Lordi oikeaa heviä?

Monster

Niin, mitä olette mieltä. Onko Lordi lähinnä vitsi vai voiko sen ihan oikeasti aktegorioida johonkin hevityyliin. Paljonhan sitä tituleerataan hirviöheviksi/rockiksi.

14

927

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • [Li'oN]

      ...henkilökohtanen mielipide on se, että lordi on todella pehmomusaa ulkonäköön verrattuna. Mun mielestä se hirviölookki ei sovi ollenkaan tollaselle pehmorokille... Eli mun mielestä ei ole heavyä.

      - [Li'oN]

      • NEJ

        ... kyllä vähän sellasta softimman puoleista "heviä". kai sitä heviks nyt jollai saralla voi kutsua mut en mä itte kuitenkaan kauheesti oo siihen perehtyny... tää uus biisi blood red sandman on aika kova kyllä... :D


      • Zed Leppelin
        NEJ kirjoitti:

        ... kyllä vähän sellasta softimman puoleista "heviä". kai sitä heviks nyt jollai saralla voi kutsua mut en mä itte kuitenkaan kauheesti oo siihen perehtyny... tää uus biisi blood red sandman on aika kova kyllä... :D

        Varmaankin jossain määrin mielipide kysymys, mutta itse en ainakaan missään olosuhteissa rankkaisi Lordia yhtään muuksi kuin pop-musiikiksi. Koska sitähän se on. Se että käyttää särökitaroita tai naurettavia pellepukuja (joiden tosin luulisin olevan pelkkää läppää, helvetin huonoa sellaista :D) ei tee bändistä hevibändiä. Eikä minun mielestäni edes säröefektillä kitarointi ole välttämätöntä, jotta musiikki olisi heavyä. Henk. koht. en pidä bändistä yhtään.

        Tosin taas voin todeta, että tälläinen musiikin lokeroiminen erilaisiin kategorioihin ei koskaan oikein ole minua miellyttänyt. Jos joku sanoo lempimusiikikseen hevimetallin, se ei kerro vielä mitään henkilön musiikkimausta. Koskapa käsitteen hevimetalli alle kuuluu niin helvetillinen määrä erilaista musiikkia. No mutta onneksi tämä ei ole niin vakava asia.


    • W.B

      pet shop boys

    • McVasara

      Tarkoitat varmaan "kategorioida",joka on synonyymi masturboinnille,eli transponoinnille!!!

    • ironmike

      ...ainakin näin einiinhevimiehen korvaan se ihan kunnon heviltä kuulostaa. Ehkei Loordi nyt ole niitä kaikkein vakavimmin otettavia hevibändejä mutta ei kai sen ole tarkoituskaan olla. Joka tapauksessa ainakin minun persiille se potkii kuin potkunyrkkeilijä konsanaan ja on kaikin puolin viihdyttävää kuunneltavaa.

    • J.C

      Lordin juuret ovat sellaisessa yhtyeessä kuin KISS. Musiikki on hyvin paljon esikuvansa kaltaista ja varmasti HEAVYä. Sanoisin että sitä aitoa sellaista. Jos kuunnellaan heavyn "keksiöitä" kuten Black sabbath. Led zeppelin. Deep Purple. KISS ym ym niin ei nekään mitään hirveän rajua ole. Ne ovat sitä aitoa heavyä kuten myös Lordi. Monet nykyiset "heavy" bändit luokiteltiin 80 luvulla Death metalliin yms.. Nykyään sitä sanotaan heavyksi mikä on mielestäni väärin.
      Vanhat hyvät bändit kunniaan

      • Zed Leppelin

        Tätä juuri tarkoitin. Led Zeppelin, UFO ja Deep Purple ovat sitä alkuperäistä heavyä, vaikkei monessakaan näiden bändien kappaleissa (jos yhdessäkään) jyllätä särökitaroilla vaan cleaneilla soundeilla. Tosin Lordilla ei ole näiden kanssa mitään tekemistä, enkä todellakaan pidä Lordia aitona heavynä. Olen siis tätä mieltä: "Stairway To Heaven" on heavyä, "Devil is a Loser" on poppia. Heavy ei mielestäni myöskään ole raskasta metallia, vaan 80-luvun kasaria.


      • Outo
        Zed Leppelin kirjoitti:

        Tätä juuri tarkoitin. Led Zeppelin, UFO ja Deep Purple ovat sitä alkuperäistä heavyä, vaikkei monessakaan näiden bändien kappaleissa (jos yhdessäkään) jyllätä särökitaroilla vaan cleaneilla soundeilla. Tosin Lordilla ei ole näiden kanssa mitään tekemistä, enkä todellakaan pidä Lordia aitona heavynä. Olen siis tätä mieltä: "Stairway To Heaven" on heavyä, "Devil is a Loser" on poppia. Heavy ei mielestäni myöskään ole raskasta metallia, vaan 80-luvun kasaria.

