Farkut & verkkarit

Verkkarit on jees

On tässä ehditty jo lähemmäs kolmatta kymmenettä ja en vieläkään tajua mikä kaikilla tuntuu olevan verkkareita vastaan arkihousuina. Ne ovat mielestäni aivan samaa tasoa kuin farkut, yleensä vain paljon mukevammat.

Onko suurin syy vain se, että kun me suomalaiset "juntit" käyttimme niitä silloin kun muaalla formaali oli käytännössä arkipukeutumista muualla maailamassa, niin niiden leima jäi jäädääkseen vai onko jollain jotain ihan oikeatakin selitystä?

9

2581

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Kyllä varsinkin merkkiverkkarit ovat ihan ok jos on muutenkin pirteä, litteävatsainen ja sporttisen näköinen. Kaljamahaiselle sopii paremmin klassinen tyyli ja leveät pukuhousut, kuin verkkarit.

• hyvät housut

Siinä olet oikeassa, että verkkarit ovat paremmat kuin farkut. Farkuissa ei ole oikeastaan mitään hyvää: ne ovat rumia, epämukavia jalassa (kovia), kylmiä talvella, kuumia kesällä. Verkkarit ovat sentään mukavia, vaikka ovatkin rumia.

On kuitenkin olemassa muitakin vaihtoehtoja kuin farkut tai verkkarit tai puvunhousut. On olemassa sellaisia farkkuja pehmeämpiä, mukavampia housuja, jotka ovat samalla tyylikkäämpiä: chinot ja "vaaleat puuvillahousut". Chinot ovat sellainen "hienompi" vaihtoehto farkuille, mukavammasta kankaasta. Puuvillahousuilla viittaan sellaisiin (100 %) puuvillasta valmistettuihin ohuempiin kesä/keväthousuihin, yleensä vaaleisiin (beige). En tiedä niille sen kummempaa nimeä. Ovat todella pehmeitä ja mukavia jalassa, aivan toisella tasolla kuin farkut. Sellaisten tarjonta on ehkä hiukan heikompaa, Stockalta ainakin löytyy.

Tässä esimerkkikuva chinoista: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3e/Chino_pants.jpg

Näiden lisäksi on toki vielä paljon muutakin, kuten vakosamettihousut, molskihousut ja pellavahousut.

• göstasundqvist

Verkkarit on verryttelyhousut ja tarkoitettu kilparadalle tai urheilukentälle, vai verrytteletkö sinä kaikkialla. Varsinkin jos verkkareita pitää ihminen, josta heti näkee, ettei se ole eläessään käynyt muulla lenkillä kuin HK:n Sinisellä, vaikutelma on auttamatta koominen = ei yhtään välitä, miltä näyttää ja mitä panee päälleen. "Minä lähden Pohjois-Karjalaan...vaihdan farkut verkkarihousuuuuuun...juon kaljaa auringon nousuuuun...".

Itse en viihdy verkkareissa edes kotona. Niissä tulee jotenkin "vieras" tunne, ja jos jonnekin lähtisi, olis kuitenkin vaihdettava muuta päälle. Hyvännäköistä yläosaa voisin käyttää farkkujen kanssa.

• kesähousut

• hohhoijaa..
        kesähousut kirjoitti:

Ruskeille puuvillahousuille ym. rääsyille tällaiset värikkäät verkkarit ovat aika näyttävä ja hyvä vaihtoehto: http://img.auctiva.com/imgdata/1/0/4/1/0/3/8/webimg/439372653_o.jpg
        Tuollaiset sopivat biletyskäyttöönkin (varsinkin metsäbileisiin) mutta myös arkiseen hengailuun kaduilla, puistoissa ja terasseilla.

Tosi ihkut! Noihin sopis hyvin Barbi-nukke asusteeks!

• jagerhardd

Itsehän pukeudun erittäinkin usein verkkareihin, en kyllä verryttele ne jalassa niinkuin joku muotipuksu olettaa.
      Erittäin mukavat jalassa, eivätkä kalliitkaan ole. Pelkästä merkistä maksaminen "vain sen takia että voi näyttää että minullapa on varaa" on vaatteissa mielestäni äärimmäinen juntti-ilmiö.

En ymmärrä mitä pahaa jotkut niissä näkevät, mukavat housut.

Ja ei, en ole 40vuotias kaljamaha vaan 23vuotias urheilullinen mies.

