Kertokaas ny arvon naisväki ..

26 v äijä

Mitä miehen pitää tehdä työkseen että se kelpaa naiselle ?
Yleensä kun ajatuksia vaihtaa naisen kanssa ja tulee puheeks että mikä on titteli , niin juttu jämähtää kun tossu paskaa ?
Varsinkin netissä ollaan niin innoissaan ensin kun tullaan palstoilla kirjotteleen ja kuvat kehutaan mutta kun tulee ala puheeks niin se on siinä ?

Mikä mättää ???

Nim. n. 2400 € kk käteen

56

1769

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ----------------

      Riippuu varmaan aika paljon naisesta.

      Itse olen tuleva juristi, joten luonnollisesti haen jotain "samantasoista".

      • ////

        Olen paljon sua ap. vanhempi mutta mulle on aivan sama mitä mies tekee työkseen. Tärkeintä on , että joko tekee töitä tai opiskelee.


      • tuollaiset kommentit
        //// kirjoitti:

        Olen paljon sua ap. vanhempi mutta mulle on aivan sama mitä mies tekee työkseen. Tärkeintä on , että joko tekee töitä tai opiskelee.

        Miksi se on niin tärkeätä, eikö kelpaa pääomatuloilla elävä, tai vapaavuotta oravanpyörästä viettävä ?


      • ////
        tuollaiset kommentit kirjoitti:

        Miksi se on niin tärkeätä, eikö kelpaa pääomatuloilla elävä, tai vapaavuotta oravanpyörästä viettävä ?

        Kelpaa toki mutta omillaan on terveen ihmisen tultava toimeen.


      • Enziones

        - luulisi nääs oikiksessa opiskelevan ymmärtävän sen verran, että ihmisten "taso" nyt ei ihan liene primääristi opiskelu- tai työpaikasta kiinni - vai onko todella mahdollista, niin kuin lakimiehistä ilkeästi puhutaan, että se olisi, päinvastoin, sen edellytys...


      • 18 9 9
        //// kirjoitti:

        Kelpaa toki mutta omillaan on terveen ihmisen tultava toimeen.

        Juuri niin. Sossun luukulla tai työttömyystuilla elävä mies ei houkuttele. Tietysti voi olla huono elämänvaihe tai lama, mutta ei saa olla työtön "koska työnteko ei kiinnosta".


      • 17 15
        Enziones kirjoitti:

        - luulisi nääs oikiksessa opiskelevan ymmärtävän sen verran, että ihmisten "taso" nyt ei ihan liene primääristi opiskelu- tai työpaikasta kiinni - vai onko todella mahdollista, niin kuin lakimiehistä ilkeästi puhutaan, että se olisi, päinvastoin, sen edellytys...

        kirjoittaja tuskin viittasi ihmisen tasoon, vaan siihen työn tasoon. Lakinainen tuskin haluaa ensisijaisesti sähkömiestä. Ei sillä, että sähkömiehen ammatissa sinänsä olisi mitään vikaa.


    • työnkuva

      on?

    • -- länsimaissa

      Juuri siitä oli juttua mediassa, että koska naiset pärjäävät nykyään hyvin omillaan, miesten merkitys (perinteisessä mielessä perheen elättäjänä) on laskenut. Koska miesten rahallista tukea ei tarvita, naiset kilpailevat keskenään niistä harvoista alfa-uroksista. Ulkonnäöllä ja karismalla on siis enemmän merkitystä kuin kukkaron paksuudella.

      • 69

        olevan se ala kerta toisensa jälkeen ... netissä on " verkkoja " sielä täälä ja toisissa paikoissa on kuvat toisissa ei ja aina on sama juttu !
        Mitä sillä työn kuvalla on merkitystä mikä se on kunhan se ei haittaa yhteiseloa eikä tuu oltua reissuhommissa ainakaan jatkuvasti tms. ?


      • Mielikuvitusta pelii
        69 kirjoitti:

        olevan se ala kerta toisensa jälkeen ... netissä on " verkkoja " sielä täälä ja toisissa paikoissa on kuvat toisissa ei ja aina on sama juttu !
        Mitä sillä työn kuvalla on merkitystä mikä se on kunhan se ei haittaa yhteiseloa eikä tuu oltua reissuhommissa ainakaan jatkuvasti tms. ?

        Tiedän omista ystävistäni, että he lemppaavat miehet, joilla on useampi ilmoitus ja vielä silloinkin kun tapailevat.

        Mutta asiaan...

        Jos ammattisi aiheuttaa kielteisen reaktion, onko sitä pakko suoraan paljastaa? Vastaat vaikkapa,
        että kuljetusalalla tai logistiikassa tai myynninedistämisen parissa tai hoitopuolella tai suunnittelupuolella tai työnjohdossa tai... mikä ikinä se sitten onkin... Sitten kun tutustut naisiin paremmin, sillä ei ole enää niin suurta merkitystä.


      • 69
        Mielikuvitusta pelii kirjoitti:

        Tiedän omista ystävistäni, että he lemppaavat miehet, joilla on useampi ilmoitus ja vielä silloinkin kun tapailevat.

        Mutta asiaan...

