kaiken ikäiset ja kokoiset mukaan pudottamaan! :)

eelviira

Ajattelin kokeilla ensimmäistä kertaa kirjoitella tänne omasta painonpudotuskamppailusta!
olen 23-vuotias tyttö, 163cm ja aamulla vaaka näytti 74,5 kiloa. muutama kilo on jo tippunut (lähtöpaino 79.8), mutta on ollut etelänreissua ja joulut ym..
nyt olisi sitten tarkotus saada homma taas kunnolla käyntiin!

itse meinaan tehdä omalla hyväksi havaitulla tavalla, eli ensimmäinen viikko tiukalla linjalla ja sen jälkeen lisätä pikkuhiljaa kalorimäärää vähän. kun aluksi paino lähtee rytinällä tippumaan kasvaa motivaatio kummasti :)
oon käyttäny apuna nutriletteja korvaamaan ainakin osan aterioita. Esimerkkinä eilinen:

aamupala:nutri
lounas:nutri
iltapäivällä:kanasalaatti
illalla:kevyt marjakiisseli ja voileipä
päivän mittaan kahvia PALJON (tarvis koittaa vähentää mutta.....)

Lasken kaloreita, mutta en enää niin orjuuttavasti kuin ennen, vaan suuntaa antavasti. yritän pitää kalorit 1000-1500 välissä. Tavotteena mulla on ensin 70kg ja 65kg sen jälkeen! ja molemmista oon luvannut itelleni palkinnoks kunnon shoppailureissun! :)

Olis kiva kuulla myös muiden tarinoita, onnistumisia ja epäonnistumisia, tavotteita ja ennen kaikkee kuulumisia laihdutuksen kanssa kampailussa! :) koska helppoohan se ei ole niin jos sais yhdes luotua sitä motivaatiota ja tsemppiä!! :)

77

1723

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -nelli-

normaalipainon sisällä laihduttaja niin voisin kirjoitella motivaatiota saadakseni ja tottakai olisi huippua jos pystyisin auttamaan muitakin :) Olen parikymppinen tyttö ja tällä hetkellä painoa löytyy 64,7 kg, maksimissaan olen painanut 67,3 kg eli jonkin verran jo tiputettu :) Pituutta on 167 cm ja tavoitepainoon matkaa noin -8kg, eli 55-56 kg pitäisi vaaka saada näyttämään. Yritän myös opetella syömään terveellisemmin ja liikkumaan sillä nykyisillä elintavoillani on todella ihme miksen ole vielä lihonut enempää! Kasviksia ja kuntosalia siis kehiin :)

Yritän syödä noin 1500 kcal päivässä ja harrastaa jotain rasittavaa liikuntaa 3krt viikossa hyötyliikuntaa mahdollisuuksien mukaan. Tavoite on myös päästä eroon makeasta.

Tsemppiä myös sinulle ap!

• eelviira

ja tottakai mukaan mahtuu! :)
        kivasti sullaki on alkanu, muutama kilo jo lähteny! ja seuraavat muutama lähtee helposti, eikö vaan!!? :D

mulla on tapana käydä joka päivä vaa'alla, mut tänä aamusti lukemat oli ihan samat kun eilen :/ mut ei se mitään, huomenna varmaan joku gramma on sitten kevyempi! eilen myös sorruin pariin paheeseen... saunakaljaan (vain yhteen) ja söin vähän popcorneja. kalorimäärä tosin pysyi joka tapauksessa ihan rajoissaan!

Toivoisin että kuun loppuun mennessä olis jo tuo välitavoite saavutettu! tiiän että se on mahollista mutta toivottavasti ei tuu takapakkeja!! :)

• eelviira
        eelviira kirjoitti:

ja tottakai mukaan mahtuu! :)
        kivasti sullaki on alkanu, muutama kilo jo lähteny! ja seuraavat muutama lähtee helposti, eikö vaan!!? :D

mulla on tapana käydä joka päivä vaa'alla, mut tänä aamusti lukemat oli ihan samat kun eilen :/ mut ei se mitään, huomenna varmaan joku gramma on sitten kevyempi! eilen myös sorruin pariin paheeseen... saunakaljaan (vain yhteen) ja söin vähän popcorneja. kalorimäärä tosin pysyi joka tapauksessa ihan rajoissaan!

Toivoisin että kuun loppuun mennessä olis jo tuo välitavoite saavutettu! tiiän että se on mahollista mutta toivottavasti ei tuu takapakkeja!! :)

no eipäs oo grammaakaan lähteny, vaan 300g. Ja joo, tiiän ettei noita grammoja saa kytätä koska paino heittelee päivästä toiseen aina hiukan, mutta......!! :/
        tänään koitan olla pelkillä nutreilla koko päivän. lisäks taidan hakee jotai kasviksia vähän kaupasta iltavuoroon mukaan et saa jotain mäyssätä tauoilla. tänään on kyllä 10 tuntinen päivä töissä, toivottavasti ei tunnu liian rankalta. :S

Töistä puheen ollen, onko mitään vinkkejä kellään kevyiksi ja helpoiksi eväiksi? itsellä tuppaa olemaan niin ykstoikkosta toi ruokapuoli töissä! :D useimmiten otan jotain keittoa, raejuustoa, tonnikalaa tai ruisleipää mukaan..

• KohtiKevättä87

Heippa! Taidankin muuttaa tähän porukkaan, sillä aiemmassa a) minut sivuutettiin, b) meillä tämän hetkinen tilanne ja tavoitteet kohtaavat paremmin. Jos mukaan siis vielä mahtuu? :)

Olen 24-vuotias nainen, pituutta 164cm ja lähtöpaino on 79,0kg (iltapaino). Eilen illalla vaaka näytti jo 77,1kg. Ruuan tarkkailua ja liikunnan lisäämistä takana viime sunnuntaista saakka, joten alkupudotus on lähtenyt sujumaan yllättävän vauhdikkaasti! Tavoiteenani on painaa valmistujaisiini mennessä 60kg (aikaa n.1,5vuotta) ja opetella elämään siinä painossa. Olen kahdesti aiemmilla laihdutuskerroilla käynyt 65kg:n tuntumassa, mutta kummallakin kerralla paino on hiipinyt takaisin tänne 80kg:n tuntumaan. Ei enää sellaista.

Laihdutan periaatteella "kulutan sen minkä syön". Laskeskelen siis kaloreita etenkin herkuista joihin sorrun heikkoina hetkinäni, normaaliruuan kaloreista en ole huolissani kun annoskoot vain pysyvät kohtuullisina. Ostimme mieheni kanssa meille kotiin juoksumaton ja se on ollut kovassa käytössä. Aamuisin kävelen reippaasti matolla 30-60min välillä hölkäten, jolloin päivän lenkki on jo tehty ja kaikki muu liikkuminen päivän aikana tietää vain miinusta vaa'alla. ;) Toimii itselläni! Olen niin huono raahautumaan salille vaikka salikortti olisikin.. Heikkouteni on ylenpalttinen herkuttelu ja itseni kyllästäminen sokerilla ja rasvalla. Syöpöttelyyn johtavina kompastuskivinä ovat opintojen, työn ja arjen yhdistämisestä koituva stressi ja väsymys, liian suuret annoskoot(!) sekä ajan puutteesta johtuva liikunnan vähyys. Näihin puuttumalla luulisi tapahtuvan positiivista muutosta elämänhallinnan suhteen muutenkin! :)

eelvira: ettei nutreilla olisi vaikutusta painon heittelyyn? Ajatellen päiviä, jolloin nutreja tulee syötyä enemmän ja niitä, jolloin ne jäävät vähemmälle? 300g nousu ei tosin ole vielä mitään! :) Painosi on jo pudonnut paljon, upeaa!! Itseä houkuttelisi myös, mutta elämä nutrien jälkeen pelottaa.. Siksi pyrin laihduttamaan kokonaisvaltaisesti ruokailutottumuksia muuttamalla (pienet annoskoot, salaattia, vihanneksia, marjoja, hedelmiä, kevyttä, hyvää ja ravitsevaa). Tähän liittyy tosin myös luopumisen haikeus, sillä jos mielin pysyä tavoitteessani, tulee minun myös omaksua syömiseni osaksi jokapäiväistä elämää. Samoin liikunta. Ja kun minä niin nauttisin roskaruuasta, sipseistä, suklaasta, jäätelöstä, kekseistä,.. Niistä millä tähän on tultukin. :D Luopua en aio kokonaan, mutta rajoittaa radikaalisti.

-nelli-:llä myös pudotus hyvällä mallilla!! :) Kuinka makeasta erottautuminen on lähtenyt käyntiin?

Tänään käydään elokuvissa ja hivenen stressaa syömiset siellä.. Tosin ajattelin etten välttämättä ota mukaan kivennäisvettä kummempaa. Mieheni on onneksi samoilla linjoilla, joten hän on oivallinen tuki ja turva herkuista pidättäytymiselle! ;)

Mukavaa alkanutta viikkoa!

• eelviira

tervetuloa mukaan! :)

Hyvä KohtiKevättä87 että on alkanu noin hienosti! :) ja noilla konsteillahan se paino putoo ihan varmasti! pidetään vaan itteemme niskasta kiinni! ;)

juu nuo nutrit kyllä vaikuttaa siihen painon pieneen heittelyyn, enkä meinaa mitään hirveen pitkää nutrauskuuria pitääkkään kun kans pelkään että se paino nousee kun sen lopettaa. siitä saa vaan sellasen hyvän alkusysäyksen:paino putoo nopeesti ja tottuu vähempään ruuan määrään! Eli siinä mielessä voin jopa suositella kokeilemaan! :)

mulla on kyllä toi liikkuminen ongelma. suoraan sanottuna:oon LAISKA! mut yritän kyllä petrata :D
        ja onneks sentään oon fyysisesti kohtalaisen raskaassa työssä, että sentään siellä kuluttaa aika hyvin!

töistä puheenollen, nyt tarvii mennä ja hauskaa leffailtaa!
        p.s. ite otan usein leffaan sokerittomia salmiakkeja! ;)

• laiharilla
        eelviira kirjoitti:

Hyvä KohtiKevättä87 että on alkanu noin hienosti! :) ja noilla konsteillahan se paino putoo ihan varmasti! pidetään vaan itteemme niskasta kiinni! ;)

juu nuo nutrit kyllä vaikuttaa siihen painon pieneen heittelyyn, enkä meinaa mitään hirveen pitkää nutrauskuuria pitääkkään kun kans pelkään että se paino nousee kun sen lopettaa. siitä saa vaan sellasen hyvän alkusysäyksen:paino putoo nopeesti ja tottuu vähempään ruuan määrään! Eli siinä mielessä voin jopa suositella kokeilemaan! :)

mulla on kyllä toi liikkuminen ongelma. suoraan sanottuna:oon LAISKA! mut yritän kyllä petrata :D
        ja onneks sentään oon fyysisesti kohtalaisen raskaassa työssä, että sentään siellä kuluttaa aika hyvin!

tosiaa mulla pituutta on n.160 ja painoa 58 kiloa ja tarkotus olis päästä 49 kiloon..
        palkinnoksi lähden kesällä kielimatkalle että siellä olisin rantakunnossa...
        olen laihtunut jo viikossa 54.5 ja kokoajan noin 0.5-1.0 kiloa lähtenyt per päivä.
        mutta vähän takapakkia on tullut kun jouduin lähtemän kaverin synttäreille kotipitsaan ja lisäksi kävin rossossa eräs päivä... mutta kuitenkin jo melkein 4 kiloa lähtenyt :)
        syön tosiaan vain n.600 kcal päivässä ja yritän ehtiä liikkumaan noin 100 kcal.

voin kirjoitella ruokapäiväkirjaakin jos joku haluaa tietää siitä...
        dietti on ainakin toiminut kun noin viikossa melkein -4 kg

• -nelli-

itselläni on mennyt hyvin eikä oikeastaan tee mieli palata entiseen :) En usko että mitään huomattavaa edistystä on tapahtunut senteissä tai kiloissa mutta ainakin tunnen itseni "henkisesti kevyeksi" ja olo on virkeämpi kun olen syönyt terveellisemmin. Olen kuitenkin tehnyt pääröksen että punnitsen itseni vain kerran viikossa.

Makeaa tekee vielä mieli mutta olen saanut karkit, pullat yms. korvattua hedelmillä joten ei paha, esimerkiksi appelsiinit ovat nyt todella makeita ja herkullisia. Toisinaan kun kävelen leffavuokraamoiden ohi alkaa tehdä mieli mussuttamaan sipsiä ja katsomaan leffaa mutta en ole repsahtanut. Jonkun verran pää on särkenyt mutta en ole varma johtuuko se karkin puuttumisesta. Luin kuitenkin että jotkin karkkien lisäaineet voivat aiheuttaa riippuvuutta mutta liekö hömppää. Ennen kuitenkin söin karkkia lähes joka päivä joten ei ihme jos joku riippuvuus olisi :D

• Neiti S
        -nelli- kirjoitti:

itselläni on mennyt hyvin eikä oikeastaan tee mieli palata entiseen :) En usko että mitään huomattavaa edistystä on tapahtunut senteissä tai kiloissa mutta ainakin tunnen itseni "henkisesti kevyeksi" ja olo on virkeämpi kun olen syönyt terveellisemmin. Olen kuitenkin tehnyt pääröksen että punnitsen itseni vain kerran viikossa.

Makeaa tekee vielä mieli mutta olen saanut karkit, pullat yms. korvattua hedelmillä joten ei paha, esimerkiksi appelsiinit ovat nyt todella makeita ja herkullisia. Toisinaan kun kävelen leffavuokraamoiden ohi alkaa tehdä mieli mussuttamaan sipsiä ja katsomaan leffaa mutta en ole repsahtanut. Jonkun verran pää on särkenyt mutta en ole varma johtuuko se karkin puuttumisesta. Luin kuitenkin että jotkin karkkien lisäaineet voivat aiheuttaa riippuvuutta mutta liekö hömppää. Ennen kuitenkin söin karkkia lähes joka päivä joten ei ihme jos joku riippuvuus olisi :D

Moikka, voisin tulla tänne mukaan, jos vain huolitte ? (:

Olen 14 -vuotias tyttö joka yrittää laihduttaa epämääräisesti (siis todellakin epämääräisesti) ilman kamalia nälkälakkoja ja pikadiettejä. Nuoren ikäni vuoksi eivät kovinkaan monet kannusta laihduttamaan, mutta itseasiassa kutsun tätä projektia "Elämän tasapainottamiseksi", eli ei suoraan laihdutusta.

Pituus; 162 cm
        Paino; 65 kg

Kamala ristiriita; haluan laihduttaa mutta pidän samalla laihduttamista vastenmielisenä. Ja vielä enemmän ristiriitaa; sanon muille että laihdutan koska haluan tehdä elämästäni terveellisemmän ja kohentaa kuntoa jne, mutta itselleni kerron kuitenkin että laihdutan sen takia etten enää missään nimessä jaksa kiusaamista ja niitä hiton ärsyttäviä kommentteja "Vittu väistä läskihuora!". Ja vaatteet näyttää kivemmilta päällä, jos olis hoikka...?

Tavote on siis päästä rantakuntoon kesäksi päästä laihaksi syksyyn mennessä jotta voin haistattaa pitkät kaikille kiusaajille kun koulu alkaa.. Ja sitten tämä paino vaikuttaa myös harrastuksiini; en päässyt viime keväänä mukaan tanssikoulumme joutsenlampeen koska tutu ei mahtunut päälleni. Naurettavaa, ja todella noloa. Sekä ärsyttävää. Haluan myös kasvattaa lihaksia ja kuntoa, ja saada ainakin näykyvät käsihabat (:

Nykyään liikun jonkin verran, mutta ajattelin lisätä silti liikuntaa (: Tanssitunti 7 kertaa viikossa, kotitreenausta ja sitten jonkin verran kävelyä (väh. 4 kilometria päivässä)..
        Syön todella huonosti; napostelen ja ruokarytmi on epäsäännöllinen. Mutta epäsäännöllisyydelle en oikein voi mitään, sillä ruoka valmistuu aina kotona eri aikaan harrastukset menee yleensä päivällisen päälle. Napostelua yritän vähentää.

Joo, mun stoori :---) Yritetäänpä päästä to the top kunto kesäksi (:

• KohtiKevättä87
        eelviira kirjoitti:

Toinen laiska ilmoittautuu.. ;) Juoksumatto onkin siitä hyvä, että samalla voin katsoa televisiota tai elokuvaa. Serranot ovat suursuosikkini ja koska niihin pitää keskittyä niin intensiivisesti kielitaidottomuuden takia, mikäs sen parempaa kuin hikoilu siinä sivussa. :D Puolituntia päiväänkin riittää! Elokuviin lähti mukaan Really Juice -hedelmäpussi (110g) ja tasapainottava mehu. Kaloreita kaiken kaikkiaan 478kcal - mikä on liki 100kcal vähemmän kuin eilen syömissäni 7kpl Mirella-kekseissä!!! Ja vielä eilen keksejä nautiskellessani ajattelin että mitä nyt muutamasta keksistä.. Karua kun miettii mitä kaikkea muuta samaan kalorimäärään olisi voinut syödä (esim. 13 appelsiinia). Kuten -nelli-kin kirjoittaa, appelsiinit OVAT parhaimmillaan juuri nyt! Matolla huhkin tänään 600kcal verran. :)

laiharilla: dieettisi kuulostaa omiin korviin todella epäterveelliseltä jo pelkästään 600kcal päiväannoksen suhteen.. Paino putoaa varmasti, mutta oletko miettinyt noin nopean painonpudotuksen seurauksia? Ja mitä sitten kun pääset tavoitepainoosi ja alat syödä normaalimmin? Mielenkiinnosta näkisin mistä päivittäiset ateriasi ja välipalasi koostuvat.. Aikuisen ihmisen kalorisaannin tulisi olla paljon, paljon enemmän kuin mainitsemasi 600kcal.

NeitiS: Elämän tasapainottaminen vaikuttaa hyvältä! Naposteluja vähentämällä tai epäterveellisten naposteltavien korvaaminen terveellisillä (hedelmät, marjat, jne) auttaa takuulla painonpudotukseen. :) Liikunnasta varoitan, että ainakin omalla kohdalla liiallinen vaatiminen itseltä vie innon kokonaan.. Liikunnan tulisi olla hauskaa ja antoisaa! Ei väkinäistä, teen-kun-on-pakko-tekemistä. Tanssitreenitkin 7xvko kotiharjoittelu saisi minut aivan näännyksiin!! :D Kiusaajat eivät tiedä miten paljon pahaa saavat aikaan -itse päätin aikoinaan näännyttäväni itseni anorektikoksi, jolloin saisivat kaikki tuta sanojensa tehon-. En kuitenkaan tehnyt niin. Kiusaaminen jäi vähemmälle ajan kanssa. Elämän tasapainottamista, laihdutusta tms. ei pidä tehdä kiusaajien, vanhempien, sisarusten, kavereiden tai kenenkään muun kuin oman itsensä takia. Tsemppiä!

Peukutukset muillekin!! :)

• eelviira
        Neiti S kirjoitti:

Moikka, voisin tulla tänne mukaan, jos vain huolitte ? (:

Olen 14 -vuotias tyttö joka yrittää laihduttaa epämääräisesti (siis todellakin epämääräisesti) ilman kamalia nälkälakkoja ja pikadiettejä. Nuoren ikäni vuoksi eivät kovinkaan monet kannusta laihduttamaan, mutta itseasiassa kutsun tätä projektia "Elämän tasapainottamiseksi", eli ei suoraan laihdutusta.

Pituus; 162 cm
        Paino; 65 kg

Kamala ristiriita; haluan laihduttaa mutta pidän samalla laihduttamista vastenmielisenä. Ja vielä enemmän ristiriitaa; sanon muille että laihdutan koska haluan tehdä elämästäni terveellisemmän ja kohentaa kuntoa jne, mutta itselleni kerron kuitenkin että laihdutan sen takia etten enää missään nimessä jaksa kiusaamista ja niitä hiton ärsyttäviä kommentteja "Vittu väistä läskihuora!". Ja vaatteet näyttää kivemmilta päällä, jos olis hoikka...?

Tavote on siis päästä rantakuntoon kesäksi päästä laihaksi syksyyn mennessä jotta voin haistattaa pitkät kaikille kiusaajille kun koulu alkaa.. Ja sitten tämä paino vaikuttaa myös harrastuksiini; en päässyt viime keväänä mukaan tanssikoulumme joutsenlampeen koska tutu ei mahtunut päälleni. Naurettavaa, ja todella noloa. Sekä ärsyttävää. Haluan myös kasvattaa lihaksia ja kuntoa, ja saada ainakin näykyvät käsihabat (:

Nykyään liikun jonkin verran, mutta ajattelin lisätä silti liikuntaa (: Tanssitunti 7 kertaa viikossa, kotitreenausta ja sitten jonkin verran kävelyä (väh. 4 kilometria päivässä)..
        Syön todella huonosti; napostelen ja ruokarytmi on epäsäännöllinen. Mutta epäsäännöllisyydelle en oikein voi mitään, sillä ruoka valmistuu aina kotona eri aikaan harrastukset menee yleensä päivällisen päälle. Napostelua yritän vähentää.

Joo, mun stoori :---) Yritetäänpä päästä to the top kunto kesäksi (:

Neiti S: sun tavotteet kuulostaa hyvältä! tosiaan niinkuin KohtiKevättä87:kin sanoi, että kun pyrkii ne napostelut korvaamaan jollakin terveellisellä niin jo sillä pääsee pitkälle! ja siitä kiusaamisesta; se on helppoa sanoa täältä, mutta täytyy vain yrittää jättää ne kiusaavat sanat huomioimatta. olet normaalipainoinen tyttö, et todellakaan mikään läski! ja ne jotka sinua nimittelevät, (toivottavasti) parin vuoden päästä jo vähän kasvaa ja huomaa kyllä itsekkin oman typeryytensä. mutta jokatapauksessa, onnea elämän tasapainottamisessa! :)

Mulla paino tuntuu taas jumittavan. :( 74.5 mittarissa vaikka en oo lipsunut ja muutenkin kaikki mennyt hyvin... esimerkki eilisen syömisistä:
        9.00 : nutrilett
        13.00 : nutrilett
        16.00 : 200-300g kirsikkatomaatteja
        18.00 : jauhelihakeittoa ehkä n.300g (tehty kevytjauhelihaan)
        22.00: nutrilett
        päivän mittaan kahvia rasvattomalla maidolla

Eilen olin tosiaan töissä 14.00 - 00.00, eli tuota vähemmällä en ainakaan selviä, enkä meinaa yrittääkkään! :D Harmittaa vaan toi painon jumittaminen, kun on niin hätänen että tarvis heti nähdä tuloksia niin sais lisäpotkua!
        Olis kyl kiva kuulla muidenkin ruokavalioista ja että kuinka usein päivässä syötte ja onko jotain hyviä kevyitä vinkkejä??

nyt tarvis raahautua tätä koneelta ja suorittaa päivän liikunta-annos: lumityöt! mitä parhainta liikuntaa! siinä tulee kyllä oikein kunnolla liikuttua ja meilläkin on sen verran tota pihaa että se ei ihan hetkessä oo kolattu :) mieskin on siltä osin hyvintyytyväinen mun "laihdutushömpötyksiini"! :D :D

• KohtiKevättä87
        eelviira kirjoitti:

Neiti S: sun tavotteet kuulostaa hyvältä! tosiaan niinkuin KohtiKevättä87:kin sanoi, että kun pyrkii ne napostelut korvaamaan jollakin terveellisellä niin jo sillä pääsee pitkälle! ja siitä kiusaamisesta; se on helppoa sanoa täältä, mutta täytyy vain yrittää jättää ne kiusaavat sanat huomioimatta. olet normaalipainoinen tyttö, et todellakaan mikään läski! ja ne jotka sinua nimittelevät, (toivottavasti) parin vuoden päästä jo vähän kasvaa ja huomaa kyllä itsekkin oman typeryytensä. mutta jokatapauksessa, onnea elämän tasapainottamisessa! :)

Mulla paino tuntuu taas jumittavan. :( 74.5 mittarissa vaikka en oo lipsunut ja muutenkin kaikki mennyt hyvin... esimerkki eilisen syömisistä:
        9.00 : nutrilett
        13.00 : nutrilett
        16.00 : 200-300g kirsikkatomaatteja
        18.00 : jauhelihakeittoa ehkä n.300g (tehty kevytjauhelihaan)
        22.00: nutrilett
        päivän mittaan kahvia rasvattomalla maidolla

Eilen olin tosiaan töissä 14.00 - 00.00, eli tuota vähemmällä en ainakaan selviä, enkä meinaa yrittääkkään! :D Harmittaa vaan toi painon jumittaminen, kun on niin hätänen että tarvis heti nähdä tuloksia niin sais lisäpotkua!
        Olis kyl kiva kuulla muidenkin ruokavalioista ja että kuinka usein päivässä syötte ja onko jotain hyviä kevyitä vinkkejä??

nyt tarvis raahautua tätä koneelta ja suorittaa päivän liikunta-annos: lumityöt! mitä parhainta liikuntaa! siinä tulee kyllä oikein kunnolla liikuttua ja meilläkin on sen verran tota pihaa että se ei ihan hetkessä oo kolattu :) mieskin on siltä osin hyvintyytyväinen mun "laihdutushömpötyksiini"! :D :D

Lumityöt ovat tosi jees!! :D Syötkö eelvira keittoja, pirtelöitä vaiko patukoita nutriletteina? Onko erityistä lempparia? ;)

Eilinen ruokapäiväkirja:
        11.00: Ruispala (päällä KevytLättaa) kinkku, jogurtti (rasvaton), appelsiini
        16.00: Salaattia lautasmallin mukaisesti (jäävuorisalaatti, kurkku, tomaatti, paprika, ei kastiketta), TexMex-pataa n. 2dl, iso lasillinen rasvatonta maitoa
        17.30: Really Juice -hedelmäkarkkeja 110g, Hyvää päivää tasapainottava mehu
        20.00: Appelsiini
        Liikuntaa matolla tunti ja 10 min (600kcal)

Kirjoitin kommentteina itselleni, että aamupalan (vapaa aamu yöllä tuli valvottua kouluhommien parissa) ja ruuan väliin tuli liian pitkä tauko. Nälkä ehti kasvaa isoksi ja siksi jatkossa otan luennoille mukaan jonkun hedelmän tauolle! :) Ruoka-annoksen koon arvioin kauhan koon mukaan (kauha = desi). Paino oli noussut edelliseltä päivältä 100g, mutta erittäin hyvillä mielin olen siitä huolimatta. Eilen iltapaino oli 77,2kg (1,8kg lähtenyt kolmessa päivässä).

Tämän päivän syömiset:
        8.00: Ruispala (päällä Kevytlättaa) tomaatti, jogurtti (rasvaton) rkl raejuustoa sekaan sekä appelsiini
        11.00: Appelsiini
        13.30: n.2dl Itsetekoista kaalilaatikkoa kevytjauhelihaan puolikkahillo, iso lasillinen rasvatonta maitoa
        Ruoka oli hyvää ja ravitsevaa (vieläkin täysi olo), joten illalla ajattelin nautiskella Valion mansikkamarjakeitolla (iso lasillinen). Olen päättänyt etten syö enää klo 20 jälkeen mitään, mutta siihen on vielä muutama tunti aikaa ja jos tulee nälkä, löytyy kaapista jogurttia ja leipää sekä joitain salaattitarpeita. :) Matolla ajattelin käväistä tunnin verran. Aamulla kävin kävelemässä ulkona n.20min ja lapioin pihatien auki.

Pyrin syömään 4-6 kertaa päivän aikana suht tasaisin väliajoin. Ruoka on pitkälti omatekoista/ miehen tekemää kotiruokaa, jolloin käytössä ovat kevyet lihat, rasvattomat ruokakermat, jne. :) Tänään tehtyä kaalilaatikkoa riittää varmasti lopulle viikkoa ja perjantaina ajattelin tehdä makkarakastiketta (kevytlenkki) tai lihapullia (kevyt jauheliha ja rasvaton kermaviili).. Erilaiset Wokit ovat myös hyviä! Ja keitot nopeita ja helppoja valmistaa. Perunavellikin houkuttelisi piiiitkästä aikaa.. Ihan tulee nälkä näitä listatessa. :D

Kevyitä välipaloja, joita itse syön:
        - Hedelmistä appelsiinit, banaanit ja omenat
        - Hedelmäsalaatti (omenaa, banaania, persikkaa mehussa, ananasta mehussa, päärynää, jne.)
        - Kasviksista kurkku, tomaatti ja paprika (leivällä, salaateissa, jne.)
        - Valion kevyet marjakeitot(!)
        - Herkutteluun/ välipalaksi pakastemarjoja (sulana) ja päälle VaniljaCreamea 9% sellaisenaan NAM! (pakastemarjoista omat suosikit musikka, vadelma ja mustaherukka -mustikkaa ja vadelmaa sekoittamalla tulee myös hyvää-)

Lisäilen jos tulee jotain mieleen.. Muilta olisi myös kiva kuulla näitä!! :)

• Läskimoooses

mä olen 180cm/147,5kg. tänään alkoi pudotus, että sillä lailla.

• manskuli

Voisinko minäkin vielä tulla mukaan tähän ryhmään? :) kaikki ihmiset vaan katosivat ryhmästäni, joka perustettiin jo joskus marraskuussa ja haluaisin päästä mukaan johonkin ketjuun kirjoittelemaan. Yritin jo yhteen toiseenkin, muttei sieltäkään mitään kuulunut :/

olen 20-vuotias ja mitat ovat 69kg/160cm. haluaisin laihduttaa ainakin kymmenisen kiloa. syön yhden kunnon aterian koulussa (sisältää annoksen ruokaa, salaattilautasen, 2 ruisleipää ja maitolasin) ja muuten yritän pärjätä hedelmillä, rahkalla, puurolla ja jos siltä tuntuu, että tarviis jotain tuhdimpaa, niin illasta vois syödä jonkun kevyen keiton. liityin juuri yhteen kuntokeskukseen ja aion käydä jumpissa 3-4krt viikossa :) oikeastaan haluaisin saada siihen liikuntaan sen vimman, mikä mulla oli vielä pari vuotta sitten. sellasen, ettei salille meno tuntuisi työltä... kun sais parikin viikkoo ylläpidettyy tiettyy salirytmii niin sitä ois sit helpompi jatkaa pidempään.

• Läskimoooses

146kg, eli lähti 1,5kg. Söin vallan hyvin, mutta lautanen täyttyi ruokaympyrän mukaan.

• KohtiKevättä87
        Läskimoooses kirjoitti:

146kg, eli lähti 1,5kg. Söin vallan hyvin, mutta lautanen täyttyi ruokaympyrän mukaan.

Huikea aloitus! Siitä on hyvä jatkaa. :)

• Läskimoooses
        KohtiKevättä87 kirjoitti:

Huikea aloitus! Siitä on hyvä jatkaa. :)

144,7kg eli 1,3kg lähti. Kasviksia, juureksia, broilerkastiketta ja riisiä sekä hedelmiä olen syönyt, eikä ole pahemmin nälkä haitannut.

Vielä kun viitsisi liikkua hieman, mutta kun ei viitsi.

Mutta anyways kokonaissaldo -2,8kg

• KohtiKevättä87
        Läskimoooses kirjoitti:

144,7kg eli 1,3kg lähti. Kasviksia, juureksia, broilerkastiketta ja riisiä sekä hedelmiä olen syönyt, eikä ole pahemmin nälkä haitannut.

Vielä kun viitsisi liikkua hieman, mutta kun ei viitsi.

Mutta anyways kokonaissaldo -2,8kg

Samoissa saldoissa mennään -> paino 76,2 -> viikossa pudonnut -2,8kg. Hyvä me!! :D

• Läskimoooses

Samoissa saldoissa mennään -> paino 76,2 -> viikossa pudonnut -2,8kg. Hyvä me!! :D

143,7kg eli kahdessa päivässä taas 1kg pois

• -nelli-

... unohtui viimeksi sanoa :)

Tänään ensimmäistä kertaa rupesi tekemään mieli herkkuja kun aamulla joku samassa rapussa päätti ruveta leipomaan pullaa ja kun menin kauppaan niin tietysti siellä oli korvapuusteja tarjouksessa, mutta enpäs ostanut :)

Eilen kävin kuntoilemassa ja kalorilaskurin mukaan -500 kcal mutta en ole ihan varma pitääkö paikkaansa. Tein kuitenkin jotain ja siltä myös tuntui eli hyvin menee. Ainahan se liikunta on parempaa kuin löhöily vaikkei kalorikulutusta tietäisikään. Kuntoilun jälkeen ihan pienenä palkintona käperryin peiton alle ja katsoin sinkkuelämää :) Karkkia en syönyt, toisin kun yleensä olisin tehnyt. Jatkossa voin toki KohtiKevättä87:n tavoin syödä kevyempiä herkkuja jos menen ulos elokuviin mutta yksin hekuttelusta yritän päästä kokonaan.

Tänään en mene salille mutta ravasin ympäri kaupunkia hoitelemassa asioita joten siinä tuli vähän liikuntaa :)

Tsemppiä vielä kerran kaikille! :))

• KohtiKevättä87

Huippua -nelli-!! Ostamatta jättäminen on ISO päätös ja siitä kannattaa olla ylpeä. :) Muistan kuinka itse "rehentelin" kaupassa viime keväänä karkki- ja keksihyllyjen välissä ihan vain läpikävelyn ilosta. Ja soitin miehelle ja laihdutuskaverille tohkeissani siitä etten ostanut! :D Joskus kun kunnolla ketutti, marssin kauppaan listaten matkan aikana kaikki ne karkit, sulkaat, viinerit ym. joita surutta ostaisin ja söisin, ja voi sitä nautintoa kun kaupassa mieli suuntasikin hedelmäosastolle ja mukaan lähti kassillinen hedelmiä.. Siellä se kiukkukin katosi. ;)

Jostain luin hyvän oivalluksen: Liikunta on siitäkin hyvä asian, että sekin aika on pois jääkaapilta. ;)

Manskuli tervetuloa!! Samoin Läskimooses, mukaan vain! :)

• Zumbaaja78

Huippua -nelli-!! Ostamatta jättäminen on ISO päätös ja siitä kannattaa olla ylpeä. :) Muistan kuinka itse "rehentelin" kaupassa viime keväänä karkki- ja keksihyllyjen välissä ihan vain läpikävelyn ilosta. Ja soitin miehelle ja laihdutuskaverille tohkeissani siitä etten ostanut! :D Joskus kun kunnolla ketutti, marssin kauppaan listaten matkan aikana kaikki ne karkit, sulkaat, viinerit ym. joita surutta ostaisin ja söisin, ja voi sitä nautintoa kun kaupassa mieli suuntasikin hedelmäosastolle ja mukaan lähti kassillinen hedelmiä.. Siellä se kiukkukin katosi. ;)

Jostain luin hyvän oivalluksen: Liikunta on siitäkin hyvä asian, että sekin aika on pois jääkaapilta. ;)

Manskuli tervetuloa!! Samoin Läskimooses, mukaan vain! :)

Moikka!!
        Vieläkö mahtuu yksi mukaan? Aloitin urakkani viime lauantaina jolloin vaaka näytti 93.8 ja pituutta on 176cm. Heti tietty hiukan sorruin, mutta kalorit jäi alle 1000...
        Tänään aamulla vaaka näytti 90.1. Arkipäivät olen mennyt nyt nutrin keitoilla, pirtelöillä ja lasillisella mehukeittoa. Niin ja kahvia rasvattomalla maidolla. Siitä en luovu :) .
        Tavoitteni olisi n.75kg, mutta otetaan eka tavoite tuohon 85kg..
        Oloni on ollut hyvä, ei päänsärkyä eikä muutenkaan heikotusta. Paleltaa kyllä herkemmin.
        Mitenkäs muut "täys" nutraajat, mitä kaikkea olette syöneet tämän ohella? Huomenna ajattelin mennä zumbaan ja kaipaa varmaan hiukan lisä energiaa.. :)

• eelviira
        Zumbaaja78 kirjoitti:

Moikka!!
        Vieläkö mahtuu yksi mukaan? Aloitin urakkani viime lauantaina jolloin vaaka näytti 93.8 ja pituutta on 176cm. Heti tietty hiukan sorruin, mutta kalorit jäi alle 1000...
        Tänään aamulla vaaka näytti 90.1. Arkipäivät olen mennyt nyt nutrin keitoilla, pirtelöillä ja lasillisella mehukeittoa. Niin ja kahvia rasvattomalla maidolla. Siitä en luovu :) .
        Tavoitteni olisi n.75kg, mutta otetaan eka tavoite tuohon 85kg..
        Oloni on ollut hyvä, ei päänsärkyä eikä muutenkaan heikotusta. Paleltaa kyllä herkemmin.
        Mitenkäs muut "täys" nutraajat, mitä kaikkea olette syöneet tämän ohella? Huomenna ajattelin mennä zumbaan ja kaipaa varmaan hiukan lisä energiaa.. :)

Tottakai mahtuu, mukaan vain! ja multakin tervetuloa kaikille uusille!! :)

KohtiKevättä87: oon syönyt nutrilettin ja nutrifastin pirtelöitä, ananasta, päärynää, mansikka-vaniljaa ja suklaata. suklaa ehdoton lemppari!! :) kokeilin joskus muistaakseni nutrifastin tomaattikeittoa ja se oli oikeasti NIIN kamalaa että ei pystynyt syömään! sen jälkeen en oo uskaltautunu ostamaan niitä keittoja, kun ei nekään mitään ihan halpoja ole... onkos sulla Zumbaaja78 jotain lempparia tai mitä keittoa suosittelisit?? olis kyllä kiva syödä jotain suolastakin välillä.

mulla on paikat niin kipeenä että ei viitsis tehdä yhtään mitään.. mutta lunta tullu taas niin paljon ettei muu auta kun mennä pihalle! jotain hyötyä tosta lumestakin on! :D

pakko sanoo et kaikilla on kyllä lähteny tosi hyvin käyntiin tää pudottaminen!! :) itelläki heti jo niin paljon parempi fiilis ku on hiukan pudonnu! jatketaan samaan malliin!! ;)

• Pullero 2011
        eelviira kirjoitti:

Tottakai mahtuu, mukaan vain! ja multakin tervetuloa kaikille uusille!! :)

KohtiKevättä87: oon syönyt nutrilettin ja nutrifastin pirtelöitä, ananasta, päärynää, mansikka-vaniljaa ja suklaata. suklaa ehdoton lemppari!! :) kokeilin joskus muistaakseni nutrifastin tomaattikeittoa ja se oli oikeasti NIIN kamalaa että ei pystynyt syömään! sen jälkeen en oo uskaltautunu ostamaan niitä keittoja, kun ei nekään mitään ihan halpoja ole... onkos sulla Zumbaaja78 jotain lempparia tai mitä keittoa suosittelisit?? olis kyllä kiva syödä jotain suolastakin välillä.

mulla on paikat niin kipeenä että ei viitsis tehdä yhtään mitään.. mutta lunta tullu taas niin paljon ettei muu auta kun mennä pihalle! jotain hyötyä tosta lumestakin on! :D

pakko sanoo et kaikilla on kyllä lähteny tosi hyvin käyntiin tää pudottaminen!! :) itelläki heti jo niin paljon parempi fiilis ku on hiukan pudonnu! jatketaan samaan malliin!! ;)

yksi pullero vielä mukaan?

Alan olla jo ihan epätoivoinen näiden kilojen kanssa, eli pituus 172 cm ja painoa tänä aamuna 85,9 kg :(

En millään meinannut uskaltaa puntarille! Ajattelin että painan jonkun 83 kg mutta aika järkytys oli tuo lukema! Toki olen tuntenut lihomisen, kun ei meinaa sukkia saada jalkaan, kun jalka ei vaan nouse, aivan tönkkö olo ja kaikki vaatteet tuntuu liian pieniltä. Henkisesti myös huono olo, kiukuttaa, väsyttää, tekee mieli mässyttää suklaata... ja hautautua peiton alle telkkaria tuijottamaan.

Painoin ennen joulua 78 kg. Tavoitteena olisi 65 kg.

Nyt heivaan roskiin kaiken epäterveellisen kaapeista, kaikki rasvaiset ja sokeriset ruuat. Ja pussipirtelöillä/keitoilla ajattelin aloittaa, on jo Nutrilettiakin valmiina. Sitten kun ne alkavat tökkiä, syön näitä:
        hedelmiä, jugurttia, proteiinipirtelöitä ja patukoita, kanaa, kalaa, munia, salaattia ja kasviksia. Simppelit eväät. Ja paljon vettä, 3 litraa päivässä, sekä vichyä että tavallista. Lopetan kaikki muut juomat, olen mehujen ja kaakaon litkijä :(

Sokeri kuuluu ehdottomasti kiellettyjen listalle, samoin kaikki vilja. (Ehkä puuroa voi välillä keittää.)

Mutta kiitos jos jaksoit lukea. Tästä se lähtee, kesällä aion olla hoikka :)

• Zumbaaja78
        Pullero 2011 kirjoitti:

Alan olla jo ihan epätoivoinen näiden kilojen kanssa, eli pituus 172 cm ja painoa tänä aamuna 85,9 kg :(

En millään meinannut uskaltaa puntarille! Ajattelin että painan jonkun 83 kg mutta aika järkytys oli tuo lukema! Toki olen tuntenut lihomisen, kun ei meinaa sukkia saada jalkaan, kun jalka ei vaan nouse, aivan tönkkö olo ja kaikki vaatteet tuntuu liian pieniltä. Henkisesti myös huono olo, kiukuttaa, väsyttää, tekee mieli mässyttää suklaata... ja hautautua peiton alle telkkaria tuijottamaan.

Nyt heivaan roskiin kaiken epäterveellisen kaapeista, kaikki rasvaiset ja sokeriset ruuat. Ja pussipirtelöillä/keitoilla ajattelin aloittaa, on jo Nutrilettiakin valmiina. Sitten kun ne alkavat tökkiä, syön näitä:
        hedelmiä, jugurttia, proteiinipirtelöitä ja patukoita, kanaa, kalaa, munia, salaattia ja kasviksia. Simppelit eväät. Ja paljon vettä, 3 litraa päivässä, sekä vichyä että tavallista. Lopetan kaikki muut juomat, olen mehujen ja kaakaon litkijä :(

Sokeri kuuluu ehdottomasti kiellettyjen listalle, samoin kaikki vilja. (Ehkä puuroa voi välillä keittää.)

parhain on ehdottomasti mielestäni se kasviskeitto, kanakin menee, mut en niin hyvin kuin kasvis. Tomaattia en ole maistanut.
        Laitoin äsken keiton joukkoon pakasteesta muutaman kukkakaalin ja babyporkkanan! Tuli samalla jotain pureskeltavaa :) . Välillä olen muutaman suolakiteen tiputtanut joukkoon, kun tuntuu öisin, että meinaa vetää suonta jalasta.
        Tänään vasta kolme pussia tuhonnut joten vielä tarttis iltapirtelö tehdä.
        Tänään on ollut hiukan päänsärkyä, vaikka saattaa johtua siitä, että kävin luovuttaa verta :)
        Ja juonut olen todella runsaasti muutenkin! Battery tölkkikin hävisi kurkusta alas ihan huomaamatta, mutta onneksi light versio.
        Tsemppiä kaikille!!

• KohtiKevättä87
        Pullero 2011 kirjoitti:

Tervetuloa! :)

Voin täysin samaistua Pullero 2011 viestiin. Vaatteiden ahtaus ja vatsamakkarat, paha mieli ja ahdistus.. Vielä viikko sitten tuntui vaikealta lähteä yhtään mihinkään kotoa kun ei halunnut näyttäytyä tässä kunnossa kenellekään. Itsellä mieltä painaa sekin, että vielä viime syksynä olin -10kg hoikempi ja sain paljon kehuja muuttuneesta ulkomuodosta kavereilta ja kaukaisemmilta sukulaisilta, jopa esimieheni huomasi että olen laihtunut melkein puoleen aiemmasta (pyöreästä normaaliksi). Ja nyt kun jokainen laihdutettu gramma tuli takaisin, tuntuu nololta ja typerältä. Jouluna miehen täti kysyi varovasti että mites paino on pysynyt poissa ja todetessani ettei ole, sanoi että hän kun ajatteli että tämä olisi ollut jo sellaista-pyöristymistä.. Kukaan ei sentään ole onnitellut! :D Pahinta ovat siis juuri nämä ihmiset, joita näkee harvemmin ja joille 5kg:n painonnousukin näkyy selkeästi.

