on tehokas lämmityslaite ja tehokas huurteenposto? Kertokaas automalleja joissa nämä asiat on kärkeä.
Missä automalleissa
31
1003
Vastaukset
Minä ajan vm.1988 suzuki altolla, joka on lämmin. Ei tosin ole ihan uusi auto, jos niitä tarkoitettiin.....
- frangröbbä
vojakkeri ja mondeo,meillä on molemmat,lämpöä riittää,huurteen poisto OK
- C5 hdi exlusive
Kaikki uudet Citroen-autot, myös dieselit.
- kuin kesällä
Itselläni on C5 välimallin bensafarkku. Lämmintä riittää ja ikkunat pysyvät kirkkaina. Lämppärin säädöt ovat olleet samassa 21 asteessa automaatilla, kuin kesälläkin. Ei ole ollut tarvetta muutella ulkoilman mukaan. aina sopiva lämpö.
- mmakine
Ihan uutta minulla ei ole ollut mutta 2005 oli työsuhdeautona kaupasta haettu Berlingo HDi. Se tosin on paljon vanhempaa suunnittelua, olisiko perusmalli vuodelta 1996. Sitä ei voinut kehua lämpimäksi autoksi vaikka siinä oli kello-ohjattu Webasto.
Nykyinen -99 Voyager on lämmin, minulla on kahdella lämmityslaitteella varustettu malli, toinen kojelaudassa ja toinen ruumassa. Mutta ainakin minun yksilössäni huurteenpoistossa on kyllä toivomisen varaa varsinkin sivuikkunoiden osalta. Luultavasti siinä on joku vika sähköisissä ilmaläppien säädöissä joka korjataan sitten vähän kevväämmällä kun tarkenee paremmin.
- Retkuilija
vuodelta -75. Ei ole vielä voittajaa löytynyt.
- mutta nykyinen
Volvoni on 960 3 litran koneella ja se tuntuu vielä paremmalta. Itse moottorin lämpiäminen on kyllä uskomattoman nopeaa. Ainakin siitä näkee että bensaa palaa. Aika hyvä talviauto muuten.
- A3SB
Alfa Romeo 166 kolmelitraisena oli ehdottomastikkin lämpimin ja nopeimmin lämpiävä talviauto mitä olen omistanut. Ylläpiyokulut tosin järkyttävät mutta ei tarvinnut palella niinkuin TDI Audissa.
- ei ole parempaa
ja on erittäin lämmin, olen erittäin tyytyväinen. Vuosimalli on 2009.
- pientä rajaa
hieman tarkemmin. Vaikkapa ikäluokka, kokoluokka, bensa/diesel jne. Nyt homma hieman ripsuu laajaksi.
- tuohan on helppom,.,
vastaus kuuluu LADA tehty siperian oloihin, ladalle suomessa on jatkuvat kesäkelit!
- vulvat
Volvo 242/244 ja 240 taitavat olla kaikkein lämpimimpiä. Saivat aikoinaan autolehtien testeissäkin täydet 5 tähteä lämmityslaitteen tehosta.
80-luvulla myös Nissanit olivat lämpöisiä. Nissan Cherry on ollut kaikkein lämpimin minun autoistani.
- 029wjfpomvc
M1978 kirjoitti:
80-luvulla myös Nissanit olivat lämpöisiä. Nissan Cherry on ollut kaikkein lämpimin minun autoistani.
Viimeiset takavetoiset Corollat olivat lämmityslaitteeltaan onnistuneita. Minun mielestäni noista kahdesta Corolla oli lämpimämpi kuin Cherry. Aikoinani omistin molemmat, Corolla oli 1,3 tehokoneella ja joitakin vuosia myöhemmin 140A Cherry.
Mutta työkaverilla oli 80-luvun lopun vuosilta etuvetoinen Nissan Sunny, joka vielä Corollaankin verrattuna lämpeni nopeasti. Ettei vain lausuntosi olisi Sunnyä eikä Cherryä koskeva?
- ffgghhh
kärjistetysti mitä enemmän kuluttaa, sen lämpimämpi. Kaikki ekomallit saa unohtaa jos haluaa lämpimän auton. Pari vuotta sitten talvella siirsin vanhaa volvo 240:stä kymmenisen km 20 asteen pakkasessa. Voi jumaliste kun oli lämmin auto, ja kyllähän bensakin maistui.
Koneen materiaali ja nestetilakin vaikuttaa. Esim. minulla on vertailevia kokemuksia 80-luvun suzukeista, 800-kuutioisesta altosta sekä 1,3-litraisesta swiftistä.
Swiftit ovat kylmiä autoja, alto lämmin. Altossa rautalohko, swiftissä kevytmetallia, vaikuttaneeko sekin...kevytmetallikone ei tahdo lämmetä. Ei vaikka on termostaatinkin uusinut. Käy aika kylmänä jopa kesällä.
Saman merkin sisälläkin siis eroja. Ja kalliimman mallin tappioksi.- Retkuilija
M1978 kirjoitti:
Koneen materiaali ja nestetilakin vaikuttaa. Esim. minulla on vertailevia kokemuksia 80-luvun suzukeista, 800-kuutioisesta altosta sekä 1,3-litraisesta swiftistä.
Swiftit ovat kylmiä autoja, alto lämmin. Altossa rautalohko, swiftissä kevytmetallia, vaikuttaneeko sekin...kevytmetallikone ei tahdo lämmetä. Ei vaikka on termostaatinkin uusinut. Käy aika kylmänä jopa kesällä.
Saman merkin sisälläkin siis eroja. Ja kalliimman mallin tappioksi.mutta takaikkunoista ei nähnyt pihalle!
- habbo55
Kylmiä ovat nää nykyautot. Maskipeite saisi olla kaikissa vakiona. Onneksi niitä taas on alkanut saada. Itselläni on A4 2005 ja kyllä on kylmä auto vaikka laitoin siihen alkutalvesta eberin. Ei meinaa siltikään lämpö riittää.
- Kiitos.
Älä yleistä, varsinkaan jos sinulla on WAG konsernin pakastin.
Lämpimiä uusia autoja on usealla valmistajalla. - jeastmäänts
Kiitos. kirjoitti:
Lämpimiä uusia autoja on usealla valmistajalla.chevy van, isot sisätilat tosin vaativat aikaa lämmetä mutta kun koppi on lämmennyt voi ajaa vaikka ilman paitaa kolmenkympin pakkasilla ja ainut auto minulla joka ei tarvi mitään pahveja keulassa, pohjois kanadassa käytössä oli tuollanen myös eikä ajellessakaan mitään ongelmia lämmön suhteen vaikka pakkaset -35-40 välillä monta viikkoa..
- vanhassavaraparemi
Kiitos. kirjoitti:
Lämpimiä uusia autoja on usealla valmistajalla.Miks uusien autojen omistajat eivät kommentoi tätä ketjua? Haloo?
Mersu vm-94, automaatti diesel, älyttömän lämmin.
ps. uusien autojen omistajat tykkää ajella pipot / karvahatut päässä - miksiköhän.. Itse en pysty Mersulla ajaessani pipoa pitämään kun tulis niin hiki. - toista on lämpimällä
vanhassavaraparemi kirjoitti:
Miks uusien autojen omistajat eivät kommentoi tätä ketjua? Haloo?
ps. uusien autojen omistajat tykkää ajella pipot / karvahatut päässä - miksiköhän.. Itse en pysty Mersulla ajaessani pipoa pitämään kun tulis niin hiki.hiki laseja sisäpuolelta krapatessa, jäätyvät vaan lisää kun kostea hiki kondensoituu laseihin.
- vanhassavaraparempi2
toista on lämpimällä kirjoitti:
hiki laseja sisäpuolelta krapatessa, jäätyvät vaan lisää kun kostea hiki kondensoituu laseihin.
Mutta mun siis EI tartte pitää sitä pipoo päässä, kuten sun. Lasit on sulana takalaseja myöten ja ajomukavuus loistava.
Joku jossain keskusteluketjussa totesikin, että näitä vanhoja Mersuja näkyy entistä enemmän liikenteessä - sitä se LAATU on..
Mikäs auto sulla olikaan, kun et kerro? Jos se on yhtä hyvä kun mun Mersu, niin voin harkita seuraavaks autoks. - paree jenkki
vanhassavaraparempi2 kirjoitti:
Mutta mun siis EI tartte pitää sitä pipoo päässä, kuten sun. Lasit on sulana takalaseja myöten ja ajomukavuus loistava.