        Robert Plant vetäisis sua turpaan. Se ite on sitä mieltä, että Led Zeppelin on bluesia. Bändi tietää aina ite parhaiten, mitä musaa ne edustaa. Jos ne ei taas tahdo lokeroitua mihinkään tiettyyn osastoon, sitten voi spekuloida maailman ääriin asti.

        Naurettavaa tosin ihmetellä sitä, onko jonkin bändin musa heviä/tm vai ei. Mitä sillä on väliä? Meneekö Cannibal Corpsen kuuntelijalta katu-uskottavuus, jos pitää verkkareita ja kuuntelee silloin tällöin Lordia? Huolestuttavaa.

        En tiedä mitä skeneä Lordi edustaa musamaailmassa, onko 80's ainoaa oikeaa (takatukka)heviä vai mitä. Mä en koskaan arvosta lokeroitsijoita, enkä varsinkaan "minä kuuntelen vain undergroundmainstreamdeluxe-metallia, koska se on ainoaa oikeaa heviä 50-luvulta"-ihmisiä.

        Hevin alkuperästä voi olla montaa mieltä: onhan esitetty, että jo Cream edusti tätä lajia. Tapelkaa siinä sitten.


      • Zed Leppelin
        Outo kirjoitti:

        Robert Plant vetäisis sua turpaan. Se ite on sitä mieltä, että Led Zeppelin on bluesia. Bändi tietää aina ite parhaiten, mitä musaa ne edustaa. Jos ne ei taas tahdo lokeroitua mihinkään tiettyyn osastoon, sitten voi spekuloida maailman ääriin asti.

        Naurettavaa tosin ihmetellä sitä, onko jonkin bändin musa heviä/tm vai ei. Mitä sillä on väliä? Meneekö Cannibal Corpsen kuuntelijalta katu-uskottavuus, jos pitää verkkareita ja kuuntelee silloin tällöin Lordia? Huolestuttavaa.

        En tiedä mitä skeneä Lordi edustaa musamaailmassa, onko 80's ainoaa oikeaa (takatukka)heviä vai mitä. Mä en koskaan arvosta lokeroitsijoita, enkä varsinkaan "minä kuuntelen vain undergroundmainstreamdeluxe-metallia, koska se on ainoaa oikeaa heviä 50-luvulta"-ihmisiä.

        Hevin alkuperästä voi olla montaa mieltä: onhan esitetty, että jo Cream edusti tätä lajia. Tapelkaa siinä sitten.

        Huh... onneksi en ole vielä toistaiseksi ajautunut lähelle Robertia. On se sen verran isompi mies kuin minä että tulis tiukka paikka ;D

        Joo, olen samaa mieltä. Musiikin lokeroiminen on täysin turhaa. Led Zeppelin on Led Zeppeliniä eikä mitään muuta. Kuka sen nyt sitten miksikin mieltää. Robert mieltää sen bluesiksi, minä taas hevirockiksi. Ja jos puhutaan käsitteestä hevi, niin ensin pitäisi määritellä se. Onko se pelkästään hevimetallia (mitä se taas on?) vai myös hevirockia. Tästä musiikin lokeroimisesta syntyy niin paljon ongelmia, että koko homma pitäisi lopettaa tyystin.

        Minä arvostelen bändit omina yksikköinään, enkä sekoita niiden "genrejä" yhtään mihinkään. Eikä ole olemassa mitään hevin alkuperää tai keksijää. Musiikki on aikojen saatossa kehittynyt hitaasti eteenpäin ja uudet artistit ovat ottaneet vaikutteita vanhoilta. Eri puolilla maailmaa ovat yhä useammat ja useammat yhtyeet alkaneet ottaa yhä "heavymäisempiä" elementtejä musiikkiinsa tai yksittäisiin biiseihinsä. Näin on hitaasti kehittynyt myös hevi, miten sen kukin sitten ymmärtääkin.


    • judge

      vaan täyttä PASKAA.
      Tämä ei tarkoita sitä että tämä nu-metal paska olis musiikkia!!!

    • Lederhosen

      Ja mikäköhän vittu on "oikea hevi"?

    • L#rdi

      Näin tuossa telkusta Lordin keikan ja viime kesän muistot heräs mieleen. Meinasin melkeen kuolla nauruun... Enste tulee "Hirviöitä" kaapista ja tarttuupi siivistä rumpuihin kii eiku pakkia ja uus yritys joskos ohi pääsis. Sit joku tynämiittipötkö kouraan ja sieltäkö rupes ruikkiin kipinoitä niin että Hirviöllä kourat palo, ei nimittäin lentäny kipinät kauemmas. Muutenkin tuli semmoinen mieli että isot ihmiset leikkii jotain. Musa ei kummoista oikestaan täyttä sontaa. Soittivat kuiten Alice Cooperin Hes Backin siitä plussaa.

    • Lordfan

      Eikös tuo nyt heviä ole tuo Lordi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2057
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      113
      1512
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1490
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1337
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1184
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      482
      1111
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      62
      1087
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      943
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      912
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      866
    Aihe