Viime kevään ja kesän kestänyt projekti -10kg lässähti monen syyn summana: paino putosi liian pian ja elämäntavat jäivät omaksumatta, liikunta väheni todella radikaalisti tavoitteen saavuttamisen jälkeen vaikka syöminen pysyi samana -> paino nousi vähäsen, koulustressi ja pitkät 12-13tuntiset päivät (aamu ja aamupäivä koululla, iltapäivä ja ilta töissä parhaimmillaan ilman kunnon taukoja/ mahdollisuutta käydä kotona välissä) uuvuttivat ja itseään tuli "hemmoteltua" kaikella turhalla. Grillilläkin kävin useammin kuin olen koskaan. Sulkaata, keksejä, tuulihattuja,.. Luovutin kun paino alkoi nousta vielä entisestään. Viimeksi kun sain pois -15kg, sen takaisin tuloon meni muutama vuosi. Nyt paino putosi muutamassa kuukaudessa ja tuli takaisin vähintään yhtä nopeassa ajassa. Painajainen. Nyt kun oppisi elämään ja olemaan siten, että painokin pysyisi normaalina. Onneksi on koko loppuelämä aikaa opetella jos niikseen tulee! :)

Juomisista: itse olen koukussa zerolimppareihin.. Nyt olen yrittänyt vähentää ja vaihtaa tavalliseen veteen. Battery (kevyt) oli toinen koukuttaja ja sitäkin saatoin viime kesänäkin juoda kaksikin tölkkiä/pvä. Nyt olen ns. kuivilla siitä.. ;) Batteryn juonnin lopetin tosin viime vuoden lopulla muista, kuin laihdutussyistä -> aloimme yrittämään vauvaa. FunLight mehutiivisteet ovat hyviä, samoin erilaiset makukivennäisvedet. Ja se limppari..

eelviran aiempaa kysymystä nostaisin vielä esiin: millaisia kevyitä ja hyviä ruokia/ välipaloja teidän päiväänne kuuluu? :)

• eelviira

Voin täysin samaistua Pullero 2011 viestiin. Vaatteiden ahtaus ja vatsamakkarat, paha mieli ja ahdistus.. Vielä viikko sitten tuntui vaikealta lähteä yhtään mihinkään kotoa kun ei halunnut näyttäytyä tässä kunnossa kenellekään. Itsellä mieltä painaa sekin, että vielä viime syksynä olin -10kg hoikempi ja sain paljon kehuja muuttuneesta ulkomuodosta kavereilta ja kaukaisemmilta sukulaisilta, jopa esimieheni huomasi että olen laihtunut melkein puoleen aiemmasta (pyöreästä normaaliksi). Ja nyt kun jokainen laihdutettu gramma tuli takaisin, tuntuu nololta ja typerältä. Jouluna miehen täti kysyi varovasti että mites paino on pysynyt poissa ja todetessani ettei ole, sanoi että hän kun ajatteli että tämä olisi ollut jo sellaista-pyöristymistä.. Kukaan ei sentään ole onnitellut! :D Pahinta ovat siis juuri nämä ihmiset, joita näkee harvemmin ja joille 5kg:n painonnousukin näkyy selkeästi.

Viime kevään ja kesän kestänyt projekti -10kg lässähti monen syyn summana: paino putosi liian pian ja elämäntavat jäivät omaksumatta, liikunta väheni todella radikaalisti tavoitteen saavuttamisen jälkeen vaikka syöminen pysyi samana -> paino nousi vähäsen, koulustressi ja pitkät 12-13tuntiset päivät (aamu ja aamupäivä koululla, iltapäivä ja ilta töissä parhaimmillaan ilman kunnon taukoja/ mahdollisuutta käydä kotona välissä) uuvuttivat ja itseään tuli "hemmoteltua" kaikella turhalla. Grillilläkin kävin useammin kuin olen koskaan. Sulkaata, keksejä, tuulihattuja,.. Luovutin kun paino alkoi nousta vielä entisestään. Viimeksi kun sain pois -15kg, sen takaisin tuloon meni muutama vuosi. Nyt paino putosi muutamassa kuukaudessa ja tuli takaisin vähintään yhtä nopeassa ajassa. Painajainen. Nyt kun oppisi elämään ja olemaan siten, että painokin pysyisi normaalina. Onneksi on koko loppuelämä aikaa opetella jos niikseen tulee! :)

Juomisista: itse olen koukussa zerolimppareihin.. Nyt olen yrittänyt vähentää ja vaihtaa tavalliseen veteen. Battery (kevyt) oli toinen koukuttaja ja sitäkin saatoin viime kesänäkin juoda kaksikin tölkkiä/pvä. Nyt olen ns. kuivilla siitä.. ;) Batteryn juonnin lopetin tosin viime vuoden lopulla muista, kuin laihdutussyistä -> aloimme yrittämään vauvaa. FunLight mehutiivisteet ovat hyviä, samoin erilaiset makukivennäisvedet. Ja se limppari..

eelviran aiempaa kysymystä nostaisin vielä esiin: millaisia kevyitä ja hyviä ruokia/ välipaloja teidän päiväänne kuuluu? :)

Jes! paino tänä aamuna 73.8! :) eli pientä laskua on tullut!!
        mites te muut? olis kiva kuulla myös muiden lukemia? :)

KohtiKevättä87: meilläkin yritetään vauvaa! :) tai lähinnä sellaisella "tulee kun on sen aika" periaatteella mennään. sekin on mua motivoinut että olisi mukava ennen raskautta saada liikakiloja pois ja sitten raskauden aikana yrittää pitää paino suhteellisen kurissa, eli siis että ei rupea syömään kahden edestä vaan järkevästi! :)

yksi omista "laihisruuistani" on pakasteseiti. sitä kun paistaa (ilman rasvaa) pannulla, hakkaa sen ihan muruiks ja maustaa suolalla ja pippurilla niin sitä tulee hyvää! tekee kylläiseksi ja olemattomin kalorein! muita:
        -pakasteessa olevat kasvissosekeitto ja pinaattikeitto-kuutiot
        -kaalipata
        -tonnikalaa, jonka päälle laita pikkuisen chili-kastiketta
        -grillattu kana (helppoa ottaa töihin kun saa kaupasta valmiina ja hyvää)
        -vauvanruokasoseet
        -hesen kanaceasar-salaatti ;) siinä on yllättävän paljon kaloreita, mutta sallin sen välillä. joskus tarvii herkutella ja on se hampurilaista parempi vaihtoehto! :D

kaikkee ei tuu nyt mieleen mut tarvii lisäillä joskus..

• Yksi suosikki

Tässä yksi kevyt, edullinen ja terveellinen soppavinkki.

Tomaattipohjainen keitto

isoon kattilaan:

kuullota sipuleita (ja valkosipulia) hetki öljy- vesi tai tomaattimurskatilkassa
        lisää puolisen purrkia tomaattimurskaa tai paseerattua tomaattia (pahvitölkit)
        pilko sekaan parsakaalia, porkkanaa, kesäkurpitsaa, paprikaa...mitä löytyy, ja mistä pidät
        proteiinia saat halutessasi palkokasveista (vaikka kikherne, kidney-papu, mustapapu)
        kypsentele näitä ja lisää tomaattimurskaa tai paseerattua tomaattia

Lisäile tomaattiainesta sen mukaan, miten keittoisaa/patamaista haluat.
        Yrttejä ja mausteita kaapin sisällön mukaan. Chili- ja currytahnat (jokunen lusikallinen sopan määrästä riippuen) tuovat oivaa lisää, näitä laitan usein jo sipulin kanssa heti kärkeen.

Sitte lautaselle ja iso keko raejuustoa päälle.

Tästä lämmittelee kulhon jos toisenkin, eikä kaloreita tule nimeksikään. Tätä voi tietenkin myös pakastaa. Kuten kaikkia sosekeittojakin. Tee iso satsi ja jaa annosrasioihin pakkaseen. Onpahan hyvää ruokaa myös väsymyksen yllättäessä. Tämä on myös edullista ja ympäristöystävällistä. Ja tiedät, mitä syöt :)
        Sekaan voi lyödä vähän makaronia tai perunaa, jos haluaa vielä tuhdimman. Tai vähemmällä tomaattiaineksella tämä menee tietenkin kastikkeesta riisille jne.

• Lisäys
        Yksi suosikki kirjoitti:

Tässä yksi kevyt, edullinen ja terveellinen soppavinkki.

Tomaattipohjainen keitto

isoon kattilaan:

kuullota sipuleita (ja valkosipulia) hetki öljy- vesi tai tomaattimurskatilkassa
        lisää puolisen purrkia tomaattimurskaa tai paseerattua tomaattia (pahvitölkit)
        pilko sekaan parsakaalia, porkkanaa, kesäkurpitsaa, paprikaa...mitä löytyy, ja mistä pidät
        proteiinia saat halutessasi palkokasveista (vaikka kikherne, kidney-papu, mustapapu)
        kypsentele näitä ja lisää tomaattimurskaa tai paseerattua tomaattia

Lisäile tomaattiainesta sen mukaan, miten keittoisaa/patamaista haluat.
        Yrttejä ja mausteita kaapin sisällön mukaan. Chili- ja currytahnat (jokunen lusikallinen sopan määrästä riippuen) tuovat oivaa lisää, näitä laitan usein jo sipulin kanssa heti kärkeen.

Sitte lautaselle ja iso keko raejuustoa päälle.

Tästä lämmittelee kulhon jos toisenkin, eikä kaloreita tule nimeksikään. Tätä voi tietenkin myös pakastaa. Kuten kaikkia sosekeittojakin. Tee iso satsi ja jaa annosrasioihin pakkaseen. Onpahan hyvää ruokaa myös väsymyksen yllättäessä. Tämä on myös edullista ja ympäristöystävällistä. Ja tiedät, mitä syöt :)
        Sekaan voi lyödä vähän makaronia tai perunaa, jos haluaa vielä tuhdimman. Tai vähemmällä tomaattiaineksella tämä menee tietenkin kastikkeesta riisille jne.

Lisäys vielä, jos joku vasta aloittelee ruoanlaittoa.
        Olin epäselvä: ostan siis monta tölkkiä tuota paseerattua tomaattia, isoon kattilaan ja useammalla syöjälle menee helposti viitisenkin pahvitölkkiä (kesällä käytän toki kotimaisia tuoreita)

• KohtiKevättä87
        eelviira kirjoitti:

Jes! paino tänä aamuna 73.8! :) eli pientä laskua on tullut!!
        mites te muut? olis kiva kuulla myös muiden lukemia? :)

KohtiKevättä87: meilläkin yritetään vauvaa! :) tai lähinnä sellaisella "tulee kun on sen aika" periaatteella mennään. sekin on mua motivoinut että olisi mukava ennen raskautta saada liikakiloja pois ja sitten raskauden aikana yrittää pitää paino suhteellisen kurissa, eli siis että ei rupea syömään kahden edestä vaan järkevästi! :)

yksi omista "laihisruuistani" on pakasteseiti. sitä kun paistaa (ilman rasvaa) pannulla, hakkaa sen ihan muruiks ja maustaa suolalla ja pippurilla niin sitä tulee hyvää! tekee kylläiseksi ja olemattomin kalorein! muita:
        -pakasteessa olevat kasvissosekeitto ja pinaattikeitto-kuutiot
        -kaalipata
        -tonnikalaa, jonka päälle laita pikkuisen chili-kastiketta
        -grillattu kana (helppoa ottaa töihin kun saa kaupasta valmiina ja hyvää)
        -vauvanruokasoseet
        -hesen kanaceasar-salaatti ;) siinä on yllättävän paljon kaloreita, mutta sallin sen välillä. joskus tarvii herkutella ja on se hampurilaista parempi vaihtoehto! :D

kaikkee ei tuu nyt mieleen mut tarvii lisäillä joskus..

Eelviira: Mahtavaa! Saadaan siis jakaa vinkkejä myös raskausajan laihdutukseen jos oikein hyvin käy.. ;) Ajattelen samalla tavalla siitä, että olisi hyvä olla kunnossa silloin kun vauva ilmoittelee tulostaan -> edesauttaa pysymään terveellisessä ruokavaliossa raskausajan ja sen jälkeenkin. Toivon kovasti haikaran vierailua sinnekin! :)

Ensimmäistä kertaa piiiitkään aikaan jätin syömättä lautasen tyhjäksi, eli toisin sanoen tunnistin kylläisyyden tunteen ruokailun aikana! Olisin jaksanut syödä loppuunkin (ei jäänyt paljoa ja ruoka olisi ollut kevyttä ja hyvää), mutta päätin olla tekemättä niin. Yksi etappi taas eteenpäin! :) Tomaattipohjainen keitto kuulostaa älyttömän hyvältä! Vastoittain mietin mihin ruokaan voisin hyödyntää ihania Kidney-papuja.. Kiitos ohjeesta Yksi suosikki! Eelviiran kanaceasar-salaatti on myös ihanaa, tosin itse olen hurahtanut Hesen tonnikala-versioon. Vesi herahtaa kielelle kun näitä alkaa tarkemmin suunnitella! ;) Herkutteluun löysin Lidlistä Linessan hedelmä- ja marjasorbetteja (135-132kcal/100g, á 73g), ei ollenkaan paha! Toisesta keskustelusta napattu vinkki: http://keskustelu.suomi24.fi/node/9194287

Paino putoaa edelleen tasaisesti. Eilen illalla vaaka näytti jo 76,8kg. Ensimmäinen viikko alkaa olla takana ja epäilen, että paino tippuu kokonaisuudessaan sen kolmisen kiloa (lähtöpaino la 8.1. illalla oli 79kg). Mistään en ole varsinaisesti joutunut luopumaan kun vain olen herkuttelun vastineeksi liikkunut enemmän. Ja jos ei tee mieli liikkua, jätän syömättä -helppoa ;)-. Sopii minulle oikein hyvin pysyy jokin roti syömistenkin suhteen kun tiedän, etten voi luistaa päätöksestäni liikkua vaikka kuinka väsyttäisi. Annoskoot ovat nyt kohtuullisia ja iltaa kohden vähennän syömisiä tavoitteena olla syömättä enää klo 20 jälkeen mitään (sopii omalle päivärytmille hyvin). On mukava tuntea nälkää ja syödä nälkäänsä! Ei vain tavan vuoksi tai jotain tehdäkseen.. Tosin huutavaa nälkää en halua, eikä sitä tulekaan jos pääsee syömään säännöllisesti ja kevyitä välipaloja (hedelmät, jne). Olo on kerrassaan mainio! :)

• -nelli-

Kiva lukea positiivisia kuulumisia. Kaikilla näyttää menevän hyvin ja hyvä niin :) Itse en vielä tiedä kuinka paljon on pudonnut vai onko ollenkaan koska punnitsen itseni vain sunnuntaisin osittain siitä syystä etten omista vaakaa ja on käytettävä kuntosalin mittaria. Eilen kuitenkin kun kävin suihkussa näytti peilistä silmämääräisesti arvioiden siltä että jotain hoikistumista olisi tapahtunut :) Tavoitteeseen on tietty vielä matkaa mutta jotain edistystä. Muuta plussaa on että olen ollut virkeämpi ja ihoni on paremman näköinen :))

... Ja pakasteseiti on tosiaan hyvää ja kevyttä! elviiran tavoin paistan ja maustan suolalla sekä pippurilla, hyvää tulee :)

Itse lähden kohta perjantai-iltlapäivän jumpalle. Onnistumisia kaikille ja kiva että on tullut uusia! :))

• Pullero 2011

"kuuria" lähes takana, ihan en ole selvinnyt pelkillä pussipirtelöillä, viinirypäleitä, 1 banaani ja 1/4 pikkupitsasta lisäksi, tähän mennessä. Annettakoon pitsanpala anteeksi, koska olen tosi kovassa flunssassa.

Eilen tosiaan siivosin kaapeista herkut roskiin, mutta söin ihan normaalisti, eli paljon leipää ym. Paino kuitenkin 85.7 eli 200 g pudotusta.

Noista välipaloista, hedelmät on mulla ihan ykkösenä, ovat niin raikkaita, ja hyvänä vastapainona täysin epäluonnollisille valmispirtelöille. Puhdistavat. Taisin unohtaa listasta että syön niitä laihiksen aikana, heti alusta alkaen, sekä myös marjoja (lähinnä pirtelöissä).

Kovasti tsemppiä kaikille! :)

• minävaaaaaaa

mahtuuko vielä mukaan?

Mun tavoitteena on laihtua vielä noin 8kg. Painoin aamulla kun kävin 63.8kg ja lähtöpaino mulla oli rilut 68kg, joten jo alkuun olen pääsyt. EN käytä nutrja tai muita vastaavia, vaan kunnon ruokaa ja liikun paljon. ja pituuttaa siis löytyy 165cm. Halaisin eritysiesti laihduttaa jalkojani, mutta en tiedä muuta keino kun vain laihduttaa ja rasva palaa jokapuolelta tasaisesti, ei tosin kaikilla, mielestäni jo lähteneet kilot on lähtnyt vain mahasta.
      Onko teillä mitään hyviä keinoja laihduttaa jalkoja?

• eelviira

tervetuloa! :)
        eipä siihen jalkojen laihduttamiseen mitään konsteja taida olla... treeniä vaan nii saat kiinteämmks! mustakin aina tuntuu kun on laihtunut että kaikki lähtee aina mahasta, mut sitten kun laittaa jotkut farkut tms. jalkaan mitkä ennen on ollu kireät niin huomaa ettei niin olekkaan! :)

tänään on nyt se sitten mun vaikein päivä edessä! lauantai ja valkkaripullo kummittelee jääkaapissa.. ei se valkkari niinkään mua haittaisi, mutta kun juo pari lasillista niin ruokahalukin tahtoo aina nousta :/ tänään yritän pysyä kovana..! onneks on puuhaa kun päivällä lähden ostoksille ja illalla pitäis alotella pikku remontointia, ehkei sitten tee niin paljon mieli.!

hyviä viikonloppuja kaikille!!

• -nelli-

Minullakin sama ilmiö että vatsa on hoikennut mutta muualta en niinkään. Ongelma-alueeni kuitenkin ovat pikku allit ja löysät sisäreidet. Luulen että tuo vatsajuttu voisi kuitenkin jotenkin johtua siitä että kun syö vähemmän niin vatsa "painuu kasaan". Itse olen saanut jotain tulosta reisiin ja käsiin kohdistamalla liikkeitä niihin. Eli jumppaan kyllä koko vartaloa ja tiedän että täsäkiinteytyminen ei kai sitten ole mahdollista mutta kun olen tehnyt esim. kyykkyjä tai punnerruksia niin ongelma-alueet ovat lähteneet hoikistumaan :) Ei tarvitse tehdä kun pari liiketta niin jo tuntee koska kyseisten alueiden lihakset ovat minulla niin heikot. Luulen että kun se lihas voimistuu niin se antaa alueelle paremman muodon... jos ymmärrätte :D Jos jotakuta kiinnostaa niin googlella löytyy "exercise tv" joka on sivu josta löytää mielestäni hyviä ja ilmaisia, noin puolen tunnin jumppavideoita :)

Mistä te muut laihduttajat muuten saatte motivaationne? Itselläni ehkä voimakkaimmin motivoi vanhat muistot ajoilta jolloin olin kevyempi. Olin itsevarmempi ja ikävöin todella paljon sitä tunnetta kun pitää farkkuja ja reidet eivät hankaa toisiaan :D Muutenkin se että vaatteet istuisivat paremmin olisi houkuttelevaa. Myös se että olisin terveepi on suuri motivoija, olisi mukavaa etten hikoilisi niin helposti liikunnassa ja kestävyyteni olisi parempi. Pieni motivoija on tietysti myös vastakkainen sukupuoli :D Erosin viimevuoden loppupuolella poikaystävästäni ja laihtuminen auttaisi minua todellakin jatkamaan eteenpäin :)

Tsemppiä laihdutukseen! :)

• -nelli-
        -nelli- kirjoitti:

Minullakin sama ilmiö että vatsa on hoikennut mutta muualta en niinkään. Ongelma-alueeni kuitenkin ovat pikku allit ja löysät sisäreidet. Luulen että tuo vatsajuttu voisi kuitenkin jotenkin johtua siitä että kun syö vähemmän niin vatsa "painuu kasaan". Itse olen saanut jotain tulosta reisiin ja käsiin kohdistamalla liikkeitä niihin. Eli jumppaan kyllä koko vartaloa ja tiedän että täsäkiinteytyminen ei kai sitten ole mahdollista mutta kun olen tehnyt esim. kyykkyjä tai punnerruksia niin ongelma-alueet ovat lähteneet hoikistumaan :) Ei tarvitse tehdä kun pari liiketta niin jo tuntee koska kyseisten alueiden lihakset ovat minulla niin heikot. Luulen että kun se lihas voimistuu niin se antaa alueelle paremman muodon... jos ymmärrätte :D Jos jotakuta kiinnostaa niin googlella löytyy "exercise tv" joka on sivu josta löytää mielestäni hyviä ja ilmaisia, noin puolen tunnin jumppavideoita :)

Mistä te muut laihduttajat muuten saatte motivaationne? Itselläni ehkä voimakkaimmin motivoi vanhat muistot ajoilta jolloin olin kevyempi. Olin itsevarmempi ja ikävöin todella paljon sitä tunnetta kun pitää farkkuja ja reidet eivät hankaa toisiaan :D Muutenkin se että vaatteet istuisivat paremmin olisi houkuttelevaa. Myös se että olisin terveepi on suuri motivoija, olisi mukavaa etten hikoilisi niin helposti liikunnassa ja kestävyyteni olisi parempi. Pieni motivoija on tietysti myös vastakkainen sukupuoli :D Erosin viimevuoden loppupuolella poikaystävästäni ja laihtuminen auttaisi minua todellakin jatkamaan eteenpäin :)

... piti sittenkin käydä tänään salilla ja katsoin painon siinä samalla: 62.55 kg. Olen ihan tyytyväinen vaikka olisin toivonut painon olevan lähempänä 60 kg mutta kyllä vähän reilu -2 kg on ihan hyvä saavutus viikossa. Yhteensä olen laihtunut nyt siis 67-62.55= 4.45 kg :) Ei ollut siis ihan harhaa että olisin hoikistunut :)

Viikonloppuja :)

• Pullero 2011
        -nelli- kirjoitti:

Tuosta reisien kaventamisesta, juoksu on minusta paras konsti jos haluaa tiukemmat ja kapeammat jalat, pitkiä rauhallisia hölkkälenkkejä, rasva palaa mutta ei tule mitään lihaskimppu reisiä :)

Odotan kevättä, ja että painaisin vähemmän ja pääsisin juoksemaan! Onneksi meillä on superenerginen koira, jonka kanssa on pakko kävellä joka päivä. Kaikenlaisia vempaimia myös löytyisi kotoa, laiskuus vaan vaivaa, ja ajanpuute.

Eilinen ilta oli vaikea, jotenkin tärisyttävä olo. Söin vähän leipää illalla. Paino oli kuitenkin laskenut 700 g eli tasan 85 kg. Vatsa näytti aamulla vähän pienentyneen. Pikkuhiljaa. Harmillista, että mulle nuo kilot tulevat silmänräpäyksessä, mutta paino laskee niiiiin hitaasti.

Haluan olla normaalipainoinen keväällä, ettei kesä mene ihroja piilotellessa! En halua pukeutua telttoihin :D Siinä suurin motivaattori. Haluan mahtua vanhoihin vaatteisiin, ja ostella uusia ihania vaatteita, joista näin läskinä voi vaan haaveilla.

Mutta oikeasti, nuo pussipirtelöt on jotain niin hirveää, että luovutan niiden suhteen. Yritän opetella syömään vähemmän ja kevyemmin. Siinäpä haastetta tällaiselle herkkusuulle... :)

Koitetaan pinnistellä viikonlopun yli, kaikilla on varmaan ne omat heikkoutensa, minkä vuoksi ollaan sit lihottukin...

• KohtiKevättä87
        Pullero 2011 kirjoitti:

Tuosta reisien kaventamisesta, juoksu on minusta paras konsti jos haluaa tiukemmat ja kapeammat jalat, pitkiä rauhallisia hölkkälenkkejä, rasva palaa mutta ei tule mitään lihaskimppu reisiä :)

Odotan kevättä, ja että painaisin vähemmän ja pääsisin juoksemaan! Onneksi meillä on superenerginen koira, jonka kanssa on pakko kävellä joka päivä. Kaikenlaisia vempaimia myös löytyisi kotoa, laiskuus vaan vaivaa, ja ajanpuute.

Eilinen ilta oli vaikea, jotenkin tärisyttävä olo. Söin vähän leipää illalla. Paino oli kuitenkin laskenut 700 g eli tasan 85 kg. Vatsa näytti aamulla vähän pienentyneen. Pikkuhiljaa. Harmillista, että mulle nuo kilot tulevat silmänräpäyksessä, mutta paino laskee niiiiin hitaasti.

Haluan olla normaalipainoinen keväällä, ettei kesä mene ihroja piilotellessa! En halua pukeutua telttoihin :D Siinä suurin motivaattori. Haluan mahtua vanhoihin vaatteisiin, ja ostella uusia ihania vaatteita, joista näin läskinä voi vaan haaveilla.

Mutta oikeasti, nuo pussipirtelöt on jotain niin hirveää, että luovutan niiden suhteen. Yritän opetella syömään vähemmän ja kevyemmin. Siinäpä haastetta tällaiselle herkkusuulle... :)

Koitetaan pinnistellä viikonlopun yli, kaikilla on varmaan ne omat heikkoutensa, minkä vuoksi ollaan sit lihottukin...

Juoksun rinnalla vesijuoksu on erinomainen tapa saada nimenomaan reisiä (ja takapuolta) pienemmiksi!!

Ensimmäisen hyvin sujuneen viikon palkitsin herkullisella aterialla: lohella ja uunijuureksilla. Edelleen kevyttä ja ravitsevaa.. ;) Kävin myös kampaajalla ja ilokseni huomasin työhousujen istuvan päälle jo hivenen paremmin! Pian lenkille kirpakkaan pakkaseen ja juoksumatolle hikoilemaan.

Onnea erinomaisista tuloksista myös muille kanssalaihduttajille!

• KohtiKevättä87

Juoksun rinnalla vesijuoksu on erinomainen tapa saada nimenomaan reisiä (ja takapuolta) pienemmiksi!!

Ensimmäisen hyvin sujuneen viikon palkitsin herkullisella aterialla: lohella ja uunijuureksilla. Edelleen kevyttä ja ravitsevaa.. ;) Kävin myös kampaajalla ja ilokseni huomasin työhousujen istuvan päälle jo hivenen paremmin! Pian lenkille kirpakkaan pakkaseen ja juoksumatolle hikoilemaan.

Onnea erinomaisista tuloksista myös muille kanssalaihduttajille!

Maistoin tänään nutriletin marjapirtelön ja kauhistus sitä makua! ;) Lisäksi pakkauksessa maininta: ei raskaana oleville tai imettäville. Taidan siis jättää varmuuden vuoksi väliin ja jatkaa samalla tavalla kuin tähänkin asti. Kun vain saisi itseään niskasta kiinni taas! Tänään repsahdin konvehteihin enkä jaksanut liikkua ekstraa (pitkä päivä töissä ilman kunnon ruokailua tai edes kunnon ruokaa). Kostautuu näin ilta-aikaan..

Huomenna uudella tarmolla! :)

• minävaaaaaaa

Aamulla painoin 63.6kg, en tosiaankaan odottanut minkään laista painon laskua kun viikonloppu on kulut herkkuja syödessä, mutta hyvä näin.

Minkälaisia viikonloppu tuloksia teillä on?

• eelviira
        minävaaaaaaa kirjoitti:

Aamulla painoin 63.6kg, en tosiaankaan odottanut minkään laista painon laskua kun viikonloppu on kulut herkkuja syödessä, mutta hyvä näin.

Minkälaisia viikonloppu tuloksia teillä on?

viikonlopputulokset -0.... tuli vähän herkuteltuakkin ja juotua joten periaatteessa hyvä näin. eipä oo ainakaan tullu lisää :)

• manskuli
        eelviira kirjoitti:

viikonlopputulokset -0.... tuli vähän herkuteltuakkin ja juotua joten periaatteessa hyvä näin. eipä oo ainakaan tullu lisää :)

hyvin on menny! alle viikossa oon käyny kolmesti jumpassa ja on tullut syötä terveellisemmin :) vitsi miten ihana fiilis on noiden ryhmäliikuntatuntien jälkeen! en sinäänsä oo ruvennu millekkään laihdutuskuurille ruuan suhteen vaan oon yrittäny tehä vaan fiksumpia valintoja. oon asettanu itselleni leipärajan eli vaan kaks real-ruisleipää per päivä. muuten oon syöny välipalaksi hedelmiä, pilttejä, rasvatonta rahkaa jne. en oo myöskään sortunu mihinkään herkkuihin - en edes viikonloppuna - jihuu! aattelin edetä tälleen hitaasti ja varmasti ja vähitellen ehkä sitten ruveta vielä tiukemmalle linjalle syömisen suhteen tai karsii hiilareita vielä enemmän ja lisätä proteiinia. haluaisin vaan tosi paljon kiinteyttä kroppaan ja sellasen liikunnallisen näkösen vartalon, joten aika paljon haluun lisätä tota liikuntaa. jos jaksais pari kertaa viikossa raahautuu body pumppiin ja raataa siellä itsensä puhki nii ehkä sekin tois jo aika paljon tuloksia kroppaan, joka on karttanu (rankkaa) liikuntaa vuosikaudet.

ootan niin paljon kesää! mietin, että miten ihana ois kesällä ylpeenä tepastella ruskeena ja hyväkroppasena rannalla 8) noh - vielä on matkaa, mut niin on kyllä kesäänkin :D

mut tsemppii kaikille :))

• Manskuli
        manskuli kirjoitti:

hyvin on menny! alle viikossa oon käyny kolmesti jumpassa ja on tullut syötä terveellisemmin :) vitsi miten ihana fiilis on noiden ryhmäliikuntatuntien jälkeen! en sinäänsä oo ruvennu millekkään laihdutuskuurille ruuan suhteen vaan oon yrittäny tehä vaan fiksumpia valintoja. oon asettanu itselleni leipärajan eli vaan kaks real-ruisleipää per päivä. muuten oon syöny välipalaksi hedelmiä, pilttejä, rasvatonta rahkaa jne. en oo myöskään sortunu mihinkään herkkuihin - en edes viikonloppuna - jihuu! aattelin edetä tälleen hitaasti ja varmasti ja vähitellen ehkä sitten ruveta vielä tiukemmalle linjalle syömisen suhteen tai karsii hiilareita vielä enemmän ja lisätä proteiinia. haluaisin vaan tosi paljon kiinteyttä kroppaan ja sellasen liikunnallisen näkösen vartalon, joten aika paljon haluun lisätä tota liikuntaa. jos jaksais pari kertaa viikossa raahautuu body pumppiin ja raataa siellä itsensä puhki nii ehkä sekin tois jo aika paljon tuloksia kroppaan, joka on karttanu (rankkaa) liikuntaa vuosikaudet.

ootan niin paljon kesää! mietin, että miten ihana ois kesällä ylpeenä tepastella ruskeena ja hyväkroppasena rannalla 8) noh - vielä on matkaa, mut niin on kyllä kesäänkin :D

mut tsemppii kaikille :))

niin ja siis meinasin kyllä, että muitakin jumppii, ku vaan tota body pumppii, mut senhän jälkeen pitäs olla periaatteessa yks lepopäivä aina, että ei sitä voi ihan liikaa vetää vaan välillä kevyempää - esim tanssilisia tunteja, joita rakastan.

• eelviira

kyllä voi sitten olla läskit piukasti kiinni. paino tänä aamuna 73.4... joo, laskua kyllä mutta eipä oo ennen ollu laihduttaminen näin vaikeeta.! tai siinä mielessä on ollu helppoa että ei oo ollu suuremmin mitään mielitekoja eikä oo tullu paljoa repsahduksia, mutta kun ei se millään tunnu paino laskevan! arggh.
      noh, sitkeesti vaan jatketaan niin kyllähän se siitä.

tänään en oo syönyt kun nutrilettia ja yhden tomaatin :/ eikä oikeestaan tee ees mieli mitään! oonkohan tulossa kipeeks :D viikonloppu onkin sitten taas toinen juttu. mennään risteilylle ja senhän tietää mitä se on.. :( hirvee määrä siideriä tms. ja syötyä tulee varmasti. apuuaa. :S

• KohtiKevättä87

Täällä vaaka näytti tänään 75,8kg.. Ihan jees että on pudonnut, sillä viikonlopun jälkeen palasin tuonne 77kg:n tienoille. Nyt pitäisi taas motivoitua!! Pitkät päivät ja opintostressi vievät energian. Samoin huomaa selkeän eron siinä, että jos käy koululla syömässä ruuan vs. omat eväät/ ruoka kotona. Ruokaa tulee syötyä ruokalassa edelleen liikaa. Pitäisi nyt ottaa itseä niskasta kiinni muutenkin.. Vaikeaa!!

Tähän se on aiemmin kaatunut, mutta ei saa kaatua enää. Ostin muutaman matkakuumetta nostavan cd:n ja se sai jo vauhtia juoksumatollekin -> keväällä aion olla paremmassa kunnossa kun suuntaamme Välimeren lämpöön. ;) Risteilystä eelviira nauttisin huoletta!! Aika harvinaista herkkua, joten herkuttelut ja juopottelutkin sallisin. :D Ei yksi viikonloppu haittaa mitään, sillä kun palaa taas normaaliin rytmiin, lähtee ylimääräinen hujauksessa pois. Ja jos nyt ottaa jo ennakkoon kevyemmin ja päättää jatkavansa kevyempää linjaa vielä ensi viikollakin, eikö se jo kompensoi asiaa? Ihanaa matkaa teille! Nauttikaa, hyvällä omalla tunnolla. :)

Miten muilla sujuu?! :)

• eelviira

Täällä vaaka näytti tänään 75,8kg.. Ihan jees että on pudonnut, sillä viikonlopun jälkeen palasin tuonne 77kg:n tienoille. Nyt pitäisi taas motivoitua!! Pitkät päivät ja opintostressi vievät energian. Samoin huomaa selkeän eron siinä, että jos käy koululla syömässä ruuan vs. omat eväät/ ruoka kotona. Ruokaa tulee syötyä ruokalassa edelleen liikaa. Pitäisi nyt ottaa itseä niskasta kiinni muutenkin.. Vaikeaa!!

Tähän se on aiemmin kaatunut, mutta ei saa kaatua enää. Ostin muutaman matkakuumetta nostavan cd:n ja se sai jo vauhtia juoksumatollekin -> keväällä aion olla paremmassa kunnossa kun suuntaamme Välimeren lämpöön. ;) Risteilystä eelviira nauttisin huoletta!! Aika harvinaista herkkua, joten herkuttelut ja juopottelutkin sallisin. :D Ei yksi viikonloppu haittaa mitään, sillä kun palaa taas normaaliin rytmiin, lähtee ylimääräinen hujauksessa pois. Ja jos nyt ottaa jo ennakkoon kevyemmin ja päättää jatkavansa kevyempää linjaa vielä ensi viikollakin, eikö se jo kompensoi asiaa? Ihanaa matkaa teille! Nauttikaa, hyvällä omalla tunnolla. :)

juu, eihän se laihdutus yhteen viikonloppuun kaadu! :) hyvällä omallatunnolla nautiskellaan!
        KohtiKevättä87: stressi ja laihduttaminen on väsyttävää, mutta niinkuin sanoit nyt EI SAA luovuttaa!!! pian se taas helpottaa ja kun taas huomaat olevas pari kiloa kevyempi niin mietippäs sitä tunnetta! :) tai kun saat ostaa uudet farkut kun vanhat on löysät? siitä tulee mahtava fiilis! :) oon ihan varma että me onnistutaan joistain takapakeista huolimatta!

tänä aamuna paino oli 72,5 :) :) toivon että parin viikon päästä lukema alkaa taa 6:sella! :) aivan ihanaa!! harmittavaa tosin että kun tuossa miehelle kehuskelin että on 7,5 kiloa pudonnut kesän lopusta niin se totes että ei huomaa mitään... :( mutta oma olo se on tärkein! :)

mulla ainakin on nyt niin positiivinen fiilis että! :D viikonloppuna varmasti kertyy kilo tai kakskin mutta siitäkin on osa nestettä eli siitä viis.. ihanaa viikonloppua kaikille ja tsemppiä laihdutukseen!

• minävaaaaaaa

Puntari näytti aamulla 63.1kg. Oon kyllä ihan tyytyväinen mutta olisi voinut enemmänkin lähteä. Alkuviikosta näytti ja tuntui siltä ettei tästä laihduttamisesta tulee enää mitään. Mutta eilen jaksoin liikua ihan urakalla, melkein 6h ja tuli kyllä sen jälkeen hyvä fiilis:D

• Pullero 2011

Anteeksi kun katosin täältä, olen käynyt läpi semmoisen taistelun itseni kanssa, että huh. Mulla vissiin pitää käydä aivan pohjalla ennen kuin voin alkaa laihduttaa, vähän kuin juopolla... :D heh...

Mutta nyt uutta tarmoa ja intoa täynnä! En oikein aluksi tiennyt millä metodilla alan laihduttaa... Yhdistän nyt pussipirtelöt ja omatekoiset proteiinipirtelöt DETOX-kuuriin ja vielä lisäilen hyviä proteiininlähteitä. Noita pussipirtelöitä käytän hätävarana silloin kun on kiire, enkä ehdi paneutua ruuanlaittoon.

Eli lähinnä syön kasviksia ja hedelmiä. Selätän makeanhimoni syömällä kuivattuja hedelmiä (sokerittomia) ja kun se himo iskee, en ajattele kaloreita, pääasia etten sorru suklaaseen/karkkeihin.

Äsken söin kasvishässäkän jossa oli oliiviöljyssä kuullotettuja kirsikkatomaatteja, punasipulia, pari aurinkokuivattua tomaattia, oliiveja, herneitä, 2 munan munakkaan ja kukkakaalia. Ja vähän fetaa mauksi. Lähtipä nälkä.

Yritän pitää mielessä, ettei elimistö tarvitse energiaa, vaan ravintoaineita. Makeanhimo kertoo, että elimistö kärsii jostakin puutoksesta, ja myös se, että olen ollut jatkuvasti kipeänä ja väsynyt.

Mukavaa sunnuntaita laihduttajat ja tsemppiä alkavaan viikkoon! :)

• KohtiKevättä87
        Pullero 2011 kirjoitti:

Anteeksi kun katosin täältä, olen käynyt läpi semmoisen taistelun itseni kanssa, että huh. Mulla vissiin pitää käydä aivan pohjalla ennen kuin voin alkaa laihduttaa, vähän kuin juopolla... :D heh...

Mutta nyt uutta tarmoa ja intoa täynnä! En oikein aluksi tiennyt millä metodilla alan laihduttaa... Yhdistän nyt pussipirtelöt ja omatekoiset proteiinipirtelöt DETOX-kuuriin ja vielä lisäilen hyviä proteiininlähteitä. Noita pussipirtelöitä käytän hätävarana silloin kun on kiire, enkä ehdi paneutua ruuanlaittoon.

Eli lähinnä syön kasviksia ja hedelmiä. Selätän makeanhimoni syömällä kuivattuja hedelmiä (sokerittomia) ja kun se himo iskee, en ajattele kaloreita, pääasia etten sorru suklaaseen/karkkeihin.

Äsken söin kasvishässäkän jossa oli oliiviöljyssä kuullotettuja kirsikkatomaatteja, punasipulia, pari aurinkokuivattua tomaattia, oliiveja, herneitä, 2 munan munakkaan ja kukkakaalia. Ja vähän fetaa mauksi. Lähtipä nälkä.

Yritän pitää mielessä, ettei elimistö tarvitse energiaa, vaan ravintoaineita. Makeanhimo kertoo, että elimistö kärsii jostakin puutoksesta, ja myös se, että olen ollut jatkuvasti kipeänä ja väsynyt.

Mukavaa sunnuntaita laihduttajat ja tsemppiä alkavaan viikkoon! :)

^Mukava kun palasit! :) Itsellä myös teki toisella viikolla tiukkaa motivaation kanssa, ja se näkyikin painon heittelynä 76,2 - 77 - 75,8 kg:n välillä.. Tänään aamulla vaaka näyttää 75,2 kg. Päätin ettei tästä enää lipsuta! ;)

Lähdemme tänään mieheni kanssa muutaman yön reissuun ja tarkoitus olisi herkutella hotellin aamupalapöydässä sekä jossain ravintolassa illemmalla.. Tiukka ehto tosin on se, että energiaa pistetään myös kulumaan hiihtämällä ym. aktiviteeteilla. ;) Ja voihan sitä syömisistäkin katsoa mitä ja miten paljon syö. Painonpudotus siis jatkuu edelleen!

Miten eelviiran risteily sujui? :)

• eelviira

^Mukava kun palasit! :) Itsellä myös teki toisella viikolla tiukkaa motivaation kanssa, ja se näkyikin painon heittelynä 76,2 - 77 - 75,8 kg:n välillä.. Tänään aamulla vaaka näyttää 75,2 kg. Päätin ettei tästä enää lipsuta! ;)

Lähdemme tänään mieheni kanssa muutaman yön reissuun ja tarkoitus olisi herkutella hotellin aamupalapöydässä sekä jossain ravintolassa illemmalla.. Tiukka ehto tosin on se, että energiaa pistetään myös kulumaan hiihtämällä ym. aktiviteeteilla. ;) Ja voihan sitä syömisistäkin katsoa mitä ja miten paljon syö. Painonpudotus siis jatkuu edelleen!

Miten eelviiran risteily sujui? :)

risteily sujui vallan mainiosti! :) mutta en kyllä uskaltanut tänään vaa'alla käydä! :D on tullu kyl syötyä ja juotua niiiin paljon! oikein sellanen paha olo ja ihanaa palata taas arkeen! jos tänään söis vaan nutreja ja kasviksia niin auttais tähän turvonneeseen oloon.. :)

"ostin " töistä sellaset tyky-setelit ja nyt ois sitten vihdosta viimein aika alottaa käymään kuntosalilla. mutta miks ihmeessä se ensimmäinen kerta on niin vaikee??? nyt kun niistä lipuista on omavastuu maksettu niin olis pakko mennä :D ajattelin alkaa käymään ainakin spinningissä ja sit vois kattoo jonku muun kivan ryhmän. jos sais ees 2 tai 3 kertaa viikossa käytyä.

• eelviira
        eelviira kirjoitti:

risteily sujui vallan mainiosti! :) mutta en kyllä uskaltanut tänään vaa'alla käydä! :D on tullu kyl syötyä ja juotua niiiin paljon! oikein sellanen paha olo ja ihanaa palata taas arkeen! jos tänään söis vaan nutreja ja kasviksia niin auttais tähän turvonneeseen oloon.. :)

"ostin " töistä sellaset tyky-setelit ja nyt ois sitten vihdosta viimein aika alottaa käymään kuntosalilla. mutta miks ihmeessä se ensimmäinen kerta on niin vaikee??? nyt kun niistä lipuista on omavastuu maksettu niin olis pakko mennä :D ajattelin alkaa käymään ainakin spinningissä ja sit vois kattoo jonku muun kivan ryhmän. jos sais ees 2 tai 3 kertaa viikossa käytyä.

taidanpa hakea luontaistuotekaupasta sellasseen detox-puhdistuskuurin..! oon niitä ennenkin käyttäny, en niinkään tiiä onko sillä painonpudotuksen kannalta suurta merkitystä mutta mulla ainakin tulee siitä parempi fiilis kun saa vähä nestettä pois :)

• Pullero 2011
        eelviira kirjoitti:

taidanpa hakea luontaistuotekaupasta sellasseen detox-puhdistuskuurin..! oon niitä ennenkin käyttäny, en niinkään tiiä onko sillä painonpudotuksen kannalta suurta merkitystä mutta mulla ainakin tulee siitä parempi fiilis kun saa vähä nestettä pois :)

Olen joskus kekeillut sitä Detox-puhdistusjuomaa, se on kyllä tehokasta!

Nyt mulla on semmoinen detox-kirja, jonka mukaan menen. Kiellettyjä on paljon, mutta kaikki kasvikset ja hedelmät, myös peruna, on sallittu. Pitäisi olla luomutuotteita, mutta se ois aika mahdotonta...

Just söin kasvissosekeittoa, johon laitoin ison palan purjoa, 2 paprikaa, perunaa, valkosipulin kynsiä paljon (yritän saada vastustuskykyä) ja mausteita paljon. Oli tosi hyvää raejuuston kanssa. Ja uskokaa tai älkää, olen nyt 3 päivää ollut tällä kuurilla, ja iho on selvästi paremmassa kunnossa! Olen iloisempi ja energisempi!

Olen ihan ihmeissäni että selvisin viikonlopusta syömättä mitään herkkuja, olen toivoton karkkinarkki ja suklaa-addikti. En juo, polta tai mitään mutta karkki on ongelma. Nyt tuntuu että kyllä pääsen eroon tuosta paheesta! Mahtavaa! :)

• laihduttaja

Kaiken painoiset ja ikäset tervetulleita, jote täältä ilmottautuu tyttö mitoilla 167 cm ja 59kg. Ideana pudottaa 6kg, jotka salakalavasti hiipinyt tähän vyötärölle :D Kesällä kummiski pitäis mennä biksuis ym pienis vaatteis... Alunperinki lihoin vain koska aloitin laihduttamisen ja rupesin vaan jojoilemaan. Nyt aion liikkua ja syödä terveellisesti ja ennen kaikkee kuunnella mun kroppaa ja omaa nälkää ja antaa itteni herkutellaki.

Aattelin et tällanen ryhmätuki vois auttaa pysyy oikeella teillä? :)

• aktinstyttö

Moikka!

Olen itse 20v. nainen, painan itse 71,1kg ja 165cm pitkä, tarkouitus ois pudottaa 60kg luokkaan,
      oletko kuullut / kokeillut ikinä aktinsia eli vähä hiilihydraatiton dieetti, missä saa syödä paljon! mutta
      vähä hh (hiilihydr.)
      se on todella tehokas ja nälkää ei tarvise nähdä voi syödä lihaa kanaa kalaa niin paljon kun haluaa ! (niissä kun ei ole yhtään hh) mulla on pvän hh annos 20g! todella iisi juttu! kehotan kannattaa kokeilla! 1vko/1kg ja enemmänkin voi ! :) se energisyys! :))
      aloitin tosiaan eilen
      tsemppiä

• eelviira

tulipas siinä syötyä kunnon pussi irtokarkkeja päivällä! :O
        hyvää oli ja olo tuli mukavemmaks kun on ollut aika kauheet pari päivää. onneks en oo muuten paljoo syöny tänään :/ harmittaa kyl vähän... noh, huomenna on uusi päivä..

uusia ihmisiä! tervetuloa!
        kyllä munkin on tota atkinssia tehny mieli kokeilla mut jotenkin en oo uskaltanu! on kyl kanssa pari tuttua mitkä on saanu tosi kivasti laihdutettuu tolla menetelmällä. :)

• aktinstytto
        eelviira kirjoitti:

hyvää oli ja olo tuli mukavemmaks kun on ollut aika kauheet pari päivää. onneks en oo muuten paljoo syöny tänään :/ harmittaa kyl vähän... noh, huomenna on uusi päivä..

kyllä munkin on tota atkinssia tehny mieli kokeilla mut jotenkin en oo uskaltanu! on kyl kanssa pari tuttua mitkä on saanu tosi kivasti laihdutettuu tolla menetelmällä. :)

Sitä samaa kans eile tuli muutama karkki syötyä, jännä juttu kun muuten ei oo tehny mieli, mutta joo
        tänää salille jos vähän auttaisi..:s

Tosiaan tehokasta on jos vain jaksaa / haluaa elämän muutoksen kunkuitenkin pudotuksen jälkeen olisi
        hyvä jatkaa samallalailla, eli niuksemmin hh..
        Mutta uskon että siihen tottuu toki! :) ja mielestäni saa aina itteensä kuitenkin palkita välillä jollain hyvällä!
        tyyliin kerran viikossa pitäis kunnon mässäily päivän jne.. mutta en viitsi itse vielä ainakaan tämän 2viikon pudottamis viikoilla pitää, kun tää dieetti on
        kuitenkin aika napakka karkkien sun muun hyvä syömisen kohdalla! :P

tsemppiä kovasti!

