Tunteella auto valitaan

feelings

halutaan samaistua. Myöhemmin ostopäätöksiä yritetään selittää järjelä mutta oikeasti isot päätökset tehdään yleensä aina tunteella.

Mietitäänpä miksi Skoda sitten on niin suosittu. Ei siitä ole kuin 20 vuota kun melkein puolet Suomen eduskunnasta oli vasemmiston hallinnassa. Nykyisin tapa osoittaa vasemmistolaisuuttaan on tehdä tunneperäinen ostopäätös ja siten valita Lada tai yleisemmin Skoda.

Jos taas haluaa elitististä asemaansa viestiä, hankitaan Jaguar, Aston Martin, ehkä joku kallis Mercedes tai Maybach. Bugatti menee tuohon sarjaan myös.

Poliittisesti neutraalit ostaa hondia, opeleita ja volkkareita sekä muita tavismerkkejä. Silti nekin ostetaan tunteella, ei järjellä.

Itse olen valinnut autot täysin tunteella, en edes yrittänyt järkiselityksiä. Talleissa on kaksi mersua ja lisäksi harrastusautona vanha hieno bemari ja saksalaisia moottoripyöriä. Ne mersut ovat vaan olleet hienoja pelejä. Erityisesti se tunne mikä tuntyy jalopuisen kojelaudan takana.
varmaan Aston Martin olisi kanssa hieno mutta se on kallis. Tunteella ne valinnat menee :)

11

631

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vapaa Suomi

      juum ainakin kalliit Skodat, esim. yli 40 000 euron hintainen Superb, vetoaa varakkaiden kommunistien tunteisiin. Esimerkiksi törkeän kovaa palkkaa nostavat paperikonekommunistit, Finnairin AY-väki ja kohtuuttomia taksoja vetävät putkimiehet voivat osoittaa suuntautuneisuuttaa ajamalla Skodalla.

    • Samara-mies

      Minä omistan Lada 110:n. Ai miksi? Olen omistanut Samaroita, koska olen joutunut ajamaan autolla töihin. Pitää päästä työpaikalle, kauppaan, viedä lapsia, kätdä mökillä. Eli kulkea paikasta A paikkaan B ja mieluiten luotettavalla pelillä. Tunne Samaran tekniikan ja luotan siihen.

      • toveritz

        saanko kysyä silti suoraan: olethan aito vasuri tai peräti valioyksilö eli kunnon kommunisti toveri ?


      • Samara-mies
        toveritz kirjoitti:

        saanko kysyä silti suoraan: olethan aito vasuri tai peräti valioyksilö eli kunnon kommunisti toveri ?

        Lada on vaan työkalu mulle. Se on hyvä perusauto, olematta mikään munanjatke.


      • mitään tekoa tässä
        toveritz kirjoitti:

        saanko kysyä silti suoraan: olethan aito vasuri tai peräti valioyksilö eli kunnon kommunisti toveri ?

        Minä olen äänestänyt Kokoomusta ja ollut jopa mukana kunnalispolitiikassakin ja ajanut Ladalla. En ole kommari taikka vasuri. On minulla ollut uusia mersujakin, ei se siitä ole kiinni, ettenkö vois taas sellaisenkin ostaa. Ajelen halvalla, auto on niin huono sijoituskohde, että mieluummin matkustan perheeni kanssa taikka ostan sijoituskiinteistöjä säästyneillä rahoilla. Onhan minulla moottoripyöriäkin, niissä ei arvo laske.


      • heh hehhh
        mitään tekoa tässä kirjoitti:

        Minä olen äänestänyt Kokoomusta ja ollut jopa mukana kunnalispolitiikassakin ja ajanut Ladalla. En ole kommari taikka vasuri. On minulla ollut uusia mersujakin, ei se siitä ole kiinni, ettenkö vois taas sellaisenkin ostaa. Ajelen halvalla, auto on niin huono sijoituskohde, että mieluummin matkustan perheeni kanssa taikka ostan sijoituskiinteistöjä säästyneillä rahoilla. Onhan minulla moottoripyöriäkin, niissä ei arvo laske.

        Väitätkö muka, että perheesi tulee mossesi kyytiin? Taidat käyttää lievää väkivaltaa..


      • Samara-mies
        heh hehhh kirjoitti:

        Väitätkö muka, että perheesi tulee mossesi kyytiin? Taidat käyttää lievää väkivaltaa..

        2 tytärtäni kulkevat enemmän apostolinkyydillä, mutta poikaa pitää kuskata Lada 110:lläni. Eipä ole mokoma hävennyt, vaikka tyttöystäväkin on nähnyt. Ei ole tyttöystävä vaihtunut, siis tulkitsen, että ei jäänyt rupia sieluun.


      • 123321
        heh hehhh kirjoitti:

        Väitätkö muka, että perheesi tulee mossesi kyytiin? Taidat käyttää lievää väkivaltaa..

        Kyllä herättää huomiota kun kurvaan nakkikopille Skandinavia Mossella.Kyse ei ole säälistä.


      • mitään tekoa tässä
        heh hehhh kirjoitti:

        Väitätkö muka, että perheesi tulee mossesi kyytiin? Taidat käyttää lievää väkivaltaa..

        Ei perhe ole mitenkään ollut vastentahtoisesti kyydissä. On yritetty kasvattaa lapset siihen malliin, että osaavat arvostaa sitä mitä on. Pidetään muutenkin aika matalaa profiilia, ollaan tavallisia ihmisiä, vaikka vaakuna onkin ritarihuoneella.


    • vai eliittiä?

      ihanko itse teit noin viiltävän analyysin, vai saitko iskältä apua?
      Jokerin vitsitkin ovat parempia.

    • mieltä miekii

      Miul kans kaksi vanhaa hyvin palvellutta taksi-mersuu pihas, toinen vähä oikutteloo huollon puutttees, mut toinen pelaa ku enkeli, vai savuttaaki niin penteleesti. Voisin siul autoista ymmärtäväl myydä ton -82:sen edullisest - mitä sanoot?
      Mie en kans mitää itäautoi huoli. Mersu sen olla pittää, ja Manne-mersu ennen kaikkee. Ostakoot tyhmät työssäkäyjät niitä, kun tarteevat luotettavan pelin töissä kulkiakseen. Miul ei niitä huolii ...

      Piru ku vaikean laskun laittovat alas, pitää soittaa Penalle ja kysyy paljoko tuosta tullee ... no niin, arvasinhan mie jotta Pena ton äkkiä laskimella katoo ...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4853
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2300
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1826
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1520
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1161
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1136
    Aihe