Haluaisin kuulla kokemuksia humautusnukutuksesta, joka tehdään joidenkin toimenpiteiden yhteydessä. Kyseessä on siis midatsolaami-niminen aine (Dormicum), joka laitetaan suoraan kanyylista laskimoon. Miten vaikuttaa? Nukkuuko siinä? Tajuaako toimenpiteestä mitään? Itselleni tehdään kuukauden päästä eräs toimenpide "rauhoituksessa" (oletan siis, että kevytnukutuksessa?!) ja jännittää ja pelottaa aika paljon. :( Nukutuksen onnistuminen on ehdoton edellytys toimenpiteen onnistumiselle...
Midatsolaami/Dormicum -> humautus
7
10048
Vastaukset
- knjhyy
kystosskopia ns. humautuksessa ja pieleen meni. tunsin kaikki kivut ja olin ihan sekaisin. toista kertaa en suostu. oli sen verran karmaiseva kokemus
- qaxdd
toi kystosskopia on virtsarakon tähystys ja koepalan otto
- 17+4
qaxdd kirjoitti:
toi kystosskopia on virtsarakon tähystys ja koepalan otto
No eipä ole mukavaa, kun sulla meni tuolleen pieleen koko homma ;( Mä pelkään samaa omalla kohdallani... Oon kuullut paljon, että ihmiset on jopa nukahtaneet siinä rauhoituksessa eivätkä näin ollen ole tajunneet toimenpiteestä yhtään mitään. Heränneet vaan sitten jälkeen päin, kun kaikki on jo ohi. Mutta olen kuullut myös samanlaisia kokemuksia kuin sinulla, eli lääke ei olekaan toiminut toivotulla tavalla ja toimenpide on ollut sen takia hyvin epämiellyttävä. No, minuun saavat pumpata sitä lääkettään niin reilusti, että riittää! Kun tiedän mitä tuleman pitää, niin en todellakaan pysty rentoutumaan ilman tuota kevytnukutusta. Tajun on oltava taskussa tai mistään ei tule mitään...
Olisko jollain hyviäkin kokemuksia vielä kerrottavana? - häiriöinen
17+4 kirjoitti:
No eipä ole mukavaa, kun sulla meni tuolleen pieleen koko homma ;( Mä pelkään samaa omalla kohdallani... Oon kuullut paljon, että ihmiset on jopa nukahtaneet siinä rauhoituksessa eivätkä näin ollen ole tajunneet toimenpiteestä yhtään mitään. Heränneet vaan sitten jälkeen päin, kun kaikki on jo ohi. Mutta olen kuullut myös samanlaisia kokemuksia kuin sinulla, eli lääke ei olekaan toiminut toivotulla tavalla ja toimenpide on ollut sen takia hyvin epämiellyttävä. No, minuun saavat pumpata sitä lääkettään niin reilusti, että riittää! Kun tiedän mitä tuleman pitää, niin en todellakaan pysty rentoutumaan ilman tuota kevytnukutusta. Tajun on oltava taskussa tai mistään ei tule mitään...
Olisko jollain hyviäkin kokemuksia vielä kerrottavana?Siis jos te nyt puhutte, ihan humautuksesta niin kyllä siinä tosiaan on ihan tarkoitus nukahtaa. Itse olen ollut monta kertaa erän toimenpiteen takia "humautettuna" ja tosiaan aina on ollut tajua ihan kankaalla. Sen myös suorittaa anestesialääkäri ja ne kyllä ovat alansa ammattilaisia.
- 17+4
häiriöinen kirjoitti:
Siis jos te nyt puhutte, ihan humautuksesta niin kyllä siinä tosiaan on ihan tarkoitus nukahtaa. Itse olen ollut monta kertaa erän toimenpiteen takia "humautettuna" ja tosiaan aina on ollut tajua ihan kankaalla. Sen myös suorittaa anestesialääkäri ja ne kyllä ovat alansa ammattilaisia.
Se mua just mietityttääkin, että onko midatsolaami-nimisellä aineella tarkoitus tehdä humautus=kevytnukutus? Onhan?! Kun lääkäri puhui pelkästään "rauhoituksesta" ja kun kyselin, että onko se niinkuin nukutus ja että tajuaako siinä itse mistään mitään, niin vastaus oli vain niinkin typerä kuin että "se ei ole nukutus". Kaiken lisäksi olen itse pelkopotilas, joten lääkäri ei kyllä kovin vakuuttavaa vaikutusta tehnyt ja joudun nyt tosissaan miettimään jopa toimenpiteen perumista pelon takia. :(
- Oikku83
myöhänen vastaus. mut itelle tehtiin tähystys. ja sain eka pamiliuoksen ja sit ku ei meinannu onnistua niin se humautus ja olin kyllä hereillä mut en todellakaan tietoinen tilanteesta. toimi hyvin ainakin yhdessä. en koskaan enää anna tähystää mahaa ilman humautusta!!
- Anonyymi
Itselle tehtiin tänään gastroskopia. Edellinen 11v sitten. Sain tuota midazolamia, niin vaikutus tasan nolla. Sain siis suoneen. Onneksi toimenpide oli nopea mutta kivulias enkä tosiaan oo kipuherkkä.
Edellisellä kerralla sain suun kautta 10mg Diapamia ja silloin sujui kuin rasvattu. En tuntenut mitään eikä putkea tarttenu survoa kurkusta kun sain nieltyä itse.
Jos ton midazolamin pitäis nukuttaa niin ei kyllä mulla toiminut yhtään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941749
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2401553- 891356
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651025Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46931- 47918
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38908Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9894- 46852
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35829