Auton merkki ja malli, mitä tehtiin ja paljonko maksoi?
Paljon maksaneille apua kohtalotovereista ja halvalla päässeille ilo huollon halpuudesta.
Näin gallupin merkeissä.
Ihanan kallis korjaamo lasku
12
7667
Vastaukset
- voi vittu...
Bensapumpun vaihto vanhaan autoon (kolme ruuvia auki ja kolme ruuvia kiinni). Hommaan meni 10-15 min, joista venäjä puhuvalla korjaajalla yli 5min meni hylsyavaimen etsimiseen. Bensapumppu oli itseostettu, eli veloittivat vain työstä 150€.
Näin Helsingissä.- Auto Masentaja 2
Ja kädetön ei tehnyt sitä itse...
- ffdsafasdfasdf
Auto Masentaja 2 kirjoitti:
Ja kädetön ei tehnyt sitä itse...
Ei tietenkään ulkona -25C pakkasessa parkkiruudussa, missä on polven asti lunta.. mutta jos olisi autotalli....
- Auto Masentaja 2
ffdsafasdfasdf kirjoitti:
Ei tietenkään ulkona -25C pakkasessa parkkiruudussa, missä on polven asti lunta.. mutta jos olisi autotalli....
Taannoin minä -25 asteessa ulkona otin startin pois, vaihdoin siihen lämpimässä uudet hiilet ja taas -25 asteessa asensin paikalleen. Ihan siis tuossa pihalla.
- neiti autoilija
Auto Masentaja 2 kirjoitti:
Taannoin minä -25 asteessa ulkona otin startin pois, vaihdoin siihen lämpimässä uudet hiilet ja taas -25 asteessa asensin paikalleen. Ihan siis tuossa pihalla.
onneksi tuon voi teettää jossain lämpimässä jollain muulla. Kesällä vois itekin harrastelle.
- Rahastus
Tuulilasin vaihto volvoon.
800 euroa.... olivat ottaneet auton sisään ja vieneet läheiseen lasiliikkeeseen jossa lasi oli vaihdettu 400 eurolla.
Selvisi kun alkoi lasin alkuperä mietityttämään...- 7656345
Aika paha.
- melkein huijattu
Auto oli suuren maahantuojan määräaikaishuollossa. Työmääräarvio viedessä oli 750 egee, jonka allekirjoitin. Sanoin myös että jos tulee jotain listan ulkopuolelta niin soittakaa koska olen koko päivän tavoitettavissa.
Hakiessani autoa kaveri huoltotiskillä rupesi lukemaan printattua listaa läpi:
- Sovittu perushuolto = 780 eur
- Etujarrulevyt, työt, palat ja nesteet = 850 eur
- Ohjauspyörän murrosnivel, tyyppivika, joka on aika vaikessa paikassa, töineen 650 eur
- Ohjaustehostimen letkusarja, tyyppivika koska nipun yksi liitos ei kestä tärinää, 700 eur
Kysyin myyjältä miksei soitettu kuten pyysin, onneksi se näkyi tilauksessa, niin myyntihemmo painui äkkiä papereineen korjamon puolelle.
Noin vartin kuluttua hän saapui takaisin ja sanoi että se maksaa 780 euroa! Eli alkuperäisen arvion 30.
Ilmeeni nähtyään sanoi että korjaaja oli kuitannut osat ulos varastosta ja siksi tietokone laski niille hinnat töineen ja aineineen. Paljasti vielä huojentuneena että siellä osat ovat huoltohallin lattialla.
En saanut mukaani alkuperäistä printtiä vaan hemmo tulosti paperit laskuineen odottamaan kassalle.
Sen verran lisätietoja että auto on yhdenmiehen yritykseni omistuksessa ja minulla työsuhdeautona.
Ajatteliko joku ettei ts-auton laskuerittelystä kukaan ole kiinnostunut?
Miksi ne oli kuitattu ulos, esim. tarvitsko osia omaan autoonsa?- 6+2
Kyllähän tuossa haisee kusi ja kusetus pitkän matkan päähän.
Jos tapahtunut on tosi niin voinet kertoa myös tarkempia tietoja, auton merkin ja korjaamon.
Asiaan;
En ole k.o. laskua nähnyt mutta hyvänpäiväntuttuni oli käyttänyt autoaan, Renault Megane jokin n. 10 vuotias) merkkihuollossa.
Siellä olivat määräaikaishuollon lisäksi keksineet että jakohihna pitää vaihtaa ja tehneet työn.
K.o. asiakas oli hippasen yllättynyt kun n. 300 euron huolto olikin yhtäkkiä vähän yli 1000 euroa...
Siis tonnin linttaan tonnin huolto!
Sanoin että reklamoi asiasta, mutta auton omistajan mielestä näin se vaan menee... - Vendome
6+2 kirjoitti:
Kyllähän tuossa haisee kusi ja kusetus pitkän matkan päähän.
Jos tapahtunut on tosi niin voinet kertoa myös tarkempia tietoja, auton merkin ja korjaamon.
Asiaan;
En ole k.o. laskua nähnyt mutta hyvänpäiväntuttuni oli käyttänyt autoaan, Renault Megane jokin n. 10 vuotias) merkkihuollossa.
Siellä olivat määräaikaishuollon lisäksi keksineet että jakohihna pitää vaihtaa ja tehneet työn.
K.o. asiakas oli hippasen yllättynyt kun n. 300 euron huolto olikin yhtäkkiä vähän yli 1000 euroa...
Siis tonnin linttaan tonnin huolto!
Sanoin että reklamoi asiasta, mutta auton omistajan mielestä näin se vaan menee...unohtakaa ne merkkiliikkeiden huollot mikäli auto ei ole uusi, muuten kannattaa hommata osat tai öljyt
itse ja viedä asialliseen tavalliseen korjaamoon niin säästää pirun paljon pitkän päälle.
- halvempi vaihtoehto
jakohihna
kiristinrulla(t)
vesipumppu
venttiilikopan tiiviste
jäähdytysneste
apulaitehihna
öljynsuodatin
ilmansuodatin
raitisilmasuodatin
öljyt
huolto-ohjelman mukaiset tarkastukset vikalista (jarrulevyt vaihtokunnossa)
leima huoltokirjaan
Lasku käytiin läpi huoltoneuvojan kanssa. Osat laatumerkkejä/alkuperäisiä.
Yhteensä 640,90 €
Paikka Melasalmi Vantaalla. Mielestäni ei paha hinta, koska merkkikorjaamo olisi pyytänyt 1 000 €.
Halvin vaihtoehto tietysti on hakea osat Motonetista ja viedä auto ammattiopistolle. :)- ghfdsdfghdsfb
"Halvin vaihtoehto tietysti on hakea osat Motonetista ja viedä auto ammattiopistolle. :)"
Ei ole tuo halvin.
Halvin on hommata halvimmat järkevät osat, vaikkapa ulkomailta tilaamalla ja asentaa itse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135253
- 675054
- 914124
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753610Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603208- 432791
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521914- 401790
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371628