Onko kenelläkään kokemusta tästä, miten se diagnosoidaan ja minkä alan lääkärille kannattais mennä?
Mulla on ollut kaikenlaisia oireita joita on tutkittukin vaikka kuinka, mutta mitään vakavaa ei ole löydetty. Oireet kuulemma selittyy alkavilla vaihdevuosilla, refluksilla ja tukirankaperäisillä jutuilla.
Nyt kuitenkin, kun oireet on taas vaan talvikautena pahentuneet ja tänään nousi kuume, ilman selviä flunssan oireita, aloin miettimään olisko näillä kuitenkin jokin yhteys kosteusvaurioon, joka on talossamme todettu. Lääkärien mielestä ei todennäköisesti ole, koska kaikki veriarvoni ovat olleet ok., samoin röntgen ja spirometria ja allergiatestit eivät näyttäneet homeallergiaa.
Oirekirjoon on tänä talvena tullut mukaan vessassa ravaaminen, virtsatietulehdus on pois suljettu.
Nyt huomasin, että ne kaikki oireet mitkä on ODTS:ssä on myös mulla. Siis KAIKKI.
Kosteusvauriopaikkoja on jonkun verran jouduttu ottamaan tässä muutamien kuukausien sisällä auki (välttämättömien putkitöiden takia yms.) ja muualla on ollut mahdotonta asua, kun ei ole ollut mahdollista millään saada toista asuntoa.
Olen myös vuosikausia käsitellyt ulkotiloissa eläinten rehuja.
Heinälastin purkamisen jälkeen on nykyään röörit ihan tukossa, jos en käytä suojaimia. Ennen pystyin purkamaan heinät ihan hyvin ilman suojaimia, mutta en enää. Sama, jos vähänkin pöyhin jotain varastossa.
Sisätiloissakin oireilen yhä herkemmin pölystä.
Voiko olla jo ODTS:ää?
ODTS
2
410
Vastaukset
"Oireet kuulemma selittyy alkavilla vaihdevuosilla, refluksilla ja tukirankaperäisillä jutuilla."
- Jep, pöpi mikä pöpi. Monilla luulotauti hellittää vasta kuollessaan. Tsemppiä!- Homeherkkä#
Ns. ODTS tarkoittaa sitä, että jatkuva orgaaninen mikrobipölyaltistus aiheuttaa ajoittaista keuhkorakkuloiden tulehtumista SEURAUKSENA päivän- parin kestävä kuume.
Ns. ODTS tarkoittaa sitä, että jatkuva orgaaninen mikrobipölyaltistus aiheuttaa ajoittaista keuhkorakkuloiden tulehtumista SEURAUKSENA päivän- parin kestävä kuume.
Mikäli kuumeen aiheuttajana on keuhkorakkulaperäinen tulehdus, niin keuhkolääkäri kuulee KUUMEEN PÄÄLLÄOLLESSA stetoskoopillaan keuhkoista ns. pienirakkulaisia rahinoita.
Joten mikäli epäilee kuumeen aiheuttajaksi keuhkorakkulatulehdusta, niin kuumeen aikana pitäisi hakeutua keuhkolääkärin vastaanotolle ja kun keuhkolääkärivastaanotolle pääsee täälläpäin vasta parin kolmen viikon kuluttua, ja kun ns.ODTS-kuume ohittuu paivässä parissa, niin sinun pitäisi löytää keuhkolääkäri jonka vastaanotolle voit hakeutua seuraavan kuumeen yllättäessä akuuttitapauksena.
Myös HRCT-kuvannolla voidaan todeta keuhkorakkuloiden tulehtuminen, mutta sekään ei onnistu, kun se ODTS-kuume kestää vain päivän pari.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1701083
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132847- 84783
- 51728
Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55529Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä294525Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37521Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215479- 49477
Kalle irtisanoutui
Kävi, kuten odotettiin. Paras ratkaisu paitsi Orimattilalle myös Larssonille. Seuraavaksi joudutaan mittaamaan kaupungin53454