"1 Septuaginta, Mooseksen kirja 2 : 4-7 kertoo sieluttomasta elämän muodosta, joka asettuu ihmisen ja apinan välimaastoon, ennen ihmisen luomista. Historiassa ja tänään, kaikki Luomistyön (kaikki luonnotieteen alat, Luomistyöntieteen) vastaiset opit, ja kaikki ihmistä vihaavat Laittomat (Jumalan Laki, Suomen perustuslaki) opit, ovat peräisin tästä elämän muodosta, jonka mielenlaatu joka oli samanlainen kuin eläimellä, ja joka sekoittui ihmiseen. Sen jäännöksiä tiede on löytänyt maasta, ja ne ovat näyttö siitä että sellainen on joskus ollut fyysisesti olemassa.
1 Mooseksen kirja 2 : 1-7, Raamattu 1933/1938
1 Niin tulivat valmiiksi taivas ja maa kaikkine joukkoinensa.
2 Ja Jumala päätti seitsemäntenä päivänä työnsä, jonka hän oli tehnyt, ja lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikesta työstänsä, jonka hän oli tehnyt.
3 Ja Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen, koska hän sinä päivänä lepäsi kaikesta luomistyöstänsä, jonka hän oli tehnyt.
4 Tämä on kertomus taivaan ja maan synnystä, kun ne luotiin. Siihen aikaan kun Herra Jumala teki maan ja taivaan,
5 ei ollut vielä yhtään kedon pensasta maan päällä, eikä vielä kasvanut mitään ruohoa kedolla, koska Herra Jumala ei vielä ollut antanut sataa maan päälle eikä ollut ihmistä maata viljelemässä,
6 vaan sumu nousi maasta ja kasteli koko maan pinnan.
7 Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.
1 Septuaginta, Mooseksen kirja 2 : 1-7
1 και συνετελεσθησαν ο ουρανος
και η γη
και πας ο κοσμος αυτων
2 και συνετελεσεν ο θεος εν τη ημερα τη εκτη τα εργα αυτου α εποιησεν
και κατεπαυσεν τη ημερα τη εβδομη απο παντων των εργων αυτου ων εποιησεν
3 και ηυλογησεν ο θεος την ημεραν την εβδομην
και ηγιασεν αυτην οτι εν αυτη κατεπαυσεν απο παντων των εργων αυτου ων ηρξατο ο θεος ποιησαι (4) αυτη η βιβλος γενεσεως ουρανου
και γης οτε εγενετο η ημερα εποιησεν ο θεος τον ουρανον
και την γην
5 και παν χλωρον αγρου προ του γενεσθαι επι της γης
και παντα χορτον αγρου προ του ανατειλαι ου γαρ εβρεξεν ο θεος επι την γην
και ανθρωπος ουκ ην εργαζεσθαι την γην (6) πηγη δε ανεβαινεν εκ της γης
και εποτιζεν παν το προσωπον της γης
7 και επλασεν ο θεος τον ανθρωπον χουν απο της γης
και ενεφυσησεν εις το προσωπον αυτου πνοην ζωης και εγενετο ο ανθρωπος εις ψυχην ζωσαν "
Peto apinan ja ihmisen välissä
24
448
Vastaukset
- Klaara.
Luku 10.
Sitten Seet ja Eeva menivät kohti paratiisia, ja Eeva näki hänen poikansa, ja villipedon ahdistelevan häntä, ja Eeva itki ja sanoi: ’Voi minua: jos tulen ylösnousemuksen päivään, kaikki jotka ovat tehneet syntiä, kiroavat minua sanoen: Eeva ei pitänyt Jumalan käskyä.’ Ja hän puhui pedolle: ’Sinä ilkeä peto, etkö pelkää taistella Jumalan kuvan kanssa? Kuinka sinun suusi avautui? Kuinka sinun hampaasi tehtiin vahvoiksi? Kuinka et muista alamaisuuttasi? Sillä kauan sitten sinut on tehty alamaiseksi Jumalan kuvalle.’ Silloin peto huusi ääneen ja sanoi:
Luku 11.
