Midatsolaami/Dormicum -> humautus

17+4

Haluaisin kuulla kokemuksia humautusnukutuksesta, joka tehdään joidenkin toimenpiteiden yhteydessä. Kyseessä on siis midatsolaami-niminen aine (Dormicum), joka laitetaan suoraan kanyylista laskimoon. Miten vaikuttaa? Nukkuuko siinä? Tajuaako toimenpiteestä mitään? Itselleni tehdään kuukauden päästä eräs toimenpide "rauhoituksessa" (oletan siis, että kevytnukutuksessa?!) ja jännittää ja pelottaa aika paljon. :( Nukutuksen onnistuminen on ehdoton edellytys toimenpiteen onnistumiselle...

7

10048

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • knjhyy

kystosskopia ns. humautuksessa ja pieleen meni. tunsin kaikki kivut ja olin ihan sekaisin. toista kertaa en suostu. oli sen verran karmaiseva kokemus

• qaxdd

toi kystosskopia on virtsarakon tähystys ja koepalan otto

• 17+4
        qaxdd kirjoitti:

toi kystosskopia on virtsarakon tähystys ja koepalan otto

No eipä ole mukavaa, kun sulla meni tuolleen pieleen koko homma ;( Mä pelkään samaa omalla kohdallani... Oon kuullut paljon, että ihmiset on jopa nukahtaneet siinä rauhoituksessa eivätkä näin ollen ole tajunneet toimenpiteestä yhtään mitään. Heränneet vaan sitten jälkeen päin, kun kaikki on jo ohi. Mutta olen kuullut myös samanlaisia kokemuksia kuin sinulla, eli lääke ei olekaan toiminut toivotulla tavalla ja toimenpide on ollut sen takia hyvin epämiellyttävä. No, minuun saavat pumpata sitä lääkettään niin reilusti, että riittää! Kun tiedän mitä tuleman pitää, niin en todellakaan pysty rentoutumaan ilman tuota kevytnukutusta. Tajun on oltava taskussa tai mistään ei tule mitään...

Olisko jollain hyviäkin kokemuksia vielä kerrottavana?

• häiriöinen
        17+4 kirjoitti:

No eipä ole mukavaa, kun sulla meni tuolleen pieleen koko homma ;( Mä pelkään samaa omalla kohdallani... Oon kuullut paljon, että ihmiset on jopa nukahtaneet siinä rauhoituksessa eivätkä näin ollen ole tajunneet toimenpiteestä yhtään mitään. Heränneet vaan sitten jälkeen päin, kun kaikki on jo ohi. Mutta olen kuullut myös samanlaisia kokemuksia kuin sinulla, eli lääke ei olekaan toiminut toivotulla tavalla ja toimenpide on ollut sen takia hyvin epämiellyttävä. No, minuun saavat pumpata sitä lääkettään niin reilusti, että riittää! Kun tiedän mitä tuleman pitää, niin en todellakaan pysty rentoutumaan ilman tuota kevytnukutusta. Tajun on oltava taskussa tai mistään ei tule mitään...

Olisko jollain hyviäkin kokemuksia vielä kerrottavana?

Siis jos te nyt puhutte, ihan humautuksesta niin kyllä siinä tosiaan on ihan tarkoitus nukahtaa. Itse olen ollut monta kertaa erän toimenpiteen takia "humautettuna" ja tosiaan aina on ollut tajua ihan kankaalla. Sen myös suorittaa anestesialääkäri ja ne kyllä ovat alansa ammattilaisia.

• 17+4
        häiriöinen kirjoitti:

Siis jos te nyt puhutte, ihan humautuksesta niin kyllä siinä tosiaan on ihan tarkoitus nukahtaa. Itse olen ollut monta kertaa erän toimenpiteen takia "humautettuna" ja tosiaan aina on ollut tajua ihan kankaalla. Sen myös suorittaa anestesialääkäri ja ne kyllä ovat alansa ammattilaisia.

Se mua just mietityttääkin, että onko midatsolaami-nimisellä aineella tarkoitus tehdä humautus=kevytnukutus? Onhan?! Kun lääkäri puhui pelkästään "rauhoituksesta" ja kun kyselin, että onko se niinkuin nukutus ja että tajuaako siinä itse mistään mitään, niin vastaus oli vain niinkin typerä kuin että "se ei ole nukutus". Kaiken lisäksi olen itse pelkopotilas, joten lääkäri ei kyllä kovin vakuuttavaa vaikutusta tehnyt ja joudun nyt tosissaan miettimään jopa toimenpiteen perumista pelon takia. :(

• Oikku83

myöhänen vastaus. mut itelle tehtiin tähystys. ja sain eka pamiliuoksen ja sit ku ei meinannu onnistua niin se humautus ja olin kyllä hereillä mut en todellakaan tietoinen tilanteesta. toimi hyvin ainakin yhdessä. en koskaan enää anna tähystää mahaa ilman humautusta!!

• Anonyymi

Itselle tehtiin tänään gastroskopia. Edellinen 11v sitten. Sain tuota midazolamia, niin vaikutus tasan nolla. Sain siis suoneen. Onneksi toimenpide oli nopea mutta kivulias enkä tosiaan oo kipuherkkä.

Edellisellä kerralla sain suun kautta 10mg Diapamia ja silloin sujui kuin rasvattu. En tuntenut mitään eikä putkea tarttenu survoa kurkusta kun sain nieltyä itse.

Jos ton midazolamin pitäis nukuttaa niin ei kyllä mulla toiminut yhtään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1749
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      240
      1553
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      89
      1356
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      1025
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      931
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      918
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      908
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      894
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      852
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      829
    Aihe