Omistuksenhaluinen deitti

n25w

Neuvokaa joku fiksumpi, onko tilanteeni mennyt liian pitkälle ja vaatisi jo kolmannen osapuolen puuttumista vai voiko vielä kahdestaan puhumalla selvitä?

Minä, parikymppinen nainen, tulin uuteen työpaikkaan ja tapasin siellä erään hyvin komean kolmekymppisen työkaverinani olevan miehen. Koska meillä tuntui synkkaavan, pyysi mies minua työpäivän jälkeen treffeille. Ei siinä mitään. Kävimme illallisella, juttelimme mukavia ja hän saattoi minut kotiin, sekä tietenkin jäähyväissuudelma tuli. Kävimme vielä parilla treffeillä, eikä kertaakaan suudelmaa pitemmälle juttu mennyt.

Yhtäkkiä tajusin, että mies alkoikin olemaan hyvin kiinnostunut vapaa-ajan menoistani, ehkpä liiankin kiinnostunut. Hän kyseli, mitä aion tehdä työpäivän jälkeen? Jos sanoin meneväni viettämään aikaa jonkun kanssa, hän tiedusteli kenen kanssa ja minne olin menossa. Hän myös lähetti joka ilta tekstiviestejä, joissa toivotti hyvää yötä ja jos en puolen tunnin sisään vastannut, tuli soitto, jossa hän tiedusteli mitä tein ja kenen kanssa olin. Minua alkoi ärsyttämään tälläinen ylikontrolli ja sanoin hänelle siitä. Aluksi tuntui, että hän ymmärsi ajatukseni, mutta olin väärärssä.

Samana päivänä tuon keskustelun kanssa eräs miespuolinen työkaverini tuli juttelemaan minulle työasioita ja siinä samassa vaihdettiin myös viikonlopun kuulumiset. Tuohon väliin deittaamani mies tuli ärjymään työkaverilleni. Mies sanoi, että minä olen hänen tyttöystävä ja tuleva vaimo ja hän ei missään nimessä salli vaimonsa flirttailevan muiden miesten kanssa. Olin aivan äimän käkenä, enkä kyennyt muuta tekemään kuin silmiäni räpyttelemään. Myös myöhemmin sattui mustasukkaisuuskohtauksia, jolloin tuo mies vastaavalla tavalla julisti koko työpaikan kuullen, että olen hänen tyttöystävänsä ja tuleva vaimo.

En todellakaan ollut ajatellut mitään vakavaa juttua alkaa vääntämään tuon miehen kanssa. Noiden mustasukkaisuuskohtausten jälkeen sanoin miehelle, että meidän olematon suhde on ohi. Hän ei millään meinannut uskoa tuota, vaan lähetteli minulle rakkausviestejä ja pieniä lahjoja. Toruin kaiken. Kun aloin tapailemaan uuta miestä, entinen sanoin minulle töissä, ettei halua minun seurustelevan toisen kanssa, koska haluaa vielä yrittää palauttaa suhteemme. Sanoin, että meillä ei ole ikinä ollutkaan mitään pientä flirttiä lukuunottamatta ja en halua olla enää missään tekemisissä hänen kanssaan. Tuo mies ei luovuttanut sitten millään, vaan kaksi deittiäni saivat uhkaavia puheluita (en tiedä mistä entinen deittini heidän numeronsa sai).

Juttuni on aika harvinainen, sillä ei kaikki noin hurjan mustasukkaisia onneksi ole, mutta totta silti. Minua samaan aikaan pelottaa ja kummastuttaa. Miksei mies ymmärrä jo, että meidän juttu ole ohi? Minkälainen reaktio tahansa on silti reaktiota, mutta mitä jos hän toteuttaa uhkauksensa uusia deittejäni kohtaan? En vaan millään voi olla tekemättä mitään. Pomon kanssa en tuota asiaa voi puida, sillä kyseisen miehen huomionosoitukset ajoittuvat pääasiassa vapaa-ajalle. En myöskään halua, että työpaikalla tiedetään liikaa yksityiselämästäni, vaikka tuo mies on milloin mitäkin suhteestamme kuuluttanut työpaikalla ennen "eroamme". Puhuminen tuon miehen kanssa on yritetty useaan otteeseen ja ei ole alkuunkaan toiminut. Mitä kannattaa tehdä, jotta pääsen hänestä eroon? En halua päätyä lööpien otsikkoihin samoissa merkeissä kuin vuoden takainen Sellon ammunta -tapaus.

11

2590

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 05698

sanot: kävimme 3 treffeillä, suutelitte, ja joka päivä lähetitte toisillenne tekstiviestejä, tai puhuitte iltaisin puhelimessa, ja hän lähetteli sinulle lahjoja. Kyllä tuo minusta vaikuttaa jo seurustelusuhteelta. Taisit vain haluta leikitellä hänen tunteillaan? Jos sinua ei ollenkaan kiinnostanut, niin miksi siten jatkoit deittailua hänen kanssaan? 3-kymppiset haluavat jo avioliiton ja perheen. 2-kymppiset vain deittailla. On täysin luonnollista että ei kukaan halua että tyttöystävänään pitämänsä henkilö treffailee muita. Sinun vaan pitää lakata treffailemasta ja flirttailemasta miehille, joiden kanssa "et alun perinkään tahdo mitään vakavaa".