’Ei ole meidän asiamme, Eeva, sinun ahneutesi ja valituksesi, vaan sinun omasi; sillä sinusta on petojen suku noussut. Kuinka sinun suusi avattiin syömään puusta, josta Herrä käski sinun olemaan syömättä? Tämän tähden myös meidän muotomme on muutettu. Siksi et voi kestää sitä, jos minä alan nuhtelemaan sinua.’
Luku 12.
Sitten Seet puhui pedolle, ’Sulje suusi ja ole hiljaa ja pysy erossa Jumalan kuvasta tuomion päivään saakka.’ Sitten peto sanoi Seetille: ’Katso, minä pysyn erossa Jumalan kuvasta.’ Ja hän meni pesäänsä.
Luku 13.
Ja Seet meni Eevan kanssa lähelle paratiisia, ja he itkivät siellä, ja rukoilivat Jumalaa lähettämään enkelinsä ja antamaan heille armon öljyä. Ja Jumala lähetti arkkienkeli Mikaelin ja hän puhui Seetille: ’Seet, Jumalan mies, älä rukoile ja ano liittyen puuhun, joka virtaa öljyä voitelemaan isäsi Aadamin. Sillä se ei tule olemaan sinun nyt, vaan aikojen lopussa. Silloin kaikki liha nostetaan ylös Aadamista tuohon suureen päivään saakka, ja kaikki jotka ovat pyhää kansaa. Silloin heille annetaan paratiisin ilot ja Jumala tulee olemaan heidän keskellään. Eivätkä he enää tee syntiä hänen kasvojensa edessä, sillä pahat sydämet otetaan heistä ja heille annetaan sydän ymmärtämään hyvää ja palvelemaan vain Jumalaa. Mutta mene takaisin isäsi luokse. Sillä hänen elämänsä on täytetty ja hän elää kolme päivää tästä ja kuolee. Mutta kun hänen sielunsa on lähdössä, sinun täytyy katsoa hänen kauhea poistumisensa.’
Luku 14.
Näin puhui enkeli ja lähti heidän luotaan. Ja Seet ja Eeva tulivat majaan johon Aadam oli laitettu. Ja Aadam sanoi Eevalle: ’Eeva, mitä sinä olet tehnyt meille? Olet tuonut yllemme suuren vihan, joka on kuolema, halliten koko lajiamme.’ Ja hän sanoi hänelle, ’Kutsu kaikkia lapsiamme ja lastemme lapsia ja kerro heille rikkomuksemme tapa.’
Luku 15.
Sitten Eeva sanoi heille: ’Kuulkaa kaikki lapseni ja lasteni lapset, ja minä kerron teille kuinka vihollinen petti meitä. Oli tapahtunut, että me olimme vartioimassa paratiisia, jokainen meistä Jumalan meille osoittamaa osaa. Nyt minä olin vartioimassa omaani, länttä ja etelää. Mutta paholainen meni Aadamin puolelle, missä miespuoliset olennot olivat. Sillä Jumala jakoi olennot; kaikki miespuoliset hän antoi isällenne ja kaikki naispuoliset annettiin minulle.- StrawwartS
´´Uskonnoissa henkilö ilman tarvittavaa kompetenssia millään tieteen alalla, esittää epätieteelisiä Luomistyön (kaikki luonnontieteen alat; Luomistyöntiede) vastaisia oppeja (puoskari), ilman minkläänlasia päteviä Laissa edellytettyjä perusteluja (puoskarointia), tuomitsee/opettaa Lain vastaisesti (ei ole pätevä tiedemies, ei ole pätevä opettaja, ei ole pätevä lakimies, ei ole pätevä parantaja/lääkäri/psykiatri) terveen ihmisen esimerkiksi syntiseksi (mielenvikaiseksi, rikolliseksi, alempiarvoiseksi), vahingoittaen ihmistä henkisesti ja/tai ruumiillisesti (puoskarointia); DiaGnostiikan (jumalallinen tie, ja totuus, ja elämä) mukaan, kaikki opit ja/tai teot mitkä vahingoittavat ihmistä fyysisesti ja/tai henkisesti, eivät ole ihmisestä/Jumalasta. ``
- partajoosehvi
StrawwartS kirjoitti:
´´Uskonnoissa henkilö ilman tarvittavaa kompetenssia millään tieteen alalla, esittää epätieteelisiä Luomistyön (kaikki luonnontieteen alat; Luomistyöntiede) vastaisia oppeja (puoskari), ilman minkläänlasia päteviä Laissa edellytettyjä perusteluja (puoskarointia), tuomitsee/opettaa Lain vastaisesti (ei ole pätevä tiedemies, ei ole pätevä opettaja, ei ole pätevä lakimies, ei ole pätevä parantaja/lääkäri/psykiatri) terveen ihmisen esimerkiksi syntiseksi (mielenvikaiseksi, rikolliseksi, alempiarvoiseksi), vahingoittaen ihmistä henkisesti ja/tai ruumiillisesti (puoskarointia); DiaGnostiikan (jumalallinen tie, ja totuus, ja elämä) mukaan, kaikki opit ja/tai teot mitkä vahingoittavat ihmistä fyysisesti ja/tai henkisesti, eivät ole ihmisestä/Jumalasta. ``
Ruumiillinen ja/tai henkinen pahoinpitely vasten Raamatun lakia, Jeesuksen oppeja ja Suomen perustuslakia, ei ole kenenkään valaisemista. Kyllä se niin on että uskonnossa kaikki mikä on Jumalan sanan,eli 10 käskyn ja Jeesuksen oppien ja Suomen perustuslain vastaista, on puoskarointia.
- apina-peto-ihminen
eli uskonnon oppi missä se loukkaa ihmisarvoa,sen alkuperä on siis apinan ja ihmisen välissä olevasta pedosta,jonka mieli sekoittu ihmiseen,apina ja ihminen on jumalasta mutta eivät ole sukua,peto ei ole jumalasta
- apina-peto-ihminen
tuoha selvittää sen miksi esimerkiksi pedofilia lisääntyy.......... oppi joka ei seuraa jumalan sanaa eli 10 käskyä ja jeesuksen oppeja sanantarkasti....... tekee sieluttomaksi elukaksi
- PSiTRi
"Skitsofrenia (kreik. skhizein, σχίζειν 'jakaa' phrēn, phren- φρήν, φρεν- 'mieli'; vanh. jakomielitauti, pirstomielisyys) on psykoosisairaus. Todellisuudentajun heikkeneminen, tunteiden ja ajatusten välisen yhteyden ja johdonmukaisuuden katkeaminen sekä tahtoelämän ja ajattelutoimintojen häiriintyminen ovat skitsofrenian keskeisiä oireita."
Ne tartuttavat skitsofreniaa ihmisiin - erosin
PSiTRi kirjoitti:
"Skitsofrenia (kreik. skhizein, σχίζειν 'jakaa' phrēn, phren- φρήν, φρεν- 'mieli'; vanh. jakomielitauti, pirstomielisyys) on psykoosisairaus. Todellisuudentajun heikkeneminen, tunteiden ja ajatusten välisen yhteyden ja johdonmukaisuuden katkeaminen sekä tahtoelämän ja ajattelutoimintojen häiriintyminen ovat skitsofrenian keskeisiä oireita."
Ne tartuttavat skitsofreniaa ihmisiinMatt. 23:15 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!
"Helvetin lapsen = Mielenvikaisen" - (Iltalehti)
erosin kirjoitti:
Matt. 23:15 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!
"Helvetin lapsen = Mielenvikaisen""- todellisuudentajun heikkeneminen
- tunteiden ja ajatusten välisen yhteyden katkaeminen
- johdonmukaisuuden katkeaminen
- tahtoelämän häiriintyminen
- ajattelutoimintojen häiriintyminen
ovat skitsofrenian keskeisiä oireita = uskonnot tartuttavat skitsofreniaa " - Google Translaitor
(Iltalehti) kirjoitti:
"- todellisuudentajun heikkeneminen
- tunteiden ja ajatusten välisen yhteyden katkaeminen
- johdonmukaisuuden katkeaminen
- tahtoelämän häiriintyminen
- ajattelutoimintojen häiriintyminen
ovat skitsofrenian keskeisiä oireita = uskonnot tartuttavat skitsofreniaa ""Todellisuudentajun heikkeneminen, tunteiden ja ajatusten välisen yhteyden katkaeminen, johdonmukaisuuden katkeaminen, tahtoelämän häiriintyminen sekä ajattelutoimintojen häiriintyminen ovat keskeisiä tekijöitä mielenhäiriön ilmenemiselle kun ei sanantarkasti noudata 10 käskyä ja jeesuksen oppeja.
Uskonnoissa aloittaen lahkoista, noudatetaan lahkon perustajan mielenlaatua ja siihen perustuvaa "tulkintaa", mitkä eivät välttämättä lue Raamatussa, joka suoraan tai epäsuoraan viittaa pääsuskontoon josta lahko on peräisin ja sen perustaneen henkilön mielenlaatuun ja "tulkintoihin", mitkä eivät välttämättä lue Raamatussa. näin uskonlahkon tai uskonnon perustajan mielenvikaisuus tarttuu häntä seuraaviin henkilöihin.
Keskeisistä tekijöistä uskonnoissa on, että niissä opetetaan Raamatun laki ulkoa, mutta mitä ei opeteta on, että kuka lakia on rikkonut historiassa, ja kuka niitä rikkoo tänään; Uskonto itse mielenvikaisuudessaan rikkoo lakia opettamalla väärin, ja aiheuttaa mielenvikaisuutta. "
- ttkk
Papit ovat pannut seurakuntaa opettajiksi, joilta on neuvoa kysyttämän!
Aloitteen tekijä on onnistumut tekemän oman lahkolaisen käsityksen!- (t)yövuoro
eihän se mikään lahko tai uskonto ole ku sille mitä sanoin on esitetty on todisteet että sanat ova totta (jeesus) = jumalan sana joka on tottuus kaikile ihmisile kaikkialla maailmassa,niitä otuksen luurankoja jotka muistuttavat ihmisen luurankoa on löyvetty,eli mitä septuagintaan on kirjoitettu on totta
- alku-aine
2. Piet. 3:10 Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.
2. Piet. 3:12 teidän, jotka odotatte ja joudutatte Jumalan päivän tulemista, jonka voimasta taivaat hehkuen hajoavat ja alkuaineet kuumuudesta sulavat!
Voiko pappi antaa vastauksen alkuaineista,mitä alkuaineet ovat,mikä niiden tehtävä on,miten alkuaineet sulavat? - alku-aine
alku-aine kirjoitti:
2. Piet. 3:10 Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.
2. Piet. 3:12 teidän, jotka odotatte ja joudutatte Jumalan päivän tulemista, jonka voimasta taivaat hehkuen hajoavat ja alkuaineet kuumuudesta sulavat!
Voiko pappi antaa vastauksen alkuaineista,mitä alkuaineet ovat,mikä niiden tehtävä on,miten alkuaineet sulavat?Voiko pappi antaa vastauksen missä on turvallista,kun "maa ja kaikki mitä siihen on tehty palavat"?
- piikki.
alku-aine kirjoitti:
Voiko pappi antaa vastauksen alkuaineista,mitä alkuaineet ovat,mikä niiden tehtävä on,miten alkuaineet sulavat?Pappikin on meidän lailla pelkkä ihminen.
- venttione
piikki. kirjoitti:
Pappikin on meidän lailla pelkkä ihminen.
papi toistaa niinku papukaija jonku rasistisen mielenvikaisen keskiajalle eläneen ulkomaalaisen laittomia oppeja
- venttione
piikki. kirjoitti:
eli on tietämätön juntti
- venttione
Miksi kysyä tietämättömältä ja sokelata jolla ei ole minkäänlaista yhteyttä jumalaan,kun voi kysyä tiedemieheltä?