        Jos ammattisi aiheuttaa kielteisen reaktion, onko sitä pakko suoraan paljastaa? Vastaat vaikkapa,
        että kuljetusalalla tai logistiikassa tai myynninedistämisen parissa tai hoitopuolella tai suunnittelupuolella tai työnjohdossa tai... mikä ikinä se sitten onkin... Sitten kun tutustut naisiin paremmin, sillä ei ole enää niin suurta merkitystä.

        ja puhuun paskaa mitä tekee , jos ny tekee sitä ja huomena toista niin sillon vasta tuleekin vastapalloon ...
        Itellä ei kokemusta mutta olen saanu aika läheltä " seurata " montakin tapausta .
        Ja mitä tulee noihin palstoihin niin niitä on prkleesti ketkä ei edes tiädä niistä mitään , juttu vaan päätyy
        aina samaan pisteeseen ?!


      • alfa-metro

        Mistä tämä alfa-uros on saanut alkunsa? Kyllä se on työ joka määrittelee kuka on alfa ja kuka työläinen. Miehen rooli on olla kova. Pehmoammatit ovat naisille myös naisten silmissä kuten hoitaja ja sosiaalityöntekijä. Sitten on näitä vähemmän "tarpeellisia" töitä kuten kuvataiteilija, koruseppä eli taide ja käsityöalat. Naiselle on taloudellinen riski perustaa perhe käsityöläisen kanssa. Lääkäri on hyväpalkkainen ammatti, jossa on varma työllisyys. Naisen ja miehen silmissä lääkäriä arvostetaan monessa korkealle. Lääkäri on älykäs ja varakas. Insinöörit ja monet maisterit ovat taattu keskiluokkaisuuden merkki ja miehille "sopivia" ammatteja. Duunarit ovat vähän juntteja ja ennen kaikkea pienempi palkkaisia. Kyllä se ammatti edelleen baari cv:ssä on tie pukille.


      • 13 +20
        alfa-metro kirjoitti:

        Mistä tämä alfa-uros on saanut alkunsa? Kyllä se on työ joka määrittelee kuka on alfa ja kuka työläinen. Miehen rooli on olla kova. Pehmoammatit ovat naisille myös naisten silmissä kuten hoitaja ja sosiaalityöntekijä. Sitten on näitä vähemmän "tarpeellisia" töitä kuten kuvataiteilija, koruseppä eli taide ja käsityöalat. Naiselle on taloudellinen riski perustaa perhe käsityöläisen kanssa. Lääkäri on hyväpalkkainen ammatti, jossa on varma työllisyys. Naisen ja miehen silmissä lääkäriä arvostetaan monessa korkealle. Lääkäri on älykäs ja varakas. Insinöörit ja monet maisterit ovat taattu keskiluokkaisuuden merkki ja miehille "sopivia" ammatteja. Duunarit ovat vähän juntteja ja ennen kaikkea pienempi palkkaisia. Kyllä se ammatti edelleen baari cv:ssä on tie pukille.

        Jos on komea, karismaattinen, tumma, pitkä, kohtelias ja empaattinen

        Ihan sama mikä koulutus, naisille kelpaa.

        Voihan lääketiedettäkin toki kokeilla :D


      • Duunari1
        alfa-metro kirjoitti:

        Mistä tämä alfa-uros on saanut alkunsa? Kyllä se on työ joka määrittelee kuka on alfa ja kuka työläinen. Miehen rooli on olla kova. Pehmoammatit ovat naisille myös naisten silmissä kuten hoitaja ja sosiaalityöntekijä. Sitten on näitä vähemmän "tarpeellisia" töitä kuten kuvataiteilija, koruseppä eli taide ja käsityöalat. Naiselle on taloudellinen riski perustaa perhe käsityöläisen kanssa. Lääkäri on hyväpalkkainen ammatti, jossa on varma työllisyys. Naisen ja miehen silmissä lääkäriä arvostetaan monessa korkealle. Lääkäri on älykäs ja varakas. Insinöörit ja monet maisterit ovat taattu keskiluokkaisuuden merkki ja miehille "sopivia" ammatteja. Duunarit ovat vähän juntteja ja ennen kaikkea pienempi palkkaisia. Kyllä se ammatti edelleen baari cv:ssä on tie pukille.

        Duunareitakin on joka lähtöön , on niitä jotka raataa sillä liksalla mitä annetaan ja ne " korvaamattomat " ketkä melkein ite ruustaa paperiin paljonko on tuntien hinta !

        Ei se tarkota että vaikka oot kuinka insinööri ja viä oikeen " diplomilla varustettu " että tienaa yhtään mitään , sitä pitää osata vähän kattelle niitten koulujen jälkeen se paikkakin itelleen ?
        Tiedän ihan älyttömän monta edellä mainittua ketkä on prismojen ym. siwojen kassalla 8,20 -8,70 € / h liksalla kun ei muuta irtoo .
        Että repikää siitä !


      • alfa-metro
        Duunari1 kirjoitti:

        Duunareitakin on joka lähtöön , on niitä jotka raataa sillä liksalla mitä annetaan ja ne " korvaamattomat " ketkä melkein ite ruustaa paperiin paljonko on tuntien hinta !