• 30+++

"3-kymppiset haluavat jo avioliiton ja perheen."

Puhu vain omasta puolestasi, ja muutoinkin ei kai se, että haluaa jotain oikeuta ketään alkaa ahdistelemaan ja omimaan toista.

• humanistimies

KOLMET TREFFIT EIVÄT OLE YHTÄ KUIN SEURUSTELU. Toinen asia: jokaisella miehellä ja naisella on oikeus päättää jatkaako deittailua tai pidemmällekin edennyttä suhdetta. Jopa avioero on hyväksyttyä. Ahdistelu ei ole koskaan perusteltua eikä tervettä! Te takertuvat narsistipaskat vain ette tunnu tajuavan sitä.

• on of the kind

Minulla on ollut samanlainen "suhde" joskus samalta kuulostavaan mieheen. Oletkin jo jättänyt hänet ja hän ei jätä rauhaan. Sinuna sanoisin tiukkaan sävyyn, ettet halua olla tekemisissä hänen kanssaa juuri sen vuoksi, kun kontrolloi ja osoittaa mustasukkaisuuttaan liian voimakkaasti. Sano tilanne hänelle ja kysy miten pitkälle hän ymmärtää, että juttu oikeasti on ohi. Jos homma jatkuu niin sano, että toiminta alkaa kuulostaa sopimattomalta ja ettet epäröi tarvittaessa ottaa yhteyttä poliisiin. Ja jos ei vieläkään mene perille, niin keskustele poliisin kanssa miten toimia. Kerro tilanne jollekin työkaverille, jotta pahan paikan tullen on ainakin yksi joka on perillä asiasta.

Omistushaluinen mies on mitä rasittavin yksilö. Sellainen osaa pilata suhteen jo alkumetreille. Sellaisella ihmisellä ei ole kaikki kotona ja voi minusta olla vaarallinen. Niitä tapauksia on nähty monesti ja monessa tapauksessa on kyseessä narsisti. Hän luultavasti seuraa sinua niin kauan, kunnes löytää uuden uhrin. Omassa tapauksessa ehdimme käydä treffeillä vain kerran ja kerran sattumalta tavattiin kahvilassa. Näin jälkikäteen mietin, että varmaan hän siinäkin seurasi minua. Hän kertoi avoimesti kahvilassa siitäkin, miten oli käynyt ajelulla asuinkulmilla ja nähnyt, että olin kotona. Hän tiesi hyvin työpaikkani ja työtovereista osasi kertoa yllättävän paljon. Minä tein lopulta 3kk:n ahdistelun jälkeen rikosilmoituksen, kun puhelini soi jatkuvasti ja tekstareita sateli. Poliisi kehoitti pitämään tallessa viestit ja muistaakseni taisi ottaa niistä itselleen kopiot. He soittivat kyseiselle miehelle ja soitot loppuivat, mutta näin hänet sen jälkeen pari kertaa ajelulla kotikulmillani. Sitten yhtäkkiä hänestä ei kuulunut pitkään aikaan mitään, kunnes näin hänet uuden naisen kanssa kaupassa. Hän tuli esittelemään tyttöystävänsä ylpeänä ja sanoi "Tässä on uusi kihlattuni. Onneksi löysin hänet, sillä hän on täydellisempi kuin kukaan aiemmista" ja katsoi minuun. Näin kyseistä naista vielä tkosmetiikkaosastolla ja sanoin hänelle, että juokse vielä kun voit.

05698 huom! Kolmet treffit eivät minusta 37-vuotiaalle ole mitenkään seurustelun määrite. En minäkään seurustele yhden miehen kanssa, vaikka olemme jo vuosikausia treffeillä käyneet ja silloin tällöin tavanneet jopa intiimissä merkeissä ja lähetämme tai soittelemme viikottain toisillemme. Ei asuta yhdessä, eikä paljoa muutakaan yhteiselämää sen kummemmin.

• hmmm.

voisit yrittää etsiä töitä muualta. En usko, että sun kannattaa tuohon työpaikkaan jäädä. Tai jos et saa töitä, voisitko lähteä opiskelemaan? Paikkakunnan vaihdos voisi tehdä hyvää. Ja tietenkin laitat puhelinnumeron salaiseksi, samoin kuin sun mahdollisen poikakaverinkin kannattaa se tehdä. Kun se ei saa suhun yhteyttä eikä näe sua, niin luultavasti unohtaa.

• Marika```````

Mun mielestä ei ole tollaisessa tilanteessa naisen velvollisuus lähteä työpaikalta. Jos tilanne äityy mahdottomaksi, kannattaa ehkä ennemmin kertoa siitä pomolle - jos juttu häiritsee pahasti työntekoa, pomo voisi antaa miehelle varoituksen. Muutenkin, olen samoilla linjoilla one of the kindin kanssa - jos tilanne menee tosi huonosti, älä epäröi ottaa yhteyttä poliisiin. Muuten yritä vain olla hyvin tiukka ja jämäkkä miestä kohtaan. Keskusteleva asenne tässä tuskin auttaa - mieluummin kannattaa asettaa selkeät rajat sille, miten sinua kohtaan on sopivaa toimia. Todella ikävää käytöstä mieheltä!

Ja vielä: kolmet treffit ja tekstailu EI ole seurustelua! Tsiisus, nämä palstat on täynnä katkeria ikisinkkumiehiä, jotka syyllistää naisia kaikesta mahdollisesta.

• Suudelma liikaa
        Marika``````` kirjoitti:

Mun mielestä ei ole tollaisessa tilanteessa naisen velvollisuus lähteä työpaikalta. Jos tilanne äityy mahdottomaksi, kannattaa ehkä ennemmin kertoa siitä pomolle - jos juttu häiritsee pahasti työntekoa, pomo voisi antaa miehelle varoituksen. Muutenkin, olen samoilla linjoilla one of the kindin kanssa - jos tilanne menee tosi huonosti, älä epäröi ottaa yhteyttä poliisiin. Muuten yritä vain olla hyvin tiukka ja jämäkkä miestä kohtaan. Keskusteleva asenne tässä tuskin auttaa - mieluummin kannattaa asettaa selkeät rajat sille, miten sinua kohtaan on sopivaa toimia. Todella ikävää käytöstä mieheltä!

Ja vielä: kolmet treffit ja tekstailu EI ole seurustelua! Tsiisus, nämä palstat on täynnä katkeria ikisinkkumiehiä, jotka syyllistää naisia kaikesta mahdollisesta.

Oikeen lutkanalulle et kohtaa kunnon miehen heti alkumetreillä, jos vaik vähän peljästyis
        ja opettelis käyttäytymään, eikä anna ymmärtää varsinkaan herkkien miesten väärin.
        Narsistin nainen on poikkeuksetta lutka.

• humanistimies

Nainen päätti lupaavan seurustelusuhteen koska mies osoittautui umpikahjoksi. Sit samanlaiset umpihullut ukot täällä kommentoivat sitä että syy oli naisen. Varokaa näitä nettinörttejä naiset, näistä ei ole mihinkään, kaikki kuuluisivat suljetulle osastolle.

• neljännes kvartaali

voivoi,kaikkia hulluja sitä on liikkeellä.Noista uhkailuista olisi kannattanut tehdä rikosilmoitukset sun ja miesten osalta.Olisit heti antanut kunnon signaalin että ei ole hyväksyttävää.Nyt sinuna menisin puhumaan poliisilaitokselle asiasta jonka jälkeen vaihdat puhelinnumeron salaiseksi.Jos löytyy työpuhelin niin jätät sen joko töihin lukolliseenlaatikkoon taikka aina heti työpäivän jälkeen kiinni.

Ja tosiaan,nyt on todella tärkeää tehdä ilmoitus poliisille.Ethän tiedä jos kaverilla on muitakin tälläisiä tapauksia takana.Voisit koittaa saada lähestymiskiellon vapaa-ajalla.En tiedä onko mahdollista mutta kannattaa yrittää.
      Ja esimiehelle kannattaisi ehkä puhua jotta on tietoinen.Voit sanoa että haluat vain kertoa että on tietoinen tapahtuneista.Koska onhan sitä tapahtunut myös työpaikalla.

• Huoli..

Voi kun tuli ihhan huoli aloittajan puolesta. Muistathan laittaa oven aina lukkoon, ikkunat kiinni ja kehottaisin ainakin hetken kulkemaan aina kun mahdollista vaan valoisaan kellonaikaan tai kimpassa jonkun kaverin kanssa. Ei kai sitä koskaan voi olla liian varovainen..? Ite varmaan lykkäisin verhotkin kiinni, ettei kukaan kyttää..

Kerrothan aloittaja kuulumisia!

• Tietämätön

En nyt tiedä ketkä on typerämpiä, ne jotka sanovat että 30 haluavat vaimon ja perheen, vai ne jotka ulisevat nörteistä ja naisia syyttävistä miehistä. Asiahan on näin että ei ole AP:n asia muuttaa työpaikkaa, paikkakuntaa tai muutakaan, vaan asia viedään poliisille johtuen uhkauksista. Juttele muutenkin sille pomollesikin niin ehken hän saisi varoituksen tai vastaavaa jotta pääsisit siitä eroon jos häirihtee työpaikallakin. Sanotaan nyt että on erittäin typerää ulista naisvihasta nörteistä JNE. näiden ihan normaalien, joskin yleistävien viestien perusteella, että vaikka olenkin 110% AP:n puolella kys asiassa, niin olette te jotkut typeriä.
      Ap jos katsot tätä joskus niin kerro miten kävi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      3131
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3077
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2427
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      95
      2112
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1893
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1780
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1606
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      84
      1387
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1290
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      81