiksistani ei näy, että ne ovat käsitellyt, ne eivät siis ole "korput". Tämä(kin) on taitolaji ja saan myös usein kehuja upeista hiuksista.
- peruukki
LEIDInä kirjoitti:
Asiasta toiseen, miten nopesti tai hitaasti kesti uusien hiusten kasvu? Mulla oli kauniit vaaleat hiukset, mutta sytostaatti vei ne. Viimeinen sytostaattii helmikuussa.Onko kesällä mulla omaa tukkaa?
Sinulle kasvoi harmaata ja mustaa... - lukivaikeusko
Suhteellisuudentaju kirjoitti:
Nii-in, kuvittele, mistään muustahan niitä saasteita ei luontoon menekään kuin hiusväreistä. Ja ne ovat vielä niitä kaikista vaarallisimpia ainesosiltaan, hui.
Nyt oli aiheena harmaat hiukset, ei luontoon menevät saasteet, mainitsin vain sen. Säilytä suhteellisuudentaju, mitä kirjoitat. Siis asia on harmaat hiukset. Ne on ihnan aikuisten jees.
- Taju kankaalla ?
lukivaikeusko kirjoitti:
Nyt oli aiheena harmaat hiukset, ei luontoon menevät saasteet, mainitsin vain sen. Säilytä suhteellisuudentaju, mitä kirjoitat. Siis asia on harmaat hiukset. Ne on ihnan aikuisten jees.
No.: sinä mainitsit ja minä vastaan, en nappaa saasteita ilmasta. Kantsisko miettiä harmaita hiuksia enemmän harmaitten aivosolujesi määrää, jos ei yhdistä vinttiin asti ?
- "kakara"
Itse olen vielä alle parikymppinen ja on pakko sanoa että harmaantuminen ei välttämättä tee hallaa, usein jopa saattaa olla eduksi. Riippuu täysin siitä miten itse "harmaantumisesi" kannat.
Itseluottamusta peliin! :)- ihmeolio
Miehelläni oli harmaita jo 23-vuotiaana. Sitäpaitsi harmaat hiukset
ovat paljon paksumpia kuin värilliset. Tietenkin saa värjätä, jos tahtoo,
mut on ne usein luonnottoman näköiset. Luonnonvärisissä hiuksissa on
sävyeroja, siksi ne ovat kauniita myös harmaantuvina. Monien hhiukset
muuttuvat myös aivan valkoisiksi ja ovat todella upeat.
- niin se menee
Harmaantuminen ei haittaa, jos tienaa enemmän kuin kuluttaa.
- lyytitupu
Älä ihmeessä värjää, harmaa on hyvä. Kalju kaunis. Yökötys on kun yritetään kaljua peittää niskasta vedetyillä hiuksilla.
- Nam,
Mun mielestä ei näytä ollenkaan pahalta jos miehellä harmaata hiuksissaan. Päinvastoin, seksikästä!
- Sukat pyörii jaloiss
Harmaat hiukset miehellä on upeat, ei missään nimessä värjäystä. Nehän suorastaan salpauttavat naisen hengen kun tummissa hiuksissa näkyy harmaata *huoks*
- tukkapois
Tottakai miehet saa harmaantua, mitäs miehiltä nyt kiellettäis! Naiselle kun tulee eka ryppy niin johan alkaa nuorempiin vaihtaminen. Kele.
- JK
tukkapois kirjoitti:
Tottakai miehet saa harmaantua, mitäs miehiltä nyt kiellettäis! Naiselle kun tulee eka ryppy niin johan alkaa nuorempiin vaihtaminen. Kele.
Moi
Ei se ole tukan väristä kiinni, ihan muuusta on, nalkuttamisesta , kyttäämisestä, pihtaamisesta niin miehellä kuin naisellakin.
- nainen :))
ei menetä vetovoimaa päin vastoin,harmaantuva mies on charmikas ja ihana
- hmmmm...
ja korvanympärykset harmmat ja muuten tummat hiukset, tuntuu vaan että ei perskeles pitäsköhän värjätä, mutta jos naisten mielestä harmaantuvat hairit on ok niin olkoon sitten, vai puhuvatko piruuttaan? sanokaas leidit oikeesti onko ne ihan jees jos harmaantuu..
- leidi40
hmmmm... kirjoitti:
ja korvanympärykset harmmat ja muuten tummat hiukset, tuntuu vaan että ei perskeles pitäsköhän värjätä, mutta jos naisten mielestä harmaantuvat hairit on ok niin olkoon sitten, vai puhuvatko piruuttaan? sanokaas leidit oikeesti onko ne ihan jees jos harmaantuu..
Ihan aikuisten oikeesti on jees, harmaata siellä täällä - nam...
- hmm..hmm...
leidi40 kirjoitti:
Ihan aikuisten oikeesti on jees, harmaata siellä täällä - nam...
sulle helpottavasta vastauksesta, ei väriä nuppiin vaan harmaa hurmaa..jes..jes..
- kimmo saari 48v.
se on tyylikästä ja jos pysyy muuten hyvässä bodissa ei se vanhenna päivääkään vaan antaa mahdollisuuden kaiken ikäisten naisten pokaamiseen jos kiinnostaa.naisilla se on lopun alku kun harmaata alkaa tulla,yleensä ne peittää sen punasella värillä mutta se ei tehoa enää kuin juntteihin.alan mies tietää että ne on kitkeriä ja katkeria ja kuuluu jäteastiaan,näin on.
- Anu 31
Kokonaisuus on tärkein. Jos mies on muuten hyvässä kunnossa ja tukka harmaa, paketti on kunnossa :)
Mutta jos lihikset ja kaljat hyllyy vyötäröllä eikä omasta terveydestä välitetä, charmantit harmaat hiukset eivät pelasta tilannetta :(
Ja niin kuin täällä aikaisemmin todettiin, tärkeintä on se, miten itsesi kannat. Harmaa tukka on kaunis myös naisella, joka osaa suhtautua vanhenemiseensa terveellä itsetunnolla ja itseään kunnioittaen. Vanheneminen on luonnollista, sitä vastaan taisteleminen esim. järkyttävän rumilla kauneusleikkauksilla tai liian radikaaleilla hiusväreillä on minun mielestäni vähän säälittävää. Silloin ei selkeästikään olla sinut itsensä kanssa. Toki ymmärrän ja hyväksyn pienen pintasiloittelun, johon kuuluu kunnosta huolehtiminen ja kaunistautuminen luonnollisuuteen pyrkien, sillä nuoruudessa käytetyt räikeät värit ja tyylit eivät mielestäni sovi keski-iän ylittäneille kuin äärimmäisen harvoin.
Kun harmaantunut mies värjää tukkansa yhtäkkiä vaikka mustaksi, minua se tuppaa hiukan huvittamaan. Ei voi mitään, että tulee tunne sellaisesta ikuisen nuoruuden metsästyksestä. Ei sillä tukalla niin suurta merkitystä oikeasti ole, tärkeintä on tukan puhtaus ja asenne elämään. Itse pidän eniten kaljuista miehistä! - naamasi.
Anu 31 kirjoitti:
Kokonaisuus on tärkein. Jos mies on muuten hyvässä kunnossa ja tukka harmaa, paketti on kunnossa :)
Mutta jos lihikset ja kaljat hyllyy vyötäröllä eikä omasta terveydestä välitetä, charmantit harmaat hiukset eivät pelasta tilannetta :(
Ja niin kuin täällä aikaisemmin todettiin, tärkeintä on se, miten itsesi kannat. Harmaa tukka on kaunis myös naisella, joka osaa suhtautua vanhenemiseensa terveellä itsetunnolla ja itseään kunnioittaen. Vanheneminen on luonnollista, sitä vastaan taisteleminen esim. järkyttävän rumilla kauneusleikkauksilla tai liian radikaaleilla hiusväreillä on minun mielestäni vähän säälittävää. Silloin ei selkeästikään olla sinut itsensä kanssa. Toki ymmärrän ja hyväksyn pienen pintasiloittelun, johon kuuluu kunnosta huolehtiminen ja kaunistautuminen luonnollisuuteen pyrkien, sillä nuoruudessa käytetyt räikeät värit ja tyylit eivät mielestäni sovi keski-iän ylittäneille kuin äärimmäisen harvoin.
Kun harmaantunut mies värjää tukkansa yhtäkkiä vaikka mustaksi, minua se tuppaa hiukan huvittamaan. Ei voi mitään, että tulee tunne sellaisesta ikuisen nuoruuden metsästyksestä. Ei sillä tukalla niin suurta merkitystä oikeasti ole, tärkeintä on tukan puhtaus ja asenne elämään. Itse pidän eniten kaljuista miehistä!On kuin petolinnun hanuri,ei silloin ole juurikaan merkitystä, ovatko hiuksesi hiiren harmaat. Eli,jos omistat komeat kasvot ja urheilullisen kropan,onko silloin väliä minkä väriset ovat hiuksesi? Näe kokonaisuus,äläkä keskity yksttäisiin osiin.
- Punapää28
naamasi. kirjoitti:
On kuin petolinnun hanuri,ei silloin ole juurikaan merkitystä, ovatko hiuksesi hiiren harmaat. Eli,jos omistat komeat kasvot ja urheilullisen kropan,onko silloin väliä minkä väriset ovat hiuksesi? Näe kokonaisuus,äläkä keskity yksttäisiin osiin.
mllään tavoin nuortakaan naista (28 v.), kunhan mies on charmantti! Hyväkäytöksinen, sivistynyt (vaikka sitten sielun-), lämmin ja rakastamaan kykenevä.
Huh hiustensa värjääjille! - nainen 56
Punapää28 kirjoitti:
mllään tavoin nuortakaan naista (28 v.), kunhan mies on charmantti! Hyväkäytöksinen, sivistynyt (vaikka sitten sielun-), lämmin ja rakastamaan kykenevä.
Huh hiustensa värjääjille!.... ja onhan se totta, vanhuuden merkki. Olen monesti ihmetellyt, mikseivät muuten niin itsestään pitävät miehet voi värjät tukaansa pysyäkseen nuorekkaaman näköisenä. Hyvin värjätyt hiukset ovat aivan luonnolliset ja ok.
- Hemmo 56
nainen 56 kirjoitti:
.... ja onhan se totta, vanhuuden merkki. Olen monesti ihmetellyt, mikseivät muuten niin itsestään pitävät miehet voi värjät tukaansa pysyäkseen nuorekkaaman näköisenä. Hyvin värjätyt hiukset ovat aivan luonnolliset ja ok.
värjätyt = luonnolliset,.............. , ahaa, jaa, vai niin
- lfdkfldskjflaj
nainen 56 kirjoitti:
.... ja onhan se totta, vanhuuden merkki. Olen monesti ihmetellyt, mikseivät muuten niin itsestään pitävät miehet voi värjät tukaansa pysyäkseen nuorekkaaman näköisenä. Hyvin värjätyt hiukset ovat aivan luonnolliset ja ok.
"harmaa on vanhuuden merkki"... itse aloin harmaantua päälle parikymppisenä (nainen) eli en todellakaan ollut vanha *LOL*. kyllä kyse jostain ihan muusta. jos ihminen on sinut itsensä kanssa, niin ei harmaat haittaa ketään.
nimim. nykyisin 40 ja vielä harmaampi/lumivalkoinen kuin parikymppisenä :). enkä todellakaan ole vieläkään vanha...
- Ei haittaa
Ylimääräisiä kiloja vois pitää rasitteena tai negatiivista pankkisaldoa, mutta hiusten väriä, heh?
Meikäläinen on harmaa kun jorke klooney, eikä mun pää tunnu sen painavammalta kun ennen värin muuttumistakaan. Itse asiassa, omasta mielestä tyylikäs ja muiden mielipiteillä ei niin vallatonta painoarvoa olekkaan siinä savotassa. Be broud, be yourself. - Ihme vika
Miten kestät?
- aikuinen jo
Ei missään nimessä. värjääminen näyttää yleensä hirveältä. Act your age ihan reiluusti vaan kaikin tavoin. Muu peittely on pelleä.
- 9
Värin muuttuminen harmaaksi ei sinänsä ole ongelma, mutta yleensä samoihin aikoihin ajoittuvat hiusten harveneminen, piirteiden valahtaminen, lihaskato ja kasvava maha.. - ei charmantilta näytä.