        Ei se tarkota että vaikka oot kuinka insinööri ja viä oikeen " diplomilla varustettu " että tienaa yhtään mitään , sitä pitää osata vähän kattelle niitten koulujen jälkeen se paikkakin itelleen ?
        Tiedän ihan älyttömän monta edellä mainittua ketkä on prismojen ym. siwojen kassalla 8,20 -8,70 € / h liksalla kun ei muuta irtoo .
        Että repikää siitä !

        Kärjistäen mainitsemallani tavalla moni perinteisiä arvoja mukaileva ihminen ajattelee. Varsinkin nuori nainen, joka valitsee miestään. Ei asia tietenkään aivan näin mustavalkoinen ole. Koulutus on status ja niin vain me lokeroidaan toisiamme ammatin kautta. Tottakai tähän vastataan ettei ammatti meitä määrittele, mutta jokainen voi mennä itseensä ja miettiä millä perustein arvostelee muita ja mitä ominaisuuksia liittää johonkin ammattiin. Ensivaikutelma tärkeää ja nettitreffeille vaikutelmaa luo ilmoitettu ammatti ja mahdollinen valokuva.

        Aikuistren oikeasti ammattinsa osaava lavyseppä tai timpuri tienaa hyvin ja urakassa erinomaisesti. Tämä vaatii 10v (eli ei lyhyt koulu sekään) työkokemusta ja moni sähkärin alku päätyykin urallaan muihin töihin, kuten jakeluauton kuljettajaksi.


      • Duunarit on HOTTII
        alfa-metro kirjoitti:

        Kärjistäen mainitsemallani tavalla moni perinteisiä arvoja mukaileva ihminen ajattelee. Varsinkin nuori nainen, joka valitsee miestään. Ei asia tietenkään aivan näin mustavalkoinen ole. Koulutus on status ja niin vain me lokeroidaan toisiamme ammatin kautta. Tottakai tähän vastataan ettei ammatti meitä määrittele, mutta jokainen voi mennä itseensä ja miettiä millä perustein arvostelee muita ja mitä ominaisuuksia liittää johonkin ammattiin. Ensivaikutelma tärkeää ja nettitreffeille vaikutelmaa luo ilmoitettu ammatti ja mahdollinen valokuva.

        Aikuistren oikeasti ammattinsa osaava lavyseppä tai timpuri tienaa hyvin ja urakassa erinomaisesti. Tämä vaatii 10v (eli ei lyhyt koulu sekään) työkokemusta ja moni sähkärin alku päätyykin urallaan muihin töihin, kuten jakeluauton kuljettajaksi.

        "Kärjistäen mainitsemallani tavalla moni perinteisiä arvoja mukaileva ihminen ajattelee. Varsinkin nuori nainen, joka valitsee miestään. "


        Kummallisia miehiä täällä S24:lla kun tietävät miten naiset ajattelevat!
        Kuten Tohtori Silakka, joka tuolla ihastus-palstalla höyrysi.


      • alfa metro
        Duunarit on HOTTII kirjoitti:

        "Kärjistäen mainitsemallani tavalla moni perinteisiä arvoja mukaileva ihminen ajattelee. Varsinkin nuori nainen, joka valitsee miestään. "


        Kummallisia miehiä täällä S24:lla kun tietävät miten naiset ajattelevat!
        Kuten Tohtori Silakka, joka tuolla ihastus-palstalla höyrysi.

        En ole nuori nainen. Sinun pitää huomata pointti perinteisiä arvoja mukaileva nuori nainen. Nainen jolla on kunnian himoa vaatii sitä myös mieheltä. Turhaankos minulle kiukutellaan asiasta, jonka olen vain todennut, vaikka en itsekkään mikään häävi mies ole. Tietenkin arvoja ja asenteita on monia, mutta kyllä jokaisesta titteli maisteri tai vastaava kuullostaa hienolta ja jopa niin hienolta, että kateuttaan se halutaan kiistää. Tarkoitukseni oli tuoda keskusteluun näkemys siitä, että ammatillakin voi olla väliä vaikka jotkut kuinka sen haluaisivat kiistää. En kirjoittanut omaa mielipidettäni, vaan yritin tarkastella asiaa kokemukseni perusteella.


      • Anonyymi
        alfa-metro kirjoitti:

        Mistä tämä alfa-uros on saanut alkunsa? Kyllä se on työ joka määrittelee kuka on alfa ja kuka työläinen. Miehen rooli on olla kova. Pehmoammatit ovat naisille myös naisten silmissä kuten hoitaja ja sosiaalityöntekijä. Sitten on näitä vähemmän "tarpeellisia" töitä kuten kuvataiteilija, koruseppä eli taide ja käsityöalat. Naiselle on taloudellinen riski perustaa perhe käsityöläisen kanssa. Lääkäri on hyväpalkkainen ammatti, jossa on varma työllisyys. Naisen ja miehen silmissä lääkäriä arvostetaan monessa korkealle. Lääkäri on älykäs ja varakas. Insinöörit ja monet maisterit ovat taattu keskiluokkaisuuden merkki ja miehille "sopivia" ammatteja. Duunarit ovat vähän juntteja ja ennen kaikkea pienempi palkkaisia. Kyllä se ammatti edelleen baari cv:ssä on tie pukille.

        😂😂


    • toinen 26v äijä

      niin on tullu huomattuu et toi naisten maailmankatsomus on aika vitun pinnallista paskaa jossa ei tällästen tavallisten pulliaisten läsnäoloa suvaita. Naisille suunnatut ohjelmat käsittelee jotain vitun rikkaitten äijien pinnallisia muijia joiden päivät kuluu luottokortin vingutteluun ja plastiikkakirurgien työllistämiseen ja sitä elämää haluais viettää joka toinen nuori suomalaisnainen. Nainen voi sanoo että se etsii miestä joka on huomaavainen kiltti hauska, mutta auta armias kun eteen tulee nää kriteerit täyttävä mies joka on tavallinen duunari jolla on autona vm 91 opel astra niin heti juostaan pakoon, mut sit eteen tulee joku "kivan" näkönen rikkaan isin kultapoika joka sekoilee viinan ja huumeiden kans ja ei oo alkuunkan kiltti taikka huomaavainen niin se kyllä kelpaa.

    • kysymykseesi

      Toisin kuin kaikki muut tähän mennessä, vastaan kysymykseesi: Minulle kelpaa suomalainen perus-DI.

      Huomattavasti tärkeämpää kuin titteli tai palkka on kuitenkin se, että mies on työstään kiinnostunut ja osaa kertoa siitä jotain kiinnostavaa, eikä tapa minua tylsyyteen jutuillaan. Uskon, että vaikka roskakuskin työstäkin saisi kiinnostavia juttuja aikaiseksi. Vastaavasti osa insinööreistä on aivan käsittämättömän tylsiä. Heidän jutuistaan ei todellakaan paista läpi, miksi he itse ovat valinneet sen alan.

      Siis ala voi olla mikä vaan, kunhan mies on itse siitä innostunut ja tekee työnsä hyvin.

      • huh-huh---

        "mies on työstään kiinnostunut ja osaa kertoa siitä jotain kiinnostavaa, eikä tapa minua tylsyyteen jutuillaan"

        Olen seurustellut miehen kanssa, joka oli kiinnostunut työstään, siis ERITTÄIN kiinnostunut. Juttu meni niin, ettei hän mistään muusta osannut/halunnut puhua. 24/7 pelkkää työasiaa.

        Arvostan korkealle miestä, joka jättää työasiat töihin ja harrastaa vapaa-ajalla jotain muuta.


      • huh-huh--- kirjoitti:

        "mies on työstään kiinnostunut ja osaa kertoa siitä jotain kiinnostavaa, eikä tapa minua tylsyyteen jutuillaan"

        Olen seurustellut miehen kanssa, joka oli kiinnostunut työstään, siis ERITTÄIN kiinnostunut. Juttu meni niin, ettei hän mistään muusta osannut/halunnut puhua. 24/7 pelkkää työasiaa.

        Arvostan korkealle miestä, joka jättää työasiat töihin ja harrastaa vapaa-ajalla jotain muuta.

        Näin juuri. Liika työasioista jutteleminen oli sitten mies tai nainen (en puhu nyt parisuhdemielessä, vaan ihan noin yleisesti) on tylsää tai vain pelkistä työasioista juttelu.


    • hirviönainen

      Mä en arvosta ihmistä sen työn tai palkan mukaan. Mun mielestä ihminen itse on se, joko sitä arvostetaan tai ei. Mulle riittää, et mies on töissä ja suht koht raha asiat ok. Itselläni ei aina ole raha asiat ok, mut olen jotenki keplotellut eteenpäin.
      Ulkonäkö, arvo tai ammatti on täysin hyödyttömiä etuja silloin, jos ihminen on sisältä mätä. Itse arvostan ihmistä, joka on iloinen, ulospäin suuntautuva (ei hölösuu), huumorintajuinen, suht koht asiallinen ja tarpeen vaatiessa osaa pukeutua ja käyttäytyä. Ihmistä, jonka seurassa on hyvä olla ja joka uskaltaa näyttäytyä mun seurassa myös julkisella paikalla. Itse olen kai hirviönainen, koska miehet kyllä viihtyvät mun seurassa,mutta vain silloin kun kukaan muu ei näe. (En tarkoita seksiä, vaan ihan vaan juttelua ja hauskanpitoa.) Olen kuulemma hyvä ja luotettava tyyppi, mutta vain salasellainen. Ei vittu, ei tollasia kusipäitä voi arvostaa, jotka ei hyväksy toista sellaisena kuin se on.
      Kysynki: Kun odotat naiselta arvostusta, niin löytyykö sinulta arvostusta ja kunnioitusta naista kohtaan???
      Vaan oikeassa olet, jotkut laittavat ihmiset muottiin vähemmän tärkeiden ominaisuksien mukaan, kuten esim. arvo tai ammatti... Tai sit vaan turhaan mietitään pää puhki sitä mitä muut ajattelee, eikä uskalleta elää omaa elämää ja olla sen ihmisen seurassa missä viihtyy, oli se ammatiltaan mikä tahansa.. Mutta neuvoks antaisin, et älä kehu tuloillas tai rahoillas. Äläkä koko ajan ylistä itseäs. (olen tälläisenki miehen tuntenu ja oli aika rasittava. Tuli tunne, et mä en oo mitään sen rinnalla.)

      • 69

        on nykypäivää että top 10 listalla on aina ja poikkeuksetta raha-asiat / herran titteli .
        Niillä en ole kertaakaan lähteny pröystäileen , mutta kun ne tulee puheenaiheeks niin mitä sillon muuta
        tehdä kun sanoo niin kun asiat on ?
        Pari vastausta ylempänä joku sano että käytä mielikuvitusta ja sitten myöhemmin kun pullat on uunissa niin kerro totuus ?! Onko se hyväksyttävä asia jos ensin kertoo että on yrittäjä ja kaikki mahdolliset omasta kämpästä mökkiin ym. on jo aikoja sitten lunastettu itelle eikä oo enään pankin kans naimisissa ... sitten kun kaavaillaan muuttoo yhteen niin paljastuu että asuu vuokralla jossain hikisessä 15 neliön autotallissa ?

        Toki talous asiat on myös toiseen suuntaan aika korkealle nostettu , mutta niin kiree silmukka ei ole kun naisilla , itelle riittää että ei ole koskaan törmänny pikavippeihin / muihin velkojiin ja se titteli on semmonen millä hän tulis toimeen ja pikkusen sais jäädä extraa , enkä laittas vastaan vaikka olis jonkun verran sukanvarressa jo valmiina . Elikä samanlailla kun itsellä


      • Duunari1

        " Ulkonäkö, arvo tai ammatti on täysin hyödyttömiä etuja silloin, jos ihminen on sisältä mätä. "

        Ton vielä kun sais ängettyä jokaisen naaraan kalloon niin se olis kova sana pahaa maailmaa vastaan


      • ilpo62
        69 kirjoitti:

        on nykypäivää että top 10 listalla on aina ja poikkeuksetta raha-asiat / herran titteli .
        Niillä en ole kertaakaan lähteny pröystäileen , mutta kun ne tulee puheenaiheeks niin mitä sillon muuta
        tehdä kun sanoo niin kun asiat on ?
        Pari vastausta ylempänä joku sano että käytä mielikuvitusta ja sitten myöhemmin kun pullat on uunissa niin kerro totuus ?! Onko se hyväksyttävä asia jos ensin kertoo että on yrittäjä ja kaikki mahdolliset omasta kämpästä mökkiin ym. on jo aikoja sitten lunastettu itelle eikä oo enään pankin kans naimisissa ... sitten kun kaavaillaan muuttoo yhteen niin paljastuu että asuu vuokralla jossain hikisessä 15 neliön autotallissa ?

        Toki talous asiat on myös toiseen suuntaan aika korkealle nostettu , mutta niin kiree silmukka ei ole kun naisilla , itelle riittää että ei ole koskaan törmänny pikavippeihin / muihin velkojiin ja se titteli on semmonen millä hän tulis toimeen ja pikkusen sais jäädä extraa , enkä laittas vastaan vaikka olis jonkun verran sukanvarressa jo valmiina . Elikä samanlailla kun itsellä

        itekki asun vuokralla 15 neliön autotallissa mut se ei oo hikine. Pari reikää katossa ni se toimii vähä ku ilmastointina.

        Eli mulla ihan hyvä tilanne kuitenki näi loppupeleissä ku kämppä ei haise?


      • .......
        Duunari1 kirjoitti:

        " Ulkonäkö, arvo tai ammatti on täysin hyödyttömiä etuja silloin, jos ihminen on sisältä mätä. "

        Ton vielä kun sais ängettyä jokaisen naaraan kalloon niin se olis kova sana pahaa maailmaa vastaan

        Niimpä.
        Uroitten kalloon ei kyllä millään konstilla onnistu änkemään, että "ulkonäkö on täysin hyödytön etu silloin, jos ihminen on sisältä mätä". Heidän mielestään nainen voi hyvällä ulkonäöllä kompensoida vaikka minkälaisen pirun sisimmässään. Ja sitä mielipidettä eivät minkäänlaiset kokemukset pysty heiltä muuttamaan.


    • ................

      Kaikkista ihanteellisin työ olisi sellainen, jossa mies on tyytyväinen. Se työ ei ole minua vaan häntä itseään varten, joten sillä ammatilla tai työpaikalla ei ole minulle muuten väliä. Mutta jos työilmapiiri on huono ja mies inhoaa työtään, niin se vaikuttaa sitten vapaa-aikaan, yhteiseen arkeen ja se on huono juttu.

      Ihan tarpeeksi olen nähnyt sellaista, jossa palkka on todella iso, mutta vastuu ja stressi on myös samaa luokkaa. Se huolehtiminen siitä miten läheinen jaksaa ja milloin vaikkapa sydän oikeasti tekee tenän ei ole niiden eurojen arvoista.

    • Ei kokoomuslainen

      Ei harmainta aavistusta.
      Osa naisista on vaikuttuneita jollakin tapaa kun kerron mitä teen työkseni. Osa ehkä ihmettelee että miksen kouluttautunut paremmin.
      Mutta kaikille on pettymys miten pienet ne tulot kuitenkin lopulta ovat.

      Tämä on tätä nykypäivää. Korkeatasoisuus ja tuloisuus ajattelu jyrää parinvalinnassakin.

      • rillaaja

        Mikä mahtaa olla "ei kokoomuslaisen " titteli ?


    • sinkkunainen (KTM)

      Mielelläni mieheni olisi jotain seuraavaa: joko lääkäri, juristi, johtaja.

      Arvostan voimakkaita miehiä ja sitä, että miehellä on tavoitteita elämässään. Toisaalta kelpaa myös jotkut maisterit ja insinöörit. Riippuu vähän, paljonko meillä olisi muuten yhteistä.

      • 87

        Arvostan rekkakuskeja ja linja-autokuskeja erityisesti. Mua vaan jostain syystä tavallaan kiihottaa suurehkot autot, vaikka itse olen juristi. Ei se siis välttämättä tarkoita sitä että jokainen etsis "oman tasoistaan" miestä.


      • 20+2

        "Mielelläni mieheni olisi jotain seuraavaa: joko lääkäri, juristi, johtaja."

        Tuossahan ei kai kyse ole muusta kuin tuloista, eihän?


      • Sinkkunainen (KTM)
        20+2 kirjoitti:

        "Mielelläni mieheni olisi jotain seuraavaa: joko lääkäri, juristi, johtaja."

        Tuossahan ei kai kyse ole muusta kuin tuloista, eihän?

        Nimenomaan on, myös statuksesta. Statusta ei saa rahalla. Esim. en voisi koskaan seurustella putkiasentajan kanssa, oli sitten kuinka hyvätuloinen tahansa.


      • rillaaja
        Sinkkunainen (KTM) kirjoitti:

        Nimenomaan on, myös statuksesta. Statusta ei saa rahalla. Esim. en voisi koskaan seurustella putkiasentajan kanssa, oli sitten kuinka hyvätuloinen tahansa.

        .. sillä on väliä mikä titteli siinä paperissa on vaikka rahaa ajaiskin takaa ?
        Onko koskaan käyny mielessä että vaikka on se juristi , maisteri tai mikä vaan insinööri , niin se paperilappunen ei todellakaan takaa siä mitä se parhaillaan vois olla ?! Toisin sanoen , kun koulut on käyty niin sitten vasta alkaa se varsinainen koulu että osaako sitä mitään ja osaako tittelistään ottaa kaikki irti .


      • mitä paskaa
        Sinkkunainen (KTM) kirjoitti:

        Nimenomaan on, myös statuksesta. Statusta ei saa rahalla. Esim. en voisi koskaan seurustella putkiasentajan kanssa, oli sitten kuinka hyvätuloinen tahansa.

        statusta joo hah anna mun nauraa:)))))) Että voi olla tyhmiä naisia.Eihän se ammattia katso jos muuten natsaa,ei mutta sehän on putkimies:( en minä sen kanssa voikkaan alkaa olee,se alentaa mun arvoa,mitä muutkin sanoo jos minä putkimiehen kanssa....... voi helv....ETTÄ VOI OLLA PINNALLISTA.


      • 20+2
        Sinkkunainen (KTM) kirjoitti:

        Nimenomaan on, myös statuksesta. Statusta ei saa rahalla. Esim. en voisi koskaan seurustella putkiasentajan kanssa, oli sitten kuinka hyvätuloinen tahansa.

        Siis oikeasti, voitko sä KTM:nä vertailla itseäsi missään vaiheessa noihin mainitsemiisi ammatteihin. Itse olen lähes päivittäin tekemisissä sekä juristien, että johtajien(itsekin joku sellainen) kanssa, sekä entinen naisystävä oli myös lekuri. En näe mitään syytä että sun koulutuksella voi mitään ihmeitä vielä vaatia. Sitten jos sitä statusta oikeasti työelämässä tai muualla(perhe/lapset) tulee niin se on jo toinen juttu, mutta näihin en vielä ole muutamia poikkeuksia lukuunottamatta törmännyt.

        Siis mun mielestä mikää KTM ei oikeasti ole siinä asemassa jossa voi vaatia mitään ihmeellistä. Tavallisia perslihaksia omaavia henkilöitä ainoastaan.


      • Sinkkunainen (KTM)
        20+2 kirjoitti:

        Siis oikeasti, voitko sä KTM:nä vertailla itseäsi missään vaiheessa noihin mainitsemiisi ammatteihin. Itse olen lähes päivittäin tekemisissä sekä juristien, että johtajien(itsekin joku sellainen) kanssa, sekä entinen naisystävä oli myös lekuri. En näe mitään syytä että sun koulutuksella voi mitään ihmeitä vielä vaatia. Sitten jos sitä statusta oikeasti työelämässä tai muualla(perhe/lapset) tulee niin se on jo toinen juttu, mutta näihin en vielä ole muutamia poikkeuksia lukuunottamatta törmännyt.

        Siis mun mielestä mikää KTM ei oikeasti ole siinä asemassa jossa voi vaatia mitään ihmeellistä. Tavallisia perslihaksia omaavia henkilöitä ainoastaan.

        Heh, kylläpä katkeralta kuulostaa. Henkilökohtaisesti kyllä arvotan KTM-tutkintoni aivan noiden mainitsemieni ammattien tasolle, ja niin varmaan myös suurin osa ihmisistä tekee. Ja sitä paitsi mieheltä sopii olettaa enemmän kuin naiselta. Esim. itse olen siinä suhteessa vanhakantainen, että haluan miehen statuksen ja hänen tulonsa olevan korkeammat kuin minulla itselläni.


