Mirtazapinin kaltainen lääke?

Hei. Söin keskivaikeaan masennukseen unettomuuteen Mirtzapin nimistä masennuslääkettä 15-45mg vuoden ajan. Lääke toimi hyvin, masennus helpotti, sain nukuttua. Lääkkeellä oli kuitenkin huono sivuvaikutus, lääke aiheutti minulle jatkuvan päivä väsymyksen. Vaikka nukuin vuorokaudessa 10-12 tuntia niin olin päivällä todella väsynyt.

Mirtazapin hyvä vaikutus oli että kyseinen lääke nosti minulla ruokahalua, ruoka maistui hyvältä ja söin paremkin kuin ennen. Painoa minulle ei kuitenkaan kertynyt vuoden käytön aikana kuin 3kg

En ole nyt syönyt mitään masennuslääkettä, mutta olo tunuu masentuneelta. Koko ajan väsyttää, elämä tuntuu raskaalta, en saa nukuttua kunnolla ollenkaan, ruokahalu on kadonnut tyystin ja seksiä ei tee mieli. Pitäisi ottaa yhteyttä mielenterveystoimistoon.

Onkohan olemassa samanlaista lääkettä kuin Mirtazapin, joka kuitenkaan pitemmässä käytössä aiheuttaisi jatkuvaa väsyttävää tunnetta.

Kiitos
1343
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 1

Vanhimmat

Eli siis joka auttaisi masennukseen, parantaisi ruokahalua, auttaisi nukkumaan hieman mutta ei tulisi päivä väsymystä.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Onkohan tämmöstä kirjoitti:

Hei. Söin keskivaikeaan masennukseen unettomuuteen Mirtzapin nimistä masennuslääkettä 15-45mg vuoden ajan. Lääke toimi hyvin, masennus helpotti, sain nukuttua. Lääkkeellä oli kuitenkin huono sivuvaikutus, lääke aiheutti minulle jatkuvan päivä väsymyksen. Vaikka nukuin vuorokaudessa 10-12 tuntia niin olin päivällä todella väsynyt.

Mirtazapin hyvä vaikutus oli että kyseinen lääke nosti minulla ruokahalua, ruoka maistui hyvältä ja söin paremkin kuin ennen. Painoa minulle ei kuitenkaan kertynyt vuoden käytön aikana kuin 3kg

En ole nyt syönyt mitään masennuslääkettä, mutta olo tunuu masentuneelta. Koko ajan väsyttää, elämä tuntuu raskaalta, en saa nukuttua kunnolla ollenkaan, ruokahalu on kadonnut tyystin ja seksiä ei tee mieli. Pitäisi ottaa yhteyttä mielenterveystoimistoon.

Onkohan olemassa samanlaista lääkettä kuin Mirtazapin, joka kuitenkaan pitemmässä käytössä aiheuttaisi jatkuvaa väsyttävää tunnetta.

Kiitos

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu