Nihilismi

Möppe

tuotas!...voisiko joku kertoa lyhyesti nihilismin aate suuntaukse`t? millaisia nihilistit ovat ja mitä he ajavat takaa?

5

1435

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rancid

Sivistyssanakirjani sanoo näin:
      "Nihilismi: Yhteiskunnassa vallitsevat säännöt, arvot tai käsitykset hylkäävä tai niitä vastustava ajatussuunta."

Muuta en nihilismistä tiedä. :p

• Möppe

sulla on sitten parempi kirja kuin minulla...btw.RANCID ROKS!!

• Epätietoinen
        Möppe kirjoitti:

sulla on sitten parempi kirja kuin minulla...btw.RANCID ROKS!!

Kaikkien arvojen kieltämistähän nuo väittää googlellakin ja jotain sanotaan että Sex Pistolsin aikaan Punkilla ja nihilismillä oli vielä jotain yhteistä?? Eikö nykypunkkiin liity arvojen kieltäminen?? Miten nihilismi käsitetään nykyisin punkkien keskuudessa????

• Möppe
        Epätietoinen kirjoitti:

Kaikkien arvojen kieltämistähän nuo väittää googlellakin ja jotain sanotaan että Sex Pistolsin aikaan Punkilla ja nihilismillä oli vielä jotain yhteistä?? Eikö nykypunkkiin liity arvojen kieltäminen?? Miten nihilismi käsitetään nykyisin punkkien keskuudessa????

Kyllä minusta oikeaan punk aatteeseen kuuluu nihilismi...kenties ei paljoa, mutta kuitenkin...ja nihilistithän on erikseen. Ainakin noiden edellä mainittujen määitelmien mukaan, itse koen olevani nihilismi...tai ainakin jos nuo ymmärsin oikein...oikeastaan nuo ovat tärkeimmät aatteeni, miksi koen olevani punkkari...noh, kaikkihan ovat erilaisia....

• Lue.edes.wikipediasta.
        Möppe kirjoitti:

Kyllä minusta oikeaan punk aatteeseen kuuluu nihilismi...kenties ei paljoa, mutta kuitenkin...ja nihilistithän on erikseen. Ainakin noiden edellä mainittujen määitelmien mukaan, itse koen olevani nihilismi...tai ainakin jos nuo ymmärsin oikein...oikeastaan nuo ovat tärkeimmät aatteeni, miksi koen olevani punkkari...noh, kaikkihan ovat erilaisia....

Et valitettavasti voi olla nihilismi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      716
      3325
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      370
      3049
    3. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      75
      2878
    4. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      2739
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      2248
    6. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      49
      1869
    7. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      14
      1779
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      83
      1778
    9. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1769
    10. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      57
      1659
    Aihe