      • Sinkkunainen (KTM)
        mitä paskaa kirjoitti:

        statusta joo hah anna mun nauraa:)))))) Että voi olla tyhmiä naisia.Eihän se ammattia katso jos muuten natsaa,ei mutta sehän on putkimies:( en minä sen kanssa voikkaan alkaa olee,se alentaa mun arvoa,mitä muutkin sanoo jos minä putkimiehen kanssa....... voi helv....ETTÄ VOI OLLA PINNALLISTA.

        Siis ethän sä voi sitä tietenkään duunarina (?) ymmärtää, mutta ne tulot ei todellakaan ole se pointti siinä miehessä. Sitä miestä pitää pystyä myös arvostamaan, ja henkilökohtaisesti pidän enemmän miehistä, joilla on minua korkeampi status. Joudun työni vuoksi olemaan paljon myös edustustehtävissä ja illanvietoissa, joissa mukana on puoliso. Sellainen vaatii puolisolta akateemista sivistystä ja tietynlaisia käyttäytymis- ja keskustelutaitoja. Ei hienolle edustuslounaalle voi mitään putkiasentajaa viedä, niin ikävältä kuin se kuulostaakin. Varmaan heillekin on kuitenkin ottajansa. Tärkeintä, että ihminen on tasoisessaan seurassa.


      • kylläpä naurattaa...
        Sinkkunainen (KTM) kirjoitti:

        Heh, kylläpä katkeralta kuulostaa. Henkilökohtaisesti kyllä arvotan KTM-tutkintoni aivan noiden mainitsemieni ammattien tasolle, ja niin varmaan myös suurin osa ihmisistä tekee. Ja sitä paitsi mieheltä sopii olettaa enemmän kuin naiselta. Esim. itse olen siinä suhteessa vanhakantainen, että haluan miehen statuksen ja hänen tulonsa olevan korkeammat kuin minulla itselläni.

        KTM-tutkinto ei todellakaan ole lääkärin, juristin tai johtajan ammattien tasolla. Ei lähelläkään. Se, että on tutkinto, ei ole sama asia kuin vakiintunut ja suht korkea paikka työelämässä.


      • Putkiasentaja
        Sinkkunainen (KTM) kirjoitti:

        Siis ethän sä voi sitä tietenkään duunarina (?) ymmärtää, mutta ne tulot ei todellakaan ole se pointti siinä miehessä. Sitä miestä pitää pystyä myös arvostamaan, ja henkilökohtaisesti pidän enemmän miehistä, joilla on minua korkeampi status. Joudun työni vuoksi olemaan paljon myös edustustehtävissä ja illanvietoissa, joissa mukana on puoliso. Sellainen vaatii puolisolta akateemista sivistystä ja tietynlaisia käyttäytymis- ja keskustelutaitoja. Ei hienolle edustuslounaalle voi mitään putkiasentajaa viedä, niin ikävältä kuin se kuulostaakin. Varmaan heillekin on kuitenkin ottajansa. Tärkeintä, että ihminen on tasoisessaan seurassa.

        Mukava huomata, että myös tasokkaat ihmiset ehtivät joskus hienoilta edustustehtäviltään kirjoittelemaan tasokkaille Suomi24-foorumeille.


      • KTM-mies (ei juppi)
        Putkiasentaja kirjoitti:

        Mukava huomata, että myös tasokkaat ihmiset ehtivät joskus hienoilta edustustehtäviltään kirjoittelemaan tasokkaille Suomi24-foorumeille.

        1


    • minämie

      Miehen pitää ylipäätään tehdä töitä tai hyvin aktiivisesti hakea niitä ellei ole jotain erittäin hyvää estettä.
      Olen itse aktiivinen ja motivoitunut työhön joten minulle työn välteely on vastenmielinen ominaisuus.

      Palkkauksella ja alalla ei niinkään väliä.

      Pohjimmainen syy tähän yllämainittuun on se että en halua tulla "riistetyksi" tai joutua hoivaamaan aikuista lasta. Tarvitsen tasa-arvoisen ja elämässä selviytyvän kumppanin.

      • rillaaja

        .. aika vahvasti että sinkkunainen (KTM) ei tuu koskaan miestä saamaan missään muodossa , mutta
        yrittää aina kannattaa !


      • asenne työhön tärkeä
        rillaaja kirjoitti:

        .. aika vahvasti että sinkkunainen (KTM) ei tuu koskaan miestä saamaan missään muodossa , mutta
        yrittää aina kannattaa !

        Pääasia että miehellä on työ, johon hän suhtautuu tunnollisesti. Ammatilla ja palkalla ei ole väliä. Osoittaa määrätietoisuutta, jos mies on valinnut työn, josta itse pitää, olkoon se työ mikä tahansa. On rohkeaa valita työ, jota kaikki eivät arvosta, mutta jossa tietää itse viihtyvänsä. Sellaista ihailen. Tärkeää myös, että mies ei itse häpeä työtään, vaan pystyy kertomaan työasioista itseään arvostaen.

        ns "hyvissä ammateissa" saattaa olla kaikenlaisia itsekkäitä paskiaisia, ja ns "duunarihommissa" rehtejä, fiksuja kunnon miehiä. Ja päinvastoin myös. Jos työ ei vaadi paljon, mies saattaa panostaa johonkin muuhun vapaa-ajallaan, mutta jos työ vie kaiken ajan ja ajatukset, sellaisesta miehestä ei ole paljoo iloa kellekään.