- ullallaa dullaallaa
kuka muistaa miten charmantti oli rchard kun oli harmaantunut??? eikä huolehtiva mies anna mahan roikkua!!vaan käy lenkillä ja salilla.
- Harmaalintu
Jos olet muuten komea, niin ei hätää. Mikäli olet läski ja ruma, tai jompaakumpaa näistä on asia toinen.
- ,m,k,m,m
Nuorena kannattaa värjätä harmaat pois. Kun tulet "harmaantuneeseen ikään", ei tarvitse enää värjätä. Pätee sekä miehille että naisille. Heti, kun mulle tulee harmaata, alan itsekin värjätä hiuksiani.
- rose18
tuo paljon vetovoimaa..
- ei pahalla..
harmaa on vain iän tuomaa hopeaa!
miehillä charmi kasvaa kun ikää tulee,naisilla taas... niinhän se sanontakin menee että nainen on 17v hehkeimmillään,liekkö alkaa sillon jo lakastua..
ainakin kun katselee kotimaista tarjontaa n.25v ylöspäin niin 80% sais tehrä jotain...
- Mies loimalta
Itse seurustelen lestadiolaisperheestä olevan naisen kanssa.Olen 40 v ja minulla harmaantuu hiukset.Mutta tämä naiinen vaatii että värjään tai jättää minut,ja myös tyttöystäväni perhe nauraa jos jollain nuorella on harmaat hiukset,siis 40v olevilla miehillä.Kuuklemma ei saa vasta 60v voi harmaantua hiukset.Mutta kaikki miuut kysyy miksi värjään kun harmaa ois hieno juttu,en ole kenellekään kertonut että tulisi ero jos en värjää.Ja vielä uskonnollisen kasvatuksen saaneet ovat kriittisimpiä nuorten miesten harmauteen,tuntuu jotenkin tyhmältä.
Herran kirouksen selvä merkki, joka pitää joko tajuta piilottaa tai sitten julkisesti tunnustaa tehneensä syntiä tämänkin ansaitakseen. Sitä se itsetyydytys, huorinteko ja muu tapainturmelus tuottaa. Joillekin vaan on noita älynlahjoja jaettu vähemmän kuin itsejulistettua vanhurskautta.
- kroo
Suosittelen
- näinkin voi olla
kans alkoi hiukset harmaantua paljon alle kolmenkympin, oli ainakin puolet hiusista harmaita. Sekä puolet varmaan ohentuneet.
Silloin varmaan alkoi myös tyroksiiniarvoni laskemaan. Kesti vuosia ennenkuin se huomattiin vaikka oireitakin alkoi jo olemaan monenlaisia.
Lääkäri vaihtui terveyskeskusessa ja uusi otatti verikokeet josta se selvisi. Siitä on nyt jo kolmekymmentä vuotta ja nykyisin ei tarvitse värjätä hiuksiani. Ovat aivan alkuperäisten väriset siis ruskehtavat eikä harmaita ole. Hiukset ovat nykyisin myös erittäin hyväkuntoiset ja paksut. En olisi kyllä uskonut jos joku silloin olisi sanonut että minulla on joskus vielä tällaiset hiukse, sen ohentuneen ja harmaantuneen kuivan hahtuvan sijasta.
Että aikainen harmaantuminen voi olla myös sairauden syytä.- Wolfielady
...on komeet karvat, varsinkin kun mies on vielä kaitakasvoinen ja hieman susimaisen viekkaannäköinen...
Sillon alkaa sukat vipattaan ja voelä kun on susimainen kroppa...
Laihanjäntevä.....
Oujee ja sydän on syrjällään jos samainen mies osaa sellaisen nokkelan sanailun taidon...
- Olen söpö
ja hopearaitainen. En värjää. Pidän hopeisista raidoistani.
- Aito blondi
Älä ala värjäämään :) !
Kuulen usein ja sanon itsekin usein miten hurmaavalta miehellä näyttää harmaa hiuksissa.
Itse kiinnitän enemmän huomiota harmaantuviin, charmikkaaseen mieheen.
Tahtois itselleekin sellaisen miehen :) !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan603368Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan282970- 1212366
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281452- 111396
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131088- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39932Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13812