• verkkari-fani

Minä oon kurkkua myöten täynnä jatkuvaa verkkareiden haukkumista ja farkkujen kehumista. Kuinka ihmiset viitsii kehua ja käyttää rumia, kovia, kiristäviä ja vuosikymmenestä toiseen samanlaisia farkkuja. Kaikista hulluinta on se kun monien käyttämät farkut on valmiiksi revittyjä ja kulutettuja ja mutta silti ne jalassa mennään mihin vain ja niitäkin pidetään hienompina kuin ehjiä ja siistejä merkki verkkareita ym. Sitäkään en ymmärrä kun verkkareita käyttävät on muka juntteja vaikka farkut on alusta alkaen ollut maanviljelijän työhousut eli täysin "junttien" vaatteet. Minä käytän adidaksen verkkareita aina paitsi juhlissa, ja voin hyvin mennä kaupungille ym. verkkareissa mutta vaihdan aina ehjät ja puhtaat verkkarit. Farkkuja en käytä enkä edes omista.

Onneksi hyviä merkkiverkkareita saa ostamalla ja niitä voi kaikki vapaasta käyttää muoti nipottajien marinoista välittämättä. Niin ja ikää on tääläkin alle 30.

• anti-verkkari
        verkkari-fani kirjoitti:

Minä oon kurkkua myöten täynnä jatkuvaa verkkareiden haukkumista ja farkkujen kehumista. Kuinka ihmiset viitsii kehua ja käyttää rumia, kovia, kiristäviä ja vuosikymmenestä toiseen samanlaisia farkkuja. Kaikista hulluinta on se kun monien käyttämät farkut on valmiiksi revittyjä ja kulutettuja ja mutta silti ne jalassa mennään mihin vain ja niitäkin pidetään hienompina kuin ehjiä ja siistejä merkki verkkareita ym. Sitäkään en ymmärrä kun verkkareita käyttävät on muka juntteja vaikka farkut on alusta alkaen ollut maanviljelijän työhousut eli täysin "junttien" vaatteet. Minä käytän adidaksen verkkareita aina paitsi juhlissa, ja voin hyvin mennä kaupungille ym. verkkareissa mutta vaihdan aina ehjät ja puhtaat verkkarit. Farkkuja en käytä enkä edes omista.

Onneksi hyviä merkkiverkkareita saa ostamalla ja niitä voi kaikki vapaasta käyttää muoti nipottajien marinoista välittämättä. Niin ja ikää on tääläkin alle 30.

Huvittavaa, että joidenkin mielestä ainoat housut on farkut tai verkkarit.

Farkuista sen verran, että niiden laadussa on eroja eikä merkkipelle yleensä kiinnitä tähän huomiota ostaessaan "makeita" farkkuja. Itse tykkään eniten pesemättömistä, tummista raakadenimfarkuista, joiden kangas on ohuempaa ja vähemmän jäykkää.

Näköjään joillekin on tärkeintä mukavuus. No, kukin tyylillään. Naiset sanovat, että kauneuden eteen täytyy kärsiä..

• indigofarkut
        anti-verkkari kirjoitti:

Huvittavaa, että joidenkin mielestä ainoat housut on farkut tai verkkarit.

Farkuista sen verran, että niiden laadussa on eroja eikä merkkipelle yleensä kiinnitä tähän huomiota ostaessaan "makeita" farkkuja. Itse tykkään eniten pesemättömistä, tummista raakadenimfarkuista, joiden kangas on ohuempaa ja vähemmän jäykkää.

Näköjään joillekin on tärkeintä mukavuus. No, kukin tyylillään. Naiset sanovat, että kauneuden eteen täytyy kärsiä..

Kannattaa hankkia farkut, jotka on värjätty Indigofera tinctoria -kasvista saatavalla indigonsinisellä värillä, jota on 4000 vuoden ajan jo käytetty hamppukangasfarkkujen värjäämiseen (tapa levisi intiasta eurooppaan pronssikaudella ja sen värisiä kaikki farkut ovat kautta aikain olleet vuoteen 1913 asti, jolloin alettiin käyttää synteettisiä väriaineita). Se värisävy on äärettömän kaunis, samaa sävyä ei löydy mistään tummansinisistä muotifarkuista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2278
    2. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1873
    3. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      171
      1530
    4. Viulu vaiennut

Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      24
      1528
    5. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      85
      1254
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      184
      1184
    7. Kyllä tekee kipeää

Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      24
      1120
    8. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      106
      1095
    9. Luotatko kaivattuusi?

Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      77
      939
    10. En mä tiedä mitä tapahtuu

siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      932
    Aihe