- venttione
piikki. kirjoitti:
eli pappi ei voi pelstaa kestään henkisesti eikä ruumiillisesti,sairaaksi ne osaavat tehdä niin henkisesti kuin ruumiillisesti
- rippi
piikki. kirjoitti:
Jeesuksen mukaan semmonen joka ei noudata 10 käskyä, Jeesuksen oppeja ja Suomen perustuslakia opeissaan sanantarkasti ei ole "ihminen niinkuin mekin"
- partajoosehvi
rippi kirjoitti:
Jeesuksen mukaan semmonen joka ei noudata 10 käskyä, Jeesuksen oppeja ja Suomen perustuslakia opeissaan sanantarkasti ei ole "ihminen niinkuin mekin"
18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
19 Sentähden,
- joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman;
mutta
- joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Jos te seuraatte harhaoppeja helvettiin, se on teidän oma valintanne, mutta tie taivaaseen kulkee jeesuksen mukaan jumalan lain ja jeesuksen oppien sanantarkasta noudattamisesta,ettei seuraa ketään tai mitään joka niitä vastaan rikkoo, SE TIE VIE HELVETTIIN. Olkaa suuria taivasten valtakunnan edessä,noudattamalla sen lakia ja jeesuksen oppeja sanantarkasti, ja karttakaa niinkuin ruttoa kaikkia sellaista mikä rikkoo jumalan lakia, suomen perustuslakia ja opettaa vasten jeesuksen oppeja. - partajoosehvi
partajoosehvi kirjoitti:
18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
19 Sentähden,
- joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman;
mutta
- joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Jos te seuraatte harhaoppeja helvettiin, se on teidän oma valintanne, mutta tie taivaaseen kulkee jeesuksen mukaan jumalan lain ja jeesuksen oppien sanantarkasta noudattamisesta,ettei seuraa ketään tai mitään joka niitä vastaan rikkoo, SE TIE VIE HELVETTIIN. Olkaa suuria taivasten valtakunnan edessä,noudattamalla sen lakia ja jeesuksen oppeja sanantarkasti, ja karttakaa niinkuin ruttoa kaikkia sellaista mikä rikkoo jumalan lakia, suomen perustuslakia ja opettaa vasten jeesuksen oppeja.papithan ovat ensisijaisesti vastuussa jumalan edessä siitä,että noudattaa jumalan lakia, ja jeesuksen edessä siitä, että noudattaa jeesuksen oppeja, ja tuomitaan ensisijaisesti niiden loukkaamisesta jumalan ja jeesuksen edessä
1 Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi:
2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan ISIEN pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
ISIEN kreikaksi πατερων: tarkoittaa pappeja, henkiöitä jotka ovat vastuussa opetuksesta,jotka opettavat raamatusta lain ja jeesuksen oppien vastaisesti - partajoosehvi
partajoosehvi kirjoitti:
papithan ovat ensisijaisesti vastuussa jumalan edessä siitä,että noudattaa jumalan lakia, ja jeesuksen edessä siitä, että noudattaa jeesuksen oppeja, ja tuomitaan ensisijaisesti niiden loukkaamisesta jumalan ja jeesuksen edessä
1 Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi:
2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan ISIEN pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
ISIEN kreikaksi πατερων: tarkoittaa pappeja, henkiöitä jotka ovat vastuussa opetuksesta,jotka opettavat raamatusta lain ja jeesuksen oppien vastaisestiSiis raamattua ei saa edes avata jos ei noudata sen lakia, Jumalan lakia, Jumalan sanaa eli 10 käskyä sanantarkasti,raamatusta ei saa opettaa mitään mikä rikkoo 10 käskyä
- partajoosehvi
partajoosehvi kirjoitti:
Siis raamattua ei saa edes avata jos ei noudata sen lakia, Jumalan lakia, Jumalan sanaa eli 10 käskyä sanantarkasti,raamatusta ei saa opettaa mitään mikä rikkoo 10 käskyä
se paljastaa puoskarin, rikollisen joka "tulee jumalan ja jeesuksen nimeen", ettei hän tai se noudata jumalan lakia sanantarkasti sanoissa ja teoissa
- partajoosehvi
partajoosehvi kirjoitti:
se paljastaa puoskarin, rikollisen joka "tulee jumalan ja jeesuksen nimeen", ettei hän tai se noudata jumalan lakia sanantarkasti sanoissa ja teoissa
ja "Peto apinan ja ihmisen välissä" on tänään henkilö joka tulee "jumalan ja jeesuksen nimeen" mutta sanoissa ja/tai teoissa opettaa lain vastaisesti ja jeesuksen oppien vastaisesti, siitä te tiedätte kuka on menossa alemmalle tasolle kuin apina,vaikkakin puhuu kuin ihminen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 424300
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot1344067- 643716
- 873551
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans333537Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe643341- 842916
- 542835
- 252626
Korjaamo suositus
Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p142334