Joku jossain keskusteluketjussa totesikin, että näitä vanhoja Mersuja näkyy entistä enemmän liikenteessä - sitä se LAATU on..
Mikäs auto sulla olikaan, kun et kerro? Jos se on yhtä hyvä kun mun Mersu, niin voin harkita seuraavaks autoks.mukava ajella jos lasit olisivat sulaneet, tuskin sieltä mersustakaan niin tulista ilmaa tulee. Mitä taas autooni liittyy niin kyllä se yhtä hyvä ja vielä parempi kuin mersu, onhan se jenkki.
- tulee...
vanhassavaraparemi kirjoitti:
Miks uusien autojen omistajat eivät kommentoi tätä ketjua? Haloo?
ps. uusien autojen omistajat tykkää ajella pipot / karvahatut päässä - miksiköhän.. Itse en pysty Mersulla ajaessani pipoa pitämään kun tulis niin hiki."Miks uusien autojen omistajat eivät kommentoi tätä ketjua? Haloo?"
-No esim. kaikki uudet PSA-konsernin tuotteet ovat lämpimiä.
-Volvot
-Saabit - kpg1
tulee... kirjoitti:
"Miks uusien autojen omistajat eivät kommentoi tätä ketjua? Haloo?"
-No esim. kaikki uudet PSA-konsernin tuotteet ovat lämpimiä.
-Volvot
-SaabitAutoilla ajetaan maanteillä tai kaupungissa. Nämä ovat lämpiämisen kannalta merkittävästi erillaisia.
Uudet dieselitkin lämpiää (meillä Ocu ja Ave) noin 15 min matka-ajossa. Toisessa on polttoaineella toimiva lisälämmitin, toisessa sähköllä toimiva lisälämmitin sisäilmalle. Viimeksi mainittu on nopeampi lyhyillä matkoilla, mutta tehottomampi kovilla pakkasilla.
Pensaa ei meillä ole vuosiin käytetty, kuin ruohonleikkurissa jne. - mutuja...
kpg1 kirjoitti:
Autoilla ajetaan maanteillä tai kaupungissa. Nämä ovat lämpiämisen kannalta merkittävästi erillaisia.
Uudet dieselitkin lämpiää (meillä Ocu ja Ave) noin 15 min matka-ajossa. Toisessa on polttoaineella toimiva lisälämmitin, toisessa sähköllä toimiva lisälämmitin sisäilmalle. Viimeksi mainittu on nopeampi lyhyillä matkoilla, mutta tehottomampi kovilla pakkasilla.
Pensaa ei meillä ole vuosiin käytetty, kuin ruohonleikkurissa jne.No sulla nyt näyttää olevan kokemusta vaan kylmistä, talviominaisuuksiltaan heikoista autoista.
Voit käydä nuo luettelemani autot testaamassa, mielipiteesi muuttuu...
- talviauto
on todella lämmin auto. Voitti TM:n talviauto arvosanankin v. 2006. Taksitkin suosii tuota automallia jostain syystä.
- Aina ennenkin
et kaikki "bensa" koneet ovat lämpöisempiä.
- ja lämmintä
Huihai sonaattia ei enää valmisteta, eikä uutta mallia ole suomeen kuulunut, talvitestissä ratkaisee muutkin asiat kuin lämmityslaite. Takavuosina bemarissa paras huurteenpoisto ja lämmitys, mutta eipä sitä testiä takatuuppari voittanut. Oikeasti lämpimiä autoja on Volvot, tosin nyky dieseleissä tarvitaan Webasto tai Eberi avuksi niinkuin Mersuissakin. Webasto on kyllä hyvä (omassakin autossa on) sen kun pistää päälle 10 min ennen lähtöä on kone ja auton sisätilat lämpöset (webastoissa tehoa n.5kW, lohkolämmittimissä 0,5...0,75kW).
- 16
Se vaan toimii:
Oliko sitten pakkanen tai helle, koskaan ei kuplan sisällä ole kylmempää kuin ulkona...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad841369- 52987
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että370818- 146789
- 55709
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän124707- 51658
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38625- 76622
- 56604