• Pullero 2011
        eelviira kirjoitti:

Jeps, ei kannata tuntea morkkista karkeista, välillä jokainen ratkeaa.

Mulla ei ole paino laskenut yhtään, ja se johtunee kuivatuista hedelmistä, joita olen syönyt... Joka päivä ison pussillisen Pirkka kuivattuja luumuja tai päärynöitä. Nuo kerää vissiin nestettäkin, luulen. Maha ollut ihan sekaisin, mutta ei se mitään...:D

Koitan heittää lopulliset hyvästit suklaa/karkkimätöille, sitten vasta painon kimppuun.

• aktinstytto
        Pullero 2011 kirjoitti:

Jeps, ei kannata tuntea morkkista karkeista, välillä jokainen ratkeaa.

Mulla ei ole paino laskenut yhtään, ja se johtunee kuivatuista hedelmistä, joita olen syönyt... Joka päivä ison pussillisen Pirkka kuivattuja luumuja tai päärynöitä. Nuo kerää vissiin nestettäkin, luulen. Maha ollut ihan sekaisin, mutta ei se mitään...:D

Koitan heittää lopulliset hyvästit suklaa/karkkimätöille, sitten vasta painon kimppuun.

positiivisuus palkitaan ;)

• KohtiKevättä87

Minä en meinaa millään saada itseäni alle 75kg:n haamurajan.. On tullut herkuteltua (taas), mutta tosin myös liikuttua samassa suhteessa. Paino on heitellyt kuluneella viikolla 75,4 ja 75,9kg:n välillä. Mielessä on ollut kaikki muu, paitsi painonpudotus.

Pitäisi ottaa varmaan avuksi välitavoitteita ja pyrkiä vähintään -500g viikkovauhtiin. Ei olisi paljoa ellei sallisi itselleen vähän turhan usein herkkuja. ;) Huh, ensi viikolla lähtee kilo!

• Pullero 2011

En ole herkutellut n. vikkoon, mutta syönyt "hyvin". Paino junnaa samassa, aamuiset punnitukset alkaa jo tosissaan ottaa päähän. Aloitinkin nyt pussipirtelökuurin, 3 pirtelöä päivässä. Jotain täytyisi nyt saada aikaiseksi...

Hauska toi Tuksu, katoin jotain videoo, missä se kertoi alkavansa kuurille, jossa syödään van purjoa, olikohan selleriä ja kaalia. :D Siitä sain idean että teen ison kattilan kaalikeittoa jääkaappiin sitten seuraavaksi, jos pussikuuri hyytyy. :)

Eihän tämä maailman vakavin juttu ole tämä laihdutus, mutta alan jo miettiä mikä mun päässä on vikana kun en laihdu... ehkä joku läskileiri toimisi, pariksi kk.ksi johonkin erämaahan jossa raivopäinen traineri pakottaisi urheilemaan ja syömään kevyesti.

Nyt tsemppaillaan tosissaan viikonlopun yli, Tuksua lainaten: laihdutetaan niin että sattuu, hah... :D

• eelviira
        Pullero 2011 kirjoitti:

En ole herkutellut n. vikkoon, mutta syönyt "hyvin". Paino junnaa samassa, aamuiset punnitukset alkaa jo tosissaan ottaa päähän. Aloitinkin nyt pussipirtelökuurin, 3 pirtelöä päivässä. Jotain täytyisi nyt saada aikaiseksi...

Hauska toi Tuksu, katoin jotain videoo, missä se kertoi alkavansa kuurille, jossa syödään van purjoa, olikohan selleriä ja kaalia. :D Siitä sain idean että teen ison kattilan kaalikeittoa jääkaappiin sitten seuraavaksi, jos pussikuuri hyytyy. :)

Eihän tämä maailman vakavin juttu ole tämä laihdutus, mutta alan jo miettiä mikä mun päässä on vikana kun en laihdu... ehkä joku läskileiri toimisi, pariksi kk.ksi johonkin erämaahan jossa raivopäinen traineri pakottaisi urheilemaan ja syömään kevyesti.

Nyt tsemppaillaan tosissaan viikonlopun yli, Tuksua lainaten: laihdutetaan niin että sattuu, hah... :D

ei kans tunnu millään tippuvan paino!! tuntuu ihan hullulta. ymmärrän kyllä että viikonloppusin paino ei laske, mutta ei sen hullusti pitäis noustakkaan... pidän ruokapäiväkirjaa, ja mielestäni syön aika vähän... vaihdoin jo lääkitystäni joka selseästi lihotti ( sepram), alkaa kans usko loppumaan....:(
        mut aion yrittää vielä kovasti. haluan olla sen 65 kg kesällä!!!

• eelviira
        eelviira kirjoitti:

ei kans tunnu millään tippuvan paino!! tuntuu ihan hullulta. ymmärrän kyllä että viikonloppusin paino ei laske, mutta ei sen hullusti pitäis noustakkaan... pidän ruokapäiväkirjaa, ja mielestäni syön aika vähän... vaihdoin jo lääkitystäni joka selseästi lihotti ( sepram), alkaa kans usko loppumaan....:(
        mut aion yrittää vielä kovasti. haluan olla sen 65 kg kesällä!!!

eilen tuli taas juotua vähän kaljaa ja punkkua :/ tänään menossa kylpylään porskuttelemaan niin ehkäpä se vähän korjaa tilannetta ja saa kulutettua kaloreita.. mites muulla porukalla on viikonloppu menny??

• Pullero 2011
        eelviira kirjoitti:

eilen tuli taas juotua vähän kaljaa ja punkkua :/ tänään menossa kylpylään porskuttelemaan niin ehkäpä se vähän korjaa tilannetta ja saa kulutettua kaloreita.. mites muulla porukalla on viikonloppu menny??

mennyt... Eiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii...! En ees viitsi kertoa mitä kaikkea on tullut mätettyä.

Tästä ei tuu mitään. Aloitan huomenna Atkinsin, se on viimeinen toivoni.

En voi olla syömättä, kun perheelle pitää kokata. Tuoksut on niin hyviä, ja tulee maisteltua, sit ratkean.

Sit kun on vähän mutustanut, ajattelee, mitä väliä, vedetään nyt kunnolla... :(

• Pullero 2011
        Pullero 2011 kirjoitti:

mennyt... Eiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii...! En ees viitsi kertoa mitä kaikkea on tullut mätettyä.

Tästä ei tuu mitään. Aloitan huomenna Atkinsin, se on viimeinen toivoni.

En voi olla syömättä, kun perheelle pitää kokata. Tuoksut on niin hyviä, ja tulee maisteltua, sit ratkean.

Sit kun on vähän mutustanut, ajattelee, mitä väliä, vedetään nyt kunnolla... :(

Atkins nyt aloitettu. Aamupalaksi pikaisesti kyhätty 2 munan munakas, kirsikkatomaatteja ja pekonia. Ei varsinaisesti mikään lempiaamiainen mutta nälkä lähti.

Olen aina ollut epäileväinen karppausta, vhh.ta, Atkinsia ym. kohtaan, tuntuu oudolta että kasviksia ja hedelmiä pitää rajoittaa...

Opiskelin aihetta yöllä lukemalla kirjaa "Uusi Atkis, Uusi Sinä" ja kieltämättä tämä on ihan järkeenkäypää... Ainakin omalla kohdallani muutos on tarpeen, koska mulla meinaa pää seota, kun epäonnistun kerta toisensa jälkeen laihdutuksessa. Syö ihmistä pahasti kun ei kykene karistamaan kiloja, pysyvästi.

Toivon tosissaan että tämä toimii ja panostan tähän ihan täysillä, lasken tarkkaan ettei hiilareita tule kuin se 20. Raportoin täällä miten dieetti onnistuu, jos tästä olisi vaikka hyötyä jollekin muullekin "ikuiselle laihduttajalle" :)

Paljonko Aktinstyttö sulla tippunut paino? Mites muilla painon kanssa? Mulla järkyt 86.5 kg aamupaino, että siitä lähdetään ja tavoitteena tosiaan 65 kg ennen kesää.

• Pullero 2011
        Pullero 2011 kirjoitti:

Atkins nyt aloitettu. Aamupalaksi pikaisesti kyhätty 2 munan munakas, kirsikkatomaatteja ja pekonia. Ei varsinaisesti mikään lempiaamiainen mutta nälkä lähti.

Olen aina ollut epäileväinen karppausta, vhh.ta, Atkinsia ym. kohtaan, tuntuu oudolta että kasviksia ja hedelmiä pitää rajoittaa...

Opiskelin aihetta yöllä lukemalla kirjaa "Uusi Atkis, Uusi Sinä" ja kieltämättä tämä on ihan järkeenkäypää... Ainakin omalla kohdallani muutos on tarpeen, koska mulla meinaa pää seota, kun epäonnistun kerta toisensa jälkeen laihdutuksessa. Syö ihmistä pahasti kun ei kykene karistamaan kiloja, pysyvästi.

Toivon tosissaan että tämä toimii ja panostan tähän ihan täysillä, lasken tarkkaan ettei hiilareita tule kuin se 20. Raportoin täällä miten dieetti onnistuu, jos tästä olisi vaikka hyötyä jollekin muullekin "ikuiselle laihduttajalle" :)

Paljonko Aktinstyttö sulla tippunut paino? Mites muilla painon kanssa? Mulla järkyt 86.5 kg aamupaino, että siitä lähdetään ja tavoitteena tosiaan 65 kg ennen kesää.

Reilu vuorokausi Atkinsia takana, ja tähän mennessä kaikki mennyt erinomaisesti. Kaikkein parasta, ettei ole ollut nälkä, päinvastoin!

Uskon että tämä on mulle ainoa keino päästä jatkuvasta sokerinhimosta ja mässäilystä eroon! Ei tarvitse ajatella kaloreita, vaan saa syödä niin paljon kuin tuntee tarvitsevansa. Liiallisuuksiin en kuitenkaan aio mennä :)

Laskeskelin eilen että pelkkä iltapala oli 1400 kcal, tein rasvaisen turkkilaisen Pirkka-jugurtin höysteeksi kermavaahtoa jonka maustoin kaakaojauheella ja makeutusjauheella. Oli niin hyvää että söin koko satsin! Hiilareita tuossa ei ollut juuri ollenkaan, mutta rasvaa ja proteiinia reilusti.
        Tuon jugurtin olisin toki mieluummin syönyt marjojen kanssa, mutta kun hiilarimäärä tässä alussa on alle 20 g, en voinut marjoja käyttää.

Koko päivän kalorit oli varmasti lähemmäs 3000, mutta paino laski silti 800 g!
        Itseasiassa iltapaino oli vain 100 g aamupainoa suurempi, melko hyvin päiväksi jolloin en ollut nälässä!

Kunhan rasva-aineevaihdunta ja ketoosi pamahtaa päälle, uskon että kaikki tulee olemaan helppoa. Ja toivon että mun pohjaton ruokahalu ajanmittaan vähenisi :D

Tsemppiä kaikille millä konstilla ikinä laihdutattekin! :)

• pullero 2011
        Pullero 2011 kirjoitti:

Reilu vuorokausi Atkinsia takana, ja tähän mennessä kaikki mennyt erinomaisesti. Kaikkein parasta, ettei ole ollut nälkä, päinvastoin!

Uskon että tämä on mulle ainoa keino päästä jatkuvasta sokerinhimosta ja mässäilystä eroon! Ei tarvitse ajatella kaloreita, vaan saa syödä niin paljon kuin tuntee tarvitsevansa. Liiallisuuksiin en kuitenkaan aio mennä :)

Laskeskelin eilen että pelkkä iltapala oli 1400 kcal, tein rasvaisen turkkilaisen Pirkka-jugurtin höysteeksi kermavaahtoa jonka maustoin kaakaojauheella ja makeutusjauheella. Oli niin hyvää että söin koko satsin! Hiilareita tuossa ei ollut juuri ollenkaan, mutta rasvaa ja proteiinia reilusti.
        Tuon jugurtin olisin toki mieluummin syönyt marjojen kanssa, mutta kun hiilarimäärä tässä alussa on alle 20 g, en voinut marjoja käyttää.

Koko päivän kalorit oli varmasti lähemmäs 3000, mutta paino laski silti 800 g!
        Itseasiassa iltapaino oli vain 100 g aamupainoa suurempi, melko hyvin päiväksi jolloin en ollut nälässä!

Kunhan rasva-aineevaihdunta ja ketoosi pamahtaa päälle, uskon että kaikki tulee olemaan helppoa. Ja toivon että mun pohjaton ruokahalu ajanmittaan vähenisi :D

Tsemppiä kaikille millä konstilla ikinä laihdutattekin! :)

Pakko korjata, tuo kerma-jugurtti-pläjäys sisälsikin alle 1000 kaloria... :)

• 007-3
        pullero 2011 kirjoitti:

Pakko korjata, tuo kerma-jugurtti-pläjäys sisälsikin alle 1000 kaloria... :)

Onko kenelläkään tiedossa toimivaa menetelmää ruoan ja liikunnan suhteen, joka ei lisäisi painoa? Laihtua haluaisin mahdollisimman nopeasti, varsinkin nyt kun olen viikon mässäillyt hiilariannosten lisäksi karkilla, suklaalla ja suolakekseillä :S Aion lopettaa moisen kokonaan, ja suorastaan suututtaa kun dieetti oli niin hyvällä mallilla. Olen siis melkein 156cm pitkä ja painan 43,3kg. Painoa haluaisin runsaasti alas, ehkäpä siinä 37kg voisi olla hyvä... Normaalisti vedän joka päivä kevyen hölkkälenkin (satunnaisesti myös rankan juoksulenkin) tai pitkän kävelylenkin. Kuntoilen muutenkin myös hiukan kotona. Haluaisin kuitenkin äkkiä päästä eroon tulevista kiloista, jotka viikon syömisputken myötä kertyy :/ Ajattelin palata takaisin normaaliin syömärytmiini (aamupalat ja iltasyömiset välipalat kaikissa muodoissa pois, ei pastaa tai riisiä/perunaa. Kaksi salaattia päivässä, saattaa sisältää lohta, tonnikalaa tai kanaa.) Mietin vain, pitäisikö päivän annoksia vähentää entisestään?

• deasa
        007-3 kirjoitti:

Onko kenelläkään tiedossa toimivaa menetelmää ruoan ja liikunnan suhteen, joka ei lisäisi painoa? Laihtua haluaisin mahdollisimman nopeasti, varsinkin nyt kun olen viikon mässäillyt hiilariannosten lisäksi karkilla, suklaalla ja suolakekseillä :S Aion lopettaa moisen kokonaan, ja suorastaan suututtaa kun dieetti oli niin hyvällä mallilla. Olen siis melkein 156cm pitkä ja painan 43,3kg. Painoa haluaisin runsaasti alas, ehkäpä siinä 37kg voisi olla hyvä... Normaalisti vedän joka päivä kevyen hölkkälenkin (satunnaisesti myös rankan juoksulenkin) tai pitkän kävelylenkin. Kuntoilen muutenkin myös hiukan kotona. Haluaisin kuitenkin äkkiä päästä eroon tulevista kiloista, jotka viikon syömisputken myötä kertyy :/ Ajattelin palata takaisin normaaliin syömärytmiini (aamupalat ja iltasyömiset välipalat kaikissa muodoissa pois, ei pastaa tai riisiä/perunaa. Kaksi salaattia päivässä, saattaa sisältää lohta, tonnikalaa tai kanaa.) Mietin vain, pitäisikö päivän annoksia vähentää entisestään?

Aloita 6kk vesipaasto. Vaikutat aika lihavalta, mutta vielä on toivoa. Suosittelisin pudottamaan paastoamalla ainakin 25kiloa. Tsemppiä!!!

• aktinstyttö
        Pullero 2011 kirjoitti:

Heippa! Oikein paljon tsemppiä! Toivon että lähtee hyvin alkuun! niinkuin mulla! nyt paino on jossain 67kg. eli tiputettavaa on vielä ainakin tuo 7kg! Yritän pitää hh siinä 20 vielä. kun on ote vähän lipsunut! :s

• Pullero 2011

Onpa mukavaa että huumoriveikot ovat eksyneet tällekin palstallle. Mikähän siinäkin, että jos laihdutus EI kiinnosta, pitää kirjoitella JA vieläpä lukea jotain laihdutuspalstaa... Hankkikaa hei ihmeessä elämä :D

Mutta Atkinsista, eilen söin kutakuinkin samanverran kuin maanataina, ja paino laski 400 g, aivan uskomatonta!
      Yöllä tuli tosi huono olo, oksetti, mutta eiköhän tuollaiset oireet vähene ajan mittaan. Tein illalla ison kulhon salaattia, ja nyt aionkin syödä vain tuoreita kasviksia lihan/juustojen/munien ym. lisäksi. Rasvainen ja lihaisa ruoka kaipaa vastapainoksi jotain raikasta. Tarkoitus olisi syödä 1500-1800 kaloria päivässä. Tuokin on ruhtinaallisesti, jos vertaa pussipirtelökuuriin, josta tuli n. 500 kaloria. Eipä ihme ettei noita jaksa noudattaa...

Kaikki on hävinneet tästä ketjusta?

• 007-3

Tietääkö kukaan, kuinka paljon valmissalaatissa (sis. hiukan öljyä ja kanaa) voisi mahdollisesti olla kilokaloreja? Entäpä sushissa?
        Muistakaa myös, että painokäyrät ovat yksilöllisiä - yli 165cm naiselle 44kg voi olla vähän, mutta minulle (n.156cm) se on erittäin paljon. Että se siitä kuittailusta :D

• Pullero 2011
        007-3 kirjoitti:

Tietääkö kukaan, kuinka paljon valmissalaatissa (sis. hiukan öljyä ja kanaa) voisi mahdollisesti olla kilokaloreja? Entäpä sushissa?
        Muistakaa myös, että painokäyrät ovat yksilöllisiä - yli 165cm naiselle 44kg voi olla vähän, mutta minulle (n.156cm) se on erittäin paljon. Että se siitä kuittailusta :D

Olet 007-3 TODELLA laiha. Sinun ei missään nimessä pidä pudottaa painoa, vaan proteiinipitoisella ruokavaliolla ja liikunnalla hae ryhtiä ja lihaksia olemukseesi.
        Suosittelisin käyntiä ravitsemisterapeutilla.

• Pullero 2011

Nyt alkanut neljäs päivä Atkinsia ja voin jo 100 % varmuudella sanoa että tämä toimii. Ei ole minkäänlaista halua pistää suuhun hiilihydraattia, ei ole ollenkaan nälkä. En ajattele tätä dieettinä vaan lopullisena muutoksena. Hiilihydraatit ei vaan sovi mulle, en ole niitä jotka pystyvät esim. syömään yhden leipäpalan, himoan aina vaan lisää.

Painoa tippunut kolmessa yössä 1,6 kg ja voin kertoa ettei eväät ole olleet keveitä tai annokset pieniä. Toki tiedän että tuo on nestettä, ja rasvanpolton käynnistyminen voi viedä viikkkoja.

Illalla innostuin syömään pistaasipähkinöitä ja muita merisuolattuja pähkinöitä/manteleita. Yritän kuitata noilla sen etten ole ottanut ylimääräistä suola-annosta joka pitäisi ottaa.

Oloa on tosi vaikea kuvailla, en ole ennen kokenut tämmöistä. Olo on kevyt mutta silti energinen ja vahva!
      Ei tällaista oloa saa 1200 kcal dieetillä tai edes tavallisella ruokavaliolla, saatikka kitukuurilla.

Eilisen ruokailut meni näin:

Aamupala: 2 munan juustomunakas, 2 vatajan nakkia, fetaa öljyisessä kastikkeessa, salaattia, tomaattia paprikaa, en meinannut jaksaa syödä :)

Lounas: kerma- aurajuusto- jauhelihakastiketta, parsaa, tuoresalaattia

Välipala: metwursti ja aamupalajuustosiivuja, paprikaa

Iltapala: Turkkilainen jugurtti, tummaa kaakaojauhettaja makeutusjauhetta

Illalla: suolapähkinöitä

Eväät vaikuttaa tosi rasvaiselta, mutta pitää ottaa huomioon että tämä on vaihe 1. Ruokavalio muuttuu koko ajan sallivammaksi.

Vettä päivän mittaan n. 3 litraa. Käytän mausteita ja suolaa todella paljon, otan omega-3 kalaöljyä ja vitamiinilisiä. Voita ja oliiviöljyä käytän rasvana.

Viikonloppu tulee pian, mutta ensimmäistä kertaa aikoihin ei pelota! :D

• Pullero 2011

kaikki muut laihduttajat ovat hävinneet, hyytyivätkö kaikki? Hei, kevät tulee, kilot on saatava pois!! :D

No, minä jatkan omaa urakkaani, tavoitteena on saada kahdessa viikossa kuusi kiloa pois, punnitsen vasta maanantaina 14 pv seuraavan kerran. Sen jälkeen reilun kilon viikkovauhtia tai enemmänkin jos vaan onnistuu. Juoksemaan tekisi mieli, mutta säälin polviparkojani.

Olen kuullut monia onnistumistarinoita karppaamalla laihduttaneilta, esim. siskollani ongelmana oli että laihtuminen vain jatkui ja jatkui, ja alkoi olla jo liian laiha...ja hän ei ollut tiukalla kuurilla, vaan söi mm. banaania, porkkanaa, ei siis laskenut hiilareita. Kilot on hänellä pysyneet poissa vuosia, vaikka syö jo viljaa jne. Sokeria ei kuitenkaan syö kuin ani harvoin.

Mutta itse pidän tärkeänä tätä tiukkaa aloitusvaihetta, ihan van sen takia että pääsee vieroittautumaan sokerista=hiilihydraateista.

Mutta ei tässäkään voi älyttömiä mässätä, ja jos jollain ei paino putoa tällä dieetillä, pitää katsoa peiliin, syyllinen löytyy sieltä. Silloin kannattaa tarkastaa kalorit. Ei saa syödä liikaa mutta ei liian vähänkään.

Tein ketoositestin aamulla, ja näytti toiseksi ylintä ketoositasoa, eli vielä on matkaa syvään ketoosiin. Nälkä ei kuitenkaan vaivaa. Hieman öklöttävää oloa oli eilen, mutta siihen auttaa veden juominen.

Mukavaa viikonloppua kaikille laihduttajille! Älkää luovuttako, retkahduksen jälkeen sinnikkäästi ylös vaan ja takaisin satulaan... :)

P.S. Iso kiitos aktinstytölle! :) Ilman sinua en olisi kaupassa vilkaissutkaan Uusi Atkins, Uusi Sinä kirjaa vaan kävellyt ohi, enkä olisi myöskään nyt viidettä päivää laihduttamassa onnistuneesti Atkinsilla :)

• Pullero 2011
        Pullero 2011 kirjoitti:

kaikki muut laihduttajat ovat hävinneet, hyytyivätkö kaikki? Hei, kevät tulee, kilot on saatava pois!! :D

No, minä jatkan omaa urakkaani, tavoitteena on saada kahdessa viikossa kuusi kiloa pois, punnitsen vasta maanantaina 14 pv seuraavan kerran. Sen jälkeen reilun kilon viikkovauhtia tai enemmänkin jos vaan onnistuu. Juoksemaan tekisi mieli, mutta säälin polviparkojani.

Olen kuullut monia onnistumistarinoita karppaamalla laihduttaneilta, esim. siskollani ongelmana oli että laihtuminen vain jatkui ja jatkui, ja alkoi olla jo liian laiha...ja hän ei ollut tiukalla kuurilla, vaan söi mm. banaania, porkkanaa, ei siis laskenut hiilareita. Kilot on hänellä pysyneet poissa vuosia, vaikka syö jo viljaa jne. Sokeria ei kuitenkaan syö kuin ani harvoin.

Mutta itse pidän tärkeänä tätä tiukkaa aloitusvaihetta, ihan van sen takia että pääsee vieroittautumaan sokerista=hiilihydraateista.

Mutta ei tässäkään voi älyttömiä mässätä, ja jos jollain ei paino putoa tällä dieetillä, pitää katsoa peiliin, syyllinen löytyy sieltä. Silloin kannattaa tarkastaa kalorit. Ei saa syödä liikaa mutta ei liian vähänkään.

Tein ketoositestin aamulla, ja näytti toiseksi ylintä ketoositasoa, eli vielä on matkaa syvään ketoosiin. Nälkä ei kuitenkaan vaivaa. Hieman öklöttävää oloa oli eilen, mutta siihen auttaa veden juominen.

Mukavaa viikonloppua kaikille laihduttajille! Älkää luovuttako, retkahduksen jälkeen sinnikkäästi ylös vaan ja takaisin satulaan... :)

P.S. Iso kiitos aktinstytölle! :) Ilman sinua en olisi kaupassa vilkaissutkaan Uusi Atkins, Uusi Sinä kirjaa vaan kävellyt ohi, enkä olisi myöskään nyt viidettä päivää laihduttamassa onnistuneesti Atkinsilla :)

Aamupala: 2 keitettyä kananmunaa, Vatajan jauhoton nakki, salaattia, persiljaa, herneenversoa, miniluumutomaatteja, keltaista paprikaa, fetaa (aurinkokuivattu tomaatti/rapsiöljyssä)

Päivällä: Uuniseitiä (kerma-aurajuusto tavallista juustoraastetta), samaa tuoresalaattia

Ilta:broileria kerma-aura kastikkeessa, samaa tuoresalaattia

Kourallinen pähkinöitä

Arvatkaapa onko ollut yhtään nälkä? No ei koko päivänä, ja virtaa riittää :)

• ei sovi mulle
        Pullero 2011 kirjoitti:

Aamupala: 2 keitettyä kananmunaa, Vatajan jauhoton nakki, salaattia, persiljaa, herneenversoa, miniluumutomaatteja, keltaista paprikaa, fetaa (aurinkokuivattu tomaatti/rapsiöljyssä)

Päivällä: Uuniseitiä (kerma-aurajuusto tavallista juustoraastetta), samaa tuoresalaattia

Ilta:broileria kerma-aura kastikkeessa, samaa tuoresalaattia

Kourallinen pähkinöitä

Arvatkaapa onko ollut yhtään nälkä? No ei koko päivänä, ja virtaa riittää :)

Mulla atkinsissa alkaa tökkiä just suola. Tietysti jos kaiken valmistaa itse, niin voi säädellä suolaa, mutta kun syö valmista, niin aina liha, kala ja kanaosuudet ovat tosi suolaisia. Esim. valmisbroileri on aivan myrkynsuolaista.

Kun mukaan tulee itse keitetty riisi, peruna tai pasta, niin suolaisuus tasoittuu. Eli mä en pystyis syömään tuolla tavoin aurajuustoa, fetaa, nakkeja jne.

Mutta sinä ilmeisesti pystyt ja hyvä niin. Onnea painonpudotukseen. Atkinsilla kyllä laihtuu, jos vain jaksaa sen pitää.

• Pullero 2011
        ei sovi mulle kirjoitti:

Mulla atkinsissa alkaa tökkiä just suola. Tietysti jos kaiken valmistaa itse, niin voi säädellä suolaa, mutta kun syö valmista, niin aina liha, kala ja kanaosuudet ovat tosi suolaisia. Esim. valmisbroileri on aivan myrkynsuolaista.

Kun mukaan tulee itse keitetty riisi, peruna tai pasta, niin suolaisuus tasoittuu. Eli mä en pystyis syömään tuolla tavoin aurajuustoa, fetaa, nakkeja jne.

Mutta sinä ilmeisesti pystyt ja hyvä niin. Onnea painonpudotukseen. Atkinsilla kyllä laihtuu, jos vain jaksaa sen pitää.

suolaista kieltämättä on tämä ruoka, mutta ihan tarkoituksella. Valmiita liharuokia ei ole todellakaan tarkoitus käyttää, mutta kukapa rupeaisi nakkeja tai metwurstia väsäämään itse? ;) Vatajan nakit ovat loistavia, niissä ei ole nitriittiä tms., meillä lapsille ei muita nakkeja annetakaan. Kalat, lihat ja broileri on ihan naturellia.

Suolaa syödään paljon ensinnäkin siksi, ettei nestettä poistuisi kehosta niin paljon, vaan paino lähtisi suoraan rasvasta.

Suolalla myös korjataan natriumin vajetta, joka aiheuttaa epämukavia oireita laihduttajalle. Noita oireita on esim. jalkakrampit, huimaus, väsymys, päänsärky, ummetus... Mulla ei ole ollut mitään oireita lievää huonoa oloa lukuunottamatta, eli hyvä syödä suolaa... Gambridge kuurilla tuli yöllä aivan karseita suonenvetokohtauksia :(

Hiilihydraattien (riisi, peruna, pasta) yhdistäminen suolaiseen ruokavalioon saattaa aiheuttaa turvotusta, verenpaineen nousua ym. ongelmia.

Siinä vaiheessa, kun hiilihydraattimäärä on yli 50 g, suolan määrää vähennetään Atkinsilla.
        Auraa, fetaa jne. käytän lähinnä mausteena, en kovin montaa fetapalasta esim. aamupalalla nauti :)

Kiitos, uskon että tämän dieetin jaksan pitää, tämä tuntuu helpolta verrattuna kaikkeen muuhun mitä olen kokeillut :)

• minävaaaaaaa
        Pullero 2011 kirjoitti:

En ole kehdannut käydä kirjottamassa tänne mitää, koska painoa on vain tullut lisää:(. Olin koko viime viikon kipaeä, makasin vain sohvalla ja tuli sitten syötyä herkkuja... kaduttaa, mutta yritän nyt jotenkin päästä taas laihduttamisen makuun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko sulla

suoja työ paikka? 🤔🤷‍♂️
      Ikävä
      21
      3307
    2. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      540
      2681
    3. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      53
      2260
    4. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      208
      2212
    5. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      13
      1698
    6. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      219
      1509
    7. Kiantama kartelli

Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip
      Suomussalmi
      52
      1461
    8. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      97
      1379
    9. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      62
      1201
    10. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      95
      1174
    Aihe