    • n_ 24

      Ei miehen tuloilla ole merkitystä eikä ammatilla, tärkeintä että jotain tekee eikä elä siivellä. Valmistun itse kohta maisteriksi, mies on suutari ja metsäkoneen kuljettaja. Tärkeintä on, että mies on muuten fiksu ja kiinnostunut samoista asioista kuin minä. Oma mieheni on tosi fiksu, lukee uutisia ja hänen kanssa voi jutella vaikka politiikasta tai mistä vaan. Joskus tapaan kuitenkin duunareita, jotka puhuvat vain autoista tai jostain muusta mikä taas ei mua kiinnosta. Kyse ei ole siitä, että en voisi olla näiden miesten kanssa, koska pidän duunareita alempitasoisina, vaan sitä että mulla on niin erilainen maailmankatsamus, kun niillä. Ei synkkaa, jos toisen mielestä mahollisimman paljon kuluttava jenkkiauto on elämän hienoin asia ja toinen taas yrittää käyttää julkisia mahdollisimman paljon.

      • jeppa1

        Naiset on naisia vaikka voissa paistas , sanoo toista tekee toista


    • mmyah

      ei sillä ammatilla pitäis olla välii niin kauan kuin pystyy elättämään itsensä :D

      • Entäs rikolliset

        Mihinkäs luokkaan kuuluu osa-aikatyölaiset ja varakkaat/tyylikkäät Ulkomaalaiset/Suomalaiset ammattirikolliset? Ja entäs pätkätyöläiset,jotka hankkii vaan ansiosidonnaisen aina itselleen 500 pv?


    • Monelle tuntuu olevan kaikenmaailman titteleillä väliä. Itselleni niillä ei ole väliä. Se ihminen siellä kaiken takana on tärkein. Ei hieno titteli tai iso palkkapussi vielä sano, että toinen olisi hyväluonteinen ja rehellinen. Kaikki ei ole aina sitä miltä näyttää tai kuulostaa.

    • Nykyään jotkut sokaistuvat joidenkin sosiaaliseen mediaan laittamista asuntojensa kuvista tai joidenkin julkkisten asuntojen esittelyistä joissain lehdissä/tv:ssä/Youtubessa, että rupeavat itsekin haluamaan ja jopa jahtaamaan samanlaista elämää ja joskus jopa keinolla millä hyvänsä. Ei käy enää se "tavallinen" elämä, jossa eletään myös sitä arkea ruokakaupassa käynteineen ja pyykin pesuineen ja jossa juhlaa on enimmäkseen pienet arjen keskellä olevat ilot, kuten vaikka musiikin kuuntelu, kahvikupillisen juominen, puutarhassa/terassilla/parvekkeella istuminen, kahvilassa käynti, kukkien ostaminen maljakkoon yms. pienet sisustusjutut, jos lapsia niin se hetki, kun lapset ovat menneet nukkumaan ja voi rauhassa katsoa vaikka jotain elokuvaa tv:stä jne.

    • Julkkiksilla tarkoitan enemmän joitakin Hollywood näyttelijöitä tai vaikka kuninkaallisia tai sitten vaikka perhe Kardashian-Jennereitä. Valtaosa suomalaisista julkkiksista kuten vaikka näyttelijöistä tai laulajista/muusikoista asuu ihan tavallisesti omakoti,-kerros,-tai rivitalossa.

    • Anonyymi

      Itse pidän taiteilijoista, runoilijoista ym.

    • Anonyymi

      Jos toinen on tittelien perään, niin eikös se ole vaan hyvä mitä aikaisemmassa vaiheessa se tulee esiin?
      Itselläni on titteli jonka olen ahkeroinut työllä, en toiselle enkä itselleni, vaan se on tullut työn mukana. Titteli itsessään ei tarkoita yhtään mitään, ainakaan minulle.
      Miksi sen pitäisi merkitä kenellekään muullekaan?
      Työ ei kuvasta ihmistä kokonaisuutena. Jos ihmisessä ainoat kiinnostavat piirteet on status ja titteli, on hyvä siirtyä jo oma-aloitteisesti askel kauemmas.
      Tietysti, jos sellaisen kumppanin tai keskustelukaverin haluaa, niin sekin on ihan fine. Jokainen tykkää mistä tykkää. :)

      • Anonyymi

        Ei se ainakaan mulla ole sitä että hakisin jotain tiettyä titteliä. Vaan ajattelen mistä ammateista todennäköisimmin löytyy kaltaisiani ihmisiä. Eihän monelle työ ole pelkkää työtä, vaan jotain mikä on osa itseä, joillekin jopa kutsumus. Vaistomaisesti ajattelen taiteilijoita ym., koska olen itsekin sellainen tunneherkkä taiteilijatyyppi. Todellisuudessa ammatit ovat kuitenkin pelkkää osviittaa. Ihminen se siellä takana ratkaisee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2860
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2420
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2200
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      2002
    5. 171
      1842
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1836
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1787
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1736